LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2011 M. RUGSĖJO 14 D. ĮSAKYMO Nr. 1V-691 „DĖL 2007–2013 M. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ ĮGYVENDINIMO priemonės VP1-4.1-VRM-08-V „valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimas ir partnerystė“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. liepos 17 d. Nr. 1V-535

Vilnius

 

1. P a k e i č i u priemonės VP1-4.1-VRM-08-V „Valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimas ir partnerystė“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2011 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. 1V-691 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ įgyvendinimo priemonės VP1-4.1-VRM-08-V „Valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimas ir partnerystė“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 115-5441):

1. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Pagal priemonę remiamos veiklos:

8.1. ilgalaikį teigiamą poveikį valdžios sektoriaus paslaugų arba administravimo kokybei turinčių valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo priemonių (pvz., tinklų, modelių, internetinių duomenų bazių ir pan.) sukūrimas.

8.2. vartotojų švietimo modelio sukūrimas; vartotojų ir vartotojų švietimo sąvoka nustatyta Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2007, Nr. 12-488);

8.3. švietimo, kultūrinę, sveikatos priežiūros, aplinkos apsaugos, taip pat kitokią visuomenei naudingą veiklą reglamentuojančių teisės aktų projektų ir (arba) rekomendacijų dėl šių teisės aktų tobulinimo rengimas; projektų vykdytojai ir (ar) partneriai teisės aktų projektus ir (arba) rekomendacijas dėl teisės aktų tobulinimo turi rengti atsižvelgdami į institucijos ar įstaigos veiklos sritį;

8.4. valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo gerosios praktikos sklaida, konferencijų, seminarų organizavimas ir dalyvavimas juose (renginių organizavimas, vykdymas ir dalyvavimas juose, siekiant pasidalinti patirtimi, valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo gerąja praktika ir pan.);

8.5. bendri valdžios ir nevyriausybinio sektorių tyrimai, analizės ir (arba) studijos, reikalingi priemonės remiamoms veikloms vykdyti;

8.6. metodinės ir informacinės medžiagos, reikalingos priemonės veikloms vykdyti, parengimas ir sklaida;

8.7. pareiškėjų darbuotojų mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas remiami tiek, kiek jų reikia priemonės veikloms įgyvendinti.“

2. Papildau nauju 10 punktu (ankstesnius 10–75 punktus atitinkamai laikau 11–76 punktais):

10. Projektai turi prisidėti prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 „Dėl Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 95-3722) (toliau – veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašymas), numatytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

10.1. visi projektai turi prisidėti prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme numatyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos produkto rodiklio – įgyvendinti bendradarbiavimo ir partnerystės tarp valdžios ir nevyriausybinio sektorių projektai;

10.2. pagal projekto specifiką ir (ar) veiklų pobūdį projektai turi prisidėti prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme priede numatyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos produkto rodiklio – atlikti tyrimai, analizės ir (arba) studijos;

10.3. pagal projekto specifiką ir (ar) veiklų pobūdį projektai turi prisidėti prie bent vieno veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme numatyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos rezultato rodiklio:

10.3.1. sukurta valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo sistema ir (arba) tinklas;

10.3.2. sukurtas ir įdiegtas vartotojų švietimo, kurį vykdytų pareiškėjai, modelis;

10.3.3. teisės aktų projektai, rekomendacijos, skirti teisinei bazei, reglamentuojančiai švietimo, mokslinę, kultūrinę, sveikatos priežiūros, aplinkos apsaugos, taip pat kitas visuomenei naudingas veiklas, tobulinti;

10.3.4. suorganizuotos konferencijos ir (arba) renginiai, skatinantys bendradarbiavimą tarp valdžios ir nevyriausybinio sektorių, viešinantys projektų rezultatus.“

3. Įrašau 11 punkte vietoj skaičiaus „30“ skaičių „18“, po žodžio „tvarka“ žodžius ir skaičius „bet ne ilgiau kaip iki 2015 m. rugsėjo 1 d.“

