LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

Dėl žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 16 d. įsakymo Nr. 3D-237 „Dėl žemės ūkio ŠVIEČIAMŲJŲ RENGINIŲ, ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, MUGIŲ, KONKURSŲ ORGANIZAVIMO FINANSAVIMO taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2011 m. sausio 25 d. Nr. 3D-39

Vilnius

 

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymo Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr.132-6743) 2 punktą,

pakeičiu Žemės ūkio šviečiamųjų renginių, žemės ūkio parodų, mugių, konkursų organizavimo finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. 3D-237 „Dėl Žemės ūkio šviečiamųjų renginių, žemės ūkio parodų, mugių, konkursų organizavimo finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 63-2429; 2009, Nr. 152-6854; 2010, Nr. 57-2820), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2011-01-17 raštu Nr. (9.8-25) 6V-120

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2007 m. gegužės 16 d.

įsakymu Nr. 3D-237

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2011 m. sausio 25 d.

įsakymo Nr. 3D-39 redakcija)

 

žemės ūkio ŠVIEČIAMŲJŲ RENGINIŲ, ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, MUGIŲ, KONKURSŲ organizavimo FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio šviečiamųjų renginių, žemės ūkio parodų, mugių, konkursų organizavimo finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja valstybės pagalbos teikimo žemės ūkio šviečiamiesiems renginiams (konferencijoms, seminarams ir kitiems šviečiamiesiems renginiams), žemės ūkio parodoms, mugėms, konkursams, varžytuvėms organizuoti ir dalyvauti šiuose renginiuose, taip pat dalyvavimo šiuose renginiuose ir informacinių leidinių leidybos organizavimo (toliau – renginių organizavimas ir informacinių leidinių leidyba) tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1857/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žemės ūkio produktų gamyba, iš dalies keičiantį reglamentą (EB) Nr. 70/2001 (OL 2006 L 358, p. 3) (toliau – reglamentas (EB) Nr. 1857/2006), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – reglamentas (EB) Nr. 1998/2006), 2007 m. liepos 24 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 875/2007 dėl EB Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis valstybės pagalbai žuvininkystės sektoriuje, iš dalies keičiantį reglamentą (EB) Nr. 1860/2004 (OL 2007 L 193, p. 6) (toliau – reglamentas (EB) Nr. 875/2007), 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 800/2008, skelbiantį tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka, taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – reglamentas (EB) Nr. 800/2008) ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174),Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų priemonių bendrosiomis administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 (Žin., 2010, Nr.132-6743) (toliau – bendrosios administravimo taisyklės).

 

II. TAISYKLĖSE VARTOJAMOS PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

3. Galutinis pagalbos gavėjas – žemės ūkio veiklos subjektas, žemės ūkio šviečiamųjų renginių, žemės ūkio parodų, mugių, konkursų, varžytuvių dalyvis.

4. Pareiškėjas – juridinis asmuo, teikiantis renginių organizavimo ir informacinių leidinių leidybos finansavimo paraišką (toliau – paraiška). Pareiškėjas turi užsiimti viena iš šių veiklos sričių: žemės ūkio veiklos subjektų informavimas, švietimas, žemės ūkio ir maisto pramonės parodų, mugių, konkursų organizavimas.

5. Žemės ūkio veiklos subjektas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje.

6. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (EB) Nr. 1857/2006, reglamente (EB) Nr. 1998/2006, reglamente (EB) Nr. 875/2007, Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282), bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

III. PAGRINDINIAI FINANSAVIMO principai

 

7. Valstybės pagalba finansuojant renginių organizavimą ir informacinių leidinių leidybą (toliau – pagalba) 11.1 punkte išvardytiems galutiniams pagalbos gavėjams teikiama vadovaujantis reglamentu (EB) Nr. 1857/2006, 11.2 punkte išvardytiems galutiniams pagalbos gavėjams – vadovaujantis reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 ir reglamentu (EB) Nr. 875/2007.

8. Pagalba renginiams organizuoti ir informacinių leidinių leidybai teikiama iš valstybės biudžeto lėšų.

9. Renginių organizavimo ir informacinių leidinių leidybos finansavimo tikslai:

9.1. remti žemės ūkio veiklos subjektų švietimą, informavimą ir kitą vietinę iniciatyvą;

9.2. remti žemės ūkio veiklos subjektų profesinį ir kultūrinį tobulėjimą;

9.3. skleisti gerąją patirtį, žemės ūkio mokslo ir gamybos naujoves;

9.4. skatinti žemės ūkio produktų pardavimo rinkos plėtrą.

