LIETUVOS RESPUBLIKOS GENERALINIS PROKURORAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. balandžio 16 d. Nr. I-53

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į priimtą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo naują redakciją, vadovaudamasis Prokuratūros įstatymo 14 straipsniu ir Viešojo administravimo įstatymo 12 straipsniu:

1. Tvirtinu pridedamą Asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos prokuratūroje tvarkos aprašą.

2. Pripažįstu netekusiu galios generalinio prokuroro 2004 m. balandžio 9 d. įsakymą Nr. I-56 „Dėl asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo tvarkos nuostatų patvirtinimo“.

3. Su įsakymu nustatyta tvarka supažindinti Generalinės prokuratūros ir teritorinių prokuratūrų prokurorus, prokuratūros valstybės tarnautojus ir darbuotojus.

4. Įsakymą skelbti „Valstybės žiniose“.

 

 

GENERALINIS PROKURORAS                                                  ALGIMANTAS VALANTINAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro

2007 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. I-53

 

ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų aptarnavimo Lietuvos Respublikos prokuratūroje tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato asmenų prašymų, pareiškimų, pranešimų ir skundų (toliau – skundai) priėmimo ir nagrinėjimo Generalinėje prokuratūroje ir teritorinėse prokuratūrose tvarką, taip pat asmenų priėmimo pas Lietuvos Respublikos generalinį prokurorą (toliau – generalinis prokuroras), jo pavaduotojus, Generalinės prokuratūros kanclerį, teritorinės prokuratūros vyriausiąjį prokurorą (jo pavaduotoją) tvarką.

2. Lietuvos Respublikos prokuratūroje asmenys aptarnaujami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Prokuratūros įstatymu, Viešojo administravimo įstatymu, kitais įstatymais, reglamentuojančiais prokuratūros veiklą, Prokuratūros ir prokurorų kompetencijos nuostatais, kitais norminiais teisės aktais ir šiuo aprašu, parengtu vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 patvirtinta Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdine tvarka, kiek ji atitinka prokuratūros funkcijas.

3. Skundai, pareiškimai ar pranešimai apie nusikalstamą veiką, taip pat prašymai, skundai dėl ikiteisminio tyrimo pareigūnų ar prokuroro proceso veiksmų ir nutarimų ar kiti baudžiamajame procese numatyti skundai nagrinėjami vadovaujantis Baudžiamojo proceso kodeksu, generalinio prokuroro 2003 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. I-47 patvirtintomis rekomendacijomis „Dėl naujojo Baudžiamojo proceso kodekso 169 ir 171 straipsnių taikymo“, generalinio prokuroro 2003 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. I-58 patvirtinta „Ikiteisminio tyrimo pradžios registravimo tvarka“ ir jų nagrinėjimui šio aprašo nuostatos netaikomos.

4. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

Asmuo (pareiškėjas) – fizinis asmuo ar fizinių asmenų grupė, juridinis asmuo, kitas asmuo, neturintis juridinio asmens teisių, kuris kreipiasi į prokuratūrą, prokurorą ar prokuratūros valstybės tarnautoją.

Skundas – asmens kreipimasis rašytiniu, elektroniniu būdu ar žodžiu į prokuratūrą, prokurorą ar prokuratūros valstybės tarnautoją, įgaliotą priimti ir nagrinėti skundus:

– prašant priimti sprendimus ar atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus (prašymas);

– nurodant, kad pažeistos jo teisės ar teisėti interesai ir prašant juos apginti (skundas);

– nurodant, kad pažeistos kito asmens teisės ar teisėti interesai ir prašant juos apginti (pranešimas);

– prašant pateikti informaciją (prašymas);

– išdėstant asmens norą, pageidavimą, nuostatą tam tikru klausimu (prašymas);

– pranešant apie institucijos veiklos trūkumus, prokurorų ar prokuratūros valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, kurie susiję su valstybės ar daugelio žmonių, o ne su konkretaus asmens, interesų ir teisių pažeidimu (pranešimas);

– atkreipiant dėmesį į tam tikrą padėtį ir siūlant ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos (pareiškimas).

