LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL PRIVATIZAVIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1997 m. gruodžio 12 d. Nr. 1394
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 107-2688), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
2. Nustatyti, kad:
2.1. dėl paskelbtų iki 1997 m. gruodžio 1 d. objektų privatizavimo programų Privatizavimo komisija priima sprendimus pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. lapkričio 15 d. nutarimą Nr. 1446 „Dėl Privatizavimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1995, Nr. 95-2126; 1996, Nr. 101-2304);
2.2. Lietuvos valstybinė privatizavimo agentūra prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės vykdo šiuo nutarimu patvirtintuose Privatizavimo komisijos nuostatuose nurodytas Valstybės turto fondui funkcijas, iki fondui bus perduotos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nustatytos teisės ir prievolės.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1997 m. gruodžio 12 d. nutarimu Nr. 1394
Privatizavimo komisijos nuostatai
Bendroji dalis
1. Šie nuostatai reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nurodytos Privatizavimo komisijos veiklą.
2. Šiuose nuostatuose sąvokos vartojamos taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme.
3. Privatizavimo komisija yra Lietuvos Respublikos Seimui atskaitinga (atsiskaito raštu ne rečiau kaip kartą per pusę metų Lietuvos Respublikos Seimo sesijų metu) privatizavimo priežiūrai įsteigta valstybės institucija. Privatizavimo komisija neturi juridinio asmens teisių.
4. Privatizavimo komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir šiais nuostatais.
Privatizavimo komisijos kompetencija
5. Privatizavimo komisija turi teisę:
5.2. pritarti privatizavimo sandorių projektams arba jiems nepritarti, išskyrus Nacionalinėje vertybinių popierių biržoje sudarytus privatizavimo sandorius. Privatizavimo komisija turi teisę susipažinti su visa dokumentacija, kurią turi privatizavimo objekto valdytojai, įskaitant ir potencialių pirkėjų konkursinius pasiūlymus;
5.5. prižiūrėti, kaip vykdomos privatizavimo programos, kurioms Privatizavimo komisija pritarė. Priežiūros tvarką nustato pati Privatizavimo komisija;
5.6. sustabdyti objekto privatizavimo programos vykdymą ir (ar) pripažinti, kad ši privatizavimo programa yra baigta, jeigu įmonei Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka yra iškelta bankroto byla arba įmonė Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatyta tvarka likviduojama, arba dėl stichinės ar panašios nelaimės privatizavimo objektas neišlieka, ar daugiau kaip 1/3 pasikeičia jo fizinės savybės, taip pat jeigu bent vieną kartą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka buvo paskelbta objekto privatizavimo programa, tačiau per objekto privatizavimo programoje nustatytus terminus jis nebuvo parduotas;
5.7. iš valstybės valdymo ir savivaldos vykdomųjų institucijų bei privatizavimo objekto valdytojo neatlygintinai gauti informaciją, kuria šios institucijos ir privatizavimo objekto valdytojas disponuoja pagal įstatymus ir kuri būtina Privatizavimo komisijos funkcijoms atlikti;
5.8. kreiptis (prireikus) į Lietuvos Respublikos valstybės kontrolę ir teisėsaugos institucijas, kad būtų ištirti ir teisiškai įvertinti privatizavimo proceso pažeidimai;
5.9. įpareigoti Valstybės turto fondą (toliau vadinama – Turto fondas) atlikti jai pateiktų dokumentų papildomą ekspertizę. Privatizavimo dokumentų ekspertizei Privatizavimo komisija turi teisę deleguoti savo atstovą ar atstovus;
Privatizavimo komisijos skyrimas ir jos darbo organizavimas
7. Privatizavimo komisija sudaroma iš 13 narių. Privatizavimo komisijos pirmininką ir jos narius skiria ir atleidžia Lietuvos Respublikos Seimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės teikimu.
8. Privatizavimo komisijos posėdžius organizuoja ir jiems vadovauja Privatizavimo komisijos pirmininkas, o jo nesant – pirmininko paskirtas komisijos narys. Jeigu Privatizavimo komisijos pirmininkas ar jo paskirtas komisijos narys negali atvykti į Privatizavimo komisijos posėdį, posėdžiui turi teisę vadovauti pačios komisijos išrinktas posėdyje dalyvaujantis narys. Privatizavimo komisijos posėdžiai yra uždari. Privatizavimo komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti Privatizavimo komisijos kviesti asmenys.
9. Apie rengiamą Privatizavimo komisijos posėdį ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas turi būti informuoti visi šios komisijos nariai. Per tokį pat laiką komisijos nariai turi gauti būsimo posėdžio darbotvarkės projektą ir jame svarstomų dokumentų kopijas.
10. Privatizavimo komisijos posėdis įvyksta, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 7 komisijos nariai. Privatizavimo komisijos sprendimas yra priimtas, jeigu už jį balsuoja ne mažiau kaip 7 komisijos nariai.
11. Privatizavimo komisijos pirmininkui arba ne mažiau kaip 3 komisijos nariams pareikalavus, dėl svarstomo klausimo gali būti balsuojama slaptai.
12. Privatizavimo komisijos narys neturi teisės balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu jis ar jo šeimos nariai (tėvai ir vaikai, broliai ir seserys, sutuoktinis) yra asmeniškai suinteresuoti sprendimo rezultatais. Apie tai, kad yra suinteresuotas svarstomu klausimu, komisijos narys privalo informuoti posėdžio dalyvius.
13. Privatizavimo komisijos narys turi teisę balsuoti raštu dėl iš anksto paskelbto posėdžio darbotvarkės klausimo.
14. Visi Privatizavimo komisijos nariai, pirmininkas ir posėdžių sekretorius turi raštu įsipareigoti saugoti konfidencialią informaciją.
15. Visi Privatizavimo komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos nario reikalavimu asmeniška jo nuomonė svarstomu klausimu turi būti įrašyta posėdžio protokole. Kiekvieno posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Posėdžio sekretorius nėra Privatizavimo komisijos narys.
16. Privatizavimo komisijos sprendimai skelbiami „Valstybės žiniose“ bei Informaciniame privatizavimo biuletenyje. Privatizavimo komisija visuomenės informavimo priemonėse turi teisę skelbti ir kitą, jos nuomone, reikalingą informaciją.
Privatizavimo komisijos finansavimas
19. Lėšas, kurių reikia Privatizavimo komisijos išlaidoms, susijusioms su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nustatytų funkcijų vykdymu, pagal Finansų ministerijos pateiktą sąmatą kas pusę metų skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Duomenis apie šių lėšų poreikį kiekvienam pusmečiui Privatizavimo komisijos pirmininkas pateikia Finansų ministerijai.
20. Privatizavimo komisijos pirmininkui už darbą mokamos dvi minimalios mėnesinės algos, komisijos nariui – pusantros minimalios mėnesinės algos. Komisijos nariui, nedalyvavusiam posėdžiuose arba nebalsavusiam raštu, atlyginimas proporcingai mažinamas. Atlyginimus moka Turto fondas iš Finansų ministerijai atidarytos Privatizavimo fondo sąskaitos.
______________