LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VIDURINIO UGDYMO PROGRAMOS TECHNOLOGINĖS PAKRAIPOS TECHNOLOGIJŲ DALYKO MODULIŲ ĮSKAITYMO MOKINIAMS, BESIMOKANTIEMS PAGAL PROFESINIO MOKYMO PROGRAMAS, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. vasario 13 d. Nr. ISAK-259

Vilnius

 

Vykdydamas Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 24 d. nutarimu Nr. 82 (Žin., 2005, Nr. 12-391), priedo II krypties „Infrastruktūros tobulinimas“ 1.2 priemonę,

tvirtinu Vidurinio ugdymo programos technologinės pakraipos technologijų dalyko modulių įskaitymo mokiniams, besimokantiems pagal profesinio mokymo programas, tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2006 m. vasario l3 d. įsakymu Nr.

ISAK-259

 

VIDURINIO UGDYMO PROGRAMOS TECHNOLOGINĖS PAKRAIPOS TECHNOLOGIJŲ DALYKO MODULIŲ ĮSKAITYMO MOKINIAMS, BESIMOKANTIEMS PAGAL PROFESINIO MOKYMO PROGRAMAS, TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vidurinio ugdymo programos technologinės pakraipos technologijų dalyko modulių įskaitymo (toliau – įskaitymas) mokiniams, besimokantiems pagal profesinio mokymo programas, tvarkos aprašu siekiama suartinti akademinę ir technologinę mokymosi kryptis, apibrėžti ryšius, siejančius bendrąjį ugdymą su profesiniu mokymu.

Technologinė pakraipa bendrojo lavinimo mokykloje suprantama kaip pasirinkto technologijų dalyko mokymasis vidurinio ugdymo programoje. Technologijų gali būti mokomasi bendruoju ir išplėstiniu kursu.

Technologijų bendrasis kursas skirtas mokinių bendram technologiniam išprusimui.

Technologijų išplėstinis kursas skirtas įgyti bendruosius taikomuosius gebėjimus ir pasirengti technologijų mokykliniam egzaminui.

2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

Ūkio šaka – šalies ekonomikos dalis, turinti tam tikrų bendrų ekonominių ir socialinių bruožų.

Bendrieji technologiniai gebėjimai – daugeliui profesijų taikoma tam tikrų gebėjimų ir asmeninių savybių visuma rinkti informaciją, projektuoti, pažinti ir pritaikyti medžiagas (išteklius), technologinius procesus, rezultatus.

Gebėjimų aprašas – dokumentas, kurį išduoda bendrojo lavinimo mokykla mokiniui, baigusiam pasirinktos technologijų programos išplėstinį kursą, ir kuriame glaustai apibūdinami mokymosi metu įgyti technologiniai gebėjimai.

 

II. ĮSKAITYMO TVARKA

 

3. Gali būti įskaitomos šių ūkio šakų technologijų programos, vykdomos bendrojo lavinimo mokykloje, ir (ar) jų moduliai:

3.1. Statybos ir medžio apdirbimo ūkio šakos technologinio ugdymo programos medžio apdirbimo ir statybos moduliai.

3.2. Turizmo ir mitybos ūkio šakos technologinio ugdymo programos turizmo, viešbučių aptarnavimo ir viešojo maitinimo moduliai.

3.3. Taikomojo meno, dailiųjų amatų, dizaino ir poligrafijos ūkio šakos technologinio ugdymo programos taikomojo meno ir dailiųjų amatų, poligrafijos ir dizaino moduliai.

3.4. Tekstilės ir aprangos technologinio ugdymo programos tekstilės (austinės ir neaustinės medžiagos ir apranga iš jų), trikotažo (megztinės medžiagos ir apranga iš jų), odos ir kailių (dirbiniai ir aprangos priedai iš jų) moduliai.

3.5. Verslo ir vadybos ūkio šakos technologinio ugdymo programos verslo ir vadybos moduliai.

3.6. Mechanikos, mechanikos remonto ir metalo apdirbimo technologinio ugdymo programos automobilių techninio aptarnavimo ir priežiūros modulis.

4. Gali būti įskaitomos ir kitų ūkio šakų technologijų programos ar jų moduliai, kuriuos parengia pati mokykla, suderinusi ugdymo turinį su Švietimo ir mokslo ministerija.

5. Moduliai įskaitomi, jei mokinys technologijų mokėsi pagal programos išplėstinį kursą, kurio apimtis ne mažesnė kaip 200 valandų.

6. Visiems mokiniams, kurie mokėsi pagal technologijų programos išplėstinį kursą, įskaitomas 40 valandų atitinkamos ūkio šakos įvadinis kursas (modulis) į konkrečios ūkio šakos mokymo programą.

7. Profesinė mokykla, įvertinusi gebėjimų apraše (pažymėjime) įvardytus įgytus mokinio gebėjimus, kuriuos vertina kaip kompetencijos, numatytos profesinio mokymo programoje, dalį, gali įskaityti ir kitus atitinkamos ūkio šakos technologijų programos modulius.

8. Tam tikrų modulių įskaitymą tvirtina mokyklos, teikiančios pirminį ar testinį profesinį mokymą, direktorius, pritarus mokyklos metodinei tarybai. Sprendimas įforminamas direktoriaus įsakymu.

9. Vietoj įskaitytų modulių, koreguojant mokinio individualų ugdymo planą siūloma:

9.1. galimybė sutrumpinti profesinio mokymo teorijos ar praktikos laiką;

9.2. galimybė pasirinkti papildomus profesinius modulius ir kt.

10. Mokinys, norintis, kad jam būtų įskaityta technologijų programa ir (ar) jos moduliai, stojant kartu su brandos atestatu direktoriui pateikia gebėjimų aprašą.

11. Direktorius dėl gebėjimų aprašo įvertinimo kreipiasi į metodinę tarybą. Jei jos nėra, sudaroma darbo grupė šiam klausimui spręsti. Sprendimas dėl technologijų programos ir (ar) jos modulių įskaitymo priimamas ne vėliau kaip per dešimt kalendorinių dienų nuo mokinio kreipimosi dienos.

12. Gebėjimų aprašo būtinos dalys:

12.1. technologijų programos ir jos modulių pavadinimai;

12.2. programų ir modulių apimtis (valandomis per dvejus metus);

12.3. pagrindiniai mokymosi metu įgyti technologiniai gebėjimai remiantis Vidurinio ugdymo programos technologijų išsilavinimo standartais.

13. Aprašo formą nustato bendrojo lavinimo mokykla, pasirašo mokyklos direktorius.

14. Gebėjimų aprašą registruoja jį išdavusi mokykla.

______________