Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2007 M. GRUODŽIO 19 D. NUTARIMO NR. 1369 „DĖL VALSTYBINĖS REIKŠMĖS MIŠKŲ PLOTŲ SCHEMŲ RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. balandžio 21 d. Nr. 856
Vilnius
1. Pakeisti Valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1369 „Dėl Valstybinės reikšmės miškų plotų schemų rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 137-5593):
1.1. Išdėstyti 3 punktą taip:
„3. Schemų rengimą ir tikslinimą organizuoja Aplinkos ministerija (toliau vadinama – rengimo organizatorius), o jų rengimą ir derinimą atlieka Valstybinė miškų tarnyba (toliau vadinama – rengėjas). Sprendimas dėl schemos rengimo priimamas aplinkos ministro įsakymu. Šis sprendimas skelbiamas oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“, vietos spaudoje, taip pat rengimo organizatoriaus ir rengėjo interneto tinklalapiuose.“
1.2. Išdėstyti 7 punktą taip:
„7. Rengėjas, parengęs savivaldybės teritorijos schemos projektą, organizuoja šios schemos projekto viešą svarstymą. Informacija apie viešą svarstymą skelbiama rengimo organizatoriaus ir rengėjo interneto tinklalapiuose, vietos spaudoje, savivaldybės administracijos ir seniūnijų skelbimų lentose (skelbimą seniūnijų skelbimų lentose organizuoja savivaldybės administracija). Informuojama apie parengtą savivaldybės teritorijos valstybinės reikšmės miškų schemos projektą: nurodoma vieta ir laikas, kur iki viešo svarstymo (bet ne trumpiau kaip prieš 10 darbo dienų) su juo galima susipažinti, viešo svarstymo vieta ir laikas, rengėjo adresas ir telefonas, elektroninio pašto ir interneto tinklalapio adresai.“
1.3. Išdėstyti 11 punktą taip:
„11. Viešai apsvarsčius schemos projektą ir atsakius į pateiktus prašymus, rengėjas schemos projektą per 20 darbo dienų pateikia derinti apskrities viršininkui, savivaldybės administracijai, valstybės įmonėms miškų urėdijoms ar kitiems valstybinių miškų valdytojams, kurių teritoriją apima parengtos schemos projektas. Derinančios institucijos per 10 darbo dienų nuo schemos projekto gavimo jį derina arba raštu pateikia motyvuotus atsakymus dėl nederinimo. Rengėjas, gavęs motyvuotą atsakymą dėl nederinimo, per 10 darbo dienų patikslina schemos projektą ir pateikia pakartotinai derinti suinteresuotoms institucijoms arba motyvuotai atsisako tikslinti schemos projektą. Jeigu suinteresuotos institucijos per nurodytą terminą nepateikia pastabų, laikoma, kad jos projektui neprieštarauja.“
1.4. Išdėstyti 11 punktą taip:
„11. Viešai apsvarsčius schemos projektą ir atsakius į pateiktus prašymus, rengėjas schemos projektą per 20 darbo dienų pateikia derinti Nacionalinei žemės tarnybai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau vadinama – Nacionalinė žemės tarnyba), savivaldybės administracijai, valstybės įmonėms miškų urėdijoms ar kitiems valstybinių miškų valdytojams, kurių teritoriją apima parengtos schemos projektas. Derinančios institucijos per 10 darbo dienų nuo schemos projekto gavimo jį derina arba raštu pateikia motyvuotus atsakymus dėl nederinimo. Rengėjas, gavęs motyvuotą atsakymą dėl nederinimo, per 10 darbo dienų patikslina schemos projektą ir pateikia pakartotinai derinti suinteresuotoms institucijoms arba motyvuotai atsisako tikslinti schemos projektą. Jeigu suinteresuotos institucijos per nurodytą terminą nepateikia pastabų, laikoma, kad jos projektui neprieštarauja.“
1.5. Išdėstyti 12 punktą taip:
„12. Užbaigęs derinimą arba motyvuotai atsisakęs tikslinti schemos projektą, rengėjas priima sprendimą dėl schemos rengimo užbaigimo ir jos teikimo rengimo organizatoriui. Šis sprendimas skelbiamas oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“, taip pat rengimo organizatoriaus ir rengėjo interneto tinklalapiuose. Rengėjas pateikia rengimo organizatoriui schemos projektą, derinimo medžiagą, svarstymo metu pateiktų pasiūlymų sąrašą ir jų įvertinimo protokolą. Juos gavęs rengimo organizatorius rengia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl valstybinės reikšmės miškų plotų tvirtinimo projektą.“
1.6. Išdėstyti 13 punktą taip:
„13. Schemos tikslinamos šiais atvejais:
13.1. atlikus valstybinę sklypinę miškų inventorizaciją ar miško žemės sklypų kadastrinius matavimus ir jų metu nustačius valstybinės reikšmės miškų plotų ir jų ribų pokyčius;
13.2. ištaisius valstybinės sklypinės inventorizacijos klaidas ar nustačius schemos rengimo klaidas ir nustatyta tvarka patikslinus Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro duomenis;
