LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO
Į S A K Y M A S
dėl LIETUVOS KULTŪROS TARYBOS NUOSTATŲ
2012 m. gruodžio 12 d. Nr. ĮV-882
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Lietuvos kultūros tarybos įstatymo (Žin., 2012, Nr. 111-5631) 2 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131; 2010, Nr. 71-3541) 30 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 4 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 21 d. nutarimu Nr. 1410 „Dėl biudžetinės įstaigos Lietuvos kultūros tarybos įsteigimo“ (Žin., 2012, Nr. 138-7062) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimo Nr. 1517 „Dėl įstaigų prie ministerijų“ (Žin., 2010, Nr. 128-6529; 2012, Nr. 49-2391, Nr. 138-7063) 1.5.4 ir 2 punktais:
2. Į g a l i o j u Meno ir kūrybinių industrijų politikos departamento Profesionalaus meno skyriaus patarėją Jurgį Giedrį atlikti visus veiksmus, susijusius su šio įsakymo 1 punktu patvirtintų Lietuvos kultūros tarybos nuostatų įregistravimu Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. ĮV-882
LIETUVOS Kultūros tarybos NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kultūros taryba (toliau – Taryba) yra įstaiga prie Kultūros ministerijos, kurios paskirtis – pagal kompetenciją įgyvendinti valstybės politiką kultūros ministrui pavestose valdymo srityse, išskyrus kiną.
2. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Lietuvos kultūros tarybos įstatymu (Žin., 2012, Nr. 111-5631), kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
3. Taryba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.
5. Taryba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų.
6. Tarybos savininkė yra valstybė, savininko teises ir pareigas įgyvendina (išskyrus sprendimų dėl Tarybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) Kultūros ministerija.
7. Kultūros ministerija teisės aktų nustatyta tvarka tvirtina ir keičia Tarybos nuostatus, priima sprendimą dėl Tarybos buveinės pakeitimo, sprendžia kitus teisės aktų jos kompetencijai priskirtus klausimus.
II. TARYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
9. Tarybos veiklos tikslai:
9.1. vadovaujantis kultūros politikos prioritetais, sudaryti sąlygas įvairiapusei kultūros ir meno plėtrai ir sklaidai, užtikrinant racionalų ir pagrįstą skiriamų lėšų naudojimą;
10. Taryba, siekdama jai pavestų tikslų, atlieka šias funkcijas:
10.1. kultūros ministro nustatyta tvarka finansuoja kultūros ir meno programas, projektus ir kitokias priemones;
10.2. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymu (Žin., 2007, Nr. 81-3320; 2012, Nr. 111-5632) administruoja Kultūros rėmimo fondą;
10.3. kultūros ministro nustatyta tvarka skiria kultūros ir meno kūrėjams stipendijas ir kitokią finansinę paramą;
10.6. pagal kompetenciją rengia ir teikia išvadas dėl apdovanojimo Kultūros ministerijos įsteigtomis premijomis;
10.7. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant Europos Sąjungos ir kitų valstybių finansinės paramos programas, pagal kompetenciją administruoja kultūros sektoriui skirtas paramos lėšas;
10.8. savo iniciatyva ar pagal užklausas teikia siūlymus ir ekspertų išvadas kultūros ir meno politikos klausimais Kultūros ministerijai ir kitoms valstybės institucijoms;
10.9. bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, kitomis įstaigomis ir organizacijomis;
10.10. pagal kompetenciją palaiko ryšius ir bendradarbiauja su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;
10.12. kultūros ministro pavedimu atlieka kitas užduotis, atitinkančias jos kompetenciją, tačiau nesusijusias su sprendimais dėl paramos skyrimo konkretiems subjektams ar projektams;
III. TARYBOS TEISĖS
11. Taryba, siekdama jai pavestų veiklos tikslų įgyvendinimo ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
11.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, būtiną jos funkcijoms atlikti;
11.2. sudaryti darbo grupes, pasitelkti ekspertus Tarybos kompetencijai priskirtų klausimų nagrinėjimui bei kitoms užduotims atlikti;
11.3. pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių asmenimis;
11.4. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;
11.5. pagal kompetenciją rengti konkursus, organizuoti pasitarimus, konferencijas ir kitokius renginius;
IV. TARYBOS STRUKTŪRA IR VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
Veiklos organizavimas
13. Tarybos administracijos padalinių veiklą ir vidaus tvarką reglamentuoja Tarybos darbo reglamentas ir Tarybos pirmininko tvirtinami administracijos padalinių nuostatai, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymai, vidaus tvarkos taisyklės. Tarybos veikla organizuojama vadovaujantis kultūros ministro įsakymu tvirtinamu viešai skelbiamu Tarybos metiniu veiklos planu, kuris rengiamas vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), ir skelbiamas Tarybos interneto svetainėje.
14. Tarybos metinis veiklos planas derinamas su Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, Kultūros ministerijos strateginiu veiklos planu ir kitais kultūros strateginio planavimo dokumentais. Tarybos metiniame veiklos plane kultūros ministras nustato su Lietuvos kultūros ir meno taryba suderintus Tarybos veiklos ir finansuojamų kultūros ir meno sričių prioritetus, uždavinius ir rezultatų vertinimo kriterijus. Šiame plane taip pat nurodomi Kultūros ministerijos strateginio veiklos plano programos, kurias įgyvendinant dalyvauja Taryba, Tarybos veiklai skiriami valstybės biudžeto asignavimai ir finansavimo šaltiniai. Kaip įgyvendinamas Tarybos metinis veiklos planas, vertina Kultūros ministerija.
15. Taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus pateikia visuomenei veiklos ataskaitą savo interneto svetainėje. Pasibaigus kalendoriniams metams, Taryba teisės aktų nustatyta tvarka rengia ir kultūros ministrui teikia metines veiklos ataskaitas.
Tarybos pirmininkas
17. Tarybos pirmininką kultūros ministro teikimu 4 metams priima į pareigas ir iš jų atleidžia Vyriausybė. Asmuo, priimamas į šias pareigas, turi atitikti bendruosius reikalavimus, keliamus asmeniui, priimamam į valstybės tarnautojo pareigas, išmanyti kultūros ir meno raidos procesus ir turėti ne mažesnę kaip 5 metų veiklos kultūros ir meno srityje patirtį. Tarybos pirmininkas gali būti skiriamas eiti šias pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. 2/3 Tarybos susirinkimo narių gali motyvuotu raštu siūlyti atleisti Tarybos pirmininką iš pareigų.
18. Tarybos pirmininkas yra valstybės pareigūnas, atsakingas ir atskaitingas kultūros ministrui. Tarybos pirmininkui mokamas darbo užmokestis, nustatytas Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatyme (Žin., 2000, Nr. 75-2271; 2008, Nr. 131-5021).
19. Tarybos pirmininkas:
19.3. atstovauja Tarybai valstybės institucijose, teismuose ir tarptautinėse organizacijose arba įgalioja atstovauti Tarybos narių susirinkimo narį;
19.5. šaukia Tarybos narių susirinkimo posėdžius ir jiems pirmininkauja arba Reglamente nustatyta tvarka paveda tai atlikti kitam Tarybos narių susirinkimo nariui;
19.6. sprendžia dėl Tarybos narių susirinkimo nario nusišalinimo svarstant atitinkamus klausimus posėdyje;
19.7. siunčia Tarybos narių susirinkimo narius bei Tarybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų į komandiruotes;
19.9. priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina bei skiria jiems tarnybines ir drausmines nuobaudas, skiria jiems pašalpas (jei įstatymų nustatytais atvejais nepaveda to daryti atitinkamam Tarybos valstybės tarnautojui);
19.10. garantuoja pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;
19.11. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Tarybos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
Tarybos narių susirinkimas
21. Tarybos narių susirinkimą sudaro 10 narių, renkamų Lietuvos kultūros tarybos įstatymo nustatyta tvarka, ir Tarybos pirmininkas. Personalinę Tarybos narių susirinkimo sudėtį kultūros ministro teikimu 4 metams tvirtina Vyriausybė. Tas pats asmuo Tarybos narių susirinkimo nariu gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
22. Tarybos narių susirinkimo narių teikiamų paslaugų apmokėjimo tvarką nustato kultūros ministras. Tarybos narių susirinkimo nariai turi teisę dirbti kitą darbą.
23. Tarybos narių susirinkimas svarsto ir sprendžia šiuos klausimus:
23.1. vadovaudamasis kultūros ministro nustatytais kriterijais ir tvarka, priima sprendimus finansuoti kultūros ir meno programas ir projektus, skiria kultūros ir meno kūrėjams stipendijas ir kitokią paramą;
23.3. savo iniciatyva ar pagal užklausas teikia siūlymus ir ekspertinę nuomonę kultūros ir meno politikos klausimais kultūros ministrui, Kultūros ministerijai ir kitoms valstybės institucijoms;
23.4. inicijuoja ir vertina iniciatyvas vykdyti kultūros ir meno tyrimus ir teikia pasiūlymus kultūros ministrui;
23.5. svarsto ir teikia kultūros ministrui tvirtinti Tarybos metinio veiklos plano ir programų sąmatų projektus;
25. Pagrindinė Tarybos narių susirinkimo veiklos forma yra posėdžiai. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir (ar) nesant galimybės surengti posėdžio, Tarybos pirmininko sprendimu Tarybos narių susirinkimo sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Tarybos narių susirinkimo narių rašytinės apklausos arba apklausos elektroniniu paštu rezultatais.
26. Tarybos narių susirinkimo narys, prieš pradėdamas eiti Tarybos narių susirinkimo nario pareigas, turi pateikti nešališkumo deklaraciją ir pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą, kurių formas tvirtina kultūros ministras. Tarybos narys privalo pranešti Tarybos pirmininkui ar jo funkcijas atliekančiam asmeniui ir nusišalinti nuo sprendimo priėmimo, jeigu jo dalyvavimas priimant sprendimą gali sukelti interesų konfliktą arba gali būti pažeidžiamas jo veiklos konfidencialumas ir nepriklausomumas.
27. Tarybos narių susirinkimo sprendimai gali būti priimami, jeigu posėdyje ar apklausoje dalyvauja ne mažiau kaip 8 nariai. Sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių susirinkimo narių balsų dauguma.
28. Tarybos posėdis kviečiamas Tarybos pirmininko iniciatyva arba ne mažiau kaip 1/3 Tarybos narių susirinkimo narių prašymu.
29. Tarybos narių susirinkimo narys Vyriausybės sprendimu gali būti pašalinamas iš Tarybos narių susirinkimo sudėties, jeigu:
29.4. jis nedirba dėl laikinojo nedarbingumo ilgiau kaip 120 kalendorinių dienų iš eilės arba ilgiau kaip 140 dienų per paskutinius 12 mėnesių, jeigu įstatymų nustatyta, kad dėl tam tikros ligos pareigos paliekamos ilgesnį laiką;
Tarybos ekspertai
31. Tarybos narių susirinkimas, vadovaudamasis kultūros ir meno sričių bei teritorijų atstovavimo įvairovės principu, viešojo konkurso būdu atrenka ekspertus, kurie teikia Tarybos sprendimams priimti būtinas išvadas. Ekspertai skiriami ne ilgesnei kaip 2 metų kadencijai. Tas pats asmuo Tarybos ekspertu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
32. Tarybos narių susirinkimas prireikus gali kviesti papildomus Lietuvos ir užsienio ekspertus teikti konsultacijas ir išvadas.
33. Sprendimus dėl lėšų skyrimo Tarybos narių susirinkimas priima tik įvertinęs ekspertų išvadas. Ekspertai vertina kultūros ir meno projektų, pretenduojančių gauti Tarybos finansavimą, dokumentus pagal Tarybos narių susirinkimo nustatytus rėmimo ir vertinimo kriterijus. Taryba turi teisę po diskusijos su išvadą rengusiais ekspertais priimti kitokį negu ekspertų rekomenduotą sprendimą. Šiuo atveju sprendimo pagrindimas fiksuojamas Tarybos narių susirinkimo posėdžio protokole.
34. Ekspertu gali būti tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Lietuvos kultūros tarybos įstatymo 8 straipsnio 7 dalyje, asmuo, turintis specialiųjų žinių, įgūdžių, kompetencijos ir patirties, reikalingų spręsti jam pavedamas užduotis. Ekspertais negali būti kultūros ir meno organizacijų vadovai.
35. Ekspertų skaičių, atsižvelgiant į spręstinų klausimų ir (ar) gautų dokumentų skaičių, pobūdį ir sritis, nustato Tarybos narių susirinkimas, suderinus su kultūros ministru.
36. Ekspertai teikia išvadas dėl kiekvieno vertinamo projekto. Prieš pradėdami vertinti jiems pateiktus dokumentus, ekspertai užpildo Tarybos pirmininko nustatytos formos nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.
37. Atliekant dokumentų, kuriais grindžiamas finansavimo suteikimo prašymas, ekspertizę, su dokumentais dirba ne mažiau kaip 2 nepriklausomi ekspertai, kurių kiekvienas pateikia savarankišką išvadą.
Tarybos administracija
39. Tarybos administracija yra Tarybos struktūrinė dalis ir skirta padėti Tarybai įgyvendinti jos funkcijas ir užtikrinti Tarybos veiklą. Ją sudaro valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis. Didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių nustato kultūros ministras. Tarybos administracijos struktūrą, pareigybių sąrašą ir aprašymus, veiklos nuostatus tvirtina Tarybos pirmininkas. Prireikus gali būti steigiama Tarybos administracijos vadovo pareigybė ir jam nustatomi (suteikiami) įgaliojimai vidaus administravimo klausimais.
40. Tarybos administracija:
Tarybos lėšos ir jų naudojimas
41. Tarybos lėšas sudaro Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos Tarybos vykdomoms programoms finansuoti ir jos veiklai administruoti. Tarybai ir jos veiklai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
42. Taryba gali dalyvauti fondų, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų finansuojamose programose ir gauti lėšų (tarp jų ir rėmėjų lėšų) savo funkcijoms atlikti.
43. Taryba valstybės biudžeto ir kitas jai skirtas lėšas naudoja šiems tikslams:
43.3. Tarybos ir ekspertų paslaugoms apmokėti, Tarybos vadovo, administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokesčiui;
V. tarybos VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS