LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE

 

2005 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 941

Vilnius

 

Siekdama užtikrinti Europos ekonominei erdvei priklausančių Europos laisvos prekybos asociacijos valstybių teikiamos paramos pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus, numatytus Susitarime dėl Čekijos Respublikos, Estijos Respublikos, Kipro Respublikos, Latvijos Respublikos, Lietuvos Respublikos, Vengrijos Respublikos, Maltos Respublikos, Lenkijos Respublikos, Slovėnijos Respublikos ir Slovakijos Respublikos dalyvavimo Europos ekonominėje erdvėje (Žin., 2004, Nr. 127-4557), ir Lietuvos Respublikos lėšų, skirtų bendrai finansuoti projektams, įgyvendinamiems pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus, veiksmingą ir racionalų naudojimą, efektyvų valdymą ir kontrolę, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisykles (pridedama).

2. Paskirti šias institucijas Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansiniams mechanizmams administruoti:

2.1. koordinavimo institucija – Finansų ministeriją;

2.2. įgyvendinančiąja institucija – viešąją įstaigą Centrinę projektų valdymo agentūrą.

3. Sudaryti šį Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komitetą (toliau vadinama – Komitetas):

Finansų ministerijos sekretorius (Komiteto pirmininkas);

Finansų ministerijos atstovas (Komiteto pirmininko pavaduotojas);

Aplinkos ministerijos atstovas;

Kultūros ministerijos atstovas;

Teisingumo ministerijos atstovas;

Švietimo ir mokslo ministerijos atstovas;

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovas;

Susisiekimo ministerijos atstovas;

Sveikatos apsaugos ministerijos atstovas;

Vidaus reikalų ministerijos atstovas;

Užsienio reikalų ministerijos atstovas;

Ūkio ministerijos atstovas;

Žemės ūkio ministerijos atstovas;

Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovas;

Apskričių vadovų sąjungos atstovas;

nevyriausybinių organizacijų atstovas;

viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros atstovas.

4. Pavesti Finansų ministerijai patvirtinti Komiteto personalinę sudėtį.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2005 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 941

 

EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ

ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) reglamentuoja Europos ekonominės erdvės (toliau vadinama – EEE) ir Norvegijos finansinius mechanizmus administruojančių institucijų (koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijų, EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komiteto), Finansų ministerijos Valstybės iždo departamento (toliau vadinama – Valstybės iždo departamentas) ir paramos gavėjų funkcijas ir atsakomybę.

2. Šios Taisyklės parengtos atsižvelgiant į Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos susitarimo memorandumą dėl 2004-2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, nustatyto pagal 2003 m. spalio 14 d. Norvegijos Karalystės ir Europos bendrijos susitarimą dėl 2004-2009 metų Norvegijos finansinio mechanizmo, įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2526) ir Islandijos Respublikos, Lichtenšteino Kunigaikštystės, Norvegijos Karalystės ir Lietuvos Respublikos susitarimo memorandumą dėl 2004-2009 metų EEE finansinio mechanizmo įgyvendinimo (Žin., 2005, Nr. 70-2525) (toliau vadinama – susitarimo memorandumai).

3. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšos į apskaitą įtraukiamos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, nustatančius nacionalinio biudžeto lėšų planavimo ir vykdymo procedūras.

4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendrojo finansavimo lėšos – lėšos projektams, kuriems skirta EEE ir (arba) Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų, bendrai finansuoti. Šios bendrojo finansavimo lėšos gali susidaryti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skiriamų kaip parama projektui, ir (arba) paramos gavėjo įnešamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų lėšų, taip pat kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės. Bendrojo finansavimo lėšomis taip pat gali būti pripažįstamos paramos gavėjo įnešamos fizinių ir (arba) juridinių asmenų lėšos.

EEE finansinio mechanizmo komitetas – EEE priklausančių Europos laisvos prekybos asociacijos valstybių (toliau vadinama – EEE ELPA valstybės) įsteigta institucija, administruojanti EEE finansinį mechanizmą ir priimanti sprendimus dėl finansinės paramos suteikimo.

EEE finansinio mechanizmo įgyvendinimo taisyklės ir procedūros – EEE finansinio mechanizmo komiteto 2004 m. birželio 16 d. sprendimu patvirtintos EEE finansinio mechanizmo įgyvendinimo taisyklės ir procedūros.

Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo taisyklės ir procedūros – Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos 2004 m. liepos 2 d. sprendimu patvirtintos Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo taisyklės ir procedūros.

EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų priežiūros komitetas (toliau vadinama – Priežiūros komitetas) – koordinavimo institucijos patariamasis organas projektų atrankos, administravimo ir priežiūros klausimais, atliekantis susitarimo memorandumuose ir šiose Taisyklėse nustatytas funkcijas.

EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdyba (toliau vadinama – Valdyba) – ryšius palaikanti institucija, atskaitinga EEE finansinio mechanizmo komitetui ir Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijai už kasdienes EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų operacijas.

Įgyvendinančioji institucija – institucija, atsakinga už projektų administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą ir atliekanti susitarimo memorandumuose ir šiose Taisyklėse nustatytas funkcijas.

Koordinavimo institucija – institucija, atsakinga už EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų veiklos Lietuvoje administravimą, įskaitant bendrą atsakomybę už lėšų naudojimą, finansinę kontrolę ir auditą, ir atliekanti susitarimo memorandumuose ir šiose Taisyklėse nustatytas funkcijas.

Mokėjimo paraiška Valdybai – įgyvendinančiosios institucijos parengtas dokumentas gauti iš Valdybos avansinėms, tarpinėms ir galutinėms išmokoms pagal jos nustatytą formą.

Mokėjimo paraiška valstybės iždui – įgyvendinančiosios institucijos parengtas dokumentas, kuriame prašoma, kad Valstybės iždo departamentas nurodytąsias lėšas pervestų nurodytiesiems paramos gavėjams.

Mokėjimo prašymas – paramos gavėjo užpildytas dokumentas, teikiamas įgyvendinančiajai institucijai kartu su kitais dokumentais, įrodančiais projekto, dėl kurio sudaryta paramos sutartis, įgyvendinimo išlaidas.

Paramos gavėjas – juridinis asmuo, gaunantis ar gavęs paramą projektui įgyvendinti. Ši sąvoka apima ir juridinius asmenis, veikiančius kaip programų, kitų paramos formų, apibrėžtų EEE finansinio mechanizmo įgyvendinimo taisyklėse ir procedūrose ir Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo taisyklėse ir procedūrose (toliau vadinama – Mechanizmų įgyvendinimo taisyklės ir procedūros), tarpinės institucijos (toliau vadinama – tarpinė institucija), atliekančios paramos sutartyje ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytas funkcijas.

Paramos sutartis – sutartis, sudaroma dėl kiekvieno projekto atskirai, nustatanti paramos projektui įgyvendinti skyrimo terminus, sąlygas ir šalių atsakomybę. Lietuvos Respublikos vardu paramos sutartį pasirašo koordinavimo institucija su Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetu (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo).

Parama projektui – pagal paramos sutartį projektui įgyvendinti skiriamos EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Ši parama skiriama visoms projekto išlaidoms ar jų daliai finansuoti. Kai parama skiriama daliai projekto išlaidų finansuoti, likusios išlaidų dalies finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas.

Pareiškėjas – juridinis asmuo, pateikęs projekto paraišką skirti paramą projektui.

Pažeidimas – bet koks Lietuvos Respublikos teisės aktų, Mechanizmų įgyvendinimo taisyklių ir procedūrų, paramos sutarties, projekto įgyvendinimo sutarties ar kitų susijusių su parama dokumentų nuostatų pažeidimas veikimu arba neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti EEE ELPA valstybių biudžeto ir (arba) valstybės (savivaldybės) biudžeto nuostolių.

Projektas – individualus projektas, programa ar kita paramos forma, apibrėžta Mechanizmų įgyvendinimo taisyklėse ir procedūrose.

Projekto įgyvendinimo sutartis – sutartis, kurioje nustatytos to projekto įgyvendinimo sąlygos, šalių įsipareigojimai ir teisės. Sutartį pasirašo koordinavimo institucija, įgyvendinančioji institucija ir paramos gavėjas.

Projekto paraiška – siekiančio gauti paramą pareiškėjo pagal Valdybos nustatytą formą parengtas dokumentas, teikiamas Valdybai per įgyvendinančiąją ir koordinavimo institucijas.

 

II. KOORDINAVIMO INSTITUCIJA

 

5. Koordinavimo institucija atlieka šias funkcijas:

5.1. koordinuoja EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimą;

5.2. atsiskaito Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijai (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetui (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) už projektų identifikavimą, planavimą, įgyvendinimą ir priežiūrą, taip pat EEE ir (arba) Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų naudojimą atsižvelgiant į Mechanizmų įgyvendinimo taisykles ir procedūras;

5.3. palaiko ryšius ir organizuoja kasmetinius susitikimus su Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetu EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo klausimais;

5.4. atsižvelgdama į Priežiūros komiteto rekomendacijas, teikia pasiūlymus Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijai (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) arba EEE finansinio mechanizmo komitetui (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) dėl EEE ir (arba) Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų naudojimo sričių ir priemonių tikslinimo;

5.5. kartu su įgyvendinančiąja institucija rengia ir pasirašo sutartį, kurioje išsamiau nustatomi šių institucijų dvišaliai santykiai įgyvendinant EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus;

5.6. rengia ir tvirtina išsamesnes EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo taisykles;

5.7. rengia ir atsižvelgdama į Priežiūros komiteto rekomendacijas ir suderinusi su Valdyba tvirtina kvietimo teikti paraiškas datą, trukmę ir kitas sąlygas;

5.8. tvirtina projektų paraiškų vertinimo taisykles;

5.9. vadovaudamasi patvirtintomis projektų paraiškų vertinimo taisyklėmis, dalyvauja projektų paraiškų vertinimo procese;

5.10. teikia Priežiūros komitetui informaciją apie pateiktas projektų paraiškas, jų įvertinimo rezultatus, taip pat pasiūlymus dėl tinkamų finansuoti projektų paraiškų teikimo Valdybai, projektų paraiškų taisymo arba atmetimo;

5.11. atlieka Priežiūros komiteto sekretoriato funkcijas;

5.12. atsižvelgdama į Priežiūros komiteto rekomendacijas, teikia Valdybai tinkamas finansuoti projektų paraiškas kartu su jos parengta išvada;

5.13. informuoja įgyvendinančiąją instituciją apie sprendimą tinkamas finansuoti projektų paraiškas teikti Valdybai, taisyti arba atmesti projektų paraiškas, taip pat Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) sprendimus (sprendimą) finansuoti pateiktus projektus;

5.14. derina paramos sutartis su Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetu (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo), Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijai (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetui (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) priėmus sprendimą (sprendimus) finansuoti projektą pagal pateiktą projekto paraišką;

5.15. Lietuvos vardu pasirašo paramos sutartis su Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetu (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) ir išsiunčia pasirašytas paramos sutartis įgyvendinančiajai institucijai;

5.16. inicijuoja ir derina pasirašytų paramos sutarčių ir (arba) jų priedų keitimus su Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerija (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komitetu (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) per Valdybą;

5.17. informuoja įgyvendinančiąją ir kitas suinteresuotas institucijas apie visus paramos sutarčių ir (arba) jų priedų pakeitimus;

5.18. suderinusi su Valdyba, tvirtina pavyzdinę projekto įgyvendinimo sutartį;

5.19. pasirašius paramos sutartį, pasirašo projektų įgyvendinimo sutartis su įgyvendinančiąja institucija ir paramos gavėjais;

