PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2003 M. BALANDŽIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 68 „DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS UGNIAGESIŲ GELBĖTOJŲ MOKYKLOS NUOSTATŲ BEI MOKYMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. lapkričio 2 d. Nr. 1-418
Vilnius
Vadovaudamasis Vidaus tarnybos statuto, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto patvirtinimo įstatymu (Žin., 2003, Nr. 42-1927; 2006, Nr. 87-3412), 22 straipsniu:
1. Tvirtinu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Ugniagesių gelbėtojų mokyklos nuostatus (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2003 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 68 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Ugniagesių gelbėtojų mokyklos nuostatų bei mokymo programos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 47-2098) 2.2 punktą.
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugo ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus 2006 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. 1-418
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS UGNIAGESIŲ GELBĖTOJŲ MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Ugniagesių gelbėtojų mokykla (toliau – mokykla) yra Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – PAGD) direktoriui pavaldi vidaus reikalų profesinio mokymo įstaiga, vykdanti Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (toliau – VPGT) statutinių valstybės tarnautojų (toliau – pareigūnai), karjeros valstybės tarnautojų (toliau – tarnautojas) ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojas) profesinį parengimą ir kvalifikacijos tobulinimą, organizuojanti asmenų profesinį, įvadinį, pagrindinį ir darbo rinkos profesinį mokymą ir neformalųjį suaugusiųjų švietimą. Mokyklos steigėjas yra Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija. Vidaus reikalų ministro perduotas steigėjo visas funkcijas, teises ir pareigas vykdo PAGD (Švitrigailos g. 18, LT-2600 Vilnius, identifikavimo kodas 188601311).
2. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo, Profesinio mokymo ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, vidaus reikalų bei švietimo ir mokslo ministrų, PAGD direktoriaus įsakymais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.
3. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitas banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir mokyklos pavadinimu, savo vėliavą bei kitą simboliką. Ji steigiama, reorganizuojama, likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
4. Mokykla atitinka mokymo turiniui, mokyklos pareigūnų, tarnautojų ir darbuotojų kvalifikacijai bei mokymo materialinei bazei keliamus reikalavimus.
5. Mokykloje mokoma pagal pagrindinio ir darbo rinkos profesinio mokymo programas tik turint Švietimo ir mokslo ministerijos išduotą profesinio mokymo licenciją.
6. Mokykla yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Mokyklai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
7. Teisės aktų nustatyta tvarka mokyklos veiklai plėtoti gali būti panaudota Lietuvos Respublikos fizinių ir juridinių asmenų, užsienio valstybių, užsienio valstybių fizinių ir juridinių asmenų bei tarptautinių organizacijų parama.
8. Mokyklą į Švietimo įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų valstybės registrą 1998 m. liepos 7 d. įtraukė Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija. Mokyklos identifikavimo kodas – 111962021, įregistravimo Nr. 4 pmcv. Pagrindinės buveinės adresas: R. Jankausko g. 2/28, LT-04310 Vilnius, Lietuvos Respublika. Mokyklos struktūrinių padalinių adresai: Narų rengimo skyrius – Šilutės pl. 58, LT-94181 Klaipėda; Civilinės saugos mokymo centras – Kalno g. 27, LT-15174 Nemenčinė, Vilniaus rajonas; Praktinio profesinio mokymo skyrius – Valčiūnų k., Juodšilių seniūnija, Vilniaus rajonas.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
9. Mokyklos tikslai ir uždaviniai:
9.1. suteikti profesinį išsilavinimą, atitinkantį šiuolaikinės profesinės veiklos sričiai keliamus reikalavimus;
9.2. ugdyti asmenybės savybes, kurių reikia būsimai profesinei veiklai ir savarankiškam gyvenimui rinkos ir demokratijos principais grindžiamoje visuomenėje;
9.3. mokyti VPGT pareigūnus, tarnautojus, darbuotojus ir kitus asmenis pagal priešgaisrinės ir civilinės saugos ir kitas mokymo programas;
