LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1996 M. BIRŽELIO 12 D. NUTARIMO NR. 683 „DĖL VALSTYBINĖS TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ĮSTEIGIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

2001 m. gruodžio 3 d. Nr. 1454

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš dalies pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 12 d. nutarimą Nr. 683 „Dėl Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės įsteigimo“ (Žin., 1996, Nr. 57-1352; 1998, Nr. 59-1677) ir išdėstyti nauja redakcija nurodytuoju nutarimu patvirtintus Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatus (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                               ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                              KONSTANTINAS DOBROVOLSKIS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 683

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. gruodžio 3 d. nutarimo Nr. 1454

redakcija)

 

VALSTYBINĖS TABAKO IR ALKOHOLIO KONTROLĖS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – tarnyba) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais strateginiais veiklos planais, kuriuose nurodyti svarbiausieji tarnybos uždaviniai ir jų įgyvendinimo būdai. Rengiami vienerių, trejų, penkerių ir dešimties metų strateginiai veiklos planai, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės ilgalaikį strateginį veiklos planą.

3. Tarnyba yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos adresas (buveinė): Ukmergės g. 41, C korpusas, Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji tarnybos uždaviniai yra šie:

5.1. kartu su ministerijomis, kitomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigomis įgyvendinti valstybinę tabako ir alkoholio kontrolės politiką;

5.2. kartu su kitomis valstybės institucijomis ir visuomeninėmis organizacijomis siekti, kad Lietuvoje būtų mažiau rūkoma ir vartojama alkoholinių gėrimų, kad tabakas ir alkoholis darytų kuo mažiau žalos gyventojų sveikatai.

6. Vykdydama jai pavestas funkcijas, tarnyba:

6.1. kontroliuoja, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų tabako ir alkoholio kontrolės klausimais;

6.2. kartu su ministerijomis, kitomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigomis dalyvauja vykdant valstybės alkoholio ir tabako kontrolės politiką;

6.3. išduoda ir panaikina Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka įmonėms licencijas importuoti tabaką, gaminti alkoholio produktus ir tabako gaminius, importuoti juos į Lietuvos Respubliką, verstis didmenine prekyba alkoholio produktais ir tabako gaminiais, taip pat leidimus įsigyti Lietuvos Respublikoje pagamintą nedenatūruotą etilo alkoholį, distiliuoto etilo alkoholio aldehidų frakciją, etilo alkoholio aldehidų frakciją, vienkartinius leidimus įvežti alkoholinius gėrimus į Lietuvos Respublikoje organizuojamas parodas ir reprezentacinius renginius, alkoholinių gėrimų pavyzdžius, leidimus (sutikimus) įvežti į Lietuvos Respubliką alkoholinius gėrimus, priskiriamus laivų ir lėktuvų atsargoms;

6.4. atlieka dokumentų, pateiktų licencijoms ir leidimams gauti, ekspertizę;

6.5. kontroliuoja, kaip savivaldybių vykdomosios institucijos laikosi nustatytosios licencijų verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais išdavimo tvarkos;

6.6. kontroliuoja, kaip įmonės laikosi nustatytosios tabako importo, tabako gaminių, alkoholio produktų gamybos, prekybos, importo, licencijavimo tvarkos;

6.7. kontroliuoja, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, susijusių su alkoholio ir tabako reklamos draudimu ir ribojimu;

6.8. kontroliuoja, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų, susijusių su alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių pardavimo ribojimu;

6.9. pagal savo kompetenciją rengia teisės aktų projektus;

6.10. kartu su kitomis institucijomis dalyvauja organizuojant, rengiant ir įgyvendinant valstybės tabako ir alkoholio kontrolės programas;

6.11. pataria savivaldybių vykdomosioms institucijoms, kaip rengti ir įgyvendinti savivaldybių alkoholio ir (ar) tabako kontrolės programas;

6.12. kartu su kitomis institucijomis vykdo alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių vartojimo monitoringą;

6.13. renka, analizuoja ir apibendrina informaciją apie pasaulines alkoholinių gėrimų ir tabako gaminių kainas, jų kitimą, gamybos, importo ir prekybos rodiklius Lietuvoje, teikia šią informaciją Lietuvos Respublikos Vyriausybei, suinteresuotoms ministerijoms, kitoms Vyriausybės įstaigoms;

