LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
į S A K Y M A S
DĖL BANKROTO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2012 m. kovo 30 d. Nr. 4-299
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 3 d. nutarimo Nr. 831 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo, Bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės turto pardavimo iš varžytynių tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 58-2090; 2006, Nr. 44-1601; 2008, Nr. 13-441; 2010, Nr. 118-6007, Nr. 148-7584; 2012, Nr. 25-1171) 3.3 punktu:
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. spalio 10 d. įsakymą Nr. 4-377 „Dėl Bankroto administratorių veiklos kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 110-4181);
2.2. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. birželio 26 d. įsakymą Nr. 4-269 „Dėl Bankroto administratorių veiklos tikrinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 75-2974).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2012 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 4-299
BANKROTO administratoriŲ veiklos PRIEŽIŪROS TAISYKLĖS
I. Bendrosios nuostatos
1. Bankroto administratorių veiklos priežiūros taisyklės (toliau – taisyklės) reguliuoja asmenų, turinčių teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas (toliau – administratoriai), veiklos priežiūrą, kurią, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu (Žin., 2001, Nr. 31-1010), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir kitais teisės aktais, atlieka Įmonių bankroto valdymo departamentas prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas).
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įmonių bankroto įstatyme, Viešojo administravimo įstatyme ir kituose įstatymuose.
3. Administratorių veiklos priežiūra apima:
3.1. administratorių konsultavimą Departamento kompetencijos klausimais ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;
II. ADMINISTRATORIŲ KONSULTAVIMAS IR KITŲ PREVENCINIŲ VEIKSMŲ ATLIKIMAS
5. Administratorių konsultavimo ir kitų prevencinių veiksmų atlikimo tikslas – užtikrinti tinkamą teisės aktų reikalavimų laikymąsi ir mažinti galimų pažeidimų skaičių.
6. Administratorių konsultavimas Departamento kompetencijos klausimais ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimas apima:
6.1. informacijos dėl bankroto procedūras reguliuojančių teisės aktų taikymo skelbimą Departamento interneto svetainėje;
6.2. kompetentingų institucijų ir įstaigų išaiškinimų, komentarų ir teismų praktikos bankroto klausimais skelbimą Departamento interneto svetainėje;
6.3. metodinių rekomendacijų, kitos informacinės medžiagos, skirtos administratorių darbui optimizuoti, skelbimą Departamento interneto svetainėje;
7. Jeigu administratorius vadovaujasi Departamento direktoriaus, jo įgalioto asmens (toliau – Departamento direktorius) patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga), administratoriui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų reikalavimų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos.
8. Šių taisyklių 7 punkte nustatyta išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:
8.2. administratorius buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir laikotarpis nuo šios informacijos gavimo iki administratoriaus veiklos patikrinimo buvo pakankamas administratoriui pašalinti pažeidimus, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija;
8.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui;
III. PLANINIS ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PATIKRINIMAS
9. Planinį administratoriaus veiklos patikrinimą Departamento direktoriaus sprendimu atlieka Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai (toliau – tarnautojai).
10. Departamento direktorius tvirtina planuojamų tikrinti administratorių sąrašų sudarymo kriterijus, planinių patikrinimų atlikimo tvarką ir trukmę įtvirtinančias taisykles (toliau – Planinių patikrinimų taisyklės), taip pat nustatytu laikotarpiu planuojamų tikrinti administratorių sąrašą (toliau – Patikrinimų planas). Planinių patikrinimų taisyklės ir Patikrinimų planas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų patvirtinimo dienos paskelbiami Departamento interneto svetainėje.
11. Departamentas savo veiklą organizuoja taip, kad Patikrinimų planas būtų įgyvendintas. Patikrinimų plano keitimas galimas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Departamento direktoriaus sprendimas.
12. Planinių patikrinimų taisyklės turi būti rengiamos vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 362 straipsnio 1 dalyje nurodytais principais ir juos atitikti.
13. Planinių patikrinimų atlikimo periodiškumas turi būti pagrįstas objektyviu poreikiu tinkamai įvertinti administratorių veiklą, siekiant nustatyti metodinės pagalbos teikimo aktualumą.
14. Departamentas, prieš pradėdamas administratoriaus veiklos planinį patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planuojamo patikrinimo, privalo administratorių raštu arba elektroniniu būdu informuoti apie numatomą atlikti patikrinimą, nurodyti atliekamo patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos administratorius turi pateikti Departamentui, sąrašą.
15. Į Patikrinimų planą administratoriaus veiklos patikrinimas gali būti įtraukiamas ne anksčiau kaip po šešių mėnesių nuo teisės teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas suteikimo dienos.
16. Už pažeidimus, nustatytus tikrinant administratoriaus veiklą pirmaisiais metais nuo jo veiklos pradžios, šių taisyklių 49 punkte nustatytos poveikio priemonės netaikomos. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo, netinkamo taikymo faktą, administratoriui nustatomas protingas terminas pažeidimams pašalinti.
17. Šių taisyklių 16 punkte administratoriaus veiklos pradžia laikoma diena, kai jis faktiškai pradeda administruoti pirmąją įmonę (teismo nutarties paskirti administratorių įsiteisėjimo diena arba kreditorių susirinkimo nutarimo paskirti administratorių priėmimo diena).
18. Šių taisyklių 16 punkte nustatyta išlyga netaikyti poveikio priemonių ir nustatyti terminą pažeidimams pašalinti netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui.
19. Jeigu kitos institucijos jau atlieka du planinius administratoriaus veiklos patikrinimus teisės aktų nustatyta tvarka, Departamentas negali pradėti planinio administratoriaus veiklos patikrinimo, iki bus baigtas bent vienas iš anksčiau pradėtų planinių patikrinimų. Administratorius, gavęs Departamento pranešimą apie numatomą atlikti jo veiklos planinį patikrinimą, nedelsdamas informuoja Departamentą apie kitų institucijų jau vykdomus du administratoriaus veiklos patikrinimus ir jų trukmę.
20. Departamentas gali atlikti bendrą planinį patikrinimą su kitais ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančiais subjektais, jeigu jų atliekamo patikrinimo dalykas ir forma yra susiję su Departamento atliekamo patikrinimo dalyku ir forma ir taip sumažėja priežiūros našta administratoriui.
21. Atliekant planinį administratoriaus veiklos patikrinimą paprastai patikrinama, kaip administratorius atlieka Įmonių bankroto įstatymo jam nustatytas pareigas, t. y. nustatoma, ar administratorius:
21.2. vykdo teismo procesiniuose dokumentuose (sprendimuose, įsakymuose, nutartyse ir nutarimuose) jam nustatytus įpareigojimus;
21.4. laikosi Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių elgesio kodekso, patvirtinto Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 4-887 (Žin., 2010, Nr. 143-7340).
IV. NEPLANINIS ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PATIKRINIMAS
23. Administratoriaus veiklos neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas:
23.1. Departamentui gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti administratoriaus veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;
23.2. turint informacijos, gavus Departamente asmenų pareiškimą, prašymą ar kitą dokumentą (toliau – skundas) dėl administratoriaus veiklos ar kilus kitų pagrįstų įtarimų dėl administratoriaus veiksmų ar neveikimo, kurie gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų nustatytų reikalavimų;
23.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti administratoriaus veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;
23.4. esant kitam neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindui, nustatytam įstatyme ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtame teisės akte;
24. Asmenų, manančių, kad administratoriaus veikla neatitinka įmonių bankrotą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų, kad administratorius nevykdo teismo procesinių dokumentų, kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimų reikalavimų ar daro kitus teisės aktų pažeidimus, skundo priėmimo faktas patvirtinamas Departamento raštu, kuriame nurodoma skundo priėmimo data, skundą priėmusio tarnautojo vardas, pavardė, telefono numeris, skundo registracijos numeris. Šis raštas asmeniui siunčiamas paštu ar elektroniniu paštu arba įteikiamas asmeniškai, jam atvykus į Departamentą.
25. Elektroniniu paštu pateikti skundai turi būti pasirašyti saugiu elektroniniu parašu. Atsakymai į šiuos skundus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenų pageidavimu – siunčiami paštu skunde nurodytu adresu arba įteikiami asmeniškai. Elektroniniu paštu siunčiamas atsakymas turi būti pasirašytas Departamento direktoriaus saugiu elektroniniu parašu.
26. Jeigu Departamentas gauna skundą, kurį nagrinėti yra kompetentingas kitas viešojo administravimo subjektas, neplaninis administratoriaus veiklos patikrinimas nepradedamas. Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduoda skundą viešojo administravimo subjektui, turinčiam reikiamus įgaliojimus, ir apie tai praneša skundą pateikusiam asmeniui tokiu būdu, kokiu pateiktas skundas. Jeigu paaiškėja, kad, pradėjus neplaninį administratoriaus veiklos patikrinimą, skundą tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti teismas, neplaninis administratoriaus veiklos tikrinimas sustabdomas, kol teismas išnagrinės skundą, ir apie tai pranešama asmeniui.
27. Administratoriaus veiklos neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus administratoriaus veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Departamento direktoriaus sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo tyrimo.
28. Skundas nenagrinėjamas, jeigu teismas ar Departamentas jau yra priėmęs sprendimą tuo pačiu klausimu ir asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti sprendimą, taip pat jeigu nuo skunde nurodytų pažeidimų padarymo iki skundo padavimo yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai. Apie sprendimą nenagrinėti skundo pranešama asmeniui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos.
29. Departamento direktorius tvirtina neplaninių patikrinimų atlikimo pagrindus, tvarką ir trukmę, tikrinamų administratorių atrankos kriterijus įtvirtinančias taisykles (toliau – Neplaninių patikrinimų taisyklės). Neplaninį administratoriaus veiklos patikrinimą, vadovaudamiesi Neplaninių patikrinimų taisyklėmis, Departamento direktoriaus sprendimu atlieka tarnautojas arba Departamento direktoriaus įsakymu paskirta administratoriaus veiklos tikrinimo komisija (toliau – komisija).
30. Administratorius įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti Departamento direktoriaus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.
31. Komisija sudaroma iš tarnautojų. Komisija veikia vadovaudamasi komisijos nuostatais, patvirtintais Departamento direktoriaus įsakymu.
32. Komisija gali būti sudaroma, kai:
32.1. Departamente gaunamas sudėtingas (skundžiami administratoriaus veiksmai dėl 3 ar daugiau pažeidimų) skundas;
32.2. Departamente gauti trys ar daugiau skundų dėl to paties administratoriaus veiksmų administruojant tą pačią įmonę;
32.3. dėl objektyvių priežasčių skundą būtina išnagrinėti skubiai ir yra pagrindo manyti, kad komisija administratoriaus veiklą patikrins greičiau;
33. Tarnautojas ar komisijos narys, Departamento direktoriaus sprendimu paskirtas atlikti administratoriaus veiklos patikrinimą, privalo pasirašyti šių taisyklių priede nustatytos formos nešališkumo deklaraciją. Jei tarnautojas ar komisijos narys bent į vieną nešališkumo deklaracijoje pateikiamų klausimų atsako teigiamai, jis negali atlikti administratoriaus veiklos patikrinimo. Tokiu atveju patikrinimui atlikti skiriamas kitas tarnautojas arba pakeičiama komisijos sudėtis.
34. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenei ir su patikrinimu nesusijusiems asmenims teikiama tik tada, kai patikrinimas yra baigtas, išskyrus atvejus, kai tai daroma ne Departamento iniciatyva ir teisės aktuose yra nustatyta Departamento teisė arba pareiga teikti informaciją apie atliekamo patikrinimo faktą. Tarnautojai ar komisijos nariai privalo neatskleisti tretiesiems asmenims informacijos, kurios paviešinimas prieštarautų visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės arba administratoriaus interesus, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.
35. Jei asmuo pateikia Departamentui skundą, kuriame nurodo, kad administratorius galėjo pažeisti kito asmens teises ir teisėtus interesus, Departamentas privalo apklausti asmenį, dėl kurio galbūt pažeistų teisių ir teisėtų interesų skundas buvo paduotas. Jeigu šis asmuo atsisako atvykti į apklausą arba yra kitų objektyvių priežasčių, dėl kurių apklausti asmenį per patikrinimui nustatytą laiką neįmanoma, patikrinimas nutraukiamas. Jei Departamentui pateiktame skunde nurodoma, kad administratorius galėjo pažeisti įmonės kreditorių teises, Departamentas privalo apklausti šios įmonės kreditorių susirinkimo (komiteto) pirmininką.
36. Administratoriaus veikla tikrinama taikant vieną ar kelis iš šių būdų:
36.1. administratoriaus pateiktos informacijos ir ją pagrindžiančių dokumentų nagrinėjimas ir vertinimas;
37. Tikrindamas administratoriaus veiklą, Departamentas turi teisę:
37.1. reikalauti iš administratoriaus per Departamento rašytiniame paklausime nustatytą terminą pateikti informaciją, ją pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus dėl nurodytų veiksmų ar neveikimo, kurie gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;
37.2. reikalauti iš administratoriaus per Departamento rašytiniame paklausime nustatytą terminą pateikti informaciją, ją pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus dėl nustatytų Departamentui pateiktų duomenų apie bankroto procedūrų eigą administruojamoje įmonėje ir (ar) duomenų apie administratorių neatitikimus, klaidas ar netikslumus;
37.3. reikalauti iš administratoriaus per Departamento rašytiniame paklausime nustatytą terminą papildyti jau pateiktą informaciją;
37.4. teisės aktų nustatyta tvarka gauti administratorių veiklos patikrinimui atlikti reikalingą informaciją ir dokumentus iš fizinių asmenų, institucijų, įstaigų, organizacijų, įmonių;
38. Administratorius turi teisę neteikti Departamentui dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, administratorius turi raštu nurodyti, kokiam verslą prižiūrinčiam subjektui šie dokumentai yra pateikti. Tokiu atveju Departamentas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka kreipiasi į administratoriaus nurodytą ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekantį viešojo administravimo subjektą dėl šių dokumentų ar jų kopijų pateikimo Departamentui.
39. Administratorius, kurio administruojamoje įmonėje ar administratoriaus buveinėje atliekamas administratoriaus veiklos patikrinimas, iki Departamento direktoriaus sprendimo dėl patikrinimo rezultatų priėmimo turi teisę pareikšti pretenzijas Departamentui dėl administratoriaus veiklą tikrinančių komisijos ar jos narių veiklos. Gavęs tokių pretenzijų, Departamento direktorius joms išnagrinėti paskiria tarnautoją, kuris nedalyvauja tikrinant šio administratoriaus veiklą. Pretenzijoms išnagrinėti paskirtas tarnautojas privalo jas išnagrinėti per 3 darbo dienas nuo pretenzijų gavimo dienos ir pateikti Departamento direktoriui raštišką motyvuotą išvadą. Direktorius dėl pretenzijų gali nuspręsti:
40. Administratoriaus veikla tikrinama tiek, kiek to prašoma skunde, išskyrus atvejus, kai atliekant administratoriaus veiklos patikrinimą paaiškėja kitų pažeidimų. Tokiu atveju tikrinama ir administratoriaus veikla, susijusi su paaiškėjusiais kitais pažeidimais.
41. Jei asmuo, šių taisyklių nustatyta tvarka padavęs skundą, iki Departamento direktoriaus sprendimo dėl patikrinimo rezultatų priėmimo raštu praneša Departamentui, kad atsisako savo skundo, neplaninis administratoriaus veiklos patikrinimas Departamento direktoriaus sprendimu gali būti nutraukiamas, jei pradėto patikrinimo metu pažeidimų požymių nenustatyta ir nėra pagrįstų įtarimų, jog administratoriaus veiksmai ar neveikimas gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų nustatytų reikalavimų.
