VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS
N u t a r i m a s
DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PATIKIMUMO IR KOKYBĖS RODIKLIŲ, JŲ ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2012 m. balandžio 11 d. Nr. O3-90
Vilnius
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2011, Nr. 87-4186) 7 straipsnio 2 dalies 7 punktu, n u t a r i a:
Patvirtinti Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
Patvirtinta
Valstybinės kainų ir
energetikos kontrolės komisijos
2012 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. O3-90
Gamtinių dujų įmonių TEIKIAMŲ paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo sistemų operatorių bei tiekimo įmonių teikiamų paslaugų, tiesiogiai susijusių su jų licencijose nustatyta veikla, kokybės, įskaitant patikimumo, rodiklius ir jų vertinimo tvarką.
2. Aprašas yra privalomas gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo sistemų operatoriams (toliau – Sistemos operatorius) ir tiekimo įmonėms.
3. Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės vertinimą atlieka Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau – Komisija), kaip nurodyta Aprašo IV skyriuje.
4. Aprašas gamtinių dujų įmonėms reglamentuoja šių paslaugų kokybę:
5. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos ir santrumpos:
Kokybės rodiklis – paslaugų kokybės reikalavimo matavimo parametras.
Minimalus kokybės lygis – žemiausias leistinas paslaugos kokybės rodiklio lygis.
Neplanuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojai ar sistemos naudotojai nebuvo informuoti arba buvo informuoti vėliau nei teisės aktuose ar sutartyje nustatytu laiku.
Nutraukimo pradžia – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios data ir laikas, dujų įmonės užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu.
Nutraukimo pabaiga – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pabaigos data ir laikas, dujų įmonės užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu.
Nutraukimo trukmė – laikas nuo dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios iki nutraukimo pabaigos.
Planuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojas ar sistemos naudotojas buvo informuotas teisės aktuose arba sutartyje nustatytu laiku ir būdu.
SAIDI (angl. System average interruption duration index) – vidutinė dujų transportavimo nutraukimų trukmė vienam vartotojui per ataskaitinį laikotarpį.
SAIFI (angl. System average interruption frequency index) – vidutinis dujų transportavimo nutraukimų skaičius vienam vartotojui per ataskaitinį laikotarpį.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2011, Nr. 87-4186) ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
II. Gamtinių dujų Tiekimo patikimumo rodikliai ir jų DIFERENCIJAVIMO principai
6. Patikimumo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius turi perduoti ar skirstyti dujas magistraliniu ar skirstomuoju dujotiekiu, o tiekimo įmonė – tiekti gamtines dujas nepažeisdama minimalių patikimumo kokybės lygių, nurodytų Aprašo 5 priede.
7. Patikimumo kokybės rodikliai yra:
7.1. Nutraukimų skaičius per ataskaitinį laikotarpį, kuris gali būti nustatomas kaip:
7.1.2. vidutinis nutraukimų skaičius vienam vartotojui (SAIFI):
skaitiklyje vartotojai sumuojami pagal nutraukimus;
7.2. Nutraukimų trukmė per ataskaitinį laikotarpį, kuri gali būti nustatoma kaip:
7.2.2. vidutinė nutraukimų trukmė vienam vartotojui (SAIDI):
skaitiklyje vartotojai sumuojami pagal nutraukimus;
7.2.4. vidutinė ribojimų trukmė 1 vartotojui (RIB(paros)), kai nebuitinis vartotojas praneša tiekimo įmonei, kad per parą gauna (ar gavo) mažiau kaip 85 proc. pirkimo–pardavimo (tiekimo) sutartyje nustatyto paros kiekio, ir šis faktas pasitvirtina, arba pati tiekimo įmonė pastebi ar planuoja ribotą – mažesnį nei 85 proc. sutartinio kiekio – tiekimą nebuitiniam vartotojui:
8. Patikimumo rodikliai diferencijuojami:
9. Gamtinių dujų įmonėms taikomi patikimumo rodikliai:
10. Kiekvienam iš 7.1.1, 7.1.2, 7.2.1 ir 7.2.2 punktuose nurodytam nutraukimui Sistemos operatorius turi nustatyti priežastį. Jei nutraukimas yra neplanuotas, jis gali būti priskiriamas vienai iš šių grupių:
10.1. Force majeure (nenugalima jėga) aplinkybės, apimančios stichinius gamtos reiškinius (potvynį, perkūniją, audrą, apšalą, įgriuvą, nuošliaužą ir pan.), gaisrus, kurie kyla ne magistraliniame dujotiekyje; karo, teroristinius veiksmus; valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus, ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali energetikos padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai, taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami force majeure aplinkybėms.
