LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ VALDYMO CENTRO

 

2001 m. rugsėjo 26 d. Nr. 501

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin.,1998, Nr. 115-3230) 22 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 20 d. nutarimo Nr. 320 „Dėl civilinės saugos tarnybų funkcijų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 25-649) nuostatomis:

1. Steigiu Sveikatos apsaugos ministerijos ekstremalių situacijų valdymo centrą.

2. Nustatau šios sudėties Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centrą:

E. Bartkevičius – sveikatos apsaugos viceministras (vadovas),

V. Gailius – SAM Ekstremalių sveikatai situacijų centro direktorius (pavaduotojas),

V. Kriauza – Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie SAM direktorius,

R. Sabaliauskas – SAM Visuomenės sveikatos skyriaus viršininkas,

V. Radavičius – SAM Asmens sveikatos skyriaus viršininkas,

G. Viskaitis – Farmacijos departamento prie SAM direktorius,

A. Mastauskas – Radiacinės saugos centro direktorius,

Br. Morkūnas – Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centro direktorius,

G. Valantavičius – SAM Teisės ir administravimo departamento direktorius,

V. Gečėnienė – SAM Finansų skyriaus viršininkė,

A. Rapolevičiūtė – Sveikatos apsaugos ministerijos atstovė spaudai.

3. Įtraukiu į Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro veiklą remiančiųjų institucijų specialistus:

kpt. V. Seliuginas – Lietuvos kariuomenės Karo medicinos tarnybos Karių sveikatos priežiūros skyriaus viršininkas,

R. Šileikienė – Civilinės saugos departamento prie Krašto apsaugos ministerijos medicinos priemonių planavimo vyr. specialistė,

V. Rafinbergas – Susisiekimo ministerijos Bendrojo skyriaus vedėjas,

L. Panava – Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos viršininkas,

R. Klimavičius – Socialinės apsaugos ministerijos Valstybinės MSEK metodinio centro vadovas,

V. Vaicekauskas – Ūkio ministerijos Personalo skyriaus vyr. specialistas.

4. Tvirtinu Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro nuostatus (pridedama).

5. Pripažįstu netekusiu galios Sveikatos apsaugos ministerijos 1998 m. gegužės 25 d. įsakymą Nr. 270 „Dėl Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro sudėties patvirtinimo“.

6. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui E. Bartkevičiui.

 

 

SVEIKATOS

APSAUGOS MINISTRAS                         KONSTANTINAS ROMUALDAS DOBROVOLSKIS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

Ministro 2001 m. rugsėjo 26 d. įsakymu

Nr. 501

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ VALDYMO CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – SAM) Ekstremalių situacijų valdymo centras (toliau – ESVC, Centras) yra civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos organas, kuris valstybės lygiu koordinuoja Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau – LNSS) asmens bei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą darbui ekstremalių sveikatai situacijų atvejais bei veiklą joms įvykus.

2. Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centras vykdo ir Sveikatos priežiūros civilinės saugos tarnybos funkcijas.

3. Centras yra pavaldus sveikatos apsaugos ministrui.

4. Kasdienines Centro funkcijas vykdo Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras (toliau – SAM ESSC).

5. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 20 d. nutarimu Nr. 320 „Dėl civilinės saugos tarnybų funkcijų patvirtinimo“, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

6. Centras sudaromas sveikatos apsaugos ministro įsakymu, ekstremalių situacijų atvejais vykdo Sveikatos apsaugos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtas funkcijas.

7. Centro sudėtis:

7.1. Centro vadovu skiriamas sveikatos apsaugos viceministras, kuruojantis sveikatos priežiūros organizavimą ekstremalių situacijų atvejais;

7.2. Centro vadovo pavaduotojas – Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro direktorius;

7.3. vadovaujančiosios institucijos – Sveikatos apsaugos ministerijos ir jai pavaldžių institucijų – specialistai;

7.4. remiančiųjų institucijų – Krašto apsaugos ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Ūkio ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos – specialistai.