9.6. gilinti mokykloje besimokančių asmenų žinias, lavinti įgūdžius ir supažindinti su technikos bei įrangos naujovėmis, pažangiais VPGT veiklos organizavimo būdais, tobulinti pareigūnų, tarnautojų ir darbuotojų kvalifikaciją;
9.7. gerinti mokymo kokybę, užtikrinti, kad mokymo procesas atitiktų praktinius VPGT veiklos poreikius;
10. Pagrindinės mokyklos veiklos rūšys:
11. Kita mokyklos veikla:
12. Mokykla, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
12.1. moko pagal:
12.5. atsižvelgdama į kintančius darbo rinkos poreikius, sudaro sąlygas asmenims įgyti ir tobulinti kvalifikaciją;
12.6. įgyvendina VPGT pareigūnų, tarnautojų ir darbuotojų ir kitų asmenų profesinio mokymo prioritetus;
12.7. rengia ir tobulina mokymo planus, atitinkančius keliamus reikalavimus, mokyklos veiklos perspektyvas, atsižvelgdama į VPGT ir užsienio šalių priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų patirtį;
12.8. rengia ir tobulina mokymo metodinę medžiagą (vadovėlius, mokymo metodinę literatūrą, vaizdajuostes, plakatus, vaizdines priemones, žinynus, radijo ir televizijos laidų ciklų įrašus), platina ją visuomenėje;
12.9. teikia PAGD pasiūlymus dėl VPGT pareigūnų, tarnautojų ir darbuotojų ir kitų asmenų mokymo gerinimo;
12.11. organizuoja mokyklos pedagogų kvalifikacijos tobulinimą, kitų mokyklos pareigūnų, tarnautojų ir darbuotojų mokymą;
12.12. organizuoja ir rengia priešgaisrinės ir civilinės saugos mokymą, kvalifikacijos kėlimo kursus, seminarus, konferencijas bei kitus šalies ir tarptautinius renginius;
12.13. teikia metodinę pagalbą priešgaisrinės ir civilinės saugos mokymo srityse valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms, įmonėms bei organizacijoms;
12.14. PAGD direktoriui pavedus, dalyvauja:
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
13. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:
13.2. iš valstybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių teisės aktų nustatyta tvarka gauti finansavimą ir (ar) paramą;
13.3. plėtoti ir palaikyti ryšius su Lietuvos ir kitų valstybių socialiniais partneriais ir mokymo įstaigomis;
13.6. teisės aktų nustatyta tvarka gauti informaciją, reikalingą mokyklos funkcijoms ir uždaviniams vykdyti, ją kaupti ir tvarkyti;
14. Mokyklos pareigos:
IV. MOKYKLOS MOKYMO BAZĖ
16. Mokykloje yra įrengti kabinetai, laboratorijos, sporto aikštelė, poligonas ir kitos patalpos, numatytos mokymo programose.
17. Mokyklos patalpose pagal mokymo programas yra reikiami ištekliai: mokymo priemonės, vadovėliai, medžiagos, įrenginiai, technologinės priemonės, vaizdinė medžiaga ir kiti ištekliai.
V. MOKYMO TURINYS
19. Mokymo turinys formuojamas remiantis ugniagesio gelbėtojo parengimo standartu ir mokymo programų reikalavimais.
20. Mokymo turinį sudaro:
21. Bendrųjų dalykų apimtis nustatoma pagal mokykloje besimokančiųjų bendrojo išsilavinimo lygį, garantuojant jo tęstinumą.
23. Formuojant mokymo turinį, naudojamas modulio metodas: visas turinys suskirstomas į atskirus modulius, kurie suteikia nustatyto lygio ir apimties žinias bei gebėjimus.
VI. MOKYMO ORGANIZAVIMO TVARKA
25. Mokymas organizuojamas vadovaujantis šiais nuostatais, mokymo planais, mokymo programomis bei kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
27. Mokyklai nustatoma penkių darbo dienų savaitė. Savaitinis pamokų skaičius neturi būti didesnis nei 37 akademinės valandos. Profesinio ir įvadinio mokymo forma – dieninė. Darbo rinkos profesinio mokymo ir neformalaus suaugusiųjų švietimo mokymo forma – dieninė, vakarinė, nuotolinė ar neakivaizdinė.
28. Mokyklos kursantų teorinės žinios, praktiniai įgūdžiai ir praktinis darbas vertinami 10 balų sistema. Jei įskaitos nediferencijuotos, vertinama įrašant „Įskaityta“ arba „Neįskaityta“.
30. Kursantai, išklausę modulį, laiko tarpinį egzaminą. Išlaikiusieji visus mokymo planuose numatytus tarpinius egzaminus, įgyja teisę laikyti baigiamuosius kvalifikacijos egzaminus.
31. Kursantai, kurie, pasibaigus semestrui, turi nepatenkinamą trijų ir daugiau dalykų žinių įvertinimą arba neigiamą stažuotės (praktikos) įvertinimą, negali toliau tęsti mokymo kurso.
32. Kursantai, besimokantys mokykloje pagal profesinio mokymo programas, baigiamuosius kvalifikacijos egzaminus laiko Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka. Kiti kursantai – Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nustatyta tvarka.
33. Sėkmingai įvykdžiusiam mokymo programą išduodami mokymo baigimo dokumentai:
34. Kursantams, neišlaikiusiems baigiamojo kvalifikacinio egzamino, sudaromos sąlygos juos perlaikyti du kartus per šešių mėnesių laikotarpį. Pirmą kartą jie perlaikomi ne anksčiau kaip po 3 mėnesių. Klausytojams, neišlaikiusiems baigiamųjų kvalifikacijos egzaminų, sudaromos sąlygos juos perlaikyti vieną kartą po trijų savaičių.
35. Pagrindinė mokyklos mokymo forma – pamoka. Teorinio mokymo turinys ir planas derinamas su praktinio mokymo planu ir turiniu. Be pamokų, pedagogai laisvai gali rinktis ir kitas mokymo formas ir metodus.
36. Teorinės pamokos trukmė – 45 minutės. Praktinio mokymo trukmė nustatoma mokymo plane. Pedagogų pageidavimu to paties dalyko pamokos gali būti sugretintos.
37. Pamokų, praktinio mokymo, konsultacijų ir kitų mokomųjų pratybų tvarka nustatoma mokymo veiklos tvarkaraščiuose, kuriuos tvirtina mokyklos viršininkas.
39. Minimalus kursantų skaičius pagrindinio profesinio mokymo pirmo kurso grupėse – 25. Praktinio mokymo grupės gali būti dalijamos į du arba daugiau pogrupių.
VII. MOKYKLOS ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA
44. Mokyklai vadovauja mokyklos viršininkas, kurį teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų PAGD direktorius.
45. Mokyklos viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir atleidžia iš jų PAGD direktorius mokyklos viršininko teikimu.
47. Mokyklos viršininkas:
47.1. atsako už mokyklos veiklos rezultatus, jai keliamų tikslų, uždavinių ir funkcijų vykdymą, mokyklos darbo organizavimą;
47.2. atstovauja mokyklai valstybės ir savivaldybių institucijose, kitose įstaigose, įmonėse ir organizacijose;
47.3. užtikrina, kad mokykloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, šių nuostatų ir kitų teisės aktų;
47.8. kontroliuoja mokymo eigą ir mokyklos pareigūnų, tarnautojų ir darbuotojų veiklą, skatina juos tobulinti kvalifikaciją;
47.9. pagal savo kompetenciją priima į pareigas ir atleidžia iš jų mokyklos pareigūnus, tarnautojus ir darbuotojus, suteikia jiems atostogas, siunčia į komandiruotes, skatina, skiria tarnybines (drausmines) nuobaudas;
47.10. pagal savo kompetenciją teikia PAGD direktoriui siūlymus dėl vidaus tarnybos laipsnių suteikimo mokyklos pareigūnams;
47.13. tvirtina mokyklos pareigūnų, tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, veiklos planus bei kitus dokumentus;
47.16. PAGD direktoriui teikia tvirtinti Pradinio parengimo priėmimo komisijos sudėtį ir jos funkcijas;
47.21. PAGD direktoriui pavedus, išvyksta į gaisrus ir kitus incidentus, dalyvauja juos likviduojant;
VIII. MOKYKLOS PEDAGOGAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS
50. Mokyklos pedagogai yra pareigūnai, tarnautojai ir darbuotojai, kurių darbas pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą tvarką laikomas pedagoginiu.
51. Kvalifikacinius reikalavimus pedagogams nustato Švietimo ir mokslo ministerija ir (ar) Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
52. Mokyklos pedagogams Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka gali būti suteikiamos pedagogų kvalifikacinės kategorijos, mokslo ir pedagoginiai vardai.
53. Pedagogų teisės:
53.2. teikti siūlymus mokymo ir kitais mokyklos veiklos gerinimo klausimais, laisvai pasirinkti pedagoginės veiklos organizavimo būdus, formas, aprobuotų programų ir vadovėlių variantus;
53.3. susipažinti su mokyklos veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, mokyklos viršininko įsakymais ir savivaldos organų nutarimais bei susirinkimų protokolais;
53.4. jungtis į profesines sąjungas, visuomenines organizacijas, kitus susivienijimus, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams ir visuotinai pripažintoms tarptautinės teisės normoms;
54. Pedagogų pareigos:
54.4. organizuoti nepamokinę veiklą, padėti kursantams ir kitiems besimokantiesiems tenkinti saviraiškos ir saviugdos poreikius bei kultūrinius interesus;
IX. MOKYKLOS KURSANTŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
59. Kursantų teises ir pareigas nustato šie nuostatai, mokyklos vidaus tvarkos taisyklės ir kiti teisės aktai.
60. Kursantų teisės:
60.2. jungtis į įvairias visuomenines organizacijas, judėjimus ir kitus susivienijimus, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams ir visuotinai pripažintoms tarptautinės teisės normoms;
60.6. gauti stipendiją mokyklos viršininko nustatyta tvarka, jei profesiją ruošiamasi įgyti pirmą kartą;
60.8. mokyklos tarybai ar mokyklos vadovams pateikti klausimus arba prašymus raštu ir gauti atsakymus;
61. Kursantų pareigos:
61.3. gerbti pedagogus, bendramokslius, mokyklos pareigūnus, tarnautojus ir darbuotojus, tinkamai atstovauti savo mokyklai visuomenėje;
61.5. nustatyta tvarka, mokyklos viršininkui pavedus, išvykti į gaisrus, ekstremalias situacijas ir kitus incidentus, dalyvauti juos likviduojant.
62. Kursantas pašalinamas iš mokyklos:
62.1. už šiurkščius ar dažnus mokyklos nuostatų ir (ar) mokyklos vidaus tvarkos taisyklių pažeidimus;
62.2. už nepažangumą arba kai šiurkščiai pažeidžia vidaus tarnybos sistemos veiklą reglamentuojančius teisės aktus;
X. MOKYKLOS SAVIVALDA
63. Mokyklos taryba yra aukščiausias mokyklos savivaldos organas, atstovaujantis mokyklos pareigūnams, tarnautojams, darbuotojams, kursantams ir socialiniams partneriams.
64. Mokyklos taryba veikia pagal mokyklos pareigūnų, tarnautojų, darbuotojų, kursantų ir socialinių partnerių atstovų susirinkimo patvirtintus nuostatus, kurie negali prieštarauti šiems nuostatams.
66. Mokyklos tarybos sudėtį tvirtina mokyklos pareigūnų, tarnautojų, darbuotojų, kursantų ir socialinių partnerių atstovų susirinkimas.
67. Mokyklos tarybos pirmininką renka mokyklos tarybos nariai. Mokyklos viršininkas ir jo pavaduotojai negali eiti mokyklos tarybos pirmininko pareigų.
68. Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai teisėti, jei jie priimti posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
69. Mokyklos taryba sprendžia šiuos pagrindinius klausimus:
70. Pedagogų taryba yra kolegiali mokyklos savivaldos institucija, kurios nariai yra visi mokyklos pedagogai. Pedagogų tarybai vadovauja mokyklos viršininkas.
71. Pedagogų taryba kviečia posėdžius ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus, įskaitant posėdžius mokslo metų pradžioje ir pabaigoje. Prireikus į posėdžius kviečiami ir kitų mokyklos savivaldos organų atstovai.
73. Pedagogų taryba priima nutarimus dėl kursantų perkėlimo į aukštesnį kursą, šalinimo iš mokyklos, leidimo laikyti egzaminus, taip pat dėl bet kurio kurso ar mokyklos baigimo egzaminų laikymo eksternu, profesinio mokymo diplomų ir kvalifikacijos pažymėjimų išdavimo, apdovanojimo.
74. Pedagogų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma, įsigalioja mokyklos viršininkui juos paskelbus įsakymu.
75. Kursantų susirinkimas – aukščiausia mokyklos kursantų savivaldos institucija. Laikotarpyje tarp kursantų susirinkimų – savivaldos institucija yra kursantų taryba. Ją renka ir jos narių skaičių nustato kursantų susirinkimas.
76. Kursantų taryba veikia pagal nuostatus, kurie turi būti patvirtinti kursantų susirinkimo ir suderinti su mokyklos taryba. Kursantų tarybos nuostatai negali prieštarauti mokyklos nuostatams.
77. Kursantų taryba:
77.3. siūlo mokymo proceso tobulinimo kryptis, padeda mokyklos vadovams spręsti socialines ir buitines kursantų problemas, organizuoja kursantų laisvalaikį;
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
78. Mokykla, norėdama išsiaiškinti kursantų parengimo poreikį, bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybės institucijomis, kitomis įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis.
79. Organizuodama mokymo procesą, mokykla savarankiškai bendradarbiauja su Lietuvos švietimo įstaigomis.
XII. MOKYKLOS VADOVŲ IR PEDAGOGŲ ATESTAVIMO TVARKA
XIII. MOKYKLOS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMO TVARKA
84. Mokyklos pareigūnai, tarnautojai ir darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš jo vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
XIV. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
86. Mokykla valstybės turtą valdo, naudoja bei juo disponuoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
XV. MOKYKLOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
XVI. MOKYKLOS NUOSTATŲ KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA
XVII. MOKYKLOS REORGANIZAVIMAS, LIKVIDAVIMAS IR PERTVARKYMAS