BŪSTO IR URBANISTINĖS PLĖTROS AGENTŪROS DIREKTORIAUS

Į s a k y m a s

 

DĖL PANEVĖŽIO APSKRITIES TERITORIJOS BENDROJO (GENERALINIO) PLANO SPRENDINIŲ ĮGYVENDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2013 m. birželio 12 d. Nr. 1.6-99

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 12 d. nutarimo Nr. 1531 „Dėl Panevėžio apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 148-7599) 3 punktu ir atsižvelgdamas į Panevėžio regiono plėtros tarybos 2013 m. gegužės 22 d. sprendimą Nr. 51/4S-32 „Dėl pritarimo Panevėžio apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano sprendinių įgyvendinimo programai“,

t v i r t i n u Panevėžio apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano sprendinių įgyvendinimo programą (pridedama).

 

Direktorius                                                                                         Algirdas Čepas

 

_________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Būsto ir urbanistinės plėtros agentūros direktoriaus

2013 m. birželio 12 d. įsakymu  Nr. 1.6-99

 

PRITARTA

Panevėžio regiono plėtros tarybos

2013 m. gegužės 22 d. sprendimu Nr. 51/4S-32

 

PANEVĖŽIO APSKRITIES TERITORIJOS BENDROJO (GENERALINIO) PLANO SPRENDINIŲ ĮGYVENDINIMO programa

 

Priemonės pavadinimas

Priemonės, laukiamo rezultato trumpas aprašymas

Atsakingi vykdytojai

Įgyvendinimo terminas

Finansavimo šaltinis

 

I. URBANISTINės sistemos formavimAS

 

 

 

1.1. B kategorijos urbanistinės integracijos ašių plėtojimas

(3 brėžinys „Urbanistinė sistema“).

 

1. Ašis Lenkijos siena–Kaunas–Panevėžys–Latvijos siena, sutampanti su 1 tarptautiniu transporto koridoriumi (?uropinis magistralinis kelias E 67 „Via Baltica“) su atšaka Panevėžys–Vilnius–Minskas.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

nuolat

KPPP, valstybės, savivaldybės biudžeto, ES,  kitos lėšos

2. Ašis Klaipėda–Šiauliai–Panevėžys–Daugpilis, sutampanti su europiniu magistraliniu keliu E 272 ir krašto keliu 122.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Kupiškio  rajono savivaldybė

nuolat

1.2. C kategorijos urbanistinės integracijos ašies plėtojimas

(3 brėžinys „Urbanistinė sistema“).

1. Integracijos ašis Utena–Kupiškis, sutampanti su krašto keliu 118.

 

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Kupiškio  rajono savivaldybė

nuolat

KPPP, valstybės, savivaldybės biudžeto, ES,  kitos lėšos

1.3. Regioninių urbanistinių integracijos ašių plėtojimas

(3 brėžinys „ Urbanistinė sistema“).


 

1. Ašis KupiškisBiržai, sutampanti su krašto keliu 124.

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Kupiškio  rajono savivaldybė

Biržų rajono savivaldybė

nuolat

KPPP, valstybės, savivaldybės biudžeto, ES,  kitos lėšos

2. Ašis Biržai–Pandėlys–Rokiškis, sutampanti su krašto keliu 123.

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Biržų rajono savivaldybė

nuolat

3. Ašis Biržai–Pasvalys–Joniškėlis–Pakruojis, sutampanti su krašto keliais 125, 150.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Biržų rajono savivaldybė

nuolat

 

 

 

4. Ašies atkarpa Panevėžys–Anykščiai, sutampanti su krašto keliu 121.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

nuolat

5. Ašies atkarpa Zarasai–Obeliai, sutampanti su krašto keliu 117.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

2015–2020 m.

 

1.4. Apskrities šiaurinėje dalyje lokalinių jungčių plėtojimas

(3 brėžinys „Urbanistinė sistema“).

Apskrities šiaurinėje dalyje trijų jungčių, jungiančių Biržus, Pandėlį ir Rokiškį su kaimynine Latvija ir jungties atkarpa Joniškėliu–Linkuva; kitų lokalinių jungčių, jungiančių seniūnijų centrus tarpusavyje ir su savivaldybių centrais, detaliau nagrinėtinos savivaldybių teritorijų bendruosiuose planuose.

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Biržų rajono savivaldybė

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

1.5. Panevėžio apskrities svarbiausios ekonominio socialinio vystymo kryptys

1. Teritorijų pramonės ir verslo plėtrai rezervavimas, jų inžinerinės infrastruktūros įrengimas ir tobulinimas;

2. Verslo, technologijų ir inovacijų centrų formavimas ir teritorinis išdėstymas;

3. Mokymo, mokslo, kultūros integruotų centrų kūrimas ir palaikymas;

4. Susisiekimo ir ryšių tarp apskrities savivaldybių ir kitų apskričių centrų (Vilnius, Kaunas, Klaipėda) tobulinimas, susijęs su transporto infrastruktūros modernizavimu.

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM

Panevėžio rajono savivaldybė

Kupiškio  rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Biržų rajono savivaldybė

nuolat

 

 

 

 

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

Panevėžio miesto savivaldybė

po 2022 m.

1.6. Panevėžio siekis atitikti metropolinio centro lygmens statusą

1.1. Gerinti automobilių ir geležinkelio susisiekimą tarp Panevėžio ir Šiaulių – tobulinti kelių ir pakelės aptarnavimo infrastruktūrą, keleivių ir krovinių vežimą;

1.2. Kartu su Šiaulių miesto savivaldybe inicijuoti bendrų verslo ir socialinės plėtros, užimtumo didinimo, infrastruktūros projektų ir kultūrinių ryšių programų rengimą;

1.3. Sukurti koordinacines tarybas, kurios rūpintųsi bendros veiklos organizavimu, priežiūra ir koordinavimu;

1.4. Skatinti urbanistinę plėtrą metropolinėje ašyje Panevėžys–Šiauliai.

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie SM

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

nuolat

Valstybės, savivaldybės ir ES lėšos

 

1.7. Apskrities miestų plėtra

(3 brėžinys „Urbanistinė sistema“):

1. Biržų miesto plėtra:

1.1. Mažaaukščių sodybinių namų teritorijos plėtra numatyta rytinėje dalyje;

1.2. Daugiabutė statyba numatyta Kaštonų mikrorajone;

1.3. Pramonės ir komunalinių įmonių teritorijos plėtra;

1.4. Žaliųjų plotų plėtra – šiaurės vakarų dalyje Širvėnos ežero pakrantės zonoje, pietinėje dalyje prie Agluonos upės ir Kilučių ežero, kur yra ir aerodromo teritorija.

Biržų rajono savivaldybė

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

2. Kupiškio miesto plėtra:

2.1. Naudoti neužstatytus plotus Račupėnuose ir kitose nevisiškai užstatytuose vietose;

2.2. Pramonei plėtoti numatyta apie 80 ha teritorija į pietvakarius nuo miesto teritorijos.

Kupiškio  rajono savivaldybė

nuolat

3. Pasvalio miesto plėtra:

3.1. Nedideli gyvenamosios statybos teritoriniai rezervai likę sodybinio užstatymo zonose pietvakarinėje miesto dalyje ir nebaigtame užstatyti daugiabučių namų kvartale;

3.2. Naujos teritorijos gyvenamajai ir pramoninei statybai numatomos šiaurinėje dalyje, už Mūšos gatvės.

Pasvalio rajono savivaldybė

nuolat

4. Rokiškio miesto plėtra:

4.1. Miestas plečiasi į šiaurinę jo dalį, o pramonės rajone, pietinėje miesto dalyje, numatyta teritorijas dalyti mažesniais sklypais individualioms įmonėms;

4.2. Miesto priemiesčių gyvenamosios ir komercinės teritorijos plečiasi vakarų kryptimi;

4.3. Kavoliškio, Bajorų kaimų plėtra.

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

 

5. Ramygalos miesto plėtra:

Vystant kaip lokalinį aptarnavimo centrą, nebaigtos užstatyti jo teritorijos vakarų kryptimi gali būti naudojamos sodybiniams namams statyti, šiaurės kryptimi – daugiabučiams namams statyti, o šiaurės vakaruose – dar nesuplanuoti teritoriniai rezervai. Gamybinių objektų statybai numatyta teritorija tarp magistralės „Via Baltica“ ir esamos vandenvietės, prie kelio į Vadoklius.

