LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJŲ DARBO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1999 m. gegužės 4 d. Nr. 533

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) 20 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Administracinių ginčų komisijų darbo nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 25 d. nutarimą Nr. 207 „Dėl Vyriausiosios ginčų nagrinėjimo komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo“ (Žin., 1999, Nr. 21-598).

 

 

 

L. e. socialinės apsaugos ir

darbo ministrės pareigas,

l. e. Ministrės Pirmininkės pareigas                                            Irena Degutienė

 

 

 

L. e. teisingumo ministro pareigas                                  Vytautas Pakalniškis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1999 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 533

 

ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJŲ DARBO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja savivaldybių visuomeninių administracinių ginčų komisijų, apskričių administracinių ginčų komisijų ir Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos (toliau vadinama – komisija, komisijos) darbo tvarką.

2. Komisijos savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

3. Komisijų sudarymo tvarką ir jų statusą nustato Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymas (Žin., 1999, Nr. 13-310).

4. Savivaldybių visuomeninės administracinių ginčų komisijos už savo darbą kartą per metus atsiskaito savivaldybių taryboms, taip pat yra atskaitingos savivaldybių merams.

Apskričių administracinių ginčų komisijos už savo darbą kartą per metus atsiskaito apskričių viršininkams, taip pat yra atskaitingos Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai.

Vyriausioji administracinių ginčų komisija už savo darbą kartą per metus atsiskaito Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

5. Komisijos turi antspaudą su savo pavadinimu.

6. Apskričių administracinių ginčų komisijos ir Vyriausioji administracinių ginčų komisija yra juridiniai asmenys. Pastaroji komisija yra išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir turi savo sąskaitą banke.

Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos pirmininkas ir jos nariai yra valstybės tarnautojai, jų darbas komisijoje laikytinas darbu pagrindinėje darbovietėje. Komisijos pirmininkas ir komisijos nariai gali būti atleisti iš darbo Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatyme numatytais pagrindais.

 

II. KOMISIJŲ KOMPETENCIJA

 

7. Savivaldybių visuomeninės administracinių ginčų komisijos nagrinėja asmenų skundus dėl savivaldybių viešojo administravimo subjektų priimtų individualių administracinių aktų ir veiksmų teisėtumo, taip pat šių subjektų atsisakymo ar vilkinimo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus teisėtumo ir pagrįstumo.

8. Apskričių administracinių ginčų komisijos nagrinėja skundus (prašymus) dėl teritorinių valstybinio administravimo subjektų, t. y. dėl apskrityse esančių valstybės institucijų, įstaigų, tarnybų bei jų tarnautojų, apskričių teritorijoje esančių savivaldybių institucijų, įstaigų, tarnybų bei jų tarnautojų priimtų individualių administracinių aktų ir veiksmų teisėtumo, taip pat dėl šių subjektų atsisakymo ar vilkinimo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus teisėtumo ir pagrįstumo.

9. Savivaldybių visuomeninės administracinių ginčų komisijos ir apskričių administracinių ginčų komisijos nesprendžia Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308) 5 straipsnyje ir 6 straipsnio 2 dalyje nurodytų ginčų (bylų), taip pat administracinių ginčų, kuriems nagrinėti įstatymai numato kitokią tvarką.

10. Vyriausioji administracinių ginčų komisija nagrinėja skundus (prašymus) dėl centrinių valstybinio administravimo subjektų priimtų individualių administracinių aktų ir veiksmų teisėtumo, taip pat dėl minėtų subjektų atsisakymo ar vilkinimo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus teisėtumo ir pagrįstumo.

Vyriausioji administracinių ginčų komisija taip pat sprendžia ginčus dėl Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 62-1776) pažeidimų.

Vyriausioji administracinių ginčų komisija nesprendžia Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 straipsnyje ir 7 straipsnio 2 dalyje nurodytų ginčų (bylų), taip pat administracinių ginčų, kuriems nagrinėti įstatymai numato kitokią tvarką.

 

III. SKUNDO (PRAŠYMO) PADAVIMAS, PRIĖMIMAS IR PASIRENGIMAS JĮ NAGRINĖTI

 

11. Skundą (prašymą) dėl viešojo ar vidinio administravimo subjekto priimto administracinio akto ar veiksmo (neveikimo) turi teisę paduoti asmenys, taip pat viešojo administravimo subjektai (įskaitant valstybės bei savivaldybių tarnautojus), kai jie mano, kad jų teisės yra pažeistos.

12. Skundas (prašymas) komisijai surašomas pagal Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 10 straipsnyje nustatytus formos ir turinio reikalavimus ir paduodamas tiesiogiai arba gali būti siunčiamas paštu.

13. Skunde (prašyme) turi būti nurodyta:

13.1. komisijos, kuriai skundas (prašymas) paduodamas, pavadinimas;

13.2. pareiškėjo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (juridinio asmens pavadinimas, buveinė), taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė ir adresas;

13.3. tarnautojo, kurio veiksmai skundžiami, vardas, pavardė, pareigos arba institucijos pavadinimas, buveinė;

13.4. trečiųjų suinteresuotų asmenų vardai, pavardės, gyvenamosios vietos (juridinio asmens pavadinimas, buveinė);

13.5. konkretus skundžiamas veiksmas ar aktas, jo įvykdymo (priėmimo) data;

13.6. aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą, ir tai patvirtinantys įrodymai, liudytojų vardai, pavardės ir gyvenamosios vietos, kitų įrodymų buvimo vieta;

13.7. pridedamų dokumentų sąrašas;

13.8. skundo (prašymo) surašymo vieta ir data.

14. Skundą (prašymą) pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Prie atstovo paduodamo skundo (prašymo) turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgalinimus.

15. Prie skundo (prašymo) pridedama skundžiamas aktas. Jeigu būtina, taip pat pridedamas dokumentas, patvirtinantis reikalavimų ar prieštaravimų skundžiamai institucijai, įstaigai, tarnybai įteikimo datą.

16. Skundas (prašymas) komisijai turi būti paduotas ne vėliau kaip per mėnesį nuo skundžiamo administracinio akto paskelbimo arba individualaus akto įteikimo ar pranešimo apie administracijos (tarnautojo) veiksmus suinteresuotai šaliai dienos.

Tais atvejais, kai administracija (tarnautojas) nevykdo savo pareigų ar vilkina priimti sprendimą, skundo (prašymo) padavimo termino pradžia skaičiuojama nuo kitos dienos, kai baigiasi klausimui išspręsti nustatytas laikas.

17. Skundą (prašymą), teikiamą savivaldybės visuomeninei administracinių ginčų komisijai arba apskrities administracinių ginčų komisijai, priima atitinkamai savivaldybės administracijos arba apskrities viršininko administracijos pareigūnai.

Skundą (prašymą), teikiamą Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai, priima šios komisijos narys, kuris išnagrinėja ir išsprendžia šių nuostatų 23 punkte nurodytus klausimus.

18. Suinteresuotoji šalis, nurodyta Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje, nesutinkanti su Konkurencijos tarybos priimtais nutarimais dėl antidempingo muito taikymo ar netaikymo, įsipareigojimo dėl kainos priėmimo arba nutarimais, priimtais po peržiūrų, arba nesutinkanti su Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymą vykdančių institucijų veiksmais, susijusiais su minėtųjų nutarimų priėmimu, paduoda prašymą Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai.

Prašymas paduodamas raštu per 20 kalendorinių dienų nuo skundžiamo Konkurencijos tarybos nutarimo paskelbimo „Valstybės žiniose“ dienos.

19. Prašyme Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai turi būti nurodyta:

19.1. suinteresuotųjų šalių rekvizitai (adresas, telefonas, faksas), prašymo pateikėjo vardas, pavardė ir parašas (jeigu prašymą paduoda juridinis asmuo – nesutrumpintas jo pavadinimas, atstovo vardas, pavardė);

19.2. jeigu nesutinkama su Konkurencijos tarybos priimtu nutarimu, – skundžiamo nutarimo pavadinimas, data, numeris ir „Valstybės žinių“, kuriose paskelbtas šis nutarimas, numeris;

19.3. jeigu nesutinkama su Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymą vykdančių institucijų veiksmais, – institucijų pavadinimai ir su kokiais jų veiksmais nesutinkama.

Prie prašymo pridedama dokumentų, kurių reikia prašymui pagrįsti, kopijos. Jeigu buvo pareikšta pretenzijų – dokumento, patvirtinančio pretenzijos išsiuntimą, kopija bei gauto atsakymo (jeigu jis buvo gautas) kopija.

20. Visi gautieji skundai (prašymai) turi būti įregistruoti skundų (prašymų) registravimo žurnale ir kompiuteryje.

Skundų (prašymų) registravimo žurnale ir kompiuteryje nurodomi šie duomenys: eilės numeris; skundo (prašymo) gavimo data; pareiškėjo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (juridinio asmens pavadinimas, buveinė); skundo (prašymo) esmė; asmens, kuriam tirti perduotas skundas (prašymas), vardas, pavardė, parašas ir perdavimo data; skundo (prašymo) nagrinėjimo data; skundo (prašymo) nagrinėjimo rezultatai; žymos apie sprendimo apskundimą; žymos apie sprendimo įvykdymą.

21. Kiekvienam skundui (prašymui) pradedama atskira byla.

Skundo (prašymo) registravimo numeris laikomas skundo (prašymo) bylos numeriu.

22. Pradėtosios skundų (prašymų) bylos nedelsiant perduodamos komisijos pirmininkui.

23. Komisijos pirmininkas išnagrinėja ir sprendžia šiuos klausimus: ar priklauso šios komisijos kompetencijai nagrinėti gautą skundą (prašymą); ar gautas skundas (prašymas) paduotas nepraleidus nustatyto skundo (prašymo) padavimo termino; ar skundas (prašymas) atitinka šių nuostatų 13-15 punktų reikalavimus; ar būtina reikalauti papildomos medžiagos; kuriuos asmenis reikia kviesti į posėdį; kada ir kur nagrinėti skundą (prašymą).

24. Komisijos pirmininkas paveda vienam iš komisijos narių ištirti skundą (prašymą) ir pateikti jį nagrinėti komisijos posėdžiui.

Apie skundo (prašymo) gavimą komisijos narys pasirašo skundų (prašymų) registravimo žurnale arba kompiuterinėje registravimo kortelėje.

Komisijos narys, tirdamas skundą (prašymą), gali pasitelkti atitinkamai savivaldybės administracijos, apskrities viršininko administracijos pareigūnus, Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos pagalbinio personalo darbuotojus, pasitelkus ekspertus, kad jie pateiktų išvadą dėl skundo (prašymo).

25. Komisija turi teisę:

25.1. reikalauti iš viešojo administravimo subjekto, priėmusio ginčijamą individualų administracinį aktą ar įvykdžiusio skundžiamą veiką, dokumentų, medžiagos ir informacijos, susijusių su posėdžiui rengiamu klausimu;

25.2. gauti raštu ar žodžiu valstybės ir savivaldybės tarnautojų paaiškinimus dėl ginčijamo dalyko.

26. Komisijos reikalaujama medžiaga ar dokumentų kopijos turi būti jai perduoti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo reikalavimo gavimo dienos, jeigu pati komisija nenustato kito termino. Prireikus komisija terminą gali pratęsti.

27. Prireikus komisijos nariai ar jų įgalioti asmenys gali tirti skundą (prašymą) vietoje.

28. Komisijos narys, baigęs tirti skundą (prašymą), praneša apie tai komisijos pirmininkui, kuris skiria skundą (prašymą) nagrinėti komisijos posėdyje.

 

IV. KOMISIJOS POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMAS

 

29. Savivaldybių visuomeninių administracinių ginčų komisijų ir apskričių administracinių ginčų komisijų posėdžiai vyksta iš anksto nustatytomis savaitės dienomis. Prireikus organizuojami išvažiuojamieji posėdžiai į savivaldybes.

Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos posėdžiai vyksta iš anksto nustatytomis dienomis.

30. Komisijos posėdžius organizuoja ir jiems vadovauja komisijos pirmininkas.

31. Komisijai paduoti skundai (prašymai) turi būti išnagrinėti ir sprendimai dėl jų priimti ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jų gavimo.

32. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir teikiamų nagrinėti skundų (prašymų) kopijos pateikiamos komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Su kita medžiaga komisijos nariai gali susipažinti kreipęsi į komisijos narį, kuriam pavesta ištirti skundą (prašymą) ir pateikti jį nagrinėti komisijos posėdžiui.

33. Apie komisijos posėdžio laiką ir vietą pranešama skundo (prašymo) pareiškėjui, taip pat institucijoms ar jų tarnautojams, dėl kurių priimtų individualių administracinių aktų ar jų veiksmų skundžiamasi. Gavę pranešimus, šie asmenys arba jų atstovai turi teisę susipažinti su skundu (prašymu) ir kitais dokumentais iki komisijos posėdžio.

34. Ginčo šalių ir jų atstovų neatvykimas į komisijos posėdį, jeigu jiems buvo apie posėdį pranešta, nėra kliūtis nagrinėti skundą (prašymą) ir priimti sprendimą.

 

V. SKUNDO (PRAŠYMO) NAGRINĖJIMAS KOMISIJOS POSĖDYJE IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

35. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja 4 komisijos nariai (įskaitant jos pirmininką).

36. Komisijos posėdis pradedamas komisijos pirmininkui paskelbus komisijos sudėtį.

Komisijos pirmininkas paskelbia, koks skundas (prašymas) bus nagrinėjamas, praneša apie ginčo šalių ir jų atstovų bei kitų asmenų atvykimą.

Paskui išklausomas komisijos pirmininko ar jos nario pranešimas apie gautą skundą (prašymą). Po komisijos pirmininko ar nario pranešimo paaiškinimus dėl nagrinėjamo skundo (prašymo) gali pateikti pareiškėjas ir jo atstovai bei kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys. Komisijos nariai turi teisę užduoti klausimus, susijusius su skundu (prašymu).

37. Ištyrus ginčo esmę, komisijos pirmininkas paskelbia skundo (prašymo) nagrinėjimą baigtą ir praneša, kada bus priimtas sprendimas.

Sprendimas turi būti priimamas tą pačią dieną, o kai skundas (prašymas) itin sudėtingas – ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.

38. Komisija sprendimą dėl skundo (prašymo) paprastai priima bendru sutarimu, dalyvaujant ne mažiau kaip 4 komisijos nariams. Kai bendras sutarimas nepasiekiamas, priimtu laikomas tas sprendimas, už kurį balsavo bent 3 komisijos nariai.

39. Komisijos sprendimas turi būti pagrįstas išnagrinėtais dokumentais ir įstatymų bei kitų teisės aktų normomis.

40. Komisija priima vieną iš šių sprendimų:

40.1. atmesti skundą (prašymą) kaip nepagrįstą;

40.2. įpareigoti atitinkamą administravimo subjektą pašalinti padarytą pažeidimą ar įvykdyti kitokį komisijos nurodymą;

40.3. įpareigoti atitinkamą administravimo subjektą per komisijos nustatytą laiką priimti sprendimą dėl šio subjekto atsisakymo ar vilkinimo atlikti jo kompetencijai priskirtus veiksmus.

41. Vyriausioji administracinių ginčų komisija Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymo pažeidimų bylose priima vieną iš šių sprendimų:

41.1. sustabdyti Konkurencijos tarybos nutarimo vykdymą ir įpareigoti ją pakartotinai išnagrinėti tyrimo rezultatus;

41.2. įpareigoti Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymą vykdančias institucijas atlikti skundžiamuosius veiksmus iš naujo, juos papildyti, vietoj jų atlikti kitus veiksmus arba nutraukti jų vykdymą;

41.3. atmesti suinteresuotosios šalies prašymą;

41.4. atsisakyti nagrinėti prašymą, jeigu jis pateiktas Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymo 35 straipsnio 1 dalyje nenumatytais klausimais.

42. Komisijos sprendime įrašomi šie duomenys: sprendimo priėmimo vieta ir data; komisijos pavadinimas ir sudėtis; posėdyje dalyvaujančių ginčų šalių ir jų atstovų vardai, pavardės; skundo (prašymo) turinys; komisijos nustatytos aplinkybės; priimto sprendimo esmė; sprendimo apskundimo tvarkos paaiškinimas ir termino nurodymas.

Komisijos sprendimą pasirašo komisijos pirmininkas ir nariai, dalyvavę priimant sprendimą.

43. Komisijos posėdžio metu rašomas protokolas.

Komisijos posėdžio protokole įrašomi šie duomenys: posėdžio vieta ir data; komisijos pavadinimas ir sudėtis; posėdyje dalyvaujančių ginčo šalių ir jų atstovų vardai, pavardės; nagrinėjamo skundo (prašymo) turinys; asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant skundą (prašymą), paaiškinimai, jų prašymai; komisijos nario reikalavimu – asmeniška jo nuomonė svarstomu klausimu; balsavimo rezultatai; informacija apie priimto sprendimo paskelbimą, jo apskundimo tvarkos paaiškinimas bei termino nurodymas.

Savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos arba apskrities administracinių ginčų komisijos posėdžio protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius, o Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos posėdžio protokolą – komisijos pirmininkas ir protokolą rašantis komisijos darbuotojas.

 

VI. KOMISIJOS SPRENDIMO VYKDYMAS

 

44. Komisijos sprendimas išsiunčiamas vykdyti kitą dieną po priėmimo.

Viešojo administravimo subjektas privalo sprendimą įvykdyti per jame nurodytą laiką, o jeigu laikas nenurodytas, – per 20 dienų nuo sprendimo gavimo dienos.

45. Jeigu viešojo administravimo subjektas per nustatytą terminą neįvykdo komisijos sprendimo, pareiškėjas turi teisę kreiptis į atitinkamą administracinį teismą, prašydamas užtikrinti sprendimo vykdymą.

46. Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos sprendimas Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymo pažeidimų bylose per 5 darbo dienas išsiunčiamas prašymo pateikėjui, kitoms suinteresuotosioms šalims, Valstybinei konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybai ir Konkurencijos tarybai, o sprendimas sustabdyti Konkurencijos tarybos nutarimo vykdymą skelbiamas „Valstybės žiniose“ (skelbimą pateikia ši tarnyba).

 

VII. KOMISIJOS SPRENDIMO APSKUNDIMAS

 

47. Komisijos sprendimas gali būti apskųstas įstatymų nustatyta tvarka.

48. Komisijos sprendimą skųsti turi teisę tik asmenys ir kiti subjektai, kurių teisės viešojo administravimo srityje buvo pažeistos.

49. Skundo padavimas administraciniam teismui sustabdo komisijos sprendimo vykdymą. Vykdytojui turi būti pranešta apie sprendimo apskundimą.

 

VIII. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

50. Komisijos darbą organizuoja ir jam vadovauja komisijos pirmininkas.

Kai komisijos pirmininko nėra, laikinai jį pavaduoja vienas iš komisijos narių, kurį skiria komisijos pirmininkas. Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos pirmininkas turi etatinį pavaduotoją, kurį skiria komisijos pirmininkas.

51. Savivaldybių visuomeninių administracinių ginčų komisijų ir apskričių administracinių ginčų komisijų sekretorių funkcijas nustato šių komisijų pirmininkai.

52. Savivaldybių visuomenines administracinių ginčų komisijas techniškai aptarnauja tų savivaldybių administracijos, o apskričių administracinių ginčų komisijas – tų apskričių viršininkų administracijos.

53. Vyriausioji administracinių ginčų komisija turi pagalbinį personalą, kurio etatų skaičių bei atlyginimus nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

Pagalbinio personalo darbuotojai priimami į darbą komisijoje ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka.

54. Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos pirmininkas:

54.1. tvirtina pagalbinio personalo struktūrą ir etatų sąrašą;

54.2. priima į darbą ir atleidžia iš darbo pagalbinio personalo darbuotojus, skatina juos, prireikus skiria jiems drausmines nuobaudas;

54.3. tvirtina pagalbinio personalo pareigines instrukcijas;

54.4. atsako už komisijos narių ir pagalbinio personalo tarnybinę drausmę;

54.5. leidžia įsakymus komisijos kompetencijos klausimais.

55. Darbo sutartis su apskričių administracinių ginčų komisijų pirmininkais ir jų nariais pasirašo apskričių viršininkai.

56. Darbo sutartis su Vyriausiosios administracinių ginčų komisijos pirmininku ir jos nariais pasirašo teisingumo ministras.

______________