LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

N U T A R I M A S

DĖL KREIPIMOSI Į KONSTITUCINĮ TEISMĄ IŠTIRTI, AR ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO 1, 30 STRAIPSNIAI IR TABAKO KONTROLĖS ĮSTATYMO 1, 3, 11 STRAIPSNIAI ATITINKA LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCIJĄ

 

1996 m. birželio 25 d. Nr. I-1405

Vilnius

 

Svarstant ir priimant Alkoholio kontrolės įstatymą ir Tabako kontrolės įstatymą, buvo pateikta argumentų dėl šių įstatymų kai kurių nuostatų prieštaravimo Lietuvos Respublikos Konstitucijai. Nekelia abejonių besaikio alkoholio vartojimo bei rūkymo žala žmogaus sveikatai ir būtinumas riboti alkoholio bei tabako gaminių reklamą, tačiau besąlygiškas informacijos uždraudimas neatitinka Konstitucijos nuostatų. Pagal Konstitucijos 25 straipsnio antrąją dalį žmogui neturi būti kliudoma ieškoti, gauti ir skleisti informaciją. Konstitucijos 25 straipsnio trečiojoje dalyje nustatyta, kad laisvė gauti ir skleisti informaciją negali būti ribojama kitaip, kaip tik įstatymu. Alkoholio kontrolės įstatymu ir Tabako kontrolės įstatymu draudžiama gauti ir skleisti informaciją apie alkoholio ir tabako gaminius ir pavedama Vyriausybei nustatyti reklamos draudimo kontrolės tvarką.

Remdamasis Konstitucijos 105 ir 106 straipsniais, Seimas nutaria:

Kreiptis į Konstitucinį Teismą, kad būtų ištirta, ar Alkoholio kontrolės įstatymo (Žin., 1995, Nr. 44-1073, Nr. 61-1527) 1 straipsnio ketvirtoji pastraipa bei 30 straipsnis, taip pat Tabako kontrolės įstatymo (Žin., 1996, Nr. 11-281) 1 straipsnio penktoji ir šeštoji pastraipos, 3 straipsnio pirmosios dalies 6 punktas bei 11 straipsnio ketvirtoji ir penktoji dalys neprieštarauja Konstitucijos 25 straipsniui.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO PIRMININKAS                            ČESLOVAS JURŠĖNAS

______________