Panevėžio rajono savivaldybė

nuolat

6. Vabalninko miesto plėtra:

Numatyta pakankamai teritorijų gyvenamiesiems namams statyti: mažaaukščiams daugiabučiams namams – šiaurinėje miesto dalyje prie kelio į Biržus, sodybiniams namams – pietinėje miesto dalyje. Gamybinius objektus statyti numatyta šiaurinėje miesto dalyje, už apylankos į Biržus, ir vakarinėje miesto dalyje. Tik nedidelė dalis šių teritorijų užstatyta, todėl esant minimaliems gyvenamosios statybos poreikiams neužstatytų teritorijų pakaks ir po skaičiuojamojo periodo.

Biržų rajono savivaldybė

nuolat

7. Subačiaus miesto plėtra:

Pavienės statybos gali būti išdėstytos miesto ribose esamuose laisvuose sklypuose.

Kupiškio  rajono savivaldybė

nuolat

8. Joniškėlio miesto plėtra:

Laisvų plotų rezervų mieste pakaktų suplanuotose, bet nebaigtose užstatyti teritorijose.

Pasvalio rajono savivaldybė

nuolat

9. Obelių miesto vystymas:

Visos būsimos statybos gali vykti esamoje miesto teritorijoje.

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

10. Pandėlio miesto plėtra:

10.1. Pagrindinės teritorijos sodybiniams namams statyti yra miesto šiaurinėje ir pietrytinėje dalyse;

10.2. Teritorijas, esančias vakarinėje ir rytinėje dalyse, arčiau miesto centro, reikia iš esmės perplanuoti, nes tiek teritorijų skirti daugiabutei statybai netikslinga.

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

11. Savivaldybių centrų: Biržų, Kupiškio, Pasvalio, Rokiškio bendrosios vystymo kryptys:

11.1. Pagrindinių gamybinių funkcijų (žemės ir miškų ūkio) palaikymas ir aptarnavimas sukuriant atitinkamą infrastruktūrą;

11.2. Socialinės, ekonominės ir techninės infrastruktūros plėtra ir renovacija;

11.3. Seniūnijų palaikymas ir stiprinimas, kaip viena iš priemonių socialinei-ekonominei raidai ir pilietinės visuomenės formavimui skatinti;

11.4. Susisiekimo ir transporto infrastruktūros, ryšių su kaimo gyvenamosiomis vietovėmis (ypač pasienio zonoje) tobulinimas;

11.5. Kaimo gyvenamųjų vietovių palaikymas ir įtraukimas į ūkinę ir rekreacinę veiklą.

Biržų rajono savivaldybė

Kupiškio  rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

12. Biržai ir Rokiškis, kaip galimi būsimieji pasienio regioniniai centrai, turėtų ir papildomas jų vystymo kryptis:

12.1. Pasienio regionų stiprinimas ir bendradarbiavimo per sieną su kaimyninėmis šalimis plėtra;

12.2. Vertingo kultūros paveldo puoselėjimas ir kultūrinio turizmo organizavimas;

12.3. Gydomosios (Biržai), poilsinės, sportinės, pramoginės ir pažintinės veiklos organizavimas, palaikymas ir atitinkamos infrastruktūros plėtra.

Biržų rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

 

13.Biržų rajono ir Rokiškio rajono savivaldybės, kurios ribojasi su Latvija, turėtų labiau plėtoti bendradarbiavimą per sieną teritorijų planavimo srityje ir koordinuoti veiklą, susijusią su įvairių planų ir programų aplinkosaugos, infrastruktūros ir turizmo plėtros klausimais rengimu.

Biržų rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

14. Naujų lokalinių aptarnavimo centrų (Obelių, Pandėlio, Ramygalos, Vabalninko, Joniškėlio) pagrindinės vystymo kryptys:

14.1. Bendruomenių pastangų inicijavimas ir rėmimas verslui plėtoti;

14.2. Socialinės infrastruktūros vystymas;

14.3. Gyventojų įtraukimas į aktyvią veiklą, stiprinant centro potencialą;

14.4. Bendrųjų ir strateginių plėtros planų rengimas ir jų įgyvendinimo priemonių vykdymas.

Rokiškio rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Biržų rajono savivaldybė

 

nuolat

 

II. KRAŠTOVAIZDŽIO APSAUGOS SPRENDINIAI

 

 

 

2.1. Gamtinio karkaso formavimo ir palaikymo politika

(4 brėžinys „Gamtinio kraštovaizdžio apsauga“)

1. Palaikyti fizinių ir juridinių asmenų teikiamas gamtinio kraštovaizdžio natūralumo didinimo iniciatyvas.

2. Ieškoti gamtinio kraštovaizdžio natūralumo didinimo iniciatyvų ir investicijų, jas skatinti.

3. Remti (organizacinė ir finansinė parama) gamtinio kraštovaizdžio natūralumo didinimo iniciatyvas.

Biržų rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

 

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

2.2. Gamtinio kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsaugos plėtojimas

(4 brėžinys „Gamtinio kraštovaizdžio apsauga“)

 


 

1. Siūloma įsteigti Ilzenbergo kraštovaizdžio draustinį, kurio paskirtis – išsaugoti smulkiai kalvotą ežeringą kraštovaizdį su kultūrinėmis vertybėmis.

Aplinkos ministerija

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie AM

Sartų regioninio parko direkcija

Rokiškio rajono savivaldybė

po 2022 m.

Valstybės, savivaldybių, privačios lėšos

2. Siūloma praplėsti Naudvario botaninio draustinio ribas, siekiant įtraukti į draustinį Naudvario miško dalį, kurioje gausu kertinių miško buveinių.

Aplinkos ministerija

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie AM

Biržų regioninio parko direkcija

Panevėžio rajono savivaldybė

po 2022 m.

3. Siūloma praplėsti Nemunėlio–Apaščios geologinio draustinio ribas, atsižvelgiant į tai, kad nemažai Nemunėlio upės pakrantėse esančių atodangų nepatenka į esamą draustinio teritoriją.

Aplinkos ministerija

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie AM

Biržų regioninio parko direkcija

Biržų rajono savivaldybė

po 2022 m.

4. Įtraukti kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsaugos reikalavimus ir priemones į visų ūkio šakų, pirmiausia žemės, miškų, vandens ūkio, miestų plėtros, transporto, kasybos, rekreacinio ūkio, pramonės, energetikos, strategijas, plėtros programas, veiksmų planus.

Aplinkos ministerija

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie AM

Biržų regioninio parko direkcija

Biržų rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

5. Organiškai įgyvendinti tarptautinių konvencijų ir Europos Sąjungos direktyvų nuostatas, reikalavimus ir rekomendacijas, vykdant apskrities kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsaugą, tai yra esamos teritorinės sistemos elementams atrankos būdu suteikti tarptautinių saugomų teritorijų statusą.

Aplinkos ministerija

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie AM

Biržų regioninio parko direkcija

Biržų rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

nuolat

 

2.3. Kultūros paveldo objektų ir teritorijų naudojimo ir apsaugos tikslai

(6 brėžinys „Kultūros paveldo teritorijos“)

 

 

1. Išsaugoti ir atgaivinti etninių regionų savitumą atspindintį kultūros ir istorijos paveldą:

1.1. Inventorizuoti kultūros paveldo vertybes;

1.2. Teisės aktų nustatyta tvarka parengti ir pateikti siūlymus dėl įregistravimo arba apsaugos reikalavimų netaikymo;

1.3. Vykdyti stebėseną, teikti stebėsenos ataskaitas;

1.4. Įsteigti regioninę kultūros paveldo vertinimo tarybą.

2. Socialinėje plotmėje – formuoti ir stiprinti apskrities kultūrinį identitetą, stiprinti visuomenės ir valstybės institucijų atsakomybę už kultūros paveldo išsaugojimą:

2.1. Atrinkti ir paskelbti svarbius savivaldybių bendruomenėms kultūros paveldo objektus saugomais savivaldybės teisės aktų nustatyta tvarka;

2.2. Parengti ir įgyvendinti kultūros paveldo atgaivinimo programas;

2.3. Išaiškinti ir perimti bešeimininkius kultūros paveldo objektus.

3. Ekonominėje plotmėje – efektyviau naudoti kultūros paveldo objektus turizmo infrastruktūrai ir verslui plėtoti.

Biržų rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Biržų regioninio parko direkcija

Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos Panevėžio teritorinis padalinys

nuolat

Valstybės, savivaldybių biudžetų,

ES ir kitų fondų,  kultūros paveldo objektų savininkų ir valdytojų lėšos

2.4. Kultūros paveldo teritorijų naudojimo ir apsaugos prioritetai

(6 brėžinys „Kultūros paveldo teritorijos“)


 

1. Siekiant išsaugoti apskrities kultūros paveldą, pagrindinis prioritetas – užtikrinti kultūros paveldo integravimą į krašto gyvenimą, tinkamą naudojimą ir priežiūrą:

1.1. Skatinti vietos bendruomenes rūpintis kultūros paveldo objektais;

1.2. Padėti vietos bendruomenėms parengti projektus ir dokumentus kultūros paveldo atgaivinimui ir tvarkymui;

1.3. Remti vietos bendruomenių pastangas, numatant paramą iš savivaldybių biudžetų.

2. Užtikrinant kultūros paveldo išsaugojimą, pirmiausia atsižvelgti į apskričiai būdingiausias paveldo rūšis – dvarų ir archeologinio kultūros paveldo objektus ir teritorijas:

2.1. Rengti savivaldybių kultūros paveldo atgaivinimo ir sklaidos programas;

2.2.  Įtraukti kultūros paveldo pažinimą į ugdymo programas savivaldybių švietimo įstaigose.

3. Išsaugoti regionui būdingą dvarų kultūros paveldą pritaikant ir naudojant jį šių dienų poreikiams, išryškinti objektų vertingąsias savybes:

3.1. Užtikrinti kultūros paveldo išsaugojimą, derinant tvarkybos ir statybos projektus, išduodant statybą leidžiančius dokumentus.

4. Archeologiniam paveldui išsaugoti, tvarkyti ir naudoti pritaikyti atitinkamą infrastruktūros sistemą, atsižvelgiant į objektų reprezentatyvumą, būklę, autento išlikimą:

4.1. Parengti ir įgyvendinti paveldo tinkamo lankymui programas.

Biržų rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Biržų regioninio parko direkcija

Krekenavos regioninio parko direkcija

Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos Panevėžio teritorinis padalinys metodiškai vadovauja, koordinuoja, kontroliuoja

Kultūros ministerija

nuolat

Valstybės, savivaldybių biudžeto,

ES ir kitų fondų,  kultūros paveldo objektų savininkų ir valdytojų lėšos

5. Įtraukti kultūros paveldo apsaugai svarbių teritorijų tvarkymo sprendinius į rajonų lygmens teritorijų planus, nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos specialiuosius planavimo dokumentus, kultūros paveldo objektų tvarkymo darbų projektus; pagrindinės kultūros paveldo objektų tvarkybos ir naudojimo priemonės:

5.1. numatyti savivaldybių biudžetuose lėšas priemonių įgyvendinimui;

5.2. numatyti atsakingus vykdytojus.

Panevėžio miesto savivaldybė

2013 m.

 

Biržų rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Biržų regioninio parko direkcija

Krekenavos regioninio parko direkcija

Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos Panevėžio teritorinis padalinys metodiškai vadovauja, koordinuoja, kontroliuoja

Kultūros ministerija

nuolat

2.5. Urbanistinių vertybių

apsauga, tvarkyba ir naudojimas

(6 brėžinys „Kultūros paveldo teritorijos“)

 

 

1. Parengiami specialieji planai, kiti veiklą šiose teritorijose reglamentuojantys dokumentai ir jais vadovaujantis teritorija pritaikoma viešam pažinimui ir naudojimui išsaugant visas miesto ar miestelio centro istorinei daliai būdingas funkcijas, prireikus atliekami papildomi moksliniai tyrimai, skirti vertingoms savybėms nustatyti ir joms išsaugoti:

1.1. Registrinės kultūros vertybės: Biržų m. ir Panevėžio m. istorinės dalys, Krekenavos ir Ramygalos mstl., Vaškų mstl. ir Pasvalio m. istorinės dalys;

1.2. Valstybės saugomos kultūros vertybės: Rokiškio m. istorinė dalis, Kamajų mstl. istorinė dalis.

 

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Biržų regioninio parko direkcija

Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos

Panevėžio teritorinis padalinys metodiškai vadovauja, koordinuoja, kontroliuoja

Kultūros ministerija

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

Pasvalio rajono savivaldybė

2020 m.

2.6. Archeologinių vertybių  (piliakalniai, senovės gyvenvietės) apsauga, tvarkyba ir naudojimas

(6 brėžinys „Kultūros paveldo teritorijos“)

 

Pritaikymas kultūriniam, pažintiniam turizmui. Reikia atrinkti objektus, tinkamus lankyti ar moksliniam tyrinėjimui atlikti. Objektams parengiami trūkstami veiklą šiose teritorijose reglamentuojantys dokumentai. Nustatomos apsaugos zonos ir tvarkymo režimai. Eksponuotiniems lankytiniems objektams parengiami tvarkymo projektai. Atliekami tvarkymo darbai, atskleidžiantys piliakalnius kaip reikšmingas kraštovaizdžio dominantes

Biržų rajono savivaldybėje:

Biržų piliavietė ir Biržų senojo miesto vieta;

Piliakalniai – Klausučių k., Žiobų k.;

Krauklių stiklo gaminių dirbtuvės vieta – Stiklo pečius, Kriauklių k.;

kapinynai: Vabalninko mstl., Drąseikių k., įtvirtinta dvarvietė Papilio k.

Kupiškio rajono savivaldybėje:

Piliakalniai su gyvenvietėmis: Aukštupėnų k., Astravų k., Kerelių k., Vaduvų k., Papilių k., Palėvenės mstl.;

piliakalniai: Bakšėnų k., Likalaukių k., Stirniškio k., Aluotų k., Druskių k., Gaigalių k., Elniškių k.,

Noriūnų k. kapinynas;

pilkapiai: Girbučių k., Drūlėnų k.; Ilčiūnų k. pilkapynas; Mirabelio k. įtvirtinta dvarvietė.

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Krekenavos  regioninio parko direkcija

Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos Panevėžio teritorinis padalinys metodiškai vadovauja, koordinuoja, kontroliuoja,

Kultūros ministerija

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

Panevėžio rajono savivaldybėje:

Piliakalniai: Papušių k., Jutkonių k., Gasparų k., Upytės k., Tarnagalos k., Burvelių alkakalnis;

kapinynai: Miciūnų k., Aščiagalių k., Pagiegalos k., Barinės k., Tiltagalių k., Pakritižio k.;

pilkapynai: Gailiūnų k., Berčiūnų k., Medikonių k., Voverynės k., Gasparėlių k., Pašilių k.

