LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. gruodžio 2 d. Nr. 4-886

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2010, Nr. 86-4529) 3 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 3 d. nutarimo Nr. 831 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo, Bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės turto pardavimo iš varžytynių tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 58-2090; 2006, Nr. 44-1601; 2008, Nr. 13-441; 2010, Nr. 118-6007) 3.6 punktu:

1. Tvirtinu Restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisykles (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2001 m. gruodžio 13 d. įsakymą Nr. 374 „Dėl Restruktūrizuojamų įmonių administratorių darbo organizavimo ir restruktūrizavimo plano rengimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 106-3831).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2010 m. gruodžio 2 d.

įsakymu Nr. 4-886

 

RESTRUKTŪRIZAVIMO administratoriŲ veiklos PRIEŽIŪROS TAISYKLĖS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklės (toliau – taisyklės) reguliuoja asmenų, turinčių teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas (toliau – administratoriai), veiklos priežiūrą, kurią, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymu (Žin., 2001, Nr. 31-1012; 2010, Nr. 86-4529), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), šiomis taisyklėmis ir kitais teisės aktais, atlieka Įmonių bankroto valdymo departamentas prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas).

2. Administratorių veiklos priežiūra apima:

2.1. administratorių konsultavimą Departamento kompetencijos klausimais ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

2.2. planinius ir neplaninius administratorių veiklos patikrinimus;

2.3. stebėsenos metu gautos informacijos apie administratorių veiklą vertinimą;

2.4. poveikio priemonių administratoriams taikymą Įmonių restruktūrizavimo įstatymo ir šių taisyklių nustatyta tvarka.

3. Administratorių veiklos priežiūra atliekama vadovaujantis minimalios ir proporcingos priežiūros naštos, nediskriminavimo, planavimo, viešumo, metodinės pagalbos teikimo, funkcijų atskyrimo principais. Šie principai suprantami taip, kaip yra apibrėžti Viešojo administravimo įstatyme.

4. Administratorių veiklos priežiūra atliekama nuolat.

 

II. ADMINISTRATORIŲ KONSULTAVIMAS IR KITŲ PREVENCINIŲ VEIKSMŲ ATLIKIMAS

 

5. Administratorių konsultavimo ir kitų prevencinių priemonių atlikimo tikslas – užtikrinti tinkamą teisės aktų reikalavimų laikymąsi ir mažinti galimų pažeidimų skaičių.

6. Administratorių konsultavimas Departamento kompetencijos klausimais ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimas apima:

6.1. informacijos dėl nemokumo procedūras reguliuojančių teisės aktų taikymo skelbimą Departamento interneto svetainėje;

6.2. kompetentingų institucijų ir įstaigų išaiškinimų, komentarų ir teismų praktikos nemokumo klausimais skelbimą Departamento svetainėje;

6.3. metodinių rekomendacijų, kitos informacinės medžiagos, skirtos administratorių darbui optimizuoti, skelbimą Departamento interneto svetainėje;

6.4. Departamento atstovų dalyvavimą seminaruose, skaitant pranešimus nemokumo klausimais;

6.5. administratoriaus konsultavimą dėl nemokumo procedūras reguliuojančių teisės aktų taikymo raštu, esant rašytiniam administratoriaus paklausimui.

7. Jeigu administratorius vadovaujasi Departamento direktoriaus, jo įgalioto asmens (toliau – departamento direktorius) patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga), administratoriui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų reikalavimų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos.

8. Šių taisyklių 7 punkte nustatyta išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

8.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reguliavimas, dėl kurio buvo konsultuota;

8.2. administratorius buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki administratoriaus veiklos patikrinimo buvo pakankamas administratoriui pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, ištaisyti;

8.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui;

8.4. jeigu įstatymuose vadovavimasis klaidinga konsultacija yra nustatytas kaip administratoriaus atsakomybę lengvinanti aplinkybė skiriant ir (ar) taikant poveikio priemones.

