LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2000 M. SPALIO 6 D. ĮSAKYMO NR. 388 „DĖL MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2002 m. spalio 22 d. Nr. 515
Vilnius
1. Pakeičiu Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos laikinuosius nuostatus, patvirtintus vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. 388 „Dėl Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 86-2639; 2001, Nr. 92-3229), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios vidaus reikalų ministro 2001 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 562 „Dėl vidaus reikalų ministro 2000 m. spalio 6 d. įsakymo Nr. 388 „Dėl Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo dalinio pakeitimo“ ir dėl vidaus reikalų ministro 2000 m. rugsėjo 6 d. įsakymo Nr. 344 „Dėl Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 92-3229) 2 punktą.
3. Nustatau, kad šio įsakymo 1 punkte nurodytų nuostatų 4 punktas ir šio įsakymo 2 punktas įsigalioja atskiru vidaus reikalų ministro įsakymo nustatytu terminu.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2000 m. spalio 6 d. įsakymu
Nr. 388
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2002 m. spalio 22 d. įsakymo
Nr. 515 redakcija)
MIGRACIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) yra biudžetinė įstaiga. Migracijos departamento steigėja yra Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.
2. Migracijos departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Vyriausybės nutarimais, vidaus reikalų ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
3. Migracijos departamentas yra viešasis juridinis asmuo, turi antspaudą, blanką su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Atskiri Migracijos departamento struktūriniai padaliniai savo funkcijoms vykdyti taip pat gali turėti antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Migracijos departamentas gali turėti ir naudoti savo simboliką.
II. MIGRACIJOS DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Svarbiausias Migracijos departamento uždavinys yra įgyvendinti valstybės politiką migracijos, Lietuvos Respublikos pilietybės, asmens dokumentų išdavimo, gyvenamosios vietos deklaravimo, vizų, pabėgėlio statuso suteikimo, kitais užsieniečių teisinės padėties Lietuvos Respublikoje klausimais.
7. Migracijos departamentas pagal savo kompetenciją vykdo šias funkcijas:
7.1. organizuoja pasų, asmens tapatybės kortelių, laikinųjų pažymėjimų, teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimų, vizų, leidimų laikinai apsigyventi Lietuvos Respublikoje, leidimų nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, laikinųjų užsieniečio pasų, užsieniečio pasų, asmens be pilietybės kelionės dokumentų, pabėgėlio kelionės dokumentų, užsieniečio registracijos pažymėjimų išdavimą;
7.2. kartu su Policijos departamentu prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) organizuoja teritorinių policijos įstaigų migracijos skyrių, poskyrių, grupių ir pasų poskyrių (toliau – migracijos tarnybos) darbą;
7.4. nagrinėja asmenų prašymus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo ir išsaugojimo, priima sprendimus šiais klausimais, rengia sprendimų dėl teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę įgyvendinimo ir dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo projektus, nagrinėja dokumentus ir priima sprendimus dėl Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančių dokumentų pripažinimo išduotais neteisėtai, teikia medžiagą Pilietybės reikalų komisijai, organizuoja priimtų sprendimų dėl pilietybės vykdymą, išduoda ir keičia teisės į Lietuvos Respublikos pilietybę išsaugojimo pažymėjimus;
7.5. nagrinėja Lietuvos Respublikos piliečių, gyvenančių užsienio valstybėse, prašymus išduoti (pakeisti) pasus ir priima sprendimus šiais klausimais, išduoda ir keičia pasus Lietuvos Respublikos piliečiams, gyvenantiems užsienio valstybėse;
7.6. skubos tvarka išduoda ir keičia pasus Lietuvos Respublikos piliečiams bei kelionės dokumentus asmenims be pilietybės;
7.7. nagrinėja užsieniečių prašymus išduoti leidimus gyventi Lietuvos Respublikoje ir priima sprendimus šiais klausimais;
7.8. vykdo prieglobsčio suteikimo procedūrą ir priima sprendimus šiais klausimais, organizuoja priimtų sprendimų pabėgėlių klausimais vykdymą, išduoda ir keičia užsieniečių registracijos pažymėjimus;
7.9. nagrinėja dokumentus ir priima sprendimus dėl užsieniečių išsiuntimo iš Lietuvos Respublikos, organizuoja priimtų sprendimų dėl užsieniečių išsiuntimo vykdymą;
7.11. teikia duomenis Lietuvos Respublikos gyventojų registrui ir Užsieniečių registrui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
7.12. analizuoja nelegalios migracijos priežastis, rengia ir įgyvendina nelegalios migracijos prevencines priemones;
7.13. tvarko ir teikia suinteresuotiems asmenims ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijoms bei įstaigoms reikiamą turimą informaciją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
7.15. atstovauja Migracijos departamento interesams teismuose, administracinių ginčų komisijose, kontroliuoja migracijos tarnybų valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atstovavimą teismuose;
7.17. analizuoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos pilietybės, gyvenamosios vietos deklaravimo, asmens dokumentų išdavimo, vizų, užsieniečių teisinės padėties ir prieglobsčio suteikimo klausimus, taikymo praktiką, rengia teisės aktų projektus, teikia pasiūlymus dėl jų tobulinimo;
7.19. bendradarbiauja su nevyriausybinėmis organizacijomis, užsienio valstybių institucijomis bei tarptautinėmis organizacijomis;
7.20. rengia migracijos tarnyboms metodines rekomendacijas darbo organizavimo ir teisės aktų taikymo klausimais;
7.21. organizuoja ir vykdo Migracijos departamento ir migracijos tarnybų valstybės tarnautojų mokymą pagal mokymo planus;
7.22. kartu su Policijos departamentu organizuoja migracijos tarnybų statutinių valstybės tarnautojų atestavimą ir kvalifikacinių kategorijų suteikimą;
III. MIGRACIJOS DEPARTAMENTO TEISĖS
8. Migracijos departamentas, atlikdamas jam pavestas funkcijas, pagal savo kompetenciją turi teisę:
8.1. ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretoriaus pavedimu atstovauti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai Lietuvoje bei užsienyje;
8.2. palaikyti ryšius su Lietuvos Respublikos Seimu, Lietuvos Respublikos Prezidentūra, Lietuvos Respublikos Vyriausybe, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų bei kitomis ministerijomis ir valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, Lietuvos Respublikos diplomatinėmis atstovybėmis užsienyje;
8.3. palaikyti ryšius su užsienio valstybių institucijomis ir įstaigomis, tarptautinėmis organizacijomis, užsienio valstybių diplomatinėmis atstovybėmis;
8.4. teikti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vadovybei pasiūlymus dėl tarptautinio bendradarbiavimo plėtojimo bei narystės Europos Sąjungoje (teisingumo ir vidaus reikalų srityje);
8.5. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, taip pat iš asmenų informaciją, reikalingą Migracijos departamento uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;
IV. MIGRACIJOS DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Migracijos departamentui vadovauja direktorius, kurį skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras. Nesant direktoriaus, jo pareigas eina ministro įgaliotas direktoriaus pavaduotojas.
10. Direktorius tiesiogiai pavaldus ir už Migracijos departamento darbą atsiskaito Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministrui ir jo įgaliotam valstybės tarnautojui.
11. Migracijos departamento direktorius:
11.1. vadovauja Migracijos departamentui ir atsako už departamentui pavestų uždavinių įgyvendinimą bei funkcijų vykdymą;
11.2. vadovauja Migracijos departamento struktūriniams padaliniams tiesiogiai ar per savo pavaduotojus;
11.3. atstovauja Migracijos departamentui Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose;
11.4. pagal savo kompetenciją užtikrina, kad Migracijos departamente būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;
11.5. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, metodines rekomendacijas ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi, prireikus kartu su Policijos departamentu, kitomis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis leidžia bendrus įsakymus arba kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus;
11.6. pagal savo kompetenciją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pasirašo sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniais ir fiziniais asmenimis;
11.7. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Migracijos departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, juos skatina arba skiria tarnybines ar drausmines nuobaudas;
11.8. tvirtina Migracijos departamento struktūrą, Migracijos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašus, Migracijos departamento valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigines instrukcijas;
11.9. teisės aktų nustatyta tvarka nustato Migracijos departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokestį;
11.11. teikia policijos generaliniam komisarui siūlymus dėl migracijos tarnybų statutinių valstybės tarnautojų priėmimo į valstybės tarnybą, perkėlimo į kitas pareigas ir atleidimo iš valstybės tarnybos, taip pat dėl migracijos tarnybų valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, paskatinimo ar tarnybinių ar drausminių nuobaudų skyrimo;
11.12. suderinęs su Policijos departamentu, teikia nurodymus teritorinių policijos įstaigų vadovams migracijos tarnybų veiklos klausimais ir kontroliuoja jų vykdymą;
11.13. įvertina migracijos tarnybų statutinių valstybės tarnautojų profesinį pasirengimą dėl atitinkamos kvalifikacinės kategorijos suteikimo;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS