LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS MEDICININIO AUDITO INSPEKCIJOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS REORGANIZAVIMO, REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO IR VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. rugsėjo 7 d. Nr. V-839

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 14 straipsnio 12 dalimi bei atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. liepos 7 d. nutarimą Nr. 819 „Dėl sutikimo reorganizuoti Valstybinę medicininio audito inspekciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos“ (Žin., 2011, Nr. 89-4245):

1. Reorganizuoju Valstybinę medicininio audito inspekciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos jungimo būdu – prijungiant ją prie Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

2. Tvirtinu pridedamus:

2.1. Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos reorganizavimo, prijungiant ją prie Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos, reorganizavimo sąlygų aprašą.

2.2. Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatus.

3. Pripažįstu netekusiais galios:

3.1. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. lapkričio 16 d. įsakymą Nr. V-941 „Dėl Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų tvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 139-6142).

3.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. gruodžio 13 d. įsakymą Nr. V-1016 „Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo (Žin., 2007, Nr. 135-5499).

4. Įgalioju iki 2011 m. gruodžio 31 d.:

4.1. Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugo ministerijos vadovą teisės aktų nustatyta tvarka iš Juridinių asmenų registro išregistruoti reorganizuojamą įstaigą – Valstybinę medicininio audito inspekciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir atlikti kitus, su tuo susijusius veiksmus.

4.2. Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos vadovą pasirašyti ir įregistruoti po reorganizavimo veiklą tęsiančios įstaigos – Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatus Juridinių asmenų registre ir atlikti kitus, su tuo susijusius veiksmus.

5. Pavedu iki 2011 m. gruodžio 31 d. reorganizavime dalyvaujančios ir reorganizuojamos įstaigų vadovams atlikti visus kitus reorganizavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose numatytus veiksmus, reikalingus tinkamam reorganizavimui įgyvendinti.

6. Nustatau, kad šio įsakymo 2.2 ir 3 punktas įsigalioja 2012 m. sausio 1 d.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                           RAIMONDAS ŠUKYS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu

Nr. V-839

 

VALSTYBINĖS MEDICININIO AUDITO INSPEKCIJOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS reorganizavimo, PRIJUNGIANT JĄ PRIE vALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS, REORGANIZAVIMO sąlygų APRAŠAS

 

1. Reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – aprašas) nustato reorganizuojamos biudžetinės įstaigos Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos prijungimo prie reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės įstaigos Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarką.

2. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) antrosios knygos II dalies VIII skyriumi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 14 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. liepos 7 d. nutarimu Nr. 819 „Dėl sutikimo reorganizuoti Valstybinę medicininio audito inspekciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos“ (Žin., 2011, Nr. 89-4245).

3. Duomenys apie reorganizuojamą juridinį asmenį:

3.1. pavadinimas – Valstybinė medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos;

3.2. teisinė forma – biudžetinė įstaiga;

3.3. buveinė – A. Smetonos g. 5, LT-01115 Vilnius, Lietuvos Respublika;

3.4. biudžetinės įstaigos registravimo kodas – 188715756; duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre;

3.5. sąskaitos:

3.5.1. LT507300010080764363 yra AB Swedbank banke, banko kodas 73000;

3.5.2. LT437300010068719707 yra AB Swedbank banke, banko kodas 73000.

4. Duomenys apie reorganizavime dalyvaujantį juridinį asmenį:

4.1. pavadinimas – Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos;

4.2. teisinė forma – biudžetinė įstaiga;

4.3. buveinė – Žalgirio g. 92, LT-09303 Vilnius, Lietuvos Respublika;

4.4. biudžetinės įstaigos registravimo kodas – 191352247, duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre;

4.5. sąskaitos:

4.5.1. LT447300010002455595 yra AB Swedbank banke, banko kodas 73000;

4.5.2. LT657300010002455605 yra AB Swedbank banke, banko kodas 73000;

4.5.3. LT247300010035329449 yra AB Swedbank banke, banko kodas 73000;

4.5.4. LT097300010098950758 yra AB Swedbank banke, banko kodas 73000;

4.5.5. LT987230000000345027 yra UAB Medicinos bankas, banko kodas 72300;

4.5.6. LT057300010127033397 yra AB Swedbank banke, banko kodas 73000.

5. Reorganizavimo būdas – jungimo būdas, reorganizuojamą biudžetinę įstaigą Valstybinę medicininio audito inspekciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos prijungiant prie reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės įstaigos Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos, kuri tęs veiklą po reorganizavimo. Reorganizuojama biudžetinė įstaiga pasibaigia 2011 m. gruodžio 31 d. Visos reorganizuojamos biudžetinės įstaigos teisės ir pareigos nuo 2012 m. sausio 1 d. pereina po reorganizavimo tęsiančiai veiklą Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

6. Reorganizavimo tikslas – optimizuoti biudžetinių įstaigų skaičių, mažinti jų valdymo išlaidas, racionaliai naudoti materialinius ir finansinius išteklius pavestiems uždaviniams vykdyti, gerinti atliekamų funkcijų kokybę.

7. Po reorganizavimo tęsiančios veiklą Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos savininko teises ir pareigas įgyvendins Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

8. Po reorganizavimo tęsiančio veiklą juridinio asmens – biudžetinės įstaigos Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos – pavadinimas lieka nepakeistas.

9. Sprendimą reorganizuoti biudžetinę įstaigą Valstybinę medicininio audito inspekciją prie Sveikatos apsaugos ministerijos priima ir kartu tvirtina biudžetinės įstaigos reorganizavimo sąlygų aprašą bei po reorganizavimo tęsiančios veiklą biudžetinės įstaigos nuostatus (toliau – sprendimas) Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

10. Po reorganizavimo tęsiančios veiklą biudžetinės įstaigos vadovas užtikrina po reorganizavimo tęsiančios veiklą biudžetinės įstaigos nuostatų parengimą ir pateikimą tvirtinti Sveikatos apsaugos ministerijai ne vėliau kaip po 30 dienų nuo viešo paskelbimo apie reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą ir pranešimo raštu visiems reorganizuojamos įstaigos ir reorganizavime dalyvaujančios įstaigos kreditoriams dienos.

11. Sprendimas priimamas ne anksčiau kaip po 30 dienų nuo viešo paskelbimo apie reorganizavimo sąlygų aprašo parengimą ir pranešimo raštu visiems reorganizuojamos įstaigos ir reorganizavime dalyvaujančios įstaigos kreditoriams dienos.

12. Reorganizuojamos įstaigos vadovas reorganizavimo metu užtikrina reorganizuojamos įstaigos veiklos (vykdomų uždavinių ir funkcijų) tęstinumą, įsipareigojimų, taip pat ir finansinių įsipareigojimų juridiniams ir fiziniams asmenims, vykdymą, įgyvendinamų ir numatomų įgyvendinti projektų sutartyse ir paraiškose nustatytų sąlygų vykdymą.

13. Reorganizuojamos įstaigos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir gaunantiems darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), užtikrinamos Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos socialinės garantijos.

14. Po reorganizavimo tęsiančios veiklą Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos vadovas užtikrina, kad po reorganizavimo naujoms funkcijoms vykdyti laisvos pareigybės bus siūlomos pirmiausia reorganizuojamos įstaigos Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, atitinkantiems pareigybės aprašymuose nustatytus reikalavimus.

15. Po reorganizavimo tęsiančio veiklą juridinio asmens nuostatai teisės aktų nustatyta tvarka registruojami Juridinių asmenų registre (atsakingas – po reorganizavimo tęsiančio veiklą juridinio asmens vadovas).

16. Reorganizavimo terminai:

16.1. pasirašius šį aprašą, apie jo parengimą nedelsiant paskelbiama reorganizuojamos įstaigos ir reorganizavime dalyvaujančios įstaigos interneto svetainėse (www.vmai.lt ir www.vaspvt.gov.lt) ir pranešama raštu visiems minėtų įstaigų kreditoriams. Pranešime turi būti Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 7 dalyje nurodyta informacija;

16.2. paskelbimo apie aprašo parengimą reorganizuojamos įstaigos ir reorganizavime dalyvaujančios įstaigos interneto svetainėse (www.vmai.lt ir www.vaspvt.gov.lt) dieną minėtos įstaigos pateikia šį aprašą Juridinių asmenų registrui;

16.3. apie numatomą reorganizuojamos įstaigos valstybės tarnautojų ir darbuotojų atleidimą reorganizuojamos įstaigos vadovas raštu praneša teritorinei darbo biržai ne vėliau kaip prieš teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais įteikiant įspėjimus apie valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių panaikinimą;

16.4. nuo 2012 m. sausio 1 d. reorganizuojamos įstaigos teisės ir pareigos pereina po reorganizavimo tęsiančiam veiklą juridiniam asmeniui;

16.5. reorganizuojama įstaiga pateikia pranešimus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniam skyriui teisės aktų nustatyta tvarka;

16.6. reorganizuojama įstaiga baigia veiklą kaip juridinis asmuo išregistravus ją iš Juridinių asmenų registro.

17. Reorganizuojamos biudžetinės įstaigos valdomo valstybės turto vertė pagal 2011 m. kovo 31 d. buhalterinę apskaitą sudarė:

17.1. nematerialusis turtas – 0 Lt;

17.2. ilgalaikis materialusis turtas– 163243 Lt;

17.3. ilgalaikis finansinis turtas – 0 Lt;

17.4. kt. ilgalaikis turtas – 0 Lt;

17.5. išankstiniai apmokėjimai – 39887 Lt;

17.6. per vienerius metus gautinos sumos – 71096 Lt;

17.7. atsargos – 204 Lt;

17.8. gautinos sumos – 0 Lt;

17.9. pinigai ir pinigų ekvivalentai – 83 Lt;

17.10. mažumos dalis

18. Reorganizuojamos biudžetinės įstaigos finansavimo sumas, įsipareigojimus, grynąjį turtą pagal 2011 m. kovo 31 d. buhalterinę apskaitą sudarė:

18.1. finansavimo sumos – 162304 Lt;

18.2. įsipareigojimai – 110750 Lt;

18.3. grynasis turtas – 1459 Lt.

19. Reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės įstaigos valdomo valstybės turto vertė pagal 2011 m. kovo 31 d. buhalterinę apskaitą sudarė:

19.1. nematerialusis turtas – 1.564 Lt;

19.2. ilgalaikis materialusis turtas– 218.803 Lt;

19.3. ilgalaikis finansinis turtas – 0 Lt;

19.4. kt. ilgalaikis turtas – 0 Lt;

19.5. per vienerius metus gautinos sumos – 249.592 Lt;

19.6. atsargos – 18.929 Lt;

19.7. gautinos sumos – 249.592 Lt;

19.8. išankstiniai mokėjimai – 20.454 Lt;

19.9. pinigai ir pinigų ekvivalentai – 4.115 Lt.

20. Reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės įstaigos finansavimo sumas, įsipareigojimus, grynąjį turtą pagal 2011 m. kovo 31 d. buhalterinę apskaitą sudarė:

20.1. finansavimo sumos – 267.182 Lt;

20.2. įsipareigojimai – 242.008 Lt;

20.3. grynasis turtas – 4.267 Lt.

21. Iki 2011 m. gruodžio 20 d. inventorizuojami reorganizuojamos įstaigos turtas ir atsiskaitymai, parengiami ir pasirašomi teisės aktai dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio ir šiuo metu reorganizuojamos įstaigos patikėjimo teise valdomo turto perdavimo po reorganizavimo tęsiančiam veiklą juridiniam asmeniui valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise (atsakingi vykdytojai – reorganizuojamos įstaigos ir reorganizavime dalyvaujančios įstaigos vadovai). Šiame punkte nustatyta tvarka po reorganizavimo tęsiančiam veiklą juridiniam asmeniui perdavus reorganizuojamos įstaigos patikėjimo teise valdomą nekilnojamąjį turtą, atitinkamai pakeičiami duomenys Juridinių asmenų registre (atsakingas – po reorganizavimo tęsiančio veiklą juridinio asmens vadovas).

22. Reorganizuojamos įstaigos inventorizuotas turtas, teisės ir pareigos, archyvas, įforminti nearchyvuoti bendrieji dokumentai ir informacija apie juos ne vėliau kaip 2011 m. gruodžio 31 d. perduodami po reorganizavimo tęsiančiam veiklą juridiniam asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka pasirašant perdavimo ir priėmimo aktus.

23. Antspaudai su Lietuvos valstybės herbu, kuriais disponuoja reorganizuojama įstaiga, po to, kai pasirašomi perdavimo ir priėmimo aktai, teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami (atsakingas asmuo – po reorganizavimo tęsiančio veiklą juridinio asmens vadovas).

24. Reorganizavimas vykdomas, prievolės baigiamos vykdyti iš reorganizuojamoms įstaigoms patvirtintų biudžeto asignavimų ir/ar kitų teisės aktuose numatytų šaltinių.

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-839

 

VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau vadinama Tarnyba) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos.

2. Tarnybos paskirtis yra organizuoti ir koordinuoti fizinių ir juridinių asmenų vykdomos sveikatos priežiūros veiklos, naudojamų sveikatos priežiūros technologijų vertinimą, medicinos prietaisų atitikties būtiniesiems reikalavimams vertinimo valdymą, naudojamų medicinos prietaisų našumą ir efektyvumą, siekiant užtikrinti saugių, efektyvių ir tinkamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sąlygas.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099), Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995), Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 102-2313; 2004, Nr. 68-2365), Lietuvos Respublikos slaugos praktikos ir akušerijos praktikos įstatymu (Žin., 2001, Nr. 62-2224; 2009, Nr. 89-3801), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.

5. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitų bankuose ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.

6. Tarnybos buveinės adresas – Žalgirio g. 92, Vilnius, Lietuvos Respublika. Tarnybos interneto svetainės adresas yra www.vaspvt.gov.lt.

7. Tarnybos vieši pranešimai skelbiami Tarnybos interneto svetainėje, o įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais – ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

8. Tarnybos savininkė yra valstybė. Tarnybos savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl Tarnybos reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) įgyvendinanti institucija yra Sveikatos apsaugos ministerija, kuri:

8.1. tvirtina, keičia, pildo Tarnybos nuostatus;

8.2. teisės aktų nustatyta tvarka skiria Tarnybai pavedimus ir kontroliuoja jų vykdymą;

8.3. skiria Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas Tarnybai išlaikyti;

8.4. įgyvendina kitas šiuose nuostatuose ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose jos kompetencijai priskirtas teises ir pareigas.

 

ii. tarnybos VEIKLOS TIKSLAI ir funkcijos

 

9. Pagrindiniai Tarnybos veiklos tikslai:

9.1. teisės aktų nustatyta tvarka vertinti asmenų atitiktį asmens sveikatos priežiūros licencijuojamai veiklai keliamiems reikalavimams;

9.2. teisės aktų nustatyta tvarka vertinti asmenų atitiktį visuomenės sveikatos priežiūros licencijuojamai veiklai keliamiems reikalavimams;

9.3. teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti įgaliotosios institucijos funkcijas medicinos prietaisų atitikties vertinimo srityje;

9.4. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti ir vykdyti sveikatos priežiūros technologijų vertinimą;

9.5. teisės aktų nustatyta tvarka vertinti naudojamų medicinos prietaisų efektyvumą ir našumą;

9.6. teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę;

9.7. teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti pacientų saugos kontrolę.

10. Tarnyba, įgyvendindama veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:

10.1. organizuoja ir vykdo medicinos praktikos licencijavimą: išduoda medicinos praktikos licencijas, jų dublikatus, patikslina šių licencijų rekvizitus, sustabdo ir panaikina licencijų galiojimą bei panaikina licencijų sustabdymo galiojimą;

10.2. organizuoja ir vykdo licencijuojamos veiklos – medicinos praktikos – licencijų sąlygų laikymosi priežiūrą;

10.3. organizuoja ir vykdo slaugos praktikos licencijavimą: išduoda slaugos praktikos licencijas, jų dublikatus, patikslina šių licencijų duomenis, sustabdo ir panaikina licencijų galiojimą bei panaikina licencijų sustabdymo galiojimą;

