LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-2496

 

2008 m. liepos 23 d. Nr. 764

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2008 m. gegužės 21 d. sprendimo Nr. 2263 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-2496 (toliau vadinama – įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Skyrus 25 procentus Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau vadinama – programa) lėšų vietinių kelių priežiūrai ir plėtrai, kaip siūloma įstatymo projekte, nebus galimybių įvykdyti Ilgalaikėje (iki 2025 metų) Lietuvos transporto sistemos plėtros strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 23 d. nutarimu Nr. 692 (Žin., 2005, Nr. 79-2860), iki 2013 metų numatytų įgyvendinti kelių transporto infrastruktūros modernizavimo ir plėtros priemonių, taip pat Saugaus eismo gerinimo keliuose programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1171 (Žin., 2007, Nr. 115-4706).

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybei iš dalies pritarus (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugsėjo 19 d. nutarimas Nr. 1011 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-2197 (2)“ (Žin., 2007, Nr. 102-4170), Lietuvos Respublikos Seimas 2007 m. gruodžio 20 d. priėmė Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymą (Žin., 2007, Nr. 140-5761), kuriame numatyta 15 procentų programos lėšų panaudoti rajoniniams žvyrkeliams asfaltuoti. Dėl sumažėsiančio valstybinės reikšmės kelių finansavimo ir rajoninių žvyrkelių asfaltavimo darbų spartinimo mažiau programos lėšų bus skiriama jau patvirtintiems projektams, 2007–2013 metais bendrai finansuojamiems Lietuvos ir Europos Sąjungos lėšomis, įgyvendinti. Tektų atidėti šių projektų įgyvendinimą. Reikia pažymėti, kad lėšų valstybinės reikšmės keliams geriau prižiūrėti ir sparčiau plėtoti trūksta ir dabar. Jeigu sumažėtų kelių finansavimas, būtų sunku planuoti ir laiku įgyvendinti intensyvaus eismo kelių, avaringų kelių ruožų rekonstravimo, automagistralių plėtros, Lietuvą kertančių tarptautinių magistralinių kelių modernizavimo ir kitas programas.

 

 

Ministrą Pirmininką pavaduojantis

susisiekimo ministras                                                                                              Algirdas Butkevičius

______________