LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2001 m. GRUODŽIO 28 d. ĮSAKYMO Nr. 681 „DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. lapkričio 13 d. Nr. 1V-608

Vilnius

 

 

Pakeičiu Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 681 „Dėl Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 4-126; 2006, Nr. 105-4023), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                 Raimundas Palaitis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 681

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2009 m. lapkričio 13 d. įsakymo Nr. 1V- 608

redakcija)

 

ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens dokumentų išrašymo centras prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Vidaus reikalų ministerija) pagal kompetenciją įgyvendinanti valstybės politiką Lietuvos Respublikos asmens dokumentų išrašymo srityje.

2. Asmens dokumentų išrašymo centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos paso įstatymu (Žin., 2001, Nr. 99-3524), Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės įstatymu (Žin., 2001, Nr. 97-3417), Lietuvos Respublikos tarnybinio paso įstatymu (Žin., 2000, Nr. 7-178; 2003, Nr. 38-1655), Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymu (Žin., 2002, Nr. 95-4087; 2008, Nr. 83-3293), Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (Žin., 2004, Nr. 73-2539), Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymais, taip pat šiais nuostatais bei kitais teisės aktais.

3. Asmens dokumentų išrašymo centras yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Asmens dokumentų išrašymo centrui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos. Asmens dokumentų išrašymo centras gali turėti pajamų, gaunamų už teikiamas paslaugas, kurios naudojamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Asmens dokumentų išrašymo centras yra viešasis juridinis asmuo, turi atsiskaitomąją sąskaitą banke, antspaudą ir blanką su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.

5. Asmens dokumentų išrašymo centro buveinės adresas: Žirmūnų g. 1D, Vilnius, Lietuvos Respublika; interneto tinklalapio adresas: www.dokumentai.lt.

 

II. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausi Asmens dokumentų išrašymo centro uždaviniai yra šie:

6.1. užtikrinti teisės aktų ir tarptautinių standartų reikalavimus atitinkančių Lietuvos Respublikos asmens dokumentų (toliau – asmens dokumentai) projektavimą, gamybą ir išrašymą;

6.2. užtikrinti viešojo rakto infrastruktūros, būtinos biometrinių asmens duomenų į asmens dokumento elektroninę laikmeną įrašymui bei patikrai (toliau – viešojo rakto infrastruktūra), funkcionavimą ir plėtrą.

7. Įgyvendindamas 6.1 punkte nurodytą uždavinį, Asmens dokumentų išrašymo centras:

7.1. pagal kompetenciją rengia ir derina asmens dokumentų blankų privalomąsias formas;

7.2. derina asmens dokumentų eskizus, grafinius projektus ir etalonus;

7.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja asmens dokumentų gamybą;

7.4. išrašo asmens dokumentus, atitinkančius teisės aktų ir tarptautinių standartų reikalavimus;

7.5. apskaito asmens dokumentų blankus ir išrašytus asmens dokumentus, užtikrina gautų asmens dokumentų blankų apsaugą;

7.6. pagal kompetenciją teikia valstybės institucijoms ir įstaigoms statistines ataskaitas apie išrašytus asmens dokumentus;

7.7. nagrinėja pateiktus skundus dėl atsisakymo išrašyti asmens dokumentus, prašymus, pranešimus, skundus ir pasiūlymus dėl Asmens dokumentų išrašymo centro darbo ir teikia atsakymus teisės aktų nustatyta tvarka ir laiku;

7.8. atlieka asmens dokumentų išrašymo programinės ir techninės įrangos priežiūros ir plėtros darbus;

7.9. pagal kompetenciją rengia ar dalyvauja rengiant teisės aktų, susijusių su asmens dokumentais, jų išrašymu ir išdavimu, išskyrus įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, projektus;

7.10. naikina negaliojančius asmens dokumentus ir asmens dokumentų blankus;

7.11. įgyvendina asmens dokumentų blankų ir jų išrašymo saugumą užtikrinančias priemones;

7.12. pagal kompetenciją kontroliuoja prašymų išrašyti asmens dokumentus atitiktį nustatytiems reikalavimams;

7.13. pagal kompetenciją konsultuoja bei teikia metodinę pagalbą plėtojant elektronines paslaugas, pagrįstas asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatais.

