CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL CIVILINĖS AVIACIJOS REIKALAVIMŲ CAR-145 TVIRTINIMO

 

2002 m. sausio 23 d. Nr. 8

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 94-2918) 36 straipsnio 2 dalies nuostatomis,

1. Tvirtinu Civilinės aviacijos reikalavimus CAR-145 „Patvirtintos orlaivių techninės priežiūros organizacijos“.

2. Laikau netekusiu galios Civilinės aviacijos direktoriaus 2001m. birželio 13 d. įsakymą Nr. 2 „Dėl Civilinės aviacijos reikalavimų CAR-145 tvirtinimo“.

 

 

L. e. direktoriaus PAREIGAS                                                            ALVYDAS Šumskas

______________

 


PATVIRTINTA

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus

2002 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 8

 

CIVILINĖS AVIACIJOS REIKALAVIMAI CAR -145

 

PATVIRTINTOS ORLAIVIŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS ORGANIZACIJOS

 

I. TAIKYMO SRITIS IR BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie Civilinės aviacijos reikalavimai CAR-145 (toliau – reikalavimai) taikomi išduodant organizacijoms pažymėjimus orlaivių ir orlaivių komponentų techninei priežiūrai atlikti, taip pat tvirtinant bendrąsias patvirtintų techninės priežiūros organizacijų veiklos taisykles. Suteiktas patvirtinimas taikomas visai organizacijai, kuriai vadovauja atsakingasis vadybininkas.

2. Užsienio valstybių įgaliotų institucijų išduoti pažymėjimai atlikti orlaivių ir orlaivių komponentų techninę priežiūrą gali būti pripažįstami tik tuo atveju, jei pateikiami akivaizdūs įrodymai apie tokio pripažinimo būtinybę ir ši techninės priežiūros organizacija atitinka CAR-145 reikalavimus.

3. Komerciniams tikslams galima naudoti tik tą orlaivį, kuris turi pagal šiuos reikalavimus patvirtintos techninės priežiūros organizacijos (toliau – PTPO) išduotą orlaivio arba į jį skirto įmontuoti komponento atidavimo naudoti pažymėjimą.

4. Įmonė gali atlikti komerciniams tikslams naudojamų civilinių orlaivių ir jų komponentų techninę priežiūrą tik turėdama galiojantį Civilinės aviacijos administracijos (toliau – CAA) išduotą arba jos pripažintą techninės priežiūros pažymėjimą bei laikydamasi šiame pažymėjime ir jo priede nurodytos leistinos veiklos, sąlygų bei ribojimų.

5. Priešskrydinei apžiūrai atlikti šie reikalavimai netaikomi.

6. PTPO gali būti leista atlikti orlaivio komponentų techninę priežiūrą, viso orlaivio techninę priežiūrą arba šių darbų derinius.

7. CAA nepatvirtinta organizacija, kuri dirba pagal šiuose reikalavimuose numatytos PTPO arba PTPO, kurios techninės priežiūros pažymėjimas yra pripažintas, kokybės sistemą, gali atlikti tik tuos techninės priežiūros darbus, kurie yra leidžiami pagal šių reikalavimų XIV skyriuje nurodytas procedūras, tačiau negali atlikti visos apimties orlaivio bazinės techninės priežiūros darbų, techninės priežiūros darbų ceche arba variklio (variklio modulio) kapitalinio remonto.

 

II. NUORODOS

 

8. Reikalavimai parengti vadovaujantis šiais Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktais:

8.1. Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymas (Žin., 2000, Nr. 94-2918);

8.2. ES Tarybos reglamentas Nr. 3922/91 dėl techninių reikalavimų ir administracinių procedūrų civilinės aviacijos srityje suderinimo, pakeistas ES Komisijos reglamentais Nr. 2176/96 ir Nr. 1069/1999 (Council Regulation No 3922/91 on the harmonisation of technical requirements and administrative procedures in the field of civil aviation);

8.3. Jungtinės aviacijos institucijos 1991 m. liepos 30 d. patvirtinti Jungtiniai aviacijos reikalavimai JAR-145 Patvirtintos techninės priežiūros organizacijos (Joint aviation requirements JAR-145 Approved maintenance organisations);

8.4. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. gegužės 15 d. įsakymas Nr. 160.

 

III. TERMINAI IR SĄVOKOS

 

9. Šiame reglamente vartojami terminai ir apibrėžimai:

9.1. atsakingasis vadybininkas – vadybininkas turintis visas teises užtikrinti, kad visi techninės priežiūros darbai, kurių reikalauja orlaivio naudotojas, būtų finansuojami ir atliekami laikantis CAA nustatytų reikalavimų. Atsakingasis vadybininkas gali raštu perduoti savo, kaip atsakingojo vadybininko, įgaliojimus kitam asmeniui, dirbančiam toje pačioje organizacijoje. Šiuo atveju pastarasis asmuo tampa atsakinguoju vadybininku;

9.2. CAA patvirtinta – patvirtinta tiesiogiai CAA arba pagal jos nustatytas procedūras;

9.3. sertifikavimo įgaliojimas – pagal šiuos reikalavimus PTPO išduotas sertifikuojančiam personalui įgaliojimas su teise pasirašyti atidavimo naudoti pažymėjimus techninės priežiūros organizacijos vardu, laikantis šio įgaliojimo apribojimų;

9.4. inspektavimas – orlaivio/orlaivio komponento apžiūra, siekiant nustatyti, ar jis atitinka patvirtintus reikalavimus;

9.5. kapitalinis remontas – orlaivio/orlaivio komponento atnaujinimas, patikrinant ir pakeičiant jį pagal patvirtintus reikalavimus ir siekiant pratęsti naudojimo laiką;

9.6. komercinis oro transportas – keleivių, krovinių, pašto vežimas už atlygį;

9.7. modifikacija – orlaivio/komponento pakeitimas laikantis patvirtintų reikalavimų;

9.8. organizacija Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įsteigta ir juridinio arba fizinio asmens teisėmis įregistruota įmonė;

9.9. orlaivio komponentas – kiekviena orlaivio sudedamoji dalis, įskaitant visą jėgainę ir (arba) kiekvieną skrydžio ar avarinę įrangą;

9.10. orlaivis – lėktuvas, sraigtasparnis arba dirižablis;

9.11. techninės priežiūros duomenys – visa informacija, būtina užtikrinti, kad orlaivio arba orlaivio komponento techninė priežiūra būtų atliekama taip, kad būtų garantuotas orlaivio tinkamumas skraidyti, taip pat skrydžio arba avarinės įrangos tinkamumas naudoti;

9.12. patvirtinti reikalavimai projektavimo/gamybos/techninės priežiūros/kokybės reikalavimai, patvirtinti CAA;

9.13. priešskrydinė apžiūra – apžiūra, atliekama prieš skrydį siekiant įsitikinti, kad orlaivis yra tinkamas numatytam skrydžiui. Gedimų taisymas neįeina į priešskrydinę apžiūrą;

9.14. remontas – orlaivio/orlaivio komponento atnaujinimas laikantis patvirtintų reikalavimų, kad šis būtų tinkamas naudoti;

9.15. sertifikuojantis personalas – personalas, kuriam PTPO priimtina CAA tvarka suteikė įgaliojimus sertifikuoti orlaivio arba orlaivio komponentų tinkamumą naudoti;

9.16. techninė priežiūra – orlaivio/orlaivio komponento remontas, kapitalinis remontas, inspektavimas, pakeitimas, modifikavimas arba gedimo taisymas;

9.17. vietavieta, kurioje organizacija atlieka ar pageidauja užsiimti veikla, kuriai būtina turėti patvirtinimą, išduotą pagal CAR-145.

 

IV. Prašymas ir pažymėjimo išdavimas

 

10. Paraiškos gauti techninės priežiūros pažymėjimą arba pakeisti turimą techninės priežiūros pažymėjimą paduodamos ir šie pažymėjimai išduodami pagal susisiekimo ministro 2001 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 160 patvirtintas „Pažymėjimų civilinių orlaivių ir jų komponentų techninei priežiūrai atlikti išdavimo taisykles“.

 

V. Patvirtinimo apimtis

 

11. Patvirtinimo suteikimą liudija CAA išduotas techninės priežiūros pažymėjimas ir jo priedas, kuriame nurodoma leistina veikla ir jai taikomos sąlygos bei apribojimai. Pagal šiuos reikalavimus Patvirtintos techninės priežiūros organizavimo vadove turi būti tiksliai nustatytos patvirtintų darbų apimtys.

 

VI. Patalpų reikalavimai

 

12. Numatomam darbui atlikti turi būti atitinkamos patalpos, kad būtų saugu nuo kenksmingų oro sąlygų. Specializuotos dirbtuvės ir darbo aplinka turi būti atitinkamai izoliuotos, kad aplinka ir darbo vietos nebūtų teršiamos.

13. Būtina turėti atitinkamas patalpas vadybos personalui, kuris vadovauja numatytiems darbams, įskaitant kokybės vadybą, planavimą ir techninių dokumentų tvarkymą.

14. Darbo aplinka turi būti tinkama atlikti numatytas užduotis, ypač kai joms taikomi specialieji reikalavimai. Aplinka neturi daryti neigiamos įtakos darbo rezultatams, išskyrus, kai kitaip reikalauja konkretus darbas.

15. Turi būti numatytos saugios patalpos orlaivių komponentams, įrangai, instrumentams ir medžiagoms sandėliuoti. Sandėliavimo sąlygos privalo užtikrinti, kad tinkami naudoti orlaivių komponentai, medžiagos, įranga ir instrumentai būtų laikomi atskirai nuo netinkamų naudoti orlaivių komponentų, medžiagų, įrangos ir instrumentų. Sandėliavimo sąlygos privalo atitikti gamintojų nurodymus ir apsaugoti sandėliuojamus daiktus nuo sugedimo ir sugadinimo. Įeiti į sandėliavimo patalpas gali tik tam leidimus turintys darbuotojai.

 

VII. Reikalavimai darbuotojams

 

16. Turi būti paskirtas vyresnysis darbuotojas(-ai), priimtinas(-i) CAA ir atsakingas(-i) už šių reikalavimų PTPO atitiktį. Šis darbuotojas(-ai) turi būti tiesiogiai pavaldus(-ūs) atsakingajam vadybininkui, kuris taip pat turi būti priimtinas CAA.

17. PTPO privalo turėti pakankamą personalo kiekį pagal patvirtinimą planuoti, atlikti, prižiūrėti ir tikrinti numatytus darbus. Taip pat PTPO privalo turėti reikalingų techninei priežiūrai atlikti žmogaus darbo valandų planą, pagal kurį būtų matyti, kad pakanka personalo planuoti, atlikti, prižiūrėti, tikrinti organizacijos patvirtintą veiklą ir kontroliuoti darbo kokybę. Personalo kiekis laikomas pakankamu, jeigu bazinę, linijinę ar dirbtuvėse techninę priežiūrą atliekančių PTPO darbuotojų yra ne mažiau kaip pusė viso personalo. Šiame punkte sąvoka „darbuotojas“ reiškia asmenį, tiesiogiai dirbantį PTPO, o sąvoka „darbuotojas, dirbantis pagal sutartį“ – asmenį, dirbantį kitoje organizacijoje, kuri yra sudariusi sutartį su PTPO.

18. Techninės priežiūros darbus atliekančio personalo kompetencija turi būti nustatoma pagal Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1999 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. 336 patvirtintų „Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos specialistų licencijavimo nuostatų“ (Žin., 1999, Nr. 84-2502) reikalavimus.

19. PTPO gali, nesilaikydama 18 punkte numatytų reikalavimų, išduoti orlaivio vadui ir/arba skrydžio inžinieriui apribotą įgaliojimą sertifikuoti orlaivio arba orlaivio komponentų tinkamumą naudoti, jei yra išleista tinkamumo skraidyti direktyva, reikalaujanti vykdyti kartotinius priešskrydinius techninės priežiūros darbus. Šioje direktyvoje turi būti nurodyta, kad skrydžio įgula gali vykdyti tuos darbus. Orlaivio vadas ir/arba skrydžio inžinierius turi mokėti praktiškai tinkamai vykdyti tos tinkamumo skraidyti direktyvos reikalavimus.

