LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS IR MIŠKŲ ŪKIO MINISTERIJOS 1998 M. BALANDŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 207 „DĖL ŽEMĖS REFORMOS ŽEMĖTVARKOS PROJEKTŲ KAIMO VIETOVĖJE RENGIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO
2000 m. balandžio 3 d. Nr. 108
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 83-2327) patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų 11.4 punktu,
Keičiu Žemės ir miškų ūkio ministerijos 1998 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 207 „Dėl žemės reformos žemėtvarkos projektų kaimo vietovėje rengimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 43-1189) patvirtintą Žemės reformos žemėtvarkos projektų kaimo vietovėje rengimo metodiką ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Žemės ir miškų ūkio ministerijos
1998 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 207
(žemės ūkio ministro 2000 04 03 įsakymo
Nr. 108 redakcija)
ŽEMĖS REFORMOS ŽEMĖTVARKOS PROJEKTŲ kaimo vietovėje RENGIMO METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagrindinės šioje metodikoje vartojamos sąvokos:
1.1. Projektas – žemės reformos žemėtvarkos projektas, rengiamas Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymo (Žin.,1991, Nr. 24-635; 1997, Nr. 69-1735) 19 straipsnyje nustatytomis sąlygomis.
1.2. Projekto autorius – fizinis asmuo arba įmonės specialistas, atsakingas už žemės reformos žemėtvarkos projekto rengimo darbus kadastrinėje vietovėje.
1.3. Pretendentai – piliečiai, pageidaujantys projektuojamoje teritorijoje atkurti nuosavybės teisę į žemę, šią žemę susigrąžinant ar gaunant nuosavybėn neatlygintinai, taip pat fiziniai bei juridiniai asmenys, pageidaujantys projektuojamoje teritorijoje pirkti ar nuomoti valstybinę žemę.
1.4. Žemės sklypas – žemės, miško sklypai ar vandens telkiniai, suprojektuoti grąžinti natūra, perduoti ar suteikti neatlygintinai nuosavybėn, pirkti bei nuomoti.
2. Žemės reformos žemėtvarkos projektai (toliau tekste – projektai) rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymo 19, 20 ir 21 straipsnio nuostatomis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. balandžio 1 d. nutarimu Nr. 385 „Dėl žemės reformos vykdymo kaimo vietovėje“ (Žin., 1998, Nr. 33-882) patvirtintomis Žemės reformos vykdymo kaimo vietovėje tvarka ir Žemės reformos žemėtvarkos projektų rengimo tvarka bei šia metodika.
3. Žemės reformos žemėtvarkos projektai rengiami tik kaimo vietovėje esančiai žemei bei teritorijoms, įtrauktoms į miestų administracines ribas po 1995 m. birželio 1 d.
4. Teritoriją žemės reformos žemėtvarkos projektui rengti parenka projekto autorius ir rajono žemėtvarkos skyriaus pasiūlymu pateikia tvirtinti apskrities viršininkui. Minimalus projektui rengti parinktos teritorijos plotas – vieno kaimo teritorija, maksimalus plotas – kadastrinės vietovės teritorija.
5. Žemės reformos žemėtvarkos projektai rengiami turint šią rajono žemėtvarkos skyrių pateiktą medžiagą:
6. Žemės reformos žemėtvarkos projekto planui rengti panaudojama žemės kadastro vietovių žemėlapiai M 1:10 000 ir 1:5000.
7. Kartografinė medžiaga, naudojama žemės reformos žemėtvarkos projekto plano rengimui, turi būti projekto autoriaus patikslinama pagal vietovėje koreguotas pasikeitusias žemės naudmenų rūšis bei jų kontūrų ribas.
8. Projekto planas rengiamas kadastrinės vietovės žemėlapyje M 1:10 000. Kai projektuojami smulkūs žemės sklypai (asmeninio ūkio žemėse, kompaktiškai užstatytose teritorijose ir kt.), prie pagrindinio brėžinio pridedamas tos teritorijos dalies plano fragmentas M 1:5000, kuriame žemės sklypai suprojektuojami vadovaujantis tais pačiais reikalavimais, kaip ir pagrindinis projekto brėžinys, o pagrindiniame projekto brėžinyje nurodomos teritorijos ribos, kuriose rengiamas projekto fragmentas atskirame žemėlapyje.
9. Žemės reformos žemėtvarkos projekto rengimo procesas susideda iš šių etapų (darbų stadijų):
II. žemės, miško, vandens telkinio grąžinimas natūra
10. Piliečiams grąžinami natūra žemė, miškas ar vandens telkinys pažymimi žemės reformos žemėtvarkos projekte ir paženklinami vietoje. Grąžinant žemę, mišką, vandens telkinius natūra, nereikalaujama žemės reformos žemėtvarkos projekto patvirtinimo. Jeigu grąžinamame natūra žemės sklype yra įsiterpusi žemė, kuri naudojama arba nuomojama fiziniams ir juridiniams asmenims, personalinėms įmonėms nuosavybės teise turimų pastatų ir statinių (statomų ar pastatytų), taip pat poilsiaviečių pastatų ir statinių (statomų ar pastatytų) eksploatacijai, ir piliečiai šią žemę pageidauja susigrąžinti natūra, tuomet žemės reformos žemėtvarkos projekte atskiru žemės sklypu pažymimi šių pastatų eksploatacijai reikalingi žemės sklypai, nustatomi plotai bei numatomi prie jų privažiavimai. Kai viename masyve yra kelių savininkų pastatai, šių pastatų eksploatacijai reikalingi žemės sklypai formuojami vienu sklypu.
11. Tais atvejais, kai piliečiams nuosavybės teisės atkuriamos grąžinant natūra žemę, mišką, vandens telkinius bendrosios nuosavybės teise ir vienas ar keli iš pretendentų yra pateikę visus nuosavybės teises bei giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus, nuosavybės teisės gali būti atkuriamos grąžinant natūra ir kitiems pretendentams, jei visi pretendentai, kurie, pateikę visus dokumentus, pateikia notariškai patvirtintą susitarimą, kad neprieštarauja dėl nuosavybės teisių atkūrimo grąžinant natūra žemę, mišką, vandens telkinius bendrosios nuosavybės teise, nors kiti pretendentai nėra pateikę visų nuosavybės teisę ir giminystės ryšį patvirtinančių dokumentų. Šiuo atveju grąžinamos natūra žemės, miško plotas tarp pretendentų padalijamas lygiomis dalimis, jeigu nesutariama kitaip.
12. Kai grąžinamos žemės, miško sklypo ribos yra aiškios, nuosavybės teisių atkūrimas grąžinant natūra žemę, mišką ar vandens telkinius tenkinamas visoje projekto autoriaus aptarnaujamoje kadastrinės vietovės teritorijoje nedelsiant, nepriklausomai nuo projekto rengimui nustatytų terminų, išskyrus atvejus, kai piliečiai pageidauja žemę, mišką susigrąžinti natūra tik parengus ir patvirtinus žemės reformos žemėtvarkos projektą.
13. Atlikus parengiamuosius darbus, projekto autorius informuoja rajono žemėtvarkos skyrių, o šis praneša piliečiui apie žemės sklypo paženklinimą vietoje ne vėliau kaip prieš 20 dienų iki ženklinimo. Jeigu pilietis pranešime nustatytu laiku neatvyksta į nurodytą vietą, žemės reformos žemėtvarkos projektą rengiantis specialistas paženklina žemės sklypą jam nedalyvaujant ir parengia sprendimo dėl nuosavybės teisių atkūrimo projektą. Jeigu iki sprendimo projekto parengimo nėra gauta piliečio raštiško prieštaravimo, sprendimo projektas teikiamas apskrities viršininkui priimti.
14. Projektuojant racionalias žemėnaudas, grąžinamo natūra žemės sklypo ribos gali nesutapti su buvusios žemėnaudos ribomis, bet ne daugiau kaip 40 procentų turėtosios žemės valdos. Esant didesniam ribų nesutapimui, žemė grąžinama taip, kaip perduodant neatlygintinai nuosavybėn lygiaverčius žemės sklypus (pagal apskaičiuotą žemės vertę).
15. Kai grąžinamam natūra žemės sklypui iki žemės reformos žemėtvarkos projekto patvirtinimo parengiama atskira nuosavybės teisės atkūrimo byla, projekto autorius turi žemės sklypą paženklinti vietovėje, surašydamas šios metodikos 7 priede nustatytos formos grąžinamo žemės, miško sklypo(-ų) ribų paženklinimo – parodymo aktą, bei parengti grąžinamo žemės, miško sklypo (-ų) planą pagal šios metodikos 8 priede pateiktą pavyzdį.
III. PROJEKTO PARENGIAMIEJI DARBAI kadastrinėje vietovėje
17. Kadastrinėje vietovėje projektą rengiantis autorius atlieka šiuos darbus:
17.1. projekto plane pažymi valstybės išperkamos ir neprivatizuojamos žemės plotus. Prireikus šių plotų ribos tikslinamos žemės reformos žemėtvarkos projektų rengimo metu;
17.2. pagal iš rajono žemėtvarkos skyriaus gautą informaciją apie asmeninio ūkio žemės bei tarnybinių dalų naudojimo teisėtumą, taip pat duomenis apie susigrąžintą žemę ir kitus dokumentus, kuriais vadovaujantis bus tikslinama naudojamų žemės sklypų dydžiai ir vieta (iškeliant į laisvą žemės plotą ar paliekant penkerių metų nuomai), asmeninio ūkio žemės bei tarnybinių dalų suvestiniame plane pažymi numatomus tikslinti piliečių naudojamus asmeninio ūkio bei tarnybinių dalų žemės sklypus:
17.2.3. kurių piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo (Žin.,1997, Nr. 65-1558; 1999, Nr. 48-1522; 2000, Nr. 5-128) 4 straipsnio 8 dalyje nustatyta tvarka ir sąlygomis, atsisakė pateikdami raštiškus sutikimus gauti žemės sklypus kitoje vietoje;
17.2.4. projektuotinus kitoje vietoje, paliekant prie vienkiemių, jų savininkams pageidaujant susigrąžinti natūra ne mažiau kaip 3 ha žemės ūkio naudmenų;
17.2.5. iškeliamus į laisvos žemės plotus arba paliekamus nuomai penkeriems metams pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. balandžio 1 d. nutarimu Nr. 385 „Dėl žemės reformos vykdymo kaimo vietovėje“ patvirtintose tvarkose numatytas nuostatas dėl asmeninio ūkio žemės naudojimo ir įsigijimo nuosavybėn;
17.3. išanalizavęs asmeninio ūkio žemės naudotojų susigrąžintą bei galimą susigrąžinti natūra žemę toje kadastrinėje vietovėje ir turimo laisvos žemės fondo plotą, parengia:
17.3.1. pasiūlymus dėl naudojamo asmeninio ūkio žemės ploto sumažinimo. Pasiūlymai parengiami nustatant naudoti vienodą asmeninio ūkio žemės ploto dydį pagal atskiras gyvenvietes. Projekto autorius, parengęs pasiūlymus ir suderinęs su rajono žemėtvarkos skyriaus vedėju, juos teikia apskrities viršininkui. Šiuo pagrindu priimtu apskrities viršininko įsakymu projekto autorius vadovaujasi vėliau, formuodamas projekte žemės sklypų išdėstymą;
17.3.2. pasiūlymus dėl asmeninio ūkio bei tarnybinių dalų žemės sklypų iškėlimo į laisvo fondo žemę, žemės sklypų išdėstymo turėtos žemės vietoje bei kitais 1998 m. balandžio 1 d. nutarimu Nr. 385 „Dėl žemės reformos vykdymo kaimo vietovėje“ patvirtintoje Žemės reformos vykdymo kaimo vietovėje tvarkoje numatytais atvejais dėl asmeninio ūkio žemės sklypų išdėstymo vietos pakeitimo, sudarant galimybes piliečiams grąžinti žemę natūra. Pasiūlymai aptariami su rajono žemėtvarkos skyriaus darbuotojais seniūnijoje ir asmeninio ūkio žemės naudotojais bei kitais suinteresuotais piliečiais;
17.4. pagal rajonų žemėtvarkos skyrių darbuotojų pateiktas nuosavybės teisės atkūrimo bylas arba pagal pateiktus piliečių prašymus (kai bylos neparengtos dėl trūkstamų nuosavybės teisę įrodančių dokumentų) grąžinti natūra žemę, mišką, vandens telkinius ir pagal turėtos žemės valdų planus, pieštuku pažymi galimų grąžinti natūra žemės, miško sklypų ribas;
17.5. pažymi laisvos žemės plotus sutartiniais ženklais (spalvomis) valstybės išperkamos ir neprivatizuotinos žemės planuose. Piliečių turėtoje žemėje laisvos žemės fondo žeme apskaitomi žemės plotai, kuriems yra parengtos ir išsiųstos (išduotos) išvados dėl žemės, miško, vandens telkinio perdavimo neatlygintinai nuosavybėn pagal piliečių prašymuose nurodytą vietovę (kitą seniūniją, rajoną). Naujai atsiradus laisvos žemės plotams, šie plotai pastoviai pažymimi valstybės išperkamos ir neprivatizuotinos žemės planuose;
18. Parinkta projektui rengti teritorija pažymima žemės kadastro žemėlapyje, kuris suderinamas su rajono žemėtvarkos skyriumi. Prie žemėlapio pridedama 1 priede nustatytos formos lentelė (Teritorijos, parinktos žemės reformos žemėtvarkos projektui rengti, charakteristika).
Numatytai projektą rengti teritorijai apskrities viršininko administracijos žemės tvarkymo departamentas parengia apskrities viršininko įsakymo projektą dėl teritorijos patvirtinimo ir kartu su projektui rengti parinktos teritorijos planu pateikia apskrities viršininkui.
19. Apskrities viršininko įsakyme dėl parinktos projektui rengti teritorijos patvirtinimo nurodoma:
20. Rajono žemėtvarkos skyriaus darbuotojai seniūnijose parengia Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1057 „Dėl Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo įgyvendinimo tvarkos ir sąlygų“ (Žin., 1997, Nr. 65-1558; 1999, Nr. 48-1522, Nr. 97-2807) patvirtintos Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo įgyvendinimo tvarkos 103 – 105 punktuose nurodytas nuosavybės teisių atkūrimo bylas ir kitus dokumentus bei pagal Žemėtvarkos ir žemės apskaitos departamento 1997 m. spalio 8 d. rašte Nr. 1600-4060 nurodytą tvarką pateikia jas projekto autoriui.
Parengtose nuosavybės teisių atkūrimo bylose esančiomis pažymomis patvirtinama, kad piliečiui atkurti nuosavybės teisę yra visi reikiami dokumentai. Pažymoje nurodoma piliečiui priklausantis žemės plotas, į kurį dar nėra atkurta nuosavybės teisė. Kai nuosavybės teisės bus atkuriamos keliems pretendentams, grąžinant žemę natūra, pažymoje nurodomi visi būsimi bendrasavininkiai.
21. Projekto autorius, priėmęs nuosavybės teisių atkūrimo bylas, pasinaudoja jam reikalinga informacija (esant reikalui pasidaro pažymos ar kitų dokumentų kopijas) ir grąžina jas žemėtvarkos skyriui seniūnijos teritorijoje. Šios bylos saugomos žemėtvarkos skyriuose seniūnijų teritorijoje, iki projekto autorius nepapildys jų reikiamais dokumentais dėl žemės, miško ar vandens telkinio įteisinimo nuosavybėn ir galutinai sukomplektuotų neperduos rajono žemėtvarkos skyriui.
22. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1057 „Dėl Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo įgyvendinimo tvarkos ir sąlygų“ patvirtintos Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo įgyvendinimo tvarkos 2 priede nustatytos ir Žemėtvarkos ir teisės departamento 1998 m. balandžio 1 d. raštu Nr. 1600-198 papildytos formos išvadas dėl žemės, miško, vandens telkinio perdavimo neatlygintinai nuosavybėn parengia projekto autorius.
Iš kito rajono bei seniūnijos gautas išvadas dėl žemės, miško, vandens telkinio perdavimo neatlygintinai nuosavybėn projekto autorius išnagrinėja ir apie jų tenkinimo galimybes informuoja rajono žemėtvarkos skyrių, kuris apie tai raštu informuoja apskrities viršininko administracijos Žemės tvarkymo departamentą arba pilietį, pageidaujantį gauti toje vietovėje žemę, mišką.
23. Projekto autorius gautus prašymus atkurti nuosavybės teisę arba gauti žemę nagrinėja šia tvarka:
23.1. panaudodamas piliečių prašymų analizės lentelę, parengtą Žemėtvarkos ir teisės departamento 1998 m. sausio 16 d. raštu Nr. 1600-47 nustatyta tvarka, sugrupuoja gautus prašymus į 12 grupių pagal Žemės reformos įstatymo 10 straipsnyje nustatytą eiliškumą. Likusią (13) grupę sudarys fiziniai ir juridiniai asmenys, pageidaujantys žemės reformos metu žemę nuomoti iš valstybės;
23.2. parengia žemės poreikio pagal pateiktus prašymus pirkti, nuomoti žemę teritorijoje, kurioje rengiamas žemės reformos žemėtvarkos projektas, lentelę (2-3 priedai);
IV. PROJEKTAVIMO DARBAI
BENDRIEJI REIKALAVIMAI
24. Projekto autorius parengia preliminarius pasiūlymus pirmajam pretendentų, pageidaujančių gauti žemę, mišką, susirinkimui. Pasiūlymai gali būti dėl:
24.3. laisvo žemės fondo žemės sklypų, galimų perduoti nuosavybėn neatlygintinai pagal prašymuose nurodytą pageidaujamą gauti lygiavertį plotą;
24.4. žemės sklypų įteisinimo nuosavybėn piliečiams, kuriems žemės sklypai buvo paženklinti nepažeidžiant galiojusių įstatymų susigrąžinimui ekvivalentine natūra ir šiuos sklypus jie šiuo metu nuomoja;
24.5. kai kurių specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų, ūkinės veiklos apribojimų, nulemiančių tolesnį žemės naudojimą;
25. Pirmąjį pretendentų susirinkimą organizuoja rajono žemėtvarkos skyrius. Kvietimai pretendentams įteikiami asmeniškai (pasirašytinai) arba jie išsiunčiami registruotu laišku ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki nustatytos susirinkimo dienos. Susirinkimo metu projekto autorius pateikia duomenis apie laisvos žemės plotus ir galimą sklypų projektavimą, paaiškina pretendentų galimybes ir sąlygas gauti žemę pagal 23.1 punkte atliktą analizę, aptaria projektavimo tvarką, supažindina pretendentus su įstatymais, poįstatyminiais aktais. Susirinkimo eiga protokoluojama. Susirinkimas priima sprendimą (paprasta susirinkime dalyvaujančių piliečių balsų dauguma) dėl:
25.2. žemėtvarkos projekto organizavimo – pretendentų sukvietimo tvarkos: atskirų grupių formavimo, asmenų prašymų, pateiktų po nustatyto termino, nagrinėjimo eiliškumo, ūkininko ūkio steigimui iki projekto rengimo pradžios vietovėje paženklintos žemės tolesnio naudojimo teisių ir kt.
Susirinkimo metu priimti sprendimai paskelbiami seniūnijos teritorijos žemėtvarkos skyriaus skelbimų lentoje.
26. Pretendentų gauti žemę atstovai gali būti (pageidaujant susirinkimui ir sutinkant kandidatams) išrenkami: po vieną atstovą nuo kiekvienos prašymus padavusių piliečių grupės, atitinkančios nurodytą eiliškumą, arba vieną iš kelių grupių, arba kitų suinteresuotų asmenų. Atstovai gali būti įgaliojami padėti projekto autoriui sukviesti kitus tos grupės piliečius, padavusius prašymus, kai to reikia žemės sklypų vietai pasirinkti ar pasirinktai vietai pakeisti ir suprojektuotiems žemės sklypams suderinti, vietinės reikšmės kelių tinklą suprojektuoti.
27. Pirmiausia tenkinami piliečių prašymai, paduoti iki projekto rengimo pradžios nustatytos datos, išskyrus prašymus dėl žemės pardavimo. Jeigu lieka laisvos žemės, miško nekeičiant jau suprojektuotų piliečiams žemėnaudų, tenkinami piliečių prašymai, kurie buvo pateikti jau pradėjus rengti projektus (t. y. po nustatytos datos), taip pat gautos išvados bei piliečių prašymai, kurie liko netenkinti pirmąja eile. Šių piliečių sąrašą tvirtina apskrities viršininkas. Apskrities viršininko įsakyme papildomai gali būti nurodoma data, iki kurios pateikti piliečių prašymai ar išvados dėl žemės, miško, vandens telkinio perdavimo neatlygintinai nuosavybėn bus tenkinami projekto (likusiame laisvos žemės, miško plote) rengimo metu. Patvirtintas piliečių sąrašas, nurodyta data, pageidaujamas šioje kadastrinėje vietovėje susigrąžinti žemės, miško plotas bei likęs laisvos žemės, miško, vandens telkinių plotas skelbiamas seniūnijos teritorijos žemėtvarkos skyriaus skelbimų lentoje.
Į piliečiui grąžinamos natūra žemės, miško plotą arba perduodamą neatlygintinai nuosavybėn lygiavertį turėtajam žemės, miško sklypui plotą įskaitomas tokio pat dydžio jo privatizuojamas (privatizuotas) namų valdos ir sodininkų bendrijos sodo žemės sklypas, jo naudojamas arba įgytas nuosavybėn iš valstybės asmeniniam ūkiui žemės sklypas, taip pat lygiaverčiai žemės sklypai (išskyrus privatizuotų namų valdų ne didesnius kaip 0,25 ha žemės sklypus (sklypų dalis) ir sodininkų bendrijų žemės sklypus), kuriuos pilietis yra įgijęs nuosavybėn iš valstybės.
28. Žemės sklypai projektuojami kiekvienai pretendentų gauti žemę grupei, laikantis Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymo 10 straipsnyje nurodyto prašymų gauti žemę svarstymo eiliškumo. Kiekvieno žemės sklypo išdėstymas ir ribos aptariamos su pretendentu gauti žemę, o jiems pageidaujant arba esant reikalui, vykstama į vietą. Pretendentų suderinimas bei sutikimas dėl suprojektuoto žemės sklypo įforminamas žiniaraštyje (5 priedas). Užbaigus žemės sklypų projektavimą vienai pretendentų grupei (esant nedaug pretendentų vienoje grupėje – kelioms grupėms) parengiamas žemės sklypų projektavimo darbų įvykdymo aktas, nurodytas pagal šios metodikos 6 priedą. Akte nurodomi pretendentai, kurie:
28.4. atsisakė jiems siūlomos žemės sklypo ploto ar vietos (piliečių pavardės arba juridinių asmenų pavadinimai);
29. Jeigu išvykus į vietą pretendentai pageidauja, kad jiems suprojektuoti žemės, miško sklypai būtų iš karto paženklinti vietoje, tuomet paženklinus sklypus gali būti surašomas žemės, miško sklypų paženklinimo – parodymo aktas, kurį pasirašo pretendentai. Jeigu iki projekto tvirtinimo paženklinimo – parodymo aktą pasirašę pretendentai nepareiškia raštu pretenzijų ir jų paženklintų sklypų ribos nesikeičia, laikoma, kad šie piliečiai su suprojektuotais žemės, miško sklypais sutinka, ir projektas teikiamas apskrities viršininkui tvirtinti. Jeigu piliečiams, pasirašiusiems žemės, miško sklypų paženklinimo – parodymo akte, patvirtinus projektą jiems paženklintos žemės, miško sklypo ribos nesikeičia, tuomet žemės reformos žemėtvarkos projekto paženklinimo vietovėje akte (9 priede) pakartotinai pasirašyti nereikia. Patvirtinus projektą, šiems piliečiams dokumentai dėl žemės, miško nuosavybės ar naudojimo įteisinimo ruošiami tokia pat tvarka, kaip ir kitiems pretendentams, nurodytiems 79–83 punktuose.
30. Atskirais atvejais, suprojektavus vienos grupės pretendentams sklypus ir jiems sutikus, projektas teikiamas apskrities viršininkui tvirtinti. Po to suprojektuoti žemės, miško sklypai ženklinami vietovėje ir rengiami nuosavybės teisės atkūrimo dokumentai kiekvienai pretendentų grupei atskirai nepriklausomai nuo viso projekto rengimui nustatyto termino. Šiems piliečiams suprojektuoti sklypai derinami ir dokumentai rengiami šioje metodikoje nustatyta tvarka. Jeigu patvirtinus žemės reformos žemėtvarkos projektą, ženklinant vietovėje suprojektuotas žemėnaudas nustatoma, kad suprojektuotas žemės, miško sklypų ribas būtina patikslinti, tuomet paženklinus visas žemėnaudas patvirtintame projekte (raudonu tušu) išbraižomos patikslintos žemės, miško sklypų ribos ir patikslintas žemės reformos žemėtvarkos projektas pakartotinai teikiamas tvirtinti apskrities viršininkui. Apskrities viršininko įsakyme arba įsakymu patvirtintame priede turi būti nurodomas sąrašas piliečių, kuriems paženklinimo metu buvo patikslintos žemės, miško sklypų ribos bei šių sklypų numeris, plotas.
31. Žemės sklypai turi būti projektuojami taisyklingų ribų, su privažiavimu ir patogūs naudoti. Jų ribos projektuojamos sutapatinant su keliais, melioracijos kanalais, stabiliais situacijos kontūrais. Formuojant žemės sklypus žemės ūkio naudmenose, vadovaujamasi galima sąnaudų ekonomija, dirbant žemę ar važiuojant į ją iš žemės savininko sodybos ar ūkinių pastatų.
32. Vietinės reikšmės keliai projektuojami taip, kad jie jungtų valstybinius kelius su:
32.1. įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms priklausančiais nekilnojamojo turto objektais valstybės išperkamoje žemėje;
32.2. gamtos, istorijos ir kultūros paminklais, poilsiavietėmis, paplūdimiais, kitomis bendro naudojimo teritorijomis;
33. Jeigu formuojant racionalius žemės sklypus grąžinant natūra, suteikiant arba perduodant nuosavybėn neatlygintinai suprojektuotos žemėnaudos plotas tampa didesnis už turėtąjį nuosavybės teise, suprojektuoto žemės ploto dalis, ne daugiau kaip 10 procentų viršijanti turėtąjį žemės plotą, parduodama piliečiui, kuriam atkuriamos nuosavybės teisės į žemę, nesilaikant nustatytos žemės sklypų įsigijimo eilės. Tačiau vienos šeimos įsigyjamas nuosavybėn žemės plotas, įskaitant susigrąžintą (galimą sugrąžinti), perduotą (galimą perduoti) nuosavybėn neatlygintinai ir pirktą iš valstybės žemę, turi būti ne didesnis kaip 150 ha. Nuomojamos iš valstybės žemės plotas neribojamas.
34. Projektuojamos žemėnaudos formuojamos atskirais sklypais, turinčiais nustatytą pagrindinę tikslinę žemės naudojimo paskirtį. Žemės masyvus į atskirus sklypus gali suskaidyti valstybiniai keliai, vandens telkiniai, kitos įsiterpusios žemėnaudos. Žemės ūkio paskirties žemėje įsiterpę miškai, sudarantys atskirus miško sklypus, gali būti padalyti atskirais miško ūkio paskirties žemės sklypais, kurie projektuojami ir ženklinami riboženkliais tik suinteresuotojo piliečio pageidavimu. Kitos paskirties žemės sklypai formuojami ten, kur jie šiuo metu užstatyti ne žemės ūkio veiklai naudojamais pastatais ir įrenginiais, taip pat kai visą žemės sklypą sudaro miestelyje arba atskirai nuo žemės esanti namų valda (sodyba). Tvenkinys arba ežeras, išsidėstęs atskirai nuo žemės valdos, apskaitomas kaip kitos paskirties žemės sklypas (vandens telkinys). Kai pilietis turi teisę susigrąžinti ežerą ar tvenkinį natūra, tačiau mažesnį plotą negu yra pats ežeras, tvenkinys, ir sutinka su apribojimo sąlygomis, tuomet grąžinama atitinkama ežero ar tvenkinio dalis pagal piliečiui priklausantį plotą. Likęs ežero plotas gali būti grąžinamas arba perduodamas nuosavybėn neatlygintinai kitiems piliečiams ir vėliau. Tačiau vadovaujantis Lietuvos Respublikos vandens įstatymo (Žin.,1997, Nr. 104-2615) 5 straipsnio 6 dalimi, ežerai ir tvenkiniai privatizuojami arba grąžinami keliems savininkams bendrosios nuosavybės teise. Kai grąžinama natūra arba perduodama nuosavybėn neatlygintinai tik dalis vandens telkinio (ežero, tvenkinio), tuomet piliečiui arba piliečiams nuosavybės teisės gali būti atkuriamos bendrosios nuosavybės teise į jiems priklausantį vandens telkinio plotą (jo dalį). Žemės reformos žemėtvarkos projekte bei piliečiui parengtame žemės, miško sklypo plane punktyrine linija pažymimas piliečiui arba piliečiams bendrosios nuosavybės teise grąžinamas natūra arba perduodamas nuosavybėn neatlygintinai jiems priklausančio vandens telkinio (jo dalies) sklypo plotas. Vandens telkinio plotas apskaičiuojamas Žemėtvarkos ir teisės departamento prie Žemės ūkio ministerijos 1998 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. 14 patvirtintos Žemės sklypų, suformuotų vykdant žemės reformą ir rengiant žemėtvarkos projektus, ženklinimo, ribų matavimo ir plotų skaičiavimo institucijos 32 punkte nurodytais būdais. Tais atvejais, kai piliečiui grąžinant žemę, mišką grąžinamas ir šalia esantis vandens telkinys (jo dalis), tuomet grąžinamo arba perduodamo nuosavybėn neatlygintinai vandens telkinio ribos pagal galimybes turėtų ribotis su grąžinamos žemės, miško sklypo ribomis.
35. Projektuojamus teritorinio tvarkymo elementus sudaro:
35.3. nustatyta tvarka patvirtintuose detaliuose planuose suprojektuoti keliai, gatvės, aikštelės, individualios statybos žemės sklypų ribos;
36. Pretendentai gauti žemę supažindinami su jų žemėje projektuojamais žemės servitutais, kurie bus nustatomi apskrities viršininko sprendimu patvirtinus projektą. Reikalingais žemės servitutais laikoma:
36.1. žemės servitutas kitiems asmenims prieiti ir privažiuoti prie jiems nuosavybės teise priklausančių arba jų naudojamų žemės sklypų, vandens telkinių, miškų, pastatų ir įrenginių;
36.2. žemės servitutas kitiems asmenims prieiti ir privažiuoti prie visuomenės poreikiams naudojamos teritorijos, poilsiaviečių, kapinių, gamtos ir kultūros paminklų;
36.3. žemės servitutas, leidžiantis piliečiams prieiti prie vandens telkinių ir vaikščioti vandens telkinių pakrantės apsaugos juostoje;
36.4. vandens telkinio servitutas, užtikrinantis gyventojų teisę maudytis, girdyti gyvulius ar kitaip naudotis privačiais vandens telkiniais;
37. Projektuojami servitutiniai keliai turi būti 6 m pločio arba, atsižvelgus į eismo pobūdį ir suderinus su žemės savininkais, iki 8 m pločio.
38. Rajono žemėtvarkos skyriaus vedėjui patvirtinus šios metodikos 6 priede nurodytos formos žemės sklypų projektavimo darbų įvykdymo aktą, suprojektuotų žemėnaudų ribos ir jų numeriai projekto plane paryškinami tušu.
39. Aukcionus dėl žemės pardavimo piliečiams, turintiems vienodą pirmumo teisę pirkti žemę, organizuoja rajonų žemėtvarkos skyriai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. balandžio 1 d. nutarimu Nr. 385 „Dėl žemės reformos vykdymo kaimo vietovėje“ patvirtinta „Žemės ar miško sklypų, kuriuos įsigyti nuosavybėn pageidauja keli vienodą pirmumo teisę turintys piliečiai, aukciono organizavimo tvarka“. Vadovaujantis aukciono rezultatais, žemės sklypai pažymimi projekto plane.
40. Kai piliečiai, su kuriais derinami suprojektuoti žemės sklypai, nesutinka su suprojektuotų žemės sklypų vieta ir ribomis, jie per 15 darbo dienų nuo projekto derinimo savo nesutikimą bei pretenzijas raštu pateikia rajonų žemėtvarkos skyriams. Rajonų žemėtvarkos skyriai ginčą nagrinėja kartu su žemėtvarkos projektą rengiančios įmonės atstovu (kai projektą rengia įmonės specialistas) bei su projektą rengiančiu autoriumi ir priima sprendimą, kuris įforminamas protokolu. Asmenims nesutinkant su rajono žemėtvarkos skyriaus sprendimu, ginčą apskrities viršininko administracijos žemės tvarkymo departamento teikimu nagrinėja apskrities viršininkas, kurio sprendimas yra galutinis.
PROJEKTŲ RENGIMO YPATUMAI Į VIENKIEMIUS NEIŠSKIRSTYTŲ KAIMŲ TERITORIJOSE
41. Į vienkiemius neišskirstyto kaimo teritorijoje žemės sklypai projektuojami laikantis nustatytų projektavimo darbų bendrų reikalavimų, jeigu:
41.1. piliečiai, pageidaujantys susigrąžinti žemę, mišką natūra arba pasirinkę kitą nuosavybės teisės atkūrimo būdą, turi dokumentus, patvirtinančius nuosavybės teisę į visą savininko turėtos žemės, miško plotą arba į jiems tenkančią žemės, miško dalį;
42. Piliečiams pageidaujant atlyginimo už kaimo vietovėje turėtą žemę pinigais ar vertybiniais popieriais, bylos dėl nuosavybės teisės atkūrimo atlyginant už žemę vertybiniais popieriais ar pinigais gali būti rengiamos pagal piliečių prašymų pateikimo datą arba nustačius kitą piliečiams priimtiną tvarką. Tačiau bendras piliečių turėtos žemės, miško plotas, į kurį atkuriama nuosavybės teisė kompensuojant pinigais, vertybiniais popieriais, taip pat valstybės išperkamos žemės, miško plotas išduodamose išvadose dėl žemės, miško, vandens telkinio perdavimo neatlygintinai nuosavybėn neturi būti didesnis už kaimo teritorijoje nustatytą bendrą valstybės išperkamos žemės, miško plotą.
43. Piliečiams pageidaujant susigrąžinti žemę natūra, grąžinamos žemės poreikis palyginamas su kaimo teritorijoje turimo laisvo fondo žemės plotu, įskaitant ir tų piliečių naudojamą asmeninio ūkio žemės plotą. Kai natūra grąžintino žemės ploto yra mažiau, dėl grąžinamų natūra žemės sklypų projektavimo sprendžiama šių piliečių susirinkime, įforminant protokolu (visiems pretendentams proporcingai sumažinti grąžinamos žemės plotą, žemę grąžinti tik toje vietovėje gyvenantiems asmenims ir t. t.).
44. Piliečiai, pageidaujantys susigrąžinti žemę, mišką vieno kaimo teritorijoje, klausimus bei pasiūlymus dėl projektuojamų žemės sklypų išdėstymo ir dydžio (vertės) aptaria susirinkime. Siūlomi galimi žemės, miško grąžinimo variantai:
44.1. visam kaimo teritorijos plotui nustatyti vidutinį 1 ha žemės, miško kainos normatyvą. Projektuojant žemės, miško sklypą to kaimo teritorijoje arba kitoje vietoje, turėtos žemės, miško vertę nustatyti dauginant turėtos žemės, miško plotą iš tam kaimui nustatyto žemės, miško kainos normatyvo. Piliečiui suprojektuoto žemės sklypo vertė turi atitikti apskaičiuotą turėtos žemės vertę;
44.4. projektuojamus žemės sklypus grąžinti ne pagal žemės vertę, bet pagal turėtos žemės plotą.
Rėžiniuose kaimuose žemėnaudos gali būti projektuojamos atsižvelgiant į buvusių rėžių išsidėstymą ir ribas, jeigu to reikalauja piliečiai, pageidaujantys susigrąžinti žemę, mišką, jeigu tai neprieštarauja racionalių žemėnaudų projektavimo principams.
Susirinkimo metu priimtas sprendimas patvirtinamas protokolu. Sprendimas priimamas susirinkime dalyvaujančių piliečių paprasta balsų dauguma. Į vienkiemius neišskirstyto kaimo teritorijoje pirmąja eile tenkinami prašymai tų piliečių, kurie atvyko į susirinkimus bei dalyvavo projekto rengimo metu.
45. Kaimo teritorijoje suprojektuoti žemės sklypai derinami su pretendentais, dalyvavusiais susirinkime bei pareiškusiais norą gauti žemę, mišką. Nesant pretendentų suderinimo pagal šios metodikos 28 ir 40 punktuose nurodytą tvarką arba jiems neatvykus, visi pretendentai įrašomi į šios metodikos 6 priede nustatytos formos lentelės 5.1 punktą. Ginčų nagrinėjimui reikalingą medžiagą (žemės sklypų išdėstymo projekto eskizą ir suderinimo žiniaraštį) projekto autorius pateikia rajono žemėtvarkos skyriui. Jei ginčas neišspręstas arba piliečiai nedalyvavo projekto rengimo metu, žemės, miško sklypai rengiamame žemės reformos žemėtvarkos projekte neišbraižomi ir bylos piliečiams dėl nuosavybės teisės atkūrimo į grąžinamą žemę, mišką nerengiamos. Piliečiai, nesutinkantys su priimtais sprendimais susirinkimo arba žemės reformos žemėtvarkos projekto rengimo metu, juos gali apskųsti rajono žemėtvarkos skyriui. Galutinį sprendimą dėl piliečių pretenzijų apskrities viršininko administracijos žemės tvarkymo departamento teikimu priima apskrities viršininkas.
PROJEKTO RENGIMO YPATUMAI ASMENINIAM ŪKIUI SKIRTOJE TERITORIJOJE
46. Žemės sklypus asmeninio ūkio žemės naudotojas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų nustatyta tvarka gali įsigyti nuosavybėn tik tuo atveju, kai šių žemės sklypų išdėstymas išspręstas žemės reformos žemėtvarkos projekte ir patvirtintas, išskyrus grąžinamus natūra žemės sklypus. Asmeninio ūkio žemės sklypų išdėstymo pakeitimo principai aptariami asmeninio ūkio žemės naudotojų ir kitų pretendentų gauti žemę šioje teritorijoje susirinkimuose.
47. Asmeninio ūkio žemės naudotojų ir kitų suinteresuotų gauti žemę šioje teritorijoje asmenų susirinkimus organizuoja rajonų žemėtvarkos skyrius kartu su projekto autoriumi.
48. Asmeniniam ūkiui skirtoje teritorijoje projektavimo darbai vykdomi pagal bendrus projekto reikalavimus, vadovaujantis iš rajono žemėtvarkos skyriaus gautais dokumentais:
48.3. piliečių prašymais, kurie pageidauja gauti žemės sklypą laisvo fondo žemėje, pagal Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 4 straipsnio 8 dalyje nurodytas nuostatas;
48.4. sąrašais piliečių, kuriems asmeninio ūkio žemė suteikta pažeidžiant galiojusius įstatymus, taip pat piliečių, kurie patys nenaudoja jiems suteiktos žemės asmeninio ūkio poreikiams;
48.5. apskrities viršininko sprendimais dėl naudojamo asmeniniam ūkiui žemės ploto sumažinimo piliečiams, taip pat sąrašais piliečių, kuriems žemės sklypai gali būti paliekami nuomoti penkeriems metams arba iki patvirtinto žemės reformos žemėtvarkos projekto paženklinimo (įgyvendinimo) bei žemės nuosavybės patvirtinančių dokumentų išdavimo.
49. Asmeninio ūkio naudotojų susirinkime turi būti aptariami asmeninio ūkio žemės sklypų projektavimo principai – kiek asmeninio ūkio žemės ploto palikti netoli sodybų esančioje teritorijoje; kaip spręsti žemės sklypų projektavimą savo turėtoje žemėje asmeninio ūkio žemės naudotojams bei vienkiemių savininkams; kiek sklypų turi sudaryti asmeninio ūkio žemėnauda; kokio dydžio žemės sklypai turi būti arti sodybų miestuose, miesteliuose ir kompaktiškai užstatytuose kaimuose gyvenančioms šeimoms; kaip pakeisti žemės sklypų išdėstymą, kad susidarytų stambesni grąžinamos natūra žemės sklypai ir kt.
50. Asmeninio ūkio žemės sklypai rengiant žemės reformos žemėtvarkos projektą išdėstomi M 1:5000 plane, vadovaujantis šios metodikos nustatytais reikalavimais, suprojektuojami vietinės reikšmės keliai ir kiti infrastruktūros objektai, formuojamos žemės sklypų ribos, numatomi žemės servitutai.
51. Siekiant tikslesnio žemės sklypų projektavimo, projektuojant ir kartografuojant naudojami ortofotografiniai žemėlapiai.
52. Piliečiams nesutikus su suprojektuotais asmeninio ūkio žemės sklypais, jų pretenzijos nagrinėjamos šios metodikos 40 punkte nurodyta tvarka.
53. Į suteiktą asmeniniam ūkiui žemės plotą įskaitomos ir namų valdoje esančios žemės ūkio naudmenos. Piliečiams už žemę, iki 1995 m. birželio 1 d. buvusią miestams nustatyta tvarka priskirtose teritorijose, bei už kaimo vietovėje turėtą mišką perduodant neatlygintinai nuosavybėn privatizuojamus namų valdos bei jų naudojamus asmeniniam ūkiui žemės sklypus įskaitomi lygiaverčiai sklypai (pagal vertę). Piliečiams už kaimo vietovėje turėtą žemę perduodami nuosavybėn neatlygintinai tokio pat dydžio jo privatizuojami namų valdos bei asmeniniam ūkiui naudojami žemės sklypai.
Į asmeninio ūkio žemę įjungtas namų valdos žemės sklypas grąžinamas natūra, perduodamas nuosavybėn neatlygintinai arba parduodamas apskaičiuojant jo vertę kaip žemės ūkio paskirties žemės. Suformuoti atskiri namų valdos žemės sklypai Nekilnojamojo turto registre registruojami kaip kitos paskirties žemės sklypai.
projekto rengimo ypatumai miškų urėdijų žemėse
54. Miškų urėdijų žemėse žemės reformos žemėtvarkos projektai gali būti rengiami tik patvirtintoje projektui rengti teritorijoje. Teritorija gali apimti visą kadastrinę vietovę arba atskirus miško masyvus ar jų dalis.
55. Miškų urėdijų žemėse, nustačius valstybinės reikšmės miškus ir kitus valstybės išperkamos žemės ir miško plotus, grąžinimui natūra, perdavimui neatlygintinai nuosavybėn arba pardavimui projektuojami žemės ir miško sklypai pagal šios metodikos bendruosius reikalavimus ir įstatymų bei nutarimų nuostatas.
56. Miško sklypai projektuojami taip, kad prie jų būtų privažiavimas esamais keliais arba kvartalinėmis linijomis ir nereikėtų tiesti naujų kelių. Grąžinamų natūra ir kitų miško sklypų ribos projektuojamos jas derinant prie natūralių kontūrų (upelių, griovių, kelių, kvartalinių linijų, proskynų, kitų objektų).
57. Grąžinamo sklypo plotas arba perduodamo neatlygintinai lygiaverčio miško sklypo vertė turi atitikti turėtos žemės (miško) plotą arba vertę. Formuojant racionalias žemės ir miško sklypų ribas, jų plotai ir vertė gali būti mažesni (už vertės skirtumą kompensuojant įstatymų nustatytais kompensavimo būdais) arba didesni (bet ne daugiau kaip 10 procentų), jeigu ploto skirtumą pilietis sutinka pirkti iš valstybės.
V. PROJEKTO EKOLOGINIS IR EKONOMINIS PAGRINDIMAS
59. Projektas privalo užtikrinti Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir įstatymų reikalavimus saugoti ir tausoti žemę bei kitus gamtos išteklius. Šiuo tikslu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtais nutarimais ir patvirtintais saugomų teritorijų planavimo dokumentais, projekto autorius suformuotiems žemės, miško sklypams numato specialiąsias žemės ir miško naudojimo sąlygas bei ūkinės veiklos apribojimus. Projekte numatomas vietinės reikšmės kelių tinklas ir kiti teritorinio tvarkymo elementai turi užtikrinti transporto išlaidų ekonomiją ir patogų žemės naudojimą.
VI. PROJEKTO SVARSTYMAS, DERINIMAS IR PATVIRTINIMAS
60. Parengtą žemės reformos žemėtvarkos projektą su institucijomis, nurodytomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. balandžio 1 d. nutarimu Nr. 385 patvirtintoje Žemės reformos žemėtvarkos projektų rengimo tvarkoje, derina projektą rengusi įmonė arba projekto autorius. Institucijoms gali būti pateikiama papildoma projekto medžiaga:
61. Institucijos, su kuriomis derinamas žemės reformos žemėtvarkos projektas:
61.1. savivaldybės meras (valdyba) – jeigu projektuojamoje teritorijoje yra parengti detalieji planai, į kurių sprendimus būtina atsižvelgti projektuojant žemės sklypų ribas, taip pat projektuojant naujus savivaldybių kelius ir infrastruktūros objektus;
61.2. miškų urėdija – jeigu projektuojamoje teritorijoje yra miškų urėdijoms priskirtos naudoti žemės ir joje projektuojami žemės ar miško sklypai;
61.3. valstybinio (nacionalinio ir regioninio) parko direkcija – jeigu visa arba dalis projektuojamos teritorijos įeina į valstybinio parko ar jo apsaugos zonos ribas;
61.5. Kultūros ministerijos Kultūros vertybių apsaugos departamentas – jeigu projektuojamoje teritorijoje yra kultūros paminklų;
61.6. Geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos – jeigu projektuojamoje teritorijoje yra išžvalgytų naudingųjų iškasenų telkinių;
61.7. Aplinkos ministerija – jeigu projektuojami grąžinami natūra žemės, miško sklypai yra pajūrio juostos teritorijoje;
62. Projekto derinimu laikomas projektą derinusios institucijos įrašas projekto brėžinyje arba raštiškas atsakymas (su pastabomis arba be jų). Kai institucija atsisako derinti projektą, projektą rengianti įmonė apie tai raštu informuoja rajono žemėtvarkos skyrių ir apskrities viršininko administracijos Žemės tvarkymo departamentą.
63. Suderinus projektą ir jį patikslinus pagal derinimo metu pateiktas pastabas (kai jos neprieštarauja įstatymams bei kitiems teisės aktams), ne vėliau kaip per 10 dienų projektas (kopija) pateikiamas viešam visuomenės svarstymui. Apie projekto svarstymo datą ir jo laiką rajono žemėtvarkos skyrius paskelbia spaudoje ne vėliau kaip likus savaitei iki projekto svarstymo. Projekto svarstymo laikotarpis – 2 savaitės, skirtos projekto eksponavimui seniūnijoje. Projekto autorius eksponavimui (esant reikalui) pateikia:
64. Projekto autorius nustatytomis dienomis dalyvauja eksponuojant projektą, paaiškina suinteresuotiems asmenims žemės įsigijimo nuosavybėn bei nuomai sąlygas ir tvarką, žemės sklypų projektavimo, žemės reformos žemėtvarkos projekto svarstymo, derinimo, tvirtinimo bei paženklinimo tvarką, žemės sklypų teisinio registravimo tvarką, disponavimo žeme ir naudojimosi ja tvarką bei sąlygas.
Suinteresuotieji asmenys, susipažinę su projektu, gali per projekto svarstymui nustatytą laikotarpį reikšti savo pastabas ir pretenzijas raštu, pateikdami jas rajono žemėtvarkos skyriui.
65. Svarstymo rezultatų aptarimą organizuoja rajono žemėtvarkos skyrius. Į svarstymą raštiškai kviečiami (ne vėliau kaip 10 dienų iki susirinkimo pradžios):
65.1. asmenys, kuriems pagal tais metais rengiamą žemės reformos žemėtvarkos projektą buvo suformuoti žemės sklypai ir kurie nesutiko su šiais sklypais;
65.2. apskrities viršininko administracijos ir savivaldybės administracijos specialistai, atsakingi už projektavimo sąlygų arba leidimų statybai išdavimą teritorinio tvarkymo objektams;
66. Parengtą ir suderintą žemės reformos žemėtvarkos projektą apskrities viršininko administracijos Žemės tvarkymo departamentas pateikia apskrities viršininkui tvirtinti. Įsakymo projektą dėl projekto patvirtinimo parengia žemės reformos žemėtvarkos projektą rengianti įmonė arba projektą rengiantis specialistas, vizuoja rajono žemėtvarkos skyriaus vedėjas, apskrities viršininko administracijos Žemės tvarkymo departamento direktorius ir teisininkas. Įsakymo tekste turi būti:
66.1. nuostata, kad šiuo įsakymu patvirtinamas atitinkamos įmonės ar fizinio asmens parengtas......... metų žemės reformos žemėtvarkos projektas ir jame suformuotos žemės sklypų ribos, nustatytos specialiosios žemės ir miško naudojimo sąlygos bei žemės servitutai;
66.2. pavedimai (atskirais atvejais nurodant darbų atlikimo terminus):
66.2.3. parengti sprendimą dėl žemės naudojimo teisės nutraukimo asmenims, naudojusiems šią žemę pagal valstybinės žemės nuomos sutartis, taip pat asmeniniam ūkiui ar tarnybinėms daloms suteiktą žemę. Sprendime nurodoma terminai, nuo kada šią žemę pradeda naudoti naujasis žemės naudotojas, arba (kai žemė privatizuojama) žemės nuomos sutarties sudarymo su naujuoju žemės savininku sąlygos;
VII. PROJEKTO PAŽENKLINIMAS VIETOVĖJE
67. Prieš paženklindamas žemėnaudas vietovėje pagal patvirtintą projektą, jo autorius parengia ir pateikia rajono žemėtvarkos skyriui sąrašą piliečių, kuriems šiuo projektu suformuoti žemės sklypai ir kuriuos reikia pakviesti dalyvauti ženklinant žemės sklypus nurodytu laiku.
68. Rajono žemėtvarkos skyrius kviečia piliečius asmeniškai arba registruotu laišku ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki ženklinimo dienos (nuo kvietimo įteikimo arba laiško gavimo).
69. Žemės sklypai ženklinami šiais riboženkliais:
69.1. laikinais riboženkliais – mediniais 1,10–1,20 m ilgio ir 12–20 cm skersmens stulpeliais, kurių viršus nusmailintas, o stulpelio apatinėje dalyje tvirtinamas skersinukas, arba metaliniais ne trumpesniais kaip 1 m ilgio vamzdžiais ar strypais;
69.2. kitais pastoviais riboženkliais – gelžbetoniniais stulpeliais, ne trumpesniais kaip 1 m ilgio ir turinčiais stulpelio viršutinėje dalyje žymą tiksliam riboženklio koordinavimui, arba plastmasiniais (patvirtinto standarto) riboženkliais.
Riboženkliai įkasami (įkalami) į 60–70 cm gylį, supilant 30 cm aukščio ir 1,5 m diametro (prie pagrindo) žemės kauburį. Prie kauburio sukasamas griovelis.
Miško sklypas matuojamas prakertant 0,5 m pločio ribinę liniją (spindį).
70. Tinkamą riboženklių įtvirtinimą ir ribinių linijų (spindžių) prakirtimą užtikrina žemės reformos žemėtvarkos projektą rengiantis specialistas. Už riboženklių išsaugojimą atsako žemės savininkas arba nuomininkas.
71. Paženklintų žemės sklypų matavimas atliekamas tokiais būdais:
71.2. riboženkliai kartografuojami planuose (ortofotografiniuose), išmatuojant atstumus nuo gerai atpažįstamų situacijos elementų arba, esant galimybei, dešifruojant riboženklį aiškiai plane atpažįstamose vietose;
72. Projekto paženklinimo vietovėje aktą, parengtą pagal 9 priedą, pasirašo asmenys, kuriems matuojami žemės sklypai (arba jų įgalioti pagal seniūnų patvirtintus raštiškus įgaliojimus pretendentų gauti žemę grupių atstovai), ir kiti kviestiniai asmenys, paženklinimą atlikę specialistai.
Tais atvejais, kai piliečiai jau yra pasirašę žemės sklypų paženklinimo – parodymo akte (7 priedas) ir vėliau šių žemės, miško sklypų ribos nesikeitė, tuomet žemės reformos žemėtvarkos projekto paženklinimo vietovėje akte (9 priedas) piliečiams pasirašyti nebūtina, tačiau 9 priedo 6 grafoje nurodoma žemės, miško sklypo parodymo – paženklinimo data.
73. Kai paženklinant žemės sklypus dalyvavę kviestiniai asmenys pareiškia pretenzijas arba nesutinka su žemės sklypų ribomis, darbai dėl ginčijamų žemės sklypų ženklinimo nutraukiami, o projekto autorius teikia raštišką paaiškinimą apskrities viršininko administracijai. Toliau šių žemės sklypų ženklinimo darbai tęsiami tik dalyvaujant suinteresuotiems asmenims ir apskrities viršininko administracijos atstovui. Jeigu kviestiniai asmenys neatvyko nustatytu laiku, jų vėliau pareikštos pretenzijos dėl žemės sklypų ribų paženklinimo nepriimamos.
74. Žemės sklypų plotai gali būti apskaičiuojami grafiškai, pagal ortofotografiniame žemėlapyje pažymėtas jų ribas, taip pat planimetru, palete arba kitais būdais. Be to, sklypo plotą galima apskaičiuoti suskaidžius jį į taisyklingas geometrines figūras ir susumavus jų apskaičiuotus plotus.
75. Projekto autorius atsakingas už tai, kad jo apskaičiuotas žemės sklypo plotas užtikrintų leistiną ploto apskaičiavimo paklaidą.
Leistina žemės sklypo ploto apskaičiavimo paklaida nustatoma vietovėje paženklinto ir apskaičiuoto sklypo plotą palyginus su juridiškai įteisinamu plotu.
76. Jeigu paženklinto žemės sklypo apskaičiuoto ploto nesąryšis yra didesnis už leistiną ploto paklaidą ir nėra galimybės patikslinti suprojektuoto sklypo ribų, tuomet šis plotas gali būti parduodamas įforminant papildomu apskrities viršininko įsakymu arba atlyginama kitais nuosavybės atkūrimo būdais.
77. Maksimalios žemės sklypams leistinos ploto paklaidos, atsižvelgiant į plano mastelį ir naudojamą kartografinę medžiagą, pateikiamos lentelėje. Pagal šią lentelę apskaičiuojama ir leistina žemės sklypo ploto paklaida, kuri nustatoma atlikus matavimus geodeziniais prietaisais.
Naudojama kartografinė medžiaga |
Sklypo plotas ha |
Plano mastelis |
||
1:10 000 |
1:5 000 |
1:2 000 |
||
|
iki 1 |
0,05 √P |
0,03 √P |
0,02 √P |
Ortofotoplanai |
1,1 – 2,0 |
0,06 √P |
0,04 √P |
0,03 √P |
|
2,1 – 4,0 |
0,07 √P |
0,05 √P |
0,04 √P |
|
4,1 ir daugiau |
0,08 √P |
0,06 √P |
0,05 √P |
|
iki 1 |
0,07 √P |
0,05 √P |
0,04 √P |
Kita kartografinė |
1,1 – 2,0 |
0,08 √P |
0,06 √P |
0,05 √P |
medžiaga |
2,1 – 4,0 |
0,09 √P |
0,07 √P |
0,06 √P |
|
4,1 – 10,0 |
0,1 √P |
0,08 √P |
0,07 √P |
|
10,0 ir daugiau |
0,12 √P |
0,1 √P |
0,08 √P |
78. Projekto autorius apskaičiuoja kiekvieno paženklinto žemės sklypo šiuos kadastro rodiklius:
78.1. pagal žemės sklypo plane įrašytus žemės naudmenų kontūrų plotus parengia žemės naudmenų eksplikaciją (ariamoji žemė, sodai, pievos ir natūralios ganyklos, iš viso žemės ūkio naudmenų, miškai, keliai, iš jų bendro naudojimo (leistų naudotis servituto teise kitiems asmenims), užstatyta teritorija, vandenys, medžių ir krūmų želdiniai, pelkės, pažeista žemė, kita nenaudojama žemė);
78.2. pagal nusausintų ir drėkinamų žemių planus apskaičiuoja nusausintos bei drėkinamos žemės plotą;
VIII. DUOMENŲ ŽEMĖS NUOSAVYBĖS AR NAUDOJIMO ĮTEISINIMUI PARENGIMAS
79. Projekto autorius kiekvienam fiziniam ar juridiniam asmeniui, kuriam buvo suprojektuoti ir paženklinti vietovėje žemės sklypai, komplektuoja žemės tvarkymo bylas, reikalingas paženklintų žemės sklypų įteisinimui nuosavybėn ar naudojimuisi, taip pat parengia šiuos papildomus duomenis:
79.1. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 02 24 nutarimu Nr. 205 „Dėl žemės įvertinimo tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 21-597) patvirtinta metodika apskaičiuoja žemės sklypų vertę (įskaitant miško žemės vertę ir žemės sklype esančią miško medynų vertę);
80. Piliečių, kuriems buvo suprojektuoti grąžinami natūra žemės sklypai, žemės tvarkymo byloje komplektuojami šie dokumentai:
80.1. rajono žemėtvarkos skyriaus pažyma apie tai, kad jis turi visus turėtos žemės nuosavybės teisę ir giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus, reikalingus nuosavybės teisei į žemę atkurti;
81. Piliečių, kuriems suprojektuoti perduodami nuosavybėn neatlygintinai žemės, miško sklypai, žemės tvarkymo byloje komplektuojami šie dokumentai:
81.1. rajono žemėtvarkos skyriaus pažyma apie tai, kad jis turi visus turėtos žemės nuosavybės teisę ir giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus, reikalingus nuosavybės teisei į žemę atkurti. Ši pažyma pridedama tais atvejais, kai perduodamas nuosavybėn neatlygintinai žemės, miško sklypas yra tos seniūnijos teritorijoje, kurioje buvo piliečio turėtoji žemė, miškas;
81.2. apskrities viršininko išvada dėl žemės, miško, vandens telkinio perdavimo neatlygintinai nuosavybėn, parengta pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1057 patvirtintos tvarkos 2 priedo formą ir papildytą pagal Žemėtvarkos ir teisės departamento 1998 m. balandžio 1d. raštą Nr. 1600-198;
81.3. žemės sklypo, suformuoto pagal.......... m. žemės reformos žemėtvarkos projektą, paženklinimo – parodymo vietovėje aktas;
81.4. žemės sklypo, suformuoto pagal kadastro vietovės.......... m. žemės reformos žemėtvarkos projektą, planas;
82. Piliečių, kuriems buvo suprojektuoti perkami iš valstybės žemės sklypai, žemės tvarkymo byloje komplektuojami šie dokumentai:
82.1. rajono žemėtvarkos skyriaus pažyma apie valdymo institucijų priimtus sprendimus dėl leidimo pirkti valstybinę žemę bei turimus dokumentus apie piliečiui įteiktus mokėjimo pranešimus ir jo sumokėtą sumą;
82.3. žemės sklypo, suformuoto pagal........... m. žemės reformos žemėtvarkos projektą, paženklinimo-parodymo vietovėje aktas;
83. Piliečių, kuriems buvo suprojektuoti nuomojami iš valstybės žemės sklypai, žemės tvarkymo byloje komplektuojami šie dokumentai:
83.1. rajono žemėtvarkos skyriaus pažyma apie fizinio ar juridinio asmens dokumentus, atitinkančius įstatymuose ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose nustatytas sąlygas valstybinės žemės nuomai žemės ūkio ir kitai veiklai;
83.2. žemės sklypo, suformuoto pagal........ m. žemės reformos žemėtvarkos projektą, paženklinimo-parodymo vietovėje aktas;
84. Projekto autorius užbaigtas žemės tvarkymo bylas pagal lydraštį perduoda rajono žemėtvarkos skyriui.
IX. PROJEKTO BAIGIAMIEJI DARBAI
86. Žemės reformos žemėtvarkos projekto dokumentus sudaro tekstinė ir grafinė dalys:
87. Apskrities viršininkui priėmus sprendimus dėl nuosavybės teisių atkūrimo grąžinant, perduodant ar suteikiant neatlygintinai nuosavybėn žemės, miško sklypus arba priėmus sprendimus dėl žemės, miško pardavimo, rajono žemėtvarkos skyriaus darbuotojai šiuos sklypus įbraižo rajono žemėtvarkos skyriuje esančiame žemės kadastro žemėlapyje.
Žemės reformos žemėtvarkos projektų
rengimo metodikos
1 priedas
Teritorijos, parinktos žemės reformos žemėtvarkos projektui rengti, charakteristika
________________________________ apskritis rajonas _____________________ seniūnija
___________________________ kadastrinė vietovė
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Mato vnt. |
Rodikliai |
1. |
Teritorijos plotas, iš jo |
ha |
|
1.1. |
valstybės išperkama žemė, miškas |
ha |
|
1.1.1. |
asmeninio ūkio žemė ir tarnybinės žemės dalos |
ha |
|
1.2. |
grąžinama natūra žemė |
ha |
|
1.3. |
laisvos žemės fondas |
ha |
|
2. |
Pageidaujamas susigrąžinti žemės, miško plotas |
ha |
|
Projekto autorius
v., pavardė, parašas
Rajono žemėtvarkos skyriaus
darbuotojas seniūnijoje
v., pavardė, parašas
______________
Žemės reformos žemėtvarkos projektų
rengimo metodikos
2 priedas
Žemės poreikis pagal iki.......... m................................... mėn....... d. pateiktus prašymus teritorijoje, kurioje.......... m. rengiamas žemės žemėtvarkos projektas
Asmenys, nurodyti Žemės reformos įstatymo 10 straipsnio 11-12 punktuose
apskritis ______________ rajonas ____________ seniūnija ____________ kadastrinė vietovė
Eiliškumo grupė |
Pavardė, vardas |
Pageidauja pirkti iš valstybės žemę projektuojamoje teritorijoje, ha |
Įrašai apie prašymų tenkinimą |
||||
Iš viso ha |
Iš to skaičiaus |
||||||
žemės ūkio veiklai |
iš jos: asmen. ūkiui |
miško ūkio veiklai |
kitai paskirčiai |
||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
Projekto autorius
v., pavardė, parašas
Rajono žemėtvarkos skyriaus
darbuotojas seniūnijoje
v., pavardė, parašas
______________
Žemės reformos žemėtvarkos projektų
rengimo metodikos
3 priedas
Žemės poreikis pagal iki _____ m._______________ mėn._____d. pateiktus prašymus teritorijoje, kurioje ____m. rengiamas žemės reformos žemėtvarkos projektas
Asmenys, pageidaujantys žemės reformos metu nuomoti valstybės žemę
____________ apskrities ___________ rajono _____________seniūnijos
______________ kadastrinė vietovė
Eil. Nr. |
Fizinio asmens vardas, pavardė. Juridinio asmens pavadinimas |
Pageidauja nuomoti iš valstybės žemę projektuojamoje teritorijoje, ha |
Įrašai apie prašymų tenkinimą |
|||
Iš viso ha |
Iš to skaičiaus |
|||||
žemės ūkio veiklai |
iš jos: asmen. ūkiui bei tarnybinėms žemės daloms |
kitai paskirčiai |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
Projekto autorius
v., pavardė, parašas
Rajono žemėtvarkos skyriaus
darbuotojas seniūnijoje
v., pavardė, parašas
______________
Žemės reformos žemėtvarkos projektų
rengimo metodikos
4 priedas
Teritorijoje, kuriai ____m. rengiamas žemės reformos žemėtvarkos projektas, žemės poreikio ir turimo žemės kiekio balansas
__________ apskritis _________ rajonas _________________seniūnija
______________ kadastrinė vietovė
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Iš viso ha |
Asmenų (pareiškėjų) skaičius |
Pageidaujamas žemės, miško plotas, ha |
Galimas tenkinti žemės, miško plotas, ha |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
Teritorijos plotas |
|
x |
|
|
|
Iš jo: |
x |
x |
|
|
1.1. |
Valstybės išperkama žemė |
|
|
|
|
1.1.1. |
užimta asmeninio ūkio ar tarnybinių |
|
|
|
|
|
dalų ž. dalų žemė |
|
|
|
|
|
iš jos: |
|
|
|
|
|
grąžinama natūra |
x |
|
|
|
|
grąžinama perduodant neatlygintinai |
x |
|
|
|
|
parduodama |
x |
|
|
|
|
nuomojama |
x |
|
|
|
1.2. |
Grąžinama natūra žemė, miškas |
|
|
|
|
1.3. |
Laisvos žemės, miško, vandens telkinių |
|
|
|
|
|
fondo žemė |
|
|
|
|
1.3.1. |
suteikiant ar perduodant neatlygintinai x |
|
|
|
|
|
nuosavybėn pretendentams pagal eiliškumą |
|
|
|
|
|
iš jų: 2 grupės |
x |
|
|
|
|
3 grupės |
x |
|
|
|
|
4 grupės |
x |
|
|
|
|
5 grupės |
x |
|
|
|
|
6 grupės |
x |
|
|
|
|
7 grupės |
x |
|
|
|
|
8 grupės |
x |
|
|
|
|
9 grupės |
x |
|
|
|
|
10 grupės |
x |
|
|
|
1.3.2. |
parduodant |
x |
|
|
|
|
11 grupės |
x |
|
|
|
|
12 grupės |
x |
|
|
|
1.3.3. |
nuomojant |
x |
|
|
|
|
13 grupės |
x |
|
|
|
Projekto autorius
v., pavardė, parašas
Rajono žemėtvarkos skyriaus
darbuotojas seniūnijoje
v., pavardė, parašas
______________
Žemės reformos žemėtvarkos projektų
rengimo metodikos
5 priedas
_______________ apskrities __________________ rajono __________________ seniūnijos
_________________ kadastrinės vietovės teritorijoje ________ m. rengiamo žemės reformos žemėtvarkos projekto svarstymo su pretendentais tais metais gauti žemę
ŽINIARAŠTIS
Pretendentų gauti žemę pagal Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymo
10 straipsnį______________ grupės (-ių):
Eil. Nr. |
Pretendento vardas,pavardė |
Eiliškumo grupė |
Suprojektuotas žemės sklypas |
Žemės sklypų išdėstymo ir ribų suderinimas |
Žemės sklypo paženklinimas |
|||||||
Numeris plane |
Bendras plotas |
Iš to skaičiaus |
|
|
||||||||
|
|
Grąžinta natūra |
Gauta nuosavybėn neatlygintinai |
Pirkta iš valstybės |
Nuomota iš valstybės |
data |
parašas |
data |
parašas |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Projekto autorius
v., pavardė, parašas
Rajono žemėtvarkos skyriaus
darbuotojas seniūnijoje
v., pavardė, parašas
______________
Žemės reformos žemėtvarkos projektų
rengimo metodikos
6 priedas
_____________ apskrities ____________ rajono______________seniūnijos________________
kadastrinės vietovės teritorijoje ______m. rengiamo žemės reformos žemėtvarkos projekto žemės, miško sklypų projektavimo darbų įvykdymo
AKTAS
Pretendentų gauti žemę, mišką grupė (-ės) pagal Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymo
10 straipsnį___________________
Eil. Nr. |
Pretendentai gauti žemę, mišką |
Rodikliai |
||
asmenų skaičius |
pageidaujamas gauti žemės plotas |
suprojektuotas žemės plotas |
||
1. |
Asmenys, kurie suderino suprojektuotus žemės, miško sklypus |
|
|
|
1.1. |
iš jų: suderino paženklintus žemės sklypus |
|
|
|
2. |
Asmenys, pateikusieji prašymus sugrąžinti žemę natūra ir nedalyvavę projektuojant žemės sklypus: |
|
|
|
|
||||
|
||||
3. |
Kiti asmenys, pateikę prašymus gauti žemę ar neatvykę projekto rengimo metu: |
|
|
|
|
||||
|
||||
4. |
Kiti asmenys: |
|
|
|
4.1. |
atsisakę jiems skirtos žemės vietos: |
|
|
|
|
||||
|
||||
4.2. |
pateikusieji prašymus, tačiau jiems laisvos žemės fondo neliko: |
|
|
|
|
||||
|
||||
5. |
Asmenys, kuriems žemės sklypų projektavimas turi būti sprendžiamas aukciono tvarka: |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
Projekto autorius:
Pretendentų gauti žemę atstovas:
Rajono žemėtvarkos skyriaus darbuotojas seniūnijoje:
______________
Žemės reformos žemėtvarkos projektų
rengimo metodikos
7 priedas
Žemės sklypų ribų paženklinimo – parodymo
AKTAS
__________________, _________ m. ___________ mėn. _______ d.
1. ________________________ rajono ____________________ seniūnijos ___________________
kadastrinėje vietovėje _________________________________________ kaime (-uose) rengiamame
žemės reformos žemėtvarkos projekte savininkui (bendrasavininkiams) _______________________
_____________________________________________________________________________ ___
(nurodyti vardą (-us) ir pavardę (-es))
________________________________________________________________________________
suformuoti _____________________________________________________ veiklai žemės sklypai
(blokų/sklypų ________________________, bendro ploto ______________________________ ha)
(plotas apskaičiuotas matavimo metu).
2. Paženklinant ir parodant žemės sklypo(-ų) ribas gretimybėje(-ėse) su _______________________
(nurodyti gretimų žemėnaudų naudotojus)
________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________ ___
panaudoti anksčiau įtvirtinti ____________ riboženkliai (_________ – pastovių, _______ – laikinų);
gretimybėje(-ėse) su________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
atstatyti išnykę ____________ riboženkliai (________________ – pastovių, __________ – laikinų);
gretimybėje(-ėse) su _______________________________________________________________
________________________________________________________________________________
naujai įtvirtinti, sukasant kauburius ir iškasant griovelius, __________________ riboženkliai (______________- pastovių, ____________ – laikinų); per mišką ir krūmus prakirsta ___________________ km spindžių. Ribos parodytos, nežymint
riboženkliais, ten, kur jos nustatytos ___________________________________________________
________________________________________________________________________________
(išvardyti konkrečius objektus)
________________________________________________________________________________
3. Žemės sklype(-uose) Nr. _______ yra šios įsiterpusios kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims ar
valstybei priklausančios žemėnaudos __________________________________________________
(nurodyti pavadinimus, numerius ir plotus)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4. Žemės sklype(-uose) Nr. ________ yra šie kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims priklausantys
ūkinės-komercinės paskirties pastatai ir statiniai __________________________________________
________________________________________________________________________________
(nurodyti pastatų paskirtis, naudotojus ir užimamą plotą)
________________________________________________________________________________
5. Suformuotos žemės sklype(-uose) ribų paženklinimo metu teisėtai naudojo šie fiziniai ir juridiniai asmenys:
________________________________________________________________________________
(nurodyti asmenų plotą ir naudojimo pagrindą)
________________________________________________________________________________
kuriems žemės naudojimo teisė bus nutraukta įstatymų nustatyta tvarka.
6. Vadovaujantis LRV (1992 05 12 Nr. 343 ir 1995 12 29 Nr. 1640, 1996 09 30 Nr. 1135 ir 1997 04 28 Nr. 414) nutarimais, naudojant žemės sklypą(-us) turi būti laikomasi šių specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 4, 6 straipsniais ir Žemės reformos įstatymo 19 straipsniu, žemės reformos žemėtvarkos projektu numatyti žemės servitutai:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
8. Pilietis(-čiai), kuriam(-iems) paženklintas(-i) žemės sklypas(-ai):
8.1. sutinka su žemės sklypuose numatytomis specialiosiomis žemės ir miško naudojimo sąlygomis ir žemės servitutais;
8.2. sutinka su Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 11, 12 straipsniuose nustatytomis sąlygomis – ha žemės plote;
8.5. supažindintas su LR žemės reformos įstatymo 21 straipsnio antro punkto nuostata: „vietovėje paženklintos privačios žemės sklypų ribos vėliau atliekant tikslius geodezinius matavimus nekeičiamos, o už nustatytą žemės sklypo ploto skirtumą, neviršijantį šio straipsnio 1 dalyje nurodytoje metodikoje nustatyto leistino matavimo tikslumo, valstybei ar žemės savininkui nekompensuojama“.
9. Kitos piliečių pastabos bei pretenzijos dėl žemės sklypų ribų paženklinimo ___________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pilietis(-čiai) arba jo (jų) įgaliotas asmuo, kuriam(-iems) paženklintas(-i) žemės sklypas(-ai): _______
________________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kviestiniai asmenys, dalyvavę nustatant žemės sklypų ribas bei jų servitutus:
________________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Paženklintų vietovėje žemės sklypų ribos atitinka žemės reformos žemėtvarkos projektą ir pažymėtos
kartografinėje medžiagoje, parengiant žemės sklypo(-ų) planą.
Žemės reformos žemėtvarkos projekto žemės sklypo(-ų) ribas vietovėje paženklino ir parodė:
________________________________________________________________________________
(įmonės, organizacijos pavadinimas, pareigos, vardas, pavardė ir parašas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
______________
Žemės reformos žemėtvarkos projektų rengimo
metodikos 8 priedas
________ apskrityje ______________ rajone__________________
______________________________________________ kaime kadastro vietovėje_________________________
pavad. kodas (žemės savininko (bendrasavininkių) vardas (-ai), pavardė
(-ies) asmens (-ų) kodas (-ai)
Žemės sklypo Nr.____________________
PLANAS M1:
SUTARTINIAI ŽENKLAI:
|
SUDERINIMAI:.
Su žemes sklypo(-ų) ribomis, paženklintomis vietovėje, ir nustatytu plotu sutinku; Žemės savininkas (bendrasavininkiai) arba jo(jų) įgaliotas asmuo _____________________________________________________________________________ vardas(-ai), pavardė(-ės), parašas(-ai), data _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
Žemės sklypo(-ų) ribos suformuotos pagal metodinius suderintos su kitais rengiamo žemės reformos žemėtvarkos reikalavimus žemės ūkio paskirties žemėnaudų projektavimui ir projekto sprendiniais __________________________________________________ rajono žemėtvarkos skyriaus vedėjas A.V. _______________________________________________________________________________ vardas(-ai), pavardė(-ės), parašas(-ai), data _______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ A.V. įmonės pavadinimas, asmens pareigos, _______________________________________________________________________________ vardas, pavardė, parašas, data _______________________________________________________________________________ grupės vadovas, vardas, pavardė, parašas, data
|
______________
Žemės reformos žemėtvarkos projektų
rengimo metodikos
9 priedas
_____m. žemės reformos žemėtvarkos projekto paženklinimo vietovėje
AKTAS
_____________ apskritis __________ rajonas_________________kadastrinė vietovė
Projektui rengti teritorija, patvirtinta __________ apskrities viršininko
______m._____________mėn.____d. įsakymu Nr. ________, sudaro __________ha.
_______m.______________________mėn. ___d. įsakymu (- ais) Nr.______________
1. Suprojektuoti žemės sklypai paženklinti vietovėje šiems asmenims, sutikusiems su projekte suformuotomis sklypų ribomis, projekte nustatytomis specialiosiomis žemės ir miško naudojimo sąlygomis bei žemės servitutais:
Eil. Nr. |
Fizinio asmens v., pavardė, juridinio asmens pavadinimas |
Paženklinti vietovėje žemės sklypai |
Paženklinimo data |
Būsimo žemės savininko (naudotojo) arba jų įgaliotų asmenų parašas |
|
Numeris (-iai) |
Plotas (-ai) |
||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Pastaba: asmenys savo sutikimą su paženklinto sklypo ribomis išreiškė projekto svarstymo su pretendentais žiniaraštyje.
2. Asmenų pareikštos pastabos ir pretenzijos dėl žemės sklypų paženklinimo: _____________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Paženklinimo metu vietovėje įtvirtinti _________ pastovūs ir ________ laikini riboženkliai,
atstatyti privačios žemės sklypų _____________ pastovūs ir ________________ laikini riboženkliai.
Žemės reformos žemėtvarkos projektą paženklino __________________ įmonės specialistai:
________________________________________________________________________________
(pareigos, v., pavardė, parašas, data)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Žemės reformos žemėtvarkos projekto paženklinimo darbus patikrino ir priėmė:
_____________________ rajono žemėtvarkos skyriaus vedėjas _____________________________
(v., pavardė, parašas, data)
______________