 

II. CENTRO UŽDAVINIAI

 

8. Vadovauti LNSS įstaigų pasirengimui ekstremalioms situacijoms bei veiklai joms įvykus.

9. Formuoti LNSS įstaigų veiklos strategiją pasirengiant galimoms ekstremalioms situacijoms.

10. Užtikrinti LNSS įstaigų veiklos tęstinumą ekstremalių situacijų atvejais taikos ir karo metu.

 

III. CENTRO FUNKCIJOS

 

11. Pasirengimas veiklai ekstremalių situacijų atvejais:

11.1. koordinuoja ir kontroliuoja LNSS asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremalių situacijų atvejais nepriklausomai nuo jų pavaldumo ir nuosavybės formos;

11.2. koordinuoja valstybės medicinos materialinių ir finansinių išteklių rezervo, reikalingo sveikatos priežiūrai ekstremalių situacijų atvejais užtikrinti, tvarkymą ir panaudojimą;

11.3. dalyvauja rengiant ir vykdant ilgalaikes civilinę saugą stiprinančias valstybines programas;

11.4. sveikatos apsaugos ministro, Centro vadovo pavedimu derina teisės aktų projektus ekstremalių situacijų valdymo ir sveikatos priežiūros organizavimo ekstremalių situacijų atvejais srityje;

11.5. dalyvauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės Ekstremalių situacijų komisijos (toliau – LRV ESK), Ekstremalių situacijų valdymo centro (toliau – LRV ESVC), Civilinės saugos departamento prie KAM organizuojamuose mokymuose ir treniruotėse;

11.6. plėtoja civilių ir karinių pajėgų bendradarbiavimą pasirengimo veiklai ekstremalių situacijų atvejais srityje;

11.7. bendradarbiauja su kitų šalių ir tarptautinių organizacijų atitinkamomis institucijomis, NATO Jungtiniu medicininio pasirengimo komitetu.

12. Ekstremalių situacijų atvejais:

12.1. įvertina susidariusią ekstremalią situaciją, jos keliamą pavojų žmonių sveikatai ir gyvybei;

12.2. didelio masto ekstremalių situacijų atvejais, kai apskrities viršininko administracija savo pajėgomis ir turimais resursais neįstengia užtikrinti gyventojams sveikatos priežiūros ir kreipiasi pagalbos, koordinuoja LNSS asmens bei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų nepriklausomai nuo įstaigų pavaldumo bei nuosavybės formos veiklą;

12.3. teikia sveikatos apsaugos ministrui siūlymus ir sprendimų projektus dėl privalomų sprendimų priėmimo asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo bei veiklos organizavimo ekstremaliomis situacijomis klausimais;

12.4. sveikatos apsaugos ministro pavedimu rengia siūlymus bei sprendimų projektus Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

12.4.1. dėl materialinių bei finansinių išteklių, reikalingų sveikatos priežiūrai ekstremalių situacijų atvejais užtikrinti, panaudojimo;

12.4.2. dėl ekstremalių situacijų paveiktų teritorijų paskelbimo pavojaus ar žalos visuomenės sveikatai teritorijomis;

12.4.3. dėl bendradarbiavimo ir pagalbos su kitomis valstybėmis bei tarptautinėmis organizacijomis;

12.5. sveikatos apsaugos ministro pavedimu priima sprendimus sveikatos priežiūros organizavimo klausimais;

12.6. koordinuoja valstybės medicinos materialinių bei finansinių išteklių rezervo panaudojimą;

12.7. teikia informaciją sveikatos priežiūros organizavimo ekstremalių situacijų atvejais klausimais:

12.7.1. Krizių valdymo centrui prie Krašto apsaugos ministerijos;

12.7.2. visuomenei, valstybės valdymo ir vietos savivaldos institucijoms.

 

IV. CENTRO TEISĖS

 

13. Centras, vykdydamas jam pavestas funkcijas, turi teisę:

13.1. gauti iš visų LNSS subjektų informaciją apie pasirengimą veiklai ekstremaliomis sąlygomis, apie turimus personalo, materialinius ir techninius išteklius bei įstaigų veiklą ekstremaliomis sąlygomis ir likviduojant padarinius;

13.2. gauti iš valstybės valdymo ir savivaldos institucijų, LNSS sveikatos priežiūros įstaigų informaciją apie susidariusias ekstremalias situacijas bei jų likvidavimo priemones;

13.3. teikti siūlymus ir rekomendacijas LRV Ekstremalių situacijų komisijai, Ekstremalių situacijų valdymo centrui, ministerijoms, valstybės valdymo institucijoms, ūkio subjektams dėl pasirengimo ekstremalioms situacijoms;

13.4. teikti siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai Valstybės rezervo koordinatoriaus funkcijas vykdančiai institucijai dėl valstybės medicinos materialinių išteklių rezervo sudarymo, saugojimo, tvarkymo bei panaudojimo;

13.5. kreiptis į LRV Ekstremalių situacijų komisiją dėl lėšų, reikalingų sveikatos priežiūrai ekstremalių situacijų atvejais užtikrinti;

13.6. kviestis specialistus, konsultantus (taip pat iš užsienio valstybių) organizuojant ir koordinuojant asmens bei visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą bei veiklą ekstremalių situacijų atvejais.

 

V. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

16. Centro veiklai vadovauja sveikatos apsaugos viceministras.

17. Centro vadovas yra atsakingas už darbo organizavimą ir pavestų užduočių bei funkcijų vykdymą. Jo nesant, Centro vadovo pareigas vykdo jo pavaduotojas, SAM Ekstremalių sveikatai situacijų centro direktorius.

18. Centro vadovas:

18.1. organizuoja Centro darbą;

18.2. atstovauja Sveikatos apsaugos ministerijai Vyriausybės Ekstremalių situacijų komisijoje ir Ekstremalių situacijų valdymo centre;

18.3. tvirtina metinį Centro darbo planą;

18.4. kviečia planinius ir neeilinius Centro posėdžius, tvirtina darbotvarkę;

18.5. gauna informaciją apie ekstremalias situacijas iš Vyriausybės Ekstremalių situacijų komisijos ir Ekstremalių situacijų valdymo centro, SAM ESSC, Centro narių;

18.6. informuoja sveikatos apsaugos ministrą apie ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas ar pavojų joms atsirasti, priemones, kurių numatoma imtis sveikatos priežiūrai organizuoti, gyventojų sveikatai išsaugoti;

18.7. teikia sveikatos apsaugos ministrui tvirtinti pasikeitusią Centro sudėtį;

18.8. teikia sveikatos apsaugos ministrui pasiūlymus ir sprendimų projektus sveikatos priežiūros organizavimo ekstremalių situacijų atvejais klausimais.

19. Centro vadovo pavaduotojas, SAM Ekstremalių sveikatai situacijų centro direktorius:

19.1. rengia metinio Centro darbo plano projektą;

19.2. organizuoja planinius ir neeilinius Centro posėdžius, rengia posėdžių medžiagą bei teikia ją Centro nariams;

19.3. gavęs informaciją apie ekstremalią situaciją iš LRV Ekstremalių situacijų komisijos, Ekstremalių situacijų valdymo centro, Centro narių, SAM ESSC budėtojo, informuoja Centro vadovą, jo nesant – sveikatos apsaugos ministrą, ministerijos vadovybę;

19.4. Centro vadovo ar sveikatos apsaugos ministro nurodymu informuoja Centro narius;

19.5. organizuoja SAM Ekstremalių sveikatai situacijų centro veiklą.

20. Centro nariai teikia siūlymus pagal kompetenciją dėl asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros organizavimo, racionalaus asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų personalo, materialinių ir techninių (rezervinio lovų fondo, medikamentų ir medicinos priemonių, laboratorinės įrangos ir kt.) ir finansinių išteklių rezervo panaudojimo ekstremalių situacijų atvejais.

21. Pagrindinė Centro veiklos forma – posėdžiai, kurių laiką nustato Centro vadovas. Sprendimai priimami vadovaujančiosios institucijos – Sveikatos apsaugos ministerijos ir jai pavaldžių institucijų – atstovų balsų dauguma, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip 2/3 vadovaujančiosios institucijos narių. Remiančiųjų institucijų atstovai turi patariamojo balso teisę.

22. Gavus pranešimą apie ekstremalią situaciją, Centro vadovo nurodymu kviečiamas neeilinis Centro posėdis. Ekstremalių situacijų atvejais galutinius sprendimus priima Centro vadovas.

23. SAM Ekstremalių sveikatai situacijų centras vykdo Centro nurodymus ir pavedimus organizuojant ir koordinuojant sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremalių sveikatai situacijų atvejais bei veiklą joms įvykus.

24. Remiančiųjų institucijų atstovai Centre planuoja remiančiųjų institucijų veiklą įgyvendinant Centro tikslus ir uždavinius.

 

VI. CENTRO LIKVIDAVIMAS

 

25. Ekstremalių situacijų valdymo centras steigiamas ir likviduojamas sveikatos apsaugos ministro įsakymu.

______________