VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

 

2007 m. vasario 8 d. Nr. V-43

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento (Žin., 1994, Nr. 63-1238) ir vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymo Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2004, Nr. 12-348) nuostatomis bei siekdamas gerinti Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo organizavimą:

1. Tvirtinu Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2002 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. 170 „Dėl Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“;

2.2. Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 15 d. įsakymą Nr. 1V-63 „Dėl pareigūnų, dirbančių Vadovybės apsaugos departamente prie Vidaus reikalų ministerijos, fizinio pasirengimo reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 57-2025).

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                            RAIMUNDAS KAIRYS

 


 

PATVIRTINTA

Vadovybės apsaugos departamento

prie Vidaus reikalų ministerijos

direktoriaus 2007 m. vasario 8 d.

įsakymu Nr. V-43

 

VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) darbo tvarką.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, vidaus reikalų ministro įsakymais, departamento nuostatais, departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiuo Reglamentu.

3. Departamentas savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytais principais.

 

II. BENDRIEJI DEPARTAMENTO STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

DEPARTAMENTO DIREKTORIUS, DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAI

 

4. Departamentui vadovauja direktorius, kuris organizuoja, kontroliuoja ir koordinuoja departamento veiklą, atsako už departamento uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą bei darbo organizavimą.

5. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidentūroje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje (toliau – atitinkamai Seimas, Prezidentūra, Vyriausybė), kitose valstybės institucijose ir įstaigose departamentui atstovauja departamento direktorius arba jo įgalioti kiti valstybės tarnautojai.

6. Laikinai nesant direktoriaus, jo pareigas eina vidaus reikalų ministro paskirtas direktoriaus pavaduotojas.

7. Direktorius leidžia įsakymus ir jais patvirtintus kitus teisės aktus.

8. Prireikus kelių institucijų vadovai gali leisti bendrus įsakymus.

9. Direktorius kontroliuoja ir koordinuoja departamento struktūrinių padalinių veiklą pats arba per pavaduotojus. Direktoriaus pavaduotojai, įgalioti direktoriaus, pagal savo kompetenciją skiria įpareigojimus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi.

10. Departamento struktūriniams padaliniams pagal kuravimo sritį vadovauja direktoriaus pavaduotojai, kurie yra tiesiogiai atskaitingi direktoriui.

11. Direktoriaus pavaduotojai pagal kuravimo sritį atsako už departamento struktūrinių padalinių veiklą.

 

DEPARTAMENTO STRUKTŪRINIAI PADALINIAI

 

12. Departamento struktūrą sudaro valdybos, skyriai, poskyriai, grupės (toliau – padaliniai).

13. Departamento direktorius, atsižvelgdamas į departamento uždavinius ir funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, departamento nuostatuose bei kituose teisės aktuose, tvirtina departamento valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus, vidaus reikalų ministrui teikia tvirtinti departamento struktūrą bei pareigybių sąrašus.

14. Padaliniams vadovauja viršininkai arba vedėjai (toliau – padalinių vadovai), kurie gali turėti pavaduotoją(-us).

15. Padaliniai užtikrina įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose ir kituose teisės aktuose departamentui nustatytų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, užtikrina valstybinių programų įgyvendinimą, organizuoja departamento direktoriaus sprendimų vykdymą bei jų kontrolę.

16. Padaliniai savo darbą organizuoja, vadovaudamiesi direktoriaus įsakymu patvirtintais departamento padalinių nuostatais, o padalinių vadovai ir valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – darbuotojai), – pareigybių aprašymais ar pareiginėmis instrukcijomis.

17. Padalinių vadovai asmeniškai atsako už padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų teisės pažeidimų prevenciją, taip pat už departamento direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojų rezoliucijų ir žodinių pavedimų vykdymą.

18. Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad priimti nauji valstybės tarnautojai ir darbuotojai būtų supažindinti su departamento ir jo padalinių nuostatais, šiuo Reglamentu, priimto valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigybės aprašymu, taip pat su kitais teisės aktais, kuriais privalo vadovautis savo veikloje.

 

DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

19. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintais ir viešai paskelbtais departamento strateginiais veiklos planais. Strateginiams planams ir programoms įgyvendinti sudaromi einamųjų metų planai, kuriuos tvirtina departamento direktorius.

20. Departamento strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas pagal jo kuruojamą veiklos sritį. Strateginio veiklos plano programų įgyvendinimą koordinuoja direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai.

21. Departamento veiklos ataskaitą vidaus reikalų ministrui teikia direktorius. Ataskaitos projektą rengia direktoriaus pavaduotojas pagal jo kuruojamą veiklos sritį.

22. Departamento padalinių metų veiklos ataskaitas rengia ir direktoriui teikia padalinių vadovai.

23. Departamento einamieji veiklos klausimai aptariami direktoriaus, pavaduotojų ir padalinių vadovų pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose direktoriaus nurodymu gali dalyvauti ir kiti departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

24. Direktoriaus pavaduotojai gali kviesti padalinių vadovų ir kitų departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo ar kuruojamų veiklos sričių klausimais.

 

DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS IR TVIRTINIMAS

 

25. Departamento direktorius pagal kompetenciją pasirašo:

25.1. įstaigos dokumentų blanke įformintus dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Seimo komitetų pirmininkams, Seimo komitetams, Seimo nariams, Seimo kancleriui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, Seimo kontrolieriams, Ministrui Pirmininkui, Vyriausybės kancleriui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, vidaus reikalų viceministrui, Vidaus reikalų ministerijos sekretoriams, departamentų ir įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos vadovams, teismams ir kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms ar įstaigoms, užsienio šalių analogiškų tarnybų vadovams, kitus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus;

25.2. įstatymų nustatyta tvarka teisės aktus, sutartis ir susitarimus;

25.3. buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės dokumentus, kuriuose būtinas įstaigos vadovo parašas;

25.4. kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus.

26. Direktoriaus pasirašomus dokumentus vizuoja rengėjas, rengėjo padalinio vadovas, direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis atitinkamus padalinius, pagal savo kompetenciją. Kartu su dokumentu, pateikiamu pasirašyti departamento direktoriui, turi būti pateikiamas ir tiesioginio dokumento rengėjo, rengėjo padalinio vadovo ir direktoriaus pavaduotojo, kuruojančio atitinkamą padalinį, vizuotas dokumento egzempliorius. Vizą sudaro pareigų pavadinimas, valstybės tarnautojo ar darbuotojo parašas, vardas, pavardė ir data. Vizuoti galima atspaudus specialų spaudą ir įrašant trūkstamus rekvizitus ranka arba nurodytus rekvizitus rašant ranka.

27. Direktorius tvirtina:

27.1. departamento padalinių veiklos planus;

27.2. tarnybinių patikrinimų išvadas;

27.3. darbo grafikus;

27.4. teisės aktų nustatyta tvarka kitus dokumentus.

28. Departamento juriskonsultas privalo vizuoti teikiamus departamento direktoriui pasirašyti ar tvirtinti dokumentus:

28.1. direktoriaus įsakymus, kuriais nustatomos norminio pobūdžio taisyklės;

28.2. rašytines sutartis ir susitarimus;

28.3. tarnybinių patikrinimų išvadas dėl tarnybinių nusižengimų, už kuriuos siūloma tarnybinė nuobauda – atleidimas iš tarnybos;

28.4. tarnybinių patikrinimų išvadas dėl sveikatos sutrikdymų;

28.5. direktoriaus įsakymus, kuriais atleidžiami valstybės tarnautojai ir darbuotojai iš tarnybos (darbo).

29. Direktoriaus pavaduotojai pagal kompetenciją pasirašo:

29.1. direktoriui pavedus departamento lydraščius-teikimus dėl teisės aktų projektų teikimo įvertinti Vidaus reikalų ministerijai, taip pat dėl teisės aktų projektų derinimo su suinteresuotomis institucijomis;

29.2. kitus teisės aktais jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.

30. Finansų skyriaus vedėjas antro parašo teise pasirašo banko ir kasos dokumentus, finansinės apskaitos ir atskaitomybės dokumentus, departamento programų sąmatas, direktoriui įgaliojus – kitus finansinio ir ūkinio pobūdžio dokumentus.

 

DARBO LAIKAS

 

31. Departamente pirmadienį-ketvirtadienį dirbama nuo 8 valandos iki 17 valandos, o penktadienį – nuo 8 valandos iki 15 valandos 45 minučių. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti – nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda. Esant tarnybiniam būtinumui, direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, gali nustatyti kitokį darbo laiką.

32. Dirbantiems pamainomis statutiniams valstybės tarnautojams darbo laikas nustatomas pagal iš anksto patvirtintus darbo grafikus.

33. Departamento direktorius įsakymu skiria valstybės tarnautoją ar darbuotoją, atsakingą už atitinkamo padalinio darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymą.

34. Departamente darbo laiko apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 27 d. nutarimu Nr. 78 „Dėl Darbo laiko apskaitos žiniaraščio pavyzdinės formos ir jo pildymo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 18-528) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo laiko apskaitą.

35. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti departamento Operatyvaus valdymo skyrių apie neatvykimą į tarnybą (darbą) ir šio neatvykimo priežastį.

36. Atostogų metu susirgęs ir iš gydymo įstaigos gavęs nedarbingumo pažymėjimą valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti departamento Operatyvaus valdymo skyrių apie nedarbingumo pažymėjime nurodytą nedarbingumo laikotarpį.

 

KOMISIJŲ, DARBO GRUPIŲ SUDARYMAS IR JŲ VEIKLA

 

37. Vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir vidaus reikalų ministro įsakymų nuostatas, departamento direktoriaus įsakymu sudaromos nuolatinės ar laikinosios komisijos, darbo grupės.

38. Nuolatinės komisijos sudaromos ilgalaikei funkcijai vykdyti.

39. Laikinosios komisijos sudaromos departamento direktoriaus pavestai trumpalaikei funkcijai vykdyti.

40. Komisiją sudaro komisijos pirmininkas, jo pavaduotojas(-ai), nariai ir sekretorius.

41. Didelės apimties ir (ar) sudėtingiems teisės aktams parengti direktoriaus įsakymu sudaroma darbo grupė iš darbo grupės vadovo, jo pavaduotojo(-ų), narių ir, jei reikia, sekretoriaus.

42. Departamente komisijos, darbo grupės gali būti sudarytos iš departamento padalinių valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų, Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, taip pat mokslo institucijų atstovų. Tokio pobūdžio komisijos ar darbo grupės sudėtis gali būti tvirtinama direktoriaus įsakymu, minėtų institucijų bei įstaigų vadovams sutikus.

 

III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

43. Pavedimai gali būti duodami direktoriaus įsakymais ar rezoliucijomis, direktoriaus pavaduotojų rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

44. Direktorius duoda pavedimus direktoriaus pavaduotojams, departamento padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams. Direktoriaus pavaduotojai duoda pavedimus pagal jiems direktoriaus nustatytą kompetenciją.

45. Pavedimų vykdymą organizuoja direktoriaus pavaduotojai pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.

46. Dokumentus su departamento direktoriaus rezoliucijomis Bendrasis skyrius perduoda direktoriaus pavaduotojams, padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ar darbuotojams Dokumentų, susijusių su Vidaus reikalų ministerijos veikla, rengimo, tvarkymo ir valdymo, pavedimų vykdymo kontrolės organizavimo instrukcijos (toliau – Instrukcija), patvirtintos vidaus reikalų ministro 2003 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1V-190 (Žin., 2003, Nr. 65-2985), nustatyta tvarka.

47. Jei pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingas už jį vykdytojas (jis pavedime nurodomas pirmasis) privalo organizuoti šio pavedimo vykdymą. Už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku yra atsakingi visi vykdytojai.

48. Pavedimų vykdymą Instrukcijos ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka kontroliuoja Bendrasis skyrius.

49. Pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo departamente, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo departamente dienos, jeigu pavedime arba teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

50. Pavedimų dėl kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų departamentui pateiktų derinti teisės aktų projektų įvykdymo terminai nustatomi vadovaujantis Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatytais terminais.

51. Departamento Bendrasis skyrius apie kontroliuojamų pavedimų vykdymo terminus primena vykdytojams likus 3 darbo dienoms iki termino pabaigos. Pavedimo vykdymo terminas skaičiuojamas nuo dokumento gavimo departamente dienos.

52. Dokumentų užduočių įvykdymo terminas gali būti bendras arba individualus.

53. Atskirų dokumentų kategorijų bendrieji dokumentų užduočių įvykdymo terminai nustatomi teisės aktų bei šio Reglamento 1 priede nustatyta tvarka. Individualus dokumentų užduočių įvykdymo terminas nurodomas dokumento tekste arba rezoliucijoje.

54. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą terminą negalima dėl objektyvių priežasčių, nedelsiant apie tai turi būti pranešta pavedimą davusiam direktoriui, direktoriaus pavaduotojui. Gavus leidimą pratęsti įvykdymo terminą, būtina apie tai pranešti Bendrajam skyriui.

55. Departamento direktoriaus nustatytas terminas parengti teisės akto projektą gali būti pratęstas tik tuo atveju, kai vykdytojas direktoriui pateikia motyvuotą prašymą ar departamento direktoriaus įsakymo pakeitimo projektą, jei terminas buvo nustatytas įsakymu.

56. Pavedimas laikomas įvykdytu, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės.

 

IV. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

57. Departamente rengiami įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro įsakymų, departamento direktoriaus įsakymų bei kitų teisės aktų projektai (toliau – teisės aktų projektai).

58. Rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2004, Nr. 12-348) patvirtintos tvarkos, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 „Dėl Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų“ (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), ir Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169), kitų teisės aktų ir Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų nuostatas.

59. Teisės aktų projektus rengia departamento padaliniai ar direktoriaus įsakymu sudarytos darbo grupės.

 

TEISĖS AKTŲ LEIDYBOS INICIATYVA

 

60. Pasiūlymus dėl teisės aktų projektų bei galiojančių teisės aktų tobulinimo direktoriui teikia direktoriaus pavaduotojai, padalinių vadovai, juriskonsultai pagal savo kompetenciją.

61. Departamento padaliniai, pagal savo kompetenciją negalėdami išspręsti su jų veikla susijusių klausimų, gali teikti atitinkamus teisės aktų projektus direktoriui, kai šiuos projektus vizuoja atitinkamą sritį kuruojantis direktoriaus pavaduotojas.

62. Departamento padaliniai, siūlydami rengti teisės akto projektą, kuriame numatoma iš esmės keisti arba nustatyti teisinių santykių reguliavimą, direktoriui parengia tarnybinį pranešimą, kuriame išdėsto teisės akte sprendžiamos problemos esmę, teisės akto tikslus ir uždavinius, laukiamus teigiamus rezultatus bei siūlymus dėl darbo grupės sudarymo.

 

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ SVARSTYMAS IR DERINIMAS

 

63. Teisės aktų projektai rengėjų turi būti suderinti su departamento padaliniais, su kurių kompetencija jie yra susiję:

63.1. Finansų skyriumi- teisės aktų projektai, kurie susiję su piniginiais ištekliais, darbo užmokesčio mokėjimu, apskaita ir finansavimu;

63.2. Personalo skyriumi – teisės aktų projektai, susiję su valstybės tarnautojų tarnyba ir darbo santykiais;

63.3. kitais departamento padaliniais, su kurių kompetencija jie yra susiję.

64. Departamento padaliniai savo išvadas dėl pateiktų derinti projektų pateikia per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo departamento padalinyje dienos, jeigu nenurodyta kitaip.

65. Norminio pobūdžio teisės aktų projektai (priedai, jeigu jie yra), suderinti su padaliniais, pateikiami derinti departamento juriskonsultui. Juriskonsultas įvertina, ar teisės akto projektas neprieštarauja galiojantiems Lietuvos Respublikos įstatymams, Vyriausybės nutarimams ir kitiems teisės aktams ir ar atitinka juridinės technikos reikalavimus. Norminio pobūdžio teisės aktą privalo vizuoti projekto rengėjas ar jį rengusios darbo grupės vadovas, projektą rengusio departamento padalinio vadovas, juriskonsultas ir kalbos tvarkytojas.

66. Teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas valstybės tarnautojo, su kuriuo šis projektas turi būti suderintas, viza. Vizuodamas projektą, valstybės tarnautojas patvirtina, kad jis yra susipažinęs su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.

67. Jeigu valstybės tarnautojas nepritaria pateiktam dokumento projektui, jis vizuoja su pastaba, o prireikus savo pastabas bei pasiūlymus išdėsto atskirame rašte. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto pateikiama pastabų, į kurias rengėjai neatsižvelgia, iškilusiems prieštaravimams pašalinti direktorius arba direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis teisės akto projektą rengusį padalinį, gali organizuoti pasitarimą.

68. Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo nutarimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkių, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektai Vidaus reikalų ministerijai teikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ ir vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“.

 

KITŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS

 

69. Departamentas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jam pateiktų derinti kitų viešojo administravimo institucijų parengtų įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų.

70. Pateiktus departamentui derinti kitų institucijų teisės aktų projektus direktorius vizuoja tik tada, kai dėl šių teisės aktų projektų teikę pastabas ir pasiūlymus padaliniai juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas. Jeigu dėl pateikto vizuoti teisės akto projekto direktorius turi pastabų ar pasiūlymų, jis jį vizuoja su pastaba, kuri išdėstoma atskirame lape.

 

DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ RENGIMAS, VIZAVIMAS, DERINIMAS, TEIKIMAS IR SKELBIMAS

 

71. Direktorius leidžia įsakymus dėl:

71.1. departamento padalinių nuostatų, darbo instrukcijų patvirtinimo;

71.2. departamento pareigybių aprašymų patvirtinimo;

71.3. departamento valstybės tarnautojų (išskyrus departamento direktoriaus pavaduotojus) ir darbuotojų priėmimo į pareigas (darbą) ir atleidimo iš pareigų (darbo), atostogų suteikimo, komandiruočių, nuobaudų skyrimo valstybės tarnautojams ir darbuotojams, jų skatinimo;

71.4. komisijų ir darbo grupių sudarymo;

71.5. kitų įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro įsakymų jam suteiktų funkcijų vykdymo.

72. Departamento padalinių valstybės tarnautojai rengia, o padalinių vadovai teikia direktoriui direktoriaus įsakymų projektus.

73. Direktoriui pasirašius įsakymą, direktoriaus įsakymo ir jų priedų elektroninę versiją Bendrasis skyrius privalo išsiųsti elektroniniu paštu suinteresuotiems departamento padalinių valstybės tarnautojams, turintiems elektroninio pašto dėžutę.

74. Direktoriaus įsakymų projektai, susiję su departamento padalinių veiklos sritimis, rengėjų turi būti suderinti su suinteresuotais padaliniais Reglamento nustatyta tvarka. Teikiami direktoriui pasirašyti įsakymai ir jais tvirtinami dokumentai turi būti vizuoti rengėjo ir jo padalinio vadovo, suinteresuotų departamento padalinių vadovų:

74.1. įsakymus veiklos klausimais, personalo klausimais, atostogų klausimais ir komandiruočių klausimais, prieš pasirašant direktoriui, vizuoja atitinkamo padalinio vadovas. Įsakymus veiklos klausimais vizuoja ir rengėjas;

74.2. įsakymus, kuriais sprendžiami finansiniai klausimai, prieš pasirašant direktoriui, vizuoja Finansų skyriaus vedėjas.

75. Direktoriaus įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami „Valstybės žiniose“ ir departamento interneto tinklalapyje bei įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo, jeigu pačiuose teisės aktuose nenustatoma vėlesnė jų įsigaliojimo diena. Šie įsakymai „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų įsakymų ir įsakymais patvirtintų kitų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144; 2005, Nr. 146-5328) nustatyta tvarka.

76. Departamento direktoriaus įsakymai, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, „Valstybės žiniose“ ir departamento interneto tinklalapyje neskelbiami. Šie teisės aktai rengiami, įforminami, registruojami, tvarkomi ir saugomi laikantis Įslaptintos informacijos administravimo taisyklių (Žin., 2005, Nr. 143-5193) reikalavimų.

77. Kai departamento direktoriaus įsakymai turi būti paskelbti „Valstybės žiniose“ arba „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, rengėjas privalo tai nurodyti departamento direktoriaus įsakymo paskirstymo (išsiuntimo) rodyklėje. Departamento Bendrasis skyrius pateikia „Valstybės žinių“ redakcijai lydraštį, pasirašytą direktoriaus, direktoriaus įsakymą bei kompiuterinę laikmeną su įsakymo tekstu arba įsakymo tekstą persiunčia elektroniniu paštu.

 

V. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

78. Piliečiai ir kiti asmenys aptarnaujami departamente, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105), vidaus reikalų ministro 2003 m. balandžio 24 d. įsakymo Nr. 1V-144 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Vidaus reikalų ministerijoje taisyklių“ (Žin., 2003, Nr. 40-1859), departamento direktoriaus 2002 m. lapkričio 11 d. įsakymo Nr. 150 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo bei informacijos teikimo Vadovybės apsaugos departamente prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos patvirtinimo“ ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

79. Prašymai žodžiu priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir departamento interesų. Jei prašymo žodžiu negalima išnagrinėti tuoj pat, pasiūloma asmeniui prašymą pateikti raštu.

80. Registruojami ir nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, taip pat telefonas (jeigu pareiškėjas jį turi). Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

81. Paprastai nenagrinėjami prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, nenurodytas adresas arba pareiškėjo nepasirašyti, išskyrus atvejus, kai siekiant, kad nenukentėtų pareiškėjo ar valstybės interesai, atitinkamą sprendimą dėl nagrinėjimo priima departamento direktorius, atsižvelgdamas į prašymo ar skundo turinį.

82. Pareiškėjui turi būti atsakyta į visus jo iškeltus klausimus.

83. Jeigu departamentas nėra įgaliotas spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, prašymas ar skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo departamente datos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama pareiškėjui. Kai prašymą ar skundą turi nagrinėti teismas, jis grąžinamas pareiškėjui ir pateikiama visa reikalinga informacija.

 

VI. DEPARTAMENTO DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

84. Departamento veiklos dokumentai tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.

85. Departamente parengti ir su jo veikla susiję gauti dokumentai nustatyta tvarka registruojami atitinkamuose dokumentų registruose, kurių sąrašą tvirtina direktorius.

86. Dokumentų registrų sąrašą rengia ir direktoriui tvirtinti teikia Bendrojo skyriaus viršininkas.

87. Bendrasis skyrius organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja dokumentų valdymo reikalavimų įgyvendinimą departamento padaliniuose. Už dokumentų rengimą, tvarkymą, saugojimą bei užduočių vykdymo kontrolę departamento padaliniuose atsakingi jų vadovai bei paskirti už dokumentų tvarkymą atsakingi padalinių valstybės tarnautojai ar darbuotojai. Departamento padaliniai rengia, įformina, tvarko dokumentus, sudaro ir saugo bylas iki atidavimo archyviniam saugojimui.

Dokumentai, parengti nesilaikant dokumentų rengimo taisyklių reikalavimų, grąžinami rengėjams.

88. Parengti dokumentai turi būti registruojami jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną, gauti dokumentai – jų gavimo dieną. Gauti dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami dokumentų registruose ar kompiuterinėje dokumentų registravimo sistemoje. Neregistruojami gauti informaciniai pranešimai (apie posėdžius ir pasitarimus, reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo ir asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai ir kita korespondencija), nesusiję su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į dokumentų apskaitos sistemą.

89. Gautus dokumentus Bendrasis skyrius priima, patikrina, nustatyta tvarka registruoja ir pateikia direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams susipažinti bei paskirti vykdytoją. Jeigu dokumentas gautas ne pirmą kartą, pateikiant dokumentą departamento direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams, nurodomas prieš tai gautą dokumentą nagrinėjęs departamento padalinys.

90. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų elektroninio pašto adresais gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, persiunčiami į oficialią departamento pašto dėžutę. Oficialiu elektroninio pašto adresu gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, išspausdinami ir registruojami bendra tvarka.

91. Valstybės tarnautojai, gavę dokumentus tiesiogiai iš kitų institucijų, adresuotus departamento vadovybei ar departamentui, privalo juos nedelsdami užregistruoti Bendrajame skyriuje. Dokumentus, gautus tiesiogiai iš departamento vadovybės, vykdytojas taip pat privalo nedelsdamas užregistruoti Bendrajame skyriuje.

92. Departamento direktorius, skirdamas dokumentą vykdytojui, rašo rezoliuciją dokumento laisvame plote tarp dokumento sudarytojo pavadinimo ir dokumento teksto (lapo viršuje, dešinėje pusėje). Rezoliucijoje rašoma vykdytojo vardas ir pavardė, pavedimo turinys, taip pat gali būti nurodomas užduoties įvykdymo terminas.

93. Dokumentai su direktoriaus rezoliucija grąžinami į Bendrąjį skyrių. Skyriaus darbuotojas rezoliuciją perrašo į dokumentų registrą ir dokumentą atiduoda rezoliucijoje nurodytam vykdytojui, tik šiam pasirašius dokumentų registre. Bendrasis skyrius kontroliuoja direktoriaus pavedimų vykdymo terminus. Jei rezoliucijoje nurodytas pavedimas duotas keliems vykdytojams, dokumento originalas perduodamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris organizuoja pavedimo vykdymą ir atsako už tai, kad jis būtų įvykdytas laiku. Kitiems rezoliucijoje nurodytiems vykdytojams perduodamos dokumento kopijos. Ne pirmieji vykdytojai privalo, nelaukdami pirmojo vykdytojo priminimų, pagal savo kompetenciją laiku teikti reikiamą informaciją pirmajam vykdytojui. Už parengto dokumento kokybę atsako visi vykdytojai.