10.4. organizuoja ir vykdo licencijuojamos veiklos – slaugos praktikos – licencijų sąlygų laikymosi priežiūrą;

10.5. organizuoja ir vykdo akušerijos praktikos licencijavimą: išduoda akušerijos praktikos licencijas, jų dublikatus, patikslina šių licencijų duomenis, sustabdo ir panaikina licencijų galiojimą bei panaikina licencijų sustabdymo galiojimą;

10.6. organizuoja ir vykdo licencijuojamos veiklos – akušerijos praktikos – licencijų sąlygų laikymosi priežiūrą;

10.7. registruoja ir suteikia numerius sveikatos priežiūros specialisto spaudams;

10.8. vykdo sveikatos srities valstybės ir žinybinių registrų ir informacinių sistemų tvarkytojų funkcijas, teikia siūlymus Sveikatos apsaugos ministerijai dėl sveikatos srities valstybės registrų ir informacinių sistemų;

10.9. dalyvauja įteisinant Lietuvos medicinos normas;

10.10. organizuoja ir vykdo juridinių asmenų licencijavimą asmens sveikatos priežiūros veiklai: išduoda įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencijas, patikslina šias licencijas, sustabdo ir panaikina licencijų galiojimą bei atnaujina sustabdytų licencijų galiojimą;

10.11. organizuoja ir vykdo asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamos laboratorinės diagnostikos paslaugos vertinimą;

10.12. organizuoja ir vykdo asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamos patologijos paslaugos vertinimą;

10.13. organizuoja ir vykdo asmens sveikatos priežiūros veiklai licencijuotų juridinių asmenų licencijų sąlygų laikymosi priežiūrą;

10.14. organizuoja ir koordinuoja juridinių asmenų akreditavimą sveikatos priežiūros veiklai;

10.15. dalyvauja formuojant nacionalinę kokybės politiką, susijusią su sveikatos priežiūros paslaugomis;

10.16. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant įstatymus, Vyriausybės nutarimus, sveikatos apsaugos ministro įsakymus ir kitus teisės aktus, susijusius su asmens sveikatos priežiūros veiklą vykdančių asmenų licencijavimo ir jų veiklos vertinimo reglamentavimu;

10.17. organizuoja ir vykdo asmenų licencijavimą visuomenės sveikatos priežiūros veiklai: išduoda visuomenės sveikatos priežiūros licencijas, patikslina šias licencijas, sustabdo ir panaikina licencijų galiojimą bei panaikina licencijų sustabdymo galiojimą;

10.18. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant įstatymus, Vyriausybės nutarimus, sveikatos apsaugos ministro įsakymus ir kitus teisės aktus, susijusius su visuomenės sveikatos priežiūros veiklą vykdančių asmenų licencijavimo reglamentavimu;

10.19. dalyvauja formuojant nacionalinę kokybės politiką, susijusią su medicinos prietaisų atitikties vertinimu;

10.20. rengia ir atstovauja Lietuvos Respublikos pozicijas Europos Sąjungos institucijų darbo organuose medicinos prietaisų atitikties vertinimo klausimais;

10.21. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos teisės aktus, įgyvendinančius Europos Sąjungos teisės aktus medicinos prietaisų atitikties vertinimo srityje;

10.22. nagrinėja medicinos prietaisų gamintojų, įgaliotųjų atstovų, paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų, Europos Sąjungos valstybių narių įgaliotųjų institucijų, medicinos prietaisų platintojų ir naudotojų ir kitų asmenų paklausimus dėl gaminių priskyrimo medicinos prietaisams, medicinos prietaisų klasifikavimo;

10.23. registruoja asmenis, atsakingus už medicinos prietaisų pateikimą į rinką;

10.24. registruoja ir vertina asmenų pateiktus pranešimus apie nesaugius medicinos prietaisus, kaupia, tikrina pateiktus faktus (renka informaciją, atlieka medicinos prietaisų rinkos tikrinimus, teikia prietaisus bandymų laboratorijoms), rengia išvadas;

10.25. vertina asmenų pateiktus dokumentus medicinos prietaisų klinikiniams tyrimams atlikti ir teikia išvadas;

10.26. suteikia leidimus atlikti medicinos prietaisų techninės būklės tikrinimą;

10.27. teikia informaciją EUDAMED – medicinos prietaisų Europos Sąjungos duomenų bazei;

10.28. išduoda laisvos prekybos pažymėjimus;

10.29. dalyvauja Lietuvos standartizacijos departamento Standartizacijos technikos komitetų veikloje, susijusioje su medicinos prietaisų standartais;

10.30. vertina medicinos prietaisų paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų kompetenciją, atlieką šių įstaigų priežiūrą;

10.31. organizuoja ir vykdo medicinos prietaisų rinkos priežiūrą:

10.31.1. tikrina gamybos, platinimo, naudojimo vietose esančius medicinos prietaisus;

10.31.2. informuoja medicinos prietaisų gamintojus, įgaliotuosius atstovus, paskelbtąsias (notifikuotas) įstaigas, Europos Sąjungos valstybių narių įgaliotąsias institucijas, medicinos prietaisų platintojus ir naudotojus apie tikrinimų metu nustatytus pažeidimus;

10.31.3. imasi visų reikalingų priemonių apriboti, uždrausti arba pašalinti nesaugius medicinos prietaisus iš Lietuvos Respublikos rinkos;

10.31.4. surašo administracinių teisių pažeidimų protokolus už teisės aktų, reglamentuojančių medicinos prietaisų saugą, kokybę, veikimą, naudojimą, pateikimą rinkai, platinimą, atitikties įvertinimą ir klinikinių tyrimų atlikimą, pažeidimus;

10.32. organizuoja ir vykdo medicinos prietaisų budrą;

10.33. organizuoja ir vykdo sveikatos priežiūros technologijų vertinimą, sveikatos priežiūros technologijų, susijusių su medicinos prietaisais, vertinimą ir valdymą;

10.34. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant įstatymus, Vyriausybės nutarimus, sveikatos apsaugos ministro įsakymus ir kitus teisės aktus, susijusius su sveikatos priežiūros technologijų vertinimo ir valdymo reglamentavimu;

10.35. organizuoja ir vykdo Lietuvos Respublikoje naudojamų medicinos prietaisų efektyvumą, našumą ir teikia rekomendacijas šiais klausimais;

10.36. dalyvauja formuojant nacionalinę kokybės politiką, susijusią su sveikatos priežiūros technologijomis;

10.37. rengia ir atstovauja Lietuvos Respublikos pozicijas Europos Sąjungos institucijų darbo organuose sveikatos priežiūros technologijų vertinimo klausimais;

10.38. pagal kompetenciją kontroliuoja, kaip laikomasi teisės aktų, reglamentuojančių sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, reikalavimų;

10.39. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, sveikatos apsaugos ministro įsakymus ir kitus teisės aktus, susijusius su sveikatos priežiūros paslaugų kokybės, pacientų saugos reglamentavimu;

10.40. vykdo pacientų teisių ir sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę;

10.41. pagal kompetenciją bendradarbiauja su visomis sveikatos priežiūros įstaigas kontroliuojančiomis institucijomis ir kitomis valstybės bei savivaldybių įstaigomis, taip pat su Pasaulio sveikatos organizacija ir kitomis tarptautinėmis organizacijomis, užsienio valstybių kompetentingomis institucijomis;

10.42. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimo programų priemones;

10.43. konsultuoja juridinius ir fizinius asmenis asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros licencijavimo, jų veiklos vertinimo, akreditavimo, sveikatos priežiūros technologijų vertinimo, medicinos prietaisų atitikties vertinimo, medicinos prietaisų naudojimo ir valdymo, sveikatos priežiūros paslaugų kokybės, pacientų saugos klausimais;

10.44. dalyvauja ir organizuoja pasitarimus, seminarus, konferencijas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros licencijavimo, akreditavimo, sveikatos priežiūros technologijų vertinimo, medicinos prietaisų atitikties vertinimo, medicinos prietaisų naudojimo ir valdymo, sveikatos priežiūros paslaugos kokybės, pacientų saugos klausimais;

10.45. rengia ataskaitas, pranešimus, siūlymus asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros licencijavimo, akreditavimo, standartizacijos, sveikatos priežiūros technologijų, medicinos prietaisų atitikties vertinimo, medicinos prietaisų naudojimo ir valdymo, sveikatos priežiūros paslaugos kokybės, pacientų saugos klausimais;

10.46. pagal savo kompetenciją ir įstatymų bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją ir kitas paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims;

10.47. pagal savo kompetenciją nagrinėja juridinių ir fizinių asmenų prašymus, pranešimus, skundus;

10.48. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais ir kitais teisės aktais nustatytas funkcijas.

 

iII. tarnybos teisės

 

11. Tarnyba, siekdama savo veiklos tikslų ir vykdydama nustatytas funkcijas, turi teisę:

11.1. pagal savo kompetenciją atstovauti Sveikatos apsaugos ministerijai kitose institucijose;

11.2. pasitelkti reikiamus specialistus, institucijas ir įstaigas juridiniams ir fiziniams asmenims licencijuoti, akredituoti, medicinos prietaisams ir sveikatos priežiūros technologijoms vertinti bei kitoms teisės aktų priskirtoms funkcijoms vykdyti;

11.3. kreiptis į kitas institucijas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros licencijavimo, akreditavimo, sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimo, pacientų saugos, sveikatos priežiūros technologijų, medicinos prietaisų, informacinių sistemų tvarkymo ir kitais klausimais;

11.4. gauti iš juridinių ir fizinių asmenų informaciją ir paaiškinimus Tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;

11.5. atlikti asmens sveikatos priežiūrai licencijuotų juridinių asmenų, medicinos prietaisų gamintojų, jų įgaliotųjų atstovų, medicinos prietaisų importuotojų, platintojų ir paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų tikrinimus; reikalui esant pasitelkti į pagalbą teisėsaugos institucijų pareigūnus;

11.6. gauti iš tikrinamų subjektų visą reikalingą informaciją, paaiškinimus ir dokumentų kopijas;

11.7. duoti tikrinamiems subjektams privalomus nurodymus;

11.8. motyvuotu sprendimu sustabdyti ar uždrausti medicinos prietaisų teikimą į rinką, sustabdyti ar uždrausti medicinos prietaisų platinimą, naudojimą, įpareigoti pašalinti nesaugius medicinos prietaisus iš Lietuvos Respublikos rinkos;

11.9. nemokamai imti bandinį, t.y. medicinos prietaisą ar tam tikrą medicinos prietaisų kiekį, reikalingą atitikčiai teisės aktų reikalavimams patikrinti;

11.10. įpareigoti medicinos prietaisų atitikties vertinimo įstaigas sustabdyti ar pripažinti netekusiais galios išduotus atitikties įvertinimo dokumentus;

11.11. surašyti administracinių teisių pažeidimų protokolus už teisės aktų, reglamentuojančių medicinos prietaisų saugą, kokybę, veikimą, naudojimą, pateikimą rinkai, platinimą, atitikties įvertinimą ir klinikinių tyrimų atlikimą, ir kitus teisės aktuose nustatytus pažeidimus;

11.12. pateikus tarnybinį pažymėjimą ir paskyrimo dokumentą įstaigos vadovui ar jį pavaduojančiam asmeniui netrukdomai patekti į asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir atlikti sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę;

11.13. atliekant sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolę, kviesti dalyvauti sveikatos priežiūros specialistus konsultantus, naudotis asmens sveikatos priežiūros įstaigų vidaus medicininio audito medžiaga, teismo medicinos ekspertizės išvadomis bei kitais dokumentais, reikalingais patikrinimui atlikti;

11.14. reikalauti ir gauti iš juridinių ir fizinių asmenų visą reikalingą informaciją, dokumentus, laboratorinių mėginių duomenis, ligonių medicininių apžiūrų ir tyrimų duomenis, įstaigos vadovų ir kitų darbuotojų žodinius ir raštiškus paaiškinimus, kurie reikalingi patikrinimui atlikti;

11.15. informuoti teisėsaugos institucijas, jei nustatomi požymiai veikų, užtraukiančių baudžiamąją atsakomybę;

11.16. dalyvauti kitų institucijų pasitarimuose, renginiuose, svarstant klausimus, susijusius su asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros licencijavimu, standartizacija, medicinos prietaisų atitikties vertinimu, medicinos prietaisų naudojimu ir valdymu, sveikatos priežiūros technologijų vertinimu, sveikatos priežiūros paslaugų kokybės užtikrinimu, pacientų sauga ir informacinių sistemų tvarkymu;

11.17. dalyvauti tarptautiniuose renginiuose, konferencijose, tarptautinėse stažuotėse, perimant Europos Sąjungos ir kitų šalių patirtį asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros licencijavimo, akreditavimo, sveikatos priežiūros technologijų vertinimo, medicinos prietaisų atitikties vertinimo, medicinos prietaisų naudojimo ir valdymo, sveikatos priežiūros paslaugų kokybės, pacientų saugos klausimais;

11.18. pagal kompetenciją stoti į ne pelno organizacijas, asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

11.19. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka naudoti jai skirtas biudžeto ir kitas teisėtai gautas lėšas;

11.20. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka sudarinėti sutartis;

11.21. kreiptis į Sveikatos apsaugos ministeriją dėl Tarnybos nuostatų papildymo ir pakeitimo;

11.22. vykdyti Tarnybos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, ir valstybės tarnautojų (toliau kartu vadinami darbuotojais) kvalifikacijos tobulinimą.

12. Tarnyba gali turėti ir kitų teisės aktuose nustatytų teisių.

 

Iv. tarnybos VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

13. Tarnyba veiklą organizuoja pagal sveikatos apsaugos ministro patvirtintą Tarnybos metinį veiklos planą.

14. Tarnybos administracijos struktūrą tvirtina sveikatos apsaugos ministras.

15. Tarnybos darbo organizavimas reglamentuojamas Tarnybos direktoriaus tvirtinamais: Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, skyrių ir poskyrių nuostatais, darbuotojų pareigybių aprašymais ir kitais dokumentais.

16. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų, skatina ir skiria tarnybines nuobaudas sveikatos apsaugos ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius gali būti skiriamas eiti pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Tarnybos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas sveikatos apsaugos ministrui.

17. Tarnybos direktorius turi pavaduotoją (-us), kuriuos jis priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Tarnybos direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi Tarnybos direktoriui, kuris nustato jų administravimo sritį ir kompetenciją.

18. Tarnybos direktorius:

18.1. organizuoja Tarnybos darbą ir atsako už Tarnybai pavestų veiklos tikslų ir funkcijų, taip pat Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir sveikatos apsaugos ministro pavedimų vykdymą, priima sprendimus visais Tarnybos veiklos klausimais, atstovauja Tarnybai;

18.2. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

18.3. neviršydamas nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo, nustato Tarnybos darbuotojų atlyginimą;

18.4. suderinęs su Sveikatos apsaugos ministerija, tvirtina Tarnybos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;

18.5. tvirtina pareigybių aprašymus;

18.6. tvirtina Tarnybos ataskaitas;

18.7. priima ir atleidžia Tarnybos darbuotojus;

18.8. skatina Tarnybos darbuotojus, skiria jiems nuobaudas, pašalpas.

19. Jeigu Tarnybos direktoriaus laikinai nėra, jo funkcijas vykdo sveikatos apsaugos ministro paskirtas Tarnybos direktoriaus pavaduotojas arba kitas Tarnybos valstybės tarnautojas.

20. Tarnybos darbuotojų priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

21. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė ir kitos kontrolės institucijos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Tarnybos vidaus auditą atlieka Sveikatos apsaugos ministerijos Vidaus audito skyrius.

23. Tarnybos metinio veiklos plano įgyvendinimo kontrolę atlieka Sveikatos apsaugos ministerija.

 

vi. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma, likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________