LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VP3-1.4-AM-06-R PRIEMONĖS „PRAEITYJE UŽTERŠTŲ TERITORIJŲ TVARKYMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2008 m. lapkričio 17 d. Nr. D1-615
Vilnius
Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 4-132), 18.2 punktu:
1. Tvirtinu VP3-1.4-AM-06-R priemonės „Praeityje užterštų teritorijų tvarkymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2008 m. lapkričio 17 d.
įsakymu Nr. D1-615
VP3-1.4-AM-06-R PRIEMONĖS „PRAEITYJE UŽTERŠTŲ TERITORIJŲ TVARKYMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priemonės „Praeityje užterštą teritorijų tvarkymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus ir sąlygas pareiškėjui ir projektams, finansuojamiems iš ES fondų lėšų pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos 2007 m. liepos 30 d. Komisijos sprendimu Nr. K(2007)3740 (toliau – Sanglaudos skatinimo veiksmų programa), 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ priemonę „Praeityje užterštų teritorijų tvarkymas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 „Dėl Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 95-3720) (toliau – priemonė). Apraše pateikiama pagrindinė informacija, kurią turi žinoti pareiškėjas, norintis gauti finansavimą iš Europos regioninės plėtros fondo, ir vertintojai, kurie atliks paraiškų dėl projektą finansavimo vertinimą.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metą Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmą programas projektą išlaidą ir finansavimo reikalavimą atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidą ir finansavimo reikalavimą atitikties taisyklės), Atsakomybės ir funkciją paskirstymo tarp instituciją, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metą Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmą programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkciją paskirstymo tarp instituciją taisyklės), Projektą administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektą administravimo ir finansavimo taisyklės) ir Metodiniais nurodymais dėl Projektą finansavimo sąlygą aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 120-4567).
3. Vadovaujantis Atsakomybės ir funkciją paskirstymo tarp instituciją taisyklėmis, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija atlieka ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, kuri pagal kompetenciją yra atsakinga už bendrai finansuojamus iš ES fondų lėšų ūkio sektorius, ir tarpinės institucijos funkcijas, o Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektą valdymo agentūra (toliau – Agentūra) – įgyvendinančiosios institucijos funkcijas.
4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkciją paskirstymo tarp instituciją taisyklėse, Projektą administravimo ir finansavimo taisyklėse, Išlaidą ir finansavimo reikalavimą atitikties taisyklėse, Cheminėmis medžiagomis užterštą teritoriją tvarkymo aplinkos apsaugos reikalavimuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. D1-230 (Žin., 2008, Nr. 53-1987), ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
5. Priemonės tikslas – sumažinti požeminių ir paviršinių vandenų taršą iš teritorijų, užterštų aplinkai pavojingomis medžiagomis.
6. Pagal Aprašą remiama veikla – praeityje užterštų teritorijų išvalymas nuo aplinkai pavojingų medžiagų ir būklės atkūrimas.
7. Pagal Aprašą įgyvendinamų projektų finansavimo šaltiniai:
9. Regionų projektų sąrašus sudaro ir tvirtina regionų plėtros tarybos per 5 mėnesius nuo Aprašo įsigaliojimo dienos.
10. Regionų projektų sąraše nurodyta paskutinės paraiškos teikimo įgyvendinančiajai institucijai data negali būti vėlesnė kaip 2010 m. kovo 31 d.
11. Regionų plėtros tarybos, numatydamos paraiškų teikimo įgyvendinančiajai institucijai terminus, turi atsižvelgti į Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede sudarytą priemonės finansavimo planą t. y. dalis paraiškų dėl projektų, kuriems būtų skirta ne mažiau kaip pusė regionui numatytų Europos Sąjungos fondų lėšų, finansavimo įgyvendinančiajai institucijai turi būti pateikta iki 2009 m. rugpjūčio 31 d.
12. Vienas pareiškėjas gali teikti daugiau nei vieną paraišką dėl projekto finansavimo pagal Aprašą.
II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI IR PARTNERIUI
15. Galimi pareiškėjai finansavimui gauti pagal Aprašą yra savivaldybių ir apskričių viršininkų administracijos.
16. Pareiškėjas gali gauti projekto finansavimą jei organizaciniu požiūriu sugebės tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka reikalavimus, išdėstytus Aprašo 3 priedo 7.1, 7.2.2 ir 7.2.4 punktuose.
17. Galimi partneriai yra savivaldybių administracijos, apskričių viršininkų administracijos ir juridiniai asmenys, kurie pagal ilgalaikės nuomos arba panaudos sutartį arba patikėjimo teise naudoja valstybės ar savivaldybės žemę. Partnerio įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas paraiškoje. Prie paraiškos turi būti pridedama jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.
18. Partneriui keliami tie patys reikalavimai kaip ir pareiškėjui. Atsakomybė už projekto įgyvendinimą tenka pareiškėjui.
19. Jeigu paraiška teikiama kartu su partneriu, prie paraiškos turi būti pridedama partnerio pasirašyta deklaracija, kad partneris yra susipažinęs su teikiamu projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą. Deklaracijos forma pateikiama paraiškos dėl projekto finansavimo bendrojoje (A) dalyje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066.
III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
21. Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė:
21.1. turi būti ne ilgesnė kaip 60 mėnesių, jeigu pirmoji projekto veikla pradėta įgyvendinti prieš paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimą Agentūrai;
21.2. turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai, jeigu pirmoji projekto veikla pradėta įgyvendinti po paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo Agentūrai;
21.3. gali būti pratęsta 6 mėnesiams, bet ne ilgiau kaip iki 2015 m. sausio 1 d., tais atvejais, kai dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos teikimo bei vertinimo metu ir Projekto finansavimo ir administravimo sutarties sudarymo metu. Pagal Aprašą finansuojamų projektų veiklų įgyvendinimo pradžia laikoma Projekto finansavimo ir administravimo sutartyje numatytos pirmosios projekto veiklos įgyvendinimo sutarties (paslaugų teikimo, tiekimo, rangos ar kt.) sudarymo data.
22. Projektas turi siekti priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių, nustatytų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede. Stebėsenos rodiklių matavimo metodika pateikta Aprašo 4 priede.
24. Žemė, kurioje ketinama įgyvendinti projektą, turi priklausyti valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise.
25. Pareiškėjas gali teikti paraiškas dėl valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančioje žemėje esančių praeityje užterštų teritorijų tvarkymo, net jei jos ilgalaikės nuomos, panaudos ar patikėjimo teise naudojamos kitų juridinių asmenų. Šiuo atveju pareiškėjas turi pateikti patvirtinimą kad teritorijos nuomininkas neprieštarauja numatomiems vykdyti tvarkymo ir valymo darbams ir jokiais būdais nevaržys projekto vykdytojo veiksmų įgyvendinant planuojamą projektą bei vykdant Projekto finansavimo ir administravimo sutartyje numatytus įsipareigojimus.
26. Finansavimas projekto įgyvendinimui gali būti skiriamas tik tuo atveju, jeigu teritorijos sutvarkymo išlaidos negali būti išieškotos iš „teršėjo“.
27. Projekte gali būti numatytos tokios praeityje užterštų teritorijų išvalymo nuo aplinkai pavojingų medžiagų ir būklės atkūrimo priemonės:
27.1. pesticidų ir jų atliekų saugojimo vietų likvidavimas ir šiomis atliekomis užterštų teritorijų sutvarkymas;
28. Įgyvendinant 27 punkte išvardytas priemones prioritetas teikiamas grunto išvalymui nuo aplinkai pavojingų medžiagų. Tačiau projekte taip pat gali būti numatyti užterštų sugriuvusių, sugriautų ar griautinų pastatų ar kitų statinių liekanų, įrenginių pašalinimas ir išvežimas, jeigu, neatlikus šių darbų, grunto valymas būtų neįmanomas.
