LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

N U T A R I M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. KOVO 26 D. NUTARIMO NR. 345 „DĖL SAVIVALDYBIŲ SKOLINIMOSI TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. kovo 21 d. Nr. 304

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 26 d. nutarimą Nr. 345 „Dėl Savivaldybių skolinimosi taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 47-1557; 2005, Nr. 116-4203) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL SAVIVALDYBIŲ SKOLINIMOSI TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47; 2011, Nr. 161-7619) 10 straipsnio 1, 2 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Savivaldybių skolinimosi taisykles (pridedama).“

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 345

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2012 m. kovo 21 d. nutarimo Nr. 304 redakcija)

 

SAVIVALDYBIŲ SKOLINIMOSI TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savivaldybių skolinimosi taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja:

1.1. savivaldybių skolinimosi limitų taikymo tvarką;

1.2. paskolų iš valstybės biudžeto teikimo savivaldybėms tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290), Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) ir Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 86-2045; 2010, Nr. 145-7419).

3. Savivaldybė skolinasi vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir Taisyklėmis.

 

II. SAVIVALDYBIŲ SKOLINIMOSI LIMITAI

 

4. Savivaldybė skolindamasi įvertina, ar, prisiimdama skolinius įsipareigojimus, neviršys atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatyto:

4.1. savivaldybės skolos limito, į kurį įskaitomi visi savivaldybės prisiimti, bet dar neįvykdyti įsipareigojimai grąžinti kreditoriams lėšas pasirašius paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus;

4.2. metinio savivaldybės grynojo skolinimosi limito, į kurį įskaitomi einamaisiais biudžetiniais metais savivaldybės prisiimti, bet dar neįvykdyti įsipareigojimai grąžinti kreditoriams lėšas pasirašius paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, atėmus einamaisiais biudžetiniais metais pagal šiuos įsipareigojimus grąžintas lėšas;

4.3. savivaldybės garantijų limito, į kurį įskaitomi savivaldybės prisiimti įsipareigojimai pagal garantijas ir laidavimus dėl savivaldybės kontroliuojamų įmonių prisiimtų, bet dar neįvykdytų įsipareigojimų grąžinti kreditoriams lėšas pasirašius paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus.

 

III. PASKOLŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO SAVIVALDYBĖMS TEIKIMAS

 

5. Savivaldybė, norėdama iš valstybės biudžeto apyvartos lėšų gauti paskolą laikinam pajamų trūkumui padengti, kai šiam tikslui nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų, Finansų ministerijai pateikia:

5.1. savivaldybės vykdomosios institucijos prašymą, kuriame nurodoma:

5.1.1. priežastys, kodėl savivaldybėje susidarė pajamų trūkumas;

5.1.2. prašomos paskolos dydis ir paskirtis pagal finansų ministro nustatytą savivaldybės biudžeto išlaidų ekonominę klasifikaciją;

5.1.3. pinigų srautų prognozės, pagrindžiančios paskolos grąžinimo Finansų ministerijai galimybes;

5.1.4. kontaktinis asmuo (-ys) (vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono, fakso numeriai), kuriam galima pranešti apie priimtą sprendimą dėl paskolos;

5.2. savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) išvadą dėl skolinimosi finansinio pagrįstumo;

5.3. savivaldybės tarybos sprendimą dėl skolinimosi, kuriame nurodoma:

5.3.1. paskolos suma ir paskirtis;

5.3.2. paskolos reikalingumo (tikslingumo) priežastys;

5.3.3. įgaliojimas pasirašyti paskolos sutartį.

6. Savivaldybė, norėdama iš valstybės biudžeto apyvartos lėšų gauti paskolą, kai savivaldybei trūksta apyvartos lėšų dėl to, kad ji negali disponuoti savo lėšomis dėl kredito įstaigų veiklos apribojimo ir (arba) jų licencijų atšaukimo, Finansų ministerijai pateikia:

6.1. savivaldybės vykdomosios institucijos prašymą, kuriame nurodoma:

6.1.1. išsami informacija apie lėšų, esančių kredito įstaigų, kurių veikla apribota ir (arba) atšaukta jų licencija, sąskaitose, sumas, kuriomis savivaldybė negali disponuoti, taip pat nurodoma tų lėšų paskirtis ir šaltinis;

6.1.2. informacija apie kredito įstaigų, kurių veikla apribota ir (arba) atšaukta jų licencija, sąskaitose laikomų lėšų investavimo būdus ir sumas;

6.1.3. prašomos paskolos dydis ir paskirtis pagal finansų ministro nustatytą savivaldybės biudžeto išlaidų ekonominę klasifikaciją;

6.1.4. pinigų srautų prognozės, pagrindžiančios paskolos grąžinimo Finansų ministerijai galimybes;

6.1.5. kontaktinis asmuo (-ys) (vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono, fakso numeriai), kuriam galima pranešti apie priimtą sprendimą dėl paskolos;

6.2. savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) išvadą dėl skolinimosi finansinio pagrįstumo;

6.3. savivaldybės tarybos sprendimą dėl skolinimosi, kuriame nurodoma:

6.3.1. paskolos suma ir paskirtis;

6.3.2. paskolos reikalingumo (tikslingumo) priežastys;

6.3.3. įgaliojimas pasirašyti paskolos sutartį.

7. Sprendimą dėl paskolos iš valstybės biudžeto savivaldybėms teikimo / neteikimo priima Finansų ministerija. Sprendimui priimti finansų ministras gali sudaryti komisiją.

8. Finansų ministerija ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo visų reikiamų dokumentų ir informacijos gavimo juos išnagrinėja ir priima vieną iš šių sprendimų:

8.1. teikti savivaldybės prašomo dydžio paskolą;

8.2. teikti dalį savivaldybės prašomo dydžio paskolos;

8.3. neteikti paskolos.

9. Finansų ministerija, priimdama vieną iš Taisyklių 8.1–8.3 punktuose nurodytų sprendimų, atsižvelgia į savivaldybės finansinę padėtį ir Valstybės iždo finansines galimybes. Paskola ar jos dalis prioriteto tvarka teikiama:

9.1. darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui;

9.2. socialinėms išmokoms (pašalpoms);

9.3. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms;

9.4. materialiojo ir nematerialiojo turto įsigijimo išlaidoms;

9.5. kitoms Taisyklių 9.1–9.4 punktuose nenurodytoms išlaidoms.

10. Finansų ministerija, priėmusi sprendimą, per 5 darbo dienas praneša apie tai savivaldybei ir pateikia:

10.1. paskolos sutarties projektą savivaldybės nurodytam kontaktiniam asmeniui, kai priimtas sprendimas teikti paskolą;

10.2. raštą savivaldybei, pasirašytą finansų ministro arba jo pavedimu kito asmens, kai priimtas sprendimas neteikti paskolos.

11. Suderintą paskolos sutartį pasirašo savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo ir finansų ministras arba jo pavedimu kitas asmuo.

12. Paskolos sutartyje, be kita ko, turi būti numatyta, kad:

12.1. savivaldybė moka metines palūkanas už suteiktas:

12.1.1. trumpalaikes paskolas laikinam pajamų trūkumui padengti, kai šiam tikslui nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų, – ne mažesnes už valstybės skolinimosi kainą metines palūkanas, apskaičiuotas finansų ministro nustatyta tvarka;

12.1.2. trumpalaikes arba ilgalaikes paskolas, kai dėl kredito įstaigų veiklos apribojimo ir (arba) jų licencijų atšaukimo savivaldybė negali disponuoti savo lėšomis ir dėl to trūksta apyvartos lėšų, – 1 procento metines palūkanas;

12.2. Finansų ministerija turi teisę paskolos sutartyje nustatytu terminu negrąžintos paskolos sumą įskaityti kaip savivaldybės biudžeto gautas pajamų įmokas pagal Taisyklių 13 punktą, jeigu:

12.2.1. savivaldybė negrąžina paskolos iki paskolos sutartyje nustatyto termino;

12.2.2. savivaldybė iki paskolos sutartyje nustatyto termino nepateikia Finansų ministerijai informacijos apie kiekvienos paskolos sumos panaudojimą pagal paskolos sutartyje nurodytą tikslinę paskirtį;

12.2.3. paskola ar jos dalis panaudota ne pagal tikslinę paskirtį.

13. Finansų ministerija įskaito savivaldybės biudžeto gautas pajamų įmokas visa apimtimi arba dalimis, atsižvelgdama į savivaldybės biudžeto finansines galimybes grąžinti paskolą, iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos tokia eilės tvarka:

13.1. iš pajamų, priklausančių pervesti iš valstybės iždo sąskaitos savivaldybių gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti;

13.2. iš dotacijų ir bendrosios dotacijos kompensacijų, priklausančių pervesti savivaldybių biudžetams;

13.3. iš savivaldybės biudžetui priskirtų pajamų, kurias perveda teritorinė valstybinė mokesčių inspekcija.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Savivaldybė finansų ministro nustatyta tvarka ir terminais teikia Finansų ministerijai statistinę informaciją apie savivaldybės skolinimąsi.

 

_________________