6.14. kartu su kitomis institucijomis dalyvauja rengiant bendrosios alkoholio ir tabako žalos sveikatai ir Lietuvos ūkiui stebėjimo sistemą, statistinę analizę ir išvadas;

6.15. kaupia ir sistemina mokslinę, techninę ir teisinę informaciją apie alkoholio ir tabako kontrolę;

6.16. rengia ir teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, kitoms valstybės institucijoms dėl alkoholio ir tabako kontrolės politikos formavimo, jos įgyvendinimo;

6.17. teikia ministerijoms, kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms metodinę ir informacinę pagalbą tabako ir alkoholio kontrolės organizavimo klausimais;

6.18. atlieka teisės aktų ir programų savo kompetencijos klausimais projektų ekspertizę;

6.19. palaiko ryšius su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

6.20. pagal kompetenciją konsultuoja juridinius ir fizinius asmenis dėl įstatymų ir kitų teisės aktų alkoholio ir tabako kontrolės klausimais taikymo;

6.21. nagrinėja pagal kompetenciją juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, pasiūlymus, skundus;

6.22. informuoja visuomenę apie savo veiklą;

6.23. vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

7. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. gauti iš ministerijų, kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigų, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų duomenis tarnybos kompetencijos klausimais;

7.2. pavesti savo darbuotojams lankytis, pateikus nustatytosios formos pažymėjimą, visose įmonėse, gaminančiose, perdirbančiose, importuojančiose, eksportuojančiose, sandėliuojančiose, transportuojančiose alkoholio produktus ar (ir) tabaką bei jo gaminius, taip pat prekiaujančiose jais;

7.3. nustačiusi pažeidimus, įpareigoti įmones nutraukti veiklą, pažeidžiančią įstatymus ir kitus teisės aktus alkoholio ir tabako kontrolės klausimais;

7.4. siūlyti savivaldybių vykdomosioms institucijoms nustatytąja tvarka panaikinti jų išduotų įmonėms licencijų verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ir (ar) tabako gaminiais galiojimą;

7.5. pasitelkti ministerijų, kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigų, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų specialistus klausimams, susijusiems su tarnybos veikla, nagrinėti;

7.6. sudaryti komisijas (darbo grupes), įtraukdama į jas kitų institucijų specialistus, teisės aktų, kitų dokumentų tarnybos kompetencijos klausimais projektams rengti.

8. Tarnyba turi ir kitų įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jai suteiktų teisių.

 

IV. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį 5 metams skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Ministras Pirmininkas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130) nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius yra pavaldus Ministrui Pirmininkui. Tarnybos direktorius skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

Tarnybos direktorius gali turėti pavaduotoją, kurį jis skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

10. Tarnybos direktorius:

10.1. sprendžia tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus, taip pat vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų nustatytas funkcijas, asmeniškai atsako už tai, kad būtų vykdomi tarnybai pavesti uždaviniai;

10.2. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų vykdymą;

10.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų tarnybos kompetencijos klausimais projektus;

10.4. užtikrina Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą;

10.5. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Prireikus direktorius leidžia kartu su kitų valstybės institucijų vadovais bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus.

Direktoriaus įsakymai ir kiti teisės aktai tarnybos kompetencijos klausimais privalomi ministerijoms, kitoms Vyriausybės įstaigoms, savivaldybių vykdomosioms institucijoms, įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms;

10.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tarnybos veiklos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos bei jos įgyvendinimo priemonių vykdymo ataskaitas, Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

10.7. tvirtina tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą ir kategorijas, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

10.8. tvirtina tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus;

10.9. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų tarnybos valstybės tarnautojus, juos skatina ir skiria jiems tarnybines nuobaudas;

10.10. vykdo kitus įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko jam suteiktus įgaliojimus.

11. Tarnybos direktoriaus nesant, jį pavaduoja pavaduotojas, pavaduotojo nesant – direktoriaus įgaliotas asmuo.

 

V. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIĖMIMO Į TARNYBĄ IR JŲ DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMO TVARKA

 

12. Valstybės tarnautojų tarnybos, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

VI. TARNYBOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

13. Tarnyba yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. TARNYBOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

14. Tarnybos finansinę veiklą kontroliuoja Finansų ministerija ir kitos institucijos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Tarnyba gali būti reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________

 

part_7743e345038c42349529576055fc784a_end