LIETUVOS RESPUBLIKOS
Į S T A T Y M A S
PAKEISTI IR PAPILDYTI KAI KURIUOS LIETUVOS RESPUBLIKOS AUKŠČIAUSIOSIOS TARYBOS REGLAMENTO STRAIPSNIUS
1991 m. spalio 29 d. Nr. I-1924
Vilnius
I. Padaryti šiuos Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Reglamento (Žin., 1991, Nr. 14-359) pakeitimus ir papildymus:
1. 19 straipsnį papildyti tokiu 6 punktu:
3. 26 straipsnio pirmosios dalies antrąjį sakinį išdėstyti taip:
4. 37 straipsnio 8 ir 9 punktus išdėstyti taip:
„8) teikti Aukščiausiajai Tarybai pasiūlymus panaikinti Vyriausybės nutarimus ir potvarkius, kitų Aukščiausiajai Tarybai atskaitingų institucijų sprendimus, rajonų ir miestų tarybų sprendimus, kai jie prieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
5. 54 straipsnio 8 punktą išdėstyti taip:
6. 77 straipsnį išdėstyti taip:
„77 straipsnis.
Kiekvienos savaitės paskutinę posėdžių dieną apsvarstoma ir tvirtinama kitos savaitės arba kitos posėdžių dienos darbotvarkė, kurios projektą parengia Aukščiausiosios Tarybos seniūnas. Darbotvarkėje turi būti nurodytas posėdžių laikas, svarstomi klausimai, pranešėjai bei papildomi pranešėjai. Kartu Aukščiausiajai Tarybai turi būti pranešta apie nepriimtus pasiūlymus.
Į savaitės darbotvarkę įrašomi tik sesijos darbų programoje esantys klausimai, kuriems pagal Reglamento 21 skirsnyje numatytus reikalavimus yra tinkamai parengti įstatymų, nutarimų ar kitų aktų projektai, išskyrus projektų pristatymą ir kitus Reglamente numatytus atvejus.“
„79 straipsnis.
Aukščiausiosios Tarybos posėdyje teisę siūlyti papildomai įrašyti klausimus į priimtą savaitės ar posėdžių dienos darbotvarkę turi Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumas, frakcijos, nuolatinės komisijos, laikinosios deputatų grupės ir Vyriausybė. Jei tokiam pasiūlymui nepritarta, pakartotinai jį pateikti galima tik kitą dieną.
Ne mažesnės kaip vieno trečdalio bendro deputatų skaičiaus deputatų grupės reikalavimu klausimas į sesijos darbų programą ar savaitės darbotvarkę įrašomas privaloma tvarka, jeigu jis parengtas ir svarstymui pasiruošta šiame Reglamente numatyta tvarka. Tokio klausimo svarstymui skiriama ne daugiau kaip 1,5 valandos, jeigu Aukščiausioji Taryba šio termino nenusprendžia pratęsti.“
8. 87 straipsnio 5 punktą išdėstyti taip:
9. 87 straipsnį papildyti tokiu 13 punktu:
10. 89 straipsnio pirmosios dalies paskutinįjį sakinį išdėstyti taip:
11. 92 straipsnio antrąją dalį išdėstyti taip:
„Jeigu Vyriausybės nariai ir Aukščiausiajai Tarybai atskaitingų valstybės organų vadovai, po vieną Prezidiumo, nuolatinių komisijų, frakcijų ar laikinųjų deputatų grupių paskirtą atstovą apie savo pageidavimą kalbėti praneša posėdžių sekretoriatui iki diskusijų nutraukimo, jie išlaiko teisę pasisakyti, net jeigu nutariama diskusijas nutraukti.“
12. 96 straipsnį išdėstyti taip:
„96 straipsnis.
Svarstant kiekvieną darbotvarkės klausimą iki balsavimo pradžios Aukščiausiosios Tarybos Pirmininko, posėdžio pirmininko, nuolatinės komisijos pirmininko, frakcijos arba laikinosios deputatų grupės reikalavimu Aukščiausiosios Tarybos posėdyje daroma neeilinė, ne ilgesnė kaip 1 valandos pertrauka, arba klausimo svarstymas atidedamas kitam artimiausiam posėdžiui. Klausimo svarstymo metu galima daryti iš viso tik dvi tokias pertraukas ar du kartus atidėti, o tie patys deputatai to gali reikalauti tik vieną kartą.“
13. 100 straipsnio antrosios dalies pirmąjį sakinį išdėstyti taip: