LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBINĖS DARBO INSPEKCIJOS IR VALSTYBINĖS TECHNIKOS PRIEŽIŪROS TARNYBOS

 

1992 m. gruodžio 16 d. Nr. 955

Vilnius

 

Siekdama gerinti darbo sąlygas, mažinti gamybinį traumatizmą bei sergamumą profesinėmis ligomis, užtikrinti, kad būtų laikomasi darbo įstatymų ir kitų normatyvinių aktų darbų saugos klausimais įmonėse, įstaigose ir organizacijose, taip pat sukurti pavojų keliančių techninių įrenginių privalomosios priežiūros mokamų paslaugų sistemą rinkos ekonomikos sąlygomis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Įpareigoti įmones, įstaigas ir organizacijas iki 1994 m. liepos 1 d. atlikti kenksmingų veiksnių dydžių matavimus darbo vietose.

2. Įpareigoti Socialinės apsaugos ministeriją kartu su Sveikatos apsaugos ministerija iki 1993 m. kovo 1 d. pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti neatidėliotinų priemonių darbų saugai gerinti ir darbo medicinos programų projektus.

3. Reorganizuoti Darbų saugos departamentą prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės į Valstybinę darbo inspekciją ir Valstybinę technikos priežiūros tarnybą.

4. Pavesti:

4.1. Valstybinei darbo inspekcijai, sprendžiančiai socialinės apsaugos ministro kompetencijai priskirtus klausimus:

4.1.1. kontroliuoti, kaip įmonėse, įstaigose ir organizacijose laikomasi darbo įstatymų, kitų normatyvinių aktų darbų saugos klausimais, kokios sudaromos saugios ir sveikos darbo sąlygos, konsultuoti šiais klausimais darbdavius, darbuotojus ir jų organizacijas;

4.1.2. iki 1993 m. kovo 1 d. kartu su Valstybine technikos priežiūros tarnyba pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti pavojų keliančių techninių įrenginių, objektų, technologijų, ūkinės veiklos (darbų), kuriems privaloma techninė priežiūra, sąrašą;

4.2. Valstybinei technikos priežiūros tarnybai – vykdyti pavojų keliančių techninių įrenginių priežiūrą;

4.3. Socialinės apsaugos ministerijai – koordinuoti normatyvinių aktų darbų saugos klausimais rengimą.

5. Patvirtinti pridedamus:

5.1. Valstybinės darbo inspekcijos laikinuosius nuostatus.

Šie laikinieji nuostatai galioja, iki bus priimtas Valstybinės darbo inspekcijos įstatymas;

5.2. Valstybinės technikos priežiūros tarnybos laikinuosius nuostatus.

Šie laikinieji nuostatai galioja, iki bus priimtas technikos priežiūros įstatymas.

6. Laikyti, jog yra tikslinga steigti technikos priežiūros įmones, atliekančias pavojų keliančių techninių įrenginių priežiūrą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinių įmonių įstatymu.

7. Nustatyti, kad už techninių įrenginių priežiūrą laikinai imama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. liepos 31 d. nutarime Nr. 314 „Dėl valstybinės rinkliavos“ (Žin., 1991, Nr. 26-698) nustatyto dydžio valstybinė rinkliava.

8. Pavesti Socialinės apsaugos ministerijai, Valstybinei darbo inspekcijai ir Valstybinei technikos priežiūros tarnybai kartu su Finansų ministerija iki 1993 m. sausio 1 d. pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl Socialinės apsaugos ministerijos, Valstybinės darbo inspekcijos ir Valstybinės technikos priežiūros tarnybos 1993 metų sąmatų.

9. Iš dalies pakeičiant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1990 m. balandžio 25 d. nutarimą Nr. 125 „Dėl kai kurių departamentų prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigimo“ (Žin., 1990, Nr. 14-403), išbraukti antrąją pastraipą.

10. Pripažinti netekusiais galios:

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1990 m. birželio 28 d. nutarimą Nr. 227 „Dėl Darbų saugos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pagrindinių funkcijų ir organizacinių klausimų“ (Žin., 1990, Nr. 20-516);

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1990 m. spalio 22 d. nutarimą Nr. 318 „Dėl Darbų saugos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1990, Nr. 33-811);

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. gegužės 3 d. nutarimą Nr. 173 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1990 m. spalio 22 d. nutarimo Nr. 318 papildymo“ (Žin., 1991, Nr. 15-406).

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS MINISTRAS PIRMININKAS            ALEKSANDRAS ABIŠALA

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1992 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 955

 

VALSTYBINĖS DARBO INSPEKCIJOS LAIKINIEJI NUOSTATAI

 

BENDROJI DALIS

 

1. Šie laikinieji nuostatai reglamentuoja Valstybinės darbo inspekcijos (toliau vadinama – inspekcija) uždavinius ir funkcijas, darbo organizavimo ir veiklos principus.

2. Inspekcija yra savarankiška Lietuvos Respublikos Vyriausybės kontrolės institucija, kuri tikrina, kaip įmonėse, įstaigose ir organizacijose laikomasi darbo įstatymų ir kitų normatyvinių aktų saugos darbų klausimais. Inspekcija nesprendžia klausimų, susijusių su normatyviniais aktais, kurie reglamentuoja darbo (tarnybinius) santykius, nustatytus ne darbo sutarties (karių, vidaus reikalų sistemos pareigūnų tarnybą reguliuojantys normatyviniai aktai).

Inspekcija sprendžia socialinės apsaugos ministro kompetencijai priskirtus klausimus.

3. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Pagrindiniu Įstatymu), kitais Lietuvos Respublikos įstatymais bei normatyviniais aktais ir šiais nuostatais.

4. Inspekcija yra juridinis asmuo, turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu, yra išlaikoma Lietuvos valstybės biudžeto lėšomis, jos darbuotojų metinį darbo užmokesčio fondą ir kitų išlaidų sąmatas tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausiasis inspekcijos uždavinys – kontroliuoti, kaip Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiose įmonėse, įstaigose ir organizacijose (toliau vadinama – įmonės) nepriklausomai nuo jų pavaldumo ir nuosavybės formų laikomasi normatyvinių aktų, reglamentuojančių darbų saugos reikalavimus, darbuotojų darbo ir poilsio laiką, darbo užmokestį, nepilnamečių ir moterų darbą, taip pat kitų nuostatų, kurių taikymą, remiantis įstatymais ir šiais nuostatais, pavesta kontroliuoti inspekcijai.

6. Inspekcija, vykdydama jai pavestą uždavinį:

6.1. tikrina, kaip įmonėse, įstaigose ir organizacijose laikomasi darbo įstatymų ir kitų normatyvinių aktų higienos bei kitais darbų saugos klausimais;

6.2. remdamasi Valstybinės technikos priežiūros tarnybos ir darbo medicinos įstaigų tyrimais, priima sprendimą dėl konstruojamų pavojų keliančių techninių įrenginių (toliau vadinama – įrenginiai) projektų atitikimo darbų saugos reikalavimus;

6.3. tikrina, ar įmonių pasirengimas gaminti įrenginius atitinka nustatytąją tvarką, išduoda leidimus gaminti įrenginius;

6.4. tikrina, kaip fiziniai ir juridiniai asmenys laikosi nustatytosios įrenginių techninės priežiūros tvarkos;

6.5. dalyvauja priimant eksploatacijon naujas, rekonstruotas ar kapitališkai suremontuotas įmones;

6.6. priima sprendimus dėl pradėtų gaminti naujų darbo priemonių, kontroliuoja, ar jų gamybos technologija atitinka normatyvinius aktus darbų saugos klausimais;

6.7. tikrina, kaip įmonės pasirengusios:

6.7.1. vykdyti sprogdinimo darbus, susijusius su ūkine veikla;

6.7.2. plėtoti gamybą, kurios metu dėl technologinių procesų ypatumo ar naudojamų medžiagų galimas sprogimas ar gaisras;

6.7.3. vykdyti kitus darbus, kuriems nustatyti darbų saugos reikalavimai;

6.8. kontroliuoja, kaip įmonėse naudojamos bendrosios ir individualiosios apsaugos priemonės;

6.9. kontroliuoja, kaip įmonėse įgyvendinamos priemonės, susijusios su nelaimingų atsitikimų, profesinių ligų ir bendrųjų susirgimų dėl darbo sąlygų mažinimu;

6.10. konsultuoja darbdavius, darbuotojus ir jų įgaliotus atstovus, darbdavių bei darbuotojų organizacijas darbo įstatymų, darbų saugos klausimais;

6.11. nagrinėja asmenų skundus ir pareiškimus darbo įstatymų ir darbų saugos klausimais;

6.12. nustatytąja tvarka tiria nelaimingus atsitikimus įmonėse, dalyvauja tiriant profesinių ligų bei avarijų priežastis, registruoja nelaimingus atsitikimus, analizuoja jų aplinkybes bei priežastis;

6.13. atlieka darbų saugos ir ergonomikos ekspertizes, vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės jai pavestas funkcijas.

Inspekcija sprendžia visus darbų saugos kontrolės klausimus, išskyrus tuos, kurie yra pavesti spręsti specializuotoms valstybinėms inspekcijoms (Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai, Valstybinei statybos inspekcijai ir kitoms).

 

INSPEKCIJOS DARBUOTOJŲ TEISĖS

 

7. Inspekcijos vyriausiasis darbo inspektorius, jo pavaduotojas, vyresnieji darbo inspektoriai, darbo inspektoriai turi teisę:

7.1. pateikę tarnybinį pažymėjimą, bet kuriuo paros metu tikrinti visas Lietuvos Respublikoje esančias įmones inspekcijos kompetencijai priskirtais klausimais (naktį inspekcija tikrina įmones tais klausimais, kuriais negalima efektyviai tikrinti dieną);

7.2. gauti iš ministerijų, kitų valstybinių tarnybų bei įmonių duomenis, reikalingus inspekcijos darbui;

7.3. gauti įmonių vadovų įsakymus, potvarkius (ar jų nuorašus), pažymas ar kitus dokumentus, taip pat darbuotojų pasiaiškinimus ar paaiškinimus tikrinamais klausimais raštu arba žodžiu;

7.4. sustabdyti darbus, objektų eksploatavimą tais atvejais, kai dėl nustatytųjų darbų saugos reikalavimų pažeidimų ar įrenginių gedimų kyla pavojus žmonių sveikatai arba gyvybei;

7.5. nustačius darbų saugos reikalavimų pažeidimus, panaikinti arba sustabdyti leidimų eksploatuoti įmones, kitus objektus bei įrenginius ir gaminti darbo priemones galiojimą;

7.6. kontroliuoti, kaip įmonėse laikomasi nustatytosios darbuotojų mokymo darbų saugos klausimais tvarkos;

7.7. sudaryti prireikus ekspertų grupes ir pavesti joms pateikti išvadas apie tai, ar darbų saugos priemonės įmonėse atitinka normatyvinius aktus, taip pat apie nelaimingų atsitikimų darbe priežastis;

7.8. uždrausti gaminti, reklamuoti ir realizuoti vidaus rinkoje darbo priemones (įrenginius, mašinas, įrankius) ir medžiagas, jeigu jie neatitinka darbų saugos reikalavimų;

7.9. skirti asmenims, pažeidusiems darbų saugos reikalavimus, įstatymo nustatytas administracines baudas arba įspėti juos.

 

TIKRINIMŲ VYKDYMAS IR INSPEKCIJOS ĮGALIOJIMAI

 

8. Inspekcija savo nuožiūra nustato tikrinimų laiką ir mastą.

Įmonės privalo sudaryti sąlygas darbo inspektoriams ir jų pasitelktiems specialistams vykdyti tarnybines pareigas.

9. Prireikus socialinės apsaugos ministras, suderinęs su atitinkamų institucijų vadovais, gali pavesti valstybinių tarnybų ir darbuotojų organizacijų (profsąjungų) kompetentingiems darbuotojams vykdyti darbo inspektorių funkcijas, jeigu nurodytasis pavedimas atitinka šių nuostatų reikalavimus.

10. Įmonių vadovai bei kiti asmenys, neįsileidę darbo inspektorių atlikti pareigų, nepateikę jiems reikalaujamų dokumentų, nuslėpę juos arba suteikę klaidingas žinias, taip pat nevykdantys darbo inspektorių reikalavimų ir sprendimų, traukiami atsakomybėn įstatymų nustatyta tvarka.

11. Darbo inspektoriai, tikrindami įmones, turi kuo mažiau trikdyti normalią įmonių veiklą.

Inspekcijos darbuotojai privalo užtikrinti, kad būtų saugomos valstybinės, gamybinės ir komercinės paslaptys.

12. Darbo inspektorius kiekvieno tikrinimo metu surašo dokumentą (pažymą), o prireikus – duoda raštišką įpareigojimą pašalinti pažeidimus. Apie tikrinimo rezultatus pranešama kontroliuojamų įmonių vadovams.

13. Darbo inspektorių nurodymai yra privalomi įmonių vadovams, kitiems darbuotojams, kuriems pavesta šalinti nustatytuosius pažeidimus. Apie priemones pažeidimams šalinti raštu pranešama inspekcijai jos nustatytu laiku.

14. Inspekcija išduoda suinteresuotiems asmenims ir institucijoms dokumentų, esančių inspekcijoje, nuorašus (išrašus).

15. Darbo inspektoriaus sprendimas gali būti apskųstas vyresniajam ir vyriausiajam (jo pavaduotojui) darbo inspektoriams arba įstatymo nustatyta tvarka – teismui.

Vyresniojo darbo inspektoriaus sprendimai gali būti apskųsti vyriausiajam darbo inspektoriui (jo pavaduotojui) arba įstatymo nustatyta tvarka – teismui.

Vyriausiojo darbo inspektoriaus (jo pavaduotojo) sprendimai gali būti apskųsti teismui įstatymo nustatyta tvarka.

16. Inspekcija nenagrinėja darbo ginčų tarp darbdavio ir darbuotojų. Šiuos ginčus sprendžia teismai.

 

INSPEKCIJOS STRUKTŪRA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

17. Inspekcija turi teritorinius padalinius, kurių išdėstymą nustato vyriausiasis darbo inspektorius. Darbo inspektorių skaičius turi būti toks, kad jie galėtų efektyviai vykdyti darbų saugos ir darbo įstatymų bei kitų normatyvinių aktų laikymosi kontrolę.

18. Inspekcijai vadovauja vyriausiasis darbo inspektorius, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininkas (ministras pirmininkas) socialinės apsaugos ministro teikimu.

Vyriausiasis darbo inspektorius gali turėti pavaduotoją (pavaduotojus), kurį (kuriuos) skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų socialinės apsaugos ministras vyriausiojo darbo inspektoriaus teikimu.

Teritoriniams inspekcijos padaliniams vadovauja vyresnieji darbo inspektoriai.

19. Vyriausiuoju darbo inspektoriumi, jo pavaduotoju, vyresniaisiais darbo inspektoriais ir darbo inspektoriais skiriami Lietuvos Respublikos piliečiai, turintys aukštąjį išsimokslinimą.

20. Vyriausiasis darbo inspektorius:

20.1. organizuoja inspekcijos darbą ir atsako už jos veiklą;

20.2. veikia inspekcijos vardu, atstovauja jai visose Lietuvos Respublikos valdžios institucijose ir įmonėse arba įgalioja tai daryti pavaldžius darbuotojus;

20.3. tvirtina inspekcijos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto metinio darbo apmokėjimo fondo, nustato kasmetinių inspekcijos ataskaitų formą ir apimtį;

20.4. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų vyresniuosius darbo inspektorius, darbo inspektorius ir kitus darbuotojus;

20.5. leidžia įsakymus ir tvirtina darbo inspektorių pareiginius nuostatus, skatina darbuotojus, skiria jiems drausmines nuobaudas;

20.6. kartu su Valstybinės technikos priežiūros tarnybos generaliniu direktoriumi nustato šios tarnybos teritorinių padalinių išsidėstymą Lietuvos Respublikos teritorijoje.

21. Vyresnysis darbo inspektorius vykdo vyriausiojo darbo inspektoriaus arba jo pavaduotojo nurodymus ir pavedimus, organizuoja inspekcijos teritorinių padalinių darbą.

22. Darbdavių (jų organizacijų), darbuotojų (jų organizacijų) interesams atstovauti prie inspekcijos steigiama visuomeninė patariamoji institucija – trišalė komisija, sudaryta iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų, darbdavių bei vykdomosios valdžios institucijų atstovų. Jos sudarymo tvarka ir funkcijos nustatomos komisijos nuostatų, kuriuos tvirtina socialinės apsaugos ministras.

23. Inspekcija kasmet, o prireikus – ir dažniau, informuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybę, socialinės apsaugos ministrą apie tai, kaip darbo ir darbų saugos įstatymų bei kitų normatyvinių aktų laikomasi įmonėse, teikia pasiūlymus dėl nurodytųjų įstatymų ir normatyvinių aktų tobulinimo.

Inspekcija apie darbo ir darbų saugos įstatymų bei kitų normatyvinių aktų taikymą įmonėse informuoja visuomenę.

 

INSPEKCIJOS RYŠIAI

 

24. Tais atvejais, kai inspekcija, vykdydama savo uždavinius ir funkcijas, nustato ne jos kompetencijai priskirtų įstatymų ar kitų normatyvinių aktų pažeidimus, apie tai informuoja kontrolės įstaigas.

25. Inspekcija, nustačiusi, kad fizinių ar juridinių asmenų, pažeidžiančių įstatymų bei kitų normatyvinių aktų reikalavimus, veikloje yra nusikaltimo požymių, perduoda medžiagą tardymo organams.

26. Inspekcija keičiasi informacija darbų saugos klausimais su ministerijų ir kitų valstybinių tarnybų specializuotomis inspekcijomis, darbdavių ir darbuotojų organizacijomis, Valstybine technikos priežiūros tarnyba, darbo medicinos ir socialinio draudimo įstaigomis.

27. Inspekcija palaiko ryšius ir keičiasi informacija su kitų šalių inspekcijomis, vykdančiomis darbų saugos įstatymų kontrolę, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai tarptautinėse organizacijose.

 

DARBO INSPEKTORIŲ ATSAKOMYBĖ

 

28. Darbo inspektoriams už įstatymų, kitų normatyvinių aktų bei šių nuostatų pažeidimus įstatymų nustatyta tvarka taikoma drausminė, materialinė, baudžiamoji atsakomybė.

29. Už juridinių ir fizinių asmenų komercinių ar gamybinių bei valstybinių paslapčių atskleidimą darbo inspektoriai atsako įstatymų nustatyta tvarka.

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1992 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 955

 

VALSTYBINĖS TECHNIKOS PRIEŽIŪROS TARNYBOS LAIKINIEJI NUOSTATAI

 

BENDROJI DALIS

 

1. Valstybinė technikos priežiūros tarnyba (toliau vadinama – tarnyba) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija, vykdanti juridinių ir fizinių asmenų eksploatuojamų pavojų keliančių techninių įrenginių (toliau vadinama – įrenginiai) techninę priežiūrą, taip pat rengianti įmonėms, vykdančioms įrenginių priežiūrą, taisykles, reglamentuojančias įrenginių priežiūros tvarką.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Pagrindiniu Įstatymu), Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir potvarkiais, kitais normatyviniais aktais, įrenginių dokumentacija ir šiais nuostatais.

3. Už tarnybos vykdomą įrenginių, kurių sąrašą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, priežiūrą jos savininkai moka nustatytojo dydžio valstybinę rinkliavą.

4. Pasiūlymus dėl tarnybos padalinių išdėstymo Lietuvos Respublikoje tarnybos generaliniam direktoriui teikia Valstybinė darbo inspekcija.

5. Tarnyba yra juridinis asmuo, turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu, yra išlaikoma iš Lietuvos valstybės biudžeto. Jos metinį darbo apmokėjimo fondą ir kitų išlaidų sąmatas tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausiasis tarnybos uždavinys – vykdyti įrenginių (ir nurodytų šių laikinųjų nuostatų 7.2 punkte) techninę priežiūrą (išskyrus Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos prižiūrimus įrenginius), kad būtų išvengta žmonių sužalojimo, aukų, avarijų ir žalingo poveikio aplinkai.

7. Tarnyba, vykdydama jai pavestą uždavinį:

7.1. registruoja įrenginius ir tikrina, ar jie atitinka techninę dokumentaciją, nustatytuoju laiku atlieka įrenginių bandymus prieš pradedant juos eksploatuoti, vykdo šių eksploatuojamų įrenginių nustatytąją techninę priežiūrą:

7.1.1. slėginių įrenginių:

didesnio kaip 0,07 MPa slėgio garo katilų, slėginių indų ir aukštesnės kaip 115 oC temperatūros vandens šildymo katilų;

didesnio kaip 0,07 MPa slėgio garo ir aukštesnės kaip 115 oC temperatūros karšto vandens vamzdynų;

magistralinių naftotiekių ir dujotiekių, miestų ir gyvenviečių degiųjų dujų vamzdynų;

technologinių vamzdynų, skirtų toksinėms, sprogiosioms, degiosioms ir agresyviosioms medžiagoms transportuoti;

7.1.2. kėlimo įrenginių:

kranų;

liftų;

eskalatorių, funikulierių, pakabinamųjų lynų kelių;

atrakcionų ir kitų įrenginių, keliančių žmones;

7.2. nustatytąja tvarka tikrina įrenginius, naudojamus pavojų keliantiems darbams vykdyti:

7.2.1. sprogdinimo darbams, susijusiems su ūkine veikla.

Tarnyba išduoda leidimus vykdyti šiuos darbus;

7.2.2. naudingųjų iškasenų paieškoms ir gavybai;

7.2.3. gamybai, kurios metu dėl technologinių procesų ypatumo ar naudojamų medžiagų galimi sprogimai ar gaisras;

7.2.4. sprogiųjų, toksiškųjų, degiųjų, agresyviųjų medžiagų vežimui geležinkeliu;

7.3. rengia įmonėms, eksploatuojančioms įrenginius, taisykles, reglamentuojančias įrenginių priežiūros vykdymo tvarką, kitą metodinę medžiagą technikos priežiūros klausimais;

7.4. nustatytąja tvarka informuoja Valstybinę darbo inspekciją ir kitas tarnybas apie faktus, kai įrenginiai neatitinka saugos reikalavimų, taip pat apie įrenginių nustatytosios eksploatavimo tvarkos pažeidimus, galinčius sukelti pavojų žmonių sveikatai, gyvybei, aplinkai.

 

TARNYBOS STRUKTŪRA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Tarnyba turi teritorinius padalinius, kurių išdėstymą Lietuvos Respublikos teritorijoje nustato tarnybos generalinis direktorius.

9. Tarnybai vadovauja generalinis direktorius, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininkas (ministras pirmininkas).

Tarnybos generalinis direktorius gali turėti paties paskirtą pavaduotoją (pavaduotojus).

Tarnybos teritoriniam padaliniui vadovauja teritorinio padalinio viršininkas, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų tarnybos generalinis direktorius.

10. Tarnybos generaliniu direktoriumi, jo pavaduotoju, teritorinio padalinio viršininku, vyresniuoju technikos priežiūros inžinieriumi, technikos priežiūros inžinieriumi skiriami Lietuvos Respublikos piliečiai, turintys techninį išsimokslinimą.

Vyresniuosius technikos priežiūros inžinierius bei technikos priežiūros inžinierius skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų tarnybos generalinis direktorius.

11. Tarnybos generalinis direktorius:

11.1. organizuoja tarnybos ir jos teritorinių padalinių darbą;

11.2. veikia tarnybos vardu, atstovauja jai vykdomosios valdžios institucijose, taip pat įmonėse arba įgalioja tai daryti kitus tarnybos darbuotojus;

11.3. tvirtina tarnybos ir jos teritorinių padalinių struktūrą bei etatų sąrašą, neviršydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto metinio darbo apmokėjimo fondo;

11.4. leidžia įsakymus ir tvirtina teritorinių padalinių viršininkų, vyresniųjų technikos priežiūros inžinierių, technikos priežiūros inžinierių pareiginius nuostatus, skatina darbuotojus, skiria jiems drausmines nuobaudas.

 

TARNYBOS DARBUOTOJŲ TEISĖS

 

12. Tarnybos generalinis direktorius, jo pavaduotojas, teritorinių padalinių viršininkai, vyresnieji technikos priežiūros inžinieriai, technikos priežiūros inžinieriai turi teisę:

12.1. pateikę tarnybinį pažymėjimą, netrukdomai vykdyti savo funkcijas, nustatyti, ar fizinių ir juridinių asmenų eksploatuojami įrenginiai, kurių sąrašą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atitinka saugos reikalavimus;

12.2. gauti iš fizinių ir juridinių asmenų įrenginių dokumentaciją, prireikus daryti jos kopijas;

12.3. reikalauti, kad fiziniai ir juridiniai asmenys sudarytų tinkamas ir saugias įrenginių aptarnavimo sąlygas. Nesant šių sąlygų, technikos priežiūros inžinieriai gali atsisakyti vykdyti darbus ir apie tai pranešti teritorinio padalinio viršininkui ar generaliniam direktoriui;

12.4. pateikti pasiūlymus fiziniams ir juridiniams asmenims dėl personalo, dirbančio su įrenginiais, kvalifikacijos, jeigu ji neatitinka saugaus šių įrenginių eksploatavimo reikalavimų;

12.5. nustatytąja tvarka dalyvauti atestuojant darbuotojus, dirbančius su įrenginiais;

12.6. nustatytąja tvarka dalyvauti tiriant avarijas ir jų priežastis.

 

TECHNIKOS PRIEŽIŪROS VYKDYMAS

 

13. Tarnyba vykdo įrenginių priežiūrą laiku, nustatytu normatyviniuose aktuose ir įrenginių techninėje dokumentacijoje.

14. Fiziniai ir juridiniai asmenys, pateikdami tarnybai paraiškas įrenginių bandymui atlikti, parametrams patikrinti ir techninei apžiūrai atlikti, praneša apie nustatytosios valstybinės rinkliavos sumokėjimą.

15. Technikos priežiūros inžinieriai, atlikę įrenginių priežiūrą (bandymus, parametrų patikrinimus, techninę apžiūrą), padaro atitinkamą įrašą įrenginio pase arba surašo nustatytosios formos protokolą, kuriame nurodo įrenginių parametrus pagal techninę dokumentaciją bei faktiškus parametrus ir pateikia išvadą, galima eksploatuoti įrenginį, ar stabdyti jį.

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Asmenys, pažeidę šių laikinųjų nuostatų reikalavimus, traukiami atsakomybėn įstatymo nustatyta tvarka.

17. Tarnybos generalinio direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų), padalinių viršininkų, vyresniųjų technikos priežiūros inžinierių, technikos priežiūros inžinierių veiksmai apskundžiami tarnybos generaliniam direktoriui arba nustatytąja tvarka – teismui.

Tarnybos generalinio direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų) veiksmai apskundžiami teismui nustatytąja tvarka.

18. Tarnybos darbuotojai, vykdantys technikos priežiūrą, už tarnybinius pažeidimus atsako įstatymo nustatyta tvarka.

19. Tarnyba keičiasi informacija savo kompetencijos klausimais su ministerijomis ir kitomis tarnybomis.

20. Tarnyba palaiko ryšius, keičiasi informacija su kitų valstybių įmonėmis ir įstaigomis, vykdančiomis įrenginių priežiūrą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai atitinkamose organizacijose.

______________