LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2010 M. BALANDŽIO 29 D. ĮSAKYMO Nr. V-619 „DĖL 2007–2013 M. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „MOKYMASIS VISĄ GYVENIMĄ“ VP1-2.2-ŠMM-09-V PRIEMONĖS „STUDIJŲ PROGRAMŲ PLĖTRA NACIONALINĖSE KOMPLEKSINĖSE PROGRAMOSE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. vasario 21 d. Nr. V-117

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2012, Nr. 56-2785), 29.1 punktu,

p a k e i č i u 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-09-V priemonės „Studijų programų plėtra Nacionalinėse kompleksinėse programose“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. V-619 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-09-V priemonės „Studijų programų plėtra Nacionalinėse kompleksinėse programose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2617):

1. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Pagal Aprašą numatoma finansuoti veikla – aukštojo mokslo studijų programų mokslui imliuose ūkio subsektoriuose kūrimas, atnaujinimas ir įgyvendinimas I–II studijų pakopose: I–II studijų pakopos studijų programų atnaujinimas ir (arba) kūrimas ir įgyvendinimas. Projektuose turi būti numatytas II studijų pakopos studentų papildomų praktikų įgyvendinimas (ne trumpiau kaip 320 akademinių valandų). Papildomą praktiką taip pat gali atlikti pagal atnaujintą ir (arba) sukurtą studijų programą studijuojantys II studijų pakopos studentai, kurių studijos nėra finansuojamos projektų lėšomis. Papildomą praktiką atlikusių II studijų pakopos studentų skaičius turi būti ne mažesnis kaip 50 proc. projekte dalyvaujančių II pakopos studentų skaičius.

Taip pat galimos veiklos – dėstytojų (tutorių) kvalifikacijos (bendrųjų ir (arba) specialiųjų gebėjimų) tobulinimas (įskaitant stažuotes); II pakopos studijų programų giminingose NKP tematikose įgyvendinimas, jei jos buvo sukurtos ar atnaujintos ne anksčiau kaip 2005 m. sausio 1 d.; rezidentūros studentų papildomų praktikų įgyvendinimas, vadovaujantis Rekomendacijomis antrosios pakopos studentų papildomoms praktikoms (taikoma Medicinos mokslų NKP).“

2. Išdėstau 35 punktą taip:

35. Norminė praktikų kaina bus kompensuojama papildomai praktikai pasibaigus ir pateikus papildomą praktiką atlikusių studentų, studijuojančių pagal atnaujintą ir (arba) sukurtą studijų programą, sąrašą bei kitus veiklas ir išlaidas pagrindžiančius dokumentus.“

3. Išdėstau 2 priedą „Priemonės „Studijų programų plėtra Nacionalinėse kompleksinėse programose“ stebėsenos rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodika“ nauja redakcija (pridedama).

 

Švietimo ir mokslo ministras                                               Dainius Pavalkis

 

 

 

2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-09-V priemonės „Studijų programų plėtra Nacionalinėse kompleksinėse programose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. vasario 21 d. įsakymo Nr. V-117

redakcija)

 

PRIEMONĖS „STUDIJŲ PROGRAMŲ PLĖTRA NACIONALINĖSE KOMPLEKSINĖSE PROGRAMOSE“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ matavimo ir skaičiavimo metodika

 

RODIKLIO PAVADINIMAS

RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

RODIKLIO MATAVIMAS

Institucija arba juridinis asmuo, atsakingi už informacijos pateikimą įI ir (ar) tI, ir (ar) vI

MATAVIMO VIENETAS

APSKAIČIAVIMO TIPAS

SKAIČIAVIMO BŪDAS

INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

Rezultato rodiklis

 

 

 

 

 

 

 

Studentų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis (F)

Studento apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme. (Žin., 2009, Nr. 54-2140).

 

Valstybės pripažįstamą kvalifikaciją įgijo asmenys, kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programą ir sėkmingai išlaikė kvalifikacinius (baigiamuosius) egzaminus. Jeigu įgyvendinant projekto veiklas finansuojama tik dalis formaliojo švietimo programos (tam tikras kursas, semestras, modulis, dalykas, praktika, stažuotė), turi būti gaunamas teigiamas jos baigimo įvertinimas, išmatuojamas studijų kreditais.

 

Formaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804).

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.

Procentai

Apskaičiuojamas

F = A/B *100 %

Pirminiai informacijos šaltiniai:

1. Jeigu įgyjama valstybės pripažįstama kvalifikacija – pažymėjimų registravimo žurnalai ar suvestinės, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens, pažymėjimo kopija.

2. Jeigu baigiama dalis formaliojo švietimo programos – žinių įvertinimo suvestinės, patvirtintos įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

A – Pokyčio rodiklis – Studentai (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją

 

Skaičius

Kintantis

 

 

 

 

B – Bazinis rodiklis –Studentai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

 

Skaičius

Iš kito rodiklio

 

 

 

 

Dėstytojų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis (F)

Dėstytojo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

 

Į rodiklio skaičiavimą įtraukiami tutoriai, kurių apibrėžimas pateiktas Aprašo 3 punkte.

 

Neformaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo baigė neformaliojo švietimo programą ir gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimą.

Procentai

Apskaičiuojamas

F = A/B *100 %

Pirminiai informacijos šaltiniai: pažymėjimų registracijos žurnalai ar suvestinės, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens, pažymėjimo kopija.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

A – Pokyčio rodiklis – Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus

 

Skaičius

Kintantis

 

 

 

 

B – Bazinis rodiklis – Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

 

Skaičius

Iš kito rodiklio

 

 

 

 

Produkto rodiklis

 

 

 

 

 

 

 

Studentai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

Studento apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

 

Formaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmenys, įtraukti į besimokančiųjų sąrašus, baigia mokymus pagal įgyvendinant projekto veiklas vykdomas formaliojo švietimo programas arba nustatytą formaliojo švietimo programos dalį.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.

