LIETUVOS RESPUBLIKOS

ĮSTATYMAS

 

DĖL LAIKINOSIOS ATSKAITYMŲ Į SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETUS NORMATYVŲ IR DOTACIJŲ NUSTATYMO METODIKOS

 

1994 m. spalio 12 d. Nr. I-602

Vilnius

 

1. Patvirtinti Laikinąją atskaitymų į savivaldybių biudžetus normatyvų ir dotacijų nustatymo metodiką (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos 1990 m. gruodžio 13 d. nutarimą Nr. I-861 „Dėl Atskaitymų į savivaldybių biudžetus ir dotacijų nustatymo laikinosios metodikos“ (Žin., 1991, Nr. 2-24) ir Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos 1991 m. spalio 17 d. nutarimą Nr. I-1899 „Dėl Atskaitymų į savivaldybių biudžetus ir dotacijų nustatymo metodikos“ (Žin., 1991, Nr. 30-814).

3. Įstatymas įsigalioja nuo 1995 m. sausio 1 dienos.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                                                  ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 


 

Lietuvos Respublikos

1994 m. spalio 12 d.

įstatymo Nr. I-602

priedėlis

 

LAIKINOJI ATSKAITYMŲ Į SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETUS

NORMATYVŲ IR DOTACIJŲ NUSTATYMO M E T O D I K A

 

1. Atskaitymų į savivaldybių biudžetus normatyvai ir dotacijos nustatomi remiantis projektuojamomis pajamų, įskaitomų į savivaldybių biudžetus, ir išlaidų sumomis.

2. Savivaldybių pajamos skaičiuojamos tiesioginiu būdu, remiantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, valstybinės statistikos duomenimis, taip pat atsižvelgiant į kainų ir tarifų bei kitus pasikeitimus, turinčius įtakos šių pajamų dydžiui.

3. Žemės mokestis, valstybinės žemės ir valstybinio fondo vandens telkinių, išnuomotų verslinei arba mėgėjiškai žūklei, nuomos mokestis, prekyviečių mokestis, kitos pajamos į savivaldybių biudžetus įskaitomi visi. Žyminis mokestis įskaitomas pagal Žyminio mokesčio įstatymą. Juridinių asmenų pelno mokestis į visų savivaldybių biudžetus įskaitomas vienodai, kaip numatyta Biudžetinės sandaros įstatyme.

4. Fizinių asmenų pajamų mokesčio ir pridėtinės vertės mokesčio atskaitymų dydžiai priklauso nuo išlaidų, nustatomų pagal šioje metodikoje pateikiamus principus, dydžio.

5. Savivaldybių biudžetų asignavimai pagal Biudžetinės sandaros įstatymą skiriami savivaldybėms priskirtoms švietimo, kultūros, sveikatos apsaugos, sporto ir gamtos apsaugos programoms bei socialinei šalpai finansuoti, savivaldybių ūkiui plėtoti ir reguliuoti, savivaldybių valdžios ir valdymo institucijoms išlaikyti, taip pat gyventojams teikiamos šiluminės energijos ir transporto paslaugoms subsidijuoti.

6. Išlaidos gamtos apsaugos objektams statyti, melioracijai ir ypatingos svarbos statybos objektams, kurių sąmatinė vertė viršija 5 mln. litų, nustatant atskaitymų į savivaldybių biudžetus normatyvus ir dotacijas išskiriamos atskirai ir Seimo tvirtinamos kaip turinčios tikslinę paskirtį.

7. Nustatydama savivaldybių biudžetų išlaidas, Finansų ministerija savivaldybes suskirsto į keletą grupių pagal panašią infrastruktūrą ir funkcionavimo sąlygas: 5 didieji miestai, miestai-kurortai, Alytaus ir Marijampolės miestai ir 3 rajonų grupės.

8. Savivaldybių biudžetų išlaidos nustatomos pagal atitinkamos savivaldybių grupės vidutines išlaidas, tenkančias vienam gyventojui, nemažinant išlaidų toms savivaldybėms, kurių biudžetų išlaidos viršija vidutinį tos savivaldybių grupės lygį.

9. Išlaidų, tenkančių vienam gyventojui, normatyvas apskaičiuojamas dalijant tos grupės savivaldybių biudžetų išlaidas, priimtas skaičiuojant iki planuojamų metų atskaitymų į savivaldybių biudžetus normatyvus (įskaitant bazinių ir planuojamų metų indeksacijos sumas), iš tos savivaldybių grupės gyventojų skaičiaus.

10. Kadangi savivaldybių biudžetų išlaidoms turi įtakos savivaldybės teritorijos dydis, 9 punkte numatyta tvarka apskaičiuotos išlaidos koreguojamos pagal teritorijos ploto, tenkančio 1 tūkstančiui gyventojų, koeficientą. Pagal šį koeficientą savivaldybėms, kurių 1 tūkstančiui gyventojų tenka didesnė teritorija, išlaidos didinamos ne daugiau kaip 5 procentais.

11. Atsižvelgiant į Vilniaus miesto, turinčio Lietuvos Respublikos sostinės statusą, ypatumus, bendrąja tvarka apskaičiuotos išlaidos didinamos iki 5 procentų. Pasiūlymus dėl konkretaus padidinimo procento teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

12. Trūkstamoms savivaldybių biudžetų pajamoms skiriama Seimo patvirtinta dotacija iš valstybės biudžeto. Patvirtintos metinės dotacijos sumos miestų ir rajonų biudžetams pervedamos kiekvieną ketvirtį lygiomis dalimis, neatsižvelgiant į biudžetų vykdymo rezultatus.

13. Remdamosi patvirtintais normatyvais, savivaldybės savo biudžetus formuoja ir juos vykdo iš turimų šaltinių. Papildomos lėšos iš valstybės biudžeto skiriamos tik Lietuvos Respublikos Seimui arba Vyriausybei priėmus atitinkamus sprendimus, dėl kurių keičiasi išlaidų bazė, priimta skaičiuojant normatyvus.