LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 M. SAUSIO 30 D. ĮSAKYMO Nr. D1-57 „DĖL GAMINTOJŲ IR IMPORTUOTOJŲ ORGANIZACIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMO PLANO, FINANSAVIMO SCHEMOS IR ŠVIETIMO PROGRAMOS RENGIMO, DERINIMO IR ATASKAITŲ BEI INFORMACIJOS APIE JŲ VYKDYMĄ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. liepos 18 d. Nr. D1-622

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. sausio 30 d. įsakymą Nr. D1-57 „Dėl Gamintojų ir importuotojų organizacijos veiklos organizavimo plano, finansavimo schemos ir švietimo programos rengimo, derinimo ir ataskaitų bei informacijos apie jų vykdymą teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 15-534; 2009, Nr. 56-2224; 2011, Nr. 70-3342):

1.1. išdėstau 2.3 punktą taip:

2.3. einamųjų metų praėjusio ketvirčio tarpines ataskaitas gamintojų ir importuotojų organizacija teikia iki birželio 1 d., rugsėjo 1 d. ir gruodžio 1 d.“;

1.2. papildau 3 punktu:

3. Licencijuotos gamintojų ir importuotojų organizacijos, įgyvendindamos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 2, 12, 30, 34, 343 straipsnių, aštuntojo1 skirsnio pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo aštuntuoju2, aštuntuoju3, aštuntuoju4, aštuntuoju5, aštuntuoju6, aštuntuoju7, aštuntuoju8, aštuntuoju9, aštuntuoju10 skirsniais ir 16 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo (Žin., 2012, Nr. 6-190) 17 straipsnio 2 dalies 2 punktą, pertvarkiusios savo veiklą, iki 2013 m. sausio 1 d. Aplinkos ministerijai ar jos įgaliotai Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijas išduodančiai institucijai turi pateikti atitiktį naujiems reikalavimams įrodančius dokumentus ir, atsižvelgiant į pasikeitusias pareigas gamintojams ir importuotojams, pateikti naujus Veiklos organizavimo planus, Finansavimo schemas ir Švietimo programas.“

2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Gamintojų ir importuotojų organizacijos veiklos organizavimo plano, finansavimo schemos ir švietimo programos rengimo, derinimo ir ataskaitų bei informacijos apie jų vykdymą teikimo tvarkos apraše:

2.1. išdėstau 2 punktą taip:

2. Šiame Tvarkos apraše nustatyti reikalavimai taikomi gamintojų ir importuotojų organizacijai (-oms) (toliau – Organizacija), kuri (-ios) organizuoja eksploatuoti netinkamų transporto priemonių, alyvos, elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių atliekų (toliau – Gaminių atliekos) ar šių bei kitų gaminių pakuočių atliekų tvarkymą bei vykdo Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016), Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatyme (Žin., 2001, Nr. 85-2968) gamintojams ir importuotojams nustatytas pareigas (išskyrus pareigą registruotis) ir siekia gauti arba turi Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licenciją Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 18 (Žin., 2006, Nr. 5-144) (toliau – Licencijavimo taisyklės), nustatyta tvarka.“;

2.2. papildau 21 punktu:

21. Gamintojai ir importuotojai gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą kolektyviai organizuoja steigdami Organizaciją ir (ar) tapdami įsteigtos Organizacijos dalyviais arba Organizacijai sutartiniais pagrindais pavesdami organizuoti gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymą ir vykdyti visas ar dalį Atliekų tvarkymo įstatyme nustatytų pareigų netapdami Organizacijos dalyviais (tapdami pavedimo davėjais).“;

2.3. išdėstau 4 punktą taip:

4. Organizacija turi parengti Veiklos organizavimo planą, Finansavimo schemą, Švietimo programą ir šiuos dokumentus pateikti derinti Aplinkos ministerijai ar jos įgaliotai Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo licencijas išduodančiai institucijai (toliau – Licencijas išduodanti institucija) Tvarkos apraše nustatyta tvarka.“;

2.4. išdėstau 6 punktą taip:

6. Finansavimo schema rengiama neterminuotam laikotarpiui ir pradedama taikyti nuo licencijuojamos veiklos pradžios.“;

2.5. išdėstau 8 punktą taip:

8. Veiklos organizavimo plane turi būti nurodyta:

8.1. Organizacijos administracinė struktūra ir darbuotojų skaičius;

8.2. Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų sąrašas, Organizacijos veiklos principai, apibūdinantys santykius su Organizacijos steigėjais, dalyviais ir pavedimo davėjais, atliekas tvarkančiomis įmonėmis, savivaldybėmis arba savivaldybių įsteigtu juridiniu asmeniu, kuriam pavesta administruoti komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, su Gaminių ar pakuočių gamintojais ir importuotojais, Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkytojais;

8.3. Organizacijos ir jos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų teisės ir pareigos;

8.4. planuojama Organizacijos veiklos plėtra, numatytas planuojamas Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų tiekti rinkai Gaminių ar pakuočių kiekis bei planuojamas surinkti ir sutvarkyti Gaminių ar pakuočių atliekų kiekis (nurodyti preliminarūs duomenys kiekvieniems metams).“;

2.6. išdėstau 9 punktą taip:

9. Veiklos organizavimo plane turi būti numatytos priemonės ir veiksmai, užtikrinantys, kad bus įvykdyta įstatymuose gamintojams ir importuotojams nustatyta pareiga organizuoti tvarkymą atliekų, kurios susidarė naudojant Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų tiektus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais atitinkamus gaminius (elektros ir elektroninę įrangą, transporto priemones, alyvą, apmokestinamuosius gaminius, supakuotus gaminius), ir (ar) vadovaujantis Atliekų tvarkymo įstatyme nurodytais reikalavimais, dalyvauti organizuojant tokių atliekų tvarkymą savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose ir kad bus įvykdytos gamintojams ir importuotojams Vyriausybės nustatytos Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo užduotys (priemonės išsamiai aprašomos, nurodomas jų tikslas, apimtis (skaitinė reikšmė), įgyvendinimo terminai (ketvirčio tikslumu) ir finansavimo šaltinis).“;

2.7. išdėstau 10 punktą taip:

10. Pirmiesiems kalendoriniams veiklos vykdymo metams rengiamas detalus Veiklos organizavimo planas, numatant konkrečias priemones, užtikrinančias Vyriausybės nustatytų Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo užduočių įvykdymą ir nurodant šių priemonių pavadinimus, įgyvendinimo terminus ir finansavimą, o antriems ir tretiems metams numatant pagrindines gaires.“;

2.8. išdėstau 11 punktą taip:

11. Finansavimo schemoje turi būti:

11.1. Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų įnašų, mokamų Organizacijai, pavadinimas ir dydis (nurodant įnašo dalį, mokamą už atliekų tvarkymą litais už toną);

11.2. sukauptų lėšų paskirstymas (litais ir procentais):

11.2.1. Organizacijos administravimui;

11.2.2. darbo užmokesčiui;

11.2.3. Švietimo programos vykdymui (pagal konkrečias priemones);

11.2.4. kiek lėšų skirta atliekų, kurios susidarė naudojant Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų tiektus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais atitinkamus Gaminius (elektros ir elektroninę įrangą, transporto priemones, alyvas, apmokestinamuosius gaminius, supakuotus gaminius), tvarkymui ir Vyriausybės nustatytų gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo užduočių įvykdymui;

11.2.5. kitoms išlaidoms (Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų patirtų nuostolių dėl Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo veiklos organizavimo priemonių ir (ar) nustatytų užduočių neįvykdymo kompensavimui ir kitoms, Organizacijos požiūriu, svarbioms veikloms, kurias būtina nurodyti);

11.3. Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų įnašų mokėjimo periodiškumas ir surinkimo tvarka;

11.4. Mokesčio už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių ar pakuočių atliekomis, Organizacijai, neįvykdžius dalies Vyriausybės nustatytos šių atliekų tvarkymo užduoties, paskirstymo Organizacijos steigėjams, dalyviams ir pavedimo davėjams tvarka.“;

2.9. išdėstau 12.1 punktą taip:

12.1. aprašomoji dalis, kurioje turi būti pateikta esama padėtis Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo srityje, nurodytos esamos problemos, pateiktos Organizacijos prioritetinės švietimo programos kryptys, apibrėžti švietimo programos tikslai ir uždaviniai. Pirmiesiems kalendoriniams veiklos vykdymo metams rengiama detali Švietimo programa, o antriems ir tretiems metams numatomos pagrindinės gairės;“;

2.10. papildau 121 punktu:

121. Programos įgyvendinimo priemonės, kurios yra ne tęstinės (televizijos ir (ar) radijo laidos, straipsniai spaudoje, skrajučių platinimas ir pan.), turi būti vykdomos ne rečiau kaip viena priemonė per ketvirtį, tęstinės (informaciniai stendai atliekų surinkimo vietose, informacijos teikimas interneto tinklalapiuose, informacijos teikimas apie atliekų surinkimo vietas ir surinkimo sąlygas ir pan.) – nuolat.“;

2.11. išdėstau 13 punktą taip:

13. Organizacijos vadovo pasirašytas prašymas derinti Veiklos organizavimo planą, Finansavimo schemą ir Švietimo programą pateikiamas Licencijas išduodančiai institucijai kartu su Veiklos organizavimo planu, Finansavimo schema ir Švietimo programa, nurodant planuojamos gauti atliekų tvarkymo organizavimo licencijos rūšį.“;

2.12. išdėstau 14 punktą taip:

14. Licencijas išduodanti institucija Veiklos organizavimo planą, Finansavimo schemą ir Švietimo programą turi suderinti ne ilgiau kaip per 30 dienų nuo prašymo užregistravimo dienos arba raštu pateikti motyvuotą atsisakymą tai padaryti ir nurodyti trūkumus, kuriuos Organizacija turi pašalinti.“;

2.13. išdėstau 16 punktą taip:

16. Veiklos organizavimo planas ir Švietimo programa koreguojami Organizacijos iniciatyva arba Licencijas išduodančios institucijos nurodymu, jeigu:“;

2.14. papildau 171 punktu:

171. Veiklos organizavimo planas, Švietimo programa ir Finansavimo schema privalo būti koreguojama pasikeitus teisės aktuose numatytiems reikalavimams.“;

2.15. išdėstau 18 punktą taip:

18. Organizacija rengia ataskaitą apie Veiklos organizavimo plano vykdymą (toliau – Ataskaita) bei pateikia informaciją apie Finansavimo schemoje ir Švietimo programoje numatytų priemonių įgyvendinimą. Organizacijos vadovo parašu patvirtinta Ataskaita apie praėjusius kalendorinius metus pateikiama Licencijas išduodančiai institucijai.“;

2.16. išdėstau 19 punktą taip:

19. Organizacijos Ataskaitoje turi būti:

19.1. Organizacijos steigėjų dalyvių ir pavedimo davėjų sąrašas;

19.2. bendras praėjusiais metais tiektas rinkai Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų Gaminių ar pakuočių kiekis;

19.3. bendras praėjusiais metais surinktų ir sutvarkytų Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų Gaminių ar pakuočių atliekų kiekis. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių, alyvos, elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo organizavimo licencijas turinčios Organizacijos kartu su Ataskaita pateikia praėjusiais metais surinktą ir sutvarkytą atliekų kiekį įrodančių dokumentų kopijas (pvz., sąskaitos faktūros, darbų priėmimo–perdavimo aktai ir pan.);

19.4. aprašytas Organizacijos Veiklos organizavimo plane nustatytų priemonių ir veiksmų vykdymas;

19.5. atliekų tvarkytojų, savivaldybių ir kitų asmenų, su kuriais Organizacija pasirašiusi sutartis dėl Gaminių ar pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti, naudojimo, sąrašas, taip pat nurodant sutarčių galiojimo terminus ir sutarčių objektus (elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo atveju būtina pridėti sutarčių kopijas);

19.6. duomenys apie atliekų surinkimo ir tvarkymo būdus.“;

2.17. papildau 191 punktu:

191. Tvarkos aprašo 19.3 ir 19.5 punktuose nurodytų atliekų tvarkymą įrodančių dokumentų ir sutarčių su atliekų tvarkytojais kopijas Licencijas išduodančiai institucijai galima pateikti elektroniniu būdu.“;

2.18. išdėstau 20.1 punktą taip:

20.1. Organizacijos steigėjų dalyvių ir pavedimo davėjų, mokėtų Organizacijai, dydis (nurodant įnašo dalį, mokamą už atliekų tvarkymą litais už toną);“;

2.19. išdėstau 20.6 punktą taip:

20.6. lėšos, skirtos su Gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymu susijusioms kitoms išlaidoms;“;

2.20. pripažįstu netekusiu galios 20.8 punktą;

2.21. išdėstau 22 punktą taip:

22. Organizacija kiekvienais metais iki balandžio 1 d. pateikia:

22.1. nepriklausomo auditoriaus išvadą dėl licencijos turėtojo metinės finansinės ataskaitos;

22.2. pagal aplinkos ministro patvirtintą ir su Lietuvos auditorių rūmais suderintą licencijos turėtojo patikrinimo techninę užduotį nepriklausomo auditoriaus parengtą faktinių pastebėjimų ataskaitą dėl licencijos turėtojo atliekų tvarkymo organizavimo veiklos atitikties Veiklos organizavimo plane numatytoms priemonėms, Finansavimo schemai ir Švietimo programai.“;

2.22. papildau 221 punktu:

221. Licencijas išduodančiai institucijai priėmus Veiklos organizavimo plano vykdymo Ataskaitą, Organizacija privalo kiekvienais metais ją pateikti visuomenei susipažinti.“;

2.23. išdėstau 23 punktą taip:

23. Patikslintas Organizacijos einamųjų metų Veiklos organizavimo planas ir Švietimo programa turi atitikti atitinkamai III ir V skyriuose nustatytus reikalavimus.“;

2.24. papildau 231 punktu:

231. Kartu su 18 punkte minima Ataskaita Organizacijos pateikia Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. D1-576 „Dėl Gamintojų ir importuotojų organizacijoms išduodamų dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos, alyvos, baterijų ir akumuliatorių atliekų ar eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir vykdymo, lėšų, gautų pagal šias sutartis, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka išduotą dokumentą, įrodantį, kad eksploatuoti netinkamų transporto priemonių, alyvos, elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas (taikoma eksploatuoti netinkamų transporto priemonių, alyvos, elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių (baterijų ir akumuliatorių) atliekų tvarkymo organizavimo licencijas turinčioms Organizacijoms).“;

2.25. išdėstau 24 punktą taip:

24. Organizacija rengia ir Licencijas išduodančiai institucijai teikia tarpines Ataskaitas, kuriose turi būti:

24.1. Organizacijos steigėjų, dalyvių ir pavedimo davėjų skaičius;

24.2. informacija apie praėjusį ketvirtį vykdytas Veiklos organizavimo plane, Finansavimo schemoje, Švietimo programoje numatytas priemones (nurodoma priemonių vykdymo stadija, pasiekti rezultatai (skaitinė reikšmė) ir finansavimo šaltinis).“;

2.26. išdėstau 25 punktą taip:

25. Išnagrinėjusi Ataskaitą ar einamųjų metų Veiklos organizavimo planą, Licencijas išduodanti institucija ne vėliau kaip per 60 darbo dienų nuo Ataskaitos ar einamųjų metų Veiklos organizavimo plano gavimo datos raštu informuoja Organizaciją apie dokumentų priėmimą. Jeigu Ataskaita ar einamųjų metų Veiklos organizavimo planas neatitinka šiame Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų ar pateiktos informacijos neužtenka įvertinti Organizacijos galimybes vykdyti įsipareigojimus, Licencijas išduodanti institucija raštu kreipiasi į Organizaciją prašydama papildomos informacijos arba nurodydama trūkumus ir (ar) netikslumus ir nustatydama terminą jiems pašalinti. Jeigu Organizacija per Licencijas išduodančios institucijos nurodytą terminą nepateikia papildomos informacijos arba nepašalina nurodytų trūkumų ar netikslumų, laikoma, kad Ataskaita ar einamųjų metų Veiklos organizavimo planas yra nepateikti.“;

2.27. išdėstau 26 punktą taip:

26. Jeigu Organizacija nepateikia Licencijas išduodančiai institucijai Ataskaitos ar einamųjų metų Veiklos organizavimo plano arba, išnagrinėjus Ataskaitą ar einamųjų metų Veiklos organizavimo planą, nustatoma, kad Organizacija nevykdo ar nevykdys Vyriausybės nustatytų Gaminių ar pakuočių atliekų naudojimo, perdirbimo ar kitokio panaudojimo užduočių ir (ar) nustatomi teisės aktų reikalavimų pažeidimai, tokiais atvejais gali būti pradedama licencijos galiojimo sustabdymo procedūra pagal Licencijavimo taisyklėse nustatytą tvarką.“

3. Nustatau, kad šio įsakymo 1.1, 2.6, 2.7, 2.21, 2.24 ir 2.25 punktai įsigalioja nuo 2013 m. sausio 1 d.

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas