LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
į s a k y m a s
DĖL Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, KURIŲ tikslas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašo sudarymo aprašo ir Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašo patvirtinimo
2010 m. rugsėjo 21 d. Nr. 4-702
Vilnius
Vadovaudamasis Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239), bei siekdamas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.1. Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, kurių tikslas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašo sudarymo aprašą;
2. N u s t a t a u, kad projektams, dėl kurių įtraukimo į valstybės planuojamų projektų finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“ sąrašą kreiptasi iki šio įsakymo įsigaliojimo, taikomos Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. 4-199 „Dėl valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašo sudarymo aprašo ir Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 32-1497 ) nuostatos.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2010 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 4-702
VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PAGAL PRIEMONES, KURIŲ TIKSLAS PRITRAUKTI TIESIOGINeS UŽSIENIO INVESTICIJAS, SĄRAŠO SUDARYMO APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, kurių tikslas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašo sudarymo aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2127), Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239) (toliau – Investicijų skatinimo programa), Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722), bei atsižvelgiant į VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 4-672 (Žin., 2009, Nr. 148-6634) (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas), Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms užsienio investicijoms pritraukti pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. 4-391 (Žin., 2009, Nr. 94-4023).
2. Aprašas nustato planuojamų investuotojų ir jų projektų sąrašo (toliau – Planuojamų investuotojų sąrašas), kuriuo remiantis Ūkio ministerija ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerija sudarys valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, kurių tikslas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašus, sudarymo sąlygas bei tvarką; Ūkio ministerijos sudaromo valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, kurių tikslas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo sąlygas bei tvarką.
3. Projektų, finansuojamų pagal VPI-1.1-SADM-11-V priemonę „Žmogiškieji ištekliai INVEST LT+“ įtraukimo į valstybės planuojamų projektų sąrašą tvarką nustato socialinės apsaugos ir darbo ministras.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
Investuotojas – užsienyje registruotas juridinis asmuo ar juridinio asmens filialas, atitinkantis Finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programoje, Finansavimo sąlygų apraše ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. INFORMACIJOS APIE INVESTICIJAS IR (AR) INVESTUOTOJĄ PARENGIMAS
5. Investuotojas, pageidaujantis, kad jo projektas būtų įtrauktas į Planuojamų investuotojų sąrašą ir Sąrašą, privalo užpildyti viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ (toliau – įgaliotoji institucija) patvirtintos formos klausimyną apie investuotoją, projektus ir planuojamas investicijas (toliau – klausimynas).
6. Investuotojas užpildytą bei pasirašytą klausimyną pateikia įgaliotajai institucijai paštu, faksu arba elektroniniu paštu. Jei klausimynas pateiktas faksu arba elektroniniu paštu, klausimyno originalą investuotojas įgaliotajai institucijai pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo klausimyno pateikimo faksu arba elektroniniu paštu dienos. Negavusi klausimyno originalo įgaliotoji institucija turi teisę atsisakyti vertinti klausimyną. Klausimyno gavimo diena laikoma klausimyno originalo gavimo diena.
7. Įgaliotoji institucija per 20 darbo dienų nuo klausimyno gavimo privalo įvertinti investuotojo pateiktą klausimyną.
8. Jeigu klausimyno vertinimo metu nustatoma, kad trūksta informacijos, įgaliotoji institucija investuotojui praneša paštu, faksu ar elektroniniu paštu ir paprašo per nustatytą protingą terminą pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Tokiu atveju Aprašo 8 punkte nurodytas vertinimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų nuo paaiškinimų ar trūkstamos informacijos gavimo.
9. Įvertinusi klausimyną įgaliotoji institucija, vadovaudamasi Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašo, patvirtinto šiuo įsakymu (toliau – Reikalavimų ir rekomendacijų aprašas), nuostatomis, parengia pasiūlymą dėl tikslingumo pasirašyti (arba nepasirašyti) ketinimo protokolą ir (ar) investicijų sutartį bei galimą paramos intensyvumą (toliau – pasiūlymas) ir jį pateikia Ūkio ministerijai.
10. Investicijų projektų atrankos darbo grupė, sudaryta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 4-192 „Dėl Investicijų projektų atrankos darbo grupės sudarymo“ (toliau – Investicijų projektų atrankos darbo grupė), išnagrinėjusi įgaliotosios institucijos pateiktą pasiūlymą ir kitą medžiagą, jeigu tokia buvo pateikta, priima rekomendacijas ūkio ministrui pritarti arba nepritarti pasiūlymui pasirašyti su investuotoju ketinimų protokolą ir/ar investicijų sutartį pasiūlyme nurodytomis sąlygomis.
11. Investicijų projektų atrankos darbo grupei priėmus rekomendacijas pritarti pasiūlymui pasirašyti su investuotoju ketinimų protokolą ir/ar investicijų sutartį, parengiamas ūkio ministro įsakymo dėl Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programos įgyvendinimo, kuriuo yra tvirtinamas Planuojamų investuotojų sąrašas, projektas (toliau – įsakymo projektas).
12. Tuo atveju, jeigu numatoma valstybės pagalba darbuotojų mokymui ir kvalifikacijos tobulinimui, įsakymo projektas teikiamas derinti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, o ūkio ministrui pasirašius įsakymo projektą – per 3 darbo dienas nuo įsakymo projekto pasirašymo jo kopija teikiama Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.
13. Įgaliotoji institucija, gavusi ūkio ministro įsakymą dėl Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programos įgyvendinimo, per 10 darbo dienų raštu apie tai informuoja investuotoją ir parengia bei su investuotoju ir Ūkio ministerija suderina ketinimo protokolo projektą. Tuo atveju, kai nusprendžiama su investuotoju pasirašyti ir investicijų sutartį, investicijų sutarties projekto rengimui netaikomas 10 darbo dienų terminas, o investicijų sutarties projektas derinamas su investuotoju ir valstybės institucijomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244 (Žin., 2009, Nr. 121-5212), nustatyta tvarka (jei taikoma).
14. Po to, kai ūkio ministras ar jo įgaliotas asmuo pasirašo ketinimo protokolą su investuotoju, investicijų projektas įtraukiamas į Sąrašą, kuris tvirtinamas ūkio ministro įsakymu.
16. Tuo atveju, jeigu numatoma valstybės pagalba darbuotojų mokymui ir kvalifikacijos kėlimui, pasirašyto ketinimų protokolo ir (ar) investicijų sutarties kopiją per 3 darbo dienas nuo ketinimų protokolo ir (ar) investicijų sutarties pasirašymo įgyvendinančioji institucija pateikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
17. Investicijų projektui, įtrauktam į Sąrašą, gali būti skirtas iki 5 mln. Lt dydžio finansavimas, bet ne daugiau kaip 44 procentai tinkamų finansuoti išlaidų, išskyrus atvejį, numatytą Aprašo 18 punkte. Projekto finansavimo intensyvumo apskaičiavimas pateiktas Reikalavimų ir rekomendacijų apraše.
18. Projektui, finansuojamam pagal VP1-1.1-SADM-11-V priemonę „Žmogiškieji ištekliai INVEST LT+“:
18.1. maksimali galima valstybės pagalba vienam juridiniam asmeniui negali sudaryti daugiau kaip 6 905 600 (šešis milijonus devynis šimtus penkis tūkstančius šešis šimtus) litų;
18.2. valstybės pagalbos intensyvumas negali viršyti 60 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų bendrajam mokymui ir 25 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų specialiajam mokymui;
19. Atskirais atvejais ūkio ministras gali priimti sprendimą dėl didesnio, nei numatyta Aprašo 17 punkte, finansavimo dydžio investicijų projektui įgyvendinti, tiek kiek tai neprieštarauja kitiems teisės aktams, išskyrus dėl Aprašo 18 punkte nurodytų projektų.
21. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo įgaliotoji institucija ar Ūkio ministerija negali vykdyti Apraše nurodytų funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, ketinimų protokolas ir (ar) investicijų sutartis nutraukiama be pasekmių įgaliotajai institucijai ir (ar) Ūkio ministerijai. Ši sąlyga įtraukiama į ketinimų protokolą ir investicijų sutartį.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2010 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 4-702
REIKALAVIMŲ Didelės pridėtinės vertės PROJEKTAMS bei REKOMENDACIJŲ DĖL PARAMOS DYDŽIO NUSTATYMO APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2127), Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239) (toliau – Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa), Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722), bei atsižvelgiant į VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 4-672 (Žin., 2009, Nr. 148-6634) (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas), Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms užsienio investicijoms pritraukti pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. liepos 24 d. įsakymą Nr. 4-391 (Žin., 2009, Nr. 94-4023), ir į Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, kurių tikslas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašo sudarymo aprašu, patvirtintu šiuo įsakymu.
2. Aprašas nustato reikalavimus investuotojo planuojamam projektui ir investuotojui, siekiančiam gauti valstybės pagalbą planuojamam projektui įgyvendinti Lietuvoje pagal:
2.2. Valstybės pagalbos lėšų skyrimo tiesioginėms užsienio investicijoms pritraukti pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašą;
3. Aprašas reglamentuoja projektų finansuojamų pagal Aprašo 2.1 ir 2.2 punktuose nurodomas priemones paramos dydžio nustatymo vertinimo kriterijus investuotojo planuojamoms investicijoms Lietuvoje.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
Didelės pridėtinės vertės gamyba, paslaugos bei moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra – tai tokia gamyba, paslaugos bei moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra (toliau – MTTP), kurie vykdomi ir (ar) teikiami gamybos srities ir (ar) paslaugų srities, ir (ar) MTTP srities investuotojo (-ų), atitinkančio (-ių) Apraše nustatytus požymius ir įgyvendinančio (-ių) projektą, tenkinantį projektui keliamus reikalavimus, nepažeidžiant priemonės „Invest LT+“ schemos, patvirtintos Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 4-298 (Žin., 2009, Nr. 75-3080) nuostatų.
Investuotojas – užsienyje registruotas juridinis asmuo ar tokio juridinio asmens filialas, atitinkantis Finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programoje, Finansavimo sąlygų apraše ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. INVESTUOTOJŲ POŽYMIAI PAGAL ATSKIRAS VEIKLOS SRITIS
5. Investuotojų, veikiančių didelės pridėtinės vertės gamybos srityje, požymiai:
5.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 50 mln. Lt;
6. Investuotojų, veikiančių paslaugų srityje, požymiai:
6.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 50 mln. Lt;
III. Projekto įtraukimo į sąrašą vertinimo kriterijai
8. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ (toliau – įgaliotoji institucija) investuotojo investicinį projektą vertina vadovaudamasi Aprašo 1–3 priedais.
9. Jeigu planuojamos investicijos didelės pridėtinės vertės gamybos srityje įvertinamos:
9.1. daugiau kaip 35 balais, o investicijos paslaugų ir MTTP srityje – daugiau kaip 20 balų, įgaliotoji institucija parengia pasiūlymą dėl tikslingumo pasirašyti su investuotoju ketinimų protokolą ir (ar) investicijų sutartį ir jį pateikia Ūkio ministerija,
IV. Paramos intensyvumo nustatymo KRITERIJAI
10. Tuo atveju, jeigu planuojamos investicijos įvertinamos Aprašo 9.1 punkte nurodytais balais, Įgaliotoji institucija nustato galimą paramos intensyvumą Aprašo 2.1 ir 2.2 punktuose nurodomų priemonių projektų finansavimui vadovaudamasi Paramos intensyvumo nustatymo kriterijais (Aprašo 4 priedas) ir jį pateikia Ūkio ministerijai.
11. Galutinį sprendimą dėl paramos, skiriamos pagal Aprašo 2.1 ir 2.2 punktuose nurodytų priemonių intensyvumo, priima ūkio ministras, o dėl paramos, skiriamos pagal VPI-1.1-SADM-11-V priemonę „Žmogiškieji ištekliai INVEST LT+“ intensyvumo ir skiriamo finansavimo dydžio – socialinės apsaugos ir darbo ministras, vadovaudamasis įgyvendinančiosios institucijos Europos socialinio fondo agentūros sprendimu dėl projekto tinkamumo finansuoti iš ES fondų.
12. Standartinis paramos dydis projektams didelės pridėtinės vertės gamybos srityje yra 20 procentų nuo investicijos sumos. Paramos intensyvumas didinamas arba mažinamas pagal Aprašo 4 priedo kriterijus.
13. Standartinis paramos dydis projektams paslaugų srityje yra 10 procentų nuo išlaidų, skirtų planuojamose sukurti darbo vietose įdarbintų asmenų 2 metų darbo užmokesčiui, o MTTP srityje 20 procentų nuo išlaidų, skirtų planuojamose sukurti darbo vietose įdarbintų asmenų 2 metų darbo užmokesčiui arba nuo investicijų sumos. Paramos intensyvumas apskaičiuojamas pagal formulę:
PI=SD x (1+K1) x (1+K2) x (1+K3) x (1+K4) x (1+K5) x (1+K6), kur:
PI – Paramos intensyvumas;
SD – Standartinis paramos dydis;
K1 – sukurtų darbo vietų atlyginimų vidurkio gamybos įmonės, paslaugų įmonės arba MTTP įmonės rodiklio vertinimas procentais, apskaičiuotais pagal Aprašo 4 priedą;
K2 – sukurtų darbo vietų skaičiaus gamybos įmonėje, paslaugų įmonėje arba MTTP įmonėje rodiklio vertinimas procentais, apskaičiuotais pagal Aprašo 4 priedą;
K3 – investicijų dydžio gamybos įmonės, paslaugų įmonės arba MTTP įmonės rodiklio vertinimas procentais, apskaičiuotais pagal Aprašo 4 priedą;
K4 – projekto įgyvendinime sukuriamos pridėtinės vertės Lietuvoje gamybos įmonės, paslaugų įmonės arba MTTP įmonės rodiklio vertinimas procentais, apskaičiuotais pagal Aprašo 4 priedą;
K5 – eksporto dalies ir importo pakeitimo vietine produkcija dalies gamybos įmonės, paslaugų įmonės arba MTTP įmonės rodiklio vertinimas procentais, apskaičiuotais pagal Aprašo 4 priedą;
K6 – projekto įgyvendinimo vietos Lietuvoje gamybos įmonės, paslaugų įmonės arba MTTP įmonės rodiklio vertinimas procentais, apskaičiuotais pagal Aprašo 4 priedą.
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl paramos
dydžio nustatymo aprašo
1 priedas
Didelės pridėtinės vertės GAMYBOS SRITIes projekto VERTINIMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Vertinimo skalė balais |
||
0–5 |
6–10 |
11 |
||
1. |
Projekto metu sukurtų darbo vietų skaičius |
Ne mažiau kaip 19 darbo vietų |
Nuo 20 iki 50 darbo vietų |
50 ir daugiau darbo vietų |
2. |
Investicijų dydis (litais) |
Nuo 5 mln. iki 10 mln. |
Nuo 10 mln. iki 25 mln. |
25 mln. ir daugiau |
3. |
Projekto įgyvendinimo metu sukuriama pridėtinė vertė Lietuvoje (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Iki 15 % |
Nuo 15 % iki 25 % |
Nuo 25 % ir daugiau |
4. |
Eksporto dalis (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Nuo 50 % iki 60 % |
Nuo 60 % iki 70 % |
70 % ir daugiau |
5. |
Projekto įgyvendinimo vieta |
Lietuvos teritorijoje |
Pramoniniai parkai (išskyrus laisvąsias ekonomines zonas), integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai |
Probleminės teritorijos, pripažintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“ (Žin., 2007, Nr. 15-555) |
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl paramos
dydžio nustatymo aprašo
2 priedas
PASLAUGŲ SRITIes projekto VERTINIMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Vertinimo skalė balais
|
||
0–5 |
6–10 |
11 |
||
1. |
Projekto metu sukurtų darbo vietų skaičius |
Nuo 20 iki 50 darbo vietų |
Nuo 50 iki 100 darbo vietų |
100 ir daugiau darbo vietų |
2. |
Investicijų dydis (litais) |
Nuo 0,5 mln. iki 5 mln. |
Nuo 5 mln. iki 12 mln. |
Nuo 12 mln. ir daugiau |
3. |
Vidutinis darbo užmokesčio dydis įgyvendinant projektą (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Iki 25 % viršija šalies vidurkį |
Nuo 25 % iki 50 % viršija šalies vidurkį |
Nuo 50 % ir daugiau viršija šalies vidurkį |
4. |
Eksporto dalis (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Nuo 70 % iki 80 % |
Nuo 80 % iki 90 % |
Nuo 90 % ir daugiau |
5. |
Projekto įgyvendinimo vieta |
Lietuvos teritorijoje |
Pramoniniai parkai (išskyrus laisvąsias ekonomines zonas), integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai |
Probleminės teritorijos, pripažintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“ (Žin., 2007, Nr. 15-555) |
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl paramos
dydžio nustatymo aprašo
3 priedas
MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR technologinės PLĖTROS SRITIes projekto VERTINIMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Vertinimo skalė balais |
||
0–5 |
6–10 |
11 |
||
1. |
Projekto metu sukurtų darbo vietų skaičius |
Iki 10 darbo vietų |
10–20 darbo vietų |
20 ir daugiau darbo vietų |
2. |
Investicijų dydis (litais) |
Nuo 0,5 mln. iki 2,5 mln. |
Nuo 2,5 mln. iki 7 mln. |
Nuo 7 mln. ir daugiau |
3. |
Vidutinis darbo užmokesčio dydis įgyvendinant projektą (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Iki 30 % viršija šalies vidurkį |
Nuo 30 % iki 75 % viršija šalies vidurkį |
Nuo 75 % ir daugiau viršija šalies vidurkį |
4. |
Projekto įgyvendinimo vieta |
Lietuvos teritorijoje |
Integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai, pramoniniai parkai (išskyrus laisvąsias ekonomines zonas) |
Probleminės teritorijos, pripažintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“ (Žin., 2007, Nr. 15-555) |
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl paramos
dydžio nustatymo aprašo
4 priedas
Paramos intensyvumo nustatymo KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Rodiklis ir vertinimas |
|||
1. |
Sukurtų darbo vietų atlyginimų vidurkis |
Neviršija 110 procentų minimalaus darbo užmokesčio |
110–130 procentų minimalaus darbo užmokesčio |
Viršija regiono, kur steigiamas projektas, darbo užmokesčio vidurkį > 25% |
75 proc. viršija regiono darbo užmokesčio vidurkį |
1.1 |
gamybos įmonės |
-15% |
-10% |
5% |
10% |
1.2 |
paslaugų įmonės |
-15% |
-10% |
5% |
10% |
1.3 |
moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra (toliau – MTTP) įmonės |
-15% |
-10% |
-5% |
5% |
2. |
Sukurtų darbo vietų skaičius |
5 ir mažiau |
6–15 |
16–40 |
> 40 |
2.1 |
gamybos įmonės |
-15% |
-5% |
5% |
10% |
2.2 |
paslaugų įmonės |
-10% |
-5% |
5% |
10% |
2.3 |
MTTP įmonės |
0% |
5% |
10% |
20% |
3. |
Investicijų dydis |
iki 2,5 mln. Lt |
2,5–7,5 mln. Lt |
7,6–20 mln. Lt |
> 20 mln. Lt |
3.1 |
gamybos įmonės |
-5% |
0% |
5% |
10% |
3.2 |
paslaugų įmonės |
-5% |
0% |
10% |
15% |
3.3 |
MTTP įmonės |
0% |
5% |
15% |
20% |
4. |
Projektą įgyvendinant sukuriama pridėtinė vertė Lietuvoje: |
iki 15% |
15,1–25% |
25,1–55% |
> 55% |
4.1 |
gamybos įmonės |
-5% |
0% |
5% |
10% |
4.2 |
paslaugų įmonės |
-10% |
-5% |
0% |
5% |
4.3 |
MTTP įmonės |
-10% |
-5% |
0% |
5% |
5. |
Eksporto dalis ir importo pakeitimo vietine produkcija dalis: |
iki 15% |
15,1–25% |
25,1– 55% |
> 55% |
5.1 |
gamybos įmonės |
-25% |
-10% |
0% |
10% |
5.2 |
paslaugų įmonės |
-20% |
-10% |
0% |
20% |
5.3 |
MTTP įmonės |
-30% |
-15% |
10% |
30% |
6. |
Projekto įgyvendinimo vieta |
Didieji penki miestai arba kurortinės teritorijos |
Rajonai, kuriuose nedarbo lygis viršija šalies vidurkį |
Probleminės teritorijos, pramoniniai parkai, integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai |
Kiti regionai |
6.1 |
gamybos įmonės |
-10% |
5% |
10% |
0% |
6.2 |
paslaugų įmonės |
-5% |
5% |
15% |
0% |
6.3 |
MTTP įmonės |
-5% |
10% |
20% |
5% |