LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL APLINKOSAUGINIO ŠVIETIMO PROJEKTŲ ATRANKOS KOMITETO SUDARYMO

 

2010 m. gegužės 6 d. Nr. D1-369

Vilnius

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), 10.13.1 punktu, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 97 punktu ir VP3-1.4-AM-09-K priemonės „Visuomenės informavimo ir švietimo apie aplinką priemonių įgyvendinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. D1-603 (Žin., 2009, Nr. 125-5398), 78 punktu:

1. S u d a r a u šios sudėties Aplinkosauginio švietimo projektų atrankos komitetą (toliau – Komitetas):

Aleksandras Spruogis – aplinkos viceministras, Komiteto pirmininkas;

Inesis Kiškis – Europos Sąjungos paramos administravimo departamento direktorius, Komiteto pirmininko pavaduotojas;

Elzbieta Maciulevičiūtė – Aplinkos ministerijos Europos Sąjungos paramos administravimo departamento Europos Sąjungos fondų valdymo skyriaus vyriausioji specialistė, Komiteto sekretorė.

Nariai:

Tomas Beržinskas – aplinkos ministro atstovas spaudai;

Romas Jankauskas – Aplinkos ministerijos Visuomenės informavimo ir švietimo skyriaus vedėjas;

Miglė Masaitytė – Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos departamento Poveikio aplinkai vertinimo skyriaus vedėja;

Neringa Paškauskaitė – Aplinkos ministerijos Atliekų departamento Atliekų valdymo skyriaus vyriausioji specialistė;

Romualdas Pauliukevičius – Aplinkos ministerijos Viešųjų ryšių vyriausiasis specialistas;

Laura Stumbrienė – Aplinkos ministerijos Vandenų departamento Vandens išteklių ir normatyvų skyriaus vyriausioji specialistė.

Stebėtojai:

Ieva Andriulaitytė – Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja aplinkos ir energetikos klausimais;

Raimonda Eidžiūnė – Finansų ministerijos Veiksmų programų valdymo departamento Sanglaudos skatinimo veiksmų programos valdymo skyriaus vedėjo pavaduotoja;

Aleksandras Kerpauskas – Lietuvos žaliųjų judėjimo tarybos narys;

Linas Vainius – Lietuvos aplinkosauginių nevyriausybinių organizacijų koalicijos vykdantysis sekretorius.

2. T v i r t i n u Aplinkosauginio švietimo projektų atrankos komiteto darbo reglamentą (pridedama).

3. P a v e d u Komitetui teikti aplinkos ministrui rekomendacijas dėl VP3-1.4-AM-09-K priemonės „Visuomenės informavimo ir švietimo apie aplinką priemonių įgyvendinimas“ projektų finansavimo.

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2010 m. gegužes 6 d. įsakymu Nr. D1-369

 

APLINKOSAUGINIO ŠVIETIMO PROJEKTŲ ATRANKOS KOMITETO DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos VP3-1.4-AM-09-K priemonės „Visuomenės informavimo ir švietimo apie aplinką priemonių įgyvendinimas“ projektų atrankos komiteto darbo reglamentas (toliau – Darbo reglamentas) nustato projektų atrankos komiteto (toliau – Komitetas) darbo tvarką, sudėtį, funkcijas, teises, pareigas, darbo organizavimą, Komiteto posėdžių rengimą ir tvarką teikiant rekomendacijas ministerijai.

2. Komitetas sudarytas vadovaujantis Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), 10.13.1 punktu ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), 97 punktu.

3. Komitetas yra kolegialus patariamasis organas. Komiteto sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.

4. Komitetas savo veikloje vadovaujasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, Projektų finansavimo sąlygų aprašu, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų administravimą reglamentuojančiais teisės aktais, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, Europos Tarybos ar Komisijos reglamentais ir šiuo Darbo reglamentu.

5. Komitetas, priimdamas rekomendacijas dėl paramos skyrimo, laikosi skaidrumo, nešališkumo, konfidencialumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

6. Komiteto raštvedybą tvarko ir techninį darbą atlieka Komiteto sekretoriatas. Komiteto sekretoriato funkcijas atlieka Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Aplinkos ministerija) Europos Sąjungos paramos departamentas.

7. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas. Kitos vartojamos sąvokos:

Komiteto nariai – balso teisę turintys vadovaujančiosios institucijos, tarpinių institucijų bei kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovai.

Posėdžio pirmininkas – balso teisę turintis LR aplinkos ministro įsakymu paskirtas pirmininkauti Komiteto posėdžiams Aplinkos ministerijos atstovas.