Pasvalio rajono savivaldybėje:

Piliakalniai: Migonių k., Šimonių k., Kriklinių-Moliūnų;

Ąžuolpamūšės k. piliakalnis su gyvenviete;

senovės gyvenvietės: Pamiškių; Vaidžiūnų k., Vytartų k., Šalnaičių k.; kapinynai: Norelių k., Kyburių k., Pamiškių k., Šalnaičių k.;

pilkapynai: Berklainių k., Melėnų k., Miesteliškių k.

Rokiškio rajono savivaldybėje:

Piliakalniai: Naujasodės k., Alksnių k., Dauliūnų k., Alsetos k., Baušiškių k., Gudiškio k., Juodonių k., Radžionių k., Mielėnų k., Petrešiūnų k., Junkūnų k., Kalnočių k.; Panemunio senovės gynybiniai įtvirtinimai;

senovės gyvenvietės: Čedasų k., Papilių, k., Stasiūnų k., Moškėnų k., Bryzgių k.

pilkapynai ir kapinynai: Norkūnų k., Radiškių k., Kubiliškių k., Štaronių k.; Skemų k. dvarvietė.

 

 

 

2.7. Statinių, statinių kompleksų apsauga, tvarkyba ir naudojimas

(6 brėžinys „Kultūros paveldo teritorijos“)

 

Pastatai pritaikomi kultūriniam, pažintiniam turizmui ir lankytinos kultūros vertybės – religinės paskirties pastatai. Reikia atrinkti objektus, tinkamus lankymui. Nustatomos apsaugos zonos ir tvarkymo režimai. Eksponuotiniems lankytiniems objektams parengiami tvarkymo projektai, atskleidžiantys objekto reikšmę ir išskirtines savybes

Biržų rajono savivaldybėje:

Banko statinių kompleksas Biržų m.; Biržų pašto pastatų kompleksas; sodybos kompleksai: Baibokų k., Dauguviečių k.; bažnyčių pastatų kompleksai: klebonijos ir bažnyčios Pabiržės mstl., Kupreliškio mstl., Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios Kvetkų k.;

tiltas per Apaščios upę Nemunėlio Radviliškio mstl.; Evangelikų reformatų bažnyčia Papilio mstl.

Kupiškio rajono savivaldybėje:

Švč. M. Marijos bažnyčios kompleksas Palėvenės k., Šmito malūnas su technologine įranga Kupiškyje, grūdų sandėlis Subačiaus mstl., vėjo malūnas Kupiškyje, kapinių koplyčios: Gikonių k., Uoginių k.

Panevėžio miesto savivaldybėje: 

Šv. Apaštalų Petro ir Povilo bažnyčia, malūnas Kranto g., bankas  Respublikos g., namas Puzino g., pastatas Laisvės a., V. Žemkalnio gimnazija, Kristaus Karaliaus katedra, Švč. Trejybės bažnyčia ir Marijonų vienuolyno pastatas.

Panevėžio rajono savivaldybėje:

tiltas Paliūniškio k.; sinagoga Raguvos mstl.; vėjo malūnai: Gudgalio k., Sodeliškių k., Mikėnų k.; kapinių koplyčos: Tiltagalių k., Nevėžninkų k.

koplyčia-mauzoliejus Rodų II k.

Pasvalio rajono savivaldybėje:

Tiltai: Pasvalio m., Saločių mstl., Švobiškio k.; vandens malūnai: Toliūnų k.  (su technologine įranga), malūnas-vilnų karšykla-verpykla Raubonių k.; vėjo malūnai: Pumpėnų k., Vaškų mstl.; pastatai: Nepriklausomybės g. Pasvalyje, Vytauto g. Joniškėlyje.

Rokiškio rajono savivaldybėje:

Bažnyčių kompleksai: Šv. Archangelo Mykolo Onuškio k., Šv. Archangelo Mykolo Jūžintų k., šv. apaštalo evangelisto Mato Rokiškio m.; šv. Pranciškaus Serafiniečio bažnyčios ansamblis Aleksandravėlės k.; pastatų kompleksas Ragelių k.; malūnas Duokiškio k.; pastatai Rokiškio m.: prekybos namai, Nepriklausomybės a. 2, 8, 10, Vytauto g. 5, Kauno g. 7, spirito varykla Obelių m.

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos Panevėžio teritorinis padalinys metodiškai vadovauja, koordinuoja, kontroliuoja

 

nuolat

 

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,  ES lėšos

Panevėžio miesto savivaldybė

2013–2020 m.

2.8. Dvarų sodybų apsauga, tvarkyba ir naudojimas

(6 brėžinys „Kultūros paveldo teritorijos“)

 

Pritaikymas visuomeninei paskirčiai ar turizmo infrastruktūrai, rekreacijai. Tvarkybos projektų rengimas atsižvelgiant į regioninį savitumą, atskleidžiant objekto reikšmę ir išskirtines savybes.

Biržų rajono savivaldybėje:

Astravo dvaro sodyba; Mantagailiškio buv. dvaro sodyba.

Kupiškio rajono savivaldybėje:

Noriūnų k., Palėvenės k., Antašavos k., Adomynės k.

Panevėžio rajono savivaldybėje:

Puziniškio k., Alančių k., Naudvario k., Kučių k. (Bistrampolio), Teresdvario k.

Pasvalio rajono savivaldybėje:

Škilinpamūšio k., Gulbinėnų k., Joniškėlio mstl.

Rokiškio rajono savivaldybėje:

Rokiškio dvaro sodyba, Salų dvaro sodyba, Petriošiškio dvaro sodyba, Ilzenbergo dvaro sodyba.

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos Panevėžio teritorinis padalinys metodiškai vadovauja, koordinuoja, kontroliuoja

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto,

ES ir kitų fondų, savininkų valdytojų lėšos

2.9. Specialių ir reprezentacinių objektų

apsauga, tvarkyba ir naudojimas

(6 brėžinys „Kultūros paveldo teritorijos“)

Pritaikymas kultūriniam, pažintiniam turizmui, infrastruktūrai. Parengiami tvarkybos planai. Atskleidžiamos objekto reikšmė ir išskirtinės savybės

Biržų rajono savivaldybėje:

Biržuose: pilis, siaurojo geležinkelio stotis; Kvetkų k. bažnyčia; Švč. M. Marijos ėmimo į dangų bažnyčios ansamblis Vabalninko m.; bažnyčios statinių kompleksas Kupreliškio mstl.

Kupiškio rajono savivaldybėje:

Dominikonų vienuolyno ansamblis Palėvenės k.; visoje savivaldybėje esantys vėjo malūnai.

Panevėžio miesto savivaldybėje:

konservų fabriko pastatų kompleksas, cukraus fabriko statinių kompleksas, Moigių namų kompleksas, siaurojo geležinkelio kompleksas.

Panevėžio rajono savivaldybėje:

vėjo malūnai: Gudgalio k., Sodeliškių k., Mikėnų k.; Kučių k. (Bistrampolio).

Pasvalio rajono savivaldybėje:

statinių kompleksai: Šv. Apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios Krinčino mstl.; Karmelitų vienuolyno Pumpėnų k., kapinių koplyčių Niurkonių k.

Rokiškio rajono savivaldybėje:

Rokiškyje: Nepriklausomybės aikštė su joje esančiais paminklais, Rokiškio dvaro sodybos kompleksas.

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos Panevėžio teritorinis padalinys metodiškai vadovauja, koordinuoja, kontroliuoja

 

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto,

ES ir kitų fondų, savininkų valdytojų lėšos

 

iii. rekreacinių teritorijų vystymo SPRENDINIAI

 

 

 

3.1. Panevėžio apskrities perspektyvinės rekreacinių teritorijų sistemos formavimas

(7 brėžinys „Rekreacinių teritorijų sistema“)

 


 

1. Funkciniais ryšiais susietų rekreacinių teritorinių sistemų formavimas Biržų, Panevėžio ir Dusetų–Obelių išteklių arealuose.

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

2. Naujų turizmo centrų formavimas.

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

nuolat

3. Regioninę svarbą turinčių poilsio vietovių – Piniavos, Berčiūnų, Kupiškio marių, Salų, Kriaunų  pritaikymo poilsiui gerinimas ir naudojimo intensyvinimas.

Panevėžio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

nuolat

 

4. Rekreacinės aplinkos kokybės gerinimas numatytose perspektyvinėse poilsio vietovėse.

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

nuolat

 

 

 

 

 

Krekenavos  regioninio parko direkcija

2013–2014 m.

5. Kryptingam krašto pažinimui tarnaujančios regioninės automobilių, dviračių ir vandens turizmo maršrutų sistemos formavimui.

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie AM

Lietuvos automobilių  kelių direkcija

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Krekenavos  regioninio parko direkcija

nuolat

3.2. Panevėžio apskrities rekreacijos ir turizmo infrastruktūros prioritetinės kryptys

 

 

1. Reprezentacinių regioninės ar nacionalinės svarbos sportinės-pramoginės arba pažintinės-pramoginės rekreacijos infrastruktūros kompleksų (parkų), veikiančių visos apskrities turistinį konkurencingumą, sistemos formavimas.

2. Regioninių parkų pažintinio turizmo infrastruktūros kūrimas.

3. Numatytų dviračių turizmo regioninės sistemos trasų ir jų infrastruktūros formavimas.

4. Poilsio kaime (kaimo turizmo) plėtojimas numatytose poilsio vietovėse.

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie AM

Lietuvos automobilių  kelių direkcija

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

nuolat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

Krekenavos  regioninio parko direkcija

2013–2014 m.

 

IV. BIOPRODUKCINIO ŪKIO TERITORIJŲ VYSTYMO SPRENDINIAI

 

 

 

4.1. Žemės ūkio teritorijų vystymas

(8 brėžinys „Žemės ūkio teritorijos“)

1. Užtikrinti intensyvų ūkininkavimą geros ūkinės vertės žemėse, grąžinant žemės ūkio veiklai apleistas ir dirvonuojančias žemes; ariamoje žemėje įrengtų pievų ir ganyklų plotai turi būti ne didesni už tokius, kurių reikia laikomiems gyvuliams aprūpinti žaliaisiais ir stambiaisiais pašarais.

2. Rytinėje apskrities teritorijos dalyje, kalvotose ir vidutinės ūkinės vertės žemėse, diegti gamtines sąlygas labiausiai atitinkančias žemdirbystės sistemas ir plėtoti pienininkystę ir galvijininkystę.

3. Rekomenduoti vietovėse, kuriose ūkių savininkų ir valdytojų įsigyti nuosavybėn žemės sklypai išsidėsto nekompaktiškai, rengti žemės konsolidavimo projektus ir spręsti racionalių ūkių žemėvaldų formavimo klausimą. Siekiant suformuoti racionalaus dydžio ir formos žemės ūkio ir miškų ūkio paskirties žemės sklypus, sustambinti žemės valdas, sumažinti atstumus tarp žemės sklypų ūkių valdose, sukurti reikiamą infrastruktūrą, rengti žemės konsolidacijos projektus.

4. Diferencijuoti žemės ūkio ir miškų ūkio veiklą pagal nustatytą žemės naudojimo paskirtį ir agrarinės veiklos zonas ar kitus funkcinius prioritetus, užtikrinant optimalesnį žemės naudojimą:

4.1. Teritorijos, kurių perspektyvinis naudojimas – ilgalaikė žemės ūkio veikla, turi būti planuojamos gerinti ir tvarkyti taip, kad jų naudojimas būtų intensyvus, užtikrinantis efektyvią gamybą;

4.2. Teritorijų, kuriose planuojamas tausojamasis ir ekologinis ūkininkavimas, naudojimo skatinimą valstybės rėmimo priemonėmis ir naudojimo kontrolę būtina susieti su specialiųjų planų rengimu, numatant reikiamas aplinkosaugos priemones;

4.3. Teritorijos, kurių perspektyvinis naudojimas – miškų ūkio veikla, turi būti planuojamos ir tvarkomos skatinant miško įveisimą ir kitas miškotvarkos priemones; šis ryškesnis veiklos ir specializacijos diferencijavimas turi būti įdiegtas planavimo veiklos skatinimo, kitomis finansinėmis ir organizacinėmis priemonėmis, taip pat tinkamai organizuojant žemės naudojimo valstybinę kontrolę.

Aplinkos ministerija

Nacionalinė žemės tarnyba prie ŽŪM

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

nuolat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Žemės ūkio teritorijų tvarkymo prioritetai   (8 brėžinys „Žemės ūkio teritorijos“)

1. Žemės ūkio veiklos diferencijavimas pagal nustatytas agrarinės veiklos zonas ar kitus funkcinius prioritetus, užtikrinant optimalesnį žemės naudojimą.

2. Teritorijos, kurių perspektyvinis naudojimas – ilgalaikė žemės ūkio veikla, turi būti tvarkomos taip, kad jų naudojimas būtų intensyvus, užtikrinantis efektyvią gamybą.

3. Teritorijų, kuriose planuojamas tausojamasis ir ekologinis ūkininkavimas, naudojimo skatinimą valstybės rėmimo priemonėmis ir naudojimo kontrolę būtina susieti su specialiųjų planų rengimu numatant reikiamas aplinkosaugos priemones.

4. Teritorijos, kurių perspektyvinis naudojimas – miškų ūkio veikla, turi būti planuojamos ir tvarkomos skatinant miško įveisimą ir kitas miškotvarkos priemones.

5. Numatomai bioprodukcinio ūkio veiklai turi būti suplanuota ir įrengta (papildyta) atitinkama infrastruktūra – keliai, elektros linijos, vandenvalos ir kiti įrenginiai; prioritetiniai darbai turėtų būti atliekami vystant perspektyvias kaimo gyvenamąsias vietoves, intensyviai rekreacinei veiklai skirtas teritorijas (rekreacinius arealus), taip pat žemės ūkio paskirties teritorijas su našiais dirvožemiais, kuriose rekomenduojamą specializaciją atitinkantis ūkininkavimas duos didžiausią ekonominį efektą.

Aplinkos ministerija, Nacionalinė žemės tarnyba prie ŽŪM

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

nuolat

Valstybės biudžeto, ES, privačios lėšos

4.3. Miškų ūkio teritorijų tvarkymo prioritetai

(8 brėžinys „Žemės ūkio teritorijos“)

1. Padidinti miškų plotus – apsodinti bemiškę miškų ūkio paskirties žemę ir žemės ūkiui ekonomiškai netikslingus naudoti žemės sklypus, kurių miškingumas šiuo metu labai mažas.

2. Sudaryti sąlygas naudoti miško žemę medžioklei, turizmui.

3. Skatinti efektyvų ir racionalų miško išteklių naudojimą, biologinės įvairovės miškuose išsaugojimą, rekreacinio miškų potencialo didinimą.

Aplinkos ministerija,

Nacionalinė žemės tarnyba prie ŽŪM

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

iki 2022 m.

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios, miškų urėdijų,  

ES lėšos

 

V. TECHNINĖS INFRASTRUKTŪROS TERITORIJŲ VYSTYMO SPRENDINIAI

 

 

 

5.1. Pagrindinių kelių karkaso visam regionui aptarnauti ir tranzitiniam srautui su Latvijos Respublika suformavimas

(10 brėžinys „Techninė infrastruktūra“)

 

 

1. Gerinti krašto kelio Nr. 122 Panevėžys–Rokiškis–Daugpilis techninius parametrus iki magistralinio kelio reikšmės.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

po 2022 m.

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

2. Gerinti krašto kelio Nr. 118 Kupiškis–Utena techninius parametrus iki magistralinio kelio reikšmės.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Kupiškio rajono savivaldybė

po 2022 m.

3. Gerinti rajoninio kelio Nr. 3101 Pasvalys–Vabalninkas techninius parametrus iki krašto kelio reikšmės.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Pasvalio rajono savivaldybė

Biržų rajono savivaldybė

po 2022 m.

4. Įrengti papildomą krašto kelią rajoninio kelio Nr. 3647 Pandėlys–Suvainiškis pagrindu; gerinti rajoninio kelio Nr. 3647 Pandėlys–Suvainiškis techninius parametrus iki krašto kelio reikšmės po planuojamo 10 metų laikotarpio.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Rokiškio rajono savivaldybė

po 2022 m.

5. Pratęsti susisiekimą Latvijos pasienio link krašto keliu Nr. 120 Radiškis–Anykščiai–Rokiškis– esamų rajoninės reikšmės kelių Nr. 3601 Rokiškis–Juodupė–Onuškis–Ilzenbergas ir Nr. 3620 Juodupė–Aleknos–Aknystė pagrindu formuoti krašto reikšmės ir atitinkamų techninių parametrų kelią, jungiantį Lietuvą ir Latviją per Juodupės pasienio kontrolės punktą.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „ Panevėžio regiono keliai“

 

po 2022 m.

5.2. Panevėžio apskrities susisiekimo infrastruktūros sprendiniai

Automobilių kelių plėtros ir modernizavimo sprendiniai

(10 brėžinys „Techninė infrastruktūra“)


 


 

1. Kelio A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga atkarpa.

Susisiekimo ministerija,

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

nuolat

KPPP, ES, kitos lėšos

 

2. Kelio A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai atkarpos.

3. Kelio A9 Panevėžys–Šiauliai atkarpa.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „ Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

nuolat

4. Kelio Nr. 122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys atkarpos.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „ Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

po 2013 m.

5. Kelio Nr. 118 Kupiškis–Utena atkarpa.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2022 m.

 

Kupiškio rajono savivaldybė

nuolat

6. Kelio Nr. 121 Anykščiai–Troškūnai–Panevėžys atkarpa.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

po 2022 m.

7. Kelio Nr. 191 Paliūniškis–Vabalninkas atkarpos.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio rajono savivaldybė

po 2018 m.

8. Kelio Nr. 124 Kupiškis–Vabalninkas–Biržai atkarpa.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2022 m.

Kupiškio rajono savivaldybė

nuolat

9. Kelio Nr. 123 Biržai–Pandėlys–Rokiškis atkarpos.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Pasvalio rajono savivaldybė

po 2022 m.

10. Kelio Nr. 150 Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys atkarpos.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ  „Panevėžio regiono keliai“

iki 2022 m.

11. Kelio Nr. 195 Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys atkarpos.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

po 2022 m.

12. Kelio Nr. 209 Joniškis–Žeimelis–Pasvalys atkarpa.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2022 m.

13. Kelias Nr. 3101 Pasvalys–Vabalninkas.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2022 m.

14. Kelio Nr. 125 Biržai–Raubonys atkarpa.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2015 m.

15. Kelio Nr. 120 Radiškis–Anykščiai–Rokiškis atkarpa.

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2022 m.

16. Kelio Nr. 117 Zarasai–Bradesiai–Obeliai atkarpa.

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2015 m.

 

17. Kelio Nr. 149 Smilgiai–Pakruojis atkarpa.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio rajono savivaldybė

po 2022  m.

18. Kelio Nr. 192 Skapiškis–Pandėlys atkarpa.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2015 m.

Kupiškio rajono savivaldybė

nuolat

19. Rajoninio kelio Nr. 3604 Rokiškis–Maineivos–Naujasodė atkarpa.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2022 m.

20. Kelias Pandėlys–Suvainiškis.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2015 m.

21. Rajoniniai keliai Nr. 3601 Rokiškis–Juodupė–Onuškis–Ilzenbergas ir  Nr. 3620 Juodupė–Aleknos–Aknystė.

Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių  kelių direkcija  prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

po 2015 m.

22. A17 Panevėžio aplinkkelio tęsinys į Ūtos dviejų lygių sankryžą.

Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

po 2022 m.

23. Ramygalos  rytinis aplinkkelis.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio rajono savivaldybė

po 2015 m.

24. Karsakiškio pietinis aplinkkelis.

Susisiekimo ministerija

Lietuvos automobilių  kelių direkcija prie SM

VĮ „Panevėžio regiono keliai“

Panevėžio rajono savivaldybė

po 2015 m.

5.3. Logistikos centrų kūrimas ir plėtra

1. Panevėžio miesto pramonės ir logistikos parkas.

2. Logistikos centras Panevėžio rajono savivaldybės teritorijoje.

3. Logistikos centras ties Gustonių gyvenamąja vietove šalia tarptautinio magistralinio kelio A9 (E272) Panevėžys–Šiauliai.

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

nuolat

Valstybės savivaldybių biudžeto,  ES lėšos

5.4. Geležinkelio linijų plėtra

(10 brėžinys „Techninė infrastruktūra“)

 

 

1. Magistralinė geležinkelio linija Radviliškis–Panevėžys–Šapeliai–valstybės siena yra strateginės reikšmės ir ateityje išliks kaip viena svarbesnių Lietuvos geležinkelių tinklo keleivių ir krovinių pervežimo linijų, į kurios modernizavimą tikslinga investuoti.

2. Panevėžio apskrityje išlikusi geležinkelio Panevėžys–Rubikiai atkarpa sėkmingai naudojama turistiniais tikslais; šis siaurasis geležinkelis bus naudojamas kaip pramoginio turizmo objektas, kuris kartu su urbanistinės ir architektūrinės vertės stočių pastatais, kelių statiniais yra ir bus vertingas istorinis ir kultūros paveldo objektas:

2.1. užtikrinti tinkamą priežiūrą ir naudojimą.

Susisiekimo ministerija,

AB „Lietuvos geležinkeliai“

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Biržų regioninio parko direkcija

Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Panevėžio teritorinis padalinys

iki 2020 m.

Valstybės savivaldybių biudžeto,  ES ir kitų fondų, savininkų valdytojų lėšos

3.  Nenaudojamą siaurojo geležinkelio atkarpą Pasvalys–Biržai, Pasvalys–Joniškėlis–Pakruojis, Joniškėlis–Panevėžys tikslinga atkurti ir pritaikyti turizmo tikslais, šis siaurasis geležinkelis bus naudojamas kaip pramoginio turizmo objektas, kuris kartu su urbanistinės ir architektūrinės vertės stočių pastatais, kelių statiniais yra ir bus vertingas istorinis ir kultūros paveldo objektas:

3.1. perduoti neveikiantį siaurojo geležinkelio ruožą VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“;

3.2. skirti lėšas siaurojo geležinkelio neveikiančio ruožo atgaivinimui.

Biržų rajono savivaldybė

 

po 2022 m.

 

 

5.5. Oro transporto infrastruktūros plėtra  (10 brėžinys „Techninė infrastruktūra“)

Panevėžio apskrityje esantys Rokiškio, Biržų, Panevėžio, Įstros ir Rajūnų aerodromai priklauso bendrosios aviacijos grupei ir ateityje bus naudojami sportiniais, aviacinio turizmo tikslais ir keleivių susisiekimui nedideliais atstumais (oro taksi paslaugos). Privatūs verslo klasės lėktuvai bus naudojami ir sanitariniais tikslais – skubiai ligoniams vežti. Panevėžio miesto rytinėje dalyje esantis Pajuostės aerodromas ir toliau bus rezervinis, naudojamas kariniais tikslais.

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

 

iki 2022 m.

ES, privačios lėšos

5.6. Vandentieka ir vandenvala


 


 

1. Rekonstruoti esamus geležies šalinimo įrenginius, uždaryti nenaudojamus gręžinius.

Panevėžio miesto savivaldybė

2020 m.

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

2. Esamą Kupiškio vandentiekio sistemą – sujungti Kupiškio miesto, Aukštupėnų, Byčių, Paketurių ir Šepetos kaimų vandentiekio sistemas, uždaryti senus ir įrengti naujus gręžinius, įrengti 1,5 kilometro ilgio vandentiekio liniją, renovuoti ir išplėsti geležies šalinimo įrenginius – iki 2 100 kub. metrų per parą, renovuoti 26,7 kilometro esamų ir įrengti 6,3 kilometro naujų skirstomųjų tinklų.

Kupiškio rajono savivaldybė

 

po 2022 m.

3. Esamą Subačiaus vandentiekio sistemą – įrengti naujus 220 kub. metrų per parą našumo geležies šalinimo įrenginius; renovuoti 2,2 kilometro esamų ir įrengti 6 kilometrus naujų skirstomųjų tinklų.

4. Palėvenėlės kaimas, įrengti 10 kub. metrų per parą našumo artezinį gręžinį, pastatyti naujus 10 kub. metrų per parą našumo vandens gerinimo įrenginius, pakloti 1,9 kilometro naujų vandentiekio tinklų.

5. Adomynės kaimas, įrengti 10 kub. metrų per parą našumo artezinį gręžinį, pastatyti naujus 10 kub. metrų per parą našumo vandens gerinimo įrenginius, pakloti 2,2 kilometro naujų vandentiekio tinklų.

6. Esamą Kupiškio nuotekų surinkimo sistemą – prijungti prie Kupiškio nuotekų sistemos Aukštupėnų, Byčių, Paketurių ir Šepetos kaimus, nutiesti 8,2 kilometro slėginių vamzdynų, išplėsti nuotekų valymo įrenginius didinant jų pajėgumą iki 2 620 kub. metrų per parą, renovuoti 21,2 kilometro esamų ir įrengti  19 kilometrų naujų skirstomųjų tinklų.

7. Esamą Subačiaus nuotekų surinkimo sistemą – rekonstruoti nuotekų valymo įrenginius didinant jų pajėgumą iki 300 kub. metrų per parą, renovuoti  2 kilometrus ir įrengti 7 kilometrus naujų skirstomųjų tinklų.

8. Palėvenėlės kaimas, numatoma nauja 100 kub. metrų per parą našumo nuotekų valykla, 1,7 kilometro naujų nuotekų tinklų, naujos siurblinės, 2 vnt.

 

 

 

9. Adomynės kaimas, numatoma nauja 100 kub. metrų per parą našumo nuotekų valykla, 2,2 kilometro naujų nuotekų tinklų, naujos siurblinės, 2 vnt.

10. Esamą Rokiškio vandentiekio sistemą – sujungti Rokiškio, Bajorų ir Kavoliškio vandentiekio sistemas, rekonstruoti 2 vandenvietes, renovuoti  39,2 kilometro esamų ir įrengti 13,5 kilometro naujų skirstomųjų tinklų.

Rokiškio rajono savivaldybė

 

nuolat

11. Esamą Obelių vandentiekio sistemą – įrengti naują gręžinį, renovuoti 1 kilometrą esamų ir įrengti 1 kilometrą naujų skirstomųjų tinklų.

12. Esamą Pandėlio vandentiekio sistemą – įrengti 2 naujus gręžinius, renovuoti 0,6 kilometro esamų ir įrengti 3,8 kilometro naujų skirstomųjų tinklų.

13. Renovuoti 29,7 kilometro nuotekų tinklų.

14. Esamą Obelių nuotekų surinkimo sistemą – rekonstruoti nuotekų valymo įrenginius didinant jų pajėgumą iki 350 kub. metrų per parą, įrengti  6,4 kilometro naujų skirstomųjų tinklų.

15. Esamą Pandėlio nuotekų surinkimo sistemą – rekonstruoti nuotekų valymo įrenginius didinant jų pajėgumą iki 300 kub. metrų per parą, renovuoti  3,2 kilometro esamų ir įrengti 5,2 kilometro naujų skirstomųjų tinklų.

16. Esamą Vabalninko vandentiekio sistemą – įrengti naują gręžinį ir naujus 350 kub. metrų per parą našumo geležies šalinimo įrenginius, renovuoti  2,5 kilometro esamų ir įrengti 3 kilometrus naujų skirstomųjų tinklų.

Biržų rajono savivaldybė

iki 2022 m.

 

 

17. Esamą Vabalninko nuotekų surinkimo sistemą – pastatyti naujus 400 kub. metrų per parą pajėgumo nuotekų valymo įrenginius, renovuoti 2 kilometrus esamų ir įrengti 7 kilometrus naujų skirstomųjų tinklų.

18. Esamą Pasvalio vandentiekio sistemą – sujungti Pasvalio miesto ir Ustukių kaimo vandentiekio sistemas, nutiesti 3 kilometrų ilgio vandentiekio liniją, renovuoti 33,3 kilometro esamų ir įrengti 3 kilometrus naujų skirstomųjų tinklų.

Pasvalio rajono savivaldybė

 

2022 m.

19. Esamą Joniškėlio vandentiekio sistemą –sujungti Joniškėlio, Narteikių ir Meškalaukio vandentiekio sistemas, sujungti vandenvietes 4 kilometrų ilgio vandentiekio linija, renovuoti ir išplėsti geležies šalinimo įrenginius, renovuoti 27,3 kilometro esamų ir įrengti 13,2 kilometro naujų skirstomųjų tinklų.

20. Esamą Pasvalio nuotekų surinkimo sistemą – prijungti prie Pasvalio nuotekų sistemos Ustukių kaimą, nutiesti 3,5 kilometro slėginių vamzdynų, rekonstruoti nuotekų valymo įrenginius didinant jų pajėgumą iki 3 250 kub. metrų per parą, renovuoti 33,8 kilometro esamų ir nutiesti 10 kilometrų naujų skirstomųjų tinklų.

21. Esamą Joniškėlio nuotekų surinkimo sistemą – prijungti prie Joniškėlio nuotekų sistemos Narteikių ir Meškalaukių kaimus, nutiesti 4 kilometrus slėginių vamzdynų, rekonstruoti nuotekų valymo įrenginius didinant jų pajėgumą iki 700 kub. metrų per parą, renovuoti 9,3 kilometro esamų ir nutiesti 18 kilometrų naujų skirstomųjų tinklų.

22. Ramygalos–Aukštadvario vandentiekio sistemą – prie šios sistemos numatoma prijungti Garuckų kaimą, rekonstruoti vandenvietę, renovuoti vieną kilometrą esamų ir įrengti šešis kilometrus naujų skirstomųjų tinklų.

Panevėžio rajono savivaldybė

 

2018 m.

23. Esamą Ramygalos–Aukštadvario nuotekų surinkimo sistemą – prie šios sistemos prijungti Garuckų kaimą, rekonstruoti esamus nuotekų valymo įrenginius, renovuoti 1 kilometrą esamų ir įrengti 6 kilometrus naujų skirstomųjų tinklų.

24. Papildomai vykdyti išleidžiamų į paviršinius vandenis nuotekų kontrolę.

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

nuolat

 

5.7. Atliekų tvarkymas

1. Uždaromus sąvartynus rekultivuoti arba paversti atliekų rūšiavimo ar biodegraduojančių atliekų kompostavimo aikštelėmis.

2. Rinkti didžiųjų atliekų surinkimo aikštelėse ir antrines žaliavas.

 

UAB „Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centras“

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto,

ES lėšos

5.8. Elektros energijos tiekimo plėtra

1. Išlaikyti esamą 110 ir 330 kV elektros tinklą, atnaujinti susidėvėjusius įrenginius ir nutiesti naują 330 kV elektros liniją nuo Panevėžio transformatorių pastotės iki Mūšos skirstymo punkto.

2. Panevėžyje intensyvinti elektros energijos gamybą kogeneracijos principu.

3. Modernizuoti esamą elektros energijos skirstomąjį tinklą (10–0,4 kV), pakeisti susidėvėjusius įrenginius ir optimizuoti transformatorinių galias.

4. Plėsti elektros energijos skirstomąjį tinklą, užtikrinant visišką elektros energijos paslaugos prieinamumą gyventojams ir ūkio subjektams.

5. Rekonstruoti ir plėsti miesto ir kaimo gyvenamųjų vietovių gatvių apšvietimą;

6. Pagal galimybes maksimaliai kabeliuoti elektros energijos perdavimo ir skirstymo tinklus miestų ir miestelių gyvenamosiose vietovėse.

7. Atlikti elektros energijos gamybos iš vietinių ir atsinaujinančių energijos šaltinių galimybių studiją.

AB „Lesto“

AB „Litgrid“

 

nuolat

Valstybės, savivaldybės biudžeto, privačios,

ES lėšos

5.9. Dujotiekio tinklų plėtra

1. Pakloti magistralinį dujotiekį:

1.1. PanevėžysKupiškisRokiškis;

1.2. į Kupiškį, įrengiant Kupiškio dujų skirstymo stotį;

1.3. į Rokiškį, įrengiant Rokiškio dujų skirstymo stotį.

2. Plėtoti Lietuvos Respublikos vidaus magistralinių dujotiekių sistemą, paklojant magistralinio dujotiekio atšakas:

2.1. į Subačių, įrengiant Subačiaus dujų skirstymo stotį;

2.2. į Skapiškį, įrengiant Skapiškio, dujų skirstymo stotį;

2.3. į Panemunėlį, įrengiant Panemunėlio dujų skirstymo stotį;

2.4. į Joniškėlį, įrengiant Joniškėlio dujų skirstymo stotį;

2.5. į Smilgius, įrengiant Smilgių dujų skirstymo stotį.

3. Dujotiekių jungties tarp Lietuvos ir Latvijos pajėgumų padidinimas iki  12 mln. m3/parą.

4. Riboti užstatymo intensyvumą 200 metrų atstumu į abi puses nuo esamų magistralinių dujotiekio vamzdžio ašies statinių.

5. Panevėžio dujų skirstymo stoties Nr. 1 rekonstrukcija.

6. Panevėžio dujų kompresorių stoties modernizavimas.

7. Plėsti skirstomojo dujotiekio tinklą:

7.1. į Pandėlį nuo numatomos Skapiškio dujų skirstymo stoties;

7.2. į Ramygalą ir „plyno lauko“ investicijų teritoriją (nuo Panevėžio skirstomųjų tinklų);

7.3. Biržų rajono savivaldybės teritorijoje nuo esamos Biržų dujų skirstymo stoties;

7.4. Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje nuo esamų Panevėžio DSS Nr. 1, Panevėžio DSS Nr. 2, Miežiškių dujų skirstymo stočių;

7.5. Panevėžio rajono savivaldybės teritorijoje nuo esamų Panevėžio DSS Nr. 1, Panevėžio DSS Nr. 2, Miežiškių, Raguvos, Gegužinės, Piniavos dujų skirstymo stočių;

7.6. Pasvalio rajono savivaldybės teritorijoje nuo esamų Pasvalio ir Pajiešmenių skirstymo stočių.

Energetikos ministerija

Valstybinė kainų  ir energetikos  kontrolės komisija,

AB „Lietuvos dujos“

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

iki 2020 m.

Valstybės savivaldybių biudžeto, ES, AB „Lietuvos dujos“,

privačios lėšos

5.10. Centralizuoto šilumos tiekimo plėtra

1. Plečiant dujotiekio tinklą, kartu rekonstruoti Rokiškio ir Kupiškio katilines – pritaikyti jas gamtinėms dujoms ir numatyti rezervinį kurą iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir atliekinių medžiagų, rekonstruoti esamus įrenginius, didinant energijos gavybos efektyvumą.

2. Rekonstruoti Panevėžio rajonines katilines – pritaikyti jas dirbti kogeneracijos principu ir šilumai iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir atliekinių medžiagų gaminti.

3. Rekonstruoti Pasvalio rajoninę katilinę – numatyti rezervinį kurą iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir atliekinių medžiagų.

4. Pastatyti antrą 35 MW elektrinės galios ir 33 MW šiluminės galios kombinuotojo ciklo bloką kogeneracinėje elektrinėje Panevėžyje.

5. Išsaugoti visų gyvenamųjų vietovių esamas centralizuotas šilumos tiekimo sistemas, rekonstruoti šilumos trasas naudojant bekanalius vamzdynus, modernizuoti katilines ir šilumos punktus, didinti kuro vartojimo efektyvumą, modernizuoti šilumos punktus, didinti šilumos vartojimo efektyvumą.

6. Parengti studijas centralizuoto šilumos tiekimo sistemų modernizavimui pagrįsti.

7. Įgyvendinti aplinkosaugines priemones šilumos tiekimo įmonėse, įdiegti oro taršos mažinimo ir monitoringo sistemas šilumos tiekimo įmonių katilinėse ir elektrinėse.

Biržų rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

AB „Panevėžio energija“

nuolat

Valstybės savivaldybių biudžetų, ES, privačios lėšos

 

VI. KITOS FUNKCINĖS TERITORINĖS STRUKTŪROS SPRENDINIAI

 

 

 

6.1. Funkcinių teritorinių struktūrų plėtros prioritetai  (3 brėžinys „Urbanistinė sistema“)

1. Kurti ir plėtoti pramonines zonas su modernia infrastruktūra.

2. Rezervuoti perspektyviniam verslui esamas pramonines teritorijas.

3. Numatyti bendruosiuose planuose teritorijas pramonės ir verslo plėtrai.

4.. Modernizuoti mokymo bazes.

5. Palaikyti regiono kultūros plėtrai reikalingą infrastruktūrą.

6. Pastatyti sveikatingumo centrą Kupiškyje, Biržuose.

7. Plėsti žmonių su negalia globos įstaigų infrastruktūrą.

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

nuolat

 

 

Valstybės savivaldybės biudžeto,

ES lėšos

Biržų rajono savivaldybė

iki 2022 m.

 

6.2. Švietimo, kultūros ir socialinių paslaugų infrastruktūros plėtojimas (3 brėžinys „Urbanistinė sistema“)

1. Apskrities profesinio mokymo įstaigų potencialą susieti su valstybės ūkio raidos prognozėmis ir darbo rinkos paklausa, profesinio mokymo mokyklų tinklas pateiktas.

2. Kadangi apskrityje veikia neuniversitetinė aukštojo mokslo įstaiga Panevėžio kolegija, siekti savarankiškos universitetinės aukštojo mokslo įst. statuso Kauno technologijos universiteto Panevėžio institutui.

3. Perspektyvoje sudaryti sąlygas steigti naujo tipo kultūros centrus, skatinti glaudų bendradarbiavimą tarp regiono kultūros įstaigų, gerinti sąlygas gyventojams rasti kultūrinę informaciją ir ja naudotis, kultūros įstaigų tinklas pateiktas.

4. Išlaikyti esamas asmens sveikatos priežiūros įstaigas savivaldybių centruose ir numatytuose lokaliniuose aptarnavimo centruose: Vabalninke, Ramygaloje, Joniškėlyje, Obeliuose, Pandėlyje.

5. Pastatyti ir įrengti sveikatingumo kompleksą Kupiškio, Biržų  m.

6. Įrengti socialiai pažeidžiamų žmonių visuomeninių organizacijų centrą Pasvalyje, įkurti šeimos krizių centrą Joniškėlyje, vaikų ir jaunimo ugdymo centrą neįgaliems vaikams Kupiškyje.

Panevėžio miesto savivaldybė

 

po 2022 m.

Valstybės savivaldybės biudžeto,

ES lėšos

 

Rokiškio rajono savivaldybė

Kupiškio rajono savivaldybė

Pasvalio rajono savivaldybė

Panevėžio rajono savivaldybė

nuolat

 

 

 

 

Biržų rajono savivaldybė

iki 2022 m.

 

_________________