29. Prieš teikiant paraišką dėl projekto finansavimo Agentūrai turi būti:
29.1. atlikti ekogeologiniai tyrimai vadovaujantis Ekogeologinių tyrimų reglamento, patvirtinto Lietuvos geologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktoriaus 2008 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1-104 (Žin., 2008, Nr. 71-2759), reikalavimais;
29.2. priimtas sprendimas dėl teritorijos išvalymo vadovaujantis Cheminėmis medžiagomis užterštų teritorijų tvarkymo aplinkos apsaugos reikalavimais;
29.3. parengta dokumentacija, reikalinga praeityje užterštos teritorijos valymui ir (arba) tvarkymui (pvz., valymo darbų programa, valymo darbų technologinis projektas, techninis projektas ir pan.);
29.4. atlikta techninio projekto ekspertizė bei parengtas jos aktas, jei toks reikalavimas yra numatytas statybos techniniame reglamente STR 1.06.03:2002, patvirtintame LR aplinkos ministro 2002 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200);
30. Reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas ES finansuojamas programas atskyrimu:
30.1. Projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus paramą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų, kitų finansinių mechanizmų, jei dėl to projektas ar projekto veiklos galėtų būti finansuotos kelis kartus.
30.2. Projektas ir projekto veiklos negali būti teikiamos finansuoti pagal kitas veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją priemones, jei dėl to projektas ar projekto veiklos galėtų būti finansuotos kelis kartus.
30.3. Projekte būtina atsižvelgti į galimą veiklų dubliavimą su veiklomis, finansuojamomis pagal Vidaus reikalų ministerijos administruojamas priemones Nr. VP3-1.1-VRM-01-R „Regioninių ekonomikos augimo centrų plėtra“ ir Nr. VP3-1.1-VRM-02-R „Probleminių teritorijų plėtra“, kad būtų išvengta dvigubo finansavimo rizikos.
IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI
32. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, Aprašo reikalavimus, padarytos ir apmokėtos nuo 2007 m. sausio 1 d. iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos. Projekto veiklų įgyvendinimo data nustatoma Projekto finansavimo ir administravimo sutartyje.
33. Preliminari projekto vertė, preliminari Europos regioninės plėtros fondo lėšų suma ir pareiškėjo nuosavų lėšų suma nurodyta patvirtintame regionų projektų sąraše.
35. ES fondų lėšos sudaro ne daugiau kaip 85 procentus visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas, teikiantis paraišką dėl projekto finansavimo, turi prisidėti savo lėšomis ne mažiau kaip 15 procentų projekto vertės. Nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais laikomi banko paskola, pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) piniginės lėšos, garantinis banko raštas ir pan.
36. Jeigu projekte yra partneris – juridinis asmuo, naudojantis valstybės ar savivaldybės žemę pagal ilgalaikės nuomos arba panaudos sutartį arba patikėjimo teise, jis papildomai turi prisidėti savo lėšomis ne mažiau kaip 15 procentų projekto vertės. Šiuo atveju ES fondų lėšos sudaro ne daugiau kaip 70 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
37. Projektui reikiamo finansavimo suma turi būti nustatyta atsižvelgiant į Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. Jeigu iš projekto numatoma gauti pajamų, jos turi būti įvertintos iš anksto pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalies nuostatas, išskyrus tuos atvejus, kai bus gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto. Numatoma gauti grynųjų pajamų suma mažinamas projektui skiriamas finansavimas. Grynosios pajamos turi būti skaičiuojamos vadovaujantis Europos Komisijos parengtomis „Metodinėmis rekomendacijomis dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai“ (angl. Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects), „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairėmis“ (angl. Guidance on the Methodology for Carrying Out Cost-Benefit Anglysis, Working Document No. 4) ir „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu“. Šie dokumentai paskelbti interneto svetainėje www.esparama.lt. Tuo atveju, jei pajamos neįvertintos iš anksto, jos turi būti grąžintos į valstybės biudžetą per 5 metus po projekto pabaigos.
38. Netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamas finansavimas, pareiškėjas ir (ar) partneris turi apmokėti savo lėšomis (kurios nėra pareiškėjo nuosavo įnašo dalis).
39. Be visų finansavimo reikalavimų neatitinkančių išlaidų, nustatytų Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, netinkamos finansuoti pagal Aprašą finansuojamų projektų išlaidos yra šios:
39.2. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba lizingo ir eksploatavimo išlaidos;
40. Netinkamos finansuoti projekto išlaidos nėra finansuojamos iš paramos lėšų ir negali būti įtrauktos į projekto biudžetą.
41. Be visų kitų tinkamų finansuoti išlaidų, projekte gali būti numatytos išlaidos, reikalingos paraiškai dėl projekto finansavimo ir Aprašo 29 punkte nurodytiems dokumentams parengti, taip pat projekto administravimo išlaidos. Šios išlaidos bus pripažintos tinkamos, jei jos neviršys 7 % bendros projekto vertės. Šios išlaidos, išskyrus projekto administravimo išlaidas, bus apmokamos išlaidų kompensavimo būdu.
V. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS
43. Paraiškas dėl projektą finansavimo kartu su reikalaujamais priedais iš pareiškėjo priima ir registruoja Agentūra Projektą administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
44. Agentūra ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki regioną projektą sąraše nurodytos galutinės paraiškos teikimo Agentūrai dienos projektą sąraše nurodytą projektą pareiškėjams išsiunčia pasiūlymą teikti paraišką.
45. Pareiškėjas pildo standartinę paraiškos formą. Paraišką sudaro bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalią formos (toliau – paraiška) ir kartu pridedami papildomi dokumentai, kurie išvardyti specialiosios (B) dalies 1 priede. Pildymui parengtą paraiškos bendrosios (A) dalies elektroninę formą (Excel formatu) ir paraiškos pildymo instrukciją pareiškėjas gali rasti ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt. Paraiškos specialiosios (B) dalies forma yra sudėtinė Aprašo dalis.
46. Paraiška turi būti užpildyta vadovaujantis paraiškos bendrosios (A) dalies pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066, ir paraiškos specialiosios (B) dalies pildymo instrukcija (Aprašo 1 priedas), kurioje išsamiau pagrindžiamas projektas ir pateikiama svarbi informacija teikiamai paraiškai.
47. Paraiška ir jos priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba kompiuteriu, išspausdinti ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai įrišti arba susegti. Ranka užpildytos paraiškos nenagrinėjamos ir neregistruojamos. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.
48. Pareiškėjas privalo pateikti vieną originalą paraiškos egzempliorių (paraiškos bendrąją (A), specialiąją (B) dalis ir priedus), kurio pirmojo lapo dešiniajame kampe aiškiai nurodoma „ORIGINALAS“, 1 kopiją ant kurios pirmojo lapo dešiniajame kampe nurodoma „KOPIJA“, ir paraiškos versiją elektronine laikmena (ant elektroninės laikmenos turi būti aiškiai nurodytas projekto pavadinimas). Pateikiamos paraiškos bei jos priedą originalas ir kopija turi būti įsegti į atskirus segtuvus.
