LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL TAUTINĖS MAŽUMOS KALBOS MOKYMOSI ORGANIZAVIMO BENDROJO LAVINIMO MOKYKLOJE REKOMENDACIJŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2006 m. rugpjūčio 1 d. Nr. ISAK-1630
Vilnius
Vadovaudamasis Tautinių mažumų integracijos į Lietuvos visuomenę 2005–2010 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 8 d. nutarimu Nr. 703 (Žin., 2004, Nr. 93-3403), 18.2.1 punktu,
tvirtinu Tautinės mažumos kalbos mokymosi organizavimo bendrojo lavinimo mokykloje rekomendacijų aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2006 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu
Nr. ISAK-1630
TAUTINĖS MAŽUMOS KALBOS MOKYMOSI ORGANIZAVIMO BENDROJO LAVINIMO MOKYKLOJE REKOMENDACIJŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tautinės mažumos kalbos mokymosi organizavimo bendrojo lavinimo mokykloje rekomendacijų apraše reglamentuojama, kaip organizuoti mokinių, priklausančių tautinėms mažumoms, gimtosios kalbos (toliau – gimtosios kalbos) mokymąsi bendrojo lavinimo mokykloje, kurioje ugdymo procesas organizuojamas ne jų gimtąja kalba.
4. Prašymus mokyti(s) gimtosios kalbos pateikia:
5. Gimtosios kalbos mokymasis bendrojo lavinimo mokykloje organizuojamas, jeigu yra tos kalbos mokytojas specialistas ir yra gauti ne mažiau kaip penki mokinių (jų tėvų, globėjų, rūpintojų) prašymai.
6. Pagrindinio ugdymo programos 6–10 klasių mokiniams, pasirinkusiems gimtąją kalbą kaip antrąją užsienio kalbą, leidžiama nesimokyti mokyklos siūlomos antrosios užsienio kalbos.
7. Gimtosios kalbos mokymosi programą rengia dalyko mokytojas, remdamasis Bendrosiomis gimtųjų kalbų programomis (pradinis ir pagrindinis ugdymas, 11–12 klasių), tvirtina mokyklos direktorius. Gimtosios kalbos programos apimtį (vieneriems mokslo metams, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programos laikotarpiui ar visam mokymosi toje mokykloje laikotarpiui) nustato pati mokykla, atsižvelgusi į mokinių (jų tėvų, globėjų, rūpintojų) pageidavimus.
II. MOKYMOSI ORGANIZAVIMAS
8. Gimtosios kalbos mokymuisi grupę gali sudaryti vienoje klasėje besimokantys mokiniai, gretimų klasių arba tos pačios ugdymo programos (pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, vidurinio ugdymo) skirtingų klasių mokiniai.
10. 6–10 klasių mokinių grupės sudaromos:
11. Nesusidarius 5 mokinių grupei, pageidaujantiems mokytis gimtosios kalbos mokiniams siūloma rinktis savarankiško gimtosios kalbos mokymosi formą arba pasinaudoti kito švietimo teikėjo teikiamomis paslaugomis.
12. Pradinių ir penktosios klasės mokinių grupei gimtosios kalbos mokymuisi skiriama po 1-2 savaitines pamokas.
13. 6–10 klasių mokinių grupei, sudarytai iš pasirinkusių gimtąją kalbą kaip pasirenkamąjį dalyką, gimtosios kalbos mokymuisi skiriamos 1 ar 2 savaitinės pamokos.
14. 6–10 klasių mokinių grupei, kurie gimtąją kalbą mokosi kaip pagilintą antrąją užsienio kalbą, jos mokymuisi skiriamos 3 savaitinės pamokos.
15. 11–12 klasių mokinių grupei gimtosios kalbos mokymuisi panaudojamos laisvai pasirenkamų kursų valandos.
16. Mokinių tautinio tapatumo ir kalbinės raiškos ugdymui rekomenduojama panaudoti papildomojo ugdymo valandas, siūlyti pasinaudoti neformaliojo švietimo, tarp jų sekmadieninių mokyklų teikiamomis paslaugomis (bendrojo lavinimo mokykla gali ir pati vykdyti neformaliojo švietimo programas).
III. MOKYMOSI APSKAITA
18. Gimtosios kalbos mokymosi pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programą apskaita vykdoma klasės dienyne, jeigu grupė sudaryta tik iš tos klasės mokinių. Sudarius grupę iš kelių klasių mokinių, jų gimtosios kalbos mokymosi apskaita vykdoma tų klasių dienynuose, prie dalyko pavadinimo nurodant, kurių klasių yra mobili grupė.
19. 11–12 klasių mokinių gimtosios kalbos mokymosi apskaita vykdoma Vidurinio ugdymo mokytojo ir Vidurinio ugdymo dienyne.