8. Įgyvendindamas 6.2 punkte nurodytą uždavinį, Asmens dokumentų išrašymo centras:

8.1. įgyvendina asmens dokumentų elektroninėse laikmenose įrašomų asmens duomenų saugumą ir autentiškumą užtikrinančias priemones;

8.2. atlieka viešojo rakto infrastruktūros programinės ir techninės įrangos priežiūros ir plėtros darbus;

8.3. sudaro asmens dokumentų elektroninės laikmenos duomenų patikrai ir apsaugai nuo klastojimo užtikrinti skirtus sertifikatus;

8.4. rengia viešojo rakto infrastruktūros veiklą reglamentuojančių teisės aktų, išskyrus įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, projektus;

8.5. užtikrina viešojo rakto infrastruktūros veiklą reglamentuojančių teisės aktų vykdymą;

8.6. pagal kompetenciją kontroliuoja asmens dokumentų su elektroninėje laikmenoje įrašytais asmens biometriniais duomenimis patikros sistemų atitiktį Pasų ir kelionės dokumentų elektroninės laikmenos išplėstinės prieigos kontrolės nacionalinės sertifikavimo politikos, patvirtintos Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus 2009 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 1-32 (Žin., 2009, Nr. 97-4114), reikalavimams.

9. Asmens dokumentų išrašymo centras taip pat atlieka šias funkcijas:

9.1. renka ir analizuoja informaciją apie asmens dokumentų klastojimą ir valstybės institucijoms bei įstaigoms teikia siūlymus dėl technologinės apsaugos užtikrinimo, užtikrina papildomų priemonių efektyvų naudojimą ir diegimą, saugant asmens dokumentus nuo klastojimo;

9.2. pagal kompetenciją bendradarbiauja su valstybės, savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, Vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniais, įstaigomis prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos įsteigtomis įstaigomis, Europos Sąjungos ir kitų užsienio šalių institucijomis, Tarptautinės civilinės aviacijos organizacija ir kitomis tarptautinėmis organizacijomis, dalyvauja įvairių komisijų ir darbo grupių darbe;

9.3. renka ir analizuoja informaciją apie dokumentų blankų gamintojus, gamybos, išrašymo ir apsaugos technologijas;

9.4. teikia pastabas ir pasiūlymus dėl pateiktų derinti teisės aktų projektų;

9.5. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais pavestas funkcijas.

 

III. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO TEISĖS

 

10. Asmens dokumentų išrašymo centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius ir atlikdamas savo funkcijas, turi teisę:

10.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės registrų ir kitų informacinių sistemų asmens duomenis, informaciją Asmens dokumentų išrašymo centro kompetencijai priskirtais klausimais;

10.2. susipažinti su valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose išrašomais ir išduodamais asmens dokumentais, teikti rekomendacijas dėl jų išrašymo organizavimo;

10.3. teisės aktų nustatyta tvarka atsisakyti išrašyti asmens dokumentą pagal pateiktą prašymą;

10.4. atstovauti Vidaus reikalų ministerijai Lietuvoje ir užsienyje Asmens dokumentų išrašymo centro kompetencijai priskirtais klausimais;

10.5. pasitelkti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, taip pat kitų juridinių asmenų specialistus ir ekspertus, sudaryti darbo grupes Asmens dokumentų išrašymo centro sprendžiamoms problemoms nagrinėti;

10.6. pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos, užsienio valstybių institucijomis, įstaigomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

10.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;

10.8. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

IV. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

11. Asmens dokumentų išrašymo centro veikla organizuojama vadovaujantis Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus patvirtintais metiniais veiklos planais. Asmens dokumentų išrašymo centro metiniai veiklos planai rengiami vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879). Šie planai skelbiami Asmens dokumentų išrašymo centro interneto tinklalapyje.

Asmens dokumentų išrašymo centro metinių veiklos planų vykdymą vertina Vidaus reikalų ministerijos Vidaus audito skyrius.

12. Asmens dokumentų išrašymo centro administracijos padalinių veikla ir vidaus tvarka reglamentuojama Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus tvirtinamais administracijos padalinių nuostatais, vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), pareigybių aprašymais.

13. Asmens dokumentų išrašymo centrui vadovauja direktorius, kurį įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų, suteikia jam atostogas, skatina ir skiria tarnybines nuobaudas ar pašalpas vidaus reikalų ministras. Direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas vidaus reikalų ministrui.

14. Direktorius už Asmens dokumentų išrašymo centro veiklą atsiskaito vidaus reikalų ministrui arba jo įgaliotam asmeniui.

15. Direktorius:

15.1. atsako už Asmens dokumentų išrašymo centrui pavestų uždavinių įgyvendinimą bei funkcijų atlikimą;

15.2. užtikrina, kad Asmens dokumentų išrašymo centre būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;

15.3. atstovauja Asmens dokumentų išrašymo centrui Vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniuose, įstaigose prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos įsteigtose įstaigose ir įmonėse bei kitose valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, kitose organizacijose;

15.4. užtikrina racionalų ir efektyvų Asmens dokumentų išrašymo centrui skiriamų lėšų, technikos ir kitų materialinių išteklių panaudojimą;

15.5. pagal kompetenciją priima įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

15.6. vadovaudamasis įstatymais ar jų pagrindu priimtais teisės aktais ir atsižvelgdamas į nustatytus Asmens dokumentų išrašymo centro tikslus ir uždavinius, metinius veiklos planus bei patvirtintą valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičių, nustato ir tvirtina Asmens dokumentų išrašymo centro administracijos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašą bei pareigybių aprašymus, priskiria Asmens dokumentų išrašymo centro valstybės tarnautojų pareigybes kategorijoms, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

15.7. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas (darbą) ir atleidžia iš jų Asmens dokumentų išrašymo centro valstybės tarnautojus ir darbuotojus, skatina juos arba skiria jiems tarnybines (drausmines) nuobaudas ir pašalpas, suteikia atostogas, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

15.8. atlieka kitus Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais jam pavestus uždavinius ir funkcijas.

16. Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius turi pavaduotojus, kuriuos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius. Direktoriaus pavaduotojai kuruoja direktoriaus priskirtų Asmens dokumentų išrašymo centro skyrių veiklą ir yra tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi direktoriui.

17. Laikinai nesant direktoriaus, jo funkcijas atlieka direktoriaus įgaliotas vienas iš direktoriaus pavaduotojų.

18. Asmens dokumentų išrašymo centro administracijos padaliniai yra skyriai, kuriems vadovauja skyrių vedėjai. Skyrių vedėjai yra tiesiogiai pavaldūs direktoriui ir atskaitingi direktoriaus pavaduotojams pagal kuravimo sritį.

 

V. ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

19. Asmens dokumentų išrašymo centro metinių veiklos planų įgyvendinimą kontroliuoja Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius.

20. Asmens dokumentų išrašymo centro vidaus auditą atlieka Vidaus reikalų ministerijos Vidaus audito skyrius.

21. Subjektai, atliekantys Asmens dokumentų išrašymo centro vidaus finansų kontrolę, nurodyti Finansų kontrolės taisyklėse, patvirtintose Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus 2004 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. 1-4.

22. Asmens dokumentų išrašymo centro valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Asmens dokumentų išrašymo centras pertvarkomas, reorganizuojamas ir likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________