49. Kiekvienas paraiškos ir jos priedą lapas turi būti patvirtintas paraišką teikiančios institucijos vadovo arba įgalioto atstovo parašu. Paraišką turi pasirašyti įstaigos vadovas arba jo raštišku sprendimu įgaliotas asmuo (tokiu atveju turi būti pridėta įgaliojimą patvirtinančio dokumento patvirtinta kopija).
50. Paraiškos originalo, kopijos ir elektroninės paraiškos versiją turinys turi būti identiškas. Nustačius neatitikimų tarp originalo, kopijos ir elektroninės paraiškos versijų, vadovaujamasi paraiškos originaliame egzemplioriuje pateikta informacija.
51. Paraiška iki nustatyto termino gali būti išsiųsta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pareiškėjas gali įteikti ją asmeniškai Agentūrai adresu: A. Juozapavičiaus g. 9-610, LT-09311 Vilnius. Kitais būdais išsiųsta arba kitais adresais įteikta, arba po regioną projektą sąraše nustatytos datos pateikta paraiška atmetama.
52. Siunčiant paraišką paštu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip patvirtintame regioną projektą sąraše nustatyta data. Ant voko turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, priemonė, pagal kurią teikiama paraiška. Kitoje voko pusėje nurodomas pareiškėjo asmens ryšiams vardas, pavardė, telefono ir fakso numeriai.
53. Agentūra ne vėliau kaip per 15 darbo dieną nuo paraiškos gavimo dienos išsiunčia paraišką pateikusiam pareiškėjui paraiškos registravimo patvirtinimo raštą kuriame nurodomas ir SFMIS paraiškai suteiktas unikalus kodas.
54. Agentūra ne vėliau kaip per 15 darbo dieną nuo paraišką pateikimo termino pabaigos (paskutinės dienos) paskelbia interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.apva.lt informaciją apie pateiktus regioną projektus, nurodydama pareiškėjo pavadinimą projekto pavadinimą trumpą projekto aprašymą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą.
55. Pareiškėjas raštu ir žodžiu gali teikti Agentūrai regioną projektą rengimo, paraiškos pildymo ir kitus susijusius klausimus. Agentūra privalo informuoti pareiškėją šiais klausimais nuo pranešimo pareiškėjui, kad jo projektas įtrauktas į regionų projektų sąrašą, dienos iki paskutinės paraiškų teikimo Agentūrai dienos. Į klausimus raštu Agentūra atsako ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo klausimo užregistravimo Agentūroje dienos. Informaciją apie aktualius ir dažniausiai pateikiamus klausimus Agentūra skelbia interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.apva.lt.
56. Rengdamas paraiškas pareiškėjas gali kreiptis į Aplinkos ministeriją informacijos apie projekto idėją, tikslus, rezultatus, jų atitiktį nacionaliniams strateginio planavimo dokumentams. Į klausimus raštu Aplinkos ministerija atsako ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo klausimo užregistravimo Aplinkos ministerijoje dienos, išsiųsdama atsakymo kopiją Agentūrai.
VI. PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
58. Paraiškų vertinimas ir atranka atliekami Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
59. Paraiškų vertinimą sudaro šie etapai:
60. Pateiktų paraiškų administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka Agentūra.
61. Paraiškų dėl projekto finansavimo administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimui naudojamos administracinės atitikties vertinimo lentelė ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimo metodika (Aprašo 2 ir 3 priedai).
62. Jeigu dėl paraiškoje pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos Agentūra negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi raštu paprašyti pareiškėjo per nustatytą laiką pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją.
63. Agentūra gali kreiptis į atitinkamas institucijas, kad jos pateiktų papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką, ir vertindama pareiškėjo pateiktus duomenis bei informaciją naudotis kitais oficialiais informacijos šaltiniais.
64. Kiekvieno vertinimo etapo metu Agentūra gali kviesti pareiškėją pokalbio, taip pat prireikus įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta, t. y. apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje. Pokalbyje su pareiškėju turi dalyvauti ne mažiau kaip 2 vertinimą atliekančios institucijos atstovai, pokalbis turi būti protokoluojamas ir, apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, gali būti įrašomas.
65. Vertinimo metu nustačius, kad pareiškėjas paraiškoje pateikė klaidinančią informaciją arba pareiškėjas ar su paraiška susiję asmenys siekia gauti konfidencialią informaciją arba neteisėtai daryti įtaką vertinimo rezultatams ar vertintojams, vertinimą atliekanti institucija atmeta paraišką.
66. Vertindama paraiškos administracinę atitiktį, Agentūra naudoja administracinės atitikties vertinimo lentelę (Aprašo 2 priedas). Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar su paraiška pateikti visi paraiškos formoje nurodyti dokumentai ir informacija.
67. Jeigu vertinant paraišką Agentūra nustato, kad tenkinami ne visi administracinės atitikties vertinimo reikalavimai, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame prašoma pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją ir nustatomas terminas, per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 15 darbo dienų jeigu Agentūra ir pareiškėjas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip.
68. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją Agentūra turi teisę:
69. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės atitikties vertinimo reikalavimų neatitikimo, Agentūra per 15 darbo dienų parengia ir išsiunčia pareiškėjui informacinį raštą apie paraiškos atmetimą kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.
70. Vertindama projekto tinkamumą finansuoti, Agentūra naudoja projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metodiką (Aprašo 3 priedas). Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu Agentūra nustato, ar projektas tinkamas finansuoti pagal Aprašo reikalavimus. Šio vertinimo metu nustatoma projekto atitiktis bendriesiems ir specialiesiems (atitikties) atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, didžiausia Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas projektui skiriamų lėšų dydis.
71. Jeigu Agentūra projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustato projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti lėšų dydį mažesnius už paraiškoje pateiktus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti lėšų dydį, Agentūra turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir raštu suderinti su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą gavęs nustatyto dydžio skiriamų lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, paraiška atmetama.
72. Tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projekto finansavimas, turi būti apmokama projekto vykdytojo ir (ar) partnerio lėšomis. Šios lėšos laikomos nacionalinėmis projekto lėšomis.
73. Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija projekto tinkamumo finansuoti vertinimui atlikti, Agentūra pareiškėjui siunčia raštą kuriame prašo pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją ir nustatomas terminas, per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) informaciją. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 15 darbo dienų, jeigu Agentūra ir pareiškėjas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip.
74. Regionų projektų tinkamumo finansuoti vertinimą Agentūra organizuoja kaip derybas su pareiškėju, t. y. Agentūrai pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems ir specialiesiems atitikties kriterijams, pareiškėjas gali paraišką patikslinti.
75. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą prašomų dokumentų ir informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir informaciją arba projektas neatitinka bent vieno projekto tinkamumui finansuoti keliamo reikalavimo, Agentūra turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką.
76. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką Agentūra turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus, papildomos informacijos, duomenų ir dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką Agentūra informuoja pareiškėją per 15 darbo dienų nuo sprendimo atmesti paraišką priėmimo dienos – išsiunčia jam informacinį raštą kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.
77. Įvertinę projekto tinkamumą finansuoti, vertintojai parengia išvadą kurioje nurodo, ar projektas yra tinkamas gauti finansavimą koks didžiausias finansavimas gali būti suteiktas ir ar pareiškėjas sutinka įgyvendinti projektą su Agentūros nustatytu finansavimu.
VII. SPRENDIMO DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
79. Sprendimas dėl projekto tinkamumo finansuoti priimamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
80. Sprendimą dėl projekto tinkamumo finansuoti iš ES fondų priima Agentūra, jį įformindama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitoje. Atsižvelgdama į šio sprendimo, projektų atrankos rezultatus ir patvirtintą regionų projektų sąrašą Aplinkos ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo.
81. Sprendimą dėl projekto finansavimo Aplinkos ministerija priima per vieną mėnesį nuo
Agentūros pateiktos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitos gavimo dienos. Sprendimas dėl projekto finansavimo tvirtinamas ministro įsakymu.
82. Sprendimas dėl projekto finansavimo turi būti pripažintas netekusiu galios ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo raštu gautos iš Agentūros informacijos apie nepasirašymą arba pareiškėjo atsisakymą pasirašyti Projekto finansavimo ir administravimo sutartį gavimo dienos, jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą atsisako pasirašyti projekto finansavimo ir administravimo sutartį.
VIII. PROJEKTO FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO SUTARTIES SUDARYMAS
84. Projekto finansavimo ir administravimo sutartis sudaroma Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
85. Su pareiškėju, kurio projektą nuspręsta bendrai finansuoti iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų, Agentūra sudaro dvišalę Projekto finansavimo ir administravimo sutartį.
86. Projekto finansavimo ir administravimo sutartį sudaro bendrosios ir specialiosios sutarties sąlygos ir nustatytos formos sutarties priedai, patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066.
87. Gavusi Aplinkos ministerijos sprendimą finansuoti projektą, Agentūra parengia ir elektroniniu paštu išsiunčia pareiškėjui Projekto finansavimo ir administravimo sutarties projektą, faksu – pranešimą, kuriame nurodo pasiūlymo pasirašyti Projekto finansavimo ir administravimo sutartį galiojimo terminą. Pasiūlymo pasirašyti Projekto finansavimo ir administravimo sutartį galiojimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 15 darbo dienų.
88. Pareiškėjui per rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius Projekto finansavimo ir administravimo sutarties, pasiūlymas pasirašyti Projekto finansavimo ir administravimo sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.
89. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą Projekto finansavimo ir administravimo sutarties nepasirašo, Agentūra per 5 darbo dienas nuo tokių aplinkybių išaiškėjimo dienos apie tai informuoja Aplinkos ministeriją.
90. Projekto finansavimo ir administravimo sutartį pasirašo Agentūros ir pareiškėjo įstaigos vadovas arba jo raštišku sprendimu įgaliotas asmuo (tokiu atveju turi būti pridėta įgaliojimą patvirtinančio dokumento patvirtinta kopija). Su pareiškėju sudarius Projekto finansavimo ir administravimo sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.
91. Projekto finansavimo ir administravimo sutartis sudaroma 2 egzemplioriais, kurie turi vienodą juridinę galią. Vienas Projekto finansavimo ir administravimo sutarties egzempliorius saugomas Agentūroje, kitas įteikiamas projekto vykdytojui.
92. Agentūra ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos paskelbia informaciją apie pasirašytą Projekto finansavimo ir administravimo sutartį interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.apva.lt, papildydama šio aprašo 54 punkte nustatytą informaciją.
IX. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
93. Projektų išlaidos apmokamos ir Projekto finansavimo ir administravimo sutarčių priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse bei Projekto finansavimo ir administravimo sutartyse nustatyta tvarka.
94. Projekto išlaidos gali būti apmokamos dviem būdais: išlaidų kompensavimo ir (ar) sąskaitų apmokėjimo.
95. Kiekvienam projektui taikytinas išlaidų apmokėjimo būdas nustatomas Projekto finansavimo ir administravimo sutartyje, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 138 ir 141 punktais. Viename projekte gali būti derinami abu projekto išlaidų apmokėjimo būdai.
96. Pagal Aprašą pateiktų projektų įgyvendinimui finansuoti projektų vykdytojams avansas negali būti numatytas.
97. Projekto finansavimas laikomas baigtu, kai Agentūra patvirtina galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.
98. Projekto vykdytojas nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties įsigaliojimo ir 5 metus po projekto pabaigos be Agentūros raštiško sutikimo negali keisti savo veiklos, kuriai skirtas finansavimas, pobūdžio ar įgyvendinimo sąlygų, nutraukti šios veiklos, dalyvauti reorganizavime ir reorganizuotis, jeigu tai galėtų pažeisti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnyje nuostatas. Paaiškėjus svarbioms priežastims, kliudančioms vykdyti veiklą ir galinčias sąlygoti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatų pažeidimą projekto vykdytojas nedelsdamas turi pranešti Agentūrai.
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
99. Pareiškėjas ir projekto vykdytojas turi teisę apskųsti Agentūros, Aplinkos ministerijos, vadovaujančiosios ir tvirtinančiosios institucijų veiksmus arba neveikimą susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
100. Pasirašius Projekto finansavimo ir administravimo sutartį, Apraše išdėstytos nuostatos, susijusios su reikalavimais projekto vykdytojui, projekto veikloms ir projekto išlaidoms, kurios taikomos tam tikram projektui, perkeliamos į Sutarties nuostatas.
101. Tai, ko nereglamentuoja Aprašas, reglamentuoja Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės.
102. Aprašas, suderinus su vadovaujančiąja instituciją gali būti keičiamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir tvirtinamas aplinkos ministro įsakymu.
VP3-1.4-AM-06-R priemonės „Praeityje
užterštų teritorijų tvarkymas“ projektų
finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO
SPECIALIOJI (B) DALIS
1. PROJEKTO POREIKIO, REZULTATŲ IR NAUDOS PAGRINDIMAS
Remdamiesi paraiškos bendrosios (A) dalies 5 punkto lentelėje pateikta informacija ir ją papildydami išsamiai aprašykite projekto poreikį (pvz., kokioms problemoms spręsti reikalingas projektas, kokie planuojami projekto rezultatai ir nauda, kodėl pasirinktas būtent toks problemos sprendimo būdas ir pan.), projekto tęstinumo užtikrinimą. |
2. PAREIŠKĖJO GEBĖJIMAI ADMINISTRUOTI PROJEKTĄ
Nurodykite asmenis, kurie vykdys projekto vadovo, finansininko bei atsakingo už projekto stebėseną ir vykdymą specialisto pareigas. Pridėkite jų gyvenimo aprašymus, įrodančius, kad jie turi pakankamus projektų administravimo įgūdžius ir (ar) reikiamą kvalifikaciją pavestoms užduotims atlikti, ir juose minimų dokumentų kopijas. Jeigu projekto administravimo paslauga perkama, pateikite šios paslaugos pirkimo dokumentaciją. |
3. PROJEKTO ATITIKIMAS STEBĖSENOS KOMITETO PATVIRTINTIEMS SPECIALIESIEMS ATITIKTIES KRITERIJAMS
Nurodykite, kaip projektas prisidės prie neigiamo užterštų teritorijų poveikio aplinkai ir žmonių sveikatai mažinimo. Nurodykite, kokį konkrečiai regiono plėtros plano ir (arba) savivaldybės strateginio plėtros plano tikslą uždavinį, priemonę atitinka projektas. Prie paraiškos turi būti pridėtas (-i) regiono plėtros plano ir (arba) savivaldybės strateginio plėtros plano išrašas (-ai) arba priimtas savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto. |
4. PROJEKTUI REIKIAMO FINANSAVIMO NUSTATYMAS
4.1. Trumpas ES finansavimo poreikio pagrindimas |
Pagrįskite, kad be finansavimo, naudojant banko paskolas arba kitas finansavimo priemones, projektas negalėtų būti įgyvendintas per tokį patį laikotarpį ir tokios pat kokybės. |
4.2. Projektui reikiamo finansavimo pagrindimas |
Pažymėkite, kuriai kategorijai priskiriamas projektas, dėl kurio finansavimo teikiama paraiška: negaunama pajamų; gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto; gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto. Jeigu pažymimas 3 punktas, grynosios pajamos turi būti skaičiuojamos vadovaujantis Europos Komisijos parengtomis „Metodinėmis rekomendacijomis dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai“ (angl. Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects), „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinėmis gairėmis“ (angl. Guidance on the Methodology for Carrying Out Cost-Benefit Anglysis, Working Document No. 4) ir „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu“. Šie dokumentai paskelbti interneto svetainėje www.esparama.lt. Jei pajamos nebuvo įvertintos iš anksto, jos turi būti grąžintos į valstybės biudžetą per 5 metus po projekto pabaigos. |
5. POVEIKIO APLINKAI VERTINIMAS
5.1. Informacija apie poveikio aplinkai vertinimą |
Pažymėkite atitinkamą langelį: Ar projekte numatyta ūkinė veikla yra įrašyta į Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) 1 ir 2 prieduose pateiktus sąrašus? Taip; 1 priede; 2 priede. Ne. Jei pažymimi langeliai „Taip“ ir „1 priede“, pateikiamas atsakingos institucijos sprendimas, ar planuojama ūkinė veikla leistina, ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaita. Jei pažymimi langeliai „Taip“ ir „2 priede“, pateikiama atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvada ir, jei išvadoje nustatyta, kad PAV privalomas, – atsakingos institucijos sprendimas, ar planuojama ūkinė veikla leistina, ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaita. |
5.2. Informacija apie poveikį „Natura 2000“ teritorijoms |
Pažymėkite atitinkamą langelį: Ar projekto įgyvendinimas susijęs su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis, ar artima tokioms teritorijoms aplinka? Taip; Ne. Jei pažymimas langelis „Taip“, pateikiama už „Natura 2000“ teritorijų stebėseną atsakingos institucijos deklaracija. |
6. ALTERNATYVŲ ANALIZĖ
Suformuluokite reikalavimus techniniam projekto sprendimui. Projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvos, viena iš jų – „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas). Alternatyvų analizėje turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo alternatyvos buvo svarstytos arba kad kitų alternatyvų išskyrus nagrinėjamas, netikslinga svarstyti. Jeigu vertinant projekto įgyvendinimo galimybes išskiriamos kelios projekto įgyvendinimo alternatyvos, vertinant kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos turi būti įvertintos išsamiai ir tiksliai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus. |
7. PROJEKTO RIZIKOS IR JŲ VALDYMAS
(Pateikite projekto rizikos vertinimą, užpildydami toliau pateikiamą lentelę. Detalizuokite rizikos pobūdį, aspektus ir nurodykite, kokios numatomos rizikos valdymo (mažinimo) priemonės.)
Rizikos aprašymas |
Tikimybė* |
Poveikis* |
Rizikos valdymo priemonės / veiksmai |
Politinė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
Socialinė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
Ekonominė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
Finansinė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
Institucinė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
Technologinė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
* Vertinimo skalė: maža (-s) / vidutinė (-is) / didelė (-is).
8. KITI BENDRIJOS, LIETUVOS RESPUBLIKOS AR KITI FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui arba jo daliai iš bet kokio kito Bendrijos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (Europos regioninio plėtros fondo (toliau – ERPF), Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar pan.) |
|
£ Taip |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.). |
£ Ne |
|
Ar šis projektas ar jo dalis papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar pan. |
|
£ Taip |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.). |
£ Ne |
|
Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos iš bet kokio kito Bendrijos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (ERPF, Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar pan.) ankstesniam šio projekto ar jo dalies etapui (įskaitant galimybių studijos ir parengiamuosius etapus) |
|
£ Taip |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.). |
£ Ne |
Patvirtinu, kad šioje formoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.
________________________________ _________ ___________________
(Pareiškėjo atsakingo asmens pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
_________________
Paraiškos dėl projekto finansavimo
specialiosios (B) dalies
1 priedas
PRIE PARAIŠKOS PRIDEDAMŲ DOKUMENTŲ SĄRAŠAS
2. Įgaliojimą patvirtinančio dokumento patvirtinta kopija, jeigu paraiška pasirašyta pareiškėjo įgalioto asmens;
4. Regiono plėtros plano ir (arba) savivaldybės strateginio plėtros plano išrašas (-ai) arba priimtas savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto;
5. Dokumentai, įrodantys, kad žemė, kurioje bus vykdomas projektas, priklauso savivaldybei ar valstybei. Jeigu žemė yra išnuomota, perduota patikėjimo teise arba laikinai neatlygintinai naudotis, nuomos, patikėjimo ar panaudos dokumentų patvirtintos kopijos;
6. Dokumentas, patvirtinantis, kad teritorijos nuomininkas neprieštarauja numatomiems vykdyti tvarkymo ir valymo darbams ir jokiais būdais nevaržys projekto vykdytojo veiksmų įgyvendinant planuojamą projektą bei vykdant Projekto finansavimo ir administravimo sutartyje numatytus įsipareigojimus (taikoma, jeigu projektas vykdomas nuomos ar panaudos teise kitiems juridiniams asmenims priklausančioje teritorijoje);
7. Dokumentai, pagrindžiantys, kad teritorijos sutvarkymo išlaidos negali būti išieškotos iš „teršėjo“;
11. Atsakingos institucijos sprendimas, ar planuojama ūkinė veikla leistina, ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei taikoma);
13. Dokumentai, pagrindžiantys planuojamas projekto išlaidas bei jų skaičiavimus, išdėstytus paraiškos specialiosios (B) dalies 2 priede (kainų apklausos pažymos, komerciniai pasiūlymai, darbų sąmatiniai skaičiavimai, darbo užmokesčio apskaičiavimo pagrindimas, perkamų darbų, paslaugų ar prekių specifikacijos ir pan.);
14. Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (savivaldybės tarybos sprendimas, banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.);
15. Pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimas apmokėti nenumatytas ar netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamas finansavimas;
16. Pirkimų organizavimo ir vykdymo planas. Pildoma Viešųjų pirkimų plano forma, pateikta specialiosios (B) dalies 3 priede;
17. Mokėjimo prašymų teikimo grafikas. Pildoma Mokėjimo prašymų teikimo grafiko forma, pateikta specialiosios (B) dalies 4 priede;
18. Pareiškėjo ar partnerio darbuotojų, atsakingų už projekto koordinavimą ir įgyvendinimą (projekto vadovo, finansininko, atsakingo už projekto stebėseną asmens), gyvenimo aprašymai (CV) ir juose minimų diplomų kopijos. Jeigu projekto administravimo paslauga perkama, – šios paslaugos pirkimo dokumentacija;
19. Partnerio (jei tai nėra biudžetinė įstaiga) atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma, išduota Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos skyriaus ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo;
20. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių pažyma apie partnerio (jei tai nėra biudžetinė įstaiga) skolos Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui turėjimą ar neturėjimą, išduota ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo.
Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies
2 priedas
IŠLAIDŲ, KURIOS SUSIJUSIOS SU PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINIMU, PAGRINDIMAS
Projekto biudžeto eilutės Nr.* |
Išlaidų pavadinimas |
Veiklos Nr. |
Suma, Lt |
Išlaidų pagrindimas nurodant, kaip apskaičiuojama prašoma finansavimo suma kiekvienai veiklai atskirai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Iš paraiškos A dalies 8.1 lentelės.
Pareiškėjo parašas ________________
Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies
3 priedas
(Viešųjų pirkimų plano forma)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANAS
Projekto pavadinimas |
|
Veiklos Nr. |
Veiklos pavadinimas |
Veiklos įgyvendinimo laikotarpis |
Pasirinktas pirkimo būdas |
Pirkimo dokumentų rengimo laikotarpis |
Skelbimo apie pirkimą data |
Viešųjų pirkimų procedūrų laikotarpis |
Sutarties pasirašymo data |
Pastabos |
|||
pradžia |
pabaiga |
pradžia |
pabaiga |
pradžia |
pabaiga |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________________________ __________ ____________________
(Pareiškėjo atsakingo asmens pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies
4 priedas
(Mokėjimo prašymų teikimo grafiko forma)
MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMO GRAFIKAS
Projekto pavadinimas |
|
(tūkst. Lt)
Veiklos pavadinimas |
Vertė |
N metai |
N+1 metai |
Iš viso: |
||||||
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________________________ __________ ____________________
(Pareiškėjo atsakingo asmens pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A. V.
VP3-1.4-AM-06-R priemonės „Praeityje užterštų teritorijų tvarkymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ
Paraiškos pristatymo data |
Pareiškėjo pavadinimas |
||||
Paraiškos unikalus kodas |
|||||
Paraišką priėmė |
|||||
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Taip |
Ne |
Netaikoma |
|
1. |
Paraiška pateikta (išsiųsta) iki pasiūlyme pateikti paraišką nurodyto galutinio pateikimo termino. |
|
|
|
|
2. |
Užpildytos visos paraiškos dalys. |
|
|
|
|
3. |
Paraiška atitinka paraiškos formą, nurodytą Aprašo 45 punkte. |
|
|
|
|
4. |
Paraiška ir jos priedai užpildyti lietuvių kalba kompiuteriu, išspausdinti ir kartu su pridedamais dokumentais įrišti arba susegti. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai sunumeruoti eilės tvarka. |
|
|
|
|
5. |
Kiekvienas paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formų lapas pasirašytas pareiškėjo įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens. |
|
|
|
|
6. |
Pateikta įgaliojimo pasirašyti paraišką patvirtinta kopija, jeigu paraiška pasirašyta pareiškėjo įgalioto asmens. |
|
|
|
|
7. |
Pateiktas vienas originalus paraiškos egzempliorius, viena kopija ir paraiškos versija elektroninėje laikmenoje. |
|
|
|
|
8. |
Pateikta pareiškėjo ir partnerio (-ių) įstaigos įstatų kopija, jei projekte yra partneris (-iai). |
|
|
|
|
9. |
Pateikta partnerio (-ių) pasirašyta deklaracija paraiškos bendrojoje (A) dalyje, jei projekte yra partneris (-iai). |
|
|
|
|
10. |
Pateikta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis, jei projekte yra partneris (-iai). |
|
|
|
|
11. |
Pateiktas regiono plėtros plano ir (arba) savivaldybės strateginio plėtros plano išrašas (-ai) arba savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto. |
|
|
|
|
12. |
Pateikti dokumentai, įrodantys, kad žemė, kurioje bus vykdomas projektas, priklauso valstybei ar savivaldybei. |
|
|
|
|
13. |
Pateiktos nuomos, panaudos ar patikėjimo dokumentų patvirtintos kopijos, jeigu žemė, kurioje bus vykdomas projektas, yra išnuomota, perduota patikėjimo ar panaudos teise. |
|
|
|
|
14. |
Pateiktas dokumentas, patvirtinantis, kad teritorijos nuomininkas neprieštarauja numatomiems vykdyti tvarkymo ir valymo darbams ir jokiais būdais nevaržys projekto vykdytojo veiksmų įgyvendinant planuojamą projektą bei vykdant Projekto finansavimo ir |
|
|
|
|
|
administravimo sutartyje numatytus įsipareigojimus (jeigu taikoma). |
|
|
|
|
15. |
Pateikti dokumentai, pagrindžiantys, kad teritorijos sutvarkymo išlaidos negali būti išieškotos iš „teršėjo“. |
|
|
|
|
16. |
Pateikti dokumentai apie atliktus ekogeologinius tyrimus ir sprendimas dėl teritorijos išvalymo. |
|
|
|
|
17. |
Pateikta dokumentacija, reikalinga užterštos teritorijos valymui ir (arba) tvarkymui. |
|
|
|
|
18. |
Pateiktas techninio projekto ekspertizės aktas (jeigu taikoma). |
|
|
|
|
19. |
Pateikta atsakingos institucijos sprendimas, ar planuojama ūkinė veikla leistina, ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jeigu taikoma). |
|
|
|
|
20. |
Pateikta už „Natura 2000“ teritorijų stebėseną atsakingos institucijos deklaracija (jeigu taikoma). |
|
|
|
|
21. |
Pateikti dokumentai, pagrindžiantys planuojamas projekto išlaidas ir jų skaičiavimus, išdėstytus specialiosios B dalies 2 priede. |
|
|
|
|
22. |
Pateikti dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį. |
|
|
|
|
23. |
Pateiktas pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimas padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamas finansavimas. |
|
|
|
|
24. |
Pateiktas viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo planas. |
|
|
|
|
25. |
Pateiktas mokėjimo prašymų teikimo grafikas. |
|
|
|
|
26. |
Pateikta partnerio (jeigu tai nėra biudžetinė įstaiga) atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma, išduota Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos skyriaus ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo. |
|
|
|
|
27. |
Pateikta Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių pažyma apie partnerio (jeigu tai nėra biudžetinė įstaiga) skolos Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui turėjimą ar neturėjimą išduota ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo. |
|
|
|
|
28. |
Pateikti pareiškėjo ar partnerio darbuotojų, atsakingų už projekto koordinavimą ir įgyvendinimą (projekto vadovo, finansininko, atsakingo už projekto stebėseną asmens), gyvenimo aprašymai (CV) ir juose minimų diplomų kopijos. Jeigu projekto administravimo paslauga perkama, – pateikta šios paslaugos pirkimo dokumentacija. |
|
|
|
|
VERTINTOJO PASTABOS Paraiškos vertintojas (pareigos, parašas, vardas, pavardė) Vertinimo data |
|||||
VP3-1.4-AM-06-R priemonės „Praeityje užterštų teritorijų tvarkymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
3 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO METODIKA
Bendrasis kriterijus |
Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai |
Vertinimo klausimai ir (ar) teiginiai |
Įvertinimas |
Paaiškinimai |
||
Taip |
Ne |
Netaikoma |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. Projektas atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. |
1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu. |
1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ tikslu ir uždaviniu „Gamtos išteklių išsaugojimas, sudarant sąlygas efektyviam jų pritaikymui gyventojų ir ūkio reikmėms“. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtrą kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ tikslą ir uždavinį „Gamtos išteklių išsaugojimas, sudarant sąlygas efektyviam jų pritaikymui gyventojų ir ūkio reikmėms“, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 6 lentelė. |
1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ tikslui ir uždaviniui „Gamtos išteklių išsaugojimas, sudarant sąlygas efektyviam jų pritaikymui gyventojų ir ūkio reikmėms“ yra teigiamas. |
|
|
|
Galima teigti, kad įgyvendinus projektą pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ tikslui ir uždaviniui „Gamtos išteklių išsaugojimas, sudarant sąlygas efektyviam jų pritaikymui gyventojų ir ūkio reikmėms“, atsižvelgiant į priemonės specifiką bus teigiamas. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 6 ir 12 lentelės. |
||
1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su priemonės aprašymu ir bent viena iš Apraše numatyta veiklos sritimi. |
1.2.1. Projekto veiklos suderintos su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priede pateiktu priemonės aprašymu. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka veiklą nurodytą priemonės aprašyme. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 5 ir 6 lentelės. |
|
1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka Aprašo 6 punkte numatytą veiklą ir bent vieną iš Aprašo 27 punkte išvardytų priemonių. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka Aprašo 6 punkte numatytą veiklą ir bent vieną iš Aprašo 27 punkte išvardytų priemonių. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 6 lentelė, B dalies 1 punktas. |
||
1.2.3. Projektas atitinka priemonės aprašyme numatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“). |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar laikomasi Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos 2007 m. liepos 30 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2007)3738, V priede priemonei nustatytų reikalavimų, susijusių su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu, bei reikalavimų nustatytų šio Aprašo 30 punkte. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 5 ir 6 lentelės, B dalies 8 lentelė, SFMIS. |