10. Pagal šias taisykles lėšos gali būti skiriamos tokiai veiklai:

10.1. žemės ūkio veiklos subjektams lavinti:

10.1.1. respublikinės ir regioninės reikšmės šviečiamiesiems renginiams organizuoti;

10.1.2. tarptautinės reikšmės šviečiamiesiems renginiams organizuoti;

10.1.3. informacinių leidinių leidybai;

10.2. tarptautinėms ir respublikinėms žemės ūkio parodoms, mugėms, konkursams, varžytuvėms organizuoti ir dalyvauti jose.

11. Galutiniai pagalbos gavėjai yra:

11.1. pirmine žemės ūkio produktų gamyba (pirminė gamyba – kaip apibrėžta 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 178/2002, nustatančio maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančio Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančio su maisto saugos klausimais susijusias procedūras (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 6 tomas, p. 463), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir tarybos reglamentu (EB) Nr. 596/2009 (OL 2009 L 188, p. 14) 3 straipsnio 17 dalyje) užsiimantys fiziniai ar juridiniai asmenys, atitinkantys mažų ir vidutinių įmonių apibrėžtis, nustatytas reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede, kuriems pagalba yra teikiama natūra kaip subsidijuojamos paslaugos ir negali apimti tiesioginių išmokų pinigais;

11.2. žemės ūkio produktų perdirbimu ir prekyba, taip pat žuvininkystės produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba užsiimantys fiziniai ir juridiniai asmenys, nepatiriantys sunkumų, kaip apibrėžta Komisijos komunikate – Bendrijos gairėse dėl pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2).

12. Tinkamos finansuoti išlaidų rūšys:

12.1. pagal šių taisyklių 10.1 punkte nurodytas veiklos sritis:

12.1.1. lektorių, renginių organizatorių, informacinės medžiagos rengėjų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos, autorinis atlyginimas ir su juo susiję mokesčiai;

12.1.2. ryšių (telefono, pašto, interneto) paslaugos;

12.1.3. transporto išlaikymas;

12.1.4. komandiruotės;

12.1.5. patalpų ir įrangos nuoma, renginio vietos įrengimas;

12.1.6. vertimai, informacinės ir metodinės medžiagos rengimas ir (arba) įsigijimas, informacijos sklaida (išlaidos renginio medžiagai išleisti ir pranešimams publikuoti, skelbimams spaudoje, informacinėms radijo ir televizijos laidoms);

12.1.7. informacinių leidinių rengimas, maketavimas ir leidyba (nurodant tiražą, paskirstymo planą, spaudos lankus, popieriaus rūšį);

12.1.8. organizacinės išlaidos (prekės, paslaugos), tiesiogiai susijusios su 10.1 punkte nurodyta veikla;

12.2. pagal šių taisyklių 10.2 punkte nurodytą veiklos sritį:

12.2.1. dalyvavimo mokesčiai;

12.2.2. kelionės išlaidos;

12.2.3. publikavimo išlaidos;

12.2.4. parodos patalpų nuoma;

12.2.5. simboliniai konkursų prizai, kurių vertė neviršija 863 Lt už vieną prizą vienam laimėtojui.

13. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas nėra tinkama finansuoti išlaida, išskyrus atvejus, kai:

13.1. jį faktiškai ir galutinai sumoka pareiškėjas, nesantis PVM mokėtojas;

13.2. pareiškėjo – PVM mokėtojo veikla, kuriai organizuoti teikiama pagalba pagal šias taisykles, nėra laikoma ekonomine veikla ir už įsigytas šiai veiklai reikalingas prekes ar paslaugas pareiškėjas negalės susigrąžinti PVM.

14. Jeigu PVM pripažįstama tinkama finansuoti išlaida, pareiškėjas įsipareigoja nesiekti susigrąžinti PVM iš valstybės biudžeto.

