LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS 2004 M. RUGSĖJO 16 D. ĮSAKYMO NR. 1V-293 „DĖL EKONOMINIŲ SANKCIJŲ SKYRIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2007 m. spalio 25 d. Nr. 1V-1188

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 75 straipsnio 1 dalimi bei įgyvendindamas 2007 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 717/2007 dėl tarptinklinio ryšio per viešuosius judriojo telefono ryšio tinklus Bendrijoje, iš dalies keičiantį Direktyvą 2002/21/EB (OL 2007 L 171, p. 32):

1. Pakeičiu Ekonominių sankcijų skyrimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-293 „Dėl Ekonominių sankcijų skyrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 141-5172), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

2. Nurodau šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

L. E. DIREKTORIAUS PAREIGAS                                                           DIANA KORSAKAITĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-293

(Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2007 m. spalio 25 d. įsakymo Nr. 1V-1188

redakcija)

 

EKONOMINIŲ SANKCIJŲ SKYRIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ekonominių sankcijų skyrimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato ekonominių sankcijų skyrimo ūkio subjektams, pažeidusiems Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) bei jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatas, procedūrą.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymu (toliau – Įstatymas) bei įgyvendinant 2007 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 717/2007 dėl tarptinklinio ryšio per viešuosius judriojo telefono ryšio tinklus Bendrijoje, iš dalies keičiantį Direktyvą 2002/21/EB (OL 2007 L 171, p. 32).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

 

II. EKONOMINĖS SANKCIJOS SKYRIMO PROCEDŪROS INICIJAVIMAS

 

4. Ekonominės sankcijos skyrimo procedūra inicijuojama Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įgalioto pareigūno (toliau – Pareigūnas) teikimu Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui. Teikimo tekste nurodoma:

4.1. ūkio subjekto, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, pavadinimas, buveinės adresas (jei ūkio subjektas yra asmenų grupė, informacija nurodoma apie kiekvieną asmenį, taip pat nurodomi jų tarpusavio ryšiai grupėje, kiekvieno asmens sąsajos su pažeidimu, dėl kurio ketinama skirti ekonominę sankciją);

4.2. žinomos faktinės pažeidimo aplinkybės, kuriomis Pareigūnas grindžia savo teikimą;

4.3. dėl kokio teisės akto pažeidimo ūkio subjektui siūloma skirti ekonominę sankciją;

4.4. Pareigūno siūloma sankcija (jei ūkio subjektas yra asmenų grupė, nurodoma, kokie asmenys pagal Įstatymo 74 straipsnio 6 dalį ir 76 straipsnio 6 dalį turėtų solidariai atsakyti už sankcijos įvykdymą);

4.5. kiti suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys, taip pat asmenys, kurių dalyvavimas reikalingas klausimui dėl ekonominės sankcijos skyrimo tinkamai išnagrinėti.

5. Pareigūnas prie teikimo turi pridėti Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymo projektą dėl Ekonominių sankcijų skyrimo komisijos (toliau – Komisija) sudarymo ir šios Komisijos posėdžio dėl ekonominės sankcijos skyrimo (toliau – Komisijos posėdis) sušaukimo, kuriame nurodoma Komisijos posėdžio data, vieta, laikas, Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai bei Komisijos posėdžio sekretorius, Komisijos posėdis viešas ar ne, ūkio subjektai ir (ar) asmenys (įskaitant Tarnybos valstybės tarnautojus), kviečiami dalyvauti Komisijos posėdyje, bei visus reikalingus dokumentus ar kitą medžiagą, turinčią reikšmės ekonominės sankcijos skyrimui.

6. Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių Taisyklių 4 ir 5 punktuose nurodytų dokumentų gavimo nusprendžia dėl šių Taisyklių 5 punkte nurodytos Komisijos sudarymo ir šios Komisijos posėdžio sušaukimo.

7. Įsakymas dėl Komisijos sudarymo ir šios Komisijos posėdžio sušaukimo skelbiamas Tarnybos interneto tinklalapyje.

8. Komisijos posėdyje kviečiami dalyvauti ir savo paaiškinimus gali teikti visi suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys, taip pat asmenys, kurių dalyvavimas reikalingas klausimui dėl ekonominės sankcijos skyrimo tinkamai išnagrinėti (liudytojai, ekspertai, specialistai ar kiti asmenys). Suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys, kurie nėra kviečiami dalyvauti Komisijos posėdyje, gali prašyti Komisijos leisti dalyvauti Komisijos posėdyje. Komisija priima motyvuotą protokolinį sprendimą dėl tokio ūkio subjekto ar asmens dalyvavimo Komisijos posėdyje.

9. Pareigūnas, inicijavęs ekonominės sankcijos skyrimo procedūrą, ne vėliau kaip prieš 15 dienų iki Komisijos posėdžio dienos raštu informuoja ūkio subjektą, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, ir kitus ūkio subjektus bei asmenis, kurie kviečiami dalyvauti Komisijos posėdyje, apie:

9.1. Komisijos posėdžio datą, laiką bei vietą;

9.2. teisę susipažinti su medžiaga dėl ekonominės sankcijos skyrimo bei šios teisės realizavimo būdus;

9.3. reikalavimus atstovams;

9.4. kad iki Komisijos posėdžio pradžios pateiktų Tarnybai visus pageidaujamus pateikti įrodymus, turinčius reikšmės ekonominės sankcijos skyrimui.

10. Visi Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimai, susiję su ekonominių sankcijų skyrimu, įforminami atskiru Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymu, o Komisijos sprendimai dėl nustatytų faktinių aplinkybių, priimti Komisijos posėdžio metu, įrašomi Komisijos posėdžio protokole.

11. Pareigūnas, ūkio subjektas, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, ir kiti suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys turi teisę pateikti įrodymus, reikšmingus ekonominės sankcijos skyrimui, iki Komisijos posėdžio pradžios.

 

III. KOMISIJOS POSĖDŽIO TVARKA

 

12. Komisijos posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas.

13. Komisijos posėdyje gali dalyvauti ir savo paaiškinimus pateikti ūkio subjektas, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, ir, Komisijos protokoliniu sprendimu, kiti suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys, taip pat asmenys, kurių dalyvavimas reikalingas klausimui dėl ekonominės sankcijos skyrimo tinkamai išnagrinėti (liudytojai, ekspertai, specialistai ar kiti asmenys).

14. Ūkio subjekto, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, ir kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir (ar) asmenų atstovai turi turėti įgaliojimą, atitinkantį Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262, Nr. 77, Nr. 80, Nr. 82) nuostatas, ir prieš Komisijos posėdį pateikti jį posėdžio sekretoriui. Visi Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys prieš posėdį posėdžio sekretoriui pateikia savo asmens dokumentus tapatybei nustatyti.

15. Ūkio subjekto, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, ar kitų ūkio subjektų ar asmenų neatvykimas nekliudo surengti Komisijos posėdį ir jame išnagrinėti klausimą dėl ekonominės sankcijos skyrimo.

16. Visi Komisijos posėdžiai vyksta Tarnybos patalpose ar Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu kitose tinkamose patalpose.

17. Komisijos posėdis yra viešas, išskyrus atvejus, kai siekiama apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti asmens teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą. Sprendimas dėl Komisijos posėdžio viešumo Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens iniciatyva priimamas prieš posėdį apie tai nurodant Taisyklių 6 punkte įvardytame įsakyme arba Komisijos motyvuotu protokoliniu sprendimu posėdyje dalyvaujantiems asmenims pasiūlius ar Komisijos iniciatyva.

18. Posėdžio sekretorius prieš Komisijos posėdį nustato posėdyje dalyvaujančių asmenų tapatybes, patikrina dalyvaujančių asmenų įgaliojimus bei apie tai posėdžio pradžioje informuoja Komisiją.

19. Komisijos posėdis vyksta lietuvių kalba. Asmuo, nesuprantantis ar nekalbantis lietuviškai ir pageidaujantis, kad posėdis būtų verčiamas į jam suprantamą kalbą ir (ar) iš jos, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio pradžios privalo raštu informuoti Tarnybą apie vertėjo būtinybę, nurodydamas, kokios kalbos vertėjas bus reikalingas. Tokiu atveju Komisija kviečia į posėdį vertėją. Asmuo, šiame punkte nustatyta tvarka neinformavęs Tarnybos apie vertėjo būtinybę, vertėją kviečia savo iniciatyva ir savo sąskaita.

20. Komisija užtikrina, kad būtų iš esmės, visapusiškai ir objektyviai išaiškintos visos ekonominei sankcijai skirti reikšmingos aplinkybės, ir šalina iš nagrinėjimo visa tai, kas neturi ryšio su nagrinėjamu ekonominės sankcijos skyrimu. Komisijos pirmininkas imasi reikiamų priemonių tvarkai Komisijos posėdyje užtikrinti. Visi Komisijos posėdžio dalyviai privalo laikytis tvarkos ir vykdyti Komisijos pirmininko nurodymus.

21. Komisijos posėdis pradedamas Tarnybos Pareigūno, inicijavusio ekonominės sankcijos skyrimo procedūrą, pranešimu. Pranešime Pareigūnas trumpai pristato pažeidimo sudėtį bei kitas svarbias aplinkybes, turinčias reikšmės ekonominės sankcijos skyrimui.

22. Komisijos posėdyje dalyvaujantys ūkio subjekto, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, kitų ūkio subjektų bei asmenų atstovai turi teisę pateikti pranešimus ar paaiškinimus.

23. Kiekvienam asmeniui, pateikusiam pranešimą ar paaiškinimą, kiti Komisijos posėdžio dalyviai turi teisę užduoti klausimų. Paskutinio žodžio teisė visada priklauso ūkio subjekto, kuriam siūloma skirti ekonominę sankciją, atstovui (-ams).

24. Posėdžio sekretorius Komisijos posėdžio metu protokoluoja asmenų pranešimus bei pasisakymus ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio pateikia jį pasirašyti Komisijos pirmininkui. Komisijos posėdžio protokolas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio turi būti pasirašytas Komisijos pirmininko ir posėdžio sekretoriaus. Posėdžio sekretorius Komisijos pirmininko pasirašytą Komisijos posėdžio protokolą per 1 darbo dieną išsiunčia ūkio subjektui, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją. Jei Komisijos posėdis buvo uždaras, tai su protokolu gali susipažinti tik į posėdį kviesti ūkio subjektai ir (ar) asmenys, kuriems leista dalyvauti posėdyje Komisijai priėmus protokolinį sprendimą posėdžio metu.

25. Komisijos protokoliniu sprendimu gali būti daromas Komisijos posėdžio vaizdo ar garso įrašas, apie tai informuojant posėdyje dalyvaujančius asmenis. Kitiems posėdyje dalyvaujantiems asmenims be Komisijos leidimo daryti vaizdo bei garso įrašus ar fotografuoti draudžiama.

26. Komisijos posėdžio protokole turi atsispindėti visi esminiai svarstomo klausimo momentai. Protokole nurodoma:

26.1. posėdžio data ir vieta;

26.2. Komisijos pirmininko, Komisijos narių, Pareigūno, posėdžio sekretoriaus ir kitų posėdyje dalyvavusių asmenų vardai ir pavardės, pareigos;

26.3. svarstomas ekonominės sankcijos skyrimo klausimas;

26.4. posėdyje priimti Komisijos protokoliniai sprendimai dėl nustatytų faktinių aplinkybių, dalyvavusių asmenų pareiškimai, paaiškinimai, išvados, nuomonės ir pasiūlymai.

27. Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys turi teisę prašyti, kad į protokolą būtų įrašytos aplinkybės, kurias jie laiko esminėmis svarstomu klausimu.

28. Komisija posėdžio metu turi teisę atidėti posėdį, paskirdama naujo posėdžio laiką. Apie tai pranešama posėdyje dalyvaujantiems asmenims. Jeigu ūkio subjekto, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, ir (arba) kitų kviestų į posėdį (arba kuriuos nuspręsta kviesti į kitą posėdį) ūkio subjektų ir (ar) asmenų atstovai nedalyvauja, jiems išsiunčiamas pranešimas apie kito posėdžio datą, vietą ir laiką.

29. Komisija turi teisę sustabdyti ekonominės sankcijos skyrimo procedūrą:

29.1. kai naikinamas ar išnyksta asmuo ir vyksta jo teisių bei pareigų perėmimas;

29.2. kai negalima nagrinėti bylos dėl ekonominės sankcijos skyrimo, kol bus išspręsta kita byla, nagrinėjama civiline, baudžiamąja ar administracine tvarka;

29.3. kai Komisija nusprendžia, kad būtina gauti reikalingus įrodymus (dokumentus) iš užsienio valstybės.

30. Ekonominės sankcijos skyrimo procedūra atnaujinama pašalinus ar išnykus aplinkybėms, dėl kurių ji buvo sustabdyta, Komisijos posėdžio dalyvių prašymu ar Komisijos iniciatyva.

31. Atidėjus Komisijos posėdį ar sustabdžius ekonominės sankcijos skyrimo procedūrą, Pareigūnas, ūkio subjektas, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, ir kiti suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys turi teisę pateikti papildomus įrodymus iki kito Komisijos posėdžio pradžios.

32. Ūkio subjektas, kuriam ketinama skirti ar yra paskirta ekonominė sankcija, ir kiti suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys, kurie buvo kviesti dalyvauti Komisijos posėdyje ar kuriems buvo leista dalyvauti šiame posėdyje, turi teisę susipažinti su Tarnybos surinkta medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą ir kuri Komisijos motyvuotu protokoliniu sprendimu neteikiama.

33. Ūkio subjekto, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, atstovas, pateikęs įgaliojimą patvirtinantį dokumentą, visada turi teisę susipažinti su Tarnybos Pareigūno teikimo tekstu ir Komisijos posėdžio protokolu.

34. Ūkio subjektas, kuriam ketinama skirti ekonominę sankciją, turi teisę per 2 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio protokolo gavimo dienos pareikšti pastabas raštu bei prašyti pakoreguoti protokolą. Komisija, įvertinusi gautų pastabų dėl protokolo pataisų pagrįstumą, priima protokolinį sprendimą dėl protokolo koregavimo arba atsisakymo jį koreguoti.

 

IV. EKONOMINĖS SANKCIJOS SKYRIMAS

 

35. Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 30 dienų po paskutinio Komisijos posėdžio protokolo surašymo dienos pateikia ekonominės sankcijos skyrimo klausimą apsvarstyti artimiausiame Tarnybos tarybos (toliau – Taryba) posėdyje. Tarybai pateikiamas Pareigūno teikimas (kartu su visa medžiaga), Komisijos posėdžio protokolas bei kita medžiaga, turinti reikšmės ekonominės sankcijos skyrimui.

36. Taryba, apsvarsčiusi klausimą dėl ekonominės sankcijos skyrimo ūkio subjektui, pateikia savo išvadą Tarnybos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui. Tarybos išvada dėl ekonominės sankcijos skyrimo Tarnybos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui yra neprivaloma, patariamojo pobūdžio.

37. Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, gavęs Tarybos išvadą dėl ekonominės sankcijos skyrimo ir išnagrinėjęs visą medžiagą dėl ekonominės sankcijos skyrimo, per 5 darbo dienas priima galutinį sprendimą dėl ekonominės sankcijos skyrimo ūkio subjektui. Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo priima vieną iš šių sprendimų:

37.1. skirti ūkio subjektui ekonominę sankciją;

37.2. atsisakyti skirti ekonominę sankciją, jei:

37.2.1. nėra pažeidimo įvykio ir sudėties;

37.2.2. panaikinamas atsakomybę nustatantis teisės aktas;

37.2.3. išnyksta asmuo ir nėra perimamos jo teisės bei pareigos;

37.2.4. yra kitų esminių aplinkybių, darančių ekonominės sankcijos skyrimą negalimą, nurodant motyvus;

37.3. grąžinti ekonominės sankcijos skyrimo medžiagą papildyti.

38. Priimdamas šių Taisyklių 37 punkte numatytą sprendimą, Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo taip pat gali nuspręsti perduoti ekonominės sankcijos skyrimo medžiagą, kad būtų išspręstas klausimas dėl atsakomybės, numatytos Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse (Žin., 2000, Nr. 89-2741), Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse (Žin., 1985, Nr. 1-1), Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 30-856) ar kituose teisės aktuose, taikymo. Šį sprendimą kartu su reikalinga medžiaga Pareigūnas per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos perduoda kompetentingoms institucijoms ar pareigūnams.

39. Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, nustatęs, kad trūksta įrodymų dėl ekonominės sankcijos skyrimo ūkio subjektui, ar dėl kitokių objektyvių priežasčių, bet kuriuo ekonominės sankcijos skyrimo procedūros momentu turi teisę duoti nurodymą Pareigūnui, inicijavusiam ekonominės sankcijos skyrimo procedūrą, papildyti surinktą medžiagą. Pareigūnas papildytą medžiagą dėl ekonominės sankcijos skyrimo pateikia Tarnybos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui, tokiu atveju ekonominės sankcijos skyrimo procedūra pradedama iš naujo šių Taisyklių nustatyta tvarka.

40. Pareigūnas per 3 darbo dienas nuo įsakymo dėl ekonominės sankcijos skyrimo ar atsisakymo ją skirti priėmimo dienos išsiunčia šį įsakymą ūkio subjektui, kuriam paskirta ekonominė sankcija arba atsisakyta ją skirti, bei yra atsakingas už tolesnių veiksmų dėl ekonominės sankcijos įvykdymo atlikimą.

 

V. EKONOMINIŲ SANKCIJŲ DYDŽIO NUSTATYMO TVARKA

 

41. Nustatant ekonominės sankcijos dydį vadovaujamasi Įstatymo 74 straipsnio 1–4 dalyse nustatytomis ekonominės sankcijos ribomis. Bendrosios metinės pajamos, nurodytos Įstatymo 74 straipsnio 1–3 dalyse, nustatomos pagal ūkio subjekto, kuriam skiriama ekonominė sankcija, bendrąsias metines pajamas, gautas per praėjusius ataskaitinius metus iš veiklos, susijusios su elektroniniais ryšiais.

42. Ekonominės sankcijos dydis nustatomas atsižvelgiant į pažeidimu padarytos žalos dydį, ūkio subjektui dėl pažeidimo tekusių pajamų dydį ir baudos už trunkamą ar tęstinį pažeidimą dydį.

43. Nustatant pažeidimu padarytos žalos dydį atsižvelgiama į pažeidimo pobūdį, pažeidimo sukeltas pasekmes atitinkamai rinkai (kai tai įmanoma nustatyti), su pažeidimu susijusios atitinkamos geografinės teritorijos (geografinės rinkos) plotą, turto netekimą arba sugadinimą, turėtas išlaidas (tiesioginius nuostolius), taip pat negautas pajamas, kurios būtų gautos, jeigu nebūtų buvę pažeidimo, bei išlaidas, skirtas žalos prevencijai ar jai sumažinti.

44. Nustatant ūkio subjektui dėl pažeidimo tekusių pajamų dydį apskaičiuojama piniginė nauda, kurią ūkio subjektas gavo dėl padaryto pažeidimo.

45. Baudos už trunkamą ar tęstinį pažeidimą dydis sudaro iki 10 procentų pažeidimu padarytos žalos dydžio ir ūkio subjektui dėl pažeidimo tekusių pajamų dydžio sumos už kiekvieną pažeidimo vykdymo (tęsimo) dieną, bet ne daugiau kaip 5000 litų už kiekvieną pažeidimo vykdymo (tęsimo) dieną.

46. Ekonominės sankcijos dydis, nustatytas pagal šių Taisyklių 42 punktą, mažinamas arba didinamas iki 50 procentų atsižvelgiant į:

46.1. ūkio subjekto atsakomybę lengvinančias aplinkybes, nurodytas Įstatymo 75 straipsnio 10 dalyje, ar kitas, Tarnybos pripažintas lengvinančiomis, aplinkybes;

46.2. ūkio subjekto atsakomybę sunkinančias aplinkybes, nurodytas Įstatymo 75 straipsnio 11 dalyje;

46.3. kiekvieno ūkio subjekto įtaką pažeidimo padarymui, kai pažeidimą padaro keli ūkio subjektai (t. y. į tai, ar ūkio subjektas buvo pažeidimo iniciatorius, ar darant pažeidimą jis atliko aktyvų ar pasyvų vaidmenį, taip pat į ūkio subjekto užimamą rinkos dalį).

47. Jeigu neįmanoma nustatyti pažeidimu padarytos žalos dydžio ir (ar) ūkio subjektui dėl pažeidimo tekusių pajamų dydžio, ekonominės sankcijos dydis nustatomas vadovaujantis protingumo, sąžiningumo ir teisingumo kriterijais pagal Įstatymo 74 straipsnio 1–4 dalyse nustatytas ekonominės sankcijos ribas ir įvertinant pažeidimo pobūdį, jo pavojingumą, pažeidimo sukeltas pasekmes bei pažeidimo trukmę. Atsižvelgiant į šių Taisyklių 46.1–46.3 punktus, ekonominės sankcijos dydis gali būti mažinamas arba didinamas iki 50 procentų.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Tarnybos veiksmai arba neveikimas, susijęs su šių Taisyklių taikymu ir įgyvendinimu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ir Įstatymo nustatyta tvarka bei sąlygomis.

______________