10.2. Išorinio poveikio priežastys, apimančios dujų patiekimo į magistralinį ar skirstomąjį dujotiekį nutraukimus, vartotojų ir sistemos naudotojų veiksmus ar kaltės atvejus, trečiųjų šalių veiksmus, dėl kurių mechaniškai pažeidžiamas magistralinis ar skirstomasis dujotiekis, kitų dujų sistemų operatorių poveikius.
11. Sistemos operatoriaus priskirti nutraukimai, kurie įvyko dėl Aprašo 10.1 ir 10.2 punktuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba tyrimo komisijos aktais Sistemos operatoriaus nustatyta tvarka.
12. Aprašo 7.1.3 punkte nurodytam nutraukimui tiekimo įmonė turi nustatyti priežastį. Gamtinių dujų tiekimo nutraukimas buitiniams vartotojams gali įvykti dėl:
12.2. skirstymo operatoriaus atsakomybės (neplanuoti nutraukimai pagal priežastis, nurodytas Aprašo 10.3 punkte);
13. Kiekvienas 7 punkte nurodytas nutraukimas registruojamas laisvos formos elektroniniame registre:
13.1. Sistemos operatorius, registruodamas nutraukimus, nurodo šią informaciją:
13.2. Tiekimo įmonė, registruodama nutraukimus, nurodo šią informaciją:
13.3. Tiekimo įmonė, registruodama riboto tiekimo (mažesnio nei 85 proc. sutartinio kiekio) atvejį, nurodo:
13.3.2. riboto tiekimo faktą nustačiusio vartotojo pavadinimą, adresą, vartotojo nurodytą ribotą kiekį ir sutartinį kiekį, fakto patikrinimo išvadą;
13.3.3. įmonės nustatytų ribotą tiekimą patyrusių nebuitinių vartotojų (įskaitant ir pranešusį vartotoją) sąrašą, procentinį nuokrypį nuo sutartinio kiekio ir riboto tiekimo parų skaičių kiekvienam sąrašo vartotojui;
III. Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybės rodikliai ir jų DIFERENCIJAVIMO principai
14. Gamtinių dujų įmonėms taikomi šie kokybės reikalavimai:
14.1. Perdavimo ar skirstymo sistemos techninė sauga. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius turi perduoti ar skirstyti dujas perdavimo ar skirstymo sistema be avarijų ir sutrikimų, apibrėžtų Energetikos įrenginių avarijų ir sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2010 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. 1-80 (Žin., 2010, Nr. 29-1358) (toliau – Nuostatai) 16 ir 20 punktuose. Technologinės saugos kokybės rodikliai:
14.1.1. avarijų dėl Sistemos operatoriaus atsakomybės (žr. Aprašo 10.3 punktą) magistraliniame ar skirstomajame dujotiekyje dažniai per ataskaitinį laikotarpį skaičiuojami kiekvieniems metams (t) kaip paskutinių 5 metų vidurkis:
14.2. Avarinės tarnybos paslaugos suteikimas lokalizuojant avarijas vartotojo sistemoje. Skirstymo sistemos operatorius teikia vartotojams avarinės tarnybos paslaugą, kuomet, gavęs buitinio vartotojo ar kito suinteresuoto asmens pranešimą apie dujų nuotėkį buitinio vartotojo sistemoje (taip pat ir daugiabučių namų bendrojo naudojimo dujų sistemoje), esant reikalui, vykstama patikrinti pranešimo ir pašalinti nuotėkio (atlikti avarijos lokalizavimo darbų). Paslaugai keliamas atvykimo laiku reikalavimas, t. y. atvykti per 60 min. tuo atveju, kai dėl buitinio vartotojo sistemos gedimo gresia avarija ar kyla pavojus žmonių gyvybei ir saugumui ar turtui. Avarinės tarnybos atvykimo laiku kokybės rodiklis yra atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba) per ataskaitinį laikotarpį:
