LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO STEIGIMO, JO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ KRAŠTO APSAUGOS MINISTRO ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
2013 m. rugsėjo 23 d. Nr. V-852
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) 13 straipsnio 2 ir 3 dalimis, 13 straipsnio 4 dalies 7 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5272):
1. S u d a r a u šios sudėties Krašto apsaugos ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą:
1.2. Operacinio vertinimo, resursų vertinimo, ekstremaliųjų situacijų prevencijos, elektroninių ryšių organizavimo ir informacijos valdymo grupė:
vadovas – KAM Gynybos politikos ir planavimo departamento direktorius;
nariai: KAM Pajėgumų planavimo departamento direktorius;
KAM Administracijos departamento direktorius;
KAM bendrųjų reikalų departamento direktorius;
Ryšių ir informacinių sistemų tarnybos prie KAM direktorius;
KAM Finansų ir biudžeto departamento direktorius;
Mobilizacijos departamento prie KAM direktorius;
1.3. Visuomenės informavimo grupė:
vadovas – KAM Viešųjų ryšių departamento direktorius;
nariai: Lietuvos kariuomenės (toliau – LK) Strateginės komunikacijos departamento direktorius;
krašto apsaugos ministro patarėjas viešiesiems ryšiams;
KAM Tarptautinių ryšių ir operacijų departamento direktorius;
KAM Euroatlantinio bendradarbiavimo departamento direktorius.
2. T v i r t i n u Krašto apsaugos ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus (pridedama).
3. P a v e d u LK vadui skirti LK Jungtinio štabo ryšių karininką LK Jungtinių operacijų centro ir Krašto apsaugos ministerijos Ekstremaliųjų operacijų centro veiksmams koordinuoti ir apie tai informuoti Krašto apsaugos ministerijos Ekstremaliųjų operacijų centro koordinatorių.
4. N u r o d a u KAM bendrųjų reikalų departamento direktoriui:
4.1. organizuoti Krašto apsaugos ministerijos Ekstremaliųjų operacijų centro patalpų ir darbo vietų įrengimą;
5. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
5.1. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2008 m. rugsėjo 26 d. įsakymą Nr. V-911 „Dėl Krašto apsaugos ministerijos ekstremaliųjų situacijų valdymo centro nuostatų patvirtinimo“;
5.2. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2008 m. rugsėjo 26 d. įsakymą Nr. V-912 „Dėl Krašto apsaugos ministerijos ekstremaliųjų situacijų valdymo centro“;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro
2013 m. rugsėjo 23 d. įsakymu Nr. V-852
KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Krašto apsaugos ministerijos Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Krašto apsaugos ministerijos (toliau – KAM) Ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) tikslus, uždavinius, funkcijas, jo sudarymo, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.
2. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 49-1325), Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 49-1325; 2009, Nr. 159-7207), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5272), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1212 „Dėl Gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotinų darbų, įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimo ir jų padarinių šalinimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5271), ekstremaliųjų situacijų valdymo planu, kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. OPERACIJŲ CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
4. Pagrindiniai Operacijų centro veiklos tikslai – vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, užtikrinti Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos (toliau – Vyriausybės komisija) priimtų sprendimų įgyvendinimą, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.
5. Operacijų centro uždaviniai:
5.1. užtikrinti Vyriausybės komisijos priimtų sprendimų įgyvendinimą, koordinuojant veiksmus su Lietuvos kariuomenės Jungtinių operacijų centru;
6. Operacijų centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
6.1. vertina susidariusią ekstremaliąją situaciją, jos keliamą pavojų krašto apsaugos sistemos (toliau – KAS) institucijoms ir jų veiklai;
6.2. vertina ir koordinuoja resursų, kurie gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar situacijai likviduoti, padariniams šalinti kaupimą šiems tikslams pasiekti;
6.3. informuoja krašto apsaugos ministrą, Vyriausybės komisiją, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – PAGD), savivaldybės, kurios teritorijoje įvyko ekstremalusis įvykis, ekstremaliųjų situacijų komisiją, o prireikus ir kitas valstybės institucijas, apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją ir jos eigą;
6.4. renka, analizuoja, vertina ir sistemina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
6.5. keičiasi informacija su kitų ministerijų, institucijų ir ūkio subjektų, esančių ekstremaliosios situacijos zonoje, operacijų centrais, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremaliojo įvykio ar situacijos eigą;
6.6. krašto apsaugos ministro pavedimu teikia Vyriausybės komisijai pasiūlymus ir sprendimų dėl tarpininkavimo, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė įstatymų nustatyta tvarka skirtų lėšų, reikalingų ekstremaliosios situacijos lokalizavimo ir padarinių šalinimo darbams atlikti, projektus;
6.7. teikia PAGD ir Vyriausybės komisijai pasiūlymus dėl bendradarbiavimo ir pagalbos teikimo ekstremaliųjų situacijų atvejais, sutarčių sudarymo su kaimyninėmis valstybėmis ir tarptautinėmis organizacijomis;
III. OPERACIJŲ CENTRO SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
7. Operacijų centro koordinatorius:
7.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centrui skirtų uždavinių ir funkcijų vykdymą;
7.2. pagal kompetenciją teikia Vyriausybės komisijai, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti ir padariniams šalinti reikalingų priemonių ir veiksmų;
7.3. teikia krašto apsaugos ministrui pasiūlymus ir sprendimus dėl Operacijų centro personalinės sudėties ir darbo organizavimo;
7.4. informuoja krašto apsaugos ministrą apie įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir situacijų eigą ar jų kilimo grėsmę ir priemones, kurių numatoma imtis;
7.6. neatvykus pagal kompetenciją atsakingam asmeniui, koordinatorius gali paskirti laikinai pagal kompetenciją atsakingą asmenį iš atitinkamos grupės narių;
8. Operacinio vertinimo, resursų vertinimo, ekstremaliųjų situacijų prevencijos, elektroninių ryšių organizavimo ir informacijos valdymo grupė:
8.2. prognozuoja ekstremaliosios situacijos eigą, padarinių mastą ir pobūdį, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
8.3. vertina susidariusią situaciją, teikia Operacijų centro koordinatoriui pasiūlymus dėl reikalingų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių resursų panaudojimo;
8.4. keičiasi informacija su kitų institucijų ekstremaliųjų situacijų operacijų centrais, analizuodama, vertindama ir prognozuodama įvykio, ekstremaliojo įvykio ar situacijos eigą;
8.5. teikia už Visuomenės informavimą atsakingai grupei pasiūlymus dėl įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar situacijų metu rekomenduojamų asmens apsaugos priemonių ir būdų;
8.6. likvidavus įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar situacijas, renka ir apibendrina informaciją, įgytą patirtį ir teikia krašto apsaugos ministrui pasiūlymus dėl ekstremaliųjų situacijų valdymo plano tikslinimo;
8.7. renka, analizuoja, vertina ir sistemina duomenis, informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar situaciją. Surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar situaciją, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui;
8.8. apie gresiantį ar įvykusį įvykį, ekstremalųjį įvykį ar situaciją informuoja Vyriausybės komisiją, PAGD, savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisiją, KAS institucijas ir įstaigas, o prireikus ir kitas valstybės institucijas;
8.11. rengia Operacijų centro protokolus, užtikrina Operacijų centro koordinatoriaus priimtų sprendimų ir kitų Operacijų centro darbo metu parengtų dokumentų įforminimą ir tinkamą tvarkymą;
8.12. inicijuoja ir gavusi krašto apsaugos ministro nurodymą organizuoja būtinų materialinių išteklių naudojimą įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti;
8.13. pagal kompetenciją koordinuoja materialinių išteklių, reikalingų būtiniausioms darbo ir išgyvenimo sąlygoms atkurti, naudojimą;
8.14. organizuoja ir koordinuoja KAM rezervo priemonių naudojimą įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, žmonėms ir turtui gelbėti;
8.16. organizuoja radijo ir telefono ryšių ir elektroninės informacinės sistemų naudojimą Operacijų centro darbo vietose;
8.18. administruoja Operacijų centro radijo ir telefono (fiksuotojo ir judriojo) ryšių, elektroninių duomenų perdavimo įrangą ir tinklus;
9. Visuomenės informavimo grupė:
9.1. pagal kompetenciją rengia ir platina visuomenei skirtą informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;
10. Operacijų centras pagal kompetenciją vykdo kitas funkcijas, būtinas organizuojant, koordinuojant įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, žmonių ir turto gelbėjimą.
IV. OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS IR VEIKLA
12. Krašto apsaugos ministras ar jo įgaliotas asmuo Operacijų centrą sušaukia:
12.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;
13. Atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą, Operacijų centro koordinatorius:
13.1. gali inicijuoti viso Operacijų centro ar reikiamų Operacijų centro grupių arba kai kurių jų narių sušaukimą;
15. Operacijų centro nariai atlieka jiems pavestas funkcijas iš anksto įrengtose Operacijų centro patalpose ir (ar) darbo vietose. Operacijų centro koordinatoriaus sprendimu Operacijų centro nariai gali dirbti slėptuvėse, kai būtina užtikrinti jų apsaugą nuo gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos.
16. Darbo metu Operacijų centro nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – per keturias valandas. Tais atvejais, kai Operacijų centro nariai atostogauja (yra nepasiekiami), taip pat jų ligos atveju, Operacijų centro veikloje turi dalyvauti Operacijų centro narių tiesiogines tarnybines (pareigines) funkcijas atliekantys (juos pavaduojantys) asmenys.