Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL NEDISKRIMINAVIMO SKATINIMO 2012–2014 METŲ TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO

 

2011 m. lapkričio 2 d. Nr. 1281

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti pridedamą Nediskriminavimo skatinimo 2012–2014 metų tarpinstitucinį veiklos planą (toliau – Planas).

2. Pavesti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai koordinuoti Plano įgyvendinimą.

3. Pasiūlyti Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai ir Generalinei prokuratūrai dalyvauti įgyvendinant Planą.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS             DONATAS JANKAUSKAS

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. lapkričio 2 d. nutarimu Nr. 1281

 

nediskriminavimo skatinimo 20122014 metų tarpinstitucinIs veiklos planas

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Nediskriminavimo skatinimo 2012–2014 metų tarpinstitucinio veiklos plano (toliau – Planas) paskirtis – užtikrinti švietėjiškų nediskriminavimo skatinimo ir lygių galimybių priemonių vykdymą, didinti teisinį sąmoningumą, tarpusavio supratimą ir toleranciją lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu, informuoti visuomenę apie diskriminacijos apraiškas Lietuvoje ir neigiamą jos poveikį tam tikrų visuomenės grupių galimybėms lygiomis sąlygomis aktyviai dalyvauti visuomenės veikloje.

2. Plane vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme (Žin., 2003, Nr. 114-5115; 2008, Nr. 76-2998) ir Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatyme (Žin., 1998, Nr. 112-3100).

3. Rengiant Planą atsižvelgta į:

3.1. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos 2010 metų ataskaitą;

3.2. 2000 m. birželio 29 d. Tarybos direktyvą 2000/43/EB, įgyvendinančią vienodo požiūrio principą asmenims, atsižvelgiant į jų rasę arba etninę priklausomybę (OL 2004 m. specialusis leidimas, 20 skyrius, 1 tomas, p. 23) (toliau - Direktyva 2000/43/EB);

3.3. 2000 m. lapkričio 27 d. Tarybos direktyvą 2000/78/EB, nustatančią vienodo požiūrio užimtumo ir profesinėje srityje bendruosius pagrindus (OL 2004 m. specialusis leidimas, 5 skyrius, 4 tomas, p. 79);

3.4. Jungtinių Tautų konvenciją dėl visų formų diskriminacijos panaikinimo moterims (Žin., 1996, Nr. 21-549), ratifikuotą Lietuvos Respublikos Seimo 1995 m. rugsėjo 10 d. nutarimu Nr. I-1035 (Žin., 1995, Nr. 76-1764);

3.5. Jungtinių Tautų Moterų diskriminacijos panaikinimo komiteto 2008 m. liepos 2 d. pastabas;

3.6. Jungtinių Tautų Rasinės diskriminacijos panaikinimo komiteto 2011 m. kovo 24 d. išvadas ir rekomendacijas.

4. Plane itin daug dėmesio skiriama:

4.1. priemonėms, skirtoms švietėjiškai nediskriminavimo skatinimo ir lygių galimybių politikai veiksmingai įgyvendinti;

4.2. informavimo priemonėms, skirtoms visuomenei informuoti lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais.

5. Lietuvos Respublikos Konstitucija ir kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai iš esmės atitinka Europos Sąjungos teisės aktų ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių nuostatas dėl nediskriminavimo. Taigi sudarytos teisinės lygybės ir apsaugos nuo nelygybės ir diskriminacijos sąlygos, tačiau kai kurios gyventojų grupės įvairiose gyvenimo srityse susiduria su diskriminacijos apraiškomis. Neretai dėl informacijos stokos visuomenė nesuvokia, kad tam tikras elgesys ar veiksmai yra diskriminaciniai.

6. Diskriminacija dėl lyties. Diskriminaciją dėl lyties užimtumo, švietimo, kultūros, sveikatos ir kitose srityse gali patirti tiek neįgalieji, tiek jaunimas ar pagyvenę asmenys, skirtingos rasės, tautybės, religijos, tikėjimo ar įsitikinimų, socialinės padėties asmenys. Pažeidžiamų visuomenės grupių diskriminavimo dėl lyties apraiškos per mažai ištirtos. Stokojama informacijos apie konkrečias tam tikroms socialinėms grupėms priklausančių moterų ir vyrų problemas, patiriamas dėl diskriminacijos lyties, rasės, tautybės, religijos ar įsitikinimų, sveikatos būklės ir kitokiu panašiu pagrindu.

Jungtinių Tautų Moterų diskriminacijos panaikinimo komitetas, 2008 m. liepos 2 d. apsvarstęs trečiąjį ir ketvirtąjį Lietuvos pranešimus apie Jungtinių Tautų konvencijos dėl visų formų diskriminacijos panaikinimo moterims įgyvendinimą, pateikė Lietuvos Respublikos Vyriausybei rekomendacijas, kuriose išreiškė susirūpinimą, kad minėtuose pranešimuose stokojama informacijos apie neįgalių moterų, moterų, priklausančių etninėms mažumoms, ypač romų moterų, moterų migrančių padėtį švietimo, užimtumo, sveikatos apsaugos srityse, jų galimybes apsirūpinti būstu ir kitus jų padėties aspektus, taip pat duomenų apie daugialypės diskriminacijos atvejus, kai moterys patiria diskriminaciją dėl amžiaus, rasės, sveikatos būklės ir panašiai.

7. Diskriminacija dėl amžiaus. Žmonių diskriminavimas dėl amžiaus – visuotinė problema, pasireiškianti įvairiomis formomis (tiesioginė, netiesioginė diskriminacija, priekabiavimas ar įžeidinėjimas, smurtas) ir beveik visose gyvenimo srityse, ypač ekonomikos sunkmečiu – skundų dėl amžiaus diskriminacijos padaugėjo (Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos 2010 metų ataskaita). Diskriminavimą dėl amžiaus gali patirti visokio amžiaus žmonės.

Remiantis Europos Komisijos paskelbtais 2012 metų Europos aktyvaus senėjimo ir kartų solidarumo metų prioritetais, turi būti stengiamasi užtikrinti socialinę apsaugą vyresniems (daugiausiai pensinio amžiaus) žmonėms. Šiam reiškiniui Lietuvoje skiriama per mažai dėmesio. Kovojant su šiuo socialiniu reiškiniu, būtina siekti, kad žmonės jį suvoktų kaip problemą, gebėtų atpažinti ne tik akivaizdžius, bet ir paslėptus, kur kas subtilesnius, diskriminavimo dėl amžiaus atvejus.

8. Diskriminacija dėl lytinės orientacijos. Lietuvoje jau sukurta lygias galimybes užtikrinanti teisinė bazė: atitinkamos nuostatos įtvirtintos Lietuvos Respublikos Konstitucijoje, Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme ir kituose teisės aktuose. Veikia ir tinklas institucijų, kurioms pavesta ginti pažeistas lesbiečių, gėjų, biseksualų ir transseksualų teises: tai teismai ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.

Lietuvoje sudarytos sąlygos tinkamai ginti homoseksualių asmenų teises ir šių teisių įgyvendinimo mechanizmas veikia. Tačiau visuomenės apklausos ir kiti tyrimai rodo – kai kurių diskriminacijos apraiškų dar pasitaiko. Dėl nepakankamo saugumo dalis homoseksualių asmenų gan sunkai integruojasi į visuomenę.

9. Diskriminacija dėl rasės, tautybės ir etninės priklausomybės. Gyventojų surašymo (2001 metai) duomenimis, Lietuvoje gyvena 115 tautybių žmonės, tačiau tik 29 tautybėms priklauso 100 ir daugiau asmenų. Lietuvos gyventojų tautinė sudėtis gana vienalytė: lietuvių – 83,45 procento, lenkų – 6,74 procento, rusų – 6,31 procento, baltarusių – 1,23 procento, ukrainiečių – 0,65 procento, žydų – 0,12 procento, vokiečių ir totorių - po 0,09 procento, latvių – 0,08 procento, čigonų (romų) – 0,07 procento. Įvairiausia tautinė Vilniaus gyventojų sudėtis: lietuvių – 57,8 procento, lenkų – 18,7 procento, rusų – 14 procentų. Antrasis daugiatautis miestas – Klaipėda, kuriame lietuvių – 71,3 procento, rusų – 21,3 procento, ukrainiečių ir baltarusių - apytiksliai po 2 procentus. Daugiausia ne lietuvių tautybės asmenų Visagine (85 procentai visų miesto gyventojų; iš jų 52,4 procento rusų). Lietuviškiausias – Panevėžys (95,7 procento jo gyventojų – lietuviai). Kaune ir Šiauliuose lietuvių – atitinkamai 92,9 ir 92,8 procento.

Visuomenės netoleranciją rodo tyrimo, kurį 2008 metais atliko Socialinių tyrimų instituto Etninių tyrimų centras, duomenys: net 69,2 procento apklaustų asmenų nenorėtų gyventi kaimynystėje su romais, 55,7 procento nenorėtų turėti kaimynų čečėnų, 44,5 procento nenorėtų gyventi šalia musulmonų, o 31,3 procento – šalia juodaodžių.

Jungtinių Tautų Rasinės diskriminacijos komiteto 2011 m. kovo 24 d. išvadose išreikštas susirūpinimas, kad šalyje vis dar kyla rasistinių ir ksenofobinių incidentų, esama diskriminuojamojo požiūrio į etnines mažumas, ir paraginta toliau kovoti su kai kuriomis išankstinėmis visuomenės nuostatomis.

10. Diskriminacija dėl negalios. Lietuvos teisinė bazė užtikrina lygias neįgaliųjų teises ir galimybes visose visuomenės gyvenimo srityse. Neįgaliųjų socialinė integracija organizuojama vadovaujantis lygių teisių, lygių galimybių, diskriminavimo prevencijos, visapusiško dalyvavimo, savarankiškumo ir pasirinkimo laisvės užtikrinimo, prieinamumo ir kitais principais.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, Lietuvoje 2010 metais gyveno apie 266 tūkst. neįgaliųjų. Jų diskriminavimo apraiškų sutinkama prekių ir paslaugų, švietimo ir darbo santykių srityje.

Vienas svarbiausių įtraukimo į visuomenę ir kovos su diskriminavimu būdų – užimtumas. Tačiau, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis, tik apie 46 tūkst. darbingo amžiaus neįgaliųjų, t. y. tik kas ketvirtas neįgalusis, dirba.

Dirbančių neįgaliųjų taip mažai dėl to, kad jiems deramai nepritaikyta fizinė ir informacinė aplinka, darbo vietos, per menkai šviečiami tiek darbdaviai, tiek ir visuomenė, neugdoma jų palanki nuomonė apie neįgaliuosius.

11. Išvados:

11.1. trūksta priemonių, veiksmingai įgyvendinančių švietėjiškas nediskriminavimo skatinimo ir lygių galimybių priemones;

11.2. trūksta tyrimų, apžvalgų ir studijų nediskriminavimo klausimais;

11.3. trūksta visuomenės informavimo ir švietimo kampanijų lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo klausimais;

11.4. trūksta mokymo priemonių nediskriminavimo skatinimo, tolerancijos ir pagarbos žmogui ugdymo klausimais;

11.5. per menka finansinė parama nevalstybinėms organizacijoms, ginančioms žmogaus teises.

 

II. PLANO TIKSLAS, UŽDAVINIAI, PRIEMONĖS, ASIGNAVIMAI IR ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS

 

Eil. Nr.

Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas

2012 metų asignavimai

Numatomi 2013 metų asignavimai

Numatomi 2014 metų asignavimai

Įgyvendinanti institucija

iš viso

iš jų:

iš viso

iš jų:

iš viso

iš jų:

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

 

Tikslas – užtikrinti, kad būtų įgyvendintos priemonės, įtvirtinančios asmenų lygybę ir draudimą varžyti žmogaus teises ir teikti jam privilegijas lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu, kompleksiškai tirti diskriminacijos apraiškas ir priežastis visose visuomenės gyvenimo srityse, ugdyti pagarbą žmogui, teisinį visuomenės sąmoningumą, tarpusavio supratimą, toleranciją lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu, sudaryti palankesnes nevalstybinių organizacijų, ginančių žmogaus teises, veiklos sąlygas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Uždavinys – įgyvendinti švietėjiškas nediskriminavimo skatinimo ir lygių galimybių priemones

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Priemonė – įtraukti į teisėjų mokymo ir privalomo kvalifikacijos tobulinimo programas nediskriminavimo ir lygių galimybių švietimo nuostatas

5

5

 

 

5

5

 

 

5

5

 

 

Nacionalinės teismų administracijos mokymo centras

2.

Uždavinys – atlikti nediskriminavimo skatinimo tyrimus, apžvalgas, studijas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

Priemonė – rengti ir nuolat skelbti nusikalstamų veikų, padarytų dėl nukentėjusiojo tautybės, rasės, kilmės, religijos, kalbos ar priklausymo kitai grupei, statistinius duomenis interneto svetainėje adresu www.ird.lt

0,5

0,5

 

 

0,5

0,5

 

 

0,5

0,5

 

 

Vidaus reikalų ministerija, Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos

2.2.

Priemonė – atlikti visuomenės nuostatų kitimo ir diskriminacijos priežasčių tyrimą ir rezultatų analizę

 

 

 

 

 

 

 

 

50

50

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

3.

Uždavinys – organizuoti visuomenės informavimo ir švietimo kampanijas lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo klausimais

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

Priemonė – parengti ir įgyvendinti informavimo lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais priemones (leidiniai, plakatai, reklaminiai klipai, televizijos ir radijo laidos, mokymas ir kita)

300

300

 

 

300

300

 

 

300

300

 

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

3.2.

Priemonė – organizuoti toleranciją ir kitų kultūrų pažinimą skatinančius renginius

10

10

 

 

10

10

 

 

14

14

 

 

Kultūros ministerija

4.

Uždavinys – rengti seminarus, mokymą, kitas švietėjiškas priemones nediskriminavimo skatinimo, tolerancijos ir pagarbos žmogui ugdymo klausimais

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

Priemonė – organizuoti ir vykdyti nacionalinį lygių galimybių egzaminą – visoje šalyje rengti konkursą, kad visuomenė būtų skatinama domėtis lygiomis galimybėmis

100

100

 

 

100

100

 

 

100

100

 

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.2.

Priemonė – organizuoti susitikimus su Lietuvos savivaldybių bendruomenėmis lygių galimybių klausimais

30

30

 

 

30

30

 

 

30

30

 

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.3.

Priemonė – organizuoti viešas paskaitas Lietuvos aukštosiose mokyklose ir viešosiose bibliotekose

30

30

 

 

30

30

 

 

30

30

 

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.4.

Priemonė – organizuoti seminarus, neformalaus ugdymo mokymą, diskusijas valstybės tarnautojams, profesinių sąjungų atstovams ir kitoms tikslinėms grupėms lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais

30

30

 

 

30

30

 

 

30

30

 

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.5.

Priemonė – atsižvelgiant į Europos Komisijos paskelbtus 2012 metų Europos aktyvaus senėjimo ir kartų solidarumo metų prioritetus, organizuoti informacinius, kvalifikacinius seminarus ir kitokius renginius diskriminavimo apraiškų ir žmogaus teisių gynimo klausimais

60

60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.6.

Priemonė – organizuoti pasirinktame probleminiame Lietuvos regione neformalųjį jaunimo mokymą nediskriminavimo skatinimo, tolerancijos ir pagarbos žmogui ugdymo klausimais

20

20

 

 

20

20

 

 

20

20

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

4.7.

Priemonė – rengti tęstinį prokurorų, prokuratūros stažuotojų ir prokuratūros valstybės tarnautojų mokymą, kaip atpažinti ir teisingai vertinti rasinės, tautinės, religinės ir kitokios susijusios diskriminacijos, neapykantos, ksenofobijos apraiškas, visais atvejais atsižvelgiant į lyčių aspektą, ir veiksmingai taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus ir Europos Sąjungos teisės aktus, draudžiančius ir reglamentuojančius šiuos reiškinius, atsižvelgiant ir į Tarptautinę konvenciją dėl visų formų rasinės diskriminacijos panaikinimo, 2001 metų pasaulinėje konferencijoje prieš rasizmą, rasinę diskriminaciją, ksenofobiją ir susijusią netoleranciją priimtą deklaraciją (Durbano deklaracija ir veiksmų planas)

60

60

 

 

60

60

 

 

60

60

 

 

Generalinė prokuratūra

4.8.

Priemonė – rengti tęstinį policijos pareigūnų mokymą, kaip atpažinti ir teisingai vertinti rasinės, tautinės, religinės ir kitokios susijusios diskriminacijos, neapykantos, ksenofobijos apraiškas, visais atvejais atsižvelgiant į lyčių aspektą, ir veiksmingai taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus ir Europos Sąjungos teisės aktus, draudžiančius ir reglamentuojančius šiuos reiškinius, atsižvelgiant ir į Tarptautinę konvenciją dėl visų formų rasinės diskriminacijos panaikinimo, 2001 metų pasaulinėje konferencijoje prieš rasizmą, rasinę diskriminaciją, ksenofobiją ir susijusią netoleranciją priimtą deklaraciją (Durbano deklaracija ir veiksmų planas)

60

60

 

 

60

60

 

 

60

60

 

 

Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos

4.9.

Priemonė – organizuoti seminarus nediskriminavimo dėl negalios klausimais asmenims, dirbantiems visuomenės informavimo srityje

3

3

 

 

3

3

 

 

3

3

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

5.

Uždavinys – aktyvinti nevalstybinių organizacijų, ginančių žmogaus teises, veiklą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1.

Priemonė – teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti konkursą, skirtą nevalstybinių organizacijų, ginančių žmogaus teises, veiklos projektams iš dalies finansuoti

80

80

 

 

130

130

 

 

80

80

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

1. Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

788,5

788,5

 

 

778,5

778,5

 

 

782,5

782,5

 

 

 

 

iš jo:

1.1. bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso Planui finansuoti (1+2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. PLANO VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų pavadinimai ir matavimo vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės

Įgyvendinanti institucija

2012 metų

2013 metų

2014 metų

 

Tikslas – užtikrinti, kad būtų įgyvendintos priemonės, įtvirtinančios asmenų lygybę ir draudimą varžyti žmogaus teises ir teikti jam privilegijas lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu, kompleksiškai tirti diskriminacijos apraiškas ir priežastis visose visuomenės gyvenimo srityse, ugdyti pagarbą žmogui, teisinį visuomenės sąmoningumą, tarpusavio supratimą, toleranciją lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu, sudaryti palankesnes nevalstybinių organizacijų, ginančių žmogaus teises, veiklos sąlygas

 

 

 

 

 

Socialinės distancijos mažinimas nemėgstamiausių grupių atžvilgiu, visuomenės nuostatų tolerancijos, nediskriminavimo ir pagarbos žmogui ugdymo gerėjimas (procentais)

 

 

7

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

Programoje numatytų priemonių, įtvirtinančių asmenų lygybę ir draudimą varžyti žmogaus teises ir teikti jam privilegijas lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu, įgyvendinimas (procentais)

100

100

100

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

1.

Uždavinys – įgyvendinti švietėjiškas nediskriminavimo skatinimo ir lygių galimybių priemones

 

 

 

 

1.1.

Į teisėjų mokymo ir privalomo kvalifikacijos tobulinimo programas įtrauktos nediskriminavimo ir lygių galimybių švietimo nuostatos

1

1

1

Nacionalinės teismų administracijos mokymo centras

2.

Uždavinys – atlikti nediskriminavimo skatinimo tyrimus, apžvalgas, studijas

 

 

 

 

2.1.

Parengti ir nuolat skelbiami interneto svetainėje adresu www.ird.lt nusikalstamų veikų, padarytų dėl nukentėjusiojo tautybės, rasės, kilmės, religijos, kalbos ar priklausymo kitai grupei, statistiniai duomenys

ne mažiau kaip 2 kartus

ne mažiau kaip 2 kartus

ne mažiau kaip 2 kartus

Vidaus reikalų ministerija, Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos

2.2.

Atliktas visuomenės nuostatų kitimo ir diskriminacijos priežasčių tyrimas ir rezultatų analizė

 

 

1

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

3.

Uždavinys – organizuoti visuomenės informavimo ir švietimo lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo klausimais kampanijas

 

 

 

 

3.1.

Parengtos ir įgyvendintos informavimo lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais priemonės (leidiniai, plakatai, reklaminiai klipai, televizijos ir radijo laidos, mokymas ir kita)

50

50

50

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

3.2.

Organizuoti toleranciją ir kitų kultūrų pažinimą skatinantys renginiai

1

1

1

Kultūros ministerija

4.

Uždavinys – rengti seminarus, mokymą, kitas švietėjiškas priemones nediskriminavimo skatinimo, tolerancijos ir pagarbos žmogui ugdymo klausimais

 

 

 

 

4.1.

Organizuotas ir vykdytas nacionalinis lygių galimybių egzaminas – visoje šalyje rengtas konkursas, kad visuomenė būtų skatinama domėtis lygiomis galimybėmis

1

1

1

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.2.

Organizuoti susitikimai su Lietuvos savivaldybių bendruomenėmis lygių galimybių klausimais

ne mažiau kaip 2

ne mažiau kaip 2

ne mažiau kaip 2

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.3.

Organizuotos viešos paskaitos Lietuvos aukštosiose mokyklose ir viešosiose bibliotekose

ne mažiau kaip 2

ne mažiau kaip 2

ne mažiau kaip 2

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.4.

Organizuoti seminarai, neformalaus ugdymo mokymas, diskusijos valstybės tarnautojams, profesinių sąjungų atstovams ir kitoms tikslinėms grupėms lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais

2

2

2

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.5.

Atsižvelgiant į Europos Komisijos paskelbtus 2012 metų Europos aktyvaus senėjimo ir kartų solidarumo metų prioritetus, organizuoti informaciniai, kvalifikaciniai seminarai ir kitokie renginiai diskriminavimo apraiškų ir žmogaus teisių gynimo klausimais

2

 

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

4.6.

Organizuotas pasirinktoje probleminėje Lietuvos teritorijoje neformalusis jaunimo mokymas nediskriminavimo skatinimo, tolerancijos ir pagarbos žmogui ugdymo klausimais

1

2

2

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

4.7.

Surengtas tęstinis prokurorų, prokuratūros stažuotojų ir prokuratūros valstybės tarnautojų mokymas, kaip atpažinti ir teisingai vertinti rasinės, tautinės, religinės ir kitokios susijusios diskriminacijos, neapykantos, ksenofobijos apraiškas, visais atvejais atsižvelgiant į lyčių aspektą, ir veiksmingai taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus ir Europos Sąjungos teisės aktus, draudžiančius ir reglamentuojančius šiuos reiškinius, atsižvelgiant ir į Tarptautinę konvenciją dėl visų formų rasinės diskriminacijos panaikinimo, 2001 metų pasaulinėje konferencijoje prieš rasizmą, rasinę diskriminaciją, ksenofobiją ir susijusią netoleranciją priimtą deklaraciją (Durbano deklaracija ir veiksmų planas)

1

1

1

Generalinė prokuratūra

4.8.

Surengtas tęstinis policijos pareigūnų mokymas, kaip atpažinti ir teisingai vertinti rasinės, tautinės, religinės ir kitokios susijusios diskriminacijos, neapykantos, ksenofobijos apraiškas, visais atvejais atsižvelgiant į lyčių aspektą, ir veiksmingai taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus ir Europos Sąjungos teisės aktus, draudžiančius ir reglamentuojančius šiuos reiškinius, atsižvelgiant ir į Tarptautinę konvenciją dėl visų formų rasinės diskriminacijos panaikinimo, 2001 metų pasaulinėje konferencijoje prieš rasizmą, rasinę diskriminaciją, ksenofobiją ir susijusią netoleranciją priimtą deklaraciją (Durbano deklaracija ir veiksmų planas)

1

1

1

Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos

4.9.

Organizuoti seminarai nediskriminavimo dėl negalios klausimais asmenims, dirbantiems visuomenės informavimo srityje

1

2

2

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

5.

Uždavinys – aktyvinti nevalstybinių organizacijų, ginančių žmogaus teises, veiklą

 

 

 

 

5.1.

Paremtų nevalstybinių organizacijų, ginančių žmogaus teises, iš visų organizacijų, pateikusių paraiškas (procentais)

20

30

30

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

 

 

IV. PLANO ĮGYVENDINIMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

12. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija atsakinga už Plano ir jo įgyvendinimo priemonių vykdymo koordinavimą. Plano priemones vykdo Plano II skyriuje nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos.

13. Plano įgyvendinimo priemones vykdančios institucijos atsiskaito Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai jos prašymu kasmet iki vasario 15 d., pateikdamos praėjusių metų atitinkamų priemonių vykdymo ir joms skirtų asignavimų panaudojimo ataskaitą.

 

_________________