Skundo nagrinėjimas – tiriant skundą atliekamų veiksmų ir priimamų sprendimų visuma.

Kartotinis skundas – antras ar paskesnis asmens kreipimasis į prokuratūrą, prokurorą ar prokuratūros valstybės tarnautoją tuo pačiu klausimu ar dėl to paties dalyko, nenurodant naujų aplinkybių, sudarančių skundo pagrindą.

Kontroliuojamas skundas – skundas, kurio nagrinėjimui nustatytas konkretus terminas ir kurio tyrimo eigą kontroliuoja paskirtas prokuroras ar prokuratūros valstybės tarnautojas.

Privati informacija – informacija apie žmogaus asmeninį ir jo šeimos gyvenimą, jo sveikatą, lytinį gyvenimą, rasinę ar etninę kilmę, politinius, religinius, filosofinius ar kitus įsitikinimus, narystę profesinėse sąjungose, teistumą, kita su asmens garbe ir orumu susijusi ir pagal teisės aktus neskelbtina informacija apie privatų žmogaus gyvenimą.

5. Lietuvos Respublikos prokuratūroje priimant ir nagrinėjant skundus vadovaujamasi pagarbos žmogaus teisėms ir laisvėms, sąžiningumo, protingumo, nekaltumo prezumpcijos principais; lygybės prieš įstatymą principu; Prokuratūros įstatyme, Viešojo administravimo įstatyme, kituose norminiuose aktuose įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nešališkumo, nepiktnaudžiavimo valdžia ir tarnybinio bendradarbiavimo principais, taip pat efektyvumo ir subsidiarumo principais.

6. Prokuroras ar prokuratūros valstybės tarnautojas turi nusišalinti pats arba turi būti nušalintas nuo skundo nagrinėjimo Prokuratūros įstatymo, Viešojo administravimo įstatymo ir Prokurorų etikos kodekse nustatytais atvejais ir tvarka.

7. Asmeniui (pareiškėjui) neteikiama informacija, sudaranti valstybės, tarnybos, profesinę ar banko paslaptį, arba jeigu ji yra kito asmens privati informacija. Asmeniui neteikiama privati informacija apie jį patį, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymai nustato, kad tokia informacija negali būti teikiama. Taip pat neteikiama informacija, kurią teikti draudžia kiti įstatymai ir kurios suteikimas pakenktų valstybės saugumo ir gynybos interesams, ikiteisminiam tyrimui ar baudžiamosios bylos nagrinėjimui teisme, pažeistų valstybės teritorinį vientisumą ar viešąją tvarką, kitų asmenų teises ir teisėtus interesus arba jos nesuteikimas užkirstų kelią sunkiems teisės pažeidimams, arba būtų labai svarbus apsaugant žmonių sveikatą ir moralę.

 

II. SKUNDŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

8. Informacija apie asmenų skundų priėmimo prokuratūroje vietą ir laiką skelbiama asmenims prieinamoje vietoje, taip pat prokuratūros interneto svetainėje. Interneto svetainėje taip pat skelbiama informacija apie asmenų priėmimą pas generalinį prokurorą, jo pavaduotojus, Generalinės prokuratūros kanclerį, teritorinės prokuratūros vyriausiąjį prokurorą (jo pavaduotoją).

9. Asmenys skundus gali pateikti žodžiu, paštu, elektroniniu paštu arba pristatyti į prokuratūrą.

10. Asmenys su žodiniais ir rašytiniais skundais Generalinėje prokuratūroje ir teritorinėse prokuratūrose priimami visą darbo dienos laiką.

Papildomai 2 valandas per savaitę asmenys su žodiniais ir rašytiniais skundais priimami Generalinės prokuratūros priimamajame kiekvieną ketvirtadienį nuo 17.00 val. iki 19.00 val., teritorinėse prokuratūrose – vyriausiojo prokuroro nustatyta tvarka.

11. Nagrinėjami tik tokie žodiniai asmenų skundai, kurie gali būti išnagrinėti nedelsiant ir neteikiant rašytinio atsakymo. Tokiu atveju žodinis asmens skundas registruojamas registre skundo gavimo dieną.

Jei žodinis skundas negali būti išnagrinėtas nedelsiant, asmuo turi pateikti ir rašytinį skundą.

12. Jei asmuo žodžiu kreipiasi ne į įgaliotą priimti ir nagrinėti skundą prokurorą ar prokuratūros valstybės tarnautoją, toks prokuroras ar prokuratūros valstybės tarnautojas turi aiškiai nurodyti, į ką pareiškėjas turi kreiptis.

13. Skundai, gauti paštu, elektroniniu paštu ar priėmimo metu, registre registruojami gavimo dieną. Ant skundų dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma gavimo data ir registracijos numeris. Skundai registruojami: Generalinėje prokuratūroje – priimamajame, apygardos prokuratūroje – kanceliarijoje, apylinkės prokuratūroje – raštinėje.

14. Skundo užregistravimas pareiškėjo prašymu patvirtinamas įteikiant asmeniui (siunčiant paštu ar elektroniniu paštu) registracijos kortelę, kurioje nurodoma skundo registravimo data, registracijos numeris, prokuroro ar prokuratūros valstybės tarnautojo, priėmusio skundą, vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris. Registracijos kortelės įteikimą vykdo: Generalinėje prokuratūroje – priimamasis, apygardos prokuratūroje – kanceliarija, apylinkės prokuratūroje – raštinė.

15. Prokuratūroje priimami rašytiniai skundai (taip pat gauti elektroniniu būdu), kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba ir yra asmens pasirašyti, kuriuose nurodytas asmens vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas, kodas ir tikslus adresas, kuriuo pageidaujamas gauti atsakymas (esant galimybei ir telefono numeris ryšiui palaikyti).

16. Elektroniniu būdu pateikti skundai turi būti pasirašyti saugiu elektroniniu parašu. Tokie skundai turi būti išspausdinami (Generalinėje prokuratūroje – priimamajame, apygardos prokuratūroje – kanceliarijoje, apylinkės prokuratūroje – raštinėje) ir registruojami bendra tvarka, atsakymai pateikiami elektroniniu paštu, o asmens pageidavimu siunčiami paštu skunde nurodytu adresu arba įteikiami. Atsakymas, parengtas elektroniniu būdu, turi būti pasirašytas prokuroro ar prokuratūros valstybės tarnautojo saugiu elektroniniu parašu.

17. Skundai, kuriuose nenurodytas asmens vardas ir pavardė, juridinio asmens pavadinimas, kodas, adresas arba kurie asmens nepasirašyti, taip pat neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti skundai, registruojami bendra tvarka ir prokuratūros vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu (rezoliucija) gali būti paliekami nenagrinėti.

18. Kartotiniai skundai registruojami bendra tvarka ir pagal Generalinės prokuratūros priimamojo prokuroro ar kito prokuroro, prokuratūros valstybės tarnautojo tarnybinį pranešimą generalinio prokuroro, jo pavaduotojo, Generalinės prokuratūros kanclerio, Generalinės prokuratūros struktūrinio padalinio vadovo ar teritorinės prokuratūros vyriausiojo prokuroro, jo pavaduotojo sprendimu (rezoliucija) gali būti paliekami nenagrinėti.

19. Apie sprendimo nenagrinėti skundą priežastis pareiškėjui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo registravimo dienos. Nenagrinėjamas skundas kartu su skundo priedais grąžinamas asmeniui, pateikusiam skundą.

20. Jei asmuo (pareiškėjas) skunde prašo išspręsti klausimą, kuris tuo metu nagrinėjamas ir teisme arba jei tai paaiškėja vėliau skundo nagrinėjimo metu, skundas kartu su priedais gali būti grąžinamas asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį.

21. Jei gautas skundas parašytas nevalstybine kalba, jis registruojamas ir nagrinėjamas bendra tvarka, o atsakymas pareiškėjui pateikiamas valstybine (lietuvių) kalba. Skundo vertimą į lietuvių kalbą organizuoja skundą gavusi prokuratūra:

21.1. Generalinėje prokuratūroje – priimamojo prokuroras pateikia skundą Generalinės prokuratūros Vertimų skyriaus vedėjui;

21.2. teritorinėje prokuratūroje – teritorinės prokuratūros vyriausiojo prokuroro nustatyta tvarka.

22. Nevalstybine kalba parašytas skundas prokuratūroje išverčiamas į lietuvių kalbą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, o didelės apimties (9 ir daugiau puslapių) skundas – ne vėliau kaip per 7 darbo dienas. Jei nevalstybine kalba parašytas skundas verčiamas į lietuvių kalbą vertimų biure, skundo vertimo laikas į skundo nagrinėjimo terminą neįskaitomas.

23. Asmenų, represuotų okupacijų laikotarpiu ar kitaip nukentėjusių, išvežtų priverstiniams darbams Antrojo pasaulinio karo metais, nukentėjusiųjų nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, prašymai dėl nukentėjimo fakto patvirtinimo ar kitų asmenų, besikreipiančių dėl pilietinių teisių atkūrimo, prašymai registruojami ir nagrinėjami Generalinės prokuratūros Specialiųjų tyrimų skyriuje, išskyrus skundus dėl šio skyriaus pareigūnų sprendimų, kurie registruojami ir nagrinėjami bendra tvarka.

 

III. SKUNDŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

24. Generalinėje prokuratūroje registruotus skundus paskirsto priimamojo prokuroras, teritorinėje prokuratūroje – atsakingas asmuo teritorinės prokuratūros vyriausiojo prokuroro nustatyta tvarka.

25. Generaliniam prokurorui perduodami skundai:

25.1. gauti iš Lietuvos Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininko, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko, Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo pirmininko, Lietuvos apeliacinio teismo pirmininko, valstybės kontrolieriaus, Lietuvos banko valdybos pirmininko ir diplomatinių atstovybių vadovų;

25.2. gauti dėl valdžios, valdymo, teisėsaugos, teisėtvarkos, kitų valstybės institucijų pareigūnų korupcijos ar nusikalstamų veikų, turinčių visuomeninę reikšmę;

25.3. gauti dėl generalinio prokuroro pavaduotojų, Generalinės prokuratūros kanclerio atsakymų į ankstesnius skundus;

25.4. adresuoti asmeniškai generaliniam prokurorui;

25.5. pagal atskirą generalinio prokuroro nurodymą arba priimamojo prokuroro iniciatyva.

26. Skundai, nenurodyti šio aprašo 25 punkte, generaliniam prokurorui, jo pavaduotojams, Generalinės prokuratūros kancleriui perduodami pagal generalinio prokuroro įsakymu nustatytas veiklos sritis.

27. Skundai, kuriuos turi nagrinėti kita prokuratūra arba kita institucija, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas persiunčiami nagrinėti atitinkamai prokuratūrai ar institucijai ir apie tai pranešama skundą pateikusiam asmeniui.

28. Jeigu tampa aišku, kad nėra valstybės institucijos, pagal kompetenciją turinčios nagrinėti skundą, skundas per 5 darbo dienas grąžinamas asmeniui, nurodant grąžinimo priežastis.

29. Draudžiama persiųsti skundus nagrinėti institucijoms ir jų padaliniams arba juos perduoti nagrinėti prokurorui ar prokuratūros valstybės tarnautojui, kurių veiksmai skundžiami.