4. Išbraukiu 12 punkto antrąjį sakinį.

5. Išdėstau 21 punktą taip:

21. Projekto veiklos (taip pat viešieji pirkimai) gali būti pradėtos vykdyti prieš projekto finansavimo ir administravimo sutarčių pasirašymą, pareiškėjui prisiimant visišką atsakomybę už veiklų ir jų įgyvendinimui skirtų išlaidų tinkamumą. Prieš teikdamas Europos socialinio fondo agentūrai (toliau – ESF agentūra) paraišką pareiškėjas turi pradėti vykdyti viešuosius pirkimus tų prekių ir (ar) paslaugų, kurios reikalingos projekto pirmųjų metų veikloms įgyvendinti (šis reikalavimas netaikomas, jeigu duomenys, reikalingi apibūdinti numatomą pirkti objektą, pagal projekto loginį pagrindimą bus nustatyti tik pasiekus pirmiau pradėtos vykdyti projekto veiklos rezultatą). Paraiškoje nurodoma viešojo (-ųjų) pirkimo (-ų), reikalingo (-ų) pirmųjų metų veikloms įgyvendinti, skelbimo (-ų) „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ data, numeris ir pirkimo (-ų) numeris (-iai) (jei apie pirkimą privaloma skelbti) arba pridedama kvietimo teikti pasiūlymus kopija (kai apie pirkimą neprivaloma skelbti). ESF agentūra paraiškos vertinimo metu gali priimti sprendimą dėl pirkimų, numatytą Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 81 punkte.“

6. Išdėstau 22.1.2 punktą taip:

22.1.2. projekto dalyvių išlaidos; projekto dalyviais gali būti: valdžios sektoriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, viešųjų įstaigų, asociacijų, labdaros ir paramos fondų darbuotojai;“.

7. Išbraukiu 22.1.3, 22.1.3.1 ir 22.1.3.2 punktus.

8. Išbraukiu 73 punktą (ankstesnius 74–76 punktus atitinkamai laikau 73–75 punktais).

9. Išbraukiu 1 priedo 3 lentelėje žodžius „viešojo ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo tinklo modelio kūrimą ir įgyvendinimą tarptautiniu mastu“, išbraukiu žodį „analizių“, vietoj žodžio „valstybinio“ įrašau žodį „valdžios“ ir vietoj žodžių „viešojo“ įrašau žodžius „valdžios“.

10. Išbraukiu 3 priedo 2.1.1 punkto skiltyje „Paaiškinimai“ žodžius „viešojo ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo tinklo modelio kūrimą ir įgyvendinimą tarptautiniu mastu“, išbraukiu žodį „analizių“, vietoj žodžio „valstybinio“ įrašau žodį „valdžios“ ir vietoj žodžių „viešojo“ įrašau žodžius „valdžios“.

11. Išbraukiu 3 priedo 3.1.1 punkto skiltyje „Paaiškinimai“ žodžius „sukurtas ir įdiegtas valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo tinklo modelis tarptautiniu mastu – 1 (skaičius)“.

12. Išbraukiu 4 priedo lentelės 3 punktą „Kryžminis finansavimas“, 3.1 punktą „Einamasis remontas“ ir 3.2 punktą „Ilgalaikio turto įsigijimas“.

13. Išbraukiu 5 priedo lentelės stulpelius Nr. 17 ir Nr. 18.

14. Papildau 6 priedu „Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ įgyvendinimo priemonės VP1-4.1-VRM-08-V „Valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimas ir partnerystė“ įgyvendinimo rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodika“ (pridedama).

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                    Artūras Melianas

 

2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų

programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų

stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo

didinimas“ įgyvendinimo priemonės

VP1-4.1-VRM-08-V „Valdžios ir nevyriausybinio

sektorių bendradarbiavimas ir partnerystė“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

6 priedas

 

2007–2013 M. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ ĮGYVENDINIMO priemonės  VP1-4.1-VRM-08-V „valdžios IR NEVYRIAUSYBINIO SEKTORIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR PARTNERYSTĖĮGYVENDINIMO RODIKLIŲ MATAVIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKA

 

Rodiklio unikalus kodas

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio paaiškinimas

Rodiklio matavimas ir skaičiavimas

Atsakingas už informacijos pateikimą įgyvendinančiajai ir (ar) tarpinei, ir (ar) vadovaujančiajai institucijoms

Rodiklio matavimo ir skaičiavimo būdas

Informacijos šaltinis

Laikas

Matavimo vienetas

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

 

7

VP1-4.1-VRM-08-V-R.NR.01

Rezultato rodiklis

 

Sukurta valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo sistema ir (arba) tinklas.