14.3. Vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų ir skundų nagrinėjimo reikalavimas, kuriuo nustatoma, kad Sistemos operatorius ir tiekimo įmonė privalo per nustatytą laiką, t. y. 10 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui ir 30 kalendorinių dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui nuo prašymo ar skundo raštu ar el. paštu gavimo dienos, išnagrinėti raštu ir el. paštu gautus prašymus ir skundus ir pateikti išsamius bei motyvuotus raštiškus atsakymus. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku pateiktų atsakymų procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį:
14.4. Naujo vartotojo prašymo nagrinėjimas. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius turi informuoti vartotoją apie savo sprendimą dėl jo sistemos prijungimo ir siūlomas prijungimo sąlygas per 45 kalendorines dienas nuo prašymo arba jo paskutinio patikslinimo pateikimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį:
14.5. Naujo vartotojo sistemos prijungimas pagal prijungimo sutartį. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius prijungia naujo vartotojo sistemą nustatytu prijungimo sutartyje laiku. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas) per ataskaitinį laikotarpį:
15. Aprašo 14.1.1 ir 14.1.2 punktuose nurodyti dažniai diferencijuojami
16. Aprašo 14 punkte nurodyti kokybės rodikliai taikomi Sistemos operatoriams, o 14.3 punkte nurodytas kokybės rodiklis taikomas ir tiekimo įmonei.
17. Aprašo 14 punkte numatytus atvejus Sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre:
17.1. Aprašo 14.1 punkte numatytu atveju Sistemos operatorius formos duomenų laukus (skiltis) parenka iš Energetikos įrenginių avarijos ar sutrikimo tyrimo akto formos, kuri yra nustatyta Nuostatuose.
17.2. Aprašo 14.2 punkte numatytu atveju pranešimų (skambučių) apie nuotėkį registras privalo būti pildomas taip, kad nebūtų įmanoma nepastebimai perrašyti jame esančių įrašų, laikantis chronologinės tvarkos, taip pat turi būti fiksuojama duomenų tvarkymo veiksmų istorija. Registruojama:
17.3. Aprašo 14.3 punkte numatytu atveju sistemos naudotojo ar vartotojo prašymai ir skundai registruojami:
17.4. Aprašo 14.4 punkte numatytu atveju Sistemos operatorius prašymą prijungti registruoja nurodydamas:
17.4.2. naujo vartotojo grupę pagal numatomą suvartojimą, kaip nustatyta Gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodikoje (Žin., 2008, Nr. 103-3965; 2009, Nr. 126-5476);
17.4.5. išnagrinėjimo trukmę (nuo prašymo (jo paskutinio patikslinimo) įregistravimo iki atsakymo išsiuntimo), nuokrypis nuo 45 kalendorinių dienų termino;
17.5. Aprašo 14.5 atveju Sistemos operatorius prijungimo sutartį registruoja nurodydamas:
17.5.2. naujo vartotojo grupę pagal numatomą suvartojimą, kaip nustatyta Gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodikoje;
17.5.6. prijungimo trukmę (nuo sutarties pasirašymo iki prijungimo), nuokrypis nuo nustatytos prijungimo datos;
IV. Gamtinių DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ MINIMALių KOKYBĖS LYGIų vertinimo tvarka
18. Minimalūs kokybės lygiai kiekvienai dujų įmonei nustatomi individualiai konkrečiam kainų reguliavimo periodui ar jo daliai. Komisija, nustatydama (ar koreguodama) gamtinių dujų kainų viršutines ribas, patvirtina minimalius kokybės lygius individualiai kiekvienai dujų įmonei, kurie galios iki reguliavimo periodo pabaigos ir kurie negali būti blogesni už praėjusiam kainų reguliavimo periodui ar jo daliai patvirtintus minimalius kokybės lygius.
19. Dujų įmonių teikiamų paslaugų minimalūs kokybės lygiai nustatomi kaip kokybės reikalavimų (rodiklių) minimalūs lygiai, nurodyti Aprašo 5 priede, ir yra suskaičiuojami, remiantis konkrečios dujų įmonės paskutinių 3 metų kokybės rodiklių vidurkiu.
20. Pagal dujų įmonių pateiktas metines kokybės rodiklių ataskaitas Komisija kasmet įvertina dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybę, atlikdama konkrečiai dujų įmonei nustatytų minimalių kokybės lygių laikymosi analizę. Vertinimo išvadas Komisija skelbia metinės veiklos ataskaitoje, Europos Komisijai teikiamoje ataskaitoje, savo interneto svetainėje. Vertinimo išvadose konstatuojama, ar dujų įmonės teikiamos paslaugos tenkina konkrečiai dujų įmonei nustatytus minimalius kokybės lygius, nurodomos priežastys bei pateikiami paaiškinimai, jeigu dujų įmonės teikiamų paslaugų kokybė buvo blogesnė už nustatytus minimalius kokybės lygius.
V. Gamtinių DUJŲ ĮMONIŲ kOKYBĖS RODIKLIŲ ataskaitų teikimas
22. Gamtinių dujų įmonė Komisijai pateikia:
22.1. Ketvirčiui pasibaigus per 20 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ketvirtinę teikiamos paslaugos patikimumo ir kokybės rodiklių ataskaitą:
22.2. Metams pasibaigus per 40 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ir popieriniu egzemplioriumi metinę teikiamos paslaugos patikimumo ir kokybės rodiklių ataskaitą su minimalių kokybės lygių laikymosi analize:
22.2.1. perdavimo sistemos operatorius pagal Aprašo 1 priedo 1, 2, 3 ir 4 lentelėse bei 4 priede pateiktas formas;
22.2.2. skirstymo sistemos operatorius pagal Aprašo 2 priedo 1, 2, 3 ir 4 lentelėse bei 4 priede pateiktas formas;
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo
ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)
_______________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
_______________________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai
GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m. ........... .... d. Nr.
________________
(sudarymo vieta)
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m. (….ketvirtis)
1 lentelė. Perdavimo patikimumo rodikliai
Eilės Nr. |
Nutraukimai |
Nutraukimų skaičius |
Suminė nutraukimų trukmė, val. ir min. |
Pastabos |
1. |
Planuoti nutraukimai |
|
|
|
2. |
Neplanuoti nutraukimai: |
|
|
|
2.1. |
dėl force majeure priežasčių |
|
|
|
2.2. |
dėl išorinio poveikio priežasčių |
|
|
|
2.3. |
dėl operatoriaus atsakomybės |
(*) |
(*) |
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.
2 lentelė. Perdavimo avarijų rodikliai
Rodiklis |
Avarijų perdavimo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1 |
Pastabos |
|||
sprogimai, gaisrai (pagal Nuostatų 16.1 punktą) |
žala aplinkai (pagal Nuostatų 16.2 punktą) |
tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 16.3 punktą) |
visi tipai (Nuostatų 16.1, 16.2, 16.3 punktai) |
||
Avarijų dažnis2 |
|
|
|
|
|
– iš jų dėl operatoriaus atsakomybės |
|
|
|
|
|
3 lentelė. Perdavimo sutrikimų rodikliai
Rodiklis |
Sutrikimų perdavimo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1 |
Pastabos |
|||
tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 20.2.1 punktą) |
tiekimo nutraukimas įmonei (pagal Nuostatų 20.2.2 punktą) |
pavojingų medžiagų išleidimas (pagal Nuostatų 20.4 punktą) |
visi tipai (Nuostatų 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktai) |
||
Sutrikimų dažnis2 |
|
|
|
|
|
– iš jų dėl operatoriaus atsakomybės |
|
|
|
|
|
Pastabos:
1 – Energetikos įrenginių avarijų ir veikimo sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatai (2010);
2 – paskutinių 5 metų vidurkis.
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
4 lentelė. Nebuitinių vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų ir skundų operatoriui nagrinėjimo rodiklis
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Kokybės rodiklio reikšmė |
Laiku išnagrinėti prašymą ar skundą (per 30 kalendorinių dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Perdavimo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui) |
(*) |
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.
__________________ (pareigų pavadinimas) |
_________ (parašas) |
______________ (vardas ir pavardė) |
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo
ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
___________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai
GAMTINIŲ DUJŲ SKIRSTYMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m. ............ .... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m. (….ketvirtis)
1 lentelė. Skirstymo patikimumo rodikliai
Eil. Nr. |
Nutraukimai |
SAIDI |
SAIFI |
Pastabos |
|
|
1. Planuoti nutraukimai |
|
|
1. |
Skirstymo sistema, iš jų: |
|
|
|
1.1. |
buitiniam vartotojui |
|
|
|
1.2. |
nebuitiniam vartotojui |
|
|
|
|
|
2. Neplanuoti nutraukimai |
|
|
2. |
Skirstymo sistema, iš jų: |
|
|
|
2.1. |
dėl force majeure priežasčių |
|
|
|
2.2. |
dėl išorinio poveikio priežasčių |
|
|
|
2.3. |
dėl operatoriaus atsakomybės |
(*) |
(*) |
|
2.4. |
buitiniam vartotojui |
|
|
|
2.5. |
nebuitiniam vartotojui |
|
|
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.
2 lentelė. Skirstymo avarijų rodikliai
Rodiklis |
Avarijų skirstymo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1 |
Pastabos |
||
žala aplinkai (pagal Nuostatų 16.2 punktą) |
tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 16.3 punktą) |
visi tipai (Nuostatų 16.2, 16.3 punktai) |
||
Avarijų dažnis2 |
|
|
|
|
– iš jų dėl operatoriaus atsakomybės |
|
|
|
|
3 lentelė. Skirstymo sutrikimų rodikliai
Rodiklis |
Sutrikimų skirstymo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1 |
Pastabos |
||||
sprogimai, gaisrai (pagal Nuostatų 20.1.1 punktą) |
tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 20.2.1 punktą) |
tiekimo nutraukimas įmonei (pagal Nuostatų 20.2.2 punktą) |
pavojingų medžiagų išleidimas (pagal Nuostatų 20.4 punktą) |
visi tipai (Nuostatų 20.1.1, 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktai) |
||
Sutrikimų dažnis2 |
|
|
|
|
|
|
– iš jų dėl operatoriaus atsakomybės |
|
|
|
|
|
|
Pastabos:
1 Energetikos įrenginių avarijų ir veikimo sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatai (2010);
2 paskutinių 5 metų vidurkis.
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
4 lentelė. Avarinės tarnybos atvykimų ir vartotojų bei sistemos naudotojų prašymų ir skundų nagrinėjimo kokybės rodikliai
Eil. Nr. |
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
Pastabos |
1. |
Avarinei tarnybai laiku atvykti pas buitinį vartotoją tikrinti jo pranešimo apie nuotėkį (per 60 min.) |
Atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba) |
(*) |
|
2. |
Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą ar skundą (per 10 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui ir 30 kalendorinių dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Skirstymo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui) |
(*) |
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.
__________________ (pareigų pavadinimas) |
_________ (parašas) |
______________ (vardas ir pavardė) |
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo
ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)
_________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
_________________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai
GAMTINIŲ DUJŲ TIEKIMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m. ........... .... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m. (....ketvirtis)
Eil. Nr. |
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
Pastabos |
|
1. |
Tiekti dujas patikimai (nebuitiniams vartotojams sutartyse nustatytais kiekiais (ne mažiau kaip 85%) |
Vidutinė ribojimų trukmė RIB(paros), tenkanti 1 nebuitiniam vartotojui: |
dėl visų priežasčių |
|
|
dėl tiekimo įmonės atsakomybės |
|
|
|||
2. |
Dujų tiekimo nenutrūkstamumas (tiekti dujas buitiniams vartotojams be nutraukimų) |
Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis NUTR(tiekimas, buitiniai) (dėl Aprašo 12 punkte nurodytų priežasčių) |
dėl visų priežasčių |
|
|
dėl tiekimo įmonės atsakomybės |
(*) |
|
|||
Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui TRUKMĖ(tiekimas, buitiniai) (dėl Aprašo 12 punkte nurodytų priežasčių) |
dėl visų priežasčių |
|
|
||
dėl tiekimo įmonės atsakomybės |
(*) |
|
|||
3. |
Laiku išnagrinėti prašymą ar skundą (per 10 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui ir 30 kalendorinių dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai tiekimo įmonei) |
(*) |
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.
__________________ (pareigų pavadinimas) |
_________ (parašas) |
______________ (vardas ir pavardė) |
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo
ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo
4 priedas
(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________
(įmonės, filialo pavadinimas)
___________________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai
NAUJŲ VARTOTOJŲ SISTEMŲ PRIJUNGIMO PRIE DUJŲ ĮMONIŲ SISTEMŲ PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m. ................ .... d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
Eil. Nr. |
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
Pastabos |
|
1. |
Laiku išsiųsti atsakymą naujam vartotojui į jo prašymą prijungti (per 45 kalendorines d.) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(naujas vartotojas) |
(*) |
|
|
2. |
Prijungti naujo vartotojo sistemą prijungimo sutartyje nustatytu laiku |
Laiku neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas): |
dėl visų priežasčių |
|
|
dėl operatoriaus atsakomybės |
(*) |
|
* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.
__________________ (pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo
ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo
5 priedas
TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PATIKIMUMO IR KOKYBĖS RODIKLIŲ MINIMALŪS LYGIAI
(pavadinimas)
Paslauga |
Kokybės reikalavimas |
Metinis kokybės rodiklis |
Komisijos nustatytas kokybės rodiklio minimalus lygis |
Perdavimas |
Perdavimo patikimumas |
Neplanuotų nutraukimų dėl operatoriaus atsakomybės skaičius, suminė trukmė NUTRAUKIMAI(perd. sistema), SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. perd. sistema) |
3 metų vidurkis |
Laiku išnagrinėti (per 30 kalendorinių dienų nebuitinio vartotojo ir sistemos naudotojo prašymą ar skundą) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui) |
3 metų vidurkis |
|
Skirstymas |
Skirstymo patikimumas |
Vidutinė neplanuotų nutraukimų trukmė ir skaičius vienam vartotojui dėl operatoriaus atsakomybės SAIDI, SAIFI |
3 metų vidurkis |
Avarinei tarnybai laiku (per 60 min.) atvykti pas buitinį vartotoją tikrinti jo pranešimo apie dujų nuotėkį (prireikus pašalinti dujų nuotėkį) |
Atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba) |
3 metų vidurkis |
|
Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą (per 10 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui ir 30 kalendorinių dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui) |
3 metų vidurkis |
|
Tiekimas |
Dujų tiekimo nenutrūkstamumas (tiekti dujas buitiniams vartotojams be nutraukimų) |
Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis dėl tiekimo įmonės atsakomybės NUTR(tiekimas, buitiniai) |
3 metų vidurkis |
Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui dėl tiekimo įmonės atsakomybės TRUKMĖ (tiekimas, buitiniai) |
3 metų vidurkis |
||
Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą ar skundą (per 10 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui ir 30 kalendorinių dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai tiekimo įmonei) |
3 metų vidurkis |
|
Naujų vartotojų sistemų prijungimas prie dujų įmonių (perdavimo, skirstymo) sistemų |
Laiku išsiųsti atsakymą naujam vartotojui į jo prašymą prijungti (per 45 kalend. d.) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(naujas vartotojas) |
3 metų vidurkis |
Prijungti naujo vartotojo sistemą prijungimo sutartyje nustatytu laiku |
Laiku dėl operatoriaus atsakomybės neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas) |
3 metų vidurkis |