LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL MODULINIO MOKYMOSI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2007 m. rugpjūčio 31 d. Nr. ISAK-1756
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 2 dalimi ir 72 straipsnio 8 dalimi ir įgyvendindama Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. ISAK-433/A1-83 (Žin., 2004, Nr. 56-1957), 1 priedo 2.2 punktą:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu
Nr. ISAK-1756
MODULINIO MOKYMOSI TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Modulinio mokymosi tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja modulinio mokymosi organizavimo pagal suaugusiųjų pradinio, suaugusiųjų pagrindinio ir suaugusiųjų vidurinio ugdymo programas šias ugdymo programas vykdančiose mokyklose tvarką.
2. Tvarkoje naudojamos sąvokos:
Modulis – savarankiška suaugusiųjų pradinio, suaugusiųjų pagrindinio ar suaugusiųjų vidurinio ugdymo programos ar dalyko programos dalis, kurios apimtis nustatoma Bendruosiuose ugdymo planuose.
Modulinis mokymasis – suaugusiųjų pradinio, suaugusiųjų pagrindinio ir suaugusiųjų vidurinio ugdymo programų ar dalykų programų modulių mokymasis stacionaria ar neakivaizdine forma.
Modulinio mokymosi klasė – iki 5 dalykų modulių pasirinkusių mokinių grupė, kurios minimalų mokinių skaičių nustato steigėjas.
Mokymosi pasiekimų įvertinimo komisija – mokyklos direktoriaus įsakymu patvirtinta mokytojų grupė, įvertinanti asmens mokymosi pasiekimus ir rekomenduojanti tam tikros ugdymo programos ar mokomojo dalyko modulio (-ių) programą.
Klasės auklėtojas – mokytojas, vadovaujantis modulinio mokymosi klasei, tvarkantis mokinių mokymosi dokumentus, informuojantis besimokančiuosius ugdymo organizavimo klausimais.
Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) ir kituose švietimą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. PRIĖMIMO MOKYTIS TVARKA
3. Modulinį mokymosi būdą gali pasirinkti asmenys:
3.2. nebaigę pradinio ar pagrindinio ugdymo programos (turintys nepatenkinamų metinių pažymių) ir siekiantys likviduoti pradinio ar pagrindinio ugdymo programų dalykų įsiskolinimus;
3.3. įgiję pradinį ar pagrindinį išsilavinimą ir siekiantys pakartotinai mokytis kai kurių pradinio ar pagrindinio ugdymo programos dalykų ar dalykų, kurių nebuvo šiose ugdymo programose ar individualiame ugdymo plane asmeniui mokantis;
3.4. įgiję vidurinį išsilavinimą (turi brandos atestatą, diplomą) ir siekiantys pakartotinai mokytis kai kurių vidurinio ugdymo programos dalykų ar dalykų, kurių nebuvo šioje ugdymo programoje ar individualiame ugdymo plane asmeniui mokantis; pasirengti egzaminų perlaikymui;
3.5. nebaigę vidurinio ugdymo programos (turintys nepatenkinamų metinių pažymių) ir siekiantys likviduoti vidurinio ugdymo programos dalykų įsiskolinimus;
4. Modulinio mokymosi klasės skirstomos:
6. Moduliniu būdu asmuo gali mokytis ne daugiau kaip 5 suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programos dalykų; taip pat pagal kelerių mokymosi metų dalyko (-ų) programą (-as).
7. Nesusidarius modulinio mokymosi klasei, mokiniui siūloma mokytis savarankiškai švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
8. Mokinys gali pasirinkti modulinį mokymąsi neakivaizdine forma švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
9. Asmuo, siekiantis mokytis moduliniu būdu, pasirinktos mokyklos direktoriui pateikia:
10. Neturinčio ugdymo rezultatus ar įgytą išsilavinimą patvirtinančio dokumento arba siekiančio įsivertinti mokymosi pasiekimus asmens, norinčio mokytis moduliniu būdu, prašymas svarstomas Mokymosi pasiekimų įvertinimo komisijos (toliau – Komisijos) posėdyje.
11. Komisijos, kurią sudaro ne mažiau kaip 3 mokytojai, dalykų specialistai, sudėtį ir darbo tvarką, asmens mokymosi pasiekimų vertinimo tvarką tvirtina mokyklos direktorius.
12. Komisija, apsvarsčiusi asmens prašymą ir įvertinusi jo mokymosi pasiekimus, rekomenduoja asmeniui juos atitinkantį ugdymo programos ar dalyko modulį.
13. Mokyklos direktorius, remdamasis asmens prašymu ir Komisijos rekomendacija, priima sprendimą dėl leidimo asmeniui mokytis moduliniu būdu stacionaria ar neakivaizdine forma.
15. Mokymo sutartyje dėl modulinio mokymosi aptariama:
16. Abu sutarties egzempliorius pasirašo mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas segamas į asmens bylą.
III. MODULINIO MOKYMOSI ORGANIZAVIMAS
18. Suaugusiųjų pradinio, suaugusiųjų pagrindinio ir suaugusiųjų vidurinio ugdymo programos modulių mokymosi metai ir valandų skaičiai nustatyti Bendruosiuose ugdymo planuose.
19. Moduliniu būdu visą suaugusiųjų pradinio, suaugusiųjų pagrindinio ar suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą ar jos dalį mokiniai gali baigti per trumpesnį ar ilgesnį laiką, nei nustatyta Bendruosiuose ugdymo planuose.
20. Jei pagal suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą mokomasi ilgiau kaip dvejus metus, dalykų skaičius neribojamas.
21. Modulinį mokymosi būdą pasirinkę suaugusiųjų vidurinio ugdymo programos mokiniai dalykų programų bendruosius ir išplėstinius kursus renkasi laisvai.
23. Ugdymo programos arba dalyko modulio programas rengia dalyko mokytojas, vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis Bendrojo lavinimo mokyklos bendrosiomis programomis ir išsilavinimo standartais, tvirtina mokyklos direktorius.
24. Modulinio mokymo apskaita tvarkoma pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo dienyne ir vidurinio ugdymo mokytojo dienyne, vadovaujantis dienynų paaiškinimais.
25. Mokiniui, baigusiam dalyko ar ugdymo programos modulį, tam tikrą ugdymo programą, ar asmeniui, turinčiam brandos atestatą, mokyklos direktorius išduoda švietimo ir mokslo ministro tvarka nustatytos formos dokumentą.
IV. APMOKĖJIMAS
27. Modulinį mokymąsi organizuojančiai mokyklai skiriama tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui formuoti dalis, atitinkanti tos klasės ugdymo programos ir modulio pamokų skaičiaus santykį (proporciją).
28. Už darbą su modulinio mokymosi klasėmis, vadovavimą šioms klasėms, metodinę veiklą Komisijoje apmokama vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
29. Už modulinį mokymąsi savo lėšomis moka asmenys, nurodyti šio Tvarkos aprašo 3.4, 3.5, 3.6 punktuose.
30. Mokestis už vienerius modulinio mokymosi metus yra 1 minimalaus gyvenimo lygio (MGL) dydžio nepriklausomai nuo pasirinktos ugdymo programos apimties ar dalykų skaičiaus.