20. Nenumatytu atveju, kai orlaivis negali skristi dėl tinkamumo skraidyti reikalavimų neatitikties ir yra tokioje vietoje, kur nėra pagal šiuos reikalavimus patvirtintos techninės priežiūros organizacijos arba techninės priežiūros organizacijos, kurios pažymėjimas pripažintas, nesilaikydama 18 punkte numatytų reikalavimų pagal šiuos reikalavimus patvirtinta techninės priežiūros organizacija (techninės priežiūros organizacija, kurios pažymėjimas yra pripažintas), su kuria yra sudaryta techninės priežiūros sutartis, gali išduoti vienkartinį įgaliojimą sertifikuoti asmeniui, kuris:

20.1. turi ne mažesnę nei 5 metų techninės priežiūros darbo patirtį;

20.2. turi atitinkamą ir galiojančią orlaivių techninės priežiūros licenciją, išduotą pagal Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) nustatytus reikalavimus;

20.3. turi atitinkamą kvalifikaciją, suteikiančią teisę atlikti to orlaivio ar orlaivio komponento techninę priežiūrą;

20.4. pateikia dokumentus, patvirtinančius jo patirtį techninės priežiūros srityje ir licencijos galiojimo duomenis.

21. Šių reikalavimų 20 punkte numatytais atvejais pagal šiuos reikalavimus patvirtinta techninės priežiūros organizacija, išdavusi vienkartinį įgaliojimą sertifikuoti, per 7 dienas nuo išdavimo dienos privalo raštu informuoti apie tai CAA, o atliktus techninės priežiūros darbus pagal šiuos reikalavimus patvirtinta techninės priežiūros organizacija arba PTPO, kurios techninės priežiūros pažymėjimas yra pripažintas, turi patikrinti orlaivį iš naujo.

 

VIII. Sertifikuojantis personalas

 

22. Prieš suteikdama/pratęsdama sertifikuojančio personalo įgaliojimus, PTPO privalo užtikrinti, kad šis personalas turėtų pakankamai žinių apie atitinkamą orlaivio ir/arba orlaivio komponento techninę priežiūrą, kuri atliekama vadovaujantis atitinkamomis PTPO procedūromis ir yra nurodyta techninės priežiūros pažymėjimo priede.

23. PTPO privalo užtikrinti, kad visas personalas, sertifikuojantis orlaivio tinkamumą naudoti, per 2 metus turėtų mažiausiai 6 mėnesių faktinę orlaivio techninės priežiūros patirtį. Šiame punkte „faktinė orlaivio techninė priežiūros patirtis“ reiškia, kiek asmuo dirbo orlaivio ir/arba orlaivio komponento techninės priežiūros srityje ir naudojosi sertifikavimo įgaliojimo teise ir/arba atliko faktinę tam tikrų orlaivio sistemų, nurodytų individualiame įgaliojime sertifikuoti, techninę priežiūrą.

24. PTPO privalo užtikrinti, kad visas sertifikuojantis personalas kas dveji metai įgytų pakankamai naujausių žinių apie atitinkamas technologijas, organizacijos procedūras ir žmogaus veiksnius.

25. PTPO privalo turėti:

25.1. nuolatinio mokymo programą;

25.2. sertifikavimo įgaliojimų suteikimo personalui procedūrą, atitinkančią šiame skyriuje numatytus reikalavimus;

25.3. procedūrą, užtikrinančią, kad laikomasi 18 punkte numatytų reikalavimų.

26. Prieš suteikdama sertifikavimo įgaliojimą, PTPO privalo įvertinti viso būsimojo sertifikuojančio personalo kompetenciją, kvalifikaciją ir sugebėjimus atlikti numatomą sertifikavimą pagal CAA priimtinas procedūras, išskyrus 20 punkte numatytas nuostatas.

27. PTPO privalo išduoti sertfikavimo įgaliojimą, kuriame turi būti aiškiai nurodyta šio įgaliojimo apimtis ir ribos suteikti sertifikuojančiam darbuotojui, kurį paskiria organizacija, kai įsitikinama, kad šis atitinka 22, 23, 24 ir 25 punktų reikalavimus. Sertifikavimo įgaliojimas yra tinkamas tik tuo atveju, jei laikomasi 22, 23 ir 24 punktuose numatytų reikalavimų.

28. Vadybininkas ar asmuo, paskirtas atsakingu už kokybės sistemą, turi būti atsakingas ir už sertifikavimo įgaliojimų suteikimą sertifikuojančiam personalui. Šis vadybininkas ar asmuo gali paskirti kitus asmenis suteikti sertifikavimo įgaliojimus pagal CAA priimtinas procedūras ir reikalavimus.

29. PTPO privalo vesti viso sertifikuojančio personalo bylas, kuriose būtų duomenys apie:

29.1. visas turimas orlaivių techninės priežiūros licencijas;

29.2. visus baigtus mokymo kursus;

29.3. visus išduotus sertifikavimo įgaliojimus, įskaitant vienkartinius bei apribotus įgaliojimus.

30. Sertifikuojančiam personalui turi būti įteiktos sertifikavimo įgaliojimų kopijos.

31. Sertifikuojantis personalas privalo pateikti savo sertifikavimo įgaliojimus turintiems teisę juos tikrinti asmenims.

 

IX. Įrengimai, įrankiai ir medžiagos

 

32. PTPO privalo turėti reikiamą įrangą, įrankius ir medžiagas, skirtus atlikti patvirtintos apimties darbus.

33. Kur būtina, įrankiai, įranga ir patikrinimų įranga turi būti tikrinami bei kalibruojami pagal CAA patvirtintus reikalavimus ir tokiu dažniu, kad būtų užtikrintas jų tikslumas ir tinkamumas naudoti. Šių kalibravimų bylos ir taikomi reikalavimai turi būti laikomi ir saugomi PTPO.

 

X. Techninės priežiūros duomenys

 

34. PTPO privalo laikyti ir naudoti taikomus einamuosius techninės priežiūros duomenis techninei priežiūrai atlikti, įskaitant modifikacijas ir remontus. „Taikomus“ reiškia tinkamus orlaiviams, orlaivių komponentams ar technologiniams procesams, nurodytiems techninės priežiūros pažymėjimo priede bei atitinkamuose techninės priežiūros darbų dokumentuose.

35. Šių reikalavimų tikslais taikomi techninės priežiūros duomenys yra:

35.1. kiekvienas CAA išleistas taikomas reikalavimas, procedūra, tinkamumo skraidyti direktyva, skrydžių direktyva ar informacija;

35.2. kiekviena užsienio valstybės, kuri yra išdavusi orlaivio ar orlaivio komponento tipo pažymėjimą, įgaliotos institucijos išleista taikoma tinkamumo skraidyti direktyva;

35.3. visi taikomi techninės priežiūros duomenys, tokie kaip CAA patvirtinti techninės priežiūros ir remonto vadovai, kuriuos išleido organizacijos, įskaitant ir atitinkamo tipo pažymėjimo ir papildomo tipo pažymėjimo turėtojus, bei kitos organizacijos, kurioms CAA suteikė teisę skelbti šiuos duomenis;

35.4. jei CAA nenumato kitaip, visi taikomi techninės priežiūros duomenys, tokie kaip techninės priežiūros ir remonto vadovai, kuriuos išleido atitinkama organizacija užsienio valstybės įgaliotai institucijai leidus ar įgaliojus, jeigu ši įgaliota institucija yra išdavusi pirminio tipo pažymėjimą ir papildomo tipo pažymėjimą;

35.5. kiekvienas taikomas standartas, susijęs su techninės priežiūros darbais, kurį CAA pripažino tinkamu techninei priežiūrai;

35.6. visi taikomi duomenys, išleisti pagal šio reglamento 36 punktą.

36. PTPO gali pakeisti techninės priežiūros instrukcijas tik jos techninės priežiūros vadove nustatyta tvarka, jei po techninės priežiūros instrukcijų pakeitimo techninės priežiūros lygis išliks toks pats arba pagerės bei orlaivio ar orlaivio komponento tipo pažymėjimo turėtojas bus informuotas apie tuos instrukcijų pakeitimus. Šiame punkte terminas „techninės priežiūros instrukcijos“ reiškia instrukcijas, kaip atlikti atskirus techninės priežiūros darbus. Šis punktas nesuteikia teisės PTPO atlikti remonto ir modifikacijų inžinerinio projektavimo darbų.

37. PTPO privalo užtikrinti, kad visi taikomi techninės priežiūros duomenys būtų laisvai prieinami techninės priežiūros personalui, kai šiam jų reikia.

38. PTPO privalo užtikrinti, kad visi jos turimi taikomi techninės priežiūros duomenys būtų nuolat atnaujinami. Tuo atveju, kai patvirtintus duomenis turi vežėjas/naudotojas ir jis juos pateikia PTPO, pastaroji privalo:

38.1. turėti rašytinį vežėjo/naudotojo patvirtinimą apie tai, kad visi šie patvirtinti duomenys yra nuolatos atnaujinami; arba

38.2. turėti darbų užsakymus, kuriuose būtų nurodytas naudoti patvirtintų duomenų pataisų statusas; arba

38.3. turėti įrašus, liudijančius apie patvirtintų duomenų atnaujinimą vežėjo/naudotojo patvirtintų duomenų pataisų sąraše.

 

XI. TECHNINĖS PRIEŽIŪROS SERTIFIKAVIMAS

 

39. Atidavimo naudoti pažymėjimą PTPO vardu turi išduoti atitinkamai įgaliotas personalas, kuris būtų įsitikinęs, kad PTPO tinkamai atliko visus reikalaujamus orlaivio ar orlaivio komponento techninės priežiūros darbus pagal šių reikalavimų XV skyriuje nurodytas procedūras.

40. Jei orlaivio komponento techninė priežiūra buvo atliekama išmontavus jį iš orlaivio, atlikus jo techninę priežiūrą būtina išduoti atidavimo naudoti pažymėjimą; antrasis atidavimo naudoti pažymėjimas išduodamas įmontavus šį komponentą orlaivyje.

41. Atidavimo naudoti pažymėjime turi būti nurodyti pagrindiniai atliktų techninės priežiūros darbų duomenys, darbų baigimo data, PTPO techninės priežiūros pažymėjimo numeris ir atidavimo naudoti pažymėjimą išdavusio sertifikuojančio personalo duomenys.

 

XII. TECHNINĖS PRIEŽIŪROS ĮRAŠAI

 

42. PTPO turi įrašyti visus atliktų techninės priežiūros darbų duomenis CAA priimtina forma.

43. PTPO turi pateikti atitinkamo orlaivio naudotojui kiekvieno atidavimo naudoti pažymėjimo kopiją, taip pat visų patvirtintų duomenų, naudotų atliktiems remontams/modifikacijoms kopijas.

44. PTPO privalo saugoti visų techninės priežiūros darbų išsamių įrašų kopijas, taip pat visus su technine priežiūra susijusius patvirtintus duomenis dvejus metus nuo tos datos, kai, atlikusi minimuose dokumentuose įrašytus darbus, PTPO orlaivį ar orlaivio komponentą perdavė naudoti.

 

XIII. NEATITIKTIES PRANEŠIMAS

 

45. PTPO privalo informuoti CAA ir orlaivio tipo pažymėjimo laikytoją apie visus jos nustatytus orlaivio ar orlaivio komponento gedimus, galėjusius kelti didelį pavojų orlaivio skrydžio saugai.

46. Pranešimai turi būti pateikiami CAA nustatyta forma ir būdu bei juose turi būti visa PTPO žinoma atitinkama informacija.

47. Kai vežėjas yra sudaręs techninės priežiūros sutartį su PTPO, pastaroji taip pat privalo pranešti vežėjui apie gedimus, turinčius įtakos jo orlaiviui ar orlaivio komponentui.

48. Pranešimai turi būti pateikiami kuo skubiau, tačiau ne vėliau, kaip per 3 dienas nuo tos datos, kai PTPO nustatė pranešime nurodytą gedimą.

 

XIV. Techninės priežiūros procedūros ir kokybės sistema

 

49. PTPO privalo pasitvirtinti su CAA suderintas procedūras, kurios užtikrintų, kad techninės priežiūros darbai bus atlikti tinkamai, laikantis šių reikalavimų, taip pat kad darbų užsakymai ir sutartys būtų aiškūs bei orlaivį arba orlaivio komponentą būtų galima atiduoti naudoti pagal XI skyriaus reikalavimus.

50. PTPO privalo turėti kokybės politiką, išdėstytą techninės priežiūros organizavimo vadove, ir įdiegti kokybės sistemą, įskaitant nepriklausomą auditą, kad būtų stebimas reikalavimų produktui laikymasis, procedūrų atitiktis užtikrinant tinkamus techninės priežiūros darbus ir orlaivio ar orlaivio komponento tinkamumą naudoti. Mažose organizacijose kokybės sistemos nepriklausomo audito dalį pagal sutartį gali atlikti kita PTPO ar asmuo, turintis auditoriaus patirtį ir priimtinas CAA. Stebint atitiktį turi veikti grįžtamojo ryšio sistema ir 16 punkte nurodyti darbuotojai arba darbuotojų grupė ir atsakingasis vadybininkas. Ši sistema turi būti suderinta su CAA bei turi užtikrinti, kad prireikus būtų imamasi veiksmų padėčiai ištaisyti.

 

XV. Techninės priežiūros organizavimo vadovas

 

51. PTPO privalo turėti savo techninės priežiūros organizavimo vadovą, kuriame būtų ši informacija:

51.1. atsakingojo vadybininko pasirašytas pareiškimas, patvirtinantis, kad PTPO techninės priežiūros organizavimo vadovas ir visi su juo susiję vadovai rodo, jog PTPO atitinka ir visada atitiks šiuos reikalavimus;

51.2. organizacijos kokybės politika;

51.3. vadovaujančiųjų darbuotojų, kurių kandidatūroms pritarė CAA pagal šių reikalavimų 16 punkto nuostatas, pareigos ir pavardės;

51.4. šių reikalavimų 51.3 punkte nurodytų vadovaujančiųjų darbuotojų teisės ir pareigos bei klausimai, kuriais jie gali tiesiogiai kreiptis į CAA kaip PTPO;

51.5. organizacinės struktūros schema, parodanti atsakomybės pasiskirstymą tarp 51.3 punkte nurodytų vadovaujančiųjų darbuotojų;

51.6. sertifikuojančio personalo sąrašas;

51.7. bendras žmonių išteklių aprašymas;

51.8. visų patalpų, nurodytų techninės priežiūros pažymėjime, bendras aprašymas;

51.9. išsamus PTPO atliekamų darbų aprašymas;

51.10. pranešimų apie XVIII skyriuje numatytus PTPO pasikeitimus pateikimo procedūros;

51.11. techninės priežiūros organizavimo vadovo pataisų procedūra;

Pastaba. 51.1 – 51.11 punktai sudaro techninės priežiūros organizavimo vadovo vadybinę dalį.

51.12. PTPO procedūros ir kokybės sistema, kaip to reikalaujama VI–XIV skyriuose;

51.13. vežėjų, kurių orlaivių techninę priežiūrą atlieka PTPO (jei tokie yra), sąrašas;

51.14. organizacijų, nurodytų 54.2 punkte (jei tokios yra), sąrašas;

51.15. sąrašas linijinių stočių, nurodytų 54.4 punkte (jei tokios yra);

51.16. kitų pagal šiuos reikalavimus patvirtintų techninės priežiūros organizacijų sąrašas, jei yra sudarytos sutartys su jomis, taip pat techninės priežiūros organizacijų, kurių pažymėjimai buvo pripažinti ir su jomis yra sudarytos sutartys.

52. Duomenys, numatyti 51.6 ir 51.12 – 52.16 punktuose, gali būti laikomi atskiruose dokumentuose ar atskirose elektroninių duomenų bylose, jei minėto vadovo vadybinėje dalyje yra aiškios nuorodos apie tai.

53. Techninės priežiūros organizavimo vadovą ir visas vėlesnes jo pataisas turi patvirtinti CAA.

 

XVI. PTPO teisės

 

54. PTPO techninės priežiūros organizavimo vadove nustatyta tvarka gali atlikti tik šiuos minėtame vadove nurodytus ir jai leidžiamus atlikti darbus:

54.1. visų orlaivių ar orlaivių komponentų techninės priežiūros darbus, nurodytus PTPO techninės priežiūros pažymėjimo priede ir/arba techninės priežiūros organizavimo vadove ir/arba techninės priežiūros organizavimo vadove nurodytose vietovėse;

54.2. atsižvelgdama į 7 punkte numatytus apribojimus, pavesti atlikti orlaivių ar orlaivių komponentų techninę priežiūrą kitai techninės priežiūros organizacijai, kuri dirba pagal šiuose reikalavimuose numatytą kokybės sistemą;

54.3. bet kurioje vietoje atlikti orlaivio ar jo komponento techninę priežiūrą, kuri yra patvirtinta pagal CAA priimtinas ir PTPO techninės priežiūros organizavimo vadove aprašytas procedūras, jei to reikia gedimo ar prireikus nereguliarios linijinės techninės priežiūros atveju;

54.4. atlikti bet kurio orlaivio ar jo komponento techninės priežiūros darbus, kuriuos atlikti ji yra patvirtinta, toje vietoje, kurioje atliekama nedidelė linijinė techninė priežiūra, ir tik tuo atveju, jei PTPO techninės priežiūros organizavimo vadove yra numatyti šie darbai ir jų atlikimo vietos;

54.5. baigus techninės priežiūros darbus, išduoti atidavimo naudoti pažymėjimą pagal XI skyriaus reikalavimus.

 

XVII. PTPO apribojimai

 

55. PTPO gali atlikti patvirtintus orlaivių ar jų komponentų techninės priežiūros darbus tik tuo atveju, kai turi visas būtinas patalpas, įrangą, įrankius, medžiagas, patvirtintus duomenis ir sertifikuojantį personalą.

 

XVIII. Pasikeitimai patvirtintoje techninės priežiūros organizacijoje

 

56. Tam, kad CAA galėtų nustatyti šių reikalavimų tolesnį laikymąsi ir prireikus pakeisti techninės priežiūros pažymėjimą, PTPO privalo iš anksto pranešti CAA apie kiekvieną numatomą pasikeitimą (išskyrus iš anksto nežinomus personalo pakeitimus, kurie gali būti pranešti vėliau), susijusį su:

56.1. organizacijos pavadinimu;

56.2. adresu;

56.3. papildomais organizacijos adresais;

56.4. atsakinguoju vadybininku;

56.5. vadovaujančiais asmenimis, nurodytais 16 punkte;

56.6. patalpomis, įranga, įrankiais, medžiagomis, procedūromis, darbų apimtimis ir sertifikuojančiu personalu, galinčiu turėti įtakos patvirtinimui.

57. CAA gali nustatyti sąlygas, kurių laikydamasi PTPO gali veikti šių pasikeitimų metu, išskyrus tuos atvejus, kai CAA nustato, kad techninės priežiūros pažymėjimo galiojimas turi būti sustabdytas.

 

XIX. Ekvivalentinis saugos atvejis

 

58. CAA gali leisti PTPO nesilaikyti tam tikrų reikalavimų, jei yra įsitikinusi, kad susidarė situacija, nenumatyta šiuose reikalavimuose, ir ši organizacija laikosi visų su CAA suderintų papildomų sąlygų, reikalingų atitinkamai saugai užtikrinti.

59. CAA kiekvienu atskiru atveju gali leisti PTPO nesilaikyti reikalavimo tik tada, jei laikomasi visų CAA nustatytų papildomų reikalavimų atitinkamai saugai užtikrinti.

______________