LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2008 M. BALANDŽIO 29 D. ĮSAKYMO Nr. 3-135 „DĖL VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. gruodžio 9 d. Nr. 3-725

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2009, Nr.13-5682), 8 punktu,

pakeičiu Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 3-135 „Dėl Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 52-1931), ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2008 m. balandžio 29 d.

įsakymu Nr. 3-135

(Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2010 m. gruodžio 9 d.

įsakymo Nr. 3-725 redakcija)

 

VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės projektų, finansuojamų įgyvendinant Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos (toliau – ministerija) administruojamas Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos 2007 m. liepos 30 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2007)3740, ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintuos 2007 m. liepos 30 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2007)3738, prioritetų įgyvendinimo priemones (toliau – ministerijos įgyvendinamos priemonės), planavimo, atrankos, valstybės projektų sąrašų sudarymo ir tvirtinimo tvarką.

2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

Projektinis pasiūlymas – projekto pareiškėjo užpildyta ir ministerijai pateikta projekto įtraukimo į valstybės projektų sąrašą paraiškos forma (Aprašo 1 priedas).

Valstybės projektų planavimo ir atrankos komisija susisiekimo ministro įsakymu sudaryta komisija, kuri svarsto projektinius pasiūlymus, pateiktus pagal visas ministerijos įgyvendinamas priemones, ir rengia rekomendacijas susisiekimo ministrui dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo.

3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1341/2008 (OL 2008 L 348, p. 19), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1828/2006, nustatančio Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2006, L 371, p. 1), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr.1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), sąvokas.

 

II. VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMAS

 

4. Ministerija planuoja valstybės projektus, vadovaudamasi Ekonomikos augimo ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programomis, Ekonomikos augimo veiksmų programų priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721), Sanglaudos skatinimo veiksmų programų priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720) (toliau – Veiksmų programų priedai), Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133) (toliau – Stebėsenos komitetas), patvirtintais bendraisiais ir specialiaisiais projektų atrankos kriterijais, projektų finansavimo sąlygų aprašais, atsižvelgdama į nacionalinius strateginio planavimo dokumentus, strateginius veiklos planus ir kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus.

5. Valstybės projektai planuojami sudarant ir patvirtinant valstybės projektų sąrašą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

6. Šis Aprašas netaikomas ministerijos įgyvendinamoms priemonėms, pagal kurias finansuojamų projektų planavimas, atranka ir projektų sąrašų sudarymas numatyti vykdyti regioninio planavimo būdu.

7. Pagal vieną ministerijos įgyvendinamą priemonę atskiroms jos remiamoms veikloms gali būti patvirtinami keli projektų finansavimo sąlygų aprašai, todėl pagal kiekvieną projektų finansavimo sąlygų aprašą sudaromas atskiras valstybės projektų sąrašas.

8. Vadovaudamasi šio Aprašo 4 punkte nurodytais dokumentais, ministerija raštu prašo projektų pareiškėjų pateikti projektinius pasiūlymus per rašte nurodytą terminą, kuris turi būti ne ilgesnis nei 20 darbo dienų.

9. Prašymai pateikti projektinius pasiūlymus siunčiami pagal kiekvieną projektų finansavimo sąlygų aprašą atskirai.

10. Ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją teikia konsultacijas ir informaciją valstybės projektų pareiškėjams dėl rengiamų projektinių pasiūlymų turinio, reikalavimų projektams ir finansavimo sąlygų.

 

III. PROJEKTŲ ATRANKA, VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

 

11. Gautus projektinius pasiūlymus svarsto Valstybės projektų planavimo ir atrankos komisija (toliau – komisija). Ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją pristato komisijai kiekvieną gautą projektinį pasiūlymą ir pateikia savo išvadas ir pasiūlymus. Komisija svarsto projektinius pasiūlymus, pateiktus pagal visas ministerijos įgyvendinamas priemones, kurių projektų atranka vykdoma valstybės projektų planavimo būdu, ir rengia rekomendacijas susisiekimo ministrui dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo.

12. Komisija sudaroma iš ministerijos vadovybės ir administracijos padalinių darbuotojų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomų ministerijos įgyvendinamų priemonių projektai.

13. Komisijos personalinė sudėtis tvirtinama susisiekimo ministro įsakymu.

14. Į komisijos posėdžius taip pat gali būti kviečiami įgyvendinančiosios institucijos (Transporto investicijų direkcijos), kitų valstybės institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami ministerijos įgyvendinamų priemonių projektai, atstovai, socialiniai ir ekonominiai partneriai, ekspertai.

15. Projektų pareiškėjai, pateikę projektinį pasiūlymą, gali būti kviečiami dalyvauti komisijos posėdžiuose.

16. Komisijos priimtos rekomendacijos ir sprendimai įforminami protokolu.

17. Komisijos darbą organizuoja ir sekretoriato funkcijas atlieka ministerijos Transporto politikos departamento Strateginio planavimo skyrius. Šio skyriaus darbuotojai, atsakingi už ministerijos įgyvendinamų priemonių valstybės projektų sąrašų sudarymą, komisijos posėdyje atlieka posėdžio sekretoriaus funkcijas.

18. Komisijos sekretorius:

18.1. organizuoja komisijos posėdžius, suderinęs posėdžio datą, laiką, vietą, kviečiamų asmenų sąrašą ir darbotvarkę su komisijos pirmininku;

18.2. elektroniniu paštu informuoja komisijos narius ir kitus kviečiamus asmenis apie posėdį, rengia komisijos posėdžio medžiagą, pateikia ją komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki planuojamo komisijos posėdžio;

18.3. įvykus posėdžiui, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas parengia posėdžio protokolą. Protokolą pasirašo komisijos posėdžio pirmininkas ir sekretorius;

18.4. registruoja komisijos posėdžių protokolus, tvarko ir saugo su ministerijos įgyvendinamų priemonių valstybės projektų planavimu ir atranka susijusius dokumentus atitinkamos priemonės dokumentų byloje.

19. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu kiekvieną projektą svarstant atskirai. Jeigu bendro sutarimo dėl atitinkamo projekto pasiekti neįmanoma, dėl sprendimų balsuojama ir jie priimami paprastąja balsų dauguma. Balsuojant komisijos nariai turi po vieną balsą. Komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, galutinį sprendimą priima komisijos pirmininkas.

20. Jei dėl pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos komisija negali priimti sprendimo, ministerija paprašo projekto pareiškėjo per komisijos nustatytą laiką pateikti papildomus duomenis, dokumentus, papildyti ar patikslinti projektiniame pasiūlyme pateiktą informaciją.

21. Pagal atitinkamą ministerijos įgyvendinamą priemonę pateiktų projektinių pasiūlymų verčių suma negali viršyti šios priemonės finansavimo plane numatytos projektams galimos skirti finansavimo lėšų sumos.

22. Jeigu, gavus visus pagal atitinkamą ministerijos įgyvendinamą priemonę projektų pareiškėjų projektinius pasiūlymus, paaiškėja, kad finansuotinų projektų preliminarių verčių suma viršija konkrečiai ministerijos įgyvendinamai priemonei numatomą skirti finansavimą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų, kuriose yra numatytos Europos Sąjungos fondų lėšos ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, gali būti sudaromas rezervinių projektų sąrašas. Rezerviniai projektai gali būti įgyvendinami, jeigu konkrečiai ministerijos įgyvendinamai priemonei būtų skirtas papildomas finansavimas iš Europos Sąjungos fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

23. Skubūs klausimai, susiję su valstybės projektų sąrašo pakeitimu, komisijos pirmininko sprendimu gali būti sprendžiami apklausiant komisijos narius raštu. Šiuo atveju komisijos sekretorius parengia komisijos sprendimo projektą, su juo ir su sprendimą pagrindžiančiais dokumentais supažindina komisijos narius. Su komisijos sprendimo projektu susipažinę komisijos nariai jį pasirašo. Laikoma, kad sprendimas apklausus komisijos narius raštu priimtas, jei jam pritaria daugiau kaip pusė komisijos narių. Atlikus komisijos narių apklausą raštu, vadovaujantis šio aprašo 18.3 punktu surašomas komisijos posėdžio protokolas.

24. Vadovaudamasis komisijos posėdžio protokolu, ministerijos Transporto politikos departamento Strateginio planavimo skyrius parengia susisiekimo ministro įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą.

25. Valstybės projektų sąrašas sudaromas, atsižvelgiant į ministerijos įgyvendinamų priemonių tikslus, uždavinius, remiamas veiklas, nacionalinius strateginio planavimo dokumentus, strateginius veiklos planus ir kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus, projektiniame pasiūlyme pateiktą informaciją, projekto ekonominę naudą bei posėdžio metu ministerijos struktūrinių padalinių, kitų dalyvių pateiktas pastabas ir pasiūlymus.

26. Valstybės projektų sąrašas tvirtinamas susisiekimo ministro įsakymu.

27. Sudariusi ir patvirtinusi valstybės projektų sąrašą, ministerija per 5 darbo dienas nuo sąrašo patvirtinimo dienos paskelbia jį Europos Sąjungos struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir raštu informuoja apie tai įgyvendinančiąją instituciją – Transporto investicijų direkciją.

28. Projektų pareiškėjai, įgyvendinančioji institucija, komisijos nariai gali inicijuoti atitinkamos ministerijos įgyvendinamos priemonės valstybės projektų sąrašo pakeitimą. Projektų pareiškėjai, inicijuodami valstybės projektų sąrašo pakeitimą, ministerijai turi pateikti aiškinamąjį raštą bei patikslintą projektinį pasiūlymą.

29. Komisijos sekretorius, gavęs siūlymus pakeisti valstybės projektų sąrašą, 18 punkte nustatyta tvarka organizuoja komisijos posėdį. Transporto politikos departamento Strateginio planavimo skyrius, vadovaudamasis komisijos posėdžio protokolu, parengia susisiekimo ministro įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo pakeitimo projektą.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Pagal šį Aprašą patvirtintas valstybės projektų sąrašas negali būti laikomas galutiniu sprendimu projektą bendrai finansuoti iš Europos Sąjungos fondų lėšų. Galutinis sprendimas priimamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka atlikus projekto vertinimą.

31. Ministerija keičia Aprašą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________


Valstybės projektų planavimo tvarkos

aprašo

1 priedas

 

(Projekto įtraukimo į valstybės projektų sąrašą paraiškos forma)

 

 

___________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

__________________

(vieta, data)

 

PROJEKTO ĮTRAUKIMO Į VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠĄ PARAIŠKA

 

1. PAREIŠKĖJO DUOMENYS

 

Projekto pavadinimas

 

 

Atsakingas asmuo (organizacijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo)

Vardas, pavardė

 

Asmuo ryšiams

Vardas, pavardė

 

Telefono numeris

 

Faksas

 

El. pašto adresas

 

 

2. TRUMPAS PROJEKTO APRAŠYMAS

 

Trumpas projekto aprašymas

 

Paraiškos tipas

£[] Paraiška darbams

£[] Paraiška paslaugoms

£[] Paraiška tiekimui

 

3. PROJEKTO DOKUMENTACIJOS PARENGIMO IR ĮGYVENDINIMO GRAFIKAS

 

 

Pradžios data

Užbaigimo data

Galimybių studija

 

 

Poveikio aplinkai vertinimas

 

 

Techninė užduotis

 

 

Techninis projektas

 

 

Ekspertizės aktas

 

 

Viešieji pirkimai*

 

 

Jei projektas jau pradėtas įgyvendinti, nurodyti dabartinę darbų būklę

 

* Nurodykite, kiek viešųjų pirkimų planuojama paskelbti, kada bus paskelbta bei planuojamos pasirašyti sutartys su rangovais/paslaugų teikėjais.

 

Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo Transporto investicijų direkcijai data (metai, mėnuo, diena)

 

 

4. PROJEKTO TIKSLAS, UŽDAVINIAI, VEIKLOS

 

Tikslas

Uždaviniai

Veiklos

pavadinimas

pradžia

pabaiga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. PROJEKTO ATITIKTIS PRIEMONĖS SPECIALIESIEMS (ATITIKTIES) ATRANKOS KRITERIJAMS

 

Priemonės specialaus (atitikties) atrankos kriterijaus pavadinimas

Projekto atitikties aprašymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. PRELIMINARUS PROJEKTO BIUDŽETAS

 

Nr.

Veiklos pavadinimas

Finansavimo poreikis, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

7. PRELIMINARI PROJEKTO VERTĖ IR FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Preliminari projekto

vertė, Lt

Preliminarūs projekto finansavimo šaltiniai

ES fondų parama

Nacionalinio finansavimo lėšos

Valstybės biudžeto lėšos

Pareiškėjo nuosavos lėšos

 

 

 

 

 

8. PROJEKTO PAGRINDIMAS

 

Finansavimo šaltinių pagrindimas*

 

Naudos transporto sektoriui pagrindimas

 

Kaštų – naudos analizė

 

* Nurodykite, kodėl siekiama gauti ES fondų ar valstybės biudžeto lėšų. Pateikite paaiškinimus, kaip užtikrinsite projekto netinkamų ir tinkamų išlaidų finansavimą, kurių nepadengia projekto finansavimas iš nuosavų lėšų, kaip tai paveiks pareiškėjo veiklą.

 

9. PROJEKTO ATITIKTIS HORIZONTALIOSIOMS SRITIMS*

 

Parametras

Pagrindimas

Darnus vystymasis

 

Lyčių lygybė ir nediskriminavimas

 

* Pateikite pavyzdžių, kaip projektas galėtų prisidėti prie horizontalių sričių įgyvendinimo.

 

10. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

 

Aš, žemiau pasirašęs, patvirtinu, kad:

•         šioje paraiškoje pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga;

•         paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją);

•         rengdamas projekto dokumentaciją, imsiuos visų priemonių, kad projektas atitiktų Bendro Stebėsenos komiteto Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti patvirtintus bendruosius ir atitinkamos priemonės įgyvendinimo specialiuosius atrankos kriterijus bei kitus Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus;

•         neprieštarauju, kad šioje paraiškoje pateikta informacija ar jos dalis būtų naudojama Europos Sąjungos struktūrinės paramos viešinimui visuomenės informavimo priemonėse.

Atsakingo asmens (organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens) vardas, pavardė, pareigos, parašas

 

 

 

 

Data, vieta

 

 

 

 

_________________