LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TEISINGUMO MINISTRO 2003 M. BALANDŽIO 14 D. ĮSAKYMO NR. 102 „DĖL TEISĖS INSTITUTO ĮSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. birželio 14 d. Nr. 1R-182

Vilnius

 

1. Pakeičiu Teisės instituto įstatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2003 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. 102 „Dėl Teisės instituto įstatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 47-2085), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. Pavedu Teisės instituto direktoriui atlikti teisinės registracijos pakeitimus.

 

 

 

L. E. TEISINGUMO MINISTRO PAREIGAS                                     GINTAUTAS BUŽINSKAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2003 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. 102

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2006 m. birželio 14 d. įsakymo Nr. 1R-182

redakcija)

 

TEISĖS INSTITUTO ĮSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Teisės institutas (toliau vadinama – Institutas) yra biudžetinė įstaiga. Instituto veikla finansuojama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimais, taip pat kitomis teisėtai įgytomis lėšomis. Institutas yra valstybės mokslo įstaiga.

2. Institutas savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu (Žin., 1991, Nr. 7-191; 2002, Nr. 68-2758), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiais įstatais.

3. Instituto savininko teises ir pareigas, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. lapkričio 23 d. nutarimu Nr. 484 „Dėl Teisės instituto steigimo“ (Žin., 1991, Nr. 36-995), įgyvendina Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija). Institutas yra atskaitingas Teisingumo ministerijai.

4. Institutas yra viešasis juridinis asmuo, turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir pavadinimu „Teisės institutas“ ir sąskaitą banke.

5. Instituto buveinės adresas – Gedimino pr. 39 /Ankštoji g. 1, LT-01109 Vilnius.

 

II. INSTITUTO VEIKLA, TEISĖS IR PAREIGOS

 

6. Pagrindinis Instituto veiklos tikslas yra kurti mokslinius pagrindus teisinei sistemai tobulinti.

7. Pagrindinė Instituto veiklos sritis – moksliniai tyrimai.

8. Siekdamas užsibrėžto tikslo, Institutas vykdo šias veiklas:

8.1. atlieka taikomuosius mokslinius teisinės sistemos tyrimus;

8.2. dalyvauja rengiant įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

8.3. teikia pastabas, išvadas ir pasiūlymus dėl teisės norminių aktų projektų;

8.4. atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų, jų projektų teisines bei kriminologines ekspertizes;

8.5. leidžia mokslinius darbus ir metodines priemones;

8.6. kaupia, analizuoja, sistemina ir teikia Teisingumo ministerijai bei kitoms suinteresuotoms valstybės institucijoms teisinę bei kriminologinę informaciją;

8.7. dalyvauja keliant teisininkų kvalifikaciją ir visuomenės teisiniame švietime.

9. Institutas turi teisę:

9.1. Lietuvos Respublikos teisės aktų bei patikėtojo nustatyta tvarka ir sąlygomis valdyti ir naudoti patikėjimo teisėmis perduotą turtą, disponuoti šiuo turtu;

9.2. Lietuvos Respublikos teisės aktų bei panaudos davėjo nustatyta tvarka ir sąlygomis valdyti ir naudoti panaudos teise perduotą turtą;

9.3. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;

9.4. nustatyti savo organizacinę struktūrą, steigti padalinius, sudaryti savivaldos organus;

9.5. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis naudoti Instituto mokslo ir kitų darbuotojų kūrybinės veiklos rezultatus;

9.6. nustatyti Instituto teikiamų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus, išskyrus atvejus, kai tai reguliuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai arba kai paslaugos teikiamos Teisingumo ministerijai;

9.7. savo veiklai plėtoti naudoti visus teisėtus finansinius išteklius;

9.8. siekiant spręsti iškylančius mokslinės veiklos, ūkinius ar socialinius uždavinius, palaikyti nuolatinius ar laikinus ryšius ir vienytis su kitomis mokslo ir studijų institucijomis, taip pat kitais asmenimis;

9.9. Pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus savarankiškai planuoti savo veiklą.

10. Institutas turi šias pareigas:

10.1. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti savo ūkinės-finansinės veiklos apskaitą ir valstybės įgaliotoms institucijoms teikti informaciją, kurios reikia Instituto ūkinei bei finansinei veiklai kontroliuoti;

10.2. Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti raštvedybą ir dokumentų tvarkymą, saugojimą, naudojimą bei perdavimą valstybiniams archyvams;

10.3. rūpintis savo darbuotojų darbo, o esant galimybei – ir buities bei poilsio sąlygomis.

11. Institutas turi ir kitas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytas teises bei pareigas.

 

III. INSTITUTO VALDYMAS

 

12. Instituto valdymo organas yra Instituto direktorius (toliau vadinama – Direktorius). Instituto savivaldos organai yra mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimas ir Taryba.

13. Mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimas šaukiamas ypatingiems Instituto veiklos klausimams spręsti, tačiau ne rečiau kaip kartą per metus. Mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimą sudaro visi Instituto mokslo darbuotojai ir tyrėjai, jis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip 2/3 mokslo darbuotojų bei tyrėjų. Mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimo nutarimai priimami paprasta balsų dauguma.

14. Mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimas:

14.1. renka Tarybos narius;

14.2. svarsto ir tvirtina Direktoriaus metinį pranešimą, kuriame informuojama apie Instituto mokslinę, ūkinę, komercinę ir kitą veiklą, socialinių klausimų sprendimą;

14.3. renka Instituto revizijos komisiją (toliau vadinama – Revizijos komisija);

14.4. tvirtina Revizijos komisijos ataskaitą.

15. Taryba:

15.1. rengia Instituto įstatų projektą ir teikia teisingumo ministrui;

15.2. vertina Institute vykdomos mokslinės veiklos rezultatus bei vykdo Instituto mokslinės veiklos ekspertizę;

15.3. teikia siūlymus dėl organizacinės Instituto struktūros, Instituto mokslinės veiklos krypčių nustatymo, perspektyvinio veiklos plano, išlaidų sąmatų bei pelno paskirstymo principų;

15.4. nustato mokslo darbuotojų ir tyrėjų kvalifikacinius reikalavimus, jų atestavimo ir viešų konkursų mokslo darbuotojų pareigoms eiti tvarką;

15.5. teikia teisingumo ministrui siūlymus dėl Direktoriaus kandidatūros;

15.6. sprendžia Instituto mokslo darbuotojų ir tyrėjų bei Direktoriaus ginčus, susijusius su mokslinės veiklos vykdymu.

16. Taryba sudaroma iš 9 narių, iš kurių 2 skiria teisingumo ministras ir 7 renka mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimas. Į Tarybą gali būti renkami arba skiriami įvairių teisės šakų mokslo darbuotojai, taip pat specialistai, dirbantys Instituto veiklos profilį atitinkantį darbą.

17. Mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimas Tarybos narius renka slaptu balsavimu.

18. Tarybos narių rinkimus (prieš mėnesį iki Tarybos įgaliojimų pabaigos) organizuoja Direktorius (jo nesant – pavaduotojas), o reorganizuojant Institutą – teisingumo ministras (paskelbus reorganizavimą). Tarybos narių nuo Instituto rinkimams organizuoti Direktorius arba teisingumo ministras sudaro rinkiminę komisiją.

19. Kandidatu į renkamus Tarybos narius gali būti iškeltas arba pats pasisiūlyti kiekvienas asmuo nepriklausomai nuo darbovietės, jeigu jo savybės atitinka kandidatui į Tarybos narius keliamus reikalavimus.

20. Taryba renka pirmininką ir sekretorių ir dirba pagal savo patvirtintą reglamentą.

21. Įgaliojimai Tarybai suteikiami dvejiems metams.

22. Institutui vadovauja ir atstovauja Direktorius. Direktorius turi būti mokslininkas.

23. Direktorių, Tarybai patarus, ne ilgesnei kaip penkerių metų kadencijai į pareigas skiria ir nustato jam atlyginimą teisingumo ministras. Direktorius atleidžiamas iš pareigų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

24. Direktorius už savo veiklą atsiskaito teisingumo ministrui, Tarybai ir mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimui.

25. Direktorius turi du pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų teisės aktų nustatyta tvarka, nustato jų kompetenciją.

26. Direktorius:

26.1. atsako už tai, kad Instituto veikla atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymus, Instituto įstatus ir kitus teisės aktus;

26.2. užtikrina Instituto mokslinių, metodinių ir kitų teisinės veiklos krypčių įgyvendinimą;

26.3. leidžia įsakymus, sudaro Instituto sutartis su juridiniais ir fiziniais asmenimis arba įgalioja sudaryti sutartis kitą Instituto darbuotoją;

26.4. skelbia konkursus Instituto darbuotojų pareigoms eiti, skiria asmenis į pareigas Institute bei atleidžia iš jų, tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus;

26.5. nustato Instituto darbuotojų darbo užmokestį, skatina darbuotojus bei skiria jiems drausmines nuobaudas;

26.6. užtikrina saugias darbo sąlygas;

26.7. atsako už įstaigos finansinę veiklą, tinkamą turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo;

26.8. teikia Tarybai vertinti pagrindines įstaigos mokslinės veiklos kryptis, metines ataskaitas, metines pajamų ir išlaidų sąmatas bei jų įvykdymo ataskaitas;

26.9. tvirtina Instituto organizacinę struktūrą ir struktūrinių padalinių nuostatus;

26.10. ne rečiau kaip kartą per metus Direktorius kviečia mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimą, kuriame informuoja apie Instituto mokslinę, ūkinę, ir kitą veiklą, socialinių klausimų sprendimą;

26.11. atlieka kitas su Instituto valdymu bei veikla susijusias funkcijas, kurios nepriskirtos mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimo ar Tarybos kompetencijai.