42. Tarnautojas ar komisija, atlikę neplaninį administratoriaus veiklos patikrinimą, surašo išvadą dėl neplaninio administratoriaus veiklos patikrinimo rezultatų (toliau – išvada) ir perduoda ją Departamento direktoriui. Išvadoje turi būti nurodytos faktinės aplinkybės, nustatytos nagrinėjant skundą, teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengta išvada, pateikiamas siūlymas dėl poveikio priemonių administratoriui taikymo, siūloma poveikio priemonė ir išvados parengimo data. Išvadoje taip pat gali būti pateikiamos rekomendacijos administratoriui. Administratorius su išvada supažindinamas elektroniniu ar kitu tikrinant jo veiklą administratoriaus nurodytu būdu ne vėliau kaip kitą darbo dieną po išvados parengimo. Administratorius turi teisę per 3 darbo dienas nuo jo supažindinimo su išvada Departamentui raštu arba elektroniniu būdu pareikšti savo nuomonę dėl išvados ir (ar) pateikti papildomus paaiškinimus ir dokumentus. Patikrinimas laikomas baigtu, kai administratorius pareiškia savo nuomonę dėl išvados ir (ar) pateikia papildomus paaiškinimus ir dokumentus arba pasibaigus 3 darbo dienų terminui nuo administratoriaus supažindinimo su išvada, jeigu administratorius nepareiškia savo nuomonės ir nepateikia papildomų paaiškinimų ir dokumentų. Administratoriaus raštu pareikšta nuomonė ir pateikti papildomi paaiškinimai ir dokumentai perduodami Departamento direktoriui. Departamento direktorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikrinimo pabaigos priima sprendimą dėl nuobaudų administratoriui skyrimo šių taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka.
v. INFORMACIJOS APIE ADMINISTRATORIŲ VEIKLĄ VERTINIMAS
43. Departamentas teisės aktų nustatyta tvarka gautą informaciją vertina atlikdamas administratorių veiklos stebėseną, kurią vykdo tarnautojai, vadovaudamiesi Departamento nuostatais ir šiomis taisyklėmis, kitais teisės aktais.
44. Atlikdamas administratorių veiklos stebėseną, Departamentas:
44.1. identifikuoja ir sistemina bankroto procedūras reguliuojančių teisės aktų nuostatų pažeidimus, juos lemiančias aplinkybes ir teikia Ūkio ministerijai pasiūlymus dėl prevencinių priemonių nustatymo ir teisinio reguliavimo tobulinimo;
45. Jeigu tarnautojas, atlikdamas jam pavestas funkcijas, nustato teisės aktų pažeidimų požymių administratoriaus veikloje, jis privalo pateikti pranešimą dėl jų Departamento direktoriui. Departamento direktorius, gavęs šiame punkte nurodytą pranešimą, gali priimti sprendimą atlikti neplaninį administratoriaus veiklos patikrinimą šių taisyklų IV skyriuje nustatyta tvarka arba pakeisti Patikrinimų planą, įrašydamas į jį administratoriaus, kurio veikloje nustatyti teisės aktų pažeidimų požymiai, patikrinimą ar nustatyti ankstesnį patikrinimo laiką, jei šio administratoriaus patikrinimas buvo planuotas.
VI. POVEIKIO PRIEMONIŲ ADMINISTRATORIAMS TAIKYMAS
46. Už įmonių bankrotą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų, teismo procesinių dokumentų (sprendimų, įsakymų, nutarčių ir nutarimų), kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą ar kitus pažeidimus, nustatytus tikrinant bankroto administratoriaus veiklą, administratoriui gali būti paskirta poveikio priemonė – nuobauda. Baigus patikrinimą Departamento direktorius, įvertinęs šių taisyklių 42 punkte nurodytą išvadą, administratoriaus raštu pateiktą nuomonę ir papildomus paaiškinimus ir dokumentus, jeigu jie pateikti, priima sprendimą skirti (neskirti) administratoriui nuobaudą. Departamento direktorius gali priimti kitą, nei siūloma išvadoje, sprendimą dėl nuobaudos administratoriui skyrimo (neskyrimo). Kitas, nei siūlyta išvadoje, sprendimas dėl nuobaudos administratoriui skyrimo (neskyrimo) turi būti motyvuotas. Departamento direktorius gali skirti administratoriui vieną iš Įmonių bankroto įstatymo 117 straipsnio 1 dalyje nurodytų nuobaudų.
47. Nuobauda skiriama:
48. Nuobauda šio skyriaus nustatyta tvarka gali būti skiriama ir administratoriaus padėjėjui, jeigu tikrinant administratoriaus veiklą nustatoma, kad administratoriaus padėjėjas pažeidė Įmonių bankroto įstatymo nuostatas.
VII. Baigiamosios nuostatos
51. Departamentas savo interneto svetainėje skelbia:
51.1. visų teisės aktų, nustatančių administratorių veiklos priežiūrą, poveikio priemonių taikymą ir įtvirtinančių Departamento įgaliojimus atlikti priežiūrą, sąrašą;
51.5. Planinių patikrinimų taisykles, patvirtintą Patikrinimų planą ir jo pakeitimus, Neplaninių patikrinimų taisykles;
52. Pasibaigus kalendoriniams metams, iki vasario 15 dienos, Departamentas rengia ir Ūkio ministerijai pateikia Departamento veiklos, atliekant administratorių priežiūrą, ataskaitas, kuriose pateikiama informacija apie:
52.1. konsultavimo veiklą, išskiriant ataskaitinio laikotarpio aktualiausius administratoriams klausimus, daugiausia aiškinimo reikalingas teisės aktų nuostatas;
52.3. administratoriams įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas;
53. Departamentas, nelaukdamas ataskaitinio laikotarpio pabaigos, teikia Ūkio ministerijai informaciją, susijusią su administratorių veiklos priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo.
54. Administratoriai turi teisę kreiptis dėl Departamento korupcinio pobūdžio ar kitų teisės aktų, nustatančių administratorių veiklos priežiūrą ir poveikio priemonių taikymą ir įtvirtinančių Departamento įgaliojimus atliki priežiūrą, reikalavimų neatitinkančių veiksmų į Ūkio ministeriją, Specialiųjų tyrimų tarnybą, kitas institucijas teisės aktų nustatyta tvarka.
Bankroto administratorių
veiklos priežiūros taisyklių
priedas
(Nešališkumo deklaracijos formos pavyzdys)
ĮMONIŲ BANKROTO VALDYMO DEPARTAMENTO PRIE ŪKIO MINISTERIJOS
____________________________________
(pareigos)
____________________________________
(vardas, pavardė)
Įmonių bankroto valdymo departamento
prie Ūkio ministerijos direktoriui
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
_______________________________
(data)
Vilnius
Aš, ___________________________________________________________________ ,
(valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigos, vardas, pavardė)
prieš pradėdamas (-a) atlikti bankroto administratoriaus _______________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(fizinio asmens vardas, pavardė, kvalifikacinio pažymėjimo Nr. arba juridinio asmens pavadinimas ir eilės Nr. Įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąraše)
veiklos administruojant ________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(administruojamos įmonės teisinė forma ir pavadinimas, kodas)
patikrinimą, atsakau į šiuos klausimus:
1) Ar esate fizinio asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 straipsnyje), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę, arba juridinio asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, valdymo organo narys, valdymo organo nario artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 straipsnyje), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę? ________________________
2) Ar tarp Jūsų ir asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, yra pavaldumo santykiai?
___________________________________________________________________________
3) Ar Jūsų nešališkumu gali būti pagrįstai abejojama dėl kokių nors kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą? _____________________________________________________
___________________________________________________________________________
_______________________________
(parašas) (vardas, pavardė)