LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL BENDROJO UGDYMO TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2011 m. liepos 26 d. Nr. V-1442
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 62 straipsnio 2 punktu:
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 4 d. įsakymą Nr. 116 „Dėl ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir bendrojo lavinimo ekspertinio vertinimo sistemos pertvarkos gairių bei tarybų ir ekspertų komisijų nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 18-799);
2.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. spalio 25 d. įsakymą Nr. ISAK-2079 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 4 d. įsakymo Nr. 116 „Dėl ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir bendrojo lavinimo ekspertinio vertinimo sistemos pertvarkos gairių bei tarybų ir ekspertų komisijų nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 112-4575);
2.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. kovo 15 d. įsakymą Nr. ISAK-726 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 4 d. įsakymo Nr. 116 „Dėl ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir bendrojo lavinimo ekspertinio vertinimo sistemos pertvarkos gairių bei tarybų ir ekspertų komisijų nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 33-1208).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2011 m. liepos 26 d. įsakymu Nr. V-1442
BENDROJO UGDYMO TARYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrojo ugdymo taryba (toliau – Taryba) yra valstybės švietimo savivaldos institucija, skatinanti visuomenės dalyvavimą formuojant švietimo politiką ir priimant švietimo sprendimus.
II. UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS
3. Tarybos uždavinys – inicijuoti ir pritarti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programų kaitos, mokytojų kvalifikacijos ir profesinės raidos, mokyklų aprūpinimo projektams.
4. Taryba atlieka šias funkcijas:
4.1. Inicijuoja ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo turinio, programų kaitos darbus (modelių, programų projektų kūrimą ir kt.);
4.2. Inicijuoja, svarsto ugdymo organizavimo, metodų, turinio ir mokytojų kvalifikacijos ir profesinės raidos, mokyklų aprūpinimo dermės klausimus;
III. TARYBOS TEISĖS
5. Taryba, atlikdama savo funkcijas, turi teisę:
5.1. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gauti visą Tarybos darbui reikalingą informaciją iš Lietuvos švietimo tarybos, Švietimo ir mokslo ministerijos, savivaldybių institucijų;
5.2. Teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauti Švietimo ir mokslo ministerijos posėdžiuose ir renginiuose, kuriuose nagrinėjami ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programų kaitos, mokytojų kvalifikacijos ir profesinės raidos, mokyklų aprūpinimo klausimai;
5.3. Inicijuoti darbo grupių ir komisijų ugdymo turinio, programų kaitos, organizavimo projektams rengti, taip pat kitiems klausimams nagrinėti sudarymą;
5.4. Organizuoti išplėstinius Tarybos posėdžius, diskusijas ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo turinio tobulinimo klausimais, į juos pasikviesti svarstomu klausimu suinteresuotus specialistus, mokslininkus;
IV. TARYBOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
8. Pirmininkas organizuoja Tarybos darbą, atstovauja jai arba įgalioja tai daryti kitus Tarybos narius. Jeigu pirmininko laikinai nėra, jo funkcijas atlieka pirmininko pavaduotojas.
9. Tarybos sekretorių skiria švietimo ir mokslo ministras. Sekretorius nėra Tarybos narys. Tarybos sekretorius rengia posėdžių medžiagą, derina jų darbotvarkę, tvarko Tarybos dokumentus, renka informaciją, kurios reikia Tarybos darbui.
10. Tarybos kadencija – dveji metai. Sudarant naują Tarybą atnaujinama ne mažiau kaip trys penktadaliai jos narių.
11. Tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip kas ketvirtį. Posėdžius šaukia Tarybos pirmininkas. Švietimo ir mokslo ministras per mėnesį nuo Tarybos personalinės sudėties patvirtinimo šaukia pirmąjį Tarybos posėdį.
12. Neeilinis Tarybos posėdis gali būti sušauktas jos pirmininko iniciatyva arba ne mažiau kaip 1/3 Tarybos narių reikalavimu arba švietimo ir mokslo ministro, Bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo departamento direktoriaus, Tarybos pirmininko iniciatyva.
13. Į posėdžius gali būti kviečiami Švietimo ir mokslo ministerijos, kitų ministerijų specialistai, mokslininkai, kiti ekspertai.
V. VEIKLOS APRŪPINIMAS