LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2004 M. KOVO 1 D. ĮSAKYMO NR. 3D-85 „DĖL PARAMOS KOKYBIŠKŲ PRODUKTŲ GAMYBOS IR KOKYBĖS TYRIMO SISTEMOS PLĖTRAI“ PAKEITIMO

 

2006 m. balandžio 20 d. Nr. 3D-161

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. 2079 „Dėl įgaliojimų įgyvendinant Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatymą suteikimo“ (Žin., 2002, Nr. 124-5654) 1.1.6 punktu bei Ministerijos vykdomų programų priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-23 (Žin., 2006, Nr. 9-343),

pakeičiu Paramos kokybiškų produktų gamybos ir kokybės tyrimo sistemos plėtrai taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. 3D-85 „Dėl paramos kokybiškų produktų gamybos ir kokybės tyrimo sistemos plėtrai“ (Žin., 2004, Nr. 38-1247; 2005, Nr. 28-883), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRĖ                                                   KAZIMIRA DANUTĖ PRUNSKIENĖ

 

SUDERINTA                                                                         SUDERINTA

Lietuvos Respublikos                                                              Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos                                                                  konkurencijos tarybos

2006-03-30 raštu                                                                     2006-04-11 raštu

Nr. ((1.16-0203)-5K-0607677)-6K-0603483                          Nr. (9.8-10)-6V-402


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2004 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. 3D-85

(žemės ūkio ministro

2006 m. balandžio 20 d. įsakymo Nr. 3D-161

redakcija)

 

PARAMOS KOKYBIŠKŲ PRODUKTŲ GAMYBOS IR KOKYBĖS TYRIMO SISTEMOS PLĖTRAI TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės nustato paramos kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų (toliau – produktų) gamybos ir kokybės tyrimo sistemos plėtrai teikimo iš Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšų skyrimo bei atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką.

2. Taisyklės parengtos atsižvelgiant į 2000 m. vasario 1 d. Bendrijos gairių (EB) Nr. 28/2000 dėl valstybės pagalbos teikimo žemės ūkio sektoriui nuostatas ir vadovaujantis Ministerijos vykdomų programų priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-23 (Žin., 2006, Nr. 9-343).

 

II. PAGRINDINIAI PARAMOS SKYRIMO PRINCIPAI

 

3. Paramos lėšos gali būti teikiamos juridiniams asmenims.

Parama teikiama mažoms ir vidutinėms įmonėms, apibrėžtoms 2001 m. sausio 12 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 70/2001 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. vasario 25 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 364/2004).

4. Paramos produktų gamybos ir kokybės tyrimo sistemos plėtrai tikslai:

4.1. užtikrinti produktų saugą bei gerinti jų kokybę;

4.2. plėtoti kokybiškų bei ekologiškų produktų gamybą, patenkinti vartotojų poreikius;

4.3. diegti pažangią sudėties ir kokybės tyrimo sistemą, siekti bandymų rezultatų ir sertifikatų tarptautinio pripažinimo;

4.4. siekti laboratorijų ir sertifikavimo įstaigų akreditacijos;

4.5. sudaryti sąlygas laboratorijoms dalyvauti bandymų rezultatų tarptautinių sulyginimų programose;

4.6. tobulinti žemės ūkio augalų ir gyvulių veisles, jų įvertinimo sistemą bei dauginamosios medžiagos sertifikavimą pagal Europos Sąjungos (toliau – ES) reikalavimus;

4.7. įgyvendinti teisės aktais nustatytus, suderintus su ES bei tarptautiniais standartais reikalavimus ir jų taikymo kontrolę produktų saugos ir kokybės srityje;

4.8. kelti darbuotojų kvalifikaciją.

5. Pagal šias taisykles parama teikiama kompensuoti išlaidoms, susijusioms su:

5.1. kokybiškų produktų kūrimo ir gamybos pagal ES ar nacionaliniu lygmeniu pripažintas schemas skatinimu, įskaitant rinkos tyrimų veiklą, produkto koncepcijos ir dizaino sukūrimą, paraiškų rengimą dėl produktų pripažinimo pagal teisės aktų reikalavimus;

5.2. nepriklausomų kontrolės institucijų vykdoma kontrole, siekiant užtikrinti kilmės vietos ar geografinių nuorodų bei specifinių savybių autentiškumą pagal ES teisės aktų reikalavimus pirmuosius 6 metus nuo kontrolės sistemos įdiegimo bei ekologinio, sveikumo ženklo ir kitų kokybės ženklų naudojimo kontrolę pirmuosius 7 metus nuo kontrolės sistemos įdiegimo;

5.3. kokybės užtikrinimo sistemų pagal ISO-9000, ISO-14000 serijos standartus, rizikos veiksnių analize ir svarbiais valdymo taškais (RVASVT) pagrįstų sistemų, ekologinio audito sistemų diegimu ir sertifikavimu;

5.4. juridinių asmenų, dalyvaujančių kokybės schemose ar gaminančių Europos Bendrijos Sutarties 1 priede išvardintus produktus, išskyrus žuvininkystės produktus, bei kontrolės (sertifikavimo) institucijų darbuotojų mokymu taikyti teisės aktais bei tarptautiniais standartais nustatytus kokybės reikalavimus bei vykdyti jų kontrolę;

5.5. pieno gamintojų teikiamo žalio pieno, skirto pieno produktų gamybai, saugos ir kokybės reikalavimų kontrole;

5.6. higienos, gyvūnų gerovės, aplinkos bei produktų kokybės reikalavimų, atitinkančių ES teisės aktų nuostatas, įgyvendinimu praktinio mokymo ūkiuose bei ministerijos reguliavimo sričiai priskirtose įmonėse;

5.7. žemės ūkio naudmenų, produktų ir pašarų kokybės, gyvulių laikymo sąlygų įvertinimu bei poveikio technologinėms, organoleptinėms maisto savybėms, gyvulių ir augalų produktyvumui bei aplinkai moksliniu pagrindimu;

5.8. dirvos, augalų apsaugos priemonių bei produktų tyrimo metodų įsisavinimu bei laboratorijų akreditavimu;

5.9. Lietuvoje kuriamų ir naujai sukurtų augalų veislių bei selekcinių numerių kokybės gerinimu, augalų veislių įvertinimu pagal išskirtinumo, vienodumo ir stabilumo rodiklius.

 

6. Valstybės lėšomis galima kompensuoti: 5.1 ir 5.2 punktuose numatytų išlaidų – iki 100 procentų, kasmet mažinant ne mažiau kaip 10 proc. šios paramos dydį; 5.4 punkte numatytų išlaidų – iki 70 proc.; 5.5 punkte numatytų išlaidų – iki 56 procentų; 5.3 ir 5.6 punktuose numatytų išlaidų – iki 50 procentų; 5.8 ir 5.9 punktuose numatytų išlaidų – iki 40 proc. Kitos 5 punkte išvardytos paramos priemonės kompensuojamos pagal turimas lėšas, neviršijant konkrečiuose tos srities teisės aktuose nustatyto leistino valstybės pagalbos intensyvumo.

 

III. PRAŠYMŲ (SIŪLYMŲ) PARAMAI GAUTI PATEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

7. Ministerija paskelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir ministerijos interneto tinklalapyje apie prašymų (siūlymų) paramai, skiriamai pagal taisyklių 5.1–5.8 punktus, priėmimą.

8. Pareiškėjai, norintys gauti finansinę paramą, per skelbime nustatytą laikotarpį pateikia Ministerijos vykdomos programos priemonės koordinatoriui (toliau – priemonės koordinatorius) šiuos dokumentus:

8.1. prašymą (siūlymą) (dviem egzemplioriais), kuriame nurodoma tikslus pareiškėjo pavadinimas, įmonės kodas, buveinė bei telefonas ir kurį pasirašo juridinio asmens įgaliotas asmuo;

8.2. pareiškėjo veiklos nuostatų (įstatų) arba kito veiklą reglamentuojančio dokumento kopiją;

8.3. priemonės įgyvendinimo projektus (toliau – projektai), kuriuose nurodoma:

8.3.1. paramos panaudojimo kryptys;

8.3.2. analizė ir pagrindimas;

8.3.3. prognozuojamas rezultatas;

8.3.4. lėšų panaudojimo sąmata;

8.3.5. gautos paramos panaudojimo ataskaitą, jei pareiškėjas anksčiau yra gavęs paramą pagal Paramos kokybiškų produktų gamybos ir kokybės tyrimo sistemos plėtrai taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. 3D-85 (Žin., 2004, Nr. 38-1247; 2005, Nr. 28-883);

8.4. paskutiniųjų finansinių metų ar tam tikro laikotarpio veiklos audito (jeigu buvo atliktas) išvados kopiją;

8.5. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pažymą apie atsiskaitymą fondui (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį iki prašymo ar siūlymo pateikimo dienos);

8.6. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos pažymą apie atsiskaitymą su biudžetu (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį iki prašymo ar pasiūlymo pateikimo dienos).

9. Priemonių, numatytų 5.9 punkte, vykdytojai atrenkami Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).

10. Taisyklių 5 punkte numatytoms priemonėms tinkamos išlaidos:

10.1. samdomų ekspertų bei konsultantų dėl ES ar nacionaliniu lygmeniu pripažintų schemų, kokybės užtikrinimo sistemų, nurodytų taisyklių 5.3 punkte, įdiegimo ir sertifikavimo, laboratorijų ar tyrimų metodų akreditacijos (jeigu reikalinga ir parengimo akreditacijai) darbo apmokėjimui;

10.2. taisyklių 5.4 punkte nurodytų darbuotojų mokymui: lektorių atlyginimui, salės ir įrangos nuomai, informacinės medžiagos įsigijimui, metodinės medžiagos parengimui, vertimo paslaugoms, transportui, komandiruotėms;

10.3. komandiruotėms, kurios tiesiogiai susijusios su taikomųjų tyrimų vykdymu. Lėšos komandiruotėms į ES arba kitas užsienio šalis gali būti skiriamos, jei tyrimui atlikti būtina pasinaudoti užsienio archyvais, laboratorine baze ar kitomis unikaliomis mokslinėmis priemonėmis nurodytiems tyrimams vykdyti;

10.4. rinkos tyrimams, kurie reikalingi projektui vykdyti;

10.5. nepriklausomos kontrolės (sertifikavimo) įstaigos atliekamai kontrolei pagal taisyklių 5.2 punktą;

10.6. žalio pieno sudėties bei kokybės privalomiems tyrimams, kenksmingų likučių stebėsenai bei prevencijai;

10.7. būtiniems prietaisams, įrangai, medžiagoms, reagentams, pamatinėms medžiagoms (etalonams), programinei įrangai ir kitoms priemonėms, kurios reikalingos projektui vykdyti, įsigyti;

10.8. ilgalaikio materialiojo turto remonto darbams ir techniniam aptarnavimui;

10.9. sutarties aptarnavimui reikalingos lėšos (energijai, ryšiams ir kt.). Joms gali būti skiriama iki 20 proc. bendros sutartyje numatytos sumos.

11. Prašymus ar siūlymus dėl paramos skyrimo Ministerijos vykdomų programų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisija (toliau – Komisija) išnagrinėja per 15 darbo dienų, pasibaigus paraiškų ar siūlymų priėmimo terminui.

12. Komisija turi teisę paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus dokumentus.

13. Pareiškėjui per Komisijos nustatytą terminą nepateikus papildomų dokumentų, parama neskiriama.

14. Prašymai (siūlymai) vertinamai pagal šiuos kriterijus:

14.1. atitikimą šių taisyklių 4 ir 5 punktuose nustatytus reikalavimus;

14.2. prašomos paramos pagrįstumą;

14.3. anksčiau gautos paramos panaudojimo efektyvumą;

14.4. pareiškėjo finansinio indėlio į projektą dydį;

14.5. įgyvendinant taisyklių 5.8 punkto priemones, prioritetas teikiamas akredituotoms laboratorijoms tyrimo metodams, kuriuos reglamentuoja ES teisės aktai ir kurie nėra akredituoti Lietuvoje, įsisavinti.

15. Komisija, įvertinusi pateiktus projektus pagal 14 punkte nurodytus kriterijus ir atsižvelgdama į anksčiau skirtas lėšas bei veiklos audito išvadas, gali siūlyti sumažinti prašomą paramos sumą.

 

IV. PARAMOS SUTEIKIMAS IR ATSKAITOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

16. Komisijai nutarus skirti paramą, pareiškėjas informuojamas, nurodant paramos dydį ir terminą, iki kada pareiškėjas turi sudaryti sutartį su ministerija.

17. Sutartyse turi būti numatyti prekių įsigijimo, darbų (paslaugų) atlikimo terminai, šalių įsipareigojimai, atsiskaitymo už priemonei vykdyti gautų lėšų panaudojimą terminai ir tvarka, programa, pagal kurią skiriamos lėšos, lėšų naudojimo tikslinė paskirtis.

18. Kai paramos lėšos skiriamos ūkio subjektui, kuris nėra biudžetinė įstaiga, sutartyje papildomai turi būti nurodyta veiklos, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, vertinimo kriterijai, planuojamas detalus biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį, o tais atvejais, kai dalį lėšų numatoma naudoti darbo užmokesčiui, išlaidų darbo užmokesčiui apskaičiavimas.

19. Pareiškėjai atsiskaito už padarytas išlaidas sutartyje nurodytais terminais, pateikdami perdavimo-priėmimo aktą bei dokumentus, patvirtinančius išlaidų pagrįstumą.

20. Už skirtų lėšų panaudojimą atsako jas gavusios institucijos vadovas.

______________