LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
S T A T U T A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS STATUTO PAPILDYMO 72-2 STRAIPSNIU IR 10, 44, 46, 48, 141, 148, 162 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO (ŽIN., 1994, NR. 15-249, NR. 100-2002; 1995, NR. 18-408; 1996, NR. 6- 138, NR. 116-2702)
1997 m. liepos 1 d. Nr. VIII-358
Vilnius
1 straipsnis. 10 straipsnio 2 dalies papildymas
10 straipsnio 2 dalies trečiajame sakinyje po žodžių „nario pavaduotojas“ įrašyti žodžius „išskyrus dalyvavimą Europos reikalų komitete“ ir ją išdėstyti taip:
„Kiekvienas Seimo narys, išskyrus Seimo valdybos narius ir Vyriausybės narius, turi būti kurio nors komiteto narys ir dalyvauti jo darbe, taip pat būti kito komiteto nario pavaduotojas. Komiteto nariu ir jo pavaduotoju negali būti Seimo Pirmininkas. Seimo narys gali būti tik vieno komiteto narys ir vieno komiteto nario pavaduotojas, išskyrus dalyvavimą Europos reikalų komitete.“
2 straipsnis. 44 straipsnio papildymas
44 straipsnį papildyti nauja 3 dalimi, buvusias 3 ir 4 dalis laikyti atitinkamai 4 ir 5 dalimis ir šį straipsnį išdėstyti taip:
„44 straipsnis. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 7 ir ne daugiau kaip iš 17 Seimo narių pagal proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principą. Tikslus kiekvieno komiteto narių skaičius nustatomas Seimo nutarimu. Po to Seniūnų sueiga patvirtina visuose komitetuose daugumos ir mažumos atstovavimo normas pagal daugumai ir mažumai priklausančių Seimo narių skaičių. Pagal Seniūnų sueigos patvirtintą vietų skaičių mažuma (opozicinės bei kitos Seimo daugumai nepriklausančios frakcijos ir mišri Seimo narių grupė) pasiskirsto vietas komitetuose.
Frakcijos, atsižvelgdamos į savo narių pageidavimus ir jų kompetenciją, rekomenduoja į komitetus tiek narių, kiek joms yra skirta vietų, ir tiek pat komitetų narių pavaduotojų. Frakcijų pareiškimai su rekomenduojamų Seimo narių parašais įteikiami Seimo kancleriui.
Europos reikalų komitetas sudaromas ne mažiau kaip iš 15 narių pagal proporcinį frakcijų atstovavimo principą. Europos reikalų komiteto nariais gali būti Seimo nariai, dirbantys kituose komitetuose, Seimo valdybos nariai.
3 straipsnis. 46 straipsnio 3 dalies papildymas
46 straipsnio 3 dalį papildyti ir ją išdėstyti taip:
4 straipsnis. 48 straipsnio papildymas 13 punktu
5 straipsnis. Statuto papildymas 722 straipsniu
Papildyti Statutą 722 straipsniu:
„722 straipsnis. Europos reikalų komiteto veiklos kryptys:
1) nagrinėti svarbiausius su Lietuvos Respublikos politika Europos Sąjungos atžvilgiu susijusius klausimus, priklausančius Seimo kompetencijai, ir teikti rekomendacijas Vyriausybei;
3) svarstyti pasirengimo narystei Europos Sąjungoje strategiją, Lietuvos Respublikos teisės aktų derinimo su Europos Sąjungos teise programos įgyvendinimą, Vyriausybės nuostatas svarbiausiais pasirengimo deryboms dėl narystės Europos Sąjungoje klausimais, kitus su integracija į Europos Sąjungą susijusius klausimus ir teikti rekomendacijas Vyriausybei;
4) atlikti valstybės institucijų parlamentinę kontrolę rengiantis ir pradėjus derybas dėl narystės Europos Sąjungoje;
6 straipsnis. 141 straipsnio papildymas ir pakeitimas
141 straipsnį papildyti nauja 4 dalimi, buvusias 4 ir 5 dalis laikyti atitinkamai 5 ir 6 dalimis, 5 dalį pakeisti ir šį straipsnį išdėstyti taip:
„141 straipsnis. Visi teikiami įstatymų projektai ir pasiūlymai registruojami Seimo posėdžių sekretoriato gautų įstatymų projektų ir pasiūlymų rejestre. Registruojant užpildomas standartinis projekto titulinis lapas ir formuliaras, nurodomi visi projekto rengėjai ir iniciatoriai bei visi jų pateikti dokumentai. Projektas indeksuojamas pagal įstatymų leidybos sričių klasifikatorių.
Projektą svarstant ir toliau rengiant, posėdžių sekretoriatui pateikiamos ir jo užregistruojamos visos naujos projekto redakcijos, pateiktos išvados, pataisos bei papildymai ir pažymima, kas jas pateikė. Visa tai įforminama kaip įstatymo projekto lydraštis ir išdalinama kartu su pačiu projektu bei aiškinamuoju raštu.
Dėl užregistruoto įstatymo projekto Juridinis skyrius ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo gavimo datos parengia išvadas, ar tas projektas neprieštarauja galiojantiems įstatymams ir ar jis atitinka juridinės technikos taisykles. Jeigu projekto apimtis didelė, Seimo kancleris turi teisę šį terminą pratęsti. Užregistruotas įstatymo projektas kartu su šiomis išvadomis perduodamas Seimo kancleriui.
Jeigu įstatymo projektą teikia Seimo nariai ar Respublikos Prezidentas, jis siunčiamas Teisės biurui prie Europos reikalų ministerijos, kuris ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo datos parengia išvadas, ar tas projektas atitinka Europos Sąjungos teisę. Jeigu projekto apimtis didelė, Seimo kancleris gali šį terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip vieną mėnesį.
Įstatymo projektą kartu su aiškinamuoju raštu, Juridinio skyriaus bei Teisės biuro prie Europos reikalų ministerijos išvadomis Seimo kancleris ne vėliau kaip per 3 darbo dienas perduoda Seimo Pirmininkui, komitetams, frakcijoms, Vyriausybei, Respublikos Prezidento kanceliarijai, o prireikus – ir atitinkamoms savivaldybėms. Apie projektą taip pat pranešama Seimo nariams leidinyje „Seimo kronika“.
7 straipsnis. 148 straipsnio 1 dalies papildymas
148 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „ar Vyriausybės“ įrašyti žodžius „Vyriausybės ir Teisės biuro prie Europos reikalų ministerijos“ ir ją išdėstyti taip:
„Įstatymo ar kito norminio akto projektą Seimo posėdyje pateikia projekto iniciatorius ar jo atstovas, trumpai (iki 10 minučių) apibūdindamas projektą ir atsakydamas į Seimo narių klausimus (iki 10 minučių). Po to posėdžio pirmininkas supažindina su Juridinio skyriaus, taip pat, jeigu gautos, su Seimo komitetų, Vyriausybės ir Teisės biuro prie Europos reikalų ministerijos išvadomis ir teikia pasiūlymus balsuoti.“
8 straipsnis. 162 straipsnio papildymas 5 dalimi
9 straipsnis. Seimo Statuto pakeistųjų straipsnių įsigaliojimas