LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO INVESTICINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS PATVIRTINIMO
2003 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 437
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo (Žin., 1992, Nr. 5-75) 28 ir 29 straipsniais, Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (Žin., 1999, Nr. 47-1469; 2002, Nr. 13-474) 10 straipsniu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766, Nr. 60-2464) 6.5 punktu bei siekdamas užtikrinti viešajai įstaigai Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui pervedamų Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatyme numatytų bei kitų viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo teisėtai įgytų lėšų panaudojimo tikslingumą ir kontrolę,
1. Tvirtinu Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarką (pridedama).
2. Pavedu Aplinkos ministerijos Aplinkos strategijos departamento Ekonomikos ir planavimo skyriui koordinuoti dotacijų teikimą pagal tvarkos, nurodytos šio įsakymo 1 punkte, nuostatas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. 437
LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO INVESTICINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKA
I skyrius. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarka (toliau – Tvarka) nustato procedūras bei sąlygas, kurių pagrindu viešoji įstaiga „Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas (toliau – Fondas) finansuoja aplinkos apsaugos investicinius projektus (toliau – Projektas (-ai)).
2. Projektų finansavimą reglamentuoja Lietuvos Respublikoje galiojantys teisės aktai, Fondo įstatai ir ši Tvarka.
5. Projektai taip pat gali būti finansuojami ir kitų asmenų lėšomis. Fondui lėšas suteikiantis asmuo sutarties su Fondu pagrindu gali nustatyti kitokias Projektų finansavimo procedūras bei sąlygas, nei numatytos šioje Tvarkoje. Apie juos iš anksto informuojamas Pareiškėjas, ketinantis gauti Paskolą arba Subsidiją iš Fondo.
6. Fondo administracija nustato, o Fondo Priežiūros taryba per kiekvienų metų pirmąjį Priežiūros tarybos posėdį tvirtina, kokiam Projektų teikėjų tipui ir kokiai aplinkosauginei investicijų sričiai bus teikiamos Subsidijos, t. y. nustato Fondo prioritetus. Nepriklausomai nuo Fondo prioritetų kiekvienas pareiškėjas gali prašyti suteikti Paskolą.
7. Fondo lėšomis Dotacijos gali būti teikiamos tik Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Aplinkos ministerija) įgyvendinamiems valstybinės reikšmės Projektams finansuoti.
9. Šioje Tvarkoje ir jos prieduose vartojamos sąvokos:
9.1. Bendradarbiavimo sutartis – sutartis, sudaryta tarp Fondo ir finansinės institucijos, kurioje nustatomos pagrindinės bendradarbiavimo sąlygos, teikiant Paskolas ir Subsidijas Projektams Fondo ir finansinės institucijos lėšomis. Bendradarbiavimo sutarties tipinę formą tvirtina Fondo direktorius.
9.2. Dotacija – tikslinė negrąžintina pagalba Aplinkos ministerijai, skiriama Fondo lėšomis Aplinkos ministerijos įgyvendinamam Projektui finansuoti.
9.3. Dotacijos sutartis – sutartis, kurią Fondas sudaro su Aplinkos ministerija, suteikdamas Aplinkos ministerijai Dotaciją Projektui įgyvendinti. Dotacijų sutarties tipinę formą tvirtina Fondo direktorius.
9.4. Finansinė institucija – Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme nurodyta kredito įstaiga, su kuria Fondas yra sudaręs sutartis dėl bendradarbiavimo, vykdant Projektų finansavimą Paskolos ir Subsidijos formomis.
9.5. Fondas – viešoji įstaiga Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas (kodas 2381615), esanti Lukiškių g. 5-201, LT-2600 Vilnius, tel. (8 5) 261 19 78; faks. (8 5) 212 45 35.
9.6. Mokėjimai – Paramos gavėjo Projekto finansavimo sutartimi prisiimtų įsipareigojimų – palūkanų mokėjimo, dalies Paskolos grąžinimo, delspinigių, mokesčių, baudų ir kitų mokėjimų, susijusių su Projekto finansavimo sutartimi, vykdymas.