||
1.2.4. Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus: 1.2.4.1. Projektas atitinka Stebėsenos komiteto patvirtintus (2007 m. gruodžio 21 d. Stebėsenos komiteto nutarimas Nr. 1) specialiuosius atrankos kriterijus: – projektas turi prisidėti prie neigiamo užterštų teritorijų poveikio aplinkai ir žmonių sveikatai mažinimo; – projektas turi atitikti regiono plėtros planą. Taip pat projektas turi atitikti savivaldybės strateginio plėtros plano, jeigu toks yra, įgyvendinimo priemones. Jeigu tokio plano nėra, turi būti priimtas savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto; 1.2.4.2. Projektas atitinka Aprašo 24-26 punktuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar projektas atitinka Stebėsenos komiteto patvirtintus specialiuosius atitikties kriterijus ir kitus Apraše nustatytus reikalavimus. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 5 ir 6 lentelės, B dalies 1 ir 3 punktai, B dalies 1 priedo 4–7 punktuose išvardyti dokumentai. |
||
|
|
|
|
|
|
|
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus. |
2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo. |
2.1.1. Projektas turi atitikti regiono plėtros planą, taip pat jis turi atitikti savivaldybės strateginio plėtros plano, jeigu toks yra, įgyvendinimo priemones. Jeigu tokio plano nėra, turi būti priimtas savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad projektas yra susijęs su strateginių tikslų įgyvendinimu, t. y. regiono plėtros plane arba savivaldybės plėtros plane turi būti aiškiai nurodytas projekto vykdytojas ir numatomos atlikti veiklos. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 5 lentelė, B dalies 3 punktas, išrašas iš regiono plėtros plano ir (ar) savivaldybės strateginio plėtros plano, arba savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto. |
2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų strategijų nuostatų įgyvendinimo. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
|
|
|
|
|
|
|
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus. |
3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos priemonės rodiklių įgyvendinimo. |
3.1.1. Projektas siekia priemonės produkto ir rezultato rodiklių. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad projektas siekia Aprašo 4 priede išvardintų produkto ir rezultato rodiklių. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 12 lentelė. |
3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai. |
3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų išdavą projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 6 lentelė. |
|
3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, įgyvendinami, susieti ir iškelti laiku. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus: – yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas; – išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami; – įgyvendinami, t. y. realūs; – susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms; – iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 6 ir 7 lentelės. |
||
|
|
|
|
|
|
|
4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą. |
4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui, ir atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga). |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar projektas neturi apribojimų darančių neigiamą įtaką aplinkosaugos srityje. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 13 lentelė, poveikio aplinkai vertinimas (jei taikoma). |
4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas). |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos socialinėje srityje. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 13 lentelė. |
||
4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas). |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos ekonomikos srityje. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 13 lentelė. |
||
4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas). |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos regionų vystymo srityje. |
||
4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
4.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
|
4.2.2. Projektas atitinka kitus, su darnaus vystymosi principo įgyvendinimu susijusius, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
|
|
|
|
|
|
|
5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskri-minavimo principus. |
5.1. Projekte nenumatoma apribojimų kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. |
5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar įgyvendinus projekte numatytas veiklas, nebus neigiamos įtakos lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 13 lentelė. |
5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą. |
5.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
|
5.2.2. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
5.2.3. Projektas atitinka kitus, su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimu susijusius, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
|
|
|
|
|
|
|
6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis. |
6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis. |
6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis. |
|
|
|
Būtina įvertinti, ar pareiškėjas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavęs (gavę) projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, ar tikėtiną kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų vykdymo terminus. Jei pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 7 lentelė, pareiškėjo įstatai ir B dalies 3 priedas (viešųjų pirkimų planas). |
6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis. |
|
|
|
Būtina įvertinti, ar: – atsižvelgiant į projekto veiklas būtinas poveikio aplinkai vertinimas; ir jei taip, tai – ar poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas ir gauta teigiama sprendimą priimančios institucijos išvada. Informacijos šaltinis: paraiškos B dalies 5 punktas, atsakingos institucijos atrankos išvada dėl poveikio aplinkai vertinimo ir poveikio aplinkai vertinimas (jei taikoma). |
||
6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis. |
|
|
|
Vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų (pvz., finansuojami pagal suderintą valstybės pagalbos schemą laikantis ten nustatytų reikalavimų). Taip pat vertinant projektus reikia įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. |
||
6.2. Projektas suderinamas su sektorinių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis. |
6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą. |
7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus. |
7.1.1. Pareiškėjas (partneris) atitinka tinkamų pareiškėjų (partnerių) sąrašą, numatytą Apraše. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka Apraše numatytus pareiškėjus (partnerius). Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 1 lentelė, pareiškėjo (partnerio) įstatai. |
7.1.2. Pareiškėjas (partneris) turi (ar turi galimybes įgyti) teisinį pagrindą vykdyti projekte numatytas veiklas. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneris) turi teisę verstis projekte numatyta veikla (pvz., reikiamos licencijos ir kt.). Informacijos šaltinis: pareiškėjo (partnerio) įstatai. |
||
7.1.3. Bendruoju atveju pareiškėjui gali būti skirtas finansavimas, jei: 7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas; 7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 7.1.3.3. paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos; 7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo; 7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus. Jei pareiškėjas (partneriai) yra biudžetinės įstaigos, jie atitinka šio kriterijaus pirmoje ir antroje pastraipose išdėstytus reikalavimus, įrodantys dokumentai gali būti neteikiami ir netikrinami. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 15 punktas (pareiškėjo deklaracija), 16 punktas (partnerio deklaracija), paraiškos B dalies 1 priedo 19 ir 20 punktuose nurodytos pažymos (jei taikoma). |
||
7.2. Pareiškėjas sugebės įgyvendinti projektą. |
7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma). |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
|
7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdydamas projektą (pakankama komanda): – projekto vadovas – turi turėti aukštąjį neuniversitetinį arba universitetinį išsilavinimą patirties projektų valdyme; – finansininkas – turi turėti aukštąjį neuniversitetinį arba universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 1 metų darbo buhalterinės apskaitos srityje patirtį; – atsakingas už projekto stebėseną ir vykdymą specialistas – turi turėti aukštąjį neuniversitetinį arba universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę nei 1 metų projektų valdymo patirtį. |
|
|
|
Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą numato paslaugų įsigijimą ir pan. Informacijos šaltinis: darbuotojų, atsakingų už projekto įgyvendinimą (projekto vadovo ir vyriausiojo finansininko), gyvenimo aprašymai (CV) arba administravimo paslaugos pirkimo dokumentacija. |
||
7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengimas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus: 7.2.3.1. projekto veiklų įgyvendinimo trukmė atitinka Aprašo 21 punkte nustatytus reikalavimus; 7.2.3.2. projektas įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje; 7.2.3.3. atlikti ekogeologiniai tyrimai; 7.2.3.4. priimtas sprendimas dėl teritorijos išvalymo; 7.2.3.5. parengta dokumentaciją reikalinga užterštos teritorijos valymui; 7.2.3.6. atlikta techninio projekto ekspertizė (jeigu taikoma); 7.2.3.7. atliktas poveikio aplinkai vertinimas (jeigu taikoma). |
|
|
|
Įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) adekvatus projekto veiklų apimtims, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką sezoniškumą ir pan.). Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė, įgyvendinimo vieta ir parengimas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 4 ir 7 lentelės, B dalies 3 ir 4 priedai (viešųjų pirkimų planas, mokėjimo prašymų teikimo grafikas). |
||
7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei projektas vykdomas su partneriu). |
|
|
|
Siekiama įsitikinti, ar partneriai įtraukti pagrįstai, t. y. ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę projekte (pvz., turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.). Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 5 lentelė. |
||
7.2.5. Projektas atitinka kitus specialiuosius atrankos kriterijus, susijusius su reikalavimais pareiškėjams, ir Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
|
|
|
|
|
|
|
8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius. |
8.1. Užtikrintas projekto finansavimas |
8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka Aprašo 35–37 punktuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
Finansuojant Apraše nurodytas veiklas pareiškėjas turi prisidėti savo lėšomis. Nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos teikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi: banko paskolą pareiškėjo ir (ar) partnerio piniginės lėšos, pelnas. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 10, 11 lentelės ir pažyma, patvirtinanti pareiškėjo (partnerio) indėlį projekto bendrajam finansavimui. |
8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas. Reikalavimai netinkamoms finansuoti išlaidoms pateikti Aprašo 38-40 punktuose. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar: – projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM, projekto grynosioms pajamoms ir kt.) užtikrinamas finansavimas; – netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 11 lentelė ir pažyma, patvirtinanti pareiškėjo (partnerio) įsipareigojimą apmokėti netinkamas finansuoti lėšas. |
||
8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 5 lentelė, B dalies 1 punktas. |
||
|
|
|
|
|
|
|
9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. |
9.1. Sąnaudų-naudos analizės tikslumas ir rezultatų tinkamumas. |
9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė. |
|
|
|
Aiškiai suformuluoti reikalavimai techniniam projekto sprendimui (techniniai reikalavimai planuojamam objektui pagal jo paskirtį, eksploatavimo sąlygas; projektavimo, įrengimo ir veiklos principai, procesai ir pan.). Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvos: – „Nulinė“ alternatyva – projektas nėra įgyvendinamas; – kita alternatyva – projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan. Projekte turi būti atskleistą kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios projekto įgyvendinimo alternatyvos, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir tiksliai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus. Techninės paramos atveju šis vertinimo teiginys nėra taikomas. Informacijos šaltinis: specialios B dalies 6 punktas. |
9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
9.1.7. Įvertintos rizikos. |
|
|
|
Įvertintos pagrindinės projekto rizikos, numatyti jų valdymo veiksmai. Jautrumo analizės rezultatai rodo, jog, pasireiškus rizikoms, projekto finansinių ir ekonominių rodiklių reikšmės (nuokrypiai) vis tiek yra priimtinos. Techninės paramos atveju šis vertinimo teiginys nėra taikomas. Informacijos šaltinis: specialios B dalies 7 punktas. |
||
9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas. |
|
|
|
Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms. |
||
9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės) ir Apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams. |
9.2.1. Projekte numatytos veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimčiai nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse ir Apraše nustatytus reikalavimus; taip pat specialiuosius atitikties atrankos kriterijus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t y. įvertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 6, 8, 9 lentelės, B dalies 8 punktas, SFMIS. |
|
9.2.2. Išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad projekto išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas. Informacijos šaltinis: paraiškos B dalies 2 priedas, skaičiavimus pagrindžiantys dokumentai. |
||
9.2.3. Užtikrinama lėšų įsisavinimo sparta. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų įsisavinimo spartą Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 7, 8 lentelės, B dalies 3 ir 4 priedai (viešųjų pirkimų planas, mokėjimo prašymų pateikimo grafikas). |
||
9.2.4. Projektas atitinka „kryžminio“ finansavimo reikalavimus. |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate). |
|
|
|
Pagal Aprašą finansuojamiems projektams reikalavimas netaikomas. |
||
9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. |
9.3.1. Projekto paraiškoje teisingai nurodytą kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio: 9.3.1.1. negaunama pajamų; 9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto; 9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto. |
|
|
|
Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Išsamios metodinės rekomendacijos Europos Komisijos parengtose „Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai“ („Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“) http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/gaires/pajamu. Informacijos šaltinis: paraiškos B dalies 4.2 lentelė. |
|
9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas finansavimo dydis. |
|
|
|
Jeigu iš projekto gaunama pajamų, būtina įsitikinti, kad prašomas finansavimo dydis yra apskaičiuotas pajamų dydžiu sumažinus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 10 lentelė, B dalies 4.2 lentelė. |
VP3-1.4-AM-06-R priemonės „Praeityje užterštų teritorijų tvarkymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
4 priedas
ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO METODIKA
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio paaiškinimas |
Rodiklio skaičiavimo būdas |
Dokumentai, pagrindžiantys rodiklio pasiekimą |
Duomenų apie rodiklio pasiekimą teikimas |
VP3-1.4-AM-06-R-R.NR. 01 Rezultato rodiklis: Išvalytų teritorijų plotas |
Užteršta teritorija – teritorija, užteršta aplinkai pavojingomis medžiagomis, teršiančiomis požeminius ir (ar) paviršinius vandenis. Užterštą teritorijų išvalymas – priemonių, padedančių pasiekti gerą teritorijos ekologinę būklę, įgyvendinimas. Išvalyta (sutvarkyta) teritorija laikoma pasirašius darbų priėmimo–perdavimo aktą. |
Skaičiuojama išvalytos (sutvarkytos) teritorijos plotas ar jos dalių plotų suma (hektarais). |
Darbų priėmimo–perdavimo aktai |
Visą projekto įgyvendinimo laikotarpį duomenys nurodomi mokėjimo prašymuose: projekto vykdytojas kiekviename mokėjimo prašyme nurodo per ataskaitinį laikotarpį sutvarkyto ploto dalį. |
VP3-1.4-AM-06-R-P.NR. 01 Produkto rodiklis: Įgyvendinti projektai |
Projektas laikomas įgyvendintu patvirtinus galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. |
Skaičiuojami įgyvendinti projektai. Įgyvendintas projektas = 1 vnt. |
Galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita |
Visą projekto įgyvendinimo laikotarpį duomenys nurodomi mokėjimo prašymuose: projekto vykdytojas kiekviename mokėjimo prašyme įrašo 0, galutiniame mokėjimo prašyme įrašo 1. |