5.20. atlieka EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo priežiūrą, koordinuoja projektų įgyvendinimo audito organizavimą;

5.21. rengia metų ataskaitas, remdamasi paramos gavėjų parengtomis ir įgyvendinančiosios institucijos pateiktomis projektų įgyvendinimo ataskaitomis, teikia Priežiūros komiteto patvirtintas metų ataskaitas Valdybai jos nustatyta tvarka ir pristato šias ataskaitas metiniuose susitikimuose;

5.22. teikia Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijai (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo), EEE finansinio mechanizmo komitetui (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) ir Valdybai jų prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu ir finansavimu;

5.23. įtarusi, kad esama paramos projektui naudojimo pažeidimų, arba gavusi informacijos apie tokius pažeidimus, praneša apie juos Valdybai ir įgyvendinančiajai institucijai;

5.24. gavusi įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymą nutraukti projekto finansavimą dėl to, kad nepašalinti pažeidimai, informuoja apie tai Valdybą ir Priežiūros komitetą;

5.25. gavusi Valdybos ir Priežiūros komiteto išvadas, priima sprendimą nutraukti projekto finansavimą ir apie tai informuoja Valdybą, įgyvendinančiąją instituciją ir paramos gavėją;

5.26. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), bet ne mažiau kaip 10 metų nuo projekto pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu, tinkamos audito sekos užtikrinimu; užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;

5.27. užtikrina informacijos apie EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus sklaidą visuomenei pagal Mechanizmų įgyvendinimo taisykles ir procedūras;

5.28. nustato informacijos apie EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus skelbimo tvarką.

6. Koordinavimo institucija turi teisę:

6.1. duoti įgyvendinančiajai institucijai ir paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų naudojimu ir administravimu;

6.2. gauti iš įgyvendinančiosios institucijos ir paramos gavėjų visą informaciją, susijusią su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšos;

6.3. tikrinti projektus jų administravimo ir įgyvendinimo vietose.

 

III. ĮGYVENDINANČIOJI INSTITUCIJA

 

7. Įgyvendinančioji institucija atlieka šias funkcijas:

7.1. kartu su koordinavimo institucija rengia ir pasirašo sutartį, kurioje išsamiau nustatomi šių institucijų dvišaliai santykiai įgyvendinant EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus;

7.2. skelbia koordinavimo institucijos patvirtintą kvietimą teikti projektų paraiškas;

7.3. rengia ir teikia koordinavimo institucijai tvirtinti projektų paraiškų vertinimo taisykles;

7.4. vadovaudamasi patvirtintomis projektų paraiškų vertinimo taisyklėmis, organizuoja gautų projektų paraiškų vertinimą;

7.5. projektų paraiškų vertinimo taisyklėse nustatyta tvarka kviečia ministerijų, kurių kompetencijai priskiriamos svarstomos projektų paraiškos, įgaliotus atstovus, socialinius ekonominius partnerius ir nepriklausomus ekspertus dalyvauti projektų paraiškų vertinimo procese;

7.6. rengia projektų paraiškų įvertinimo ataskaitas ir kartu su projektų paraiškomis jas teikia koordinavimo institucijai;

7.7. teikia potencialiems pareiškėjams paaiškinimus projektų paraiškų rengimo, pateikimo, vertinimo, tvirtinimo, projektų vykdymo ir kitais jos kompetencijai priskiriamais klausimais;

7.8. informuoja pareiškėjus apie koordinavimo institucijos sprendimus teikti projektų paraiškas Valdybai, taisyti arba atmesti projektų paraiškas, taip pat Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo) ir (arba) EEE finansinio mechanizmo komiteto (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo) priimtus sprendimus finansuoti pateiktus projektus;

7.9. teikia koordinavimo institucijai pareiškėjų pataisytas projektų paraiškas;

7.10. rengia ir teikia koordinavimo institucijai tvirtinti pavyzdinę projekto įgyvendinimo sutartį;

7.11. rengia ir kartu su koordinavimo institucija ir paramos gavėju pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį;

7.12. konsultuoja paramos gavėjus pirkimų organizavimo ir dokumentacijos rengimo klausimais;

7.13. pagal kompetenciją tvarko EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų ir bendrojo finansavimo lėšų, skirtų projektams įgyvendinti, apskaitą;

7.14. tikrina paramos gavėjo mokėjimo prašymų ir kitų projekto įgyvendinimo išlaidas pateisinančių dokumentų tikrumą ir šiuose dokumentuose nurodytų duomenų teisingumą;

7.15. rengia ir teikia Valstybės iždo departamentui mokėjimo paraiškas;

7.16. gavusi Valstybės iždo departamento pranešimą apie atliktą paramos projektui pervedimą pagal mokėjimo paraišką, rengia ir teikia Valdybai mokėjimo paraišką;

7.17. teikia Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijai (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo), EEE finansinio mechanizmo komitetui (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo), Valdybai ir koordinavimo institucijai jų prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu ir finansavimu;

7.18. atlieka projektų įgyvendinimo priežiūrą ir finansinę kontrolę, organizuoja projekto įgyvendinimo auditą ir atlieka patikras projektų įgyvendinimo vietose;

7.19. įtarusi, kad esama paramos projektui naudojimo pažeidimų, arba gavusi informacijos apie tokius pažeidimus, praneša apie juos koordinavimo institucijai ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos;

7.20. analizuoja galimus paramos projektui naudojimo pažeidimus ir nustačiusi, kad esama pažeidimų, priima sprendimą dėl projekto finansavimo sustabdymo, nustato terminą šiems pažeidimams pašalinti; jeigu šie pažeidimai nepašalinami nustatytuoju laiku, teikia koordinavimo institucijai pasiūlymą dėl projekto finansavimo nutraukimo;

7.21. imasi priemonių, kad teisės aktų nustatyta tvarka būtų susigrąžinta parama projektui, išmokėta ir (arba) panaudota pažeidžiant Mechanizmų įgyvendinimo taisykles ir procedūras ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;

7.22. sutartyje tarp koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijos nustatyta tvarka rengia ir teikia koordinavimo institucijai ataskaitas, taip pat kitą reikiamą informaciją apie tai, kaip naudojamos EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams įgyvendinti;

7.23. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų po projekto pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu, tinkamos audito sekos užtikrinimu; užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;

7.24. koordinavimo institucijos nustatyta tvarka skelbia informaciją apie EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus;

7.25. rengia ir teikia Valstybės iždo departamentui EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų ir bendrojo finansavimo, skiriamo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, lėšų naudojimo atskaitomybę, vadovaudamasi teisės aktais, reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą.

8. Įgyvendinančioji institucija turi teisę gauti iš koordinavimo institucijos, Valstybės iždo departamento ir paramos gavėjų visą informaciją, susijusią su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu.

 

IV. VALSTYBĖS IŽDO DEPARTAMENTAS

 

9. Valstybės iždo departamentas atlieka šias funkcijas:

9.1. organizuoja, kad Lietuvos banke būtų atidarytos atskiros valstybės iždo sąskaitos EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšoms, iš kurių pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšoms nustatytas procedūras apmokamos įgyvendinančiosios institucijos pateiktos mokėjimo paraiškos;

9.2. teisės aktų nustatyta tvarka pagal kompetenciją tvarko EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų apskaitą;

9.3. vadovaudamasis valstybės iždo procedūromis, patikrina iš įgyvendinančiosios institucijos gautas mokėjimo paraiškas, išmoka įgyvendinančiosios institucijos nurodytam paramos gavėjui paramą projektui įgyvendinti ir apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją;

9.4. teikia Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijai (kai lėšos skiriamos iš Norvegijos finansinio mechanizmo), EEE finansinio mechanizmo komitetui (kai lėšos skiriamos iš EEE finansinio mechanizmo), Valdybai, koordinavimo institucijai ir įgyvendinančiajai institucijai jų prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansavimu;

9.5. organizuoja, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ne mažiau kaip 10 metų po projekto pabaigos pagal kompetenciją būtų saugomi visi dokumentai, susiję su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu, ir užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims.

10. Valstybės iždo departamentas turi teisę pagal kompetenciją gauti iš koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijų bei paramos gavėjų visą informaciją, susijusią su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu.

 

V. PRIEŽIŪROS KOMITETAS

 

11. Priežiūros komitetas atlieka šias funkcijas:

11.1. teikia koordinavimo institucijai rekomendacijas dėl EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų naudojimo sričių ir priemonių tikslinimo;

11.2. teikia koordinavimo institucijai rekomendacijas dėl kvietimo teikti paraiškas sąlygų ir biudžeto atskirai prioritetinei sričiai;

11.3. atsižvelgdamas į ministerijų, kurių kompetencijai priskiriamos projektų paraiškos, išvadas, teikia koordinavimo institucijai rekomendacijas dėl tinkamų finansuoti projektų paraiškų teikimo Valdybai, projektų paraiškų taisymo arba atmetimo;

11.4. prižiūri, ar įgyvendinant EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus laikomasi Mechanizmų įgyvendinimo taisyklių ir procedūrų;

11.5. prižiūri EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo bendrą eigą;

11.6. teikia koordinavimo institucijai išvadas dėl pasiūlymo nutraukti projekto finansavimą, jeigu pažeidimai nepašalinami;

11.7. svarsto koordinavimo institucijos parengtą metinę projektų įgyvendinimo priežiūros ataskaitą ir jai pritaria (arba nepritaria);

11.8. rengia ir tvirtina savo darbo reglamentą.

12. Priežiūros komitetas turi teisę gauti iš koordinavimo ir įgyvendinančiosios institucijų, Valstybės iždo departamento ir paramos gavėjų visą informaciją, susijusią su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu.

 

VI. PARAMOS GAVĖJAI

 

13. Paramos gavėjai:

13.1. kartu su koordinavimo ir įgyvendinančiąja institucija pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį ir atsako už sutartyje numatytų sąlygų laikymąsi;

13.2. užtikrina projekto, finansuojamo iš EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšų, bendrąjį finansavimą pagal paramos sutartyje ir projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytas proporcijas;

13.3. įstatymų nustatyta tvarka vykdo viešuosius pirkimus;

13.4. įtraukia į savo apskaitą turtą, įsigytą iš paramos projektui;

13.5. teikia įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo prašymus ir kitus projekto įgyvendinimo išlaidas pateisinančius dokumentus, atsako už mokėjimo prašymuose ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą;

13.6. atsako už tinkamą projektų įgyvendinimą;

13.7. įtarę, kad esama paramos projektui naudojimo pažeidimų, informuoja apie tai koordinavimo ir įgyvendinančiąją institucijas;

13.8. įgyvendinančiajai institucijai pareikalavus, sugrąžina paramą projektui, išmokėtą ir (arba) panaudotą pažeidžiant šias Taisykles, Mechanizmų įgyvendinimo taisykles ir procedūras, projekto įgyvendinimo sutartį ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;

13.9. rengia ir teikia nustatytosios formos ataskaitas ir kitą informaciją apie projektų įgyvendinimą ir EEE ir (arba) Norvegijos finansinių mechanizmų ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimą;

13.10. vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų po projekto pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;

13.11. vykdo koordinavimo institucijos nustatytus EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų skelbimo reikalavimus.

14. Paramos gavėjai turi teisę gauti iš įgyvendinančiosios institucijos paaiškinimus projektų paraiškų rengimo, pateikimo, vertinimo, tvirtinimo, pirkimų organizavimo, dokumentacijos rengimo, projektų vykdymo ir kitais jos kompetencijai priskiriamais klausimais.

______________