9.7. Nepriklausomas ekspertas – aplinkosauginės srities specialistas, turintis atitinkamą kvalifikacinį atestatą arba mokslinį laipsnį.
9.8. Paraiška investicijų projektui (toliau – PIP) – tai Fondo nustatytos formos dokumentas, kurį pildo Pareiškėjas, siekdamas gauti Projekto finansavimą Paskolos arba Subsidijos forma.
9.10. Pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje veikiantis juridinis asmuo, kuris pagal šią Tvarką kreipiasi į Fondą dėl Projekto finansavimo Paskolos arba Subsidijos forma. Pareiškėjais taip pat gali būti ir ūkininkai.
9.11. Paskola – Projekto finansavimo būdas, pagal kurį Fondo lėšos suteikiamos Paramos gavėjui kaip paskola per finansinę instituciją.
9.12. Paskolos-Subsidijos sutartis – sutartis, kurią Fondas sudaro su finansine institucija ir su Paramos gavėju, suteikdamas Paramos gavėjui Paskolą ir Subsidiją Projektui įgyvendinti. Paskolos-Subsidijos sutarties tipinę formą tvirtina Fondo direktorius.
9.13. Priežiūros taryba – Fondo valdymo organas, kuris vykdo šioje Tvarkoje, Fondo įstatuose ir kituose Fondo dokumentuose jam priskirtas funkcijas.
9.14. Prioritetai – Fondo administracijos nustatomi ir Fondo Priežiūros tarybos kiekvienais metais patvirtinami aplinkosauginės investicijų srities prioritetai, į kuriuos atsižvelgiama vykdant Projektų finansavimą Subsidijos forma.
9.15. Projektas – investicinis projektas, duosiantis aplinkosauginę naudą, užtikrinant aplinkosauginio efekto tęstinumą.
9.16. Projekto informacinė forma (toliau – PIF) – tai forma, kurią pildo Pareiškėjas arba Aplinkos ministerija, pateikdami preliminarią bendro pobūdžio koncentruotą informaciją apie numatomą įgyvendinti Projektą. PIF tvirtinama Fondo direktoriaus įsakymu.
9.17. Projekto finansavimo byla – visuma Pareiškėjo pateiktų bei Fondo vadybininko surinktų Projekto finansavimo dokumentų (PIP, Projekto apibendrinimas, sutartys, kiti su Projekto finansavimu susiję dokumentai).
II skyrius. Paskolų suteikimo pagrindai ir sąlygos
11. Paskola yra teikiama per finansinę instituciją, kuri prisiima Bendradarbiavimo ir Tikslinės paskolos sutartyse nustatytos apimties ir pobūdžio riziką dėl Paskolos grąžinimo.
12. Maksimali Fondo lėšomis teikiamos Paskolos suma vienam Projektui finansuoti gali sudaryti ne daugiau kaip 2 (du) mln. litų.
15. Maksimalus Paskolos grąžinimo terminas – 7 metai, jei skolinamos Fondo lėšos. Jei naudojamos lėšos, gautos iš kitų šaltinių, tai taikomos šios Tvarkos 5 punkto nuostatos.
16. Paskolos grąžinimo terminas negali viršyti Projekto atsipirkimo laikotarpio. Paskolos grąžinimo terminas nustatomas Tikslinėje paskolos sutartyje, vadovaujantis Paskolų trukmės įvertinimo metodika (1 priedas).
17. Paramos gavėjui gali būti suteikta lengvata, atidedant Paskolos grąžinimą iki 2 (dvejų) metų, tuo laikotarpiu mokant tik palūkanas. Šiuo atveju bendras Paskolos grąžinimo terminas negali viršyti 7 metų.
18. Paskolos suma išmokama finansinei institucijai pagal Tikslinės paskolos bei Bendradarbiavimo sutartis.
19. Paskolos lėšas finansinė institucija perveda Paramos gavėjui arba jo rangovui, įrangos tiekėjui pagal pateiktas sąskaitas, atliktų darbų aktus, pasirašytas sutartis ir kitus dokumentus, kuriuos finansinei institucijai pateikia Paramos gavėjas. Finansinė institucija išmoka Paskolą dalimis arba visą priklausomai nuo Tikslinės paskolos sutarties šalių susitarimo.