Valdžios sąvoka suvokiama kaip institucijų ir įstaigų, išlaikomų iš valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetų, visuma.

Nevyriausybiniam sektoriui priskiriamos:

viešosios įstaigos;

asociacijos;

labdaros ir paramos fondai.

Valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo sąvoka apibrėžiama kaip valdžios ir nevyriausybinio sektorių atstovų (bent po 1 iš kiekvieno sektoriaus) bendra veikla, siekiant įgyvendinti vienas kito ir (ar) bendrus tikslus.

Bendradarbiavimo tinklo sąvoka suvokiama kaip organizuotos formos ryšiai (pavyzdžiui, susitikimai, kurių metu yra derinami tarpusavio veiksmai arba konsultuojamasi, ar kita bendradarbiavimo susitarimų pagrindu bendrai vykdoma veikla) tarp valdžios ir nevyriausybinio sektoriaus, kurie tarnauja abiejų interesams formuojant ir (ar) įgyvendinant viešąją politiką. Bendradarbiavimo tinklą sudaro mažiausiai trys dalyviai.

Bendradarbiavimo sistemos sąvoka apibrėžiama kaip tarpusavyje integruotų bendradarbiavimo tinklų grupė, kurios elementai yra orientuoti į bendradarbiavimo tarp valdžios ir nevyriausybinio sektoriaus procesą. Bendradarbiavimo sistemą sudaro mažiausiai du bendradarbiavimo tinklai.

 

Projekto lygmeniu rodiklis laikomas pasiektu, t. y. valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo sistema ir (arba) tinklas sukurtas, kai valdžios ir nevyriausybinio sektorių atstovai sudaro rašytinį tarpusavio bendradarbiavimo susitarimą, kuriuo nustato susitarimo šalių bendros veiklos užbaigus projektą planą ne trumpesniam kaip vienerių metų laikotarpiui.

Sumuojamos sukurtos valdžios ir nevyriausybinio sektorių bendradarbiavimo sistemos ir (arba) tinklai.

Kadangi rodiklis gali būti apskaičiuotas užbaigus projektą, kiekviename mokėjimo prašyme projekto vykdytojas įrašo – 0, galutiniame mokėjimo prašyme įrašo – 1.

Pirminis šaltinis:

 

Bendradarbiavimo susitarimas.

 

Antrinis šaltinis:

 

Mokėjimo prašymai.

Kas ketvirtį

Skaičius

Projekto vykdytojas

VP1-4.1-VRM-08-V-R.NR.02

Rezultato rodiklis

 

Sukurtas ir įdiegtas vartotojų švietimo, kurį vykdytų pareiškėjai, modelis.

Vartotojų švietimo sąvoka yra apibrėžta Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2007, Nr. 12-488).

Vartotojų švietimo sąvoką sudaro:

- vartotojų ugdymas – procesas, kurio metu pagrindinis dėmesys skiriamas vartotojų teisių suvokimui, kritinio mąstymo, sprendimų ir informacijos priėmimo gebėjimams ugdyti ir apima formalųjį švietimą (pradinį, pagrindinį, vidurinį ugdymą, profesinį mokymą, aukštesniąsias ir aukštojo mokslo studijas) ir neformalųjį švietimą (ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą ir kitą neformalųjį vaikų ir suaugusiųjų švietimą);

- vartotojų informavimas – žinių, susijusių su vartotojų poreikių tenkinimu ir jų teisių apsauga, suteikimas ir skleidimas;

- vartotojų konsultavimas – patarimai ir praktinė pagalba vartotojams vartotojų teisių apsaugos klausimais.