27. Nesant Direktoriaus jo funkcijas vykdo jo įgaliotas pavaduotojas.

28. Institute sudaroma Direktoriaus patariamoji institucija – Instituto administracija (toliau vadinama – Administracija), kurią sudaro Direktorius, jo pavaduotojai, Instituto struktūrinių padalinių vadovai, jų pavaduotojai bei Instituto mokslinis sekretorius.

29. Administracija:

29.1. nagrinėja perspektyvinį Instituto veiklos planą;

29.2. rengia kasmetines Instituto veiklos programas;

29.3. svarsto organizacinius Instituto veiklos klausimus.

30. Mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimas renka Revizijos komisiją dvejiems metams iš trijų asmenų Instituto ūkinei finansinei veiklai tikrinti. Kartą per metus Revizijos komisija atsiskaito mokslo darbuotojų ir tyrėjų susirinkimui. Direktorius Revizijos komisijos prašymu privalo pateikti dokumentus, susijusius su Instituto veikla, taip pat sudaryti sąlygas patikrinti Institute esamus vertybinius popierius, prekes, materialinius išteklius ir kitas vertybes. Revizijos komisijos nariai privalo saugoti komercines paslaptis, kurias sužinojo kontroliuodami Instituto veiklą.

 

 

IV. INSTITUTO TURTAS IR LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

31. Institutas valstybės turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise.

32. Instituto lėšas sudaro:

32.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai;

32.2. pajamos, gautos iš mokslinės veiklos bei teikiamų paslaugų;

32.3. Lietuvos, užsienio ir tarptautinių fondų bei organizacijų lėšos;

32.4. lėšos, gautos už dalyvavimą tarptautinėse mokslinėse programose;

32.5. lėšos, gautos kaip parama;

32.6. kitos teisėtai įgytos lėšos.

33. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

34. Instituto finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V. DARBUOTOJAI, JŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

35. Darbo santykius Institute reglamentuoja:

35.1. Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kiti teisės aktai;

35.2. Instituto įstatai, Instituto vidaus darbo tvarkos taisyklės, Instituto darbo reglamentas, pareigybių aprašymai ir kolektyvinė sutartis.

36. Į mokslo darbuotojų, tyrėjų ir mokslinio sekretoriaus pareigas asmenys skiriami viešo konkurso būdu ne ilgesniam kaip penkerių metų laikotarpiui. Jeigu mokslo darbuotojo ar kito tyrėjo pareigos steigiamos konkrečiam projektui vykdyti, viešą konkursą laimėjęs asmuo į pareigas skiriamas to projekto vykdymo laikotarpiui. Direktorius ne ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui gali be konkurso priimti dirbti mokslo darbuotojus, tyrėjus ir mokslinį sekretorių pagal terminuotą darbo sutartį. Šiems asmenims taikomi atitinkamoms pareigoms nustatyti reikalavimai. Tolesniam darbui Institute toks asmuo gali būti priimtas tik viešo konkurso būdu.

37. Konkursą laisvoms pareigoms užimti skelbia Direktorius. Konkurso komisija sudaroma teisės aktų nustatyta tvarka.

38. Mokslo darbuotojų ir kitų tyrėjų profesines teises ir pareigas reglamentuoja Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas.

39. Vyresni kaip 65 metų mokslo darbuotojai ir kiti tyrėjai gali dirbti Institute, jei Taryba pritaria, kad su jais būtų sudaroma terminuota darbo sutartis ne ilgesniam kaip trejų metų laikotarpiui. Tokia sutartis Tarybos sprendimu gali būti sudaroma pakartotinai. Vyresni nei 65 metų amžiaus asmenys negali būti skiriami Instituto direktoriaus pavaduotojais, struktūrinių padalinių vadovais, jų pavaduotojais ar moksliniu sekretoriumi. Vyresniems kaip 65 metų asmenims, kurie eina šias pareigas ir kurių kadencija dar nėra pasibaigusi, šio punkto reikalavimai netaikomi iki kadencijos pabaigos.

40. Su kitas paslaugas bei ūkines ir technines funkcijas atliekančiais darbuotojais, vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir kitais teisės aktais, sudaromos darbo sutartys.

41. Direktorius ir Instituto padalinių vadovai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už tai, kad Institute ir jo padaliniuose būtų laikomasi darbų saugos reikalavimų ir būtų vykdomi kolektyvinės sutarties įsipareigojimai.

 

VI. INSTITUTO REORGANIZAVIMAS, PERTVARKYMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

42. Institutas pertvarkomas, reorganizuojamas ar likviduojamas, taip pat jo steigimo dokumentai keičiami įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________