20. Finansinė institucija kas ketvirtį arba kas mėnesį priklausomai nuo to, kaip tai nustatyta Bendradarbiavimo sutartyje, pateikia Fondui duomenis apie Paramos gavėjo negrąžintos Paskolos likutį.
23. Skaičiuojant delspinigius ir kitas įmokas pagal Tikslinės paskolos sutartį, vadovaujamasi tuo, kad metai turi 365 (-6) dienas, o mėnuo – kalendorinių dienų skaičių.
24. Fondas gali konkurso būdu pasirinkti finansinę instituciją, kuri pagal Bendradarbiavimo sutartį administruotų visas Fondo lėšomis teikiamas Paskolas.
III skyrius. subsidijų suteikimo pagrindai ir sąlygos
26. Subsidijos Fondo lėšomis gali būti teikiamos Paramos gavėjams tik kartu su Fondo lėšomis išduodama Paskola to Paramos gavėjo įgyvendinamam Projektui finansuoti. Kitų asmenų lėšomis išduota paskola Paramos gavėjo įgyvendinamam Projektui finansuoti nesubsidijuojama.
27. Teikiamos Subsidijos suma vienam Projektui negali viršyti nereikšmingos pagalbos dydžio, nustatyto Lietuvos Respublikos valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymu (Žin., 2000, Nr. 46-1292), ir 30 procentų Fondo lėšomis suteiktos Paskolos.
31. Paskolos dalinis subsidijavimas atliekamas mažinant bendrąją grąžintinos Paskolos sumą, priklausomai nuo to, kaip aptarta Paskolos-Subsidijos sutartyje.
32. Paramos gavėjui laiku neatsiskaičius su finansine institucija už suteiktą Paskolą arba suteiktas kitas paslaugas, Fondas sustabdo Subsidijų mokėjimą. Subsidijų mokėjimas atnaujinamas tik po to, kai Paramos gavėjas įvykdo jam priklausančius įsipareigojimus finansinei institucijai už suteiktą Paskolą arba suteiktas kitas paslaugas.
34. Gautą Subsidiją Paramos gavėjas registruoja savo veiklos finansinėje apskaitoje, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 1999 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 65 „Dėl dotacijų ir subsidijų finansinės apskaitos tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 27-777).
IV skyrius. DOTACIJŲ suteikimo pagrindai ir sąlygos
35. Teikiamos Dotacijos suma vienam Projektui negali viršyti:
37. Priežiūros taryba, atsižvelgdama į Fondo lėšų išteklius, planuojamus gauti per kalendorinius metus, kiekvienais metais nustato maksimalią Dotacijos sumą, kurią Fondas gali išmokėti per metus.
38. Dotacija teikiama tiesiogiai Aplinkos ministerijai, pervedant lėšas į Dotacijų sutartyje nurodytą banko sąskaitą.
41. Gautą Dotaciją Aplinkos ministerija registruoja savo veiklos finansinėje apskaitoje, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro 1999 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 65 „Dėl dotacijų ir subsidijų finansinės apskaitos tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 27-777).
V skyrius. Projektų finansavimo procedūra PASKOLŲ IR sUBSIDIJŲ FORMA
42. Fondo Priežiūros tarybai patvirtinus prioritetines aplinkos apsaugos sritis ir prioritetinius Projektų tipus ateinantiems metams, Fondas per žiniasklaidos priemones ir/arba Fondo internetiniame tinklalapyje (http://www.laaif.lt) ne mažiau kaip du kartus per metus skelbia apie Projektų finansavimo galimybę.
43. Projektų finansavimo dokumentų priėmimas ir Projektų vertinimas vykdomas etapais. Fondo skelbimuose nurodomas laikotarpis, per kurį yra priimami Projekto finansavimo dokumentai. Projekto finansavimo dokumentai, pateikti po nurodytos datos, vertinami ir svarstomi su kito etapo Projekto finansavimo dokumentais. Apie tai Pareiškėjas informuojamas per 5 (penkias) darbo dienas nuo dokumentų pateikimo dienos.
44. Pareiškėjas kreipiasi į Fondą, pateikdamas Fondui Projekto informacinę formą (PIF). Pareiškėjas pildo PIF konsultuodamasis su Fondo vadybininku. Užpildyta PIF pateikiama Fondui paštu, faksu, elektroniniu paštu ar pristatoma į Fondą.
45. PIF Pareiškėjui gali būti pateikta Fondo sekretoriate, finansinėje institucijoje, atsiųsta paštu, faksu, elektroniniu paštu, paimta iš Fondo internetinio tinklalapio (http://www.laaif.lt). PIF gali būti laisvai dauginama ir kopijuojama.
46. Gavęs užpildytą PIF, Fondo vadybininkas patikrina, ar pateikta visa reikiama informacija apie Projektą ir Pareiškėją, pasirašo ir įregistruoja Pareiškėją Fondo kompiuterinėje sistemoje.
47. Fondo vadybininkas išnagrinėja informaciją, kurią Pareiškėjas pateikė, užpildydamas PIF, nustato, ar būsimas Projektas ir pageidaujama jo finansavimo forma atitinka šios Tvarkos reikalavimus ir Fondo Priežiūros tarybos patvirtintus Prioritetus.
48. Nustačius, kad Projektas ir jo finansavimo forma neatitinka šios Tvarkos reikalavimų bei Fondo Priežiūros tarybos einamaisiais metais patvirtintų Prioritetų, Fondas apie tai informuoja Pareiškėją per 10 (dešimt) darbo dienų.
49. Jeigu Projektas atitinka šios Tvarkos reikalavimus bei Fondo Priežiūros tarybos einamaisiais metais patvirtintus Prioritetus, Fondas per 10 (dešimt) darbo dienų pateikia Pareiškėjui atsakymą apie sutikimą svarstyti Projekto finansavimo galimybę. Kartu Pareiškėjui pateikiama Paraiška investiciniam projektui (PIP) ir dokumentų sąrašas, kuriuos Pareiškėjas privalo pateikti, norėdamas gauti Projekto finansavimą.
50. Kartu su PIP Pareiškėjas Fondui pateikia Projektą bei kitus finansavimo suteikimui reikalingus dokumentus.
51. Gavęs PIP bei kitus dokumentus, Fondas per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų:
51.2. patikrina, ar užpildytos Projektui aktualios aplinkosauginių rodiklių lentelės ir atlikti būtini skaičiavimai;
51.4. patikrina, ar išdėstyti Projekto įgyvendinimo etapai ir nurodytos jų įgyvendinimui būtinos lėšos bei lėšų šaltiniai;
51.5. patikrina, ar pateikti visi pridedamame prie PIP sąraše išvardyti juridiniai, techniniai dokumentai (leidimai, suderinimai, ketinimų protokolai, sąmatos, sutartys ir kt.);
52. Kai iš pateiktų Projekto finansavimo dokumentų tampa akivaizdu, kad Projektas ir pateikta informacija neatitinka šios Tvarkos reikalavimų, arba kai Pareiškėjas nepateikia visų reikalingų Projekto finansavimui gauti dokumentų, Fondas per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo PIP bei kitų dokumentų gavimo praneša Pareiškėjui, jog Fondas toliau nenagrinės paraiškos.
53. Jeigu Projektas atitinka šios Tvarkos reikalavimus ir Pareiškėjas yra pateikęs visus Projekto finansavimo dokumentus Paskolai arba Subsidijai gauti, tai:
53.1. Nepriklausomas ekspertas, vadovaudamasis Fondo pateiktu klausimynu, per 5 (penkias) darbo dienas atlieka aplinkosauginį-techninį Projekto įvertinimą;
54. Jeigu Paskolą arba Subsidiją siekia gauti keli Pareiškėjai, o Fondo lėšų ištekliai riboti, tai Priežiūros taryba:
54.1. lygina Projektus tarpusavyje pagal aplinkosauginio efektyvumo balus. Aplinkosauginio efektyvumo balų skaičiavimo metodiką tvirtina Fondo Priežiūros taryba;
55. Jei Fondo turimų lėšų pakanka finansuoti visus aplinkosauginiu-techniniu ir finansiniu-ekonominiu aspektu teigiamai įvertintus Projektus, Projektų finansavimo dokumentų lyginimas tarpusavyje ir Projektų atranka pagal surinktų balų skaičių nevykdomi.
56. Nepriklausomo eksperto teigiamai įvertintiems Projektams Fondo Priežiūros taryba protokolu nustato Paskolos arba Paskolos ir Subsidijos sumą ir Paskolos grąžinimo terminą. Priežiūros tarybai Projektą įvertinus neigiamai, Pareiškėjui raštu išdėstomos atsisakymo finansuoti Projektą priežastys.
57. Apie Fondo Priežiūros tarybos sprendimą per 5 (penkias) darbo dienas Fondas raštu informuoja Pareiškėją bei finansinę instituciją.
58. Priežiūros tarybai priėmus teigiamą sprendimą suteikti Paskolą arba Subsidiją, Fondas per 5 (penkias) darbo dienas perduoda Projekto finansavimo dokumentų kopijas finansinei institucijai.
59. Finansinė institucija, gavusi Projekto finansavimo dokumentų kopijas iš Fondo, užregistruoja paraišką ir per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų atlieka Projekto finansinį-ekonominį įvertinimą.
60. Fondo vadybininkas, gavęs iš finansinės institucijos teigiamą Projekto finansinį-ekonominį įvertinimą, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas parengia Bendradarbiavimo sutartį, Tikslinės paskolos sutartį arba Paskolos-Subsidijos sutartį.
61. Finansinei institucijai Projekto finansinius-ekonominius rodiklius įvertinus neigiamai, Projektas Fondo lėšomis nefinansuojamas. Apie atsisakymą finansuoti Projektą Fondas informuoja raštu Pareiškėją per 5 (penkias) darbo dienas po to, kai yra gaunamas finansinės institucijos raštas dėl atsisakymo finansuoti Projektą.
62. Fondo vardu visas sutartis pasirašo Fondo direktorius, vadovaudamasis Priežiūros tarybos sprendimais.
Vi skyrius. Projektų finansavimo procedūra dOTACIJŲ FORMA
64. Fondo Priežiūros tarybai patvirtinus maksimalią Dotacijos sumą, atsižvelgiant į einamųjų metų Fondo lėšų išteklius, Fondas per 10 (dešimt) darbo dienų raštu informuoja Aplinkos ministeriją apie galimybę skirti atitinkamo dydžio Dotaciją Aplinkos ministerijos įgyvendinamam Projektui finansuoti.
65. Aplinkos ministerija, pageidaujanti gauti Dotaciją Projekto finansavimui, raštu kreipiasi į Fondą, pateikdama Fondui PIF ir šią informaciją:
65.4. įmonės, įstaigos ar organizacijos (konsultantai, rangovai ir/ar gamintojai), kurios dalyvaus įgyvendinant Projektą;
67. Gavęs teisingai užpildytą PIF, Fondas įregistruoja Aplinkos ministeriją Fondo kompiuterinėje sistemoje per 5 (penkias) darbo dienas ir parengia Fondo Priežiūros tarybos posėdžiui laisvos formos Projekto apibendrinimą.
68. Fondo Priežiūros taryba protokolu nustato einamųjų metų paskirtos Dotacijos sumos išmokėjimo terminus.
69. Apie Fondo Priežiūros tarybos sprendimą Aplinkos ministerija raštu informuojama per 5 (penkias) darbo dienas.
70. Priežiūros tarybai priėmus sprendimą finansuoti Projektą, Fondo vadybininkas parengia Dotacijos sutartį.
71. Fondo vardu visas sutartis pasirašo Fondo direktorius, vadovaudamasis Fondo Priežiūros tarybos priimtu sprendimu.
VIi skyrius. Paskolos grąžinimo užtikrinimo priemonės
VIIi skyrius. Projektų priežiūra
I skirsnis. Bendrosios nuostatos
75. Projektų priežiūra vykdoma siekiant užtikrinti Paramos gavėjų sutartinių įsipareigojimų vykdymą bei nustatyti konkrečią aplinkosauginę naudą.