 

III. PLANINIS ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PATIKRINIMAS

 

9. Planinį administratoriaus veiklos patikrinimą Departamento direktoriaus sprendimu atlieka Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai (toliau – tarnautojai).

10. Departamento direktorius tvirtina planuojamų tikrinti administratorių sąrašų sudarymo kriterijus, planinių patikrinimų atlikimo tvarką ir trukmę įtvirtinančias taisykles (toliau – Planinių patikrinimų taisyklės), taip pat nustatytu laikotarpiu planuojamų tikrinti administratorių sąrašą (toliau – Patikrinimų planas).

11. Departamentas savo veiklą organizuoja taip, kad Patikrinimų planas būtų įgyvendintas. Patikrinimų plano keitimas galimas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Departamento direktoriaus sprendimas.

12. Planinių patikrinimų taisyklės turi būti rengiamos vadovaujantis minimalios ir proporcingos priežiūros naštos bei nediskriminavimo principais ir juos atitikti.

13. Planinių patikrinimų atlikimo periodiškumas turi būti pagrįstas objektyviu poreikiu tinkamai įvertinti administratorių veiklą, siekiant nustatyti metodinės pagalbos teikimo aktualumą.

14. Departamentas, prieš pradėdamas administratoriaus veiklos planinį patikrinimą, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planuojamo patikrinimo, privalo administratorių raštu arba elektroniniu būdu informuoti apie numatomą atlikti patikrinimą, nurodyti atliekamo patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos administratorius turi pateikti Departamentui, sąrašą.

15. Į Patikrinimų planą administratoriaus veiklos patikrinimas gali būti įtraukiamas ne anksčiau kaip po šešių mėnesių nuo teisės teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas suteikimo dienos.

16. Už pažeidimus, nustatytus tikrinant administratoriaus veiklą pirmaisiais metais nuo jo veiklos pradžios, šių taisyklių 49 punkte nustatytos poveikio priemonės netaikomos. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo, netinkamo taikymo faktą, administratoriui nustatomas protingas (paprastai ne trumpesnis kaip vieno mėnesio) terminas pažeidimams ištaisyti.

17. Šių taisyklių 16 punkte administratoriaus veiklos pradžia laikoma diena, kai jis faktiškai pradeda administruoti pirmąją įmonę (teismo nutarties paskirti administratorių įsiteisėjimo diena).

18. Šių taisyklių 16 punkte nustatyta išlyga netaikyti poveikio priemonių ir nustatyti terminą pažeidimams ištaisyti netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui.

19. Jeigu kitos institucijos jau atlieka du planinius administratoriaus veiklos patikrinimus teisės aktų nustatyta tvarka, planinis administratoriaus veiklos tikrinimas negali būti pradedamas, iki bus baigtas bent vienas iš anksčiau pradėtų planinių patikrinimų.

20. Departamentas ir kiti ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekantys subjektai, kurių priežiūros dalykas ir forma yra tarpusavyje susiję, gali atlikti bendrą dviejų ar daugiau priežiūrą atliekančių subjektų planinį patikrinimą, jeigu taip sumažėja priežiūros našta administratoriui.

21. Atliekant planinį administratoriaus veiklos patikrinimą paprastai patikrinama, kaip administratorius atlieka Įmonių restruktūrizavimo įstatymo jam nustatytas pareigas, t. y. nustatoma, ar administratorius:

21.1. vykdo restruktūrizavimą reguliuojančių teisės aktų reikalavimus;

21.2. vykdo teismo procesiniuose dokumentuose (sprendimuose, įsakymuose, nutartyse ir nutarimuose) jam nustatytus įpareigojimus;

21.3. vykdo kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimus;

21.4. laikosi Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių etikos kodekso.

