VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO
Į S A K Y M A S
DĖL ASMENS IŠRAŠYMO METU SUGADINTŲ SPECIALIŲ APSKAITOS DOKUMENTŲ BLANKŲ SAUGOJIMO IR NEPANAUDOTŲ SPECIALIŲ APSKAITOS DOKUMENTŲ BLANKŲ SUNAIKINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2005 m. sausio 27 d. Nr. VA-10
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 82 straipsnio įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. 1K-113 (Žin., 2004, Nr. 53-1824), 4 ir 5 punktais ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2004, Nr. 82-2966), 18.11 punktu:
1. Tvirtinu Asmens išrašymo metu sugadintų specialių apskaitos dokumentų blankų saugojimo ir nepanaudotų specialių apskaitos dokumentų blankų sunaikinimo taisykles (pridedama).
2. Įsakau:
2.1. Apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų viršininkams paskirti už specialių apskaitos dokumentų blankų iš asmenų priėmimą, apskaitą bei sunaikinimą materialiai atsakingus darbuotojus.
Patvirtinta
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
viršininko
2005 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. VA-10
asmens išrašymo metu sugadintų specialių apskaitos dokumentų blankų saugojimo ir nepanaudotų specialių apskaitos dokumentų blankų sunaikinimo TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios Asmens išrašymo metu sugadintų specialių apskaitos dokumentų blankų saugojimo ir nepanaudotų specialių apskaitos dokumentų blankų sunaikinimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato išrašymo metu sugadintų sąskaitų faktūrų, PVM sąskaitų faktūrų, kasos pajamų orderių ir žemės ūkio produktų pirkimo kvitų (toliau – SAD) saugojimo ir nepanaudotų SAD blankų sunaikinimo tvarką.
2. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 82 straipsnio įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. 1K-113 (Žin., 2004, Nr. 53-1824), 4 ir 5 punktais.
3. Taisyklėse naudojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) nuostatas.
II. nepanaudotų specialių apskaitos dokumentų blankų GRĄŽINIMAS IR SUNAIKINIMAS
1. Jeigu išrašymo metu SAD blankai sugadinami, jie iš karto žymimi žodžiu „Anuliuota“, nurodoma anuliavimo data ir anuliavimas patvirtinamas dokumentą išrašiusio asmens parašu. Asmuo anuliuotus SAD blankus saugo laikydamasis Lietuvos Respublikos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų dokumentų saugojimo terminų.
2. Asmuo nepanaudotus SAD blankus, įskaitant atvejus kai įstatymų nustatytais pagrindais asmuo nutraukia veiklą, sunaikina (sudegina arba sukarpo dokumentų smulkintuvu arba sumala popieriaus perdirbimo įmonėje), surašo SAD blankų sunaikinimo aktą (priedas pridedamas) ir vieną sunaikinimo akto egzempliorių perduoda vietos mokesčių administratoriui.
3. Vietos mokesčių administratoriaus paskirti materialiai atsakingi už SAD blankų priėmimą bei apskaitą darbuotojai privalo:
3.3. parengti per mėnesį gautų duomenų, apie asmenų sunaikintus SAD blankus, ataskaitą. Ataskaitoje turi būti nurodyti asmenų, kuriems priklausė sunaikinti SAD blankai, pavadinimai, kodai, adresai, sunaikintų SAD blankų pavadinimai, serijos ir numeriai;
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
1. Asmuo ar mokesčių administratoriaus pareigūnas, pažeidęs šias taisykles, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
Asmens išrašymo metu sugadintų specialių
apskaitos dokumentų blankų saugojimo ir
nepanaudotų specialių apskaitos dokumentų
blankų sunaikinimo taisyklių priedas
(blankų sunaikinimo akto pavyzdys)
Nepanaudotų specialių apskaitos dokumentų blankų sunaikinimo
Aktas
___________________________________________ Registracijos Nr._______________________
(perdavimo data) (pildo mokesčių inspekcijos darbuotojas)
Įmonės pavadinimas__________________________________________________________
Įmonės kodas____________________________ adresas_____________________________
Perduoti duomenys apie sunaikintus dokumentų blankus:
Blanko pavadinimas |
Serija |
Numeriai |
Kiekis |
|
|
|
nuo |
iki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
Įmonės vadovas
(įgaliotas asmuo)_____________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
Aktą priėmė________________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
Priėmimo data______________________________________________________________
______________