76. Pagrindiniai Projekto priežiūros uždaviniai:
76.3. sisteminti, vertinti ir prognozuoti Projekto įgyvendinimo rezultatus, Fondo skiriamo finansavimo panaudojimo efektyvumą, Projektų aplinkosauginį efektą;
77. Paskolų priežiūrai vykdyti Fonde naudojamos kontrolės priemonės, tai yra Fondo vadybininkas:
77.2. Projekto įgyvendinimo metu analizuoja Paramos gavėjo finansinės būklės rodiklius, kuriems pablogėjus apie tai nedelsdamas informuoja Fondo direktorių;
77.3. nuolat kontroliuoja, kaip Paramos gavėjas vykdo Projektą ir kitus įsipareigojimus pagal sutartis. Pastebėjęs pažeidimų, jis nedelsdamas apie tai informuoja Fondo direktorių, kuris imasi reikiamų priemonių, kad išvengtų ar sumažintų Fondo nuostolius;
77.4. kaupia, analizuoja ir teikia Fondo Priežiūros Tarybai informaciją apie Projektui skirtų lėšų panaudojimą;
Ii skirsnis. PROJEKTŲ priežiūros VYKDYMas
79. Projektų priežiūrą vykdo Fondo suformuota Projekto įgyvendinimo priežiūros komisija (toliau – Priežiūros komisija), į kurios sudėtį turi būti įtrauktas Nepriklausomas ekspertas. Priežiūros komisija veikia pagal Fondo patvirtintus nuostatus.
80. Projektų priežiūra atliekama keturiais Projekto įgyvendinimo etapais: parengiamajame, tarpiniame, baigiamajame ir poprojektiniame.
81. Projektų priežiūros objektai Projekto parengiamajame etape yra visi Pareiškėjai, kurie yra tinkamai užpildę Paraiškos investicijų projektui (toliau – PIP) formą ir pateikę visus finansavimo suteikimui reikalingus dokumentus pagal šią Tvarką.
82. Kitų Projektų įgyvendinimo etapų objektai yra visi Paramos gavėjai, kurių pateiktiems Projektams Fondas skyrė finansavimą.
83. Priežiūros komisija vykdo Projektų priežiūrą nuo Pareiškėjo užpildytos PIP formos pateikimo Fondui iki Projekto užbaigimo ir pagal žemiau nustatytą periodiškumą teikia šioje Tvarkoje nustatytas Projektų priežiūros ataskaitas Fondo direktoriui, kurių pagrindu Fondo direktorius teikia metines ataskaitas Fondo Priežiūros tarybos aprobavimui.
84. Projekto aplinkosauginio efekto ataskaitos formą Paramos gavėjas privalo pateikti Fondui kasmet iki einamųjų metų kovo 1 dienos dvejų kalendorinių metų laikotarpiu po Projekto įgyvendinimo. Šią formą tvirtina Fondo direktorius.
85. Projektas laikomas įgyvendintu, kai Paramos gavėjui įdiegus Projekto dokumentacijoje numatytą technologiją pasiekiamas Projekto dokumentacijoje nurodytas tikslas, kuriam pasiekti Fondas suteikė finansavimą.
IIi skirsnis. PROJEKTŲ priežiūros ORGANIZAVIMo IR VYKDYMo procedūra
87. Parengiamojo etapo priežiūros tikslas – nuvykus į Pareiškėjo nurodytą Projekto įgyvendinimo vietą, palyginti Projekto dokumentacijoje pateiktos informacijos atitikimą realiai situacijai. Į Projekto įgyvendinimo vietą vykstama po to, kai Pareiškėjas pateikia užpildytą PIP formą ir prideda finansavimui suteikti reikalingus dokumentus.
88. Po Projekto įgyvendinimo vietos apžiūros surinktų duomenų pagrindu paruošiama parengiamojo etapo ataskaita, kurioje įvertinamos Projekto įgyvendinimo galimybės pasiekti planuojamus aplinkosauginius rezultatus ir pateikiamas raštiškas pasiūlymas dėl tolesnio paraiškos nagrinėjimo.
89. Ši ataskaita turi būti parengta ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas po Projekto įgyvendinimo vietos apžiūros.
90. Vadovaujantis parengiamojo etapo ataskaita, Fondo direktorius priima sprendimą dėl tolesnio PIP nagrinėjimo.
91. Fondo Priežiūros tarybai priėmus sprendimą suteikti finansavimą Projektui ir Paramos gavėjui pradėjus įgyvendinti projektą, atliekama tarpinio, baigiamojo ir poprojektinio Projekto įgyvendinimo etapų priežiūra.
92. Tarpinio įgyvendinimo etapo priežiūros tikslas – kontroliuoti Fondo finansuojamo Projekto įgyvendinimo eigos atitikimą Projektui. Šiuo tikslu Projekto įgyvendinimo vietoje surenkami duomenys apie Paramos gavėjo vykdomus darbus, analizuojamas finansavimo sutarčių vykdymas, Fondo lėšų naudojimas, darbų atlikimo grafikas ir tvarka.
93. Tarpinio įgyvendinimo etapo priežiūra atliekama praėjus 1/2 (pusei) Projekto įgyvendinimo termino, nurodyto Paramos gavėjo Projekto sutartyse arba Fondui atlikus antrąjį mokėjimą Paramos gavėjui.
94. Tarpinio įgyvendinimo etapo priežiūros metu surinktų duomenų pagrindu Priežiūros komisija parengia Projekto tarpinę priežiūros ataskaitą, kurioje nurodoma surinkta informacija ir aprašoma projekto eiga. Šios ataskaitos formą tvirtina Fondo direktorius.
95. Tarpinio įgyvendinimo etapo priežiūros ataskaita turi būti parengta per 5 (penkias) kalendorines dienas po Projekto įgyvendinimo vietos apžiūros dienos, bet ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų po 1/2 (pusės) Projekto įgyvendinimo termino suėjimo dienos arba po dienos, kai buvo atliktas antrasis mokėjimas.
96. Tarpinio įgyvendinimo etapo priežiūros ataskaitoje Priežiūros komisijai pateikus neigiamą Projekto įgyvendinimo vertinimą, Fondo direktoriaus teikimu Priežiūros taryba priima sprendimą dėl tolesnio Projekto finansavimo. Projekto įgyvendinimas įvertinamas neigiamai, jeigu Paramos gavėjas nevykdo sutartyse numatytų sąlygų.
97. Priežiūros tarybai priėmus sprendimą dėl Projekto finansavimo sustabdymo, apie šį sprendimą Paramos gavėjas turi būti informuojamas per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
98. Projekto finansavimas gali būti atnaujinamas Fondo Priežiūros tarybos sprendimu tik tuo atveju, jeigu Paramos gavėjas įvykdo visas pažeistas sutarčių sąlygas ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų.
99. Tarpinio įgyvendinimo etapo priežiūros ataskaitoje Priežiūros komisijai pateikus teigiamą Projekto eigos vykdymo vertinimą, Projektas finansuojamas pagal sutartyse nustatytas sąlygas.
100. Paramos gavėjui įgyvendinus Projektą, atliekama baigiamoji ir poprojektinė Projekto įgyvendinimo etapų priežiūra.
101. Baigiamojo įgyvendinimo etapo priežiūros tikslas – nustatyti, ar Projektas užbaigtas nustatytais terminais, ar pasiektas planuotas tikslas (aplinkosauginis efektas) ir ar pasiteisino įgyvendinant Projektą įdiegtos technologijos.
102. Ne vėliau kaip per 90 (devyniasdešimt) kalendorinių dienų po Projekto užbaigimo Paramos gavėjas pateikia Fondui užpildytą Projekto aplinkosauginio efekto ataskaitos formą. Šią formą tvirtina Fondo direktorius.
103. Baigiamojo įgyvendinimo etapo priežiūros metu vykstama į Projekto įgyvendinimo vietą, kurioje:
103.2. tikrinama, ar nustatytais terminais atlikti visi Projekte numatyti darbai, įsigyta numatyta technika, įrengimai ar kita įranga;
104. Visų Projekto įgyvendinimo etapų priežiūros metu surinktų duomenų pagrindu Priežiūros komisija parengia galutinę ataskaitą apie Projekto įgyvendinimą. Šios ataskaitos formą tvirtina Fondo direktorius.
105. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo mėnesio 15 (penkioliktos) dienos Fondas apibendrina Projektų įgyvendinimo duomenis ir parengia bendrą metinę Fondo finansuojamų Projektų priežiūros ataskaitą bei teikia ją aprobuoti Priežiūros tarybai. Šioje ataskaitoje turi būti analizuojamas kiekvienas Fondo finansuojamas Projektas, nurodomos jo įvykdymo sąlygos, aplinkosauginiai-techniniai rezultatai, Projektų neįvykdymo priežastys, trūkumai, esminiai finansavimo sutarčių pažeidimai, pateikiamos išvados ir pasiūlymai trūkumams pašalinti.
Ix skyrius. Projekto finansavimo dokumentų tvarkymas
107. Visi su Paramos gavėjo finansuojamu Projektu susiję dokumentai ir sutartys yra saugomi Fonde Projekto finansavimo byloje. Visose bylose yra sudaromi dokumentų aprašai.
Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos
investicijų fondo investicinių projektų
finansavimo tvarkos 1 priedas
PASKOLŲ TRUKMĖS ĮVERTINIMO METODIKA
1. Paskolų trukmės įvertinimo metodikos tikslas – užtikrinti, kad Paskolos trukmė nebūtų ilgesnė už finansuojamo Projekto atsipirkimo trukmę.
2. Paskolų trukmės įvertinimo etapai:
· įvertinamas Projekto atsipirkimo laikotarpis (toliau – PAL);
· PAL palyginamas su planuojama paskolos trukme, pateikiamos išvados.
3. PAL įvertinimas.
Projekto informacinėje formoje (toliau – PIF) turi būti pateikiama pirminė informacija apie planuojamą įgyvendinti Projektą, įskaitant preliminarią informaciją apie PAL. PIF pateikiama tokia lentelė:
Planuojamas PAL (metais) |
|
Planuojama paskolos grąžinimo trukmė* (metais) |
|
Paskolą teiksiantis bankas (pavadinimas) |
|
* – Paskolos grąžinimo trukmė negali būti ilgesnė už projekto atsipirkimo laikotarpį.
Projekte turi būti pateiktas PAL apskaičiavimas (duomenys pateikiami žemiau nurodytos lentelės forma). Visų pirma apskaičiuojami su projektu susiję pinigų srautai. Nustatant Projekto pinigų srautų apimtį, remiamasi dviem pagrindiniais rodikliais – grynuoju pelnu ir nusidėvėjimu.
Metai |
1 |
2 |
3 |
… |
n |
Grynasis pelnas, Lt |
|
|
|
|
|
Nusidėvėjimas, Lt |
|
|
|
|
|
Visas pinigų srautas (PS), Lt |
|
|
|
|
|
PAL apskaičiuojamas dviem būdais:
3.2. Tuo atveju, kai pinigų srautai kasmet kinta (nėra vienodi), PAL apskaičiuojamas, taikant projekto atsipirkimo koeficientą (toliau – PAK). PAK skaičiuojamas atskiriems laikotarpiams tokiu būdu:
Projektas atsiperka tais metais, kai PAK < 1. Tokiu būdu nustatomas projekto atsipirkimo laikotarpis (metais).
4. Paskolos maksimalios trukmės įvertinimas.
Nustatytas PAL sąlygoja maksimalią Paskolos trukmę, t. y. Paskola negali būti planuojama laikotarpiui, ilgesniam nei PAL. Kai Paskolą Projektui įgyvendinti prašoma suteikti laikotarpiui, ilgesniam nei PAL, Priežiūros taryba projektui nepritaria arba pasiūlo suteikti trumpesnio laikotarpio Paskolą.
______________