15. Tinkamos finansuoti yra einamųjų metų išlaidos, padarytos nuo sprendimo apie pagalbos teikimą priėmimo, t. y. nuo žemės ūkio ministro įsakymo dėl pagalbos suteikimo įsigaliojimo dienos iki priemonės, tiesiogiai susijusios su šių taisyklių 10 punkte nurodyta veikla, įvykdymo pabaigos.

16. Finansuojama iki 90 proc. tinkamų finansuoti išlaidų 10 punkte numatytai veiklai vykdyti.

17. Pagalba, kuri skiriama taisyklių 10 punkte nurodytai veiklai finansuoti, kai pagalba teikiama 11.1 punkte nurodytiems galutiniams pagalbos gavėjams, turi atitikti reglamento (EB) Nr. 1857/2006 19 straipsnio, o kai pagalba teikiama 11.2 punkte nurodytiems galutiniams pagalbos gavėjams – reglamento (EB) Nr. 1998/2006 2 straipsnio 5 dalies ir atitinkamai reglamento (EB) Nr. 875/2007 3 straipsnio 8 dalies reikalavimus dėl valstybės pagalbos kaupimo.

 

IV. RENGINIŲ ORGANIZAVIMO IR INFORMACINIŲ LEIDINIŲ LEIDYBOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

18. Paraiškos pagal šių taisyklių priede nurodytą formą priimamos, nagrinėjamos ir lėšos skiriamos vadovaujantis bendrosiomis administravimo taisyklėmis ir šiomis taisyklėmis.

19. Žemės ūkio ministerija (toliau – Ministerija) iki kiekvienų metų I ketvirčio pabaigos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt paskelbia apie paraiškų priėmimą. Pasibaigus skelbime nurodytam paraiškų priėmimo terminui, Ministerija gali priimti ir papildomai pateiktas paraiškas, tačiau jos turi būti pateiktos ne vėliau kaip likus 1 mėnesiui iki priemonės, kuriai prašoma skirti pagalbą, įgyvendinimo pradžios.

20. Pareiškėjai, norintys gauti pagalbą, Ministerijai pateikia paraišką. Kartu su paraiška Ministerijai turi būti pateikta:

20.1. renginio organizavimo detali programa (nurodoma vieta, laikas, pranešėjai (jei tai seminaras ar konferencija), priemonės vertinimo kriterijai, jei organizuojami konkursai, varžytuvės, nurodomas apdovanojimų paskirstymas ir vertė) ir (arba) informacinio leidinio aprašymas, turinys, tiražas;

20.2. pareiškėjo veiklos nuostatų (įstatų) arba kitų veiklą reglamentuojančių dokumentų patvirtintos kopijos.

21. Galutiniai pagalbos gavėjai, numatyti 11.1 punkte, norėdami gauti pagalbą, patvirtina, kad atitinka mažų ir vidutinių įmonių apibrėžtis, nustatytas reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede, o galutiniai pagalbos gavėjai, numatyti 11.2 punkte, norėdami gauti pagalbą, patvirtina, kad nepatiria sunkumų, kaip apibrėžta Komisijos komunikate – Bendrijos gairėse dėl pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti. Pareiškėjai atsako už 11 punkte nurodytų reikalavimų vykdymą.

22. Pareiškėjai, teikiantys paraišką 11.2 punkte nurodytiems galutiniams pagalbos gavėjams pagalbai gauti:

22.1. vadovaudamiesi Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatų 11 punktu ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301), patikrina informaciją apie visą per einamuosius ir dvejus ankstesnius galutinių pagalbos gavėjų mokestinius metus gautą nereikšmingą (de minimis) pagalbą (toliau – nereikšminga pagalba), ar bendra nereikšmingos pagalbos suma neviršija leidžiamo nereikšmingos pagalbos dydžio. Jei galutiniam pagalbos gavėjui suteikus apskaičiuotą nereikšmingos pagalbos dydį būtų viršijama bendra leistina nereikšmingos pagalbos suma, negali būti suteikiama net ta nereikšmingos pagalbos dalis, kuri šios sumos neviršija;

22.2. gavę informaciją apie skirtą pagalbos sumą iš Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) per 5 darbo dienas raštu informuoja galutinius pagalbos gavėjus, kad jiems suteikiama nereikšminga pagalba, nurodo nereikšmingos pagalbos dydį, pateikia aiškią nuorodą į reglamentą (EB) Nr. 1998/2006 ar atitinkamai į reglamentą (EB) Nr. 875/2007 nurodydami jų skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį, arba informuoja apie sprendimą neskirti nereikšmingos pagalbos;

22.3. vadovaudamiesi Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl pagalbos skyrimo galutiniams pagalbos gavėjams priėmimo pateikia Suteiktos valstybės pagalbos registrui informaciją apie galutiniams pagalbos gavėjams suteiktą nereikšmingą pagalbą.

23. Pirminį gautų paraiškų vertinimą pagal kompetenciją atlieka atitinkami Ministerijos administracijos padaliniai.

24. Atitinkamas Ministerijos administracijos padalinys, įvertinęs paraiškas, parengia paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę, kurią pateikia svarstyti Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komitetui (toliau – Priemonių atrankos komitetas), kurį įsakymu sudaro žemės ūkio ministras.

25. Paraiškos vertinamos pagal šiuos kriterijus:

25.1. paraiškos atitiktį šių taisyklių trečiajame skyriuje nustatytiems pagrindiniams finansavimo principams;

25.2. prašomos pagalbos pagrįstumą;

25.3. pareiškėjo prašomą priemonei įgyvendinti lėšų sumą.

26. Atitinkamas Ministerijos administracijos padalinys ar Priemonių atrankos komitetas turi teisę prašyti papildomų dokumentų ir (arba) informacijos. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus papildomų dokumentų ir (arba) informacijos, paraiška baigiama vertinti pagal turimus duomenis.

27. Priemonių atrankos komitetas, įvertinęs atitinkamo Ministerijos administracijos padalinio pateiktą informaciją ir paraiškas pagal šių taisyklių 25 punkte nustatytus kriterijus, atsižvelgdamas į einamaisiais metais renginiams organizuoti ir informaciniams leidiniams išleisti skirtas lėšas, gali siūlyti skirti visą prašomą pagalbos sumą, ją sumažinti ar pagalbos neskirti. Priemonių atrankos komitetas, vadovaudamasis Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto darbo reglamentu, kuris tvirtinamas žemės ūkio ministro įsakymu, gali priimti ir kitus sprendimus. Tais atvejais, kai pagalbą siūloma sumažinti ar prašoma pakoreguoti ar papildyti paraiškoje pateiktus duomenis, pareiškėjas patikslina paraišką.

28. Galutinį sprendimą dėl pagalbos skyrimo, remdamasis Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolu, priima žemės ūkio ministras. Apie priimtus neigiamus sprendimus Ministerija pareiškėją informuoja raštu. Priėmus sprendimą skirti pagalbą, pareiškėjas tampa pagalbos gavėju.

29. Žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintas sprendimas dėl pagalbos skyrimo, Priemonių atrankos komiteto posėdžių protokolai, pagalbos gavėjų paraiškų ir taisyklių 20.1 punkte nurodytų dokumentų kopijos yra perduodami Agentūros Rinkos reguliavimo programų departamento Nacionalinės paramos skyriui (nuo 2011 m. vasario 1 d. Tiesioginės paramos departamento Nacionalinės paramos skyrius) el. paštu adresu nacparama@nma.lt ir taip pat raštu Ministerijos nustatyta darbo tvarka.

 

V. PAGALBOS SUTEIKIMAS IR ATSiskaitymas UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

30. Gavusi taisyklių 29 punkte nurodytus dokumentus Agentūra per 5 darbo dienas informuoja pagalbos gavėją apie skirtą pagalbos sumą ir vadovaudamasi bendrųjų administravimo taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka su pagalbos gavėju sudaro pagalbos sutartį (toliau – sutartis).

31. Pagalbos gavėjams lėšos išmokamos taikant išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą. Pasirašius sutartį, Agentūra pagalbos gavėjui avansu perveda 50 proc. sutartyje numatytos sumos, jei žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintame sprendime dėl pagalbos skyrimo nenumatyta kitaip.

32. Galimas 20 proc. išlaidų nukrypimas pagal atskiras išlaidų rūšis neviršijant bendros sutartyje numatytos sumos. Sutarties pakeitimas dėl didesnio kaip 20 proc. išlaidų nukrypimo pagal atskiras išlaidų rūšis, kurioms buvo pritarta skirti lėšas ir nustatyta sutartyje, negalimas. Išlaidų viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc. ir išlaidos, nenumatytos taisyklėse ir sutartyje, nefinansuojamos.

33. Pagalbos gavėjai, įvykdę priemonę, atsiskaito už patirtas išlaidas ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos (išskyrus priemones, įgyvendinamas nuo lapkričio 1 d.; šių priemonių pagalbos gavėjai atsiskaito už patirtas išlaidas ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos), jei sutartyje nenumatyta kitaip, ir pateikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kurio forma tvirtinama Agentūros direktoriaus įsakymu ir skelbiama interneto tinklalapyje adresu www.nma.lt. Mokėjimo prašymai teikiami ir tikrinami vadovaujantis bendrosiose administravimo taisyklėse ir šiose taisyklėse nustatyta tvarka. Pateikdamas mokėjimo prašymą, pagalbos gavėjas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą priemonę ir gautą avansą. Kartu su mokėjimo prašymu pateikia:

33.1. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas;

33.2. ataskaitą apie priemonės programos ir vertinimo kriterijų įvykdymo rezultatus;

33.3. dalyvių pasirašytus sąrašus arba patvirtintas jų kopijas (būtina nurodyti dalyvių vardą, pavardę, užsiėmimą, darbovietę, telefoną), jei buvo organizuoti seminarai, konferencijos. Organizuojant dalyvavimą tarptautinės parodose ar tarptautines parodas būtina pateikti galutinių pagalbos gavėjų sąrašą.

34. Agentūra, norėdama išmokėti avansą ar likusią pagalbos sumą pagalbos gavėjui, atsiskaičiusiam už įvykdytas priemones, Ministerijai teikia pinigų užsakymo paraišką ir perveda lėšas pagalbos gavėjui bendrųjų administravimo taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

35. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą ir kartu su mokėjimo prašymu pateiktus dokumentus kyla neaiškumų ar mokėjimo prašymui tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia pagalbos gavėjui paklausimą dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Jei per Agentūros nustatytą laiką pagalbos gavėjas nepateikia prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.

36. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami arba klaidinga informacija, gali būti atliekama patikra vietoje.

37. Jei pagalbos gavėjas iki lapkričio 15 d. (priemonių, įgyvendinamų nuo lapkričio 1 d., pagalbos gavėjai iki gruodžio 1 dienos), jei sutartyje nenumatyta kitaip, Agentūrai nepateikė mokėjimo prašymo arba buvo nustatyta, kad priemonė įgyvendinta nesilaikant sutarties ir (arba) taisyklių sąlygų, dėl kurių pagalbos sutartis gali būti nutraukta, t. y. nustatomas sutarties pažeidimas, Agentūra apie tai informuoja Ministeriją. Ministerija priima sprendimą dėl pagalbos nutraukimo, sumažinimo arba anuliavimo ir apie tai informuoja Agentūrą, kuri apie priimtą sprendimą informuoja pagalbos gavėją. Išimties tvarka mokėjimo prašymo pateikimo terminą dėl nuo pagalbos gavėjo nepriklausančių aplinkybių Agentūra gali pratęsti.

38. Jeigu, įvertinus mokėjimo prašymą, nustatoma, kad avansu išmokėta suma didesnė negu pagalbos gavėjas padarė tinkamų finansuoti išlaidų, šį skirtumą pagalbos gavėjas privalo grąžinti. Sutartyje gali būti nustatytos ir kitos pagalbos (avanso) grąžinimo Agentūrai sąlygos ar nustatyti atvejai, kada sutartis gali būti nutraukta.

39. Priemonės vykdymo pažeidimai nustatomi ir grąžintinos lėšos administruojamos vadovaujantis bendrųjų administravimo taisyklių XIII skyriuje nustatyta tvarka.

40. Pagalbos suma per metus gali būti tikslinama. Patikslintas žemės ūkio ministro įsakymas kartu su Priemonių atrankos komiteto protokolu ir patikslintu priemonės tinkamų išlaidų sąrašu yra pateikiami Agentūrai.