Posėdžio pirmininko pavaduotojas – balso teisę turintis LR aplinkos ministro įsakymu paskirtas ir posėdžio pirmininko pavedimu įgaliotas pirmininkauti Komiteto posėdžiams Aplinkos ministerijos atstovas.

Komiteto sekretorius – balso teisės neturintis LR aplinkos ministro įsakymu paskirtas Aplinkos ministerijos Europos Sąjungos paramos departamento atstovas Komiteto darbo organizavimui bei Komiteto posėdžių protokolavimui.

Stebėtojai – patariamojo balso teisę turintys kviestieji socialiniai-ekonominiai partneriai, kitų institucijų ir įstaigų atstovai ir ekspertai.

 

II. PROJEKTŲ ATRANKOS KOMITETO SUDĖTIS

 

8. Komiteto personalinę sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos aplinkos ministras.

9. Komitetą sudaro:

9.1. Komiteto nariai: pirmininkas, jo pavaduotojas, kiti nariai – Aplinkos ministerijos atstovai, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai (turintys balso teisę);

9.2. stebėtojų teisėmis įtraukti vadovaujančiosios institucijos, socialinių-ekonominių partnerių atstovai (neturintys balso teisės);

9.3. Komiteto sekretorius (neturintis balso teisės), kurio funkcijas atlieka Ministerijos ES paramos administravimo departamento (toliau – ESPAD) atsakingas darbuotojas.

10. Komiteto posėdžiuose taip pat dalyvauja įgyvendinančiosios institucijos atstovas(-ai), kuris(-ie) Komiteto nariams pristato paraiškų dėl projekto finansavimo (toliau – Paraiška) vertinimo ataskaitą. Įgyvendinančiosios institucijos atstovas(-ai) balso teisės neturi.

11. PAK posėdžiuose gali dalyvauti balso teisės neturintys ekspertai.

 

III. KOMITETO FUNKCIJOS

 

12. Komiteto funkcijos yra šios:

12.1. svarstyti Agentūros pateiktą paraiškų vertinimo ataskaitą;

12.2. svarstyti Stebėtojų pateiktus pasiūlymus ir išvadas;

12.3. svarstyti socialinių ir ekonominių partnerių, kitų institucijų ir įstaigų atstovų, ekspertų pateiktus pasiūlymus ir išvadas dėl atrankai pateiktų projektų;

12.4. rengti ir teikti Aplinkos ministerijai rekomendacijas dėl Komiteto posėdyje svarstomų projektų (žr. Komiteto darbo reglamento 34 punktą).

 

IV. KOMITETO TEISĖS

 

13. Komiteto nariai turi teisę:

13.1. nustatytais terminais gauti informaciją apie Komiteto posėdžius ir Agentūros parengtą paraiškų vertinimo ataskaitą;

13.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komiteto posėdžių darbotvarkės;

13.3. prieš Komiteto posėdį ir posėdžio metu susipažinti su svarstyti pateiktomis paraiškomis, jų vertinimo ataskaitomis ir Agentūros susirašinėjimo su pareiškėjais dokumentais;

13.4. išsakyti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomos paraiškų vertinimo ataskaitos;

13.5. teikti pastabas dėl Komiteto posėdžių protokolų projektų;

13.6. prašyti Aplinkos ministerijos pateikti papildomą informaciją;

13.7. gauti informaciją apie Aplinkos ministerijos sprendimą atsisakyti suteikti paramą projektui, kurį Komitetas rekomendavo finansuoti.

 

V. KOMITETO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

14. Pagrindinė Komiteto veiklos forma yra posėdžiai. Komiteto posėdis turi vykti ne anksčiau kaip po dviejų savaičių nuo paraiškų vertinimo ataskaitų pateikimo Aplinkos ministerijai. Esant poreikiui, Komiteto posėdžių datos gali būti tikslinamos.

15. Komiteto Darbo reglamentas tvirtinamas ir keičiamas aplinkos ministro įsakymu.

16. Posėdžius šaukia ir posėdžiams pirmininkauja posėdžio pirmininkas. Prireikus posėdžio pirmininkas gali pavesti posėdžio pirmininko pavaduotojui vesti posėdį. Kai posėdžio pirmininko nėra, posėdžiui pirmininkauja posėdžio pirmininko pavaduotojas.

17. Komiteto posėdžio darbotvarkę sudaro ir ją pasirašo posėdžio pirmininkas arba paveda ją sudaryti Komiteto sekretoriatui.

18. Komiteto nariai ir į posėdžius kviečiami Stebėtojai apie būsimą posėdį informuojami ir posėdžio darbotvarkė bei Agentūros parengta paraiškų vertinimo ataskaita raštu ir elektroniniu paštu jiems pateikiama ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komiteto posėdžio. Konfidenciali informacija įteikiama tik asmeniškai. Jei paraiškų vertinimo ataskaita Komiteto nariams pateikiama vėliau nei prieš 5 darbo dienas ir bent vienas Komiteto narys prieštarauja Komiteto posėdžio rengimui, posėdis turi būti atidėtas. Prieštaravimas dėl posėdžio rengimo turi būti pateiktas ne vėliau nei prieš 1 darbo dieną iki Komiteto posėdžio.

19. Posėdžio pirmininko pavaduotojas, nariai ir Stebėtojai apie nedalyvavimą posėdyje turi informuoti Komiteto sekretorių ne vėliau nei prieš 1 darbo dieną iki Komiteto posėdžio.

20. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 balso teisę turinčių Komiteto narių.

21. Institucija į Komitetą paskiria pastovius narius, tačiau ne vėliau nei prieš 5 darbo dienas iki Komiteto posėdžio institucija gali paskirti kitą atstovą, apie tai oficialiai informuodama Aplinkos ministeriją. Jei atstovas nedalyvauja posėdyje, institucija savo nuomonę dėl posėdyje numatomų svarstyti projektų išdėsto raštu ir pateikia Komiteto pirmininkui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio dienos. Posėdžio pirmininkas posėdžio metu turi perskaityti raštu pateiktą negalinčio dalyvauti Komiteto nario nuomonę, tačiau raštu pateikta nuomonė negali būti įtraukta į balsų skaičių. Komiteto nariai atstovauja juos paskyrusiai institucijai.

22. Jeigu svarstant projektus kuris nors Komiteto narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti posėdžio pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komiteto protokolo nutariamąją dalį.

23. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komiteto nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

24. Komiteto posėdžio pradžioje registruojami Komiteto nariai ir Stebėtojai.

25. Posėdžio pirmininkas, Komiteto nariai, Komiteto sekretorius ir į posėdžius kviečiami Stebėtojai gali dalyvauti Komiteto posėdyje tik pasirašę nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją. Konfidencialia laikoma ta informacija, kuriai dokumento rengėjas suteikė konfidencialumo žymą. Konfidenciali informacija Komiteto nariui įteikiama asmeniškai. Už konfidencialios informacijos atskleidimą posėdžio pirmininkas, pavaduotojas, nariai, sekretorius ir Stebėtojai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

26. Posėdžio metu Agentūros atstovai žodžiu pristato paraiškų vertinimo ataskaitą bei išvadas ir atsako į Komiteto narių ir Stebėtojų klausimus.

27. Komiteto nariai svarsto Agentūros pateiktą vertinimo ataskaitą ir priima šio Darbo reglamento V dalyje numatytus sprendimus.

28. Komiteto posėdyje dalyvaujantys Stebėtojai turi teisę, prieš Komitetui priimant sprendimą, išsakyti savo pastabas ir pasiūlymus.

29. Komitetas turi išklausyti Stebėtojų nuomonę, kuri yra rekomendacinio pobūdžio, bei ją įvertinti.

30. Komiteto nariai ir į posėdžius kviečiami Stebėtojai privalo užtikrinti, kad pareiškėjų pateikti duomenys ir projektų vertinimo eiliškumas nebūtų viešinami ir naudoti juos tik projektams atrinkti.

31. Jeigu yra pagrindo manyti, kad Komiteto nario dalyvavimas rengiant, svarstant ir priimant sprendimą dėl konkretaus projekto sukels interesų konfliktą, tas Komiteto narys pats arba posėdžio pirmininkui pareikalavus turi nusišalinti nuo šios procedūros. Komiteto posėdžio protokole įtraukiama informacija apie galimą interesų konfliktą.

 

VI. KOMITETO SPRENDIMAI

 

32. Komitetas sprendimus dėl rekomendacijų Aplinkos ministerijai teikimo priima tik posėdžiuose, rengiamuose šiame Darbo reglamente nustatyta tvarka.

33. Komiteto sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jei jo negalima pasiekti, posėdžio pirmininkui ir Komiteto nariams balsuojant. Balsuojant Komiteto nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo posėdyje dalyvavusių Komiteto narių dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors Komiteto narys nesutinka su daugumos sprendimu, atliekami veiksmai remiantis šio Darbo reglamento 18 punktu.

34. Komitetas, apsvarstęs Agentūros pateiktą ir posėdžio metu pristatytą paraiškų vertinimo ataskaitą, Stebėtojų siūlymus ir išvadas, Komiteto narių argumentus bei kitą informaciją, susijusią su Agentūros pateiktais atrinkti projektais, gali priimti ir teikti Aplinkos ministerijai vieną iš šių sprendimų:

34.1. rekomenduoti skirti paramą projektui įgyvendinti;

34.2. rekomenduoti išdėstyti projektus kita tvarka pagal svarbą, negu nurodyta projektų naudos ir kokybės vertinimo ataskaitoje, tačiau toks išdėstymas turi neprieštarauti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 99 punkto nuostatoms;

34.3. rekomenduoti grąžinti projektą įgyvendinančiajai institucijai pakartotinai vertinti, Komiteto posėdžio protokolo nutariamojoje dalyje nurodant sprendimo motyvus. Sprendimas grąžinti pakartotinai vertinti gali būti priimtas, jei, Komiteto narių nuomone, paraiškų vertinimo ataskaitoje nepateikta pakankamai informacijos sprendimui priimti arba posėdžio metu buvo gauta informacija, galinti turėti įtakos vertinimo rezultatams;

34.4. rekomenduoti atidėti rekomendacijos priėmimą dėl paramos skyrimo iki kito Komiteto posėdžio, Komiteto posėdžio protokolo nutariamojoje dalyje nurodant tokio sprendimo motyvus ir kito Komiteto posėdžio datą;

34.5. rekomenduoti įtraukti projektą į rezervinių projektų, kuriems gali būti skirtos sutaupytos lėšos, sąrašą.

35. Komiteto sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui, visiems posėdyje dalyvavusiems Komiteto nariams ir sekretoriui pasirašius nutariamąją protokolo dalį.

 

VII. KOMITETO POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

36. Komiteto sprendimai dėl rekomendacijų įforminami protokole.

37. Protokole turi būti nurodoma:

37.1. posėdžio data ir vieta;

37.2. posėdyje dalyvavę asmenys;

37.3. sąrašas paraiškų, pagal kurias rekomenduojama skirti paramą;

37.4. sąrašas paraiškų, pagal kurias rekomenduojama neskirti paramos (išdėstant sprendimo motyvus);

37.5. sąrašas paraiškų, kurios grąžinamos pakartotinai vertinti, jei tokių yra (išdėstant sprendimo motyvus ir pakartotinio vertinimo terminus);

37.6. sąrašas paraiškų, dėl kurių sprendimo priėmimas atidedamas iki kito posėdžio, jei tokių yra (išdėstant sprendimo motyvus ir kito Komiteto posėdžio datą);

37.7. sąrašas paraiškų, kurios įtraukiamos į rezervinių projektų, kuriems gali būti skirtos sutaupytos lėšos, sąrašą;

37.8. atskira Komiteto nario nuomonė, remiantis šio Darbo reglamento 30 punkte nustatytu atveju;

37.9. kita, Komiteto nuomone, svarbi posėdžio informacija.

38. Prie posėdžio protokolo gali būti pridedami įvairūs priedai, pavyzdžiui, posėdyje nagrinėti dokumentai.

39. Protokolą, posėdžiui pasibaigus, per 10 darbo dienų parengia Komiteto sekretoriatas ir elektroniniu paštu, paštu arba kitu būdu pateikia visiems Komiteto nariams ir Stebėtojams. Per 5 darbo dienas nuo protokolo gavimo posėdyje dalyvavusieji Komiteto nariai ir Stebėtojai gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto. Per šį laiko tarpą nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, Komiteto posėdžio pirmininkas ir sekretorius pasirašo protokolą ir jo kopiją pateikia visiems Komiteto nariams ir Stebėtojams.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Komiteto darbo reglamento pakeitimus ir papildymus gali inicijuoti kiekvienas Komiteto narys ir Stebėtojas. Komiteto nariai ir Stebėtojai turi pateikti savo pasiūlymus dėl Darbo reglamento pakeitimo ar papildymo raštu posėdžio pirmininkui, kuris apsvarsto pateiktus pasiūlymus ir priima sprendimą dėl klausimo įtraukimo į artimiausio posėdžio darbotvarkę. Darbo reglamento pakeitimai ir papildymai tvirtinami aplinkos ministro įsakymu. Esminiai Komiteto Darbo reglamento pakeitimai ir papildymai turi būti suderinti su Finansų ministerija. Neesminiais Darbo reglamento pakeitimais laikomi redakcinio pobūdžio pakeitimai arba paaiškinimai, nekeičiantys Komiteto Darbo reglamento turinio prasmės, jų derinti su Finansų ministerija nereikia.

41. Komiteto veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Aplinkos ministerijos Europos Sąjungos paramos departamente Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka. Visi dokumentai ir (arba) jų kopijos, susijusios su Komiteto darbo organizavimu, saugomi ne trumpiau kaip 3 (trejus) metus nuo atitinkamos veiksmų programos užbaigimo.

_________________