13.3. kai teritorijų planavimo dokumentų projektų sprendiniai numato miško žemę paversti kitomis naudmenomis (vadovaujantis pagal Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymą (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) parengtais, viešai apsvarstytais, suderintais ir teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančios institucijos patikrintais, bet savivaldybės tarybos ar savivaldybės administracijos direktoriaus nepatvirtintais detaliaisiais planais);
13.4. kai apskričių viršininkai kreipiasi dėl valstybinės reikšmės miškų plotų schemų patikslinimo, pateikdami pagrindžiančius dokumentus apie valstybinės reikšmės miškams priskirtuose plotuose pageidaujamas grąžinti natūra turėtas nuosavybės teise žemės ar miško valdas (išskyrus Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 65-1558) 13 straipsnio 1 dalies 2–6 punktuose nustatytus atvejus);
13.5. kai apskričių viršininkai pateikia pasiūlymus dėl valstybinių miškų įtraukimo į valstybinės reikšmės miškų plotus;
13.6. kai patvirtinti specialieji teritorijų planavimo dokumentai – infrastruktūros plėtros schemos ar planai, parengti komunikaciniams koridoriams, inžineriniams tinklams ar susisiekimo komunikacijoms įrengti, kurių buvo atliktos poveikio aplinkai vertinimo procedūros ir kurie numato miško žemę paversti kitomis naudmenomis.“
1.7. Išdėstyti 13 punktą taip:
„13. Schemos tikslinamos šiais atvejais:
13.1. atlikus valstybinę sklypinę miškų inventorizaciją ar miško žemės sklypų kadastrinius matavimus ir jų metu nustačius valstybinės reikšmės miškų plotų ir jų ribų pokyčius;
13.2. ištaisius valstybinės sklypinės inventorizacijos klaidas ar nustačius schemos rengimo klaidas ir nustatyta tvarka patikslinus Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro duomenis;
13.3. kai teritorijų planavimo dokumentų projektų sprendiniai numato miško žemę paversti kitomis naudmenomis (vadovaujantis pagal Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymą (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) parengtais, viešai apsvarstytais, suderintais ir teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančios institucijos patikrintais, bet savivaldybės tarybos ar savivaldybės administracijos direktoriaus nepatvirtintais detaliaisiais planais);
13.4. kai Nacionalinė žemės tarnyba kreipiasi dėl valstybinės reikšmės miškų plotų schemų patikslinimo, pateikdama pagrindžiančius dokumentus apie valstybinės reikšmės miškams priskirtuose plotuose pageidaujamas grąžinti natūra turėtas nuosavybės teise žemės ar miško valdas (išskyrus Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 65-1558) 13 straipsnio 1 dalies 2–6 punktuose nustatytus atvejus);
13.5. kai Nacionalinė žemės tarnyba pateikia pasiūlymus dėl valstybinių miškų įtraukimo į valstybinės reikšmės miškų plotus;
13.6. kai patvirtinti specialieji teritorijų planavimo dokumentai – infrastruktūros plėtros schemos ar planai, parengti komunikaciniams koridoriams, inžineriniams tinklams ar susisiekimo komunikacijoms įrengti, kurių buvo atliktos poveikio aplinkai vertinimo procedūros ir kurie numato miško žemę paversti kitomis naudmenomis.“
1.8. Išdėstyti 14.2 punktą taip:
1.9. Išdėstyti 14.2 punktą taip:
1.10. Išdėstyti 14.3 punktą taip:
1.11. Išdėstyti 15 punktą taip:
„15. Prašymus ištaisyti galiojančiose valstybinės reikšmės miškų plotų schemose pastebėtas valstybinės sklypinės miškų inventorizacijos ar schemos rengimo klaidas ir atitinkamai patikslinti valstybinės reikšmės miškų plotų schemas fiziniai ir juridiniai asmenys teikia rengėjui. Gavęs šiuos prašymus, rengėjas sprendžia klausimą dėl duomenų patikrinimo vietoje tikslingumo, atlieka patikrinimus vietoje, patikslina Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro duomenis ir patikrinimo aktų, kuriuose užfiksuotos valstybinės sklypinės miškų inventorizacijos klaidos, kopijas su pasiūlymais tikslinti valstybinės reikšmės miškų plotų schemas teikia rengimo organizatoriui arba raštu pateikia motyvuotus sprendimus dėl atsisakymo šiuos pasiūlymus teikti.“
1.12. Išdėstyti 16.6 punktą taip:
„16.6. piliečių, pageidaujančių atkurti nuosavybės teises grąžinant natūra mišką valstybinės reikšmės miškams priskirtuose plotuose, sąrašas, suderintas su Nacionaline žemės tarnyba, jeigu mišką siūloma išbraukti iš valstybinės reikšmės miškų plotų, kad būtų atkurtos nuosavybės teisės grąžinant mišką natūra;“.
1.13. Išdėstyti 17 punktą taip:
„17. Šio Aprašo 16 punkte nurodyti dokumentai dėl valstybinės reikšmės miškų plotų tikslinimo turi būti suderinti su apskričių viršininkais, savivaldybių administracijomis, valstybės įmonėmis miškų urėdijomis ar kitais valstybinių miškų valdytojais, o atlikus valstybinės reikšmės miško žemės sklypų kadastrinius matavimus ar valstybinę sklypinę miškų inventorizaciją, – ir su regiono aplinkos apsaugos departamentu. Dokumentų teikėjai, nurodyti šio Aprašo 14 punkte, yra atsakingi už dokumentų parengimą, suderinimą ir pateikimą.“
1.14. Išdėstyti 17 punktą taip:
„17. Šio Aprašo 16 punkte nurodyti dokumentai dėl valstybinės reikšmės miškų plotų tikslinimo turi būti suderinti su Nacionaline žemės tarnyba, savivaldybių administracijomis, valstybės įmonėmis miškų urėdijomis ar kitais valstybinių miškų valdytojais, o atlikus valstybinės reikšmės miško žemės sklypų kadastrinius matavimus ar valstybinę sklypinę miškų inventorizaciją, – ir su regiono aplinkos apsaugos departamentu. Dokumentų teikėjai, nurodyti šio Aprašo 14 punkte, yra atsakingi už dokumentų parengimą, suderinimą ir pateikimą.“
1.15. Papildyti 181 punktu:
„181. Atliekant valstybinės reikšmės miško žemės sklypų kadastrinius matavimus ar valstybinę sklypinę miškų inventorizaciją, kai suformuotuose ar taksaciniuose miško žemės sklypuose natūra miško nėra (išskyrus atvejus, kai miškas sunaikintas), o planinėje medžiagoje dėl mastelių skirtumo formuojamas ar naujai inventorizuojamas sklypas su valstybinės reikšmės miškų plotais persidengia ne daugiau kaip 5 metrais ir šis persidengimas sudaro ne daugiau kaip 0,1 hektaro ploto miesto gyvenamosios vietovės teritorijoje, o kaimo gyvenamosios vietovės teritorijoje – ne daugiau kaip 10 metrų ir šis persidengimas sudaro ne daugiau kaip 1 hektarą ploto, valstybinę sklypinę miškų inventorizaciją ar miško žemės sklypų kadastrinius matavimus atlikę asmenys parengia tik šio Aprašo 16.1 ir 16.2 punktuose nurodytus dokumentus ir aiškinamąjį raštą, o jame nurodo valstybinės reikšmės miškų plotų pokyčių priežastis. Šie dokumentai derinami su valstybinių miškų valdytojais.
Kai plotai persidengia daugiau kaip 5 metrus ir šis persidengimas sudaro daugiau kaip 0,1 hektaro plotą miesto gyvenamosios vietovės teritorijoje, o kaimo gyvenamosios vietovės teritorijoje plotai persidengia daugiau kaip 10 metrų ir šis persidengimas sudaro daugiau kaip 1 hektarą ploto, valstybinę sklypinę miškų inventorizaciją ar miško žemės sklypų kadastrinius matavimus atlikę asmenys parengia šio Aprašo 16.1 ir 16.2 punktuose nurodytus dokumentus ir aiškinamąjį raštą, o jame nurodo valstybinės reikšmės miškų plotų pokyčių priežastis. Šie dokumentai derinami šio Aprašo 17 punkte nustatyta tvarka.“