22. Planinis administratoriaus veiklos patikrinimas atliekamas vadovaujantis Planinių patikrinimų taisyklėmis, kurias Departamentas turi parengti atsižvelgdamas į šių taisyklių 29–42 punktų nuostatas.

 

IV. NEPLANINIS ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PATIKRINIMAS

 

23. Administratoriaus veiklos neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas:

23.1. Departamentui gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti administratoriaus veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

23.2. turint informacijos, gavus Departamente asmenų pareiškimą, prašymą ar kitą dokumentą (toliau – skundas) dėl administratoriaus veiklos ar kilus kitų pagrįstų įtarimų dėl administratoriaus veiksmų ar neveikimo, kurie gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų nustatytų reikalavimų;

23.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti administratoriaus veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

23.4. esant kitam neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindui, nustatytam įstatyme ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtame teisės akte;

23.5. šių taisyklių 45 punkte nustatytu atveju.

24. Asmenų, manančių, kad administratoriaus veikla neatitinka restruktūrizavimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, kad administratorius nevykdo teismo procesinių dokumentų, kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimų reikalavimų ar daro kitų pažeidimų, skundo priėmimo faktas patvirtinamas Departamento raštu, kuriame nurodoma skundo priėmimo data, skundą priėmusio tarnautojo vardas, pavardė, telefono numeris, skundo registracijos numeris. Šis raštas asmeniui siunčiamas paštu ar elektroniniu paštu arba įteikiamas asmeniškai, jam atvykus į Departamentą.

25. Elektroniniu paštu pateikti skundai turi būti pasirašyti elektroniniu parašu. Atsakymai į šiuos skundus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenų pageidavimu – siunčiami paštu skunde nurodytu adresu arba įteikiami asmeniškai. Elektroniniu paštu siunčiamas atsakymas turi būti pasirašytas Departamento direktoriaus saugiu elektroniniu parašu.

26. Jeigu Departamentas gauna skundą, kurį nagrinėti yra kompetentingas kitas viešojo administravimo subjektas, neplaninis administratoriaus veiklos tikrinimas nepradedamas. Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perduoda skundą viešojo administravimo subjektui, turinčiam reikiamus įgaliojimus, ir apie tai praneša skundą pateikusiam asmeniui tokiu būdu, kokiu pateiktas skundas. Jeigu paaiškėja, kad, pradėjus neplaninį administratoriaus veiklos patikrinimą, skundą tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti teismas, neplaninis administratoriaus veiklos tikrinimas sustabdomas, kol teismas išnagrinės skundą, ir apie tai pranešama asmeniui.

27. Administratoriaus veiklos neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus administratoriaus veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Departamento direktoriaus sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo tyrimo.

28. Skundas nenagrinėjamas, jeigu teismas ar Departamentas jau yra priėmęs sprendimą tuo pačiu klausimu ir asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti sprendimą, taip pat jeigu nuo skunde nurodytų pažeidimų padarymo iki skundo padavimo yra praėję daugiau kaip vieneri metai. Apie sprendimą nenagrinėti skundo pranešama asmeniui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos.

29. Departamento direktorius tvirtina neplaninių patikrinimų atlikimo pagrindus, tvarką ir trukmę, tikrinamų administratorių atrankos kriterijus įtvirtinančias taisykles (toliau – Neplaninių patikrinimų taisyklės). Neplaninį administratoriaus veiklos patikrinimą, vadovaudamiesi Neplaninių patikrinimų taisyklėmis, Departamento direktoriaus sprendimu, atlieka tarnautojas arba Departamento direktoriaus įsakymu paskirta administratoriaus veiklos tikrinimo komisija (toliau – komisija).

30. Administratorius įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti Departamento direktoriaus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

31. Komisija sudaroma iš tarnautojų. Komisija veikia vadovaudamasi komisijos nuostatais, patvirtintais Departamento direktoriaus įsakymu.

32. Komisija gali būti sudaroma, kai:

32.1. Departamente gaunamas sudėtingas (skundžiami administratoriaus veiksmai dėl 3 ar daugiau pažeidimų) skundas;

32.2. Departamente gauti trys ar daugiau skundų dėl to paties administratoriaus veiksmų administruojant tą pačią įmonę;

32.3. dėl objektyvių priežasčių skundą būtina išnagrinėti skubiai ir yra pagrindas manyti, kad komisija administratoriaus veiklą patikrins greičiau;

32.4. administratoriaus veikla tikrinama šių taisyklių 36.2 ir 36.3 punktuose nustatytais būdais.

33. Tarnautojas ar komisijos narys, Departamento direktoriaus sprendimu paskirtas atlikti administratoriaus veiklos tikrinimą, privalo pasirašyti šių taisyklių priede nustatytos formos nešališkumo deklaraciją. Jei tarnautojas ar komisijos narys bent į vieną nešališkumo deklaracijoje pateikiamų klausimų atsako teigiamai, jis negali atlikti administratoriaus veiklos patikrinimo. Tokiu atveju patikrinimui atlikti skiriamas kitas tarnautojas arba pakeičiama komisijos sudėtis.

34. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenei ir su patikrinimu nesusijusiems asmenims teikiama tik tada, kai patikrinimas yra baigtas, išskyrus atvejus, kai tai daroma ne Departamento iniciatyva ir Departamentas gali teikti informaciją apie atliekamo patikrinimo faktą. Tarnautojai ar komisijos nariai privalo neatskleisti tretiesiems asmenims informacijos, kurios paviešinimas prieštarautų visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus restruktūrizuojamos įmonės arba administratoriaus interesus, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

35. Jei asmuo pateikia Departamentui skundą, kuriame nurodo, kad administratorius galėjo pažeisti kito asmens teises ir teisėtus interesus, Departamentas privalo apklausti asmenį, dėl kurio galbūt pažeistų teisių ir teisėtų interesų skundas buvo paduotas. Jeigu šis asmuo atsisako atvykti į apklausą arba yra kitų objektyvių priežasčių, dėl kurių apklausti asmenį per patikrinimui nustatytą laiką neįmanoma, patikrinimas nutraukiamas. Jei Departamentui pateiktame skunde nurodoma, kad administratorius galėjo pažeisti įmonės kreditorių teises, Departamentas privalo apklausti šios įmonės kreditorių susirinkimo (komiteto) pirmininką.

36. Administratoriaus veikla tikrinama taikant vieną ar kelis iš šių būdų:

36.1. administratoriaus pateiktos informacijos ir ją pagrindžiančių dokumentų nagrinėjimas ir vertinimas;

36.2. pateiktų duomenų tikrinimas administruojamoje įmonėje;

36.3. pateiktų duomenų tikrinimas administratoriaus buveinėje.

37. Tikrindamas administratoriaus veiklą, Departamentas turi teisę:

37.1. reikalauti iš administratoriaus per Departamento rašytiniame paklausime nustatytą terminą pateikti informaciją, ją pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus dėl nurodytų veiksmų ar neveikimo, kurie gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

37.2. reikalauti iš administratoriaus per Departamento rašytiniame paklausime nustatytą terminą pateikti informaciją, ją pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus dėl nustatytų Departamentui pateiktų duomenų apie restruktūrizavimo procedūrų eigą administruojamoje įmonėje ir (ar) duomenų apie administratorių neatitikimus, klaidas ar netikslumus;

37.3. reikalauti iš administratoriaus per Departamento rašytiniame paklausime nustatytą terminą papildyti jau pateiktą informaciją;

37.4. teisės aktų nustatyta tvarka gauti administratorių veiklos patikrinimui atlikti reikalingą informaciją ir dokumentus iš fizinių asmenų, institucijų, įstaigų, organizacijų, įmonių;

37.5. naudoti garso įrašymo priemones, apie tai informavus administratorių ir kitus įrašymo metu dalyvaujančius asmenis.

38. Administratorius turi teisę neteikti Departamentui dokumentų, jei juos jis per einamuosius finansinius metus yra pateikęs nors vienam verslą prižiūrinčiam subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, administratorius turi raštu nurodyti, kokiam verslą prižiūrinčiam subjektui šie dokumentai yra pateikti. Tokiu atveju Departamentas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka kreipiasi į administratoriaus nurodytą verslą prižiūrintį subjektą dėl šių dokumentų ar jų kopijų pateikimo Departamentui ir nurodo jų pateikimo terminą.

39. Administratorius, kurio administruojamoje įmonėje ar administratoriaus buveinėje atliekamas administratoriaus veiklos patikrinimas, iki Departamento direktoriaus sprendimo dėl patikrinimo rezultatų priėmimo turi teisę pareikšti pretenzijas Departamentui dėl administratoriaus veiklą tikrinančių komisijos ar jos narių veiklos. Gavęs tokių pretenzijų, Departamento direktorius joms išnagrinėti paskiria Departamento tarnautoją, kuris nedalyvauja šio administratoriaus veiklos tikrinime. Pretenzijoms išnagrinėti paskirtas tarnautojas privalo jas išnagrinėti per 3 darbo dienas nuo pretenzijų gavimo dienos ir pateikti Departamento direktoriui raštišką motyvuotą išvadą. Direktorius dėl pretenzijų gali nuspręsti:

39.1. atmesti jas kaip nepagrįstas;

39.2. įpareigoti komisiją ar jos narius nutraukti neteisėtus veiksmus ir prireikus spręsti dėl jų atsakomybės.

40. Administratoriaus veikla tikrinama tiek, kiek to prašoma skunde, išskyrus atvejus, kai atliekant administratoriaus veiklos patikrinimą paaiškėja kitų pažeidimų. Tokiu atveju nuobauda gali būti paskirta ir dėl šių pažeidimų padarymo.

41. Jei asmuo, šių taisyklių nustatyta tvarka padavęs skundą, iki Departamento direktoriaus sprendimo dėl tikrinimo rezultatų priėmimo raštu praneša Departamentui, kad atsisako savo skundo, neplaninis administratoriaus veiklos tikrinimas Departamento direktoriaus sprendimu gali būti nutraukiamas, jei pradėto patikrinimo metu pažeidimų požymių nenustatyta.

42. Departamento tarnautojas ar komisija, atlikę neplaninį administratoriaus veiklos tikrinimą, surašo išvadą dėl neplaninio administratoriaus veiklos tikrinimo rezultatų ir perduoda ją Departamento direktoriui. Išvadoje turi būti nurodytos faktinės aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengta išvada, pateikiamas siūlymas dėl poveikio priemonių administratoriui taikymo, siūloma nuobauda ir išvados parengimo data. Administratorius su šia išvada supažindinamas elektroniniu ar kitu administratoriaus nurodytu tikrinimo metu būdu ne vėliau kaip kitą darbo dieną po išvados parengimo. Administratorius turi teisę per 3 darbo dienas dėl tikrinimo išvados pareikšti savo nuomonę ir pateikti papildomus paaiškinimus bei dokumentus. Jei administratorius papildomų paaiškinimų nepateikia, patikrinimas laikomas baigtu. Departamento direktorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikrinimo pabaigos priima sprendimą dėl nuobaudų administratoriui skyrimo šių taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka.

 

v. INFORMACIJOS APIE ADMINISTRATORIŲ VEIKLĄ VERTINIMAS

 

43. Departamente teisės aktų nustatyta tvarka gauta informacija vertinama atliekant administratorių veiklos stebėseną, kurią atlieka tarnautojai, vadovaudamiesi Departamento nuostatais ir šiomis taisyklėmis, kitais teisės aktais.

44. Atlikdamas administratorių veiklos stebėseną, Departamentas:

44.1. identifikuoja ir sistemina restruktūrizavimo procedūras reguliuojančių teisės aktų nuostatų pažeidimus, juos lemiančias aplinkybes ir teikia Ūkio ministerijai pasiūlymus dėl prevencinių priemonių nustatymo ir teisinio reguliavimo tobulinimo;

44.2. patikrina, ar administratorius atitinka teisės aktuose keliamus reikalavimus ir tinkamai vykdo jam suteiktus įgaliojimus.

45. Departamento tarnautojas, atlikdamas jam pavestas funkcijas nustatęs teisės aktų pažeidimų požymių administratoriaus veikloje, privalo pateikti pranešimą dėl jų Departamento direktoriui. Departamento direktorius, gavęs šiame punkte nurodytą pranešimą, gali priimti sprendimą atlikti neplaninį administratoriaus veiklos patikrinimą šių taisyklų IV skyriuje nustatyta tvarka arba pakeisti Patikrinimų planą, įrašydamas į jį administratoriaus, kurio veikloje nustatyti teisės aktų pažeidimų požymiai, patikrinimą ar nustatyti ankstesnį patikrinimo laiką, jei šio administratoriaus patikrinimas buvo planuotas.

 

VI. POVEIKIO PRIEMONIŲ ADMINISTRATORIAMS TAIKYMAS

 

46. Už įmonių restruktūrizavimą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų, teismo procesinių dokumentų (sprendimų, įsakymų, nutarčių ir nutarimų), kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą ar kitus pažeidimus, nustatytus tikrinant restruktūrizavimo administratoriaus veiklą, administratoriui gali būti paskirta poveikio priemonė – nuobauda. Baigus patikrinimą Departamento direktorius, įvertinęs šių taisyklių 42 punkte nurodytą išvadą, priima sprendimą skirti (neskirti) administratoriui nuobaudą. Departamento direktorius gali priimti kitą, nei siūloma išvadoje, sprendimą dėl nuobaudos administratoriui skyrimo (neskyrimo). Kitas, nei siūlyta išvadoje, sprendimas dėl nuobaudos administratoriui skyrimo (neskyrimo) turi būti motyvuotas. Departamento direktorius gali skirti administratoriui vieną iš šių nuobaudų:

46.1. įspėjimą;

46.2. viešai skelbiamą įspėjimą, kuris ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo skirti nuobaudą priėmimo dienos turi būti paskelbtas Departamento interneto svetainėje.

47. Nuobauda skiriama:

47.1. administratoriui, kai administratorius yra fizinis asmuo;

47.2. administratoriaus įgaliotam asmeniui, kuris atlieka (atliko) konkrečios įmonės restruktūrizavimo procedūras, ir (ar) jo vadovui, kai administratorius yra juridinis asmuo.

48. Už vieną pažeidimą gali būti skiriama viena nuobauda. Administratoriui paskirta nuobauda galioja vienerius metus.

49. Departamentas, galiojant nuobaudai, nustatęs pakartotinai padarytų šių taisyklių 46 punkte nurodytų pažeidimų, turi kreiptis į Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisiją dėl restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimo panaikinimo ir (ar) administratoriaus išbraukimo iš Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo. Šio kreipimosi kopija tą pačią dieną išsiunčiama administratoriui.

50. Departamento direktoriaus sprendimas skirti nuobaudą įforminamas departamento direktoriaus įsakymu, o sprendimas neskirti nuobaudos – Departamento atsakomuoju raštu administratoriui ir, esant reikalui, kitiems susijusiems asmenims. Departamento direktoriaus sprendimas skirti (neskirti) nuobaudą gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

51. Departamentas ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį pateikia Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijai administratorių, kuriems buvo skirtos nuobaudos, sąrašą, kuriame nurodoma, už kokį pažeidimą ir kokia nuobauda buvo skirta.

 

VII. Baigiamosios nuostatos

 

52. Departamentas savo interneto svetainėje skelbia:

52.1. visų teisės aktų, nustatančių administratorių veiklos priežiūrą, bei poveikio priemonių taikymą ir įtvirtinančių Departamento įgaliojimus atlikti priežiūrą, sąrašą;

52.2. aktualią informaciją apie pagrindinius administratorių veiklos priežiūros reikalavimus;

52.3. Departamento priimtų sprendimų apskundimo tvarką;

52.4. Departamento konsultacijas ir kitos metodinės pagalbos teikimą;

52.5. Planinių patikrinimų taisykles, patvirtintą Patikrinimų planą ir jo pakeitimus, Neplaninių patikrinimų taisykles;

52.6. Šių taisyklių 53 punkte nurodytas metines Departamento veiklos, atliekant administratorių priežiūrą, ataskaitas.

53. Pasibaigus kalendoriniams metams, iki vasario 15 dienos, Departamentas rengia ir Ūkio ministerijai pateikia Departamento veiklos, atliekant administratorių priežiūrą, ataskaitas, kuriose pateikiama informacija apie:

53.1. konsultavimo veiklą, išskiriant ataskaitinio laikotarpio aktualiausius administratoriams klausimus, daugiausia aiškinimo reikalingas teisės aktų nuostatas;

53.2. atliktų patikrinimų skaičių, pobūdį, trukmę;

53.3. administratoriams įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas;

53.4. siūlomus keisti ar priimti naujus teisės aktus, išskiriant priemones, kuriomis šalinamos teisinio reguliavimo spragos, efektyviau organizuojama administratorių veiklos priežiūra, mažinama priežiūros našta administratoriams.

54. Departamentas, nelaukdamas ataskaitinio laikotarpio pabaigos, teikia Ūkio ministerijai informaciją, susijusią su administratorių veiklos priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo.

55. Administratoriai turi teisę kreiptis dėl Departamento korupcinio pobūdžio ar kitų teisės aktų, nustatančių administratorių veiklos priežiūrą bei poveikio priemonių taikymą ir įtvirtinančių Departamento įgaliojimus atliki priežiūrą, reikalavimų neatitinkančių veiksmų į Ūkio ministeriją, Specialiųjų tyrimų tarnybą, kitas institucijas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________


Restruktūrizavimo administratorių

veiklos priežiūros taisyklių

priedas

 

(Nešališkumo deklaracijos formos pavyzdys)

 

ĮMONIŲ BANKROTO VALDYMO DEPARTAMENTO PRIE ŪKIO MINISTERIJOS

 

___________________________________________________________________________

(pareigos)

___________________________________________________________________________

(vardas, pavardė)

 

Įmonių bankroto valdymo departamento

prie Ūkio ministerijos direktoriui

 

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

_______________________________

(data)

Vilnius

 

Aš, ___________________________________________________________________

(valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigos, vardas, pavardė)

___________________________________________________________________________ ,

prieš pradėdamas(-a) atlikti restruktūrizavimo administratoriaus ________________________

___________________________________________________________________________

(fizinio asmens vardas, pavardė, kvalifikacinio pažymėjimo Nr. arba juridinio asmens

pavadinimas ir eilės Nr. Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų

sąraše)

 

veiklos administruojant _______________________________________  patikrinimą, atsakau į

(administruojamos įmonės teisinė forma ir pavadinimas, kodas)

šiuos klausimus:

1) Ar esate fizinio asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, arba juridinio asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, valdymo organo nario artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 straipsnyje), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę? ___________________________________

2) Ar tarp Jūsų ir asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, yra pavaldumo santykiai?

___________________________________________________________________________

3) Ar Jūsų nešališkumu gali būti pagrįstai abejojama dėl kokių nors kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą? ________________________________

 

_____________________________________

(parašas)       (vardas, pavardė)

 

_________________