LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007-2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ PIRMOS VEIKLOS SRITIES „PARAMA PROGRAMOS PARENGIMUI, VALDYMUI, PRIEŽIŪRAI IR KONTROLEI“ IR ANTROS VEIKLOS SRITIES „INFORMAVIMAS IR VIEŠUMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2007 m. gegužės 31 d. Nr. 3D-270
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2001, Nr. 92-3215; 2002, Nr. 66-2717), 5.1 ir 5.15 punktais ir atsižvelgdama į 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2012/2006 (OL 2006 L384, p. 8), 66 straipsnio, 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1974/2006, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. balandžio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 434/2007 (OL 2007 L 104, p. 8), nuostatas, ir siekdama pasirengti Lietuvos Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos įgyvendinimui:
1. Tvirtinu Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ pirmos veiklos srities „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ ir antros veiklos srities „Informavimas ir viešumas“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).
2. Pavedu Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos ir atsakingiems Žemės ūkio ministerijos administracijos savarankiškiems struktūriniams padaliniams parengti Lietuvos Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ pirmos veiklos srities „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ ir antros veiklos srities „Informavimas ir viešumas“ įgyvendinimo procedūrų aprašus.
3. Nustatau, kad, kol bus įdiegti reikalingi Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos informacinės technologinės sistemos pakeitimai, Paramos sutartyje (šio įsakymo 1 punktu patvirtintų taisyklių 3 priedas) numatytas avansas paramos gavėjui išmokamas iš Specialiosios Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai programos (bendrojo finansavimo lėšos) šiam tikslui skirtų lėšų. Atlikus minėtos sistemos pakeitimus, avansas Paramos gavėjui išmokamas iš EŽŪFKP programos ir ES bendrojo finansavimo lėšų.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2007 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 3D-270
LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ PIRMOS VEIKLOS SRITIES „PARAMA PROGRAMOS PARENGIMUI, VALDYMUI, PRIEŽIŪRAI IR KONTROLEI“ IR ANTROS VEIKLOS SRITIES „INFORMAVIMAS IR VIEŠUMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos (toliau – KPP) priemonės „Techninė pagalba“ (toliau – Priemonė) pirmos veiklos srities „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ (toliau – pirma veiklos sritis) ir antros veiklos srities „Informavimas ir viešumas“ (toliau – antra veiklos sritis) įgyvendinimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai EŽŪFKP paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2012/2006 (OL 2006 L 384, p. 8), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. balandžio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 434/2007 (OL 2007 L 104, p. 8), 2006 m. rugsėjo 5 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1320/2006, nustatančiu perėjimo prie Tarybos reglamente (EB) Nr. 1698/2005 numatytos paramos kaimo plėtrai taisykles (OL 2006 L 243, p. 6), 2006 m. gruodžio 7 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1975/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 kontrolės procedūrų įgyvendinimo ir kompleksinio paramos susiejimo įgyvendinimo taisykles, susijusias su paramos kaimo plėtrai priemonėmis (OL 2006 L 368, p. 74), su paskutiniais pakeitimais, padarytais reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programa ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562).
II. VARTOJAMOS SĄVOKOS
2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
2.1. Mokėjimo prašymas -valdymo institucijos nustatytos formos dokumentas, kurį paramos gavėjas teikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra), prašydamas išmokėti paramos lėšas.
2.2. Parama – Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (toliau – EŽŪFKP) ir bendrojo finansavimo lėšos, numatytos valstybės biudžete, skirtos paramos gavėjui.
2.3. Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris atitinka tinkamumo paramai gauti kriterijus ir kuriam skirta parama.
2.4. Paramos teikėjas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – ministerija), kai paramos gavėjas – Agentūra, ir Agentūra, kai paramos gavėjas – ministerija.
2.5. Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal Priemonę, skyrimo sutartis. Šia paramos sutartimi nustatoma skiriamos paramos suma, paramos teikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės, pareigos ir kt.
2.6. Pareiškėjas – institucija, nustatyta tvarka pateikusi tinkamai užpildytą paraišką paramai gauti. Pareiškėju paramai pagal Priemonę gauti gali būti institucija (ministerija arba Agentūra), tiesiogiai susijusi su KPP įgyvendinimu.
2.7. Tinkamos finansuoti išlaidos – paramos gavėjo įgyvendinant projektą faktiškai padarytos būtinos išlaidos, atitinkančios paramos sutartyje nurodytas sąlygas ir nepažeidžiančios Europos Sąjungos (toliau – ES) ir nacionalinių teisės aktų nuostatų.
2.8. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatymas (Žin., 2002, Nr. 72-3009), reglamentas (EB) Nr. 1698/2005, reglamentas (EB) Nr. 1975/2006, reglamentas (EB) Nr. 1974/2006, reglamentas (EB) Nr. 1320/2006, Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programa ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklės.
III. PRIEMONĖS TIKSLAI
IV. LĖŠOS PRIEMONEI ĮGYVENDINTI BEI PARAMOS DYDIS
4. Lėšos Priemonei įgyvendinti skiriamos iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų valstybės biudžete.
5. Tinkamos projektų įgyvendinimo išlaidos pagal Priemonę kompensuojamos 100 proc. – 75 proc. iš EŽŪFKP ir 25 proc. iš bendrojo finansavimo lėšų.
V. REMIAMA VEIKLA
7. Pagal pirmą veiklos sritį parama gali būti teikiama:
7.1. KPP priežiūros komiteto veiklai ir kitai susijusiai veiklai organizuoti ir pakomitečių bei KPP projektų atrankos komitetų, darbo grupių, susijusių su paramos įgyvendinimu, posėdžiams organizuoti;
7.3. pasirengimui įgyvendinti KPP, jos valdymui, projektų vertinimui ir atrankai, KPP ir projektų priežiūrai bei kontrolei;
7.4. informacinių ir kompiuterinių sistemų, susijusių su KPP priemonių administravimu, įsigijimui, diegimui, priežiūrai;
8. Pagal antrą veiklos sritį parama gali būti teikiama:
8.1. seminarams, konferencijoms, mokymams ir kt. renginiams, susijusiems su KPP įgyvendinimu, organizuoti, kai jų tikslinės grupės nėra paramos gavėjo bei su KPP įgyvendinimu ir administravimu susijusių institucijų atstovai;
8.2. viešinimui organizuoti: informuoti apie KPP tikslus ir strategiją, parengti ir įgyvendinti informavimo strategiją ir veiksmų planus, leisti informacinę medžiagą, organizuoti informacinius renginius, skatinti partnerystės plėtrą;
VI. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
9. Tinkamos finansuoti išlaidos yra tos, kurios atitinka šiuos reikalavimus:
9.4. patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d. iki 2015 m. rugpjūčio 31 d. Tikslus išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti terminas nustatomas paramos sutartyse. Projektų audito išlaidos gali būti patirtos ne vėliau kaip per mėnesį po išlaidų tinkamumo finansuoti pagal paramos sutartį laikotarpio pabaigos;
9.5. yra tiesiogiai susijusios su paramos gavėjo vykdoma veikla, remiama pagal Priemonę, ir atsiranda dėl šios veiklos vykdymo;
10. Pagal pirmą veiklos sritį gali būti finansuojamos šios išlaidos:
10.1. darbo užmokestis, valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, kurių visas darbo laikas yra skiriamas darbui, susijusiam su KPP įgyvendinimu ir administravimu, atlikti;
10.2. paslaugų pirkimas:
10.2.2. konsultavimo, mokymų, sertifikavimo, audito, studijų, tyrimų, nuomos, turto draudimo, kitų paslaugų, susijusių su paramos gavėjui priskirtomis KPP įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, pirkimas;
10.3. dalyvavimo konferencijose, seminaruose, kituose renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su paramos gavėjui priskirtomis KPP įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, išlaidos;
10.4. renginių, susijusių su KPP įgyvendinimu ir administravimu, organizavimo išlaidos, kai šie renginiai yra skirti KPP parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei;
10.5. stebėsenos komitetų ir pakomitečių, darbo grupių, kitų susirinkimų, susijusių su KPP įgyvendinimu ir administravimu, organizavimo išlaidos. Šios išlaidos taip pat gali apimti ekspertų ir kitų šių komitetų, pakomitečių ir susirinkimų išlaidas, jeigu jų dalyvavimas yra būtinas veiksmingam KPP įgyvendinimui ir administravimui užtikrinti;
10.6. kitos išlaidos:
10.6.5. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas yra būtinas KPP įgyvendinimui ir administravimui užtikrinti. Tinkamos finansuoti yra tik tos ilgalaikio materialaus ir nematerialaus turto įsigijimo išlaidos, kurios gali būti priskirtos KPP ir programos, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančios KPP, įgyvendinimo laikotarpiui;
10.6.6. kai ilgalaikis materialusis turtas yra įsigyjamas išperkamosios nuomos būdu – ta išperkamosios nuomos mokesčio dalis, kuri yra skirta apmokėti turto rinkos kainai ir kurią galima priskirti KPP ir programos, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančios KPP, įgyvendinimo laikotarpiui. Papildomos išlaidos (mokesčiai, nuomotojo pelnas, palūkanos, pridėtinės išlaidos, draudimo mokesčiai), susijusios su turto įsigijimu išperkamosios nuomos būdu, nefinansuojamos;
10.6.9. transporto išlaidos – automobilių eksploatavimui bei jų priežiūrai užtikrinti reikalingų priemonių bei paslaugų įsigijimo išlaidos;
11. Pagal pirmą veiklos sritį paramos gavėjo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su jam priskirtomis KPP įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, ir nepakankamai pagrįstos išlaidos vadovaujantis taisyklių VIII skyriaus nuostatomis, nefinansuojamos.
12. Pagal antrą veiklos sritį gali būti finansuojamos išlaidos:
12.1. studijų, tyrimų, seminarų, konferencijų, mokymų, konsultacijų ir kitų keitimosi patirtimi renginių, tiesiogiai susijusių su KPP įgyvendinimu ir administravimu, organizavimo išlaidos. Remiami seminarai ir konferencijos, mokymai, konsultacijos ir kiti keitimosi patirtimi renginiai, kurių tikslinės grupės nėra paramos gavėjo bei su KPP įgyvendinimu ir administravimu susijusių institucijų atstovai;
12.2. viešinimo ir informavimo išlaidos, viešinimo ir informavimo strategijų, programų, planų rengimo, įgyvendinimo bei jų vertinimo, viešosios nuomonės analizės, žiniasklaidos stebėsenos ir analizės, viešinimo ir informavimo radijo, televizijos laidose, spaudoje, internete, per naujienų agentūrų tinklus ir kitais būdais, informacinės medžiagos rengimo, leidybos ir platinimo informacinių ir reklaminių kampanijų, informacinių renginių, kampanijų, konkursų organizavimo, dalyvavimo parodose, leidinių leidybos bei platinimo, informacinės, reklaminės, techninės priemonės, interneto svetainių sukūrimo ir palaikymo bei kitos su viešinimu ir informavimu susijusios išlaidos;
13. Pagal antrą veiklos sritį negali būti finansuojamos šios išlaidos:
13.1. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su paramos gavėjui priskirtomis KPP įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis ir, vadovaujantis VIII skyriaus nuostatomis, nepakankamai pagrįstos išlaidos;
13.2. darbo užmokestis ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos paramos gavėjo darbuotojams;
14. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) nėra tinkamos finansuoti išlaidos iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, todėl jis yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Specialiosios Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai programos (bendrojo finansavimo lėšos ir PVM) lėšų.
15. Pagal abi veiklos sritis paramos gavėjas visus pirkimus privalo vykdyti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nustatyta tvarka. Esant poreikiui, viešųjų pirkimų procedūras paramos gavėjas derina su paramos teikėju.
16. Darbuotojų tarnybinių komandiruočių į užsienio valstybes bei Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos privalo būti apmokamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (Žin., 2004, Nr. 74-2555), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 3D-633 „Dėl Komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminimo tvarkos“ (Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. rugpjūčio 5 d. įsakymo Nr. Nr. 3D-396 redakcija), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 3D-374 „Dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį“ (Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. 3D-303 redakcija).
17. Skaičiuojant su darbo santykiais susijusias išlaidas, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl Biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655), Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitais teisės aktais.
VII. METINIO PARAMOS LĖŠŲ LIMITO NUSTATYMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, ATRANKA IR PARAMOS SUTARČIŲ PASIRAŠYMAS
18. Priemonei numatytų lėšų paskirstymas tarp paramos gavėjų tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.
19. Agentūra teikia detalų poreikį lėšoms pagal pirmą ir antrą veiklos sritis ministerijos Kaimo plėtros departamentui, kuris, įvertinęs numatomų išlaidų tinkamumą, teikia išvadas ir ministerijos detalų lėšų poreikio projektą žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintam Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ priežiūros komitetui (toliau – Priežiūros komitetas). Priežiūros komitetas išvadas apsvarsto bei priima sprendimą dėl poreikyje numatytų įgyvendinti priemonių tikslingumo bei pagrįstumo.
20. Atsižvelgiant į Priežiūros komiteto sprendimą, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinamas paramos lėšų limitas trejiems metams, išskaidant paramos lėšas pamečiui pagal atskiras veiklos sritis. Paramos lėšų limitas nurodo didžiausią galimą Priemonės paramos sumą kiekvieniems metams kiekvienam paramos gavėjui projektams įgyvendinti, kuri paramos gavėjui gali būti išmokėta pagal pasirašytas paramos sutartis, jeigu jie įvykdys visus paramos sutartyse nustatytus įsipareigojimus ir atsiskaitys už gautas paramos lėšas šiose taisyklėse ir paramos sutartyse nustatyta tvarka.
23. Paraiškoje (1 priedas) turi būti nurodyta numatoma vykdyti veikla pagrindžiant siekiamų rezultatų tikslingumą, finansiškai (ekonomiškai) ir techniškai naudingo pasirinkto būdo rezultatams pasiekti ištekliai, šio būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo terminai bei projekto finansinei paramai gauti pagal Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Techninė pagalba“ išlaidų planas (2 priedas).
24. Paraiškoje nurodoma projekto įgyvendinimo laikotarpiui reikalinga lėšų suma, kuri negali viršyti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinto paramos lėšų limito. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali būti ilgesnis nei treji metai, išskyrus projektų audito išlaidas, kurios gali būti patirtos per mėnesį po išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pabaigos.
25. Paraiškos įvertinti teikiamos:
26. Paramos teikėjas, per 30 kalendorinių dienų įvertinęs paraišką, informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl paraiškos paramai gauti tinkamumo ar netinkamumo.
27. Pareiškėjas, gavęs pranešimą apie teigiamą sprendimą dėl paraiškos paramai gauti tinkamumo, parengia paramos sutarties projektą (3 priedas), jį suderina su paramos teikėju ir išsiunčia paramos teikėjui su pasiūlymu pasirašyti paramos sutartį, kuriame nurodomas pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį terminas. Su paramos sutarties projektu pateikiama projekto finansinei paramai gauti pagal Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Techninė pagalba“ išlaidų plano 2 lentelė „Detalus projekto išlaidų planas“.
30. Skiriamos paramos suma paramos sutartyje nurodoma kaip galima didžiausia paramos suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus paramos sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir šių taisyklių nustatyta tvarka atsiskaitys už gautas paramos lėšas. Paramos gavėjui įvykdžius ne visus įsipareigojimus, paramos suma pagal paramos sutartį atitinkamai mažinama.
32. Paramos sutartyje turi būti nustatyta paramos lėšų išmokėjimo tvarka, mokėjimo prašymų (4 priedas) ir projekto įgyvendinimo ataskaitų (5 priedas) teikimo paramos teikėjui tvarka, kitos paramos teikimo sąlygos bei reikalavimai dėl projekto įgyvendinimo dokumentų teikimo paramą administruojančioms institucijoms ir jų saugojimo, paramos sutarties sąlygų nesilaikymo pasekmės, paramos sutarties pakeitimo sąlygos ir tvarka, jei dėl objektyvių ir svarbių priežasčių tokie pakeitimai yra būtini, paramos sustabdymo ar paramos grąžinimo tvarka, jei paramos gavėjas pažeidė paramos sutarties sąlygas, kitos sąlygos.
33. Jokie su paramos teikėju raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti paramos teikėją apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su paramos sutarties ir projekto įgyvendinimu.
34. Paramos sutartis turi būti keičiama, jeigu:
35. Paramos gavėjas turi teisę projektui skirtas Priemonės lėšas skirti nenumatytoms projekto paraiškoje veikloms tik tokiu atveju, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų bei maksimalios projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas paramos gavėjas privalo informuoti paramos teikėją, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį projekto tikslams, uždaviniams ir atskiroms veiklos sritims. Jeigu, paramos teikėjo nuomone, toks perskirstymas nėra pakankamai pagrįstas ir negali būti atliktas, paramos gavėjas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas gavimo dienos. Paramos teikėjui per šį terminą nepateikus prieštaravimo, paramos gavėjas gali perskirstyti lėšas taip, kaip nurodė savo rašte.
VIII. IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS
36. Už patirtas išlaidas paramos gavėjas atsiskaito teikdamas mokėjimo prašymus ir projekto įgyvendinimo ataskaitas. Kai paramos gavėjas Agentūra – mokėjimo prašymą rengia Agentūros Projektų valdymo ir veiklos ataskaitų skyrius, kai paramos gavėjas ministerija – mokėjimo prašymą rengia ministerijos Kaimo plėtros departamento Kaimo plėtros programų koordinavimo skyrius.
37. Kartu su mokėjimo prašymais paramos gavėjas privalo pateikti patirtas ir iš Priemonės lėšų apmokėtas išlaidas pateisinančius ir įrodančius dokumentus (originalus arba patvirtintas kopijas), kitus dokumentus, įrodančius ir pagrindžiančius patirtų ir apmokėtų išlaidų ryšį su KPP administravimo funkcijų vykdymu, laikydamasis šių reikalavimų:
37.1. išlaidų darbo užmokesčiui, kitų su darbo santykiais susijusių išlaidų pagrindimas. Paramos gavėjas kartu su mokėjimo prašymu privalo pateikti visų dokumentų, įrodančių, jog valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atliekamos funkcijos yra tiesiogiai susijusios su KPP įgyvendinimo ir administravimo funkcijų vykdymu ir darbo užmokestis šiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, mokamas tik už KPP įgyvendinimo ir administravimo funkcijas, taip pat šias išlaidas įrodančių dokumentų (valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymų, darbo sutarčių (jei jos sudaromos), paramos gavėjo institucijos vadovo įsakymų ir (arba) kitų institucijos vidaus dokumentų, kuriuose valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, yra pavedama atlikti KPP įgyvendinimo ir administravimo funkcijas, darbo užmokesčio priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų, įmokų Valstybinio socialinio draudimo fondui, priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų, kitų patirtas išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų) patvirtintas kopijas;
37.2. konferencijų, seminarų, mokymų, kitų renginių, komandiruočių išlaidų pagrindimas. Paramos gavėjas privalo pateikti visų viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų/prekių/paslaugų priėmimo-perdavimo aktų, kitų patirtas išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas. Paramos gavėjas taip pat privalo pateikti kelionės bilietų, naudojimosi viešojo transporto paslaugomis kvitų, vadovo įsakymų, potvarkių dėl komandiruotės, į komandiruotę vykusių darbuotojų komandiruočių ataskaitų patvirtintas kopijas. Jei į komandiruotę vykstama automobiliu, paramos gavėjas privalo pateikti teises į automobilį patvirtinančių dokumentų, kelionės lapų, kuro pirkimo sąskaitų, kitų patirtas išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas. Jei renginį organizuoja paramos gavėjas, jis taip pat privalo pateikti renginio dalyvių sąrašų patvirtintas kopijas;
37.3. išlaidų prekėms, paslaugoms, įrangai įsigyti ir kitų išlaidų pagrindimas. Paramos gavėjas privalo pateikti visus viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų (prekių, paslaugų) priėmimo – perdavimo aktų, kitų patirtas išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas.
38. Paramos gavėjas privalo pateikti visų viešųjų pirkimų dokumentų, sutarčių, darbų (prekių, paslaugų) priėmimo-perdavimo aktų, kitų patirtas išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, pagal Viešųjų pirkimų įstatymą parengtų ir Viešųjų pirkimų tarnybai pateiktų pirkimo procedūrų ataskaitų, pirkimų ataskaitų ir įvykdytų ar nutrauktų pirkimo sutarčių ataskaitų kopijas, atitinkamai patvirtintas paramos gavėjo.
IX. PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
41. Avanso dydis nustatomas paramos sutartyje. Jis gali siekti iki 60 procentų paramos sumos ir ją atitinkančio PVM, kurį apmokėti numatyta paramos sutartyje.
42. Pasirašius paramos sutartį, paramos gavėjui išmokamas paramos sutartyje nustatyto dydžio avansas pagal Agentūros rengiamas ir ministerijai teikiamas pinigų užsakymo paraiškas taisyklių 53–56 punktuose nustatyta tvarka.
43. Paramos gavėjui pervestos avanso lėšos nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos. Išmokėtos avanso lėšos ar jų dalis Europos Komisijai tinkamomis deklaruoti išlaidomis pripažįstamos tik Agentūros Finansų ir apskaitos departamento Mokėjimo prašymų skyriui (toliau – Mokėjimo prašymų skyrius) patikrinus paramos gavėjo mokėjimo prašymuose deklaruojamas patirtas ir apmokėtas išlaidas bei šias išlaidas pripažinus tinkamomis finansuoti.
44. Pasibaigus ketvirčiui, per 30 kalendorinių dienų paramos gavėjas rengia ir teikia Mokėjimo prašymų skyriui mokėjimų prašymus dėl per ketvirtį patirtų ir apmokėtų išlaidų kompensavimo, pridėdamas išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kaip numatyta taisyklių 37 punkte. Kartu su mokėjimo prašymu teikiama projekto įgyvendinimo ataskaita.
45. Mokėjimo prašymų skyrius per 30 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos nustato tinkamų kompensuoti išlaidų sumą.
46. Vertinant mokėjimo prašymą, tinkamų kompensuoti išlaidų sumai nustatyti taikomos mokėjimo prašymo pateikimo metu galiojančios taisyklės.
47. Jeigu Mokėjimo prašymų skyrius negali įvertinti išlaidų tinkamumo dėl pateiktos ne visos informacijos, t. y. pridėtos ne visos išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintos kopijos, jis paprašo paramos gavėjo pateikti trūkstamą informaciją, nurodydamas trūkstamos informacijos pateikimo terminą (tokiu atveju mokėjimo prašymų įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti), arba patvirtina tinkamomis finansuoti tik išlaidų sumas, dėl kurių paramos gavėjas pateikė išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas. Jei nebuvo laiku pateiktos būtinų išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintos kopijos, šios išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti paramos gavėjui pateikus kitus mokėjimo prašymus ir pridėjus reikiamų išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas.
48. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta neteisinga informacija, Agentūra atlieka patikrą vietoje.
49. Įvertinus mokėjimo prašymą priimamas sprendimas:
50. Mokėjimo prašymų skyrius, priėmęs sprendimą dėl paramos gavėjo mokėjimo prašymo dalies patvirtinimo arba jo atmetimo, jį apie tai informuoja.
51. Agentūra sprendimo dėl mokėjimo prašymo ar jo dalies patvirtinimo pagrindu įtraukia pagal mokėjimo prašymą mokėtinas sumas į pinigų užsakymo paraišką, kurią teikia ministerijai. Rengdama pinigų užsakymo paraišką Agentūra užtikrina, kad išmokant lėšas paramos gavėjams nebūtų viršyta KPP priemonei „Techninė pagalba“ nustatyta maksimali leistina įsipareigojimų suma.
52. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą ir paramos sutartyje numatytas lėšas PVM apmokėti, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nebekompensuojamos. Baigus įgyvendinti projektus, paramos gavėjas pateikia Mokėjimo prašymų skyriui galutinius mokėjimo prašymus. Jei Mokėjimo prašymų skyrius, išnagrinėjęs šiuos dokumentus nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina projektui įgyvendinti, apie tai informuoja paramos teikėją, kuris, vadovaudamasis paramos sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą.
53. Ministerija gauna Agentūros parengtas pinigų užsakymo paraiškas, kaip pateisinamuosius dokumentus, pateikti mokėjimo paraiškas Finansų ministerijai.
54. Ministerija per 5 darbo dienas nuo tinkamų pinigų užsakymo paraiškų gavimo užregistravimo ministerijoje dienos jas patikrina ir parengia bei pateikia mokėjimo paraiškas Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui dėl lėšų pervedimo į Agentūros nurodytą sąskaitą.
55. Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas mokėjimo paraiškas apmoka vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2004, Nr. 17-513).
X. ATSAKOMYBĖ
59. Už paramos gavėjo mokėjimo prašymų ir įgyvendinimo ataskaitų, visų išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsako Mokėjimo prašymų skyrius.
60. Paramos teikėjas užtikrina, kad paramos sutartimis nebūtų viršytas paramos gavėjui Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintas paramos lėšų limitas.
XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti projektų auditą ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi, taip pat turi teisę atlikti paramos gavėjų veiklos, susijusios su projektų įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią paramos gavėjų veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projektų vykdymu.
63. Paramos gavėjai privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis taisyklių 62 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projektų įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas paramos gavėjų patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.
Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos
priemonės „Techninė pagalba“ pirmos veiklos
srities „Parama programos parengimui,
valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ ir antros
veiklos srities „Informavimas ir viešumas“
įgyvendinimo taisyklių
1 priedas
(Projekto finansinei paramai gauti pagal Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Techninė pagalba“ forma)
____________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
PROJEKTAS FINANSINEI PARAMAI GAUTI PAGAL KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ „TECHNINĖ PAGALBA“
_______________________
(sudarymo vieta ir data)
1. Pareiškėjo duomenys
Pareiškėjo teisinė forma |
|
|
Pareiškėjo rekvizitai |
pavadinimas |
|
kodas |
|
|
įgalioto atstovo vardas, pavardė |
|
|
buveinė: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|
tel. |
|
|
faksas |
|
|
el. p. adresas |
|
|
banko pavadinimas |
|
|
banko kodas |
|
|
sąskaitos numeris |
|
|
PVM mokėjimas |
£ taip
PVM mokėtojo kodas _____________ |
|
£ ne
PVM nemokėjimo teisinis pagrindas ______________ |
2. Duomenys apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma parama:
Priemonė |
|
Priemonės veiklos sritis(-ys) (jei taikoma) |
1 veiklos sritis |
2 veiklos sritis |
|
|
|
Projekto pavadinimas |
|
Bendra projekto vertė (Lt) |
|
Prašoma paramos suma (Lt) |
|
Projekto tipas |
£ savarankiškas projektas £ vienas iš etapų £ vienas iš grupės projektų |
Atlikti projekto darbai iki paraiškos pateikimo |
|
Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn. |
|
Pareiškėjo įgaliotojo atstovo parašas __________
Planuojama projekto pradžia: |
|
Planuojama projekto pabaiga: |
|
Projekto vadovas: |
|
Vyr. buhalteris (buhalteris): |
|
Asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą: |
|
3. Duomenys apie gautą / gaunamą kitą paramą iš Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė parama“ lėšų
Projekto pavadinimas |
Paraiškos/Projekto registracijos numeris |
Struktūrinės paramos šaltinis |
Paramos suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Projekto santrauka:
4.1. Trumpas projekto esmės aprašymas:
4.2. Nuorodos Į KPP/ projekto atitiktis KPP priemonės, pagal kurią teikiamas projektas, tikslams:
4.3. Projekto tikslai:
4.4. Projekto veikla:
|
Pareiškėjo pavadinimas, buveinė, antspaudas
|
|
Pareiškėjo įgalioto atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas
|
|
Data, vieta
|
|
PASTABA. Kartu su paraiška pateikiamas projekto išlaidų planas.
Pareiškėjo įgalioto atstovo parašas ______________
Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos
priemonės „Techninė pagalba“ pirmos veiklos
srities „Parama programos parengimui,
valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ ir antros
veiklos srities „Informavimas ir viešumas“
įgyvendinimo taisyklių
2 priedas
(Projekto finansinei paramai gauti pagal Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Techninė pagalba“ išlaidų plano forma)
_____________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
PROJEKTO FINANSINEI PARAMAI GAUTI PAGAL KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ „TECHNINĖ PAGALBA“ IŠLAIDŲ PLANAS
_____________________________________________
(sudarymo vieta ir data)
1. Projekto išlaidų pagrindimas
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Bendra suma su PVM, Lt |
|
Projekto išlaidų pagrindimas |
1. |
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
1. n. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
|
|
|
|
|
2. n. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
3.3. |
|
|
|
|
|
|
3. n. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
|
|
4.2. |
|
|
|
|
|
|
4.3. |
|
|
|
|
|
|
4. n. |
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
PASTABA. Skiltyje „Projekto išlaidų pagrindimas“ pareiškėjas pagrindžia projekto išlaidų būtinumą, paaiškina, kaip šios išlaidos buvo apskaičiuotos, pagrindžia, kad išlaidos atitinka rinkos kainas.
2. Detalus projekto išlaidų planas
2.1. Projekto išlaidos 1 projekto įgyvendinimo metais
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Bendra suma su PVM, Lt |
Projekto išlaidos 1 projekto įgyvendinimo metais |
|||||||
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
|||||||||
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, T. t |
PVM |
Suma be PVM, T. t |
PVM |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Projekto išlaidos 2 projekto įgyvendinimo metais
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Bendra suma su PVM, Lt |
Projekto išlaidos 2 projekto įgyvendinimo metais |
|||||||
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
|||||||||
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Projekto išlaidos 3 projekto įgyvendinimo metais
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Bendra suma su PVM, Lt |
Projekto išlaidos 3 projekto įgyvendinimo metais |
|||||||
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
|||||||||
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(pareiškėjo įgalioto atstovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos
priemonės „Techninė pagalba“ pirmos veiklos
srities „Parama programos parengimui,
valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ ir antros
veiklos srities „Informavimas ir viešumas“
įgyvendinimo taisyklių
3 priedas
(Pavyzdinė sutarties forma)
PARAMOS SUTARTIS PAGAL KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ
PROGRAMOS PRIEMONĘ „TECHNINĖ PAGALBA“
_____________ Nr. ______________
(data)
_________________
(sudarymo vieta)
_________________________________ (toliau – paramos teikėjas), atstovaujama ________
_____________________________________, ir__________________________________ (toliau –
paramos gavėjas), atstovaujama__________________________________ (toliau – šalys), sudarė šią
Paramos sutartį pagal Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Techninė pagalba“ (toliau – sutartis):
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Šios sutarties dalykas yra teisiniai šalių santykiai, susiję su paramos iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, bendrojo finansavimo ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšų suteikimu paramos gavėjui, įgyvendinančiam projektą „_______________________________________________________________________ “,
registracijos Nr. ________ (toliau – projektas), pagal Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos (toliau – KPP) priemonę „Techninė pagalba“.
2. Pagal šią sutartį:
2.1. paramos teikėjas įsipareigoja kompensuoti paramos gavėjui šioje sutartyje numatyta tvarka ir sąlygomis iki ________ (suma žodžiais: ________________) Lt išlaidas (suma su PVM), paramos gavėjo patirtas vykdant projektą. Ši suma gali būti sumažinta, jei paramos teikėjas negalės vykdyti savo finansinių įsipareigojimų atitinkamoms Europos Sąjungos ir/ar Lietuvos Respublikos institucijoms priėmus sprendimą koreguoti KPP priemonei „Techninė pagalba“ ar paramos gavėjui projekto įgyvendinimui skirtą finansavimą vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“(Žin., 2007, Nr. 41-1562);
2.2. Paramos dalys:
2.2.1. Europos Sąjungos įnašas, finansuojamas iš Specialiosios Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (Europos Sąjungos lėšos) programos (programos kodas _________________________ ), – ________
(suma žodžiais:___________________________ ) Lt, t. y. 75 proc. paramos sumos (be PVM);
2.2.2. Lietuvos valstybės įnašas, finansuojamas iš Specialiosios Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (bendrojo finansavimo lėšos ir PVM) programos (programos kodas ________), – ________ (suma žodžiais: ) Lt, t. y. 25 proc. paramos sumos (be PVM);
II. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS
3. Kompensuojamos tik tos projekto sąmatoje (priedas) numatytos išlaidos, kurios:
3.2. atitinka Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ pirmos veiklos srities „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ ir antros veiklos srities „Informavimas ir viešumas“ įgyvendinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu (toliau – taisyklės) įvardytas sąlygas;
III. PARAMOS SUTEIKIMO TVARKA
4. Šalims pasirašius sutartį, paramos teikėjas perveda avansą – ________ proc. paramos sumos ir ją atitinkantį PVM, t. y. ________ (suma žodžiais: ________________) Lt. Avansas išmokamas pagal taisyklių nustatyta tvarka Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) rengiamas ir Žemės ūkio ministerijai (toliau – ministerija) teikiamas pinigų užsakymo paraiškas.
5. Paramos gavėjas pasibaigus ketvirčiui per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų Agentūros Finansų ir apskaitos departamento Mokėjimo prašymų skyriui (toliau – Mokėjimo prašymų skyrius), vadovaudamasis taisyklių nuostatomis, teikia projekto įgyvendinimo ataskaitą mokėjimo prašymą ir išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo atsakingo asmens.
