LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL SAVIVALDYBIŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS 2000–2004 METŲ PROGRAMOS RENGIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
2000 m. birželio 28 d. Nr. 734
Vilnius
Siekdama skatinti investicijas į savivaldybių infrastruktūrą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Savivaldybių infrastruktūros plėtros 2000–2004 metų programos rengimo tvarką (pridedama).
2. Pavesti Ūkio ministerijai pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl Savivaldybių infrastruktūros plėtros 2000–2004 metų programos objektų įtraukimo į Valstybės investicijų 2000–2002 metų programą atskira eilute.
3. Pavesti Finansų ministerijai ar jos įgaliotai institucijai įgyvendinti Savivaldybių infrastruktūros plėtros 2000–2004 metų programą.
4. Pasiūlyti Lietuvos savivaldybių asociacijai organizuoti ir koordinuoti savivaldybių vykdomųjų institucijų ir savivaldybių įmonių personalo mokymo programų parengimą ir jų įgyvendinimą.
5. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 15 d. nutarimą Nr. 882 „Dėl gamtosaugos programos, numatomos finansuoti iš 20 mln. ekiu Šiaurės investicijų banko paskolos“ (Žin., 1998, Nr. 65–1889).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2000 m. birželio 28 d.
nutarimu Nr. 734
SAVIVALDYBIŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS 2000–2004 metų PROGRAMOS RENGIMO TVARKA
1. Svarbiausieji Savivaldybių infrastruktūros plėtros 2000–2004 metų programos (toliau vadinama – programa) tikslai yra:
1.1. plėtoti savivaldybių infrastruktūrą, gerinti savivaldybių įmonių teikiamų paslaugų kokybę, efektyvumą ir infrastruktūros priežiūrą;
2. Svarbiausieji programos uždaviniai yra šie:
2.1. Finansų ministerijos nustatyta tvarka teikti savivaldybių vykdomosioms institucijoms techninę pagalbą ir negrąžintiną finansinę paramą, rengti ir įgyvendinti investicinius projektus, finansuojamus iš tarptautinių finansinių institucijų teikiamų paskolų ir dvišalio bei daugiašalio bendradarbiavimo šalių teikiamos techninės pagalbos lėšų;
3. Programai finansuoti gali būti naudojami šie šaltiniai :
3.1. Tarptautinio rekonstrukcijos ir plėtros banko 18,89 mln. eurų paskola, Šiaurės investicijų banko 20 mln. eurų paskola ir Europos investicijų banko 15 mln. eurų paskola (Europos investicijų banko paskolos lėšos gali būti panaudotos ISPA fondo lėšomis įgyvendinamiems projektams bendrai finansuoti);
3.3. paskolos, gautos iš kitų užsienio valstybių kreditorių ir tarptautinių finansinių organizacijų;
4. Programai skiriamos lėšos naudojamos laikantis šių reikalavimų:
4.1. į programą įtraukiami savivaldybių vykdomųjų institucijų (savivaldybių įmonių) parengti konkretūs investiciniai projektai, atsižvelgiant į turimus programos finansavimo šaltinius, susitarimus su tarptautinėmis finansinėmis institucijomis, kitas šioje tvarkoje nurodytas sąlygas, taip pat į savivaldybių pateiktų investicinių projektų efektyvumą;
4.2. pradinę investicinių objektų atranką vykdo savivaldybių vykdomosios institucijos, kurios remdamosi savivaldybių bendraisiais planais, valstybės ar savivaldybių programomis ir kitais patvirtintais strateginės plėtros dokumentais parengia ir patvirtina investicijų objektų prioritetinį sąrašą 5 metų laikotarpiui. Pagal programą investicijų objektai yra: šilumos gamybos ir tiekimo sistemos; bendrojo lavinimo mokyklos ir ligoninės; miestų, miestelių, kaimų gatvės ir jų priklausiniai (tiltai, viadukai, eismo reguliavimo įranga ir panašiai); viešojo keleivių susisiekimo sistemos (transporto priemonės, valdymo ir informacinė įranga ir panašiai); vandens tiekimo, nuotekų šalinimo ir valymo sistemos ar atskiros jų dalys; komunalinių atliekų surinkimo, rūšiavimo, saugojimo, šalinimo ir naudojimo sistemos;
4.3. techninė pagalba ir finansinė parama investiciniams projektams rengti gali būti teikiamos tuo atveju, kai savivaldybės investicijų objektas yra savivaldybės infrastruktūros plėtros prioritetų sąrašuose;
4.4. investiciniai objektai į programą įtraukiami ir gali būti finansuojami, jeigu:
4.4.1. savivaldybės vykdomoji institucija (savivaldybės įmonė) savo lėšomis finansuoja (įskaitant visus mokesčius) ne mažiau kaip 20 procentų investicinio projekto vertės;
4.4.2. įvykdyti visi investicinio projekto parengimo reikalavimai, iš jų ir tie, kurie nustatyti Lietuvos Respublikos susitarimuose su tarptautinėmis finansinėmis institucijomis;
4.4.3. investicinio projekto techninis, finansinis, ekonominis, socialinis ir aplinkosauginis efektyvumas yra pagrįstas, įvertinti galimi neigiami padariniai ir nustatytos priemonės jiems sušvelninti;
4.5. Ūkio ministerija išanalizuoja savivaldybės vykdomosios institucijos pateiktą medžiagą ir teikia pastarajai patvirtinimą, kurie investicijų objektai gali būti finansuojami iš programai skiriamų lėšų;
5. Paskolos gavėjai – savivaldybių vykdomosios institucijos (savivaldybių įmonės):
5.1. savarankiškai įgyvendina investicinį projektą šios tvarkos ir paskolos sutarties nustatytomis sąlygomis;
6. Tais atvejais, kai paskola teikiama savivaldybės įmonei, savivaldybės tarybos sprendimu savivaldybės vykdomoji institucija pasirašo su Finansų ministerija laidavimo sutartį, pagal kurią užtikrinamas savivaldybės įmonės sutartinių įsipareigojimų vykdymas.
7. Finansų ministerija ar jos įgaliota institucija, įgyvendindama programą:
7.1. organizuoja techninę pagalbą ir negrąžintiną finansinę paramą savivaldybių investiciniams projektams parengti;
7.3. parengia investicinio projekto analizės ir įvertinimo ataskaitą, teikiamą Ūkio ministerijai ir tarptautinei finansinei institucijai, kuri numato teikti paskolą;