Vartotojų švietimo modelis apibrėžiamas kaip vartotojų ugdymo, informavimo ir konsultavimo schema, apibūdinanti procesų struktūrą (t. y. subjektų funkcijas, atsakomybes ir tarpusavio ryšius vykdant vartotojų švietimą). Vartotojų švietimo modelis laikomas sukurtu, parengus vartotojų švietimo modelį apibrėžiantį dokumentą (studiją, tyrimą, analizę).

Vartotojų švietimo modelis laikomas įdiegtu, kai visų institucijų, kurios pagal projekto įgyvendinimo metu sukurtą vartotojų švietimo modelį turi dalyvauti vartotojų švietimo modelio įgyvendinime, vadovai (ar kiti įgalioti asmenys) patvirtina vartotojų švietimo modelio įgyvendinimo grupę (-es), t. y. darbuotojus ir jų atsakomybes.

 

Projekto lygmeniu rodiklis bus laikomas pasiektu, parengus vartotojų švietimo modelį apibrėžiantį dokumentą ir patvirtinus vartotojų švietimo modelio įgyvendinimo grupę (-es) nustatantį dokumentą (-us).

Sumuojami sukurti ir įdiegti vartotojų švietimo modeliai.

Kadangi rodiklis gali būti apskaičiuotas užbaigus projektą, kiekviename mokėjimo prašyme projekto vykdytojas įrašo – 0, galutiniame mokėjimo prašyme įrašo – 1.

Pirminiai šaltiniai:

 

paslaugų perdavimo / priėmimo aktai, dokumentas, kuriame apibrėžtas vartotojų švietimo modelis, ir vartotojų švietimo modelio įgyvendinime dalyvaujančios institucijos (-ų) patvirtintas dokumentas (-ai), kuriuo patvirtinta vartotojų švietimo modelio įgyvendinimo grupė (-ės).

 

Antrinis šaltinis:

 

Mokėjimo prašymai.

 

Kas ketvirtį

Skaičius

Projekto vykdytojas

VP1-4.1-VRM-08-V-R.NR.03

Rezultato rodiklis

 

Teisės aktų projektai, rekomendacijos, skirti teisinei bazei, reglamentuojančiai švietimo, mokymo, mokslinę, kultūrinę, sveikatos priežiūros, aplinkos apsaugos, taip pat kitas visuomenei naudingas veiklas, tobulinti.

 

Reikalavimus teisės aktui apibrėžia Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymas (Žin., 1995, Nr. 41-991) ir jo pakeitimai, Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 patvirtintos Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijos (Žin., 1998, Nr. 87-2416) ir jų vėlesni pakeitimai, kiti teisės aktai.

Teisės akto projektas – teisės aktui keliamus reikalavimus atitinkantis teisės akto ruošinys, skirtas teisinei bazei, reglamentuojančiai švietimo, mokymo, mokslinę, kultūrinę, sveikatos priežiūros, aplinkos apsaugos ar kitas visuomenei naudingas veiklas, tobulinti.

Rekomendacijos – patariamojo pobūdžio dokumentas, kuriame pateikiami argumentuoti pasiūlymai dėl teisės aktų, reglamentuojančių švietimo, mokymo, mokslinę, kultūrinę, sveikatos priežiūros, aplinkos apsaugos ar kitas visuomenei naudingas veiklas, tobulinimo.

 

Projekto lygmeniu rodiklis bus pasiektas, kai bus parengtas ir pagal kompetenciją atsakingai institucijai pateiktas teisės akto projektas ir (ar) rekomendacijų dokumentas.

Sumuojami parengti ir pagal kompetenciją atsakingoms institucijoms pateikti teisės aktų projektai ir rekomendacijų dokumentai.

Pirminiai šaltiniai:

 

teisės aktų projektai ir (ar) rekomendacijos ir dokumentas, patvirtinantis teisės akto projekto ir (ar) rekomendacijos gavimo pagal kompetenciją atsakingoje institucijoje faktą, arba tokio dokumento kopija.

 

Antrinis šaltinis:

 

Mokėjimo prašymai.

Kas ketvirtį

Skaičius

Projekto vykdytojas

VP1-4.1-VRM-08-V-R.NR.04

Rezultato rodiklis

 

Suorganizuotos konferencijos ir (arba) renginiai, skatinantys bendradarbiavimą tarp valdžios ir nevyriausybinio sektorių, viešinantys projektų rezultatus.

Bendradarbiavimą tarp valdžios ir nevyriausybinio sektorių skatinančios konferencijos ir (ar) renginiai – tai renginiai ir (ar) konferencijos, kurių metu pristatomos, aiškinamos ir skleidžiamos žinios apie valdžios ir nevyriausybinio sektoriaus partnerystę visuomenei naudingos veiklos srityse.

 

Projekto lygmeniu rodiklis bus pasiektas, kai projekto įgyvendinimo metu bus suorganizuota konferencija arba kitoks renginys, skatinantis bendradarbiavimą tarp valdžios ir nevyriausybinio sektorių, taip pat kurio metu viešinami projektų rezultatai.

Sumuojamos suorganizuotos konferencijos ir kiti renginiai, skatinantys bendradarbiavimą tarp valdžios ir nevyriausybinio sektorių, taip pat kurių metu viešinami projektų rezultatai.

 

Informaciją pateikia projekto vykdytojas mokėjimo prašymo lentelėje „Stebėsenos rodikliai“, nurodydamas rodiklio pasiekimo reikšmę per ataskaitinį laikotarpį.

Pirminiai šaltiniai:

 

Projekto vykdytojo arba partnerio ataskaita apie įvykdytą renginį kartu su pagrindžiančiais dokumentais (dalyvių sąrašas nurodant atstovaujamą instituciją, organizaciją, kontaktinius duomenis), renginio programa, kvietimas ir (ar) skelbimas).

 

Antrinis šaltinis:

 

Mokėjimo prašymai.

Kas ketvirtį

Skaičius

Projekto vykdytojas

VP1-4.1-VRM-08-V-P.NR.01

Produkto rodiklis

 

Įgyvendinti bendradarbiavimo ir partnerystės tarp valdžios ir nevyriausybinio sektorių projektai.

Bendradarbiavimo ir partnerystės projektai – projektai, skatinantys naujas partnerystes ir (arba) ilgalaikius bendradarbiavimo ryšius tiek tarp Lietuvos, tiek tarp Europos Sąjungos valstybių narių institucijų.

 

Projekto lygmeniu rodiklis laikomas pasiektu, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

Skaičiuojami baigti įgyvendinti bendradarbiavimo ir partnerystės tarp valdžios ir nevyriausybinio sektorių projektai.

 

Pirminis šaltinis:

 

Galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

 

 

Antrinis šaltinis:

 

Mokėjimo prašymai.

Nuolat ir kas ketvirtį

Skaičius

Europos socialinio fondo agentūra

VP1-4.1-VRM-08-V-P.NR.02

Produkto rodiklis

 

Atlikti tyrimai, analizės ir (arba) studijos.

Tyrimu, analize arba studija yra laikomas kiekybiniais ir (ar) kokybiniais metodais pagrįstas tiriamasis, analitinis ir (ar) aprašomasis rašytinės formos darbas, kurio objektas patenka į pagal priemonę remiamų veiklų sritis.

 

Projekto lygmeniu rodiklis laikomas pasiektu, kai įgyvendinant projekto veiklas yra atliktas tyrimas, analizė ir (arba) studija.

Sumuojami atlikti tyrimai, analizės ir (arba) studijos.

 

Informaciją pateikia projekto vykdytojas mokėjimo prašymo lentelėje „Stebėsenos rodikliai“, nurodydamas rodiklio pasiekimo reikšmę per ataskaitinį laikotarpį.

Pirminiai šaltiniai:

 

Tyrimai, analizės ir (arba) studijos, paslaugų perdavimo ir priėmimo aktai ir (ar) kiti dokumentai.

 

Antrinis šaltinis:

 

Mokėjimo prašymai.

Kas ketvirtį

Skaičius

Projekto vykdytojas

 

_________________