41. Pagalbos gavėjas, norėdamas pakeisti neesminę sutarties sąlygą (pvz., keičiasi pagalbos gavėjo rekvizitai, sąskaita banke arba kredito unijoje ir kt.), kuri neturi įtakos priimant sprendimą dėl pagalbos skyrimo, informuoja Agentūrą raštu, nurodydamas norimas pakeisti arba papildyti sutarties sąlygas, jų pakeitimo arba papildymo priežastis, ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus. Sutartį pakeičia Agentūra savo nustatyta tvarka.

42. Agentūra ataskaitas teikia Ministerijai bendrųjų administravimo taisyklių XV skyriuje nustatyta tvarka.

43. Išmokėjus pagalbos gavėjams lėšas už organizuotus šviečiamuosius renginius, išleistus informacinius leidinius, respublikines žemės ūkio parodas, muges, konkursus, varžytuves Agentūra iki einamųjų metų gruodžio 31 d. teikia Ministerijai raštu informaciją, nurodytą taisyklių 33.2 punkte. Išmokėjus pagalbos gavėjams lėšas už organizuotą dalyvavimą tarptautinėse parodose ar organizuotas tarptautines parodas, Agentūra per 10 darbo dienų teikia Ministerijai (el. paštu prekyba@zum.lt) informaciją, nurodytą taisyklių 33.2, 33.3 punktuose.

 

VI. LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

44. Už skirtų lėšų panaudojimą atsako pagalbos gavėjas.

45. Už paraiškoje ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs pareiškėjas. Pagalbos gavėjas, kuriam skiriama pagalba, privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paraiškos pateikimo saugoti visą su paraiška ir vykdoma priemone susijusią medžiagą ir dokumentus.

46. Prireikus Agentūra savo nustatyta tvarka atlieka patikrą vietoje. Pagalbos gavėjas privalo leisti Agentūros Kontrolės departamento ar kitiems kompetentingiems tarnautojams atlikti patikras.

47. Sutartyje numatytų priemonių patikrą vietoje gali atlikti ir Ministerijos atsakingi darbuotojai.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Už informavimą pagalbos teikimo klausimais, paraiškų priėmimą, vertinimą, Priemonių atrankos komiteto posėdžių organizavimą, pagalbos skyrimą, žemės ūkio ministro įsakymų dėl pagalbos teikimo rengimą, informacijos apie priemonių vertinimo kriterijus kaupimą yra atsakinga Ministerija.

49. Už sutarčių sudarymą, lėšų išmokėjimą pagalbos gavėjams, lėšų apskaitą, jų panaudojimo kontrolę pagal taisykles, pinigų užsakymo paraiškų teikimą Ministerijai atsako Agentūra.

50. Kiti šiose taisyklėse nereglamentuoti klausimai sprendžiami vadovaujantis bendrosiomis administravimo taisyklėmis.

 

_________________

 

Žemės ūkio šviečiamųjų renginių, žemės

ūkio parodų, mugių, konkursų

organizavimo finansavimo taisyklių

priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2011 m. sausio 25 d.

įsakymo Nr. 3D-39 redakcija)

 

(Renginių organizavimo ir informacinių leidinių leidybos finansavimo

paraiškos forma)

 

______________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Lietuvos Respublikos

žemės ūkio ministerijai

 

 

RENGINIŲ ORGANIZAVIMO IR INFORMACINIŲ LEIDINIŲ LEIDYBOS FINANSAVIMO

 

PARAIŠKA

 

 

_______________ Nr._______

(data)

__________________________

(sudarymo vieta)

 

1. Pareiškėjo duomenys

 

Rekvizitai

Pareiškėjo pavadinimas

 

Teisinė forma

 

Įmonės kodas

 

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Tel. Nr.

 

Fakso Nr.

 

El. p. adresas

 

Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Finansininko vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris

 

Pažymėti tinkamą

£[] PVM mokėtojas

Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą: _________________

£[] ne PVM mokėtojas

Jei PVM mokėtojas:

Patvirtinu, kad priemonė, kuriai organizuoti prašoma lėšų, nėra ekonominė veikla ir už šiai veiklai organizuoti įsigytas prekes ir paslaugas negalėsiu susigrąžinti PVM

 

£[] Taip

 

£[] Ne

 

Prašome iš valstybės biudžeto lėšų skirti lėšų renginiui organizuoti arba informaciniam leidiniui išleisti

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(priemonės pavadinimas)

 

Priemonės aprašymas (dalyviai (galutiniai pagalbos gavėjai), priemonės įgyvendinimo tikslas, numatomas ekonominis, socialinis, kultūrinis poveikis žemės ūkiui, kaimo plėtrai, aplinkai ir pan.):

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Renginio organizavimo detali programa (nurodoma vieta, laikas, pranešėjai, priemonės vertinimo kriterijai, jei organizuojami konkursai, varžytuvės, nurodomas apdovanojimų paskirstymas ir vertė) ir (arba) informacinio leidinio aprašymas, turinys, tiražas (pridedama).

 

Leidinio paskirstymo planas:

 

Eil. Nr.

Institucijos pavadinimas

Tiražo paskirstymas

(egz. skaičius)

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija

 

2.

VšĮ Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnyba

 

3.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmai

 

4.

Žemės ūkio ir kaimo plėtros profesinio mokymo įstaigos*

 

 

.............

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

* Pateikiama Žemės ūkio ministerijai.

 

2. Duomenys apie priemonę

 

Bendra priemonės vertė su PVM, Lt

(bendra priemonės vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis)

 

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

 

Prašoma pagalbos suma

su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

 

Pagalbos dydis, proc.

(procentas skaičiuojamas nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos)

 

Planuojama priemonės įgyvendinimo pradžia

201_______________d.

Planuojama priemonės įgyvendinimo pabaiga

201________________d.

 

 

3. Priemonės tinkamų išlaidų sąrašas

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas (nurodyti pagal taisyklių 12 punkte nurodytas tinkamas finansuoti išlaidų rūšis)

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

Prašoma pagalbos suma su PVM / be PVM, Lt (reikiamą pabraukti)

Išlaidų paskirstymas pagal ketvirčius, Lt

Pagrindimas

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Pareiškėjo deklaracija.

 

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad:

1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

2. Prašoma pagalba yra mažiausia priemonei įgyvendinti reikalinga suma.

3. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas).

4. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neskolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui.

5. Juridiniam asmeniui, kuriam aš atstovauju, nėra iškeltos bylos dėl bankroto, jis nėra likviduojamas.

6. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, neturi sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti [OL 2004 C 244, p. 2].

7. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

8. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nesieks susigrąžinti PVM, jei PVM pripažįstamas tinkama finansuoti išlaida.

9. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, vykdys taisyklių sąlygas tiksliai, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

10. Bendradarbiausiu su priemonės įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teiksiu jiems visą prašomą informaciją, sudarysiu sąlygas tikrinti priemonės vykdymą vietoje, susipažinti su dokumentais, susijusiais su priemonės įgyvendinimu, leisiu asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti dokumentų patikrinimus, patikras vietoje.

11. Teiksiu informaciją ir dokumentus, susijusius su priemonės įgyvendinimu, taisyklių ir (arba) Ministerijos ar Agentūros nustatytais terminais.

12. Gavus Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl pagalbos avanso (jo dalies) ar pagalbos (jos dalies) ir (arba) permokėto pagalbos avanso ar permokėtos pagalbos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, grąžins Agentūrai išmokėtą pagalbos avansą (jo dalį) ar pagalbą (jos dalį) ir (arba) permokėtą pagalbos avansą ar pagalbą.

13. Juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nėra gavęs ir nesieks paramos iš kitų nacionalinių ir ES programų toms pačioms išlaidoms, numatytoms paraiškoje pagal taisykles, finansuoti.

14. Ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo šios paraiškos pateikimo ir ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo paskutinio mokėjimo prašymo užregistravimo datos juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, saugos visą su pagalbos skyrimu susijusią medžiagą ir dokumentus.

15. Sutinku, kad informacija apie juridiniam asmeniui, kuriam aš atstovauju, numatomą gauti ir (arba) skirtą (gautą) pagalbą bus viešinama visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduota audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos interesus.

 

_____________________                     ___________                     ____________________

(pareiškėjo finansininkas)*                         (parašas)                                (vardas, pavardė)

 

_____________________                     ___________                     ____________________

(pareiškėjo vadovo ar jo                             (parašas)                                (vardas, pavardė)

įgalioto asmens pareigų

pavadinimas)

 

 

* Tik organizuojant dalyvavimą tarptautinėse parodose ar tarptautines parodas.

 

_________________