LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL TIEKĖJŲ (RANGOVŲ) SKUNDŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠOJO PIRKIMO ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1998 m. gruodžio 22 d. Nr. 1475
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti Tiekėjų (rangovų) skundų dėl Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymo pažeidimų nagrinėjimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1998 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1475
TIEKĖJų (RANGOVų) SKUNDų DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠOJO PIRKIMO ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie nuostatai reglamentuoja tiekėjų (rangovų) skundų, pateiktų Viešųjų pirkimų tarnybai prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – tarnyba), atliekančiai Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymo vykdymo priežiūrą, nagrinėjimą.
2. Nagrinėdama skundus, tarnyba vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymu (toliau vadinama – Viešojo pirkimo įstatymas), kitais teisės aktais, susijusiais su jo įgyvendinimu, tarnybos nuostatais, taip pat šiais nuostatais.
3. Tiekėjas (rangovas), kuris Viešojo pirkimo įstatymo nustatyta tvarka yra gavęs pirkimo dokumentus ir mano, kad pažeisti teisėti jo interesai, gali apskųsti perkančiosios organizacijos veiksmus, pirkimo procedūras, sprendimus šiuose nuostatuose nustatyta tvarka.
4. Pagal šiuos nuostatus nagrinėjami tik tie tiekėjų (rangovų) skundai, kurie pateikti praėjus ne daugiau kaip 10 dienų nuo tos dienos, kurią tiekėjas (rangovas) sužinojo ar turėjo sužinoti apie jo teisėtų interesų pažeidimą, ir yra gauti iki pirkimo sutarties įsigaliojimo.
II. SKUNDų PATEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS
6. Tiekėjai (rangovai) skundus dėl pirkimo, vykdomo pagal Viešojo pirkimo įstatymą, siunčia tarnybai paštu ar įteikia patys (per kurjerį). Šie skundai registruojami tarnybos sekretoriate. Gautų paštu skundų vokai pridedami prie dokumentų išsiuntimo ar gavimo datoms nustatyti.
7. Skunde dėl Viešojo pirkimo įstatymo pažeidimų turi būti nurodyta:
7.3. perkančiosios organizacijos, kurios veiksmai ar sprendimai skundžiami, pavadinimas, adresas, kodas;
7.5. Viešojo pirkimo įstatymo nuostatos, kurios, skundą padavusio tiekėjo (rangovo) nuomone, buvo pažeistos, ir aplinkybės, kurios rodo perkančiosios organizacijos veiksmus ir sprendimus esant neteisėtus ar nepagrįstus;
III. SKUNDų NAGRINĖJIMAS
8. Tarnyba, gavusi skundą ir pagal jo motyvus nustačiusi, jog skundo nagrinėjimas nepriklauso jos kompetencijai, skundas įteiktas po sutarties įsigaliojimo, ar kitais įstatymo numatytais atvejais nusprendžia skundo nagrinėjimą nutraukti.
9. Tarnyba, nusprendusi skundo nagrinėjimą nutraukti, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo išsiunčia tiekėjui (rangovui) pranešimą, kuriame nurodo, kodėl skundo nagrinėjimas nutrauktas.
10. Nusprendusi skundą nagrinėti, tarnyba sustabdo pirkimo procedūras, išskyrus tuos atvejus, kai skundas nėra tinkamai motyvuotas arba dėl procedūrų sustabdymo tiekėjas (rangovas) ar perkančioji organizacija gali patirti nuostolių – neigiamų padarinių būtų daugiau nei naudos, ir apie tai faksu praneša perkančiajai organizacijai. Papildomas pranešimas išsiunčiamas registruotu laišku, pridedama skundo kopija ir nurodoma, kokius viešojo pirkimo dokumentus perkančioji organizacija turi pateikti tarnybai. Tarnyba atsako už gautų dokumentų ir informacijos saugumą ir konfidencialumą.
11. Perkančioji organizacija, gavusi tarnybos pranešimą apie tiekėjo (rangovo) pateiktą skundą, privalo sustabdyti pirkimo procedūras, kurios vykdomos toliau tik gavus tarnybos leidimą, ir pateikti tarnybai jos nurodytus viešojo pirkimo dokumentus. Jeigu dėl skundo nagrinėjimo pratęsiami anksčiau tiekėjams (rangovams) pranešti pirkimo procedūrų terminai, apie tai perkančioji organizacija praneša visiems šio pirkimo procedūrose dalyvaujantiems tiekėjams (rangovams).
12. Tarnyba privalo skundą išnagrinėti ir sprendimą priimti per 20 dienų nuo skundo gavimo. Nagrinėdama skundą, tarnyba gali išklausyti perkančiosios organizacijos, tiekėjo (rangovo) atstovų, prašyti jų papildomų dokumentų, paaiškinimų. Tiekėjas (rangovas) savo iniciatyva prie anksčiau įteikto skundo gali pateikti papildomus paaiškinimus ar dokumentus.
Nagrinėdama sudėtingus skundus, tarnyba gali sudaryti tarpžinybines komisijas, kreiptis į valstybines bei mokslo institucijas, prašydama pateikti išvadas. Šios institucijos teikia išvadas pagal savo kompetenciją.
13. Tarnyba, išnagrinėjusi skundą, priima šiuos motyvuotus sprendimus (pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą formą):
14. Sprendimą tarnyba registruotu laišku siunčia:
IV. TARNYBOS, PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS IR TIEKĖJų (RANGOVų) TEISĖS
16. Tarnyba turi teisę:
16.1. nagrinėdama skundą, pareikalauti, kad perkančioji organizacija ar tiekėjas (rangovas) patvirtintų ar papildomai pateiktų su pirkimu susijusius dokumentus, paaiškintų su pirkimu susijusias aplinkybes, iškilusias iki skundo padavimo momento;
17. Perkančioji organizacija turi teisę toliau vykdyti pirkimo procedūras, gavusi atitinkamą tarnybos sprendimą.