Užduotis laikoma įvykdyta, kai parengtas dokumentas yra pasirašytas rezoliuciją užrašiusio vadovo, o dokumento originalas gražintas į Bendrąjį skyrių.

94. Kai direktoriaus pavaduotojai jiems nurodytą užduotį savo rezoliucija paveda vykdyti valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dokumentų registre įrašoma papildoma direktoriaus pavaduotojų rezoliucija.

95. Kartu su direktoriui pateikiamu pasirašyti dokumentu turi būti pateikiamas ir nustatyta tvarka vizuotas dokumento antrasis egzempliorius. Jeigu departamento siunčiamasis dokumentas yra atsakomasis, jis teikiamas pasirašyti kartu su dokumentu, į kurį atsakoma, ir kitais susijusiais dokumentais. Pasirašyto ir užregistruoto siunčiamo dokumento originalas ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos jo kopijos išsiunčiami adresatams, o vizuotas dokumento egzempliorius paliekamas Bendrajame skyriuje kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu bylai formuoti.

96. Siunčiamame dokumente turi būti nurodyta rengėjo vardas, pavardė, telefono numeris, fakso numeris, elektroninio pašto adresas. Siunčiamame atsakyme į gautą dokumentą turi būti dokumento, į kurį atsakoma, data ir numeris.

97. Siunčiamuosiuose įstaigos dokumentuose esanti skubi ir svarbi informacija gali būti perduodama faksimiliniu ryšiu, tačiau nustatyta tvarka adresatui išsiunčiamas ir rašto originalas. Faksimiliniu ryšiu gauti dokumentai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo parašą, atspausdinami ir registruojami bendra tvarka. Jei vėliau atsiunčiamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau faksimiliniu ryšiu gautas dokumentas. Dokumentų faksogramos ir antrieji egzemplioriai saugomi kartu.

98. Elektroniniu paštu siunčiami ir gaunami dokumentai rengiami, tvarkomi, įtraukiami į apskaitą, saugomi ir naikinami, vadovaujantis Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis.

99. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslaptį sudarantys dokumentai gaunami, registruojami, rengiami, įforminami, siunčiami, naudojami, dauginami, naikinami bei saugomi laikantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gruodžio 5 d. nutarimo Nr. 1307 „Dėl Įslaptintos informacijos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 143-5193) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintų dokumentų valdymo ir įslaptintos informacijos apsaugą, reikalavimų.

100. Dokumentus, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, teisės aktų nustatyta tvarka tvarko ir į apskaitą įtraukia už įslaptintos informacijos administravimą atsakingi valstybės tarnautojai, paskirti direktoriaus įsakymu ir turintys leidimą dirbti su įslaptinta informacija.

101. Direktoriaus pasirašytas sutartis arba susitarimus privaloma registruoti departamento Bendrajame skyriuje. Jie saugomi departamento Finansų skyriuje.

102. Gautų dokumentų vertimus į lietuvių kalbą ir siunčiamų – į užsienio kalbas organizuoja pavedimo vykdytojas arba, jo raštišku prašymu, departamento Bendrasis skyrius.

103. Prašymus dėl išduodamų pažymų, dokumentų kopijų išdavimo nustatyta tvarka registruoja ir minėtus dokumentus išduoda Bendrasis skyrius.

104. Departamento direktoriaus pasirašytus įstaigos teisės aktus (įsakymus tvarkomosios organizacinės veiklos klausimais ir jais tvirtinamus nuostatus, taisykles, programas ir kt., kurie yra atskirai įforminama teisės akto dalis, įsakymus personalo, atostogų ir komandiruočių klausimais) departamento Bendrasis skyrius registruoja jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną ir perduoda departamento padaliniams pagal rengėjo pateiktą ir padalinio vadovo pasirašytą paskirstymo (išsiuntimo) rodyklę. Šių dokumentų originalai saugomi Bendrajame skyriuje ir pateikiami susipažinti tik vietoje.

Pasirašytų individualių įsakymų personalo klausimais kopijas nustatyta tvarka į asmens bylas deda už personalo tvarkymą atsakingas valstybės tarnautojas.

105. Padalinių tarnybinius pranešimus ir prašymus registruoja darbuotojas, atsakingas už dokumentų valdymą padalinyje. Juos vizuoja padalinio vadovas, jo nesant – padalinio vadovo pavaduotojas. Užregistruoti ir vizuoti tarnybiniai pranešimai, prašymai pateikiami direktoriui. Direktorius rašo rezoliuciją, nurodydamas vykdytojus ir iškeltos problemos sprendimo būdą. Tarnybinių pranešimų originalai paliekami (saugomi) padaliniuose, kuriuose jie buvo registruojami, dokumentų bylai formuoti, jų kopijos atiduodamos vykdytojui.

106. Padalinių darbo grafikai registruojami padalinyje, pasirašyti atitinkamo padalinio vadovo, pateikiami tvirtinti direktoriui ir kiekvieno mėnesio pabaigoje darbo grafikų kopijos atiduodamos departamento Operatyvaus valdymo skyriui ir Ginkluotės poskyriui.

 

VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

107. Visuomenės informavimu apie departamento veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie departamentą formavimu rūpinasi direktorius ir direktoriaus pavaduotojai.

108. Su žiniasklaida bendrauja departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojai. Departamento direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams pavedus, su visuomenės informavimo priemonėmis gali bendrauti kiti departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai. Išplatinti pranešimai ir kita informacija žiniasklaidai ir visuomenei privalo atitikti oficialią departamento poziciją.

109. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatyta tvarka.

 

VIII. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

110. Departamento direktoriaus pavaduotojų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes šalies teritorijoje ir į užsienį organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555) nustatyta tvarka.

111. Įsakymus dėl tarnybinių komandiruočių rengia departamento Bendrasis skyrius ir pasirašo direktorius. Įsakyme turi būti nurodyta siunčiamo į tarnybinę komandiruotę darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), komandiruotės trukmė ir apmokamos komandiruotės išlaidos. Jei siunčiant į tarnybinę komandiruotę išmokamas avansas, turi būti nurodytas jo dydis, neviršijantis numatomų komandiruotės išlaidų. Įsakyme taip pat nurodoma transporto priemonės markė ir modelis, jei į komandiruotę vykstama įstaigos ar komandiruoto darbuotojo transporto priemone.

112. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai į užsienio valstybes komandiruojami atlikti tarnybinių funkcijų, oficialių kvietimų, tarptautinių susitarimų, bendradarbiavimo programų ar planų pagrindu.

113. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių užsienyje, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas departamento direktoriui pateikia ataskaitas apie pavedimo arba užduoties atlikimą ir atitinkamus dokumentus apie komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas. Jeigu į komandiruotę vyko grupė, apibendrintą ataskaitą direktoriui teikia grupės vadovas.

114. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje, apie pavedimo arba užduoties atlikimą raštu arba žodžiu informuoja savo padalinio vadovą, direktoriaus pavaduotojai ir padalinių vadovai – direktorių, jeigu kitaip nenustatyta departamento direktoriaus įsakyme dėl komandiruotės.

 

IX. ATOSTOGŲ SUTEIKIMO TVARKA

 

115. Kasmetinės, nemokamos, papildomos mokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti bei atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas departamento valstybės tarnautojams suteikiamos Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) bei Vidaus tarnybos statuto (Žin., 2003, Nr. 42-1927) nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos departamento valstybės tarnautojams suteikiamos Darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.

116. Kasmetinės, nemokamos ir tikslinės atostogos departamento darbuotojams suteikiamos Darbo kodekso nustatyta tvarka.

117. Atostogos suteikiamos departamento direktoriaus įsakymu.

118. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų kasmetinių atostogų grafikus sudaro padalinio vadovas ir iki einamųjų metų balandžio 1 dienos pateikia tvirtinti departamento direktoriui.

119. Darbuotojai, valstybės tarnautojai, dėl svarbių priežasčių negalintys grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantys pasinaudoti dalimi atostogų, turi direktoriui pateikti raštišką prašymą, kuriame nurodo pageidaujamą atostogų datą.

120. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams pageidaujant kasmetines atostogas panaudoti dalimis, suteikiamų kasmetinių atostogų viena iš dalių negali būti trumpesnė nei keturiolika kalendorinių dienų.

121. Pamainoms dirbantiems statutiniams valstybės tarnautojams pageidaujant kasmetines atostogas panaudoti dalimis, suteikiamų kasmetinių atostogų viena iš dalių negali būti trumpesnė nei keturiolika kalendorinių dienų, o likusios atostogos negali būti suteikiamos trumpesnėmis nei keturios kalendorinės dienos dalimis.

122. Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ir darbuotojams duoti pavedimai šių valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

 

X. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR KITŲ DARBUOTOJŲ APDOVANOJIMAS, SKATINIMAS IR PAŠALPOS

 

123. Departamento valstybės tarnautojai apdovanojami, skatinami arba jiems gali būti suteikiama vienkartinė materialinė pašalpa, vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymu, Vidaus tarnybos statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vidaus reikalų ministro 2003 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1V-299 „Dėl Vidaus reikalų sistemos pareigūnų skatinimo ir apdovanojimo taisyklių bei Vidaus reikalų ministerijos žinybinių ženklų nuostatų patvirtinimo“, departamento direktoriaus 2005 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 1V-126 patvirtintais Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Garbės ženklų nuostatais bei kitais teisės aktais.

124. Departamento darbuotojai skatinami, gauna priedus, priemokas bei vienkartines pinigines išmokas darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI. DRAUSMINĖS IR TARNYBINĖS NUOBAUDOS

 

125. Departamento valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo, Vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka bei darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

126. Departamento darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

127. Įstatymų nustatytais atvejais departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DEPARTAMENTO VADOVAMS BEI KITIEMS DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

128. Keičiantis direktoriui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

129. Keičiantis direktoriaus pavaduotojui, jei nėra paskirto naujo direktoriaus pavaduotojo, reikalai perduodami pagal reikalų perdavimo ir perėmimo aktą direktoriaus įgaliotam pareigūnui.

130. Atleidžiami iš tarnybos (darbo) arba perkeliami į kitas pareigas kiti departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo teisės aktų nustatyta tvarka perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus), taip pat turimus dokumentus ir bylas, informacinę bei norminę medžiagą, knygas, įgytas už departamento lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsakingas, departamento padalinio vadovui. Departamento padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją ar darbuotoją, atsakingą(-us) už perduotų reikalų tvarkymą.

131. Atleidžiamam iš tarnybos (darbo) ir, jeigu reikia, perkeliamam į kitas pareigas departamento valstybės tarnautojui ar darbuotojui Personalo skyriuje išduodamas atsiskaitymo lapelis (2 priedas).

132. Atsiskaitymas su departamentu laikomas baigtu, kai atleidžiamas ar perkeliamas į kitas pareigas valstybės tarnautojas ar darbuotojas iki įsakyme nurodytos atleidimo ar perkėlimo datos pateikia Finansų skyriui užpildytą atsiskaitymo lapelį.

133. Perkeliamų ar atleidžiamų iš valstybės tarnybos arba darbo valstybės tarnautojų ar darbuotojų atsiskaitymo lapeliai registruojami ir teisės aktų nustatyta tvarka saugomi Finansų skyriuje.

 

XIII. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

134. Departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei papildomą herbinį antspaudą.

135. Departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako Bendrojo skyriaus viršininkas ir Personalo skyriaus viršininkas. Jų nesant, departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako direktoriaus įgalioti departamento valstybės tarnautojai. Direktorius gali nustatyti kitokią departamento antspaudų saugojimo ir naudojimo tvarką.

136. Departamento antspaudai su Lietuvos valstybės herbu naudojami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XIV. ARCHYVO TVARKYMAS

 

137. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi Archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________

 


 

Vadovybės apsaugos departamento

prie Vidaus reikalų ministerijos

darbo reglamento

1 priedas

 

DOKUMENTŲ UŽDUOČIŲ ĮVYKDYMO TERMINŲ ATMINTINĖ

 

Dokumento pavadinimas

Užduoties įvykdymo terminas

Prezidento, Seimo Pirmininko ir jo pavaduotojų, Vyriausybės kanclerio pavedimai

Per 10 darbo dienų, jei nenurodytas konkretus įvykdymo terminas.

Išvados Vyriausybei dėl derinamų nutarimų projektų

Per 5 darbo dienas, jei nenurodytas konkretus įvykdymo terminas.

Per 10 darbo dienų, jei pateikiami didelės apimties ir sudėtingi projektai (apie tai iš anksto informuojama projektą rengusi institucija).

Išvados dėl Ministro Pirmininko potvarkių, kitų sprendimų projektų ar atitinkamų pasiūlymų

Per 2 darbo dienas (išskyrus atvejus, kai pavedimui įvykdyti būtinas trumpesnis derinimo laikas).

Seimo nario paklausimas

Per 10 darbo dienų.

Seimo kontrolieriaus paklausimas, kai atsakymą reikalaujama pateikti nedelsiant

Per 5 darbo dienas, jei nenurodytas konkretus įvykdymo terminas.

Ministerijų, įmonių, įstaigų, organizacijų, bendrovių ir kitų institucijų raštai

Per 15 kalendorinių dienų, jei pačiame dokumente ar vadovybės rezoliucijoje nenurodytas konkretus įvykdymo terminas.

Vadovybės pavedimai, kai rezoliucijoje nenurodytas konkretus įvykdymo terminas ir užrašyta „Skubiai“

Neatidėliotinai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

Asmenų pasiūlymai, prašymai, skundai

Per 30 kalendorinių dienų.

Per 14 kalendorinių dienų, kai nereikalingas papildomas tyrimas bei patikrinimas.

Per 20 kalendorinių dienų Seimo narių persiųsti rinkėjų pasiūlymai, prašymai, skundai.

Per 3 darbo dienas, jeigu kitaip nenustatyta kituose teisės aktuose, persiunčiami kompetentingai institucijai, kai juose iškeltus klausimus nepriklauso spręsti Vadovybės apsaugos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos.

______________

 


 

Vadovybės apsaugos departamento

prie Vidaus reikalų ministerijos

darbo reglamento

2 priedas

 

(Atsiskaitymo lapelio formos pavyzdys)

 

VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS ATSISKAITYMO LAPELIS

 

200 – – Nr.

Vilnius

__________________________________________________________________________

(vardas, pavardė, padalinys, pareigos, atleidimo (perkėlimo) data, pagrindas,

__________________________________________________________________________

įsakymo data, Nr.)

 

Eil. Nr.

Padalinio pavadinimas

Parašas, data

Vardas, pavardė, pareigos

1.

Tiesioginis vadovas

 

 

2.

Ginkluotės poskyris

 

 

3.

Operatyvinis skyrius

 

 

4.

Materialinio techninio aprūpinimo skyrius

 

 

5.

Bendrasis skyrius

 

 

6.

Techninis skyrius

 

 

7.

Personalo skyrius

 

 

8.

Finansų skyrius*

 

 

PASTABA. * Finansų skyriui pateikiamas atsiskaitymo lapelis užpildžius 1–7 eilutes.

 

 

___________________________          _____________            __________________

(atsiskaitymo lapelį išdavusio                                      (parašas)                              (vardas, pavardė)

valstybės tarnautojo pareigos)

______________