30. Užregistruoti skundai su generalinio prokuroro, jo pavaduotojo, Generalinės prokuratūros kanclerio ar teritorinės prokuratūros vyriausiojo prokuroro viza perduodami nagrinėti prokuratūros struktūriniams padaliniams, prokurorams, prokuratūros valstybės tarnautojams pagal nustatytą kompetenciją. Jei skundas perduodamas nagrinėti prokuratūros struktūriniam padaliniui, struktūrinio padalinio vadovas užrašydamas vizą nurodo, kuris prokuroras ar prokuratūros valstybės tarnautojas turi jį nagrinėti.

31. Jei skundo nagrinėjimas pavedamas keliems skirtingos kompetencijos struktūriniams padaliniams, prokurorams ar prokuratūros valstybės tarnautojams, skundo nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą skunde keliamu klausimu priima pirmasis rezoliucijoje įrašytas prokuroras ar prokuratūros valstybės tarnautojas. Kiti padaliniai pagal savo kompetenciją privalo pateikti pasiūlymus ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki skundo nagrinėjimo termino pabaigos, jei nereikalaujama kitaip.

32. Generalinės prokuratūros, teritorinių prokuratūrų, kitų institucijų persiųstos skundų kopijos arba kartotiniai skundai kartu su visa susirašinėjimo medžiaga perduodami prokurorams ar prokuratūros valstybės tarnautojams, nagrinėjantiems pradinį skundą.

 

IV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS IR KONTROLIUOJAMI SKUNDAI

 

33. Skundas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo registravimo prokuratūroje dienos, jei įstatymuose ir šiame apraše nenustatyta kitaip.

34. Jei dėl objektyvių priežasčių per 33 punkte nustatytą terminą skundas negali būti išnagrinėtas, generalinis prokuroras, jo pavaduotojas, Generalinės prokuratūros kancleris, Generalinės prokuratūros struktūrinio padalinio vadovas, teritorinės prokuratūros vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas) gali pratęsti skundo nagrinėjimo terminą, tačiau ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

35. Jei nagrinėjant skundą pradedama rinkti medžiaga dėl galimai pažeisto viešojo intereso ir paaiškėja, kad dėl objektyvių priežasčių per 33 punkte nustatytą terminą negali būti priimtas sprendimas kreiptis ar atsisakyti kreiptis (motyvuota išvada) į teismą ginant viešąjį interesą, generalinis prokuroras, jo pavaduotojas Generalinės prokuratūros Civilinių bylų skyriaus vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas), teritorinės prokuratūros vyriausiasis prokuroras (jo pavaduotojas) gali pratęsti medžiagos rinkimo ir sprendimo priėmimo terminą iki 20 darbo dienų, bet ne ilgiau kaip iki 3 mėnesių nuo skundo registracijos dienos.

Skundo nagrinėjimo terminą išimtiniais atvejais (dėl medžiagos sudėtingumo) gali pratęsti generalinis prokuroras, bet ne ilgiau kaip iki 6 mėnesių nuo skundo registracijos dienos.

36. Asmeniui apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą pranešama raštu arba elektroniniu paštu (kai skundas gautas elektroniniu paštu) ir nurodomos pratęsimo priežastys.

37. Prokuroras ar prokuratūros valstybės tarnautojas, išnagrinėjęs skundą, parengia motyvuotą atsakymą, kurį pagal nustatytą kompetenciją pasirašo:

37.1. asmeniui, kuris kreipėsi pirmą kartą – skundą nagrinėjęs prokuroras ar prokuratūros valstybės tarnautojas;

37.2. asmeniui, kuris kreipėsi dėl išnagrinėto skundo – skundą nagrinėjusio prokuroro ar prokuratūros valstybės tarnautojo vadovas;

37.3. atsakymus Respublikos Prezidentui, Seimo Pirmininkui (jo pavaduotojams), Ministrui Pirmininkui, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo pirmininkui, Lietuvos apeliacinio teismo pirmininkui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, ministrams, valstybės kontrolieriui, užsienio valstybių valdžios valdymo ir teisėtvarkos institucijų vadovams, diplomatinių atstovybių vadovams – generalinis prokuroras, jo pavaduotojas, Generalinės prokuratūros kancleris pagal nustatytą kompetenciją.

38. Jei išnagrinėtas skundas iš esmės ar iš dalies yra netenkinamas, pateikiant motyvuotą atsakymą būtina nurodyti teisės aktų nuostatas ir apskundimo tvarką.

39. Asmeniui atsakoma nedelsiant paštu, elektroniniu paštu (jei skundas gautas elektroniniu paštu) arba atsakymą asmeniui įteikiant asmeniškai.

40. Kontroliuojami skundai:

40.1. persiųsti Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko (jo pavaduotojų), Ministro Pirmininko, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininko, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko, Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo pirmininko, Lietuvos apeliacinio teismo pirmininko, Lietuvos banko valdybos pirmininko, Seimo komitetų ir komisijų pirmininkų, Seimo kontrolierių, ministrų, valstybės kontrolieriaus, diplomatinių atstovybių vadovų, kuriuose prašoma pranešti apie skundo nagrinėjimo rezultatus;

40.2. kai nagrinėjimo kontrolę nustato generalinis prokuroras, jo pavaduotojai, Generalinės prokuratūros kancleris, teritorinių prokuratūrų vyriausieji prokurorai (jų pavaduotojai).

41. Jei kontroliuojamas skundas persiunčiamas teritorinei prokuratūrai, už jo nagrinėjimo kontrolę atsakingas teritorinės prokuratūros vyriausiasis prokuroras.

42. Skundų nagrinėjimo kontrolę vykdo atsakingas prokuroras ar prokuratūros valstybės tarnautojas.

43. Generalinės prokuratūros struktūrinio padalinio vadovas savo iniciatyva gali kontroliuoti skundų, kurie nenurodyti šio aprašo 38 punkte, nagrinėjimą, jeigu pripažįsta tokios kontrolės būtinumą. Tokiu atveju skundo nagrinėjimo kontrolė pavedama struktūrinio padalinio prokurorui ar prokuratūros valstybės tarnautojui.

 

V. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ SKUNDŲ APSKUNDIMAS

 

44. Asmuo, nesutinkantis su dėl jo skundo priimtu sprendimu, taip pat jeigu per nustatytą skundo nagrinėjimo terminą sprendimas nėra priimamas, turi teisę apskųsti tokį atsakymą ar neveikimą šio aprašo 37.2 punkte nurodytiems asmenims arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI. ASMENŲ PRIĖMIMAS

 

45. Generalinis prokuroras, jo pavaduotojai, Generalinės prokuratūros kancleris pagal kompetenciją asmenis priima nustatytomis dienomis ir valandomis pagal Generalinės prokuratūros Valdymo skyriaus vyriausiojo prokuroro sudarytą pusmečio grafiką ir priimamojo prokuroro parengtą iš anksto užregistruotų asmenų sąrašą.

46. Generalinis prokuroras paprastai priima asmenis, kurie dėl to paties klausimo buvo priėmime pas generalinio prokuroro pavaduotojus ar Generalinės prokuratūros kanclerį.

47. Generalinio prokuroro pavaduotojai, Generalinės prokuratūros kancleris paprastai priima asmenis, kurių skundai išnagrinėti Generalinės prokuratūros struktūrinių padalinių vadovų (jų pavaduotojų), teritorinių prokuratūrų vyriausiųjų prokurorų (jų pavaduotojų).

48. Teritorinėse prokuratūrose asmenys priimami priėmimo grafikuose nustatytomis dienomis ir valandomis:

48.1. apygardos prokuratūrų vyriausieji prokurorai (jų pavaduotojai) paprastai priima asmenis, kurių skundai buvo išnagrinėti apygardos prokuratūrų struktūrinių padalinių vyriausiųjų prokurorų (jų pavaduotojų) ar apylinkės prokuratūrų vyriausiųjų prokurorų (jų pavaduotojų);

48.2. apylinkės prokuratūrų vyriausieji prokurorai (jų pavaduotojai) paprastai priima asmenis, kurių skundai buvo išnagrinėti tos prokuratūros prokurorų ar prokuratūros valstybės tarnautojų.

49. Prokurorai ar prokuratūros valstybės tarnautojai, nenurodyti šio aprašo 46–48 punktuose, asmeniškai gali priimti asmenis (pareiškėjus) pagal atskirą susitarimą.

50. Generalinės prokuratūros priimamojo prokuroras pagal suderintą su generaliniu prokuroru, jo pavaduotoju ar Generalinės prokuratūros kancleriu iš anksto užregistruotų asmenų sąrašą ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie priėmimo datą, kuriame pasiūlo priėmimo laiką pasitikslinti telefonu, taip pat ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną telefonu (jei nurodytas telefono numeris) praneša pareiškėjui priėmimo valandą, o atvykusiam priėmimo dieną išrašo lankytojo asmeninio priėmimo apskaitos kortelę, padaro dokumentų kopijas (jeigu to prašo pareiškėjai).

51. Generalinės prokuratūros priimamojo prokuroras ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki priėmimo pateikia Generalinės prokuratūros sekretoriatui į priėmimą užregistruotų asmenų sąrašą, šių asmenų skundų nagrinėjimo bylas (jei tokios yra), prireikus kitą papildomą medžiagą.

52. Jei skundų nagrinėjimo bylos, kita papildoma medžiaga yra teritorinėje prokuratūroje, Generalinės prokuratūros priimamojo prokuroras turi pareikalauti, kad jos būtų pateiktos iš teritorinės prokuratūros (faksu, per kurjerį, paštu, elektroniniu paštu).

53. Generalinės prokuratūros priimamojo prokuroras atitinkamame registre registruoja asmenis (pareiškėjus), kurie buvo priėmime pas generalinį prokurorą, jo pavaduotojus, Generalinės prokuratūros kanclerį.

54. Jeigu asmuo nemoka kalbėti valstybine kalba ar jos nesupranta arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jį aptarnaujant turi dalyvauti prokuratūros pakviestas vertėjas, sugebantis versti į asmeniui suprantamą kalbą. Šią pareiškėjo teisę užtikrina: Generalinėje prokuratūroje – priimamojo prokuroras, teritorinėse prokuratūrose – vyriausiasis prokuroras.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Už tinkamą skundų nagrinėjimą atsako Generalinės prokuratūros struktūrinių padalinių vadovai, teritorinių prokuratūrų vyriausieji prokurorai, prokurorai ir prokuratūros valstybės tarnautojai, kuriems pavesta nagrinėti šiuos skundus. Už kontroliuojamo skundo tyrimo eigą taip pat atsako skundo tyrimą kontroliuoti paskirtas prokuroras ar prokuratūros valstybės tarnautojas.

56. Teritorinių prokuratūrų vyriausieji prokurorai darbo su asmenų skundais prokuratūros veiklos teritorijoje analizę pateikia:

56.1. apylinkės vyriausieji prokurorai – apygardos prokuratūroms iki sausio 10 dienos;

56.2. apygardos vyriausieji prokurorai – Generalinei prokuratūrai iki sausio 15 dienos.

57. Generalinės prokuratūros Valdymo skyrius darbo su asmenų skundais pažymą su išvadomis ir pasiūlymais pateikia Lietuvos Respublikos prokuratūros kolegijai kartu su metinės Prokuratūros veiklos ataskaitos projektu.

______________