 

Neįskaičiuojami asmenys, kurie nutraukė mokymąsi projekto įgyvendinimo metu.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojami studentai, kurie mokėsi pagal įgyvendinant projekto veiklas vykdomas formaliojo švietimo programas arba nustatytą formaliojo švietimo programos dalį (asmenų skaičius).

Pirminiai informacijos šaltiniai: besimokančiųjų pagal formaliojo švietimo programą mokymo sutarčių registravimo žurnalai ar suvestinės, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens, besimokančiųjų pagal nustatytą formaliojo švietimo programos dalį sąrašai, patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimų prašymo teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

Dėstytojo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

 

Į rodiklio skaičiavimą įtraukiami tutoriai, kurių apibrėžimas pateiktas Aprašo 3 punkte.

 

Neformaliojo švietimo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

Mokymų pagal neformaliojo švietimo programą trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 8 akademinės valandos.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo lanko daugiau nei 60 proc. neformaliojo švietimo programos užsiėmimų.

 

Tas pats asmuo, dalyvavęs keliuose projekto mokymuose, skaičiuojamas vieną kartą.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojami dėstytojai, kurie mokėsi pagal įgyvendinant projekto veiklas vykdomas neformaliojo švietimo programas (asmenų skaičius).

Pirminiai informacijos šaltiniai: mokymų dalyvių sąrašai (kiekvienai dienai) ir dalyvių suvestinės (jeigu mokymai vyksta ne vieną dieną ir (arba) kelioms asmenų grupėms), patvirtinti įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens, mokymo programos.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Dėstytojų stažuotės

Dėstytojo apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

 

Į rodiklio skaičiavimą įtraukiami tutoriai, kurių apibrėžimas pateiktas Aprašo 3 punkte.

 

Dėstytojo stažuotė – tai praktinių įgūdžių ir (arba) specialiųjų kompetencijų, susijusių su tiesiogine veikla, tobulinimas kitoje nei pagrindinė darbovietė aukštojoje mokykloje (įskaitant užsienio) ir (arba) įmonėje.

 

Dėstytojų specialieji gebėjimai – tai dėstytojų profesiniai (dalykiniai) gebėjimai, reikalingi studijų proceso metu, dirbant su studentais. Studijų programų rengimas, atnaujinimas, organizavimas bei kitos metodinės kompetencijos, orientuotos į studentų žinių ir gebėjimų ugdymą ir jų vertinimą, taip pat laikomos specialiaisiais gebėjimais.

 

Sumuojamos įgyvendinant projekto veiklas finansuotos ir atliktos dėstytojų stažuotės.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai dėstytojas atsiskaito už įgyvendinant projekto veiklas finansuotos stažuotės atlikimą.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojamos atliktos dėstytojų stažuotės (vnt.).

Pirminiai informacijos šaltiniai: priimančios įstaigos ar įstaigos padalinio sutikimo dokumentas dėl asmenų priėmimo atlikti stažuotę ir dokumentas, patvirtinantis stažuotės atlikimą (ataskaita už stažuotės atlikimą ir pan.).

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

Parengtos arba atnaujintos I ir II pakopų studijų programos

Studijų programos apibrėžimas pateiktas Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.

 

Skaičiuojamos parengtos ir (arba) atnaujintos aukštojo mokslo formaliojo švietimo I ir II pakopų studijų programos.

 

Studijų programa laikoma parengta (sukurta) tuomet, kai yra akredituojama.

 

Studijų programos akreditavimas – taip, kaip apibrėžta Studijų programų išorinio vertinimo ir akreditavimo tvarkos apraše (Žin., 2009, Nr. 96-4083; 2011, Nr. 100-4702).

 

Studijų programos atnaujinimas – studijų programos pavienių dalykų (modulių) atnaujinimas ir (arba) keitimas naujais, siekiant programą tikslingai nukreipti į studijų rezultatus ir tuo didinti jos konkurencingumą.

 

Studijų programa laikoma atnaujinta, kai yra gaunama galutinio vertinimo teigiama išvada.

 

Galutinio vertinimo apibrėžimas pateiktas Aprašo 3 punkte.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai:

- iš Studijų kokybės vertinimo centro arba kitos aukštojo mokslo kokybės vertinimo agentūros, įtrauktos į Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo agentūrų registrą, gaunama išvada dėl teigiamo studijų programos įvertinimo ir (arba)

- universiteto senato (kolegijos akademinės tarybos) priimamas nutarimas dėl programos atnaujinimo ir tinkamumo.

Skaičius

Apskaičiuojamas

Sumuojamos parengtos ir (arba) atnaujintos studijų programos (vnt.).

Pirminiai informacijos šaltiniai: parengta arba atnaujinta studijų programa, paslaugų perdavimo– priėmimo aktai (jei perkamos paslaugos), Studijų kokybės vertinimo centro ar kitos aukštojo mokslo kokybės vertinimo agentūros, įtrauktos į Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo agentūrų registrą, išvada dėl teigiamo studijų programos įvertinimo ir (arba) universiteto senato (kolegijos akademinės tarybos) nutarimas, tvirtinantis parengtos arba atnaujintos programos tinkamumą ir naudojimą.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas nuolat.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami ne rečiau 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas

 

_________________