LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2008 M. KOVO 15 D.
ĮSAKYMO Nr. ISAK-716 „DĖL BENDROJO LAVINIMO TECHNOLOGIJŲ DALYKŲ IR PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIŲ UŽSKAITYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. sausio 23 d. Nr. V-161
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. kovo 15 d. įsakymą Nr. ISAK-716 „Dėl Bendrojo lavinimo technologijų dalykų ir profesinio mokymo programos modulių užskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 34-1234) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL BENDROJO UGDYMO TECHNOLOGIJŲ DALYKŲ IR PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIŲ UŽSKAITOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 10 straipsnio 3 dalį, 11 straipsnio 3 ir 4 dalis ir Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627; 2009, Nr. 93-3973; 2010, Nr. 67-3338; 2011, Nr. 86-4140) 6 straipsnio 4 dalį ir 22 straipsnio 1 dalies 8 punktą,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2008 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. ISAK-716
(Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2012 m. sausio 23 d. įsakymo Nr. V-161
redakcija)
BENDROJO UGDYMO TECHNOLOGIJŲ DALYKŲ IR PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIŲ UŽSKAITOS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrojo ugdymo technologijų dalykų ir profesinio mokymo programos modulių užskaitos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato profesinio mokymo programos modulių įtraukimą į pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį, vidurinio ugdymo programą (toliau – bendrojo ugdymo programos), vidurinio ugdymo technologijų išplėstinio kurso programos modulių ir profesinio mokymo programos modulių įskaitymą mokiniams, tęsiantiems mokymąsi pagal profesinio mokymo programas.
2. Aprašas sudaro prielaidas suartinti bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą, teikia galimybę skirtingų ugdymosi poreikių mokiniams kitaip įgyti pagrindinį ir/ar vidurinį išsilavinimą, planuoti profesinę karjerą ir tikslingai rinktis tolesnę mokymosi kryptį ar veiklą.
3. Aprašu vadovaujasi mokyklos, vykdančios bendrojo ugdymo programas (toliau – Mokykla), ir profesinio mokymo teikėjai.
II. PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIŲ ĮTRAUKIMAS Į BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS
5. Į bendrojo ugdymo programas galima įtraukti tik Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre šio registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. vasario 10 d. nutarimu Nr. 154 (Žin., 2010, Nr. 21-996), nustatyta tvarka registruotų profesinio mokymo programų modulius.
6. Dėl profesinio mokymo programų modulių įtraukimo į bendrojo ugdymo programas ir jų įgyvendinimo Mokyklos vadovas turi gauti savivaldybės administracijos direktoriaus (savivaldybių mokyklų – biudžetinių įstaigų), kitų Mokyklų – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, savininko (dalyvių susirinkimo) raštišką pritarimą. Raštiškas pritarimas išduodamas, atsižvelgus į savivaldybės teritorijoje ir regione esamą profesinio mokymo įstaigų tinklą, profesinio mokymo programų prieinamumą.
7. Mokykla, įvedanti profesinio mokymo programos modulius, turi pasirašyti sutartį su profesinio mokymo įstaiga dėl profesinio mokymo bazės naudojimo teoriniam ir/ar praktiniam mokymui ir profesijos mokytojų profesiniam mokymui skyrimo.
8. Mokyklos ugdymo plano projektas rengiamas atsižvelgiant į pasirinktos profesinio mokymo programos reikalavimus. Profesinio mokymo programos moduliams, įtrauktiems į vidurinio ugdymo programą, įgyvendinti skiriama ne mažiau kaip 800 valandų. Dėl profesinio mokymo programos modulių įgyvendinimo ugdymo plano projektas derinamas su profesinio mokymo įstaiga, kurios bazėje bus vykdomi profesinio mokymo programos moduliai.
9. Į pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį gali būti įtraukiamas profesinio mokymo programos įvadinis modulis/profesijos mokymo dalykas (dalykai). Jie gali būti siūlomi mokiniui rinktis vietoj technologijų dalyko programų, gali būti derinami su pagrindinio ugdymo technologijų dalyko programų turiniu, skiriami ikiprofesiniam mokymui, profesiniam veiklinimui ir/ar derinami su neformaliuoju švietimu.
10. Mokyklos vadovas, gavęs savivaldybės administracijos direktoriaus (savivaldybių mokyklų – biudžetinių įstaigų), kitų Mokyklų – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, savininko (dalyvių susirinkimo) raštišką pritarimą dėl vidurinio ugdymo programos, į kurią įtraukti profesinio mokymo programos moduliai, vykdymo nuo einamųjų metų rugsėjo 1 dienos, dėl pritarimo Švietimo ir mokslo ministerijai teikia prašymą iki einamųjų metų balandžio 1 dienos.
11. Su prašymu Švietimo ir mokslo ministerijai teikiama: savivaldybės administracijos direktoriaus (savivaldybių mokyklų – biudžetinių įstaigų); kitų Mokyklų – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, savininko (dalyvių susirinkimo) raštiškas pritarimas, vidurinio ugdymo programos, į kurią įtraukti profesinio mokymo programos moduliai (nurodomi valstybiniai kodai), ugdymo plano projektas ir sutarties su profesinio mokymo įstaiga, kurioje bus įgyvendinami profesinio mokymo programos moduliai, kopija.
12. Švietimo ir mokslo ministerija vertina mokyklos ugdymo plano projekto atitiktį bendrųjų ugdymo ir profesinio mokymo planų nuostatoms. Jeigu pritariama mokyklos ugdymo plano projektui, švietimo ir mokslo ministras įsakymu suteikia teisę Mokyklai vykdyti vidurinio ugdymo programą, į kurią įtraukti profesinio mokymo programų moduliai, jeigu nepritariama – Mokykla ir savivaldybės administracijos direktorius (savivaldybių mokyklų – biudžetinių įstaigų); kitų Mokyklų – savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, savininkas (dalyvių susirinkimas) apie tai informuojami raštu, nurodomos nepritarimo priežastys.
13. Švietimo ir mokslo ministerijos pritarimo nereikia, jei Mokykla profesinio mokymo modulius yra įtraukusi į pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir (ar) turi teisę vykdyti formalųjį profesinį mokymą.
14. Jei Mokykla vykdo suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programą ir (ar) suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą ir turi teisę vykdyti formalųjį profesinį mokymą (tęstinį profesinį mokymą), į suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį gali įtraukti tik tų profesinio mokymo programų, pagal kurias gali mokytis asmenys, turintys ne žemesnį kaip pradinis išsilavinimą, modulius, o į suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą – profesinio mokymo programų (tęstinis profesinis mokymas), skirtų asmenims, turintiems ne žemesnį kaip pagrindinis išsilavinimą, modulius.
III. TECHNOLOGIJŲ DALYKO IR PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIŲ ĮSKAITYMAS
15. Mokiniui, baigusiam profesinio mokymo programos modulius, teisės aktų nustatyta tvarka išduodamos pažymėjimas. Mokinio įgytos kompetencijos vertinamos pagal modulyje ar profesinio mokymo programoje nustatytus mokymosi pasiekimų vertinimo reikalavimus.
16. Mokiniui, baigusiam vidurinio ugdymo technologijų išplėstinio kurso programą ir ketinančiam tęsti mokymąsi pagal profesinio mokymo programą, atitinkančią baigtą technologijų kryptį, jo pageidavimu išduodama Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 (Žin., 2011, Nr. 88-4229), 6 priede nustatyto pavyzdžio pažyma, kurioje nurodoma: vidurinio ugdymo technologijų programos krypties ir modulių pavadinimai; jų apimtis valandomis per dvejus metus; aprašomos įgytos technologinės ir bendrosios kompetencijos.
17. Profesinio mokymo įstaiga, siekdama įskaityti ankstesnio mokymosi pasiekimus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. ISAK-72 „Dėl Ankstesnio mokymosi pasiekimų užskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 8-297).