LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

P O T V A R K I S

DĖL KAI KURIŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS APARATO DARBO ORGANIZAVIMO KLAUSIMŲ

 

1993 m. vasario 19 d. Nr. 131p

Vilnius

 

Siekiant didinti ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, rajonų ir miestų valdybų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato vadovybės, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato skyrių (kitų struktūrinių padalinių) vedėjų atsakomybę už tai, kad iki galo būtų išsprendžiami jų kompetencijai priskirti klausimai, taip pat racionaliau panaudoti Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko darbo laiką ir didinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžių efektyvumą:

1. Atkreipti ministrų, Vyriausybės įstaigų vadovų, rajonų valdytojų ir respublikos miestų merų dėmesį į tai, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybei svarstyti ar Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui spręsti būtų pateikiami tik jų kompetencijai priskirti klausimai ir klausimai, kurių negali išspręsti atitinkamos ministerijos, kitos Vyriausybės įstaigos, rajonų ir miestų valdybos savarankiškai ar kartu su kitomis ministerijomis, Vyriausybės įstaigomis, rajonų ir respublikos miestų savivaldybėmis, taip pat kad pateikiami klausimai būtų suderinti su kitais suinteresuotais ministrais, Vyriausybės įstaigų vadovais, rajonų valdytojais ar respublikos miestų merais.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato vadovybė, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato skyrių (kitų struktūrinių padalinių) vedėjai turi teikti Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui pasiūlymus paprastai tik dėl galutinio sprendimo, prireikus siūlydami ir kitus jo variantus.

3. Visų nuosavybės formų įmonės, įstaigos ir organizacijos, taip pat žemesniosios pakopos savivaldybės gali kreiptis į Lietuvos Respublikos Vyriausybę ar Lietuvos Respublikos Ministrą Pirmininką tik po to, kai atitinkama ministerija, Vyriausybės įstaiga, rajono ar miesto valdyba išnagrinės jų keliamą klausimą ir priims sprendimą.

Dokumentus, kurie Lietuvos Respublikos Vyriausybei svarstyti ar Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui spręsti pateikti nesilaikant šios tvarkos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato skyrių (kitų struktūrinių padalinių) vedėjai grąžina juos pateikusioms įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms ar žemesniosios pakopos savivaldybėms arba persiunčia atitinkamoms ministerijoms, Vyriausybės įstaigoms, rajonų ar miestų valdyboms.

4. Politinių partijų, profesinių sąjungų ir kitų politinių bei visuomeninių organizacijų raštai, adresuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui, nagrinėjami ir svarstomi tik tuo atveju, jeigu juose keliami valstybinės reikšmės ir kiti principiniai klausimai, kurių negali išspręsti atitinkamos ministerijos, Vyriausybės įstaigos, rajonų ar miestų valdybos.

Pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei svarstyti ar Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui spręsti minėtų organizacijų raštai grąžinami (persiunčiami) šio potvarkio 3 punkto antrojoje pastraipoje nustatyta tvarka, jeigu juose keliami klausimai, kuriuos pagal savo kompetenciją privalo spręsti atitinkamos ministerijos, Vyriausybės įstaigos, rajonų ar miestų valdybos.

5. Jeigu pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui nutarimų (potvarkių, kitų sprendimų) projektai, taip pat pasiūlymai priimti sprendimus, susijusius su kitų ministerijų, Vyriausybės įstaigų, rajonų ar miestų valdybų veikla, nėra suderinti su nurodytų institucijų (o normatyvinių aktų projektai – ir su Teisingumo ministerijos) vadovais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato vadovas turi teisę ministrų pateiktus, o Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato skyrių (kitų struktūrinių padalinių) vedėjai – kitų pareigūnų pateiktus sprendimų projektus ar pasiūlymus grąžinti atitinkamai ministerijai, Vyriausybės įstaigai, rajono ar miesto valdybai, kad jie būtų tinkamai įforminti ir suderinti.

6. Suteikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato vadovybei, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjams, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato skyrių (kitų struktūrinių padalinių) vedėjams teisę:

priimti galutinius klausimų, kuriuos atskirais potvarkiais jiems paveda spręsti Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas, sprendimus;

pasirašyti raštus ministerijoms, Vyriausybės įstaigoms, rajonų ir miestų valdyboms dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų (potvarkių, kitų sprendimų) projektų rengimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų ir Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko nurodymų vykdymo, taip pat siųsti suderinti arba nuomonei pareikšti nutarimų (potvarkių, kitų sprendimų) projektus, raštus bei kitus dokumentus, prašyti pateikti atitinkamus pasiūlymus, vykdyti kitą susirašinėjimą dėl pateiktų klausimų sprendimo.

7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato skyriai (kiti struktūriniai padaliniai) privalo rūpintis, kad ministerijos, Vyriausybės įstaigos, rajonų ir miestų valdybos nustatytu laiku ir tiksliai įvykdytų Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko pasirašytuose dokumentuose duotus pavedimus, kitus įpareigojimus, ir prireikus teikti atitinkamus pasiūlymus.

Atsižvelgti į tai, kad pavedimai (nepriklausomai nuo to, kuriame dokumente jie išdėstyti) turi būti įvykdyti per 10 darbo dienų po jų gavimo, jeigu nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo terminas.

8. Patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato Kontrolės skyriaus nuostatus (pridedama).

9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato vadovas arba jo pavedimu atitinkami Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato skyrių (kitų struktūrinių padalinių) vedėjai turi Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui referuoti (išskyrus 5 punkte nurodytus atvejus), jog gauti šie dokumentai (nors dėl jų ir nereikėtų priimti konkrečių sprendimų):

Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Seimo aktai, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretai;

įstatymų ir nutarimų projektai, teiktini svarstyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose (paprastai referuojama derinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžio darbotvarkę);

Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko ir jo pavaduotojų pasirašyti raštai;

Lietuvos Respublikos Seimo komitetų raštai bei kiti dokumentai;

Lietuvos Respublikos Seimo narių pasirašyti raštai ir paklausimai;

Konstitucinio Teismo, Aukščiausiojo Teismo, Apeliacinio teismo, Generalinės prokuratūros, Valstybės kontrolės departamento vadovų pasirašyti dokumentai;

užsienio valstybių ir vyriausybių vadovų pasirašyti dokumentai;

tarpvyriausybinių tarptautinių organizacijų dokumentai;

užsienio valstybių diplomatinių atstovybių Lietuvoje vadovų pasirašyti dokumentai;

Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse vadovų pasirašyti dokumentai;

bažnyčios hierarchų pasirašyti dokumentai;

raštai, telegramos, telefonogramos, kai atsakoma į Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko pasirašytus dokumentus, adresuotus užsienio valstybių institucijoms (pareigūnams) ir tarptautinėms organizacijoms;

gyventojų laiškai, adresuoti Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui su grifu „Asmeniškai“.

10. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. kovo 20 d. potvarkį Nr. 155p ir Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko 1992 m. lapkričio 9 d. sprendimą Nr. 14-23380.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                   BRONISLOVAS LUBYS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1993 m. vasario 19 d. potvarkiu Nr. 131p

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS APARATO KONTROLĖS SKYRIAUS NUOSTATAI

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato Kontrolės skyrius (toliau vadinama – Kontrolės skyrius) yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato struktūrinis padalinys, funkciniu atžvilgiu pavaldus Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui.

2. Svarbiausias Kontrolės skyriaus uždavinys – nuolat kontroliuoti, kaip ministerijose, Vyriausybės įstaigose, rajonų ir miestų valdybose, valstybinėse (valstybinėse akcinėse) įmonėse, taip pat įstaigose bei organizacijose vykdomi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, potvarkiai, protokoliniai sprendimai, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato vadovo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjų bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato skyrių (kitų struktūrinių padalinių) vedėjų pasirašyti dokumentai (toliau vadinama – Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimai).

3. Kontrolės skyrius, įgyvendindamas jam patikėtą uždavinį, atlieka šias funkcijas:

3.1. kontroliuoja, kad laiku būtų įvykdyti visi Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimai. Pavedimų įvykdymo tikslumas kontroliuojamas pasirinktinai;

3.2. Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko pavedimu arba savo nuožiūra tikrina vietose (ministerijose, Vyriausybės įstaigose, miestų ir rajonų valdybose, valstybinėse (valstybinėse akcinėse) įmonėse, taip pat įstaigose bei organizacijose) Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimų vykdymą;

3.3. nustato priežastis, dėl kurių laiku neįvykdyti arba netiksliai įvykdyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimai;

3.4. prireikus teikia pasiūlymus dėl trūkumų ištaisymo bei pareigūnų, pažeidusių nustatytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimų vykdymo tvarką, darbo įvertinimo;

3.5. reguliariai teikia Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariams informaciją apie tai, kaip vykdomi Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimai.

4. Kontrolės skyrius turi teisę:

4.1. susipažinti su visais Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparate, ministerijose, Vyriausybės įstaigose, rajonų ir miestų valdybose, valstybinėse (valstybinėse akcinėse) įmonėse, taip pat įstaigose ir organizacijose laikomais dokumentais bei kita medžiaga (išskyrus slaptus);

4.2. pasitelkti tikrinimams ekspertus bei specialistus iš kitų įstaigų, suderinęs tai su jų vadovais;

4.3. gauti iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato darbuotojų, ministerijų, Vyriausybės įstaigų, rajonų ir miestų valdybų, valstybinių (valstybinių akcinių) įmonių, taip pat įstaigų bei organizacijų vadovų informaciją, kokių imtasi priemonių, kad būtų laiku ir tiksliai įvykdyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimai;

4.4. pratęsti, atsižvelgdamas į motyvuotus vykdytojų prašymus ir suderinęs su atitinkamais Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato skyrių (kitų struktūrinių padalinių) vedėjais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimų įvykdymo terminus, kai nenurodytas konkretus jų įvykdymo terminas, o 10 darbo dienų nepakanka jiems įvykdyti, išskyrus atvejus, kai šie pavedimai susiję su Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko, jo pavaduotojų terminuotų pavedimų vykdymu.

5. Kontrolės skyriui vadovauja skyriaus vedėjas, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas. Skyriaus vedėjas paskirsto pareigas tarp skyriaus darbuotojų ir asmeniškai atsako už tai, kad skyrius vykdytų jam pavestus uždavinius.

6. Konkrečią skyriui pavestų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimo tvarką Kontrolės skyriaus vedėjo teikimu tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės aparato vadovas.

______________