6. Mokėjimo prašymų skyrius, priėmęs sprendimą dėl paramos gavėjo mokėjimo prašymo dalies patvirtinimo arba jo atmetimo, apie tai informuoja paramos gavėją.
7. Agentūra, sprendimo dėl mokėjimo prašymo ar jo dalies patvirtinimo pagrindu įtraukia pagal mokėjimo prašymą mokėtinas sumas į pinigų užsakymo paraišką, kurią teikia ministerijai.
8. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą ir paramos sutartyje numatytas lėšas PVM apmokėti, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nebekompensuojamos. Baigus įgyvendinti projektą paramos gavėjas pateikia Mokėjimo prašymų skyriui galutinį mokėjimo prašymą. Jei Mokėjimo prašymų skyrius, išnagrinėjęs šiuos dokumentus, nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina projektui įgyvendinti, apie tai informuoja paramos teikėją, kuris, vadovaudamasis sutarties nuostatomis, pareikalauja iš paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą
9. Ministerija per 5 (penkias) darbo dienas nuo tinkamų pinigų užsakymo paraiškų gavimo užregistravimo ministerijoje dienos, jas patikrina ir parengia bei pateikia mokėjimo paraiškas Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui dėl lėšų pervedimo į Agentūros nurodytą sąskaitą.
IV. PARAMOS GAVĖJO ATSAKOMYBĖ
12. Paramos gavėjas įsipareigoja:
12.3. laikytis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų;
12.4. ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas grąžinti paramos teikėjui gautą didesnę paramos sumą nei numatyta šioje sutartyje, mokėjimo prašyme arba pinigų užsakymo paraiškoje;
12.5. gavęs sprendimą dėl paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo grąžinti paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus;
12.6. turėti banko sąskaitą paramos lėšoms gauti ir tvarkyti atskirą projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, bei laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;
12.7. saugoti su projekto vykdymu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos;
12.8. bendradarbiauti su projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją sudaryti sąlygas apžiūrėti projekto vykdymo vietą ir savo veiklą susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto ir sutarties vykdymu;
12.9. pranešti paramos teikėjui apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje sutartyje ir jos prieduose, jam žinomus pasikeitimus ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) darbo dienų;
V. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ
13. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti projektų auditą ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi, taip pat turi teisę atlikti paramos gavėjų veiklos, susijusios su projektų įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią paramos gavėjų veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projektų vykdymu.
14. Paramos gavėjai privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis sutarties 13 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projektų įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas paramos gavėjų patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.
VI. SUTARTIES PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS, GAUTOS PARAMOS GRĄŽINIMAS
15. Susidarius bet kokioms aplinkybėms, turinčioms įtakos šiai sutarčiai (KPP priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo laikotarpiu – kol paramos gavėjui neišmokėti pinigai ir byla neatiduota į archyvą), sutartis privalo būti pakeista ir/ar papildyta šalių rašytiniu susitarimu. Toks susitarimas tampa neatskiriama šios sutarties dalimi.
16. Paramos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį ir paramos teikimą ir/arba reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jeigu paramos gavėjas:
16.1. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas šią sutartį, nepateikė (nuslėpė) ar pateikė neteisingą informaciją turinčią reikšmės sprendimui dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai šios sutarties vykdymo kontrolei;
17. Sutartis nutraukiama:
VII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
VIII. KITOS SĄLYGOS
20. Šalys gali būti atleidžiamos nuo atsakomybės dėl sutarties nevykdymo vadovaujantis Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 (Žin., 1996, Nr. 68-1652).
21. Sutartis įsigalioja nuo jos šalių pasirašymo momento ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo.
IX. ŠALIŲ JURIDINIAI ADRESAI IR PARAŠAI
Paramos teikėjo: Paramos gavėjo:
_______________________ _______________________
(pavadinimas) (pavadinimas)
_______________________ _______________________
(buveinė) (buveinė)
_______________________ _______________________
(atsisk. sąskaitos Nr.) (atsisk. sąskaitos Nr.)
_______________________ _______________________
(banko pavadinimas) (banko pavadinimas)
_______________________ _______________________
(įmonės kodas) (įmonės kodas)
_______________________ _______________________
(telefono Nr.) (telefono Nr.)
_______________________ _______________________
(fakso Nr.) (fakso Nr.)
_______________________ _______________________
(elektroninis paštas) (elektroninis paštas)
______________________________ ______________________________
(atstovaujančio asmens pareigos) (atstovaujančio asmens pareigos)
A. V. A. V.
_______________________ _______________________
(parašas) (parašas)
_______________________ _______________________
(vardas ir pavardė) (vardas ir pavardė)
Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos
priemonės „Techninė pagalba“ pirmos veiklos
srities „Parama programos parengimui,
valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ ir antros
veiklos srities „Informavimas ir viešumas“
įgyvendinimo taisyklių
4 priedas
KPP-G-MP
(pildo Agentūros tarnautojas)
Užregistravo NMA
|
(Pareigos, vardas, pavardė ir parašas) |
Užregistravimo NMA data |
|
Mokėjimo prašymo registravimo Nr. |
|
Projekto Nr. |
|
Nacionalinės mokėjimo agentūros
prie Žemės ūkio ministerijos
Finansų ir apskaitos departamento
Mokėjimo prašymų skyriui
MOKĖJIMO PRAŠYMAS KOMPENSUOTI PATIRTAS IŠLAIDAS PAGAL KAIMO PLĖTROS 2007–2013 M. PROGRAMOS PRIEMONĘ „TECHNINĖ PAGALBA“
___________________________________________
(data)
Prašau kompensuoti patirtas išlaidas, kurių paramos suma __________________________________
(_______________________________________________________________ ) litų, pagal projektą
„___________________________________________________________________ “ (registravimo
Nr. _____________________ ), ir atsižvelgiant į 200____ m. ______________ d. sudarytos paramos
suteikimo sutarties Nr. _________________ nuostatas.
(pildo Paramos gavėjas)
1. Paramos gavėjo rekvizitai:
Paramos gavėjo duomenys |
Institucijos tipas |
Institucijos pavadinimas |
Institucijos kodas |
Institucijos buveinė /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_ |
Pašto indeksas LT- /_/_/_/_/_/_/_/ |
Telefono Nr. /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
Fakso Nr. |
Atstovo vardas, pavardė, padalinio pavadinimas, pareigos _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_ _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_ |
Paramos sumą pervesti į: |
|
Banko pavadinimas _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_ |
|
Banko kodas _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
Atsiskaitomosios sąskaitos Nr. _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
2. Patirtų išlaidų aprašymas (pildyti atitinkamą skiltį):
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Sutarties data, Nr. |
Išlaidas įrodančio dokumento data, pavadinimas, numeris |
Suma be PVM, Lt |
PVM suma, Lt |
Bendra suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
3. Dokumentai, pateikti prie mokėjimo prašymo (pažymėti pagal įvykdyto projekto specifiką pateiktus dokumentus, nurodant vienetų skaičių):
£ Sutartis
£ Sutartinių įsipareigojimų įvykdymo aktas
£ PVM sąskaita faktūra/sąskaita faktūra
£ Banko išrašas
£ Projekto sąmata
£ Eksperto darbo ataskaita ar sumokėto užmokesčio pagrindimo dokumentai
£ Renginio dalyvių sąrašas
£ KPP priežiūros komiteto posėdžio protokolas
£ Komisijos posėdžio protokolas
£ Aktas dėl patirtų išlaidų tikslų pagrindimo
£ Dalyvavimo seminaruose pažymėjimas /dalyvavimo mokymo kursuose pažymėjimas
£ Panaudos sutartis
£ Kiti dokumentai (nurodyti toliau esančiose eilutėse)
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Sutinku, kad Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos įgalioti asmenys prireikus patikrins mano pateiktus duomenis ar pareikalaus papildomų dokumentų.
Tvirtinu, kad informacija, pateikta mokėjimo prašyme ir jo prieduose, yra teisinga šio dokumento pasirašymo dieną ir atitinka projektą.
Įsipareigoju laikytis Kaimo plėtros 2007–2013 metų programoje šiai priemonei nustatytų reikalavimų.
(Atsakingo asmens pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
(Asmens, užpildžiusio šį (Parašas) (Vardas, pavardė)
dokumentą, pareigos)
Kaimo plėtros 2007–2013 metų. programos
priemonės „Techninė pagalba“ pirmos veiklos
srities „Parama programos parengimui,
valdymui, priežiūrai ir kontrolei“ ir antros
veiklos srities „Informavimas ir viešumas“
įgyvendinimo taisyklių
5 priedas
(Projekto/ projekto etapo įgyvendinimo ataskaitos forma)
_________________________________________________________
(projekto ataskaitą parengusios institucijos pavadinimas/ rengėjo vardas, pavardė)
PROJEKTO/ PROJEKTO ETAPO _____________________________
(ataskaitos tipas: tarpinė/ galutinė)
ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
__________ Nr. _________
(data)
_________________
(sudarymo vieta)
1. Informacija apie projektą/ projekto etapą
Projekto/ projekto etapo pavadinimas |
|
|
Priemonės veiklos sritis (-ys) (jei taikoma) |
1 veiklos sritis |
|
2 veiklos sritis |
||
Projekto vykdytojo pavadinimas |
|
|
Buveinė |
pašto indeksas gatvė, namo numeris gyv. vietovė telefonas, faksas el. pastas |
|
Projekto/ projekto etapo sąskaitos Nr. |
banko pavadinimas |
|
banko kodas |
|
|
sąskaitos numeris |
|
|
Už projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo |
vardas, pavardė |
|
pareigos |
|
|
telefonas, faksas |
|
|
el. paštas |
|
|
Planuotas projekto/ projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis |
nuo __________ iki __________ |
|
Faktinis projekto/ projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis (tik galutinei ataskaitai) |
nuo __________ iki __________ |
|
Bendra projekto/ projekto etapo vertė (planuota) |
iš viso |
tinkamų finansuoti išlaidų |
2. Projekto/projekto etapo įgyvendinimo aprašymas
2.1. Projekto/projekto etapo įgyvendinimo eigos santrauka
2.2. Projekto/projekto etapo pasiekti rezultatai
2.3. Planuotų ir pasiektų rezultatų neatitikimų aprašymas
|
3. Pasiekti rezultatai
|
Projekto pasiekimo rodikliai |
Planuota |
Pasiekta |
Komentarai |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
n. |
|
|
|
|
4. Visos iki ataskaitos pateikimo dienos patirtos tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
|
Išlaidų kategorija |
Planuota lėšų suma |
Faktiškai patirtos išlaidos iki ataskaitos pateikimo datos |
Komentarai |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
n. |
|
|
|
|
5. Visos iki ataskaitos pateikimo datos patirtos tinkamos finansuoti išlaidos pagal išlaidų rūšis
Projekto išlaidų kategorijos pavadinimas |
Planuojama išlaidų kategorijai suma pagal paramos sutartį, Lt |
Iki šios atskaitos pateikimo datos patirtos ir pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos, Lt |
Šioje ataskaitoje nurodomos tinkamos finansuoti išlaidos, Lt |
Nepanaudotos lėšos, Lt (2-3-4) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
1.1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
(Atsakingo asmens pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
(Asmens, užpildžiusio šį (Parašas) (